Tammikuun 2014 tähtöset toukokuussa!!

Heippa. Uusi odottaja ilmoittautuu joukkoonne, testin tein maanantaina ihan vaan oireiden perusteella, vatsaa nipisteli jännästi ja oli vaan semmonen olo et pakko varmistaa ja joo clearblue näytti 2-3 viikkoa... siinä sit kaikki onkin mitä tiedän mahdollisesta lasketusta-ajasta... Mulla pienin lapsi reilun 6kk ja imetän vielä, kuukautisia ei siis ole ehtinyt tulemaan lainkaan. En ole vielä soittanut neuvolaan, jotenkin olen vieläkin hieman "shokissa", positiivisin fiiliksin kuitenkin otetaan tämä tietoinen yllätys vastaan, toivottavasti pysyy matkassa mukana :) Ennestään on yksi suht varhanen keskenmeno joka oli ennen viime raskautta. Mulla lapsia ennestään "vanhaa sarjaa" 3, kaikki koulussa vanhin jo yläasteella ja nyt siis meidän"iltatähdelle" tulossa kaveri jos kaikki hyvin menee.
Yhtä jännää tää vaan aina on, niin mulle kuin miehellekin :D Varhaisultraan varmaan pitänee mennä jotta sais tuon lasketunajan määriteltyä, onko teillä kokemusta kuinka luotettava tuo clearblue viikkonäyttö on ?

??.?/PikkuTähtönen/ 32v/Viides/ TYKS
 
Tervetuloa uudet :wave: :flower:

Tästä se alkaa. Pakko aamusin syödä leipä tai jotain, muuten on niin järkky oli, että oksat pois (aamusin en yleensä osaa mitään syödä). Ei se syöminenkään aina auta. Oksentaa ei oo tarvinnu, ei edellisessäkään raskaudessa. Etova olo on vaan ae "paras kaveri" aika pitkään ja siitä oon selvinny vissyllä ja salmiakilla ;) Saas nähdä miten tämän raskauden suhteen :) Tänään ei oo nippaillu ja jomotellu niin paljon kuin esim. eilen, mutta väsymys taitaa tännekin pikku hiljaa rantautumaamn : / Voi luoja, mitenkähä sitä jaksaa töissä pysyä hereillä...

Toi mieski (avo) alkaa pikku hlijaa vissiin tajuta tän asian. On alkanu pikku hiljaa vitsaileen, että viime raskaudessa meni niin ja niin ja että voi luoja jos nytki menee samalla tavalla :LOL:

Kolibrinkukka 4+1
 
  • Tykkää
Reactions: PIKKUVIIKINKI
Mie oon kipeänä. Ollu eilisestä asti ja tuntuu, että koko ajan menee vaan pahemmaksi. Ihan hirveä olo. :| Kuumetta, nuhaa ja kurkku kipeänä. Siihen päälle sit vielä raskausoireet, niin voin sanoa että veto on aika poissa. Mies oli viikonloppuna kipeänä, joten eiköhän se tämän ole muhun tartuttanut. Tänään kävin työterveydessä ja sain loppuviikon sairaslomaa. Josko tää tästä katoais. Ei ole yhtään kiva vaan maata sohvalla tekemättä mitään.

Varhaisultraan en ajatellut mennä (viimeksi siellä selvisi km), mutta mulla on kystan kontrolliaika kesäkuussa, joten siellä ultraa samalla kohdun. Periaatteessa ihan kiva. Pääsee ainekin tosi halvalla, kun menee siinä samassa. Viikkoja silloin jotain 9+? Neuvolaan en ole ajatellut soittaa vielä hetkeen. Katson nyt miten tämä raskaus lähtee sujumaan.

Unelmavauvasta 3+6
 
Tervetuloa uudet masukkaat :)!! Päivittelen kunhan pääsen koneelle :), juuri nyt mies siellä kirjoittelee työjuttuja.

Meillä mies on niin onnellinen tulevasta vauvasta, , mutta pelkää keskenmenoa.

Raskausoireita edelleen vain turvotus ja ihmeellinen hömelö olotila, tuntuu et oisin hieman kadottanut itseni ja raskaus valtaa kroppani.
 
Iltaa, mun huoli väheni ainakin vähäksi aikaa, testasin illalla apteekin omalla 1½ tunnin pidätyksellä ja vahva plussa :) Eli taas vähän uskoa tuli lisää että ehkä tämä kestää, toivottavasti loppuun asti. Eipä mulla muuta. :)

Sanna-M rv 4+5
 
  • Tykkää
Reactions: PIKKUVIIKINKI
Pikkutähtönen,meillä myös nuorin 6kk :) ja harmillisesti myös ennen häntä km(12+)
Vanhin on5 ja keskimmäinen 2 :)

Meillä mies on ainostaan testin jälkeen tokassut että kaimar tänne vielä yksi mahtuu :D ja vähän pienimmälle leperteli että saa pikkuveikan kiusattavaksi. Varma jo nyt että tulee poika ;)
 
  • Tykkää
Reactions: PikkuTähtönen
Heippa!
Miekin voisin varovaisesti tulla tänne, eli testattu tänään digitestillä raskaana 2-3 ja laskureiden mukaan LA ois 31.12.2013, mutta tänne mielummin tulisin kuin joulukuisiin jos vaan sopii :)

Oireina väsymystä, turvotusta ja välillä pientä jomottelua, toivottavasti ei oo mitään huono :s Itse olen jo varannut neuvolaan ajan, oon varmaan vaan niin malttamaton :) Viikoja olisi nyt 5+2

31.12/ Clavel/ 24/ 1./tyks
 
  • Tykkää
Reactions: PIKKUVIIKINKI
Huomenta, kuopuksella vesirokko ja viime yönä unet jäi vähälle kun ensin rasvailin yöllä lasta vesirokko rasvalla ja sitten en enää saanut itse unta vähään aikaan. Menin kyllä illalla jo 10 sänkyyn. No onneksi viikonloppu vapaa :)

Tänään "jo" rv 4+6 huomenna poksuu :heart:
 
Ai että oli kyllä maailman fiksuin päätös ostaa äitiysfarkut jo nyt! Kun tuota elintasomahaa on jo ennestään päässyt jonkin verran kertymään, niin pienikin turvotus saa ähkimään noissa numeroa-liian-pienissä tavisfarkuissa. Saa nähdä, raaskinko vaihtaa enää ollenkaan tavallisiin farkkuihin. :whistle: Suosittelen! :)

Uusperheestä: Meilläkin on hieman tuota uusperhehässäkkää kotona, kun miehellä on edellisestä liitostaan ala-asteikäinen tyttö ja tämä olisi nyt meidän ensimmäinen yhteinen (minulle esikoinen). Mukavaa siinä mielessä, että tyttö on jo noin vanha, niin kaikki tuntuu miehestäkin uudelta ja ihmeelliseltä. :D

edit: Tänään 5+0 ja aika ottaa ensimmäinen mahakuva, kun päätettiin ikuistaa aina viikon vaihtuessa. :) Saas nähdä, kuinka tuon turvonneen ilmapallon saa vedettyä sisään, niin saisi vähän totuudenmukaisempaa kuvaa muistoksi. :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mamuska7
Kertomisesta, olen kertonut mun äitille ja töissä mun lähimmälle työkaverille. ja tietysti miehelle,
En vielä muille sen takia että jos nyt käy jotain on helppoa ettei tarvi monelle sitten
perua ettei vauvaa tulekkaan. Mutta toivotaan että tässä hyvin käy. :)
 
Kertomisesta: Me kerrottiin vappuna mun vanhemmille, kun oltiin heidän luona vappuna ja vaikken mikään ryyppääjä muutenkaan ole, niin olisi ollut epänormaalia, etten olisi yhtään viiniäkään ottanut. Kerrottiin sitten! Olivat ehkä vähän yllättyneitä, mutta ihan positiivisesti. Muille ei ole tarkoitus kertoa kuin sitten joskus viikkojen 12 paikkeilla. Ja töissä ehkä kesäkuun lopulla ennen lomia. Tai sitten lomien jälkeen :D Jos kaikki menee hyvin.

Tänään oli aamulla ihan "normaali" olo ja ajattelin että pahoinvointikin on helpottanut, mutta kun pääsin töihin iski hirveä pahoinvointikohtaus ja olin jo juoksemassa vessaan kun se helpotti. Vielä odottelen sen pahenemista, tosi kivaa!

Mulla jäi hirveä peikko päähän siitä parvorokosta lasten hoitopaikassa. Tuntuu että desinfioin käsiä koko ajan ja sain ylipuhuttua neuvolan tädin, että voin mennä maanantaina labratesteihin, jotta sieltä näkisi onko mulla vanhoja vasta-aineita parvorokkoa vastaan... Helpottaisi sitten ainakin olo.

Tervetuloa taas uudet!
 
Kertomisesta: Olen kertonut toiselle pikkusiskoistani, isosiskolle ja parhaalle ystävälleni sekä naapurilleni, joka yrityksestä tiesi. Ei olla vielä ihan varmoja, että koska kerrotaan muille, mutta yritetään malttaa ainakin kesäkuun alkuun asti, jolloin viikkoja olisi kasassa 9. Kesäkuussa kun olisi sopivasti molempien meidän äitien synttärit, niin voisi olla hyvä hetki kertoa niiden yhteydessä. :) En nyt muista, että koska se ensimmäinen ultra yleensä on, mutta tuskin ennen sitä uskalletaan kertoa kuitenkaan. Eipä kyllä ole hirveesti ollut hinkukaan kertoa. Tuskin olisin vielä kertonut kellekään, ellen olisi etukäteen luvannut.

Eiköhän kaikki tule olemaan ihan iloisia vauvauutisista, mutta varmasti myös yllättyneitä. Olenhan aina kovaan ääneen julistanut, kuinka en koskaan hanki lapsia. :D Omille vanhemmillenihan tästä tuleekin ensimmäinen lapsenlapsi ja isovanhemmilleni eka lapsenlapsenlapsi...

Edit: Niin ja pomolle olen kertonut! Iloinen oli ja onnitteli.
 
Viimeksi muokattu:
Me ollaan kerrottu ainoastaan kaveripariskunnalle, joka tietää yrityksestämme. Minun äidille kerron mahdollisesti äitienpäivänä ja miehen vanhemmille sitten sen kystakontrollin jälkeen, mikäli siellä vaan kaikki on hyvin. Ollaan nimittäin lähdössä miehen vanhempien ja veljen kanssa Kreetalle juhannukseksi, niin kai se olis hyvä kertoa ennen sitä. Siskolle kerron varmaan samoihin aikoihin ja muille sitten np-ultran jälkeen.
 
Täällä kans tammikuun tähtönen! En oo varma lasketusta, mutta ilmottelen sitte uuden, jos/kun se tuosta muuttuu. Kauheasti ei oireita ole, joten jännittää miten kyytiläinen kasvaa ja kehittyy. Pientä kuvotusta, mahan/rintojen nippailua ja ruokahaluttomuutta. Jospa se tästä lähtis meneen! :)

7.1 - Merkillinen - 23 - 2.
 
  • Tykkää
Reactions: PIKKUVIIKINKI
Hei, voisin liittyä joukkoon. Elikkä
Syringa LA 1.1, 2. lapsi, ikä 31 v., synnäri JS.

Esikoinen on jo 3,5 v. ja muutama vuosi tässä on jo kakkosta mietitty "sitku" asenteella. Mies olisi ollut ihan tyytyväinen yhteenkin lapseen. Meinasi saada sydänkohtauksen kun näytin digitestin Raskaana + 2-3 (viikkoa) tekstiä ja väitin lukujen olevan alkioiden määrä :) Olisi mennyt läpi ellen olisi itse revennyt.

Oireena täällä toistaiseksi ainoastaan huimaus matalaan verenpaineeseen liittyen.
 
Ja taas uusia, kiva. Tervetuloa!! :) :flower:

Clavel Jomottelut ja kaikenmaailman nippailut on iha normaalia :)

Ite en kyllä aatellu kertoa ennen kuin on ihan pakko, vaikka kuinka syyhyttäs. Töissä en ole vielä sanonut, mutta jos minut ohjataan hommiin, mitä en voi oikein enää tehdä, niin sitten on pakko kertoa. Vanhemmille aattelin mainita ens viikolla, kun mennään käymään. Toinen siskoista ilmeisesti tietää ;) ja toiselle siskolle kerron kans sit ens viikolla. Vähän sitä mukaan kerrotaan jos olosuhteet pakottaa, muuten kyllä koitan vasta sen np-ultran jälkeen kertoa.

Kamalasti kyllä syyhyttäs mennä varhaisultraan, mutt en tiedä viittiikö siihen tuhlata rahaa. Toisaalta haluaisin kyllä ajoissa tietää jos joku on pielessä, koska ensimmäinen raskaus oli tuulimuna ja sain sen tietää vasta tuolla np-ultrassa. Voin kertoa, ett oli aikamoinen "shokki" kuulla ettei kohdussa ole muuta ollutkaan, kuin ruskuaispussi :( Toisen raskauden alettua meninkin sitten varhaisultraan, että sain mielenrauhan. Toi tuulimuna kai se nytkin tavallaan kummittelee tuolla takaraivossa vieläkin. No katsellaan.

Kattelin neuvolakorttia, niin edellisessä raskaudessa oli eka neuvola tasan 9+0. Kai se nytkin on suurinpiirtein samaan aikaan, joten jos joskus pyhien jälkeen koittas soitella tai kun on iltavuoro viikko, niin voi kotoo soitella eikä tartte töissä miettiä kuuleeko joku, kun aikaa varailen ;)

Ai niin, mies pyörittelin silmiä päässään, kun ostin tänään kaupasta paketin r-testejä. Oli vaan pakko, kun en ole sitten vapun päässy testaileen ;) Ja juu oli se viiva vahvistunu, vaikka päiväpissasta teinkin ja testi on eri merkkinenkin :) Nyt voi taas hetken huokasta.

Kolibrinkukka 4+2
 
Viimeksi muokattu:
Niin muuten mimmosia ikäeroja teillä tulee lasten välille, joilla jo on ennestään lapsia? En muista onko jokainen jo sanonu, joilla on useampi lapsi. Täällä esikoinen täytti hiljattain 3 vuotta, joten ikäeroa tulee vajaa 4 vuotta. Vähän pienempää ikäeroa tietty olisin toivonut, mutta parempi näinkin kuin ettei olis sitä kakkosta tulossa ollenkaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Kertomisesta: En oo oikein aatellu kertoa juuri kenellekään, vielä... ennenku on pakko. Töissä on pakko kertoa kyllä ihan viimistään kesälomien jälkeen, jonka jälkeen on työtehtävissä vähän kaikkien huomioitava meikäläisen toimiminen omalla tavallaan...
Jos sitä muittenkin kohalla siihen ekaan ultraan odottais, ehkä. Katsotaan nyt.

Ikäeroista: Meillä esikoisen ja tämänhetkisen kuopuksen välinen ikäero on tasan 11kk, joten ens tammikuussa esikoinen olis 6 ja kuopus 5. Ehkä tuo voi olla aika kohtuullinen ikäero. Sitä kun haluais kuvitella voivansa olla kotona ja hoitaa vauvaa/taaperoa sitten kun nuo vanhimmat aloittavat koulutien. :)
 
Täällä ei vielä ole kerrottu kellekään paitsi soitin tänään neuvolaan ku on jotenkin jäänyt vaivaamaan tuo kun ei ole ehtinyt tulemaan kuukautisia niin en oikein tiedä koska on tärpännyt... sain neuvoksi soittaa ma ultraan ja kertoa sinne tuo sama niin meinas et voivat ehkä ottaa sinne varhaisultraan jos katsovat sen tarpeelliseksi. Neuvolatäti kyl oli sitä mieltä et aika luotettavia ovat nuo clearblue viikkonäytöt... yksityiseen ultraan ei millään pysyis just nyt tuhlaamaan... No maanantaina olen viisaampi : )
Ei olla vielä ajateltu kertoa kellekään, jotenkin halutaan ensiksi sulatella tätä ilouutista itse ja sit kun on ultrattu ja ollaan varmemmilla vesillä niin kerrotaan lapsille, saas nähdä ja kuulla heijän reaktiot :D

Ihmeellistä nippailua ja kipuilua on aika ajoin alavatsalla, aina se vaan pelästyttää... ja sitten taas välillä iskee ahdistus et hui miten selviin kahden noin hurjan pienen kanssa :D Mut kaipa nää fiilikset ja tuntemukset kuuluu asiaan ;)

Ikäerosta meillä tosiaan pienin nyt 6kk et ikäeroa tulee sit noin 1v 2kk , esikoiseen ikäeroa sit tuleekin jo 14 vuotta...

Nyt jännäämään jäkistä, jei <3

PikkuTähtönen ?+?
 
Meillä on 2 poikaa jotka ovat iältään 5v. (12/07) ja 3v. (1/10) ihan hyvä ikäero mun mielestä.

Väsymys on jotain ihan kamalaa, ja nälkä tuntuu olevan koko ajan. :) Tissit on myös ihan sairaankipeet, ja tuntuu että ne painaa tonnin :D No onneksi on oireita vaikka pieniäkin, silloin voisi luulla kaiken olevan hyvin tuolla masussa. Nyt syömään ja sitten nukkumaan.
 

Yhteistyössä