Tammikuun 2014 tähtöset toukokuussa!!

Hurja määrä uusia taas, tervetuloa!!

Liikunnasta: Meinaan jatkaa kaikkea mitä olen tehnyt tähänkin asti niin kauan kuin pystyn ja tuntuu hyvältä. Harrastamaani kamppailulajia normaalisti tämän kevään ja alkukesän, syksystä harjoituksen aiheen mukaan valikoiden. Kahvakuulailua jatkan varmaan pienimmällä kuulalla (4 kg). Kesällä mukaan tulee maastopyöräily. Kahdessa aikaisemmassa odotuksessa olen myös juossut jonnekin 20+ viikoille, mutta koska juoksu on jäänyt nyt tosi vähille, ei sitä varmaan tule niin paljon tällä kertaa tehtyä. Mutta pitkiä kävelylenkkejä yritän harrastaa! Ne korvaavat juoksun, kun sykkeet ovat muutenkin korkeammalla kuin normaalisti.

Tapojen muuttamisesta: TAvat ovat nyt muuttuneet vähän tuon pahoinvoinnin myötä, kun ei juuri mikään maistu. Muuten ihan samalla tavalla kuin aiemmin. Vitamiineissa jatkan samoilla mitkä olleet jo aiemmin.

Tämä väsymys on jotain ylimaailmallista, ei meinaa kestää... Mietin jo että jaksanko olla ensi viikolla töissä ollenkaan!

Ai niin, neuvola-aika 23.5.2013
 
  • Tykkää
Reactions: PIKKUVIIKINKI
Huomenta, Oletteko muuten aloittaneet kirjoitella odotuspäiväkirjaa? Mulla on valmiina sellainen heippa masutyyppi kirja, mutta vielä en ole uskaltanut siihen kirjoitella. Olen esikoisesta ja kuopuksesta kirjoittanut sellaseen odotusajan kirjaan.

Neuvolaan meinasin soitella huomenna, jännittää vaikka tuttua puuhaa se on :) Mutta se on aina uutta ja jännää :)

Sanna-M rv 5+1
 
Täällä aamu aloitettu veskissä yökkäämällä sappinesteet ja limat ulos (en ennättänyt edes vesilasia juomaan, kun alko heti yökkyyttämään kun silmäni aukaisin). No se kyllä helpotti, sen jälkeen sai syötyä aamupalan ja enää pieni ellova olo jäljellä.
Näillä siis mennään :D

muoks (hitto tätä mun läppäriä, osa kirjaimista jää tulematta jos ei paina kovaa ja siihen kun lisää mun pikakirjoitus tyylini, niin virheitä pukkaa)
 
Viimeksi muokattu:
Tavoista: Ruokailutottumuksia en ole muuttanut muuten kuin että ehkä tämä jatkuva nälkä pistää syömään hieman useammin, mikä ei näin valmiiksi ylipainoiselle ole sitten ollenkaan hyvä... Alkoholinkäytön lopetin plussan jälkeen ja tupakan kanssa hieman vielä tappelen. :ashamed: En tosin ole niin hysteerinen tuon alkoholin suhteen, ettenkö voisi tulevissa kevään juhlissa ottaa sitä yhtä alkumaljaa. Tarkoitus olisi kyllä muuttaa myös näitä mun surkeita ruokailutottumuksia hieman parempaan päin, lisätä kasviksia ja vähentää suolaisia/rasvaisia herkkuja, joita nyt menee lähes päivittäin. Jatkuvasta janontunteesta johtuen juon nyt paljon normaalia enemmän.

Liikunnasta: Käytännössä en harrasta liikuntaa juuri ollenkaan, ja nyt olisi tarkoitus hieman ryhdistäytyä ja lähteä edes koiran kanssa lenkkeilemään muuallekin kuin pihatielle. Saas nähdä, miten todellisuudessa käy, kun olen nykyään aivan auttamattoman laiska...

Odotuspäiväkirja löytyy, eilen kävin kirjakaupasta ostamassa ihan sellaisen tavallisen päiväkirjan ja lisäksi on Äidiksi-kirja kaapissa, jossa on tilaa omille ajatuksille myös raskauden ajalta. :)

Seksistä (kipu): Eilen huomasin, kun vähän rajummin ryskytettiin, että tunsin yhtäkkiä alavatsassa sellaista todella epämiellyttävää hermokivun tapaista, joka sitten säteili myös nivusiin ja reisiin. Hetken teki jopa mieli itkeä, kun tuntui niin ikävältä. Onko muilla tapahtunut vastaavaa? Kipu meni kuitenkin pian ohi hommien lopettamisen jälkeen.

Oireita: Edelleenkään ei pahoinvointia. Pientä hajuherkkyyttä, ajoittaista huimausta, kuumeista oloa ja kuumottavat kasvot, itkuherkkyyttä ja rintojen arkuutta. Silloin tällöin nipistyksiä alavatsassa, mutta harvemmin kuin aluksi. Tai sit en vaan kiinnitä enää huomiota ihan jokaiseen nipistykseen. :D
 
Viimeksi muokattu:
Odotuspäiväkirja Olisin halunnut tuon moikka masutyyppi päiväkirjan, mutta niitä ei taida enää saada mistään. :( Harmittaa etten ostanut aiemmin. Vauvakirjaa alan kirjoittamaan ensimmäisen ultran jälkeen ja blogia olen kirjoittanut jo vuoden verran. Kai sitä voisi ostaa jonkin normaalin kalenterin ja merkata kaiken mahdollisen. :)

Liikunnasta Kuinka moni käy kuntosalilla? Mitä pitää huomioida kun on raskaana? Ajattelin kesällä pyytää uuden ohjelman, mutta tarviiko sitä ennen jättää mitään liikkeitä pois? Mulla tuo kysta kyllä rajoittaa hieman liikkumista, koska missään jumpissa en voi sen takia käydä.

Oireita
Hajuaisti on ihan käsittämättömän herkkä. Mulla on ollut nenä ihan tukossa keskiviikosta asti ja silti haistan kaikkea ihmeellistä. Mun piti mm. pestä meidän jääkaappi, koska se alkoi muka yhtäkkiä haista ihan hirveällä. Eikä se pesu edes auttanut, edelleen haisee. :LOL:

Hankinnat Oletteko tehneet mitään hankintoja? Minä olen aloittanut vauvanvaatteiden ostelun 1½v. sitten, joten niitä on kertynyt jo melkoisen paljon. Lähinnä unisex vaatteita, mutta myös tytön ja pojan vaatteita löytyy. Äitiysvaatteita löytyy myös jonkun verran. Lisäksi on tarvikkeita (tutteja, tuttipulloja, leluja, ruokailuvälineitä, pussilakanoita yms.) löytyy. Ainoa isompi hankinta mikä tehtiin itseasissa eilen on turvakaukalo. Olen jo jonkun aikaa sitten päättänyt, että meille tulee autoliiton turvatesteissä hyvin pärjänny Cybex Aton 2. Nyt se sitten oli alennuksessa, niin päätettiin tilata. Onhan tämä aikaista, mutta kyllähän se jossain vaiheessa olisi kuitenkin pitänyt ostaa! Ultran jälkeen aletaan sitten pikku hiljaa ostella muita isompia hankintoja, kuten pinnasänky, sitteri, hoitopöytä/lipasto, vaunut (Emmaljungat) yms. :) Mun mielestä kätevämpi ostaa vähän kerrallaan eikä sitten kaikkia kerralla juuri ennen vauvan syntymää.
 
Huomenet!

Tapojen muuttaminen. Koitan kyllä tässä raskaudessa vähän paremmin katella mitä suuhun pistän, että olis mahdollisesti paino edes suurinpiirtein samoissa lukemissa synnytyksen jälkeen tai siitä jonkun ajan päästä, kun plussa testin tein. Ekasta raskaudesta jäi +10kg ja ne oli tosi tiukassa. Kuntosalikortin hommasin tossa vuoden alkupuolella, että sitä kyllä hyödynnän jollain tapaan, tosin aion kyllä tietyt laitteet jättää pois. Mutta siis tosta kuntosalista on varmasti suuri apu siihen, että sais painon jotenkin pidettyä kurissa :)Raskausmonivitamiineja söin jo yrityksen aikaan, joten niitä jatkan nytkin + D-vitamiini :)

Mullakin on noi oireet vähän lieventyny ja tänä aamuna tuli pakostakin heti mieleen, että onkoha sitä raskaana ollenkaan, kun olo oli ihan "normaali" aamulla herätessä. No mukillinen kahvia meni enää alas ja seki jo tökki ja se etova olokin näyttäs vähän olevan taas päällä, vaikka söin. Ja mulla on jatkuva nälkä |O

Neuvolaan nyt kuitenkin aattelin ens viikolla soittaa, kun on iltavuoro ja sinne on soittoaika aamusta. Vissiin huomenna tarttis soittaa, kun kaikkina päivinä ei sinne voi soittaa ja pyhätkin sotkee. Mennään sitten syteen tai saveen, mutta onpahan se varattu eikä tässä voi koko aika ajatella, että jos tää raskaus nyt ei onnistukkaan :) No on mulle tulossa postissa pari digitaalista raskaustestiä, kun oon niin epäluulonen. Näkeepähä ainaki nouseeko hcg :ashamed:

Hankinnat Ei tarvii paljon hommata, enkä vielä tässä vaiheessa alkaskaan ostella. Ainoa mikä tarttee ehdottomasti ostaa on turvakaukalo, kun edellinen myytiin. Oli Britaxin ja käytössä koettiin se mahdottoman painavaksi ja vauvan asentokin oli aika hankala. Siiten kun ollaan "varmoilla" vesillä tarttee sitä kaukaloa alkaa katseleen. Pinnasänky, sitteri, vaatteita kyllä löytyy. Tuttipullojen kunto tarttee katsoa, ett pitääkö laittaa uuisa. Vaatteita sitten lisää sen mukaan kumpaa sukupuolta on. Mammavaatteita löytyy vielä kaapista, mutta nyt tarttee varmaan jotain kesävaatetta vähän laittaa, kun edellistä odotin syksy/talvi aikaan. Tuskin tavis vaatteisiin mahdun koko kesää niin ettei ne ahdistas.

Kolibrinkukka 4+4
 
Viimeksi muokattu:
Tänään 5+0
En ole vielä uskaltanut enkä oikeastaan halunnutkaan vielä tehdä mitään hankintoja. Eilen kävin veljentytälle 1v. ostaan synttärilahjaa. Ei tuntunut oikein missään se vauvanvaatteiden hypistely. Ehkä se on jotain itsesuojeluvaistoa vielä ettei haluta itselle mitään ostella. Pelottaa niin kovasti, jos kaikki ei meniskään hyvin.
Mittasin lämmön aamulla ja koholla on eli 37.02. Ja rinnat on ehkä vähän aremmat. Muuten ei mitään oloja, ihan pienenpieniä tuntemuksia välillä masussa.
Pöljä kun menin lukemaan netistä keskenmenokokemuksia ja tietenki nyt pelko että itselleki käy niin :( Huoh..
 
huh nyt mua vasta rupeskin pelottaa..eli kaksi viikkoa sitten jo tein sen noita plussa testejä,firstsignal ja clearblue tavallisella sain ihan kunnon plussat sillon ja pregchekillä vaan aika haaleita viivoja..no nyt oli pakko ostaa tollanen pregcheck liuska ja aattelin että no nyt kun on jo 5+4 niin sehän on varmaan jo vahvempi kun kontrolli viiva mutta mitä hemmettiä..ensinnäkin edes se kontrolli viiva ei ollut kovin vanhava mutta pikkasen vahvempi kun plussa viiva :( ja siihen testiliuskan alkuun tuli sellanen vahva värikertymä,siis jo aiempaan kohtaa mihin tuli plussa ja kontrolli viivan..
no nyt mua keskenmeno pelkosta ainakin pelottaa :( kai se on pakko huomenna tuhlata siihen digi testiin ja katsoa mitä se näyttää että onko toi hcg edes noussut :/

toki se plussa viiva piirtyi siihen heti ennen kontrolliviivaankin jne..mut jotenkin pelottaakun oli odottanut niin vahvaa viivaa :/
 
Viimeksi muokattu:
Happymum:jos se oli jotenkin viellinen testi? Ei tuo viellä mitään tarkoita ? älä ressaa.

Oma mieliala heittelee ihan urakalla, itkua ja naurua. Raskaus on kuitenkin muuttunu ahdistuksesta onnen tunteeseen :). Pahoinvointia ei edelleenkään, toivottavasti ei tulekkaan :D.
 
  • Tykkää
Reactions: happymum
Samat sanat happymum, älä vielä panikoi.

Tosin paraski puhuja, tää meinaa panikoi nyt kun ollu aikalailla oireeton päivä :/ Joo tää tietää ettei niitä oireita välttämättä edes olis, mutta tää tuntuu niin oudolta...vaikka eihä ne oireetakaan mitään takaa. MUtta siis tää aikoo kans tehä vielä yhen jäljellä olevan pregchekin testin kaapista huomenna, että saan mielenrauhan.

Niin ja juu mullakin jäi mainitsematta, että yhtenä harrastuksena myös moottoripyöräily. Sitä varmaan jatkan niin kauan kun ajokamppeet edes jotenkin mahtuu päälle :) Täällähän joku muukin harrasti sitä, olin ainaki lukevinani :)
 
  • Tykkää
Reactions: happymum
Meidän ei oikestaan tarvi hankkia mitään, koska esikoiselle ollaan kaikki aikoinaan hankittu. Jonkinlaiset sisarrattaat aion hankkia jossain vaiheessa. Vielä mietinnässä, että millaiset on hyvät. Saa ehotella! :) Mihin asti muuten lapset yleensä nukkuu pinnasängyssä? Mietin vaan, että hankitaanko me toinen pinnasänky. Esikoinen tammikuussa siis 1v5kk, joten aika pieni vielä silloin.

Mullaki iskeny tänään äklöolo! En onneksi oo oksentanut. Näin tänään mun perhettä niin olisin kyllä jäänyt kiinni, jos olisin oksentaan alkanut! :D

Täällä kans pelko keskenmenosta, mutta yritän ajatella asian niin, että itketään sitte jos itkun aihetta on. Siihen asti nautin ja oon onnellinen. :heart:

Merkillinen 4+5
 
Meillä ei kyllä tarvi hommata mitään, kaikki löytyy vaunut, kaukalo, hoitopöytä yms.. Ja vaatteita löytyy paljon. Voihan olla että ostan jotain pientä vauvalle.

Pelkoa ei enää ole, kun jos jotain käy, sitten käy. Yritän luottavaisin mielin mennä eteenpäin :)
 
kiitos lohduttavista sanoista,oispa niin ihanaa kun osais vaan nauttia.

tää väsymys on vaan jotain ihan kamalaa,pahenee vaan,nyt pari pv on niiiiin väsy että vois vaan nukkua,mutta eipä onnistu kauheesti lepäillä tollasen mega vilkkaan reilu 4v esikoisen kanssa jonka kanssa saa olla menossa 14h/vrk..huoh!!no toivotaan että tää väsy edes tarkoittaisi sitä etä hormooni määrät nousee ja pieni kasvais.
 
Hankinnoista: Tuossa alkuvuoden pahassa vauvakuumeessani ostelin jonkin verran vauvanvaatteita, mutta nyt plussan jälkeen olen tyytynyt vain hypistelemään. :D

Sukupuolesta: Kuinka moni haluaisi tietää etukäteen? Tuntuu jotenkin, että nykyään tosi harva malttaa odottaa sinne h-hetkeen asti... :confused: Itse haluan kyllä perinteisesti ylläpitää jännitystä ihan sinne synnytykseen asti, eikä miehelläkään ole mitään tätä vastaan. :) Meidän taloudessa kun ei tunneta mitään tyttöjen ja poikien värejäkään eli kaikki vaatteet ym. valitaan ihan oman maun perusteella. Sinistä siis pääasiassa, kun se on molempien lempiväri ja onhan sinne yksi vaaleanpunainen Disney-haalarikin laatikkoon eksynyt. ;) Mekkoja tai hameita meiltä tuskin tulee ihan äkkiä löytymään, vaikka tyttö syntyisikin...

Hassua kyllä tämä, kun en ollenkaan sisäistä koko raskautta vielä. :O Tänään oltiin yksissä sukujuhlissa, joissa sitten mieheni serkulle ja hänen miehelleen tuli pientä vihjailua siitä, että voisi perheenlisäys olla hyvinkin toivottua. Mieheni isoäiti siis kovasti odottelisi lisää pikkuisia sukuun. Hymyilin vain itsekseni, että jos tämä meidän yritys nyt menee hyvin niin saattaapa sellainen nyytti ilmestyä ennen kuin mummeli uskoisikaan. Vasta myöhemmin tajusin, että ei jumalauta, mähän oon jo raskaana! :x Ei siis ole ainakaan vaikea pitää asiaa salassa, kun ei edes itse muista koko juttua. :D Onko muilla samanlaisia fiiliksiä?
 
Sukupuolesta: Mä haluan tietää ennakkoon kumpi tulee, esikoisesta kysyttiin 4-d ultrassa mutta silloin ei onnistuttu saamaan selville. Kuopuksesta 4-d ultrassa saatiin selvyys että poika tulee. :) Joten musta on kiva tietää jo jos mahdollista että kumpi tulossa.

Mulle aina välillä meinaa myös olla vaikeaa muistaa että raskaana ollaan, oireita kuitenkin on. Mutta ennen kuin lapsen näkee ultrassa, tuntuu että oonko ees raskaana :)

Sanna-M rv 5+1
 
nonni tein tosta paketista sen toisenkin PC liuskan ja kyllä noi testit on viallisia,nyt ei tullut kumpaakaan viivaa vaan ihan älyttömän paksu ja tumma värikertymä viiva testin alkupäähän..kiva kun en nyt viittis lähteä kusisia tikkuja palauttamaankaan :D mutta ärsyttää silti maksaa rikkinäisistä testeidtä vaikka halpoja ovatkin.noh..josko huomenna investois siihen digiin niin ei tartte sählätä tollasten kanssa,mä kun en vaan vissiin usko olevani raskaana :D
5+4
 
Pojasta haluttiin pitää loppuun asti sukupuoli salassa. Mulla oli aika varma tunne, että poika oli tulossa ja niin kävi. Nyt tokalla kerralla toisaalta vois sen sukupuolen selvittääkin, kun ei tää odotuaika oo yhtä "jännää" kuin ekan kohdalla tai sit siitä pitää tehdä sitä ja olla selvittämättä se sukupuoli :LOL: En tiedä, ei taida malttaa olla selvittämättä eri asia saako sitä sit näkymään vai ei kun sen ajankohta tulee :)

Plaah, ahdistaa tää kun ei oo oireita. Tosin uutena näyttäs nyt olevan tissit ihan vähän kipeet. No huomenaamuna testaillaan taas :LOL: : /
 
Moi!

mahtuisiko vielä mukaan?

la 12.1./Wemmu/2.lapsi

Plussasin tämän viikon torstaina. Kotona pyörii 2 vuotias tyttö. Historiasta löytyy 2 keskenmenoa, joten toivottavasti tämä toisi meille kaivatun pikkusisaren.

Varhaisultraan olen menossa, heti kun vain viikot riittää.
 
  • Tykkää
Reactions: PIKKUVIIKINKI
Tervetuloa :wave: :flower: Kiva kun porukka kasvaa!

Vainoharhasuus selätetty ja pitihä viimenen pregchekin r-testi tuolta kaapista tehdä. Miuutissa tuli ainaki yhtä vahvat viivat, lopullista tulosta en tiedä. No mutta ei tääkään vielä mitään kerro, joten niitä digitestejä postin mukana odotellessa. Tahtoo nähdä tekstin raskaana 2-3 :snotty:

Oireetomuus melkeinpä jatkuu. Tosin otin tänään tavanomaisen kupin kahvia ja se TÖKKI, en saanu kuin pari pienen pientä hörppyä alas ja siihe jäi. Voisko sanoo, ett siitä tuli ällö olo :x

Kolibrinkukka 4+5
 
Merkillinen, meillä kahden ekan ikäero 1 v 6 kk, ja siirrettiin esikoinen "oikeaan" sänkyyn pari kuukautta ennen kuopuksen laskettua aikaa, jotta saataisiin pinnasänky vauvalle. Toimi ainakin meillä hyvin.

Hankintoja: Ehdin myymään kaukalon, pienimmät vauvan vaatteet ja sitterin, joten niitä sitten hankitaan jossain vaiheessa. Varmaan kyllä raskauden puoli välin jälkeen, en vain osaa näin aikaisessa vaiheessa ostella. Muut kaikki ovat tallella.

Sukupuoli ollaan aiemmista tiedetty etukäteen, esikoisella tosin vasta jollain viikolla 36, kun ei ennen sitä suostunut näyttämään. Nyt olen vähän kahden vaiheilla, olisikohan hauskaa pitää jännitys ihan loppuun asti? Mies haluaa kyllä luultavasti tietää etukäteen, joten ehkä kysytään, jos vain tyyppi haluaa näyttää.

Täällä on tänään aamulla ehkä hieman parempi olo. Olen nukkunut ihan hirveästi viikonloppuna, millä on näköjään suora yhteys pahoinvoinnin määrään. Mutta kahvit on nyt juotu, viikonloppuna en enää juonut yhtään.

Tervetuloa taas uusille!

Klementiini 6+1
 
Tottakai mahtuu Wemmu, tervetuloa! :wave:

Happymum Voisikohan niistä valittaa johonkin valmistajalle/maahantuojalle? Ota niistä kuvat ja etsi jokin sähköposti johon voit laittaa kuvat. Ei ehkä ole kauhean mukava viedä niitä jo käytettyjä tikkuja takaisin kauppaan. :D

Minäkin tein vielä yhden pregchekin testin tuolta kaapista. Viivat melkein yhtä vahvoja. Haluisin kyllä vielä tehdä 3+ digitestin, mutta en tiedä viittiikö siitä maksaa reilua 10 euroa. Katsellaan. :) Uusia oireita ei ole liiemmin ilmeentynyt, paitsi nännit hieman arat. Turvotus jatkuu.

Unelmavauvasta 4+3
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta, täällä hiukan aamulla pahaa oloa, helpotti syömällä. Ja nännit tosi arat, koskeminen sattuu tai se että nänninpäät osuu johonkin :/ Kuopuksen kanssa tänään vielä kotona vesirokon takia.

Tuleeko muille muuten vauva-lehteä,kaksplussa yms..? Itse tilaan vauva-lehteä ja oon ollut tosi tyytyväinen,paljon tärkeää asiaa odotuksesta ja vauvoista sekä isommista lapsista. :)

Meinasin kanssa että pitäiskö vielä testata digillä..himottais kyllä jos sais sen 3+ siihen tulokseksi.. Viimeksi oli 2-3..

Sanna-M rv 5+2
 
pieni helpotuksen huokaus :D digi tehty ja tulos 3+,jee ainakin siellä on hormooni määrät kohillaan :D pelkäsin että ei varmaan ees näy tota vielä kun vaan tunnin olin ollut pissaamatta mutta kyllä se sieltä tuli!!
nyt jos malttais jättää testaamisen tähän :D
varhaisultran jouduin siirtämään muutamalla päivällä eteenpäin,se ois viikoilla 7+5,tasan 2vkoa vielä jänskättävää.

mulla on eka neuvoa vasta rv9+2..suostuiskohan neuvola täti sillon jo metsästämään sydänääniä,kokemuksia??

meinaako kukaan hankkia sitä kotidoppleria?itsellä se on harkinnassa,mut en tiedä tulisko musta ihan sekopää jos en saiskaan ääniä aina kuulumaan..

uusille vielä plussa onnittelut!!

jes nyt rv 5+5 päivät tuntuu matelevan pääsispä pian sinne 12 viikon paremmalle puolelle :D
 
Me varmaankin hankitaan kotidoppleri. Ainekin alustavasti on ollut harkinnassa.

Tänään olis sitten eka työpäivä plussauksen jälkeen (saikun takia) ja johan oli työ löytää housut jotka ei purista ja paita jossa turvotus ei näy. Taidanki kulkea tän touko-kesäkuun leggareissa ja löysissä paidoissa tai mekoissa. Pakko siis mennä joku päivä ostoksille ostamaan pari masun piilottajaa. =)
 

Yhteistyössä