Tammikuun 2014 tähtöset toukokuussa!!

Tervetuloa uudet!
Facebook-ryhmään en vielä viiti liittyä, ehkä sit ultrassa jos kaikki ok ni ehkä sit, nyt ehkä vielä turhan aikasta mun mielestä siihen.

Pelottaakin kun kaikki oireet on kadonnu jonnekin. Koko viikonlopun on ollut tosi hyvä ja energinen olo, ei kipuja eikä pahoinvointia. Pihanhommia ollaan teht urakalla ja auringosta nautittu. Ainoo ehkä et huimaa herkästi mut tää hellekin voi olla siihen osasyynä. Jotenkin sitä ei vaan nyt pääse murehtimasta, onks käyny köpelösti kun se öllötyskin hävis. Pitää käydä huomenna ostaan varmaan vielä yks digitesti, viikko sitten maanantaina siihen tuli raskaana 2-3 joten nyt sais tulla se 3+. Ehkä sit rauhoittuis tää mielikin.

Maha on kyllä turvonnut ja olokin silleen on tietty hankala kun turvottaa. Mähän tässä kevään aikana oon laihduttanut ihan kymmeniä kiloja joten nyt sit ahistaa tuo pömppä tuossa :)

Mutta josko sitä vielä suuntais pihalle, vielä ois parit kukat laittamatta ja isäntä sais käynnistellä grillin :p

Jardin 5+1
 
Minä myös aattelin siirtää tuota facebook-ryhmään liittymistä..ehkä sitten puolenvälin jälkeen jo uskaltais ;) Toivottavasti kaikki tänne jaksaa vielä kirjotella, ettei koko homma siirry faceen :)

Jardin: Samanlaista hermoilua on täällä, kun oireet tulee ja menee kokoajan. Tänään ollut vähän liiankin hyvä olo, ei tunnu yhtään raskaana olevalta!

Ainoo "oire" tänään ollu ihmeellinen jalkasärky vasemmassa jalassa! Aamusta asti särkeny..vähän pelottaa, kun eilen oli lievää jomotusta juuri vasemman muniksen tiennoilla..ja jos nyt oikein tarkkaan ruvetaan miettimään, ni alaselkää jomotti myös joku päivä vasemmalta ja hartian seudulla ollut aristusta vasemmalla.aarrggg..hulluks tässä tulee! Voi kun se ei nyt olis sitä mitä päässäni kehittelen ja pelkään :ashamed:

Tänään kuitenkin ihana aurinkoinen ja lämmin päivä, joten koitetaan nauttia! :cool:

miumau 5+4
 
Onko kellään koskaan vaivannut iskias? siis mulla alko toissapäivänä vasemmalla puolen alaselässä sellanen vihlonta joka säteilee pakaraan, ei siis mikään menkkamainen jomotus tai kipu, vaan siis vihloo, varsinkin sillon kun kumartuu,istuu tai makaa selällään? voisko olla jo näillä viikoilla iskias vaiva? muita oireita ei oiken tällä hetkellä oo kun on niin hirvee flunssa päällä että muut oireet jää sen varjoon, ku kuumeen takia huimaa ym. noh kaip tää pian tästä

rv 6+3
 
jeflo: hmm...oliskohan tää munkin vasemman jalan (+alaselän) särky iskiaksesta..kai voi vaivata jo alkuraskaudessakin? Mutta mikä sen sitten näin aikaisin aiheuttas, kun ei kohtu vielä mitään hermoja paina tms?
 
käyn ulkopuolisena huutelemassa tähän ketjuun.
Tuo iskiaskipu ei kuulemma ole varsinaisesti iskiasta vaikkakin on hyvin samantyyppineen. Se on alkuraskauteen kuuluvaa niitä venymis ja vanumiskipuja jotka säteilee selkään ja sitä kautta jalkaan. Näin mulle lääkäri tuota viime keväänä selitti kun samanmoista kipua valittelin.
 
ihanaa Tähtitomu kuulla toi sun vastaus, nimittäin tää alko vaivata tossa viitisen päivää sitten, töissä huomasin että vihlasee välillä sillai oikein huolella, ja nyt sitten sitä vihloo ja säteilee pakaraan vähän väliä. kohdunkasvukivut ja nippailut on huomattavasti vähentynyt, niitä oli enemmän tossa rv 4-5, mut nyt sit tää vaiva. toisaalta helpotus kuulla että kuuluu raskausoireisiin kun muuten ei hirveitä oireita oo. hiukan nännejä aristaa, runsasta vetistä valkovuotoo(onko muilla?) väsymys, ja jäätävä siis oikeesti jäätävä vatsan turvotus, mieskin siitä tänään huomautti :D helvatin flunssaan alkaa tällä helteellä meneen hermo, hikoilen ku pieni sika konsanaan :D
 
meen kyllä huomenna lenssun takia lekuriin, niin aion mainita tosta selkäkivusta. kun ei se kuitenkaan oo sellasta virtsatietulehdus kipuakaan, vaan just sellasta kummallista noidannuolimaista säteilevää vihlontaa.
 
Moikka! Haluaisin kanssa tähän ryhmään elikkäs siis plussasin 15.5. keskiviikkona. Ja laskujeni mukaan LA 26.1.14. Ja esikoista odotan :) Huomenna olisi soitot neuvolaan ja varata varhais ultra aika :)
 
Tervetuloa uusille :wave:

Ihanan aurinkoinen ilma ollut tänään :heart: Ukkosia odotellessa :D

Iskias: Mulla on ollut iskiasvaivaa tjo pidemmän aikaa. Kakkamainen vaiva : / Särkyä kuvailisin lähinnä kovan hammassäryn kaltaiseksi vihlovaksi puristavaksi kivuksi, joka säteilee alaselästä pakaran kautta jalkoihin, ja aina varpaisiin saakka. Pahimpina päivinä on tehnyt mieli järsiä koko raaja irti :vampire: Ja tämä kipu on siis ollut jatkuvaa tuskaa, johon mikään asento ei tuo helpotusta.

Tähtitomu tuolla aiemmin jo kertoikin, että raskauden aikana tuleva iskiaismainen kipu voi olla myös ihan normaalia alkuraskauteen kuuluvaa venymiskipua. Hormoonit siellä tekee työtään, ja valmistelee kroppaa suureen koitokseen ;)

Piriformis: Jos kipu on ajoittaista, tuikkivaa ja vihlovaa kipua, niin joskus kyse voi olla myös kireästä piriformislihaksesta (=pieni lihas lantion alueella, jonka läpi iskiashermo kulkee). Tähän vaivaan auttaa onneksi venyttely :)

(.) Tänään oli ensimmäisen kerran pakko keskeyttää raskausoireiden vuoksi remonttipuuhat. Olin fiksaamassa katon rajaa, kun silmissä sumeni. Ehdin horjahtaa, mutta tilanteessa ei onneksi käynyt kuinkaan. Lähinnä itse pelästyin! Kehvelin huimaus... Saisi mun puolestani jo loppua |O

H & Pikkutähtönen2014 5+2
 
Kiitos pikkutähtönen kattavasta tietopaketista, nyt oon taas hiukka viisaampi :) en oo aikasemmassa raskaudessa kuulunut mihinkään tälläiseen palstaan ja on kyllä kiva huomata että saa ihan hyviä neuvoja. en oikein osaa viel tätä käyttää mut ehkäpä pikkuhiljaa ;D mulla myös on tota huimausta, mut en tie johtusko tosiaan tästä flunssan ja helteen yhdistelmästä :cool:

J&toukka2014 6+3:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkutähtönen2014
Moikka kaikki ja onnea meille odottajille :)
Ilmoittautuisin varovaisesti mukaan, eilen tuli haalea plussa ja tänään digiin "Raskaana 1-2", rv vasta 3+5. Laskettu aika olisi 28.1., eli nipin napin tänne tammikuisiin vielä itseni puserran :) Esikoinen (1v10kk) syntyi 39+1, joten ehkäpä tämäkin ajoissa tulee, jos sinne asti päästään.

Asumme väliaikaisesti ulkomailla, joten neuvolajutut ja muut on vielä selvittämättä, mutta kesälomalla Suomeen tultaessa olis tarkoitus mennä varhaisutraan.

Mulperiini/ LA 28.1. /2. lapsi
 
Huomenta odottajat!

Tervetuloa uudet :wave: :flower:

Täällä nyt ei vissiin mitä ihmeellistä ja uutta ole kirjoiteltu, joten kommentointi siltä osin jää nyt :)

(.) Omaan napaan ei ihmeitä. Soitin äsken ajan varhaisultraan ja aika kummallista toimintaa ettenkö sanois. Ei sieltä kysytty millä viikoilla oon menossa tai sitä millon viimeset kuukautiset on ollu. Alko vaan luetella ekoja mahdollisia vapaita aikoja ja tänään ois ollu yks. Sanoinkin, että loppu viikosta käy paremmin, joka on kyllä totta, ja sain ajan sit torstai-aamulle. Viikkoja sillon 7+1, sykkeen pitäs kyllä näkyä, koska tiedän kyllä millon tää papunen on saanut alkunsa ;) En tiedä olisko sittenki pitäny soittaa terveystaloon, missä meillä muutenkin on nt- ja rakenneultrat, siellä sentään ois kysytty tollasetkin asiat :D

Kolibrinkukka 6+5

VU 23.5.
 
Viimeksi muokattu:
Heipähei!

Täällä uutena viel tulisin mukaan!
Viime to tein testin ja haaleena tuli viiva. Seuraavana päivänä tein digin ja teksti raskaana 1-2! Vihloo ja nippailee alavatsaa kyllä että uskon olevani raskaana :D Vähän pyörällä päästäni olen ollut kun en viel odottanut tätä. Heti ekasta kierrosta pillereiden jälkeen siis tärppäs.
Tämä jos matkassa kestää niin on toinen tulokas, esikoispoika on 1v3kk :)
LA ois kaiketikin 17.1. Ja viikkoja kasassa joku 5+3.
Neuvolaan aattelin ehtiä tällä viikolla soittelemaan :)

-miude- 29v/LA 17.1/ 2. lapsi
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys kaikille! :wave:

Sain soitettua ensimmäisen neuvolan tänään viikon pihtaamisen jälkeen! :D
Samalla muuttui LA, jota siirrettiin päivällä eteenpäin. Eli:

Pikkutähtönen2014 / 1. Neuvola 13.6. / LA 18.1.2013

Masua on särkenyt tänään oikein huolella kaiken muun raskausoireilun lisäksi. Kun nyt vaan ei enteilisi mitään ikävää... Tässä on varmaan pakko kuunnella omaa kroppaansa ja höllätä vähän tahtia. Tekemistä kyllä riittäisi, mutta antaa riittää :p

Jeflo: Samoin minäkin kirjoittelen täällä ensimmäistä kertaa! :D Olen aiemmissa raskauksissa taustaillut, mutta nyt uskaltauduin mukaan jutusteluihin. Kyllä, huimaus voi johtua myös helteestä. Tänään jo selkeästi helpompi päivä tämän vaivan osalta :)

TAYS/VAS: Täällä oli aiemmin puhetta synnytyssairaaloista. Moni tuntuu toivovan kovasti VASiin mieluummin, kuin TAYSiin. Itse olen synnyttänyt aiemmat kolme TAYSissa, ja mulle on jäänyt sieltä ihan mukavan positiivinen kuva :) Tietysti hankalahan näitä on verrata, kun on vain toisesta paikasta kokemusta :D TAYSin SVO:n henkilökunnasta sen sijaan voisi olla hieman kipakkaa sanottavaa...

MITES MUILLA ON AIEMMAT REISSUT SUJUNEET? KOKEMUKSIA?

H & Pikkutähtönen tänään vasta 5+2
 
Heipsan!

Tervetuloa uudet :wave:

Huhheijaa, miulla on taas olo huonontumaan päin. Viikon oon nyt oksennellut joka päivä. Yleensä vain aamuisin halailtu pönttöä, ja loppuviikostahan miulla oli jopa jonkun verran parempi olo kuin viime viikon alussa, oksentamaan kuitenkin olen joutunut joka aamu. Noh, tänään alkoi jo viideltä huono olo, kuuden maissa kävin yökkäämässä että sain unta, ja sen jälkeen vielä 3 kertaa olen käynyt, viimeksi nyt puolen päivän aikaan kun iski kamala nälkä ja kun en heti ehtinyt syömään niin oksuhan se tuli. Huhhei, maha ollut kyllä pari kertaa niin tyhjä ettei mitään ole tullut, yökkäyttänyt vaan. Viikonloppunakin jo huomasin että olo on aika nuutunut erityisesti aamupäivät.

Huhhuh, olo on kuin krapulassa. Kiva oksentaa muuten kun herra 2 vee tulee taputtelemaan selkää, paukuttaa vessanpöntön kantta päähän ja puhaltelee pilliin vieressä :LOL:

Täällä oli ollut puhetta imetyksestä raskauden aikana. Miehän imetin esikkoa melkein koko kakkosen odotusajan, kuukautta ennen vauvan syntymää vasta lopetin. Meidänkin neuvolatäti aluksi kehotti lopettamaan, mutta tuki kyllä hienosti päätöstäni jatkaa. Mielestäni imetykselle raskauden aikana ei ole estettä, mikäli ei aiheuta supistelua ja äiti jaksaa :)

Voi että, mie haluaisin niiiiin varhaisultraan, muttei kertakaikkiaan ole varaa nyt kotihoidontuella :( Mietityttää kun miullahan oli silloin viikko sitten lauantaina vähän veristä (oranssia) valkkaria, viime maanantaina yhden kerran vaaleanpunaista pyyhkiessä, ja nyt tänä aamuna oli vähän värillistä (oranssihtavaa?) valkkaria pyyhkiessä. Huoks. Oireet kyllä on ja pysyy, ja paheneekin, eli kai se on vain uskottava parasta. Kaiken lisäksi muistelen lukeneeni että rv 6-7 on aika yleistä että tulee vuotoja, liittyen istukan toimintaan. Kuopuksestakin tuli vähän vuotoa näillä viikoilla.

Sellattiis, mukavaa kesäistä viikkoa kaikille :flower:

Teto ja vauva vaapukkainen rv 6+4
 
Pahoinvointia aamupäivät ilman pöntön halailua. Näillä mennään :) Tänään ulkona onneksi pilvistä, kun alko jo ahdistaa kuumuus ja migreenin välttelyn yritys :(

Varhaisultraa oon alkanu miettiin, että pitäiskö varata mutta ehkä se on maltettava kuitenkin odottaa :) Ens viikollahan se ensimmäinen neuvolakin on niin kuulee sydänääniä toivottavasti :)

Onko tullu lisää inhokki/pakkosaada ruokia? Mulla tökkii nyt leipä. viilit ja mandariinit taas maistuu.

Kirppu 7+2
 
Tervetuloa taas uudet!!

Ruuista: olen tänään ahminut ruisleipää voilla ja metwurstilla. Lisäksi tekee koko ajan mieli appelsiinimehuja. Melkein kaikki muu sitten tekeekin pahaa, varsinkin kaikki lämmin ruoka. Mutta olen yrittänyt syödä, kun tää pahoinvointi on sikäli ristiriitaista että juuri mitään ei tekisi mieli syödä mutta mitä enemmän saa syötyä, sitä parempi olo.

Tänään jo välillä tuntui, että pahoinvointi alkaa helpottamaan ja olin jo melkein huolissani, mutta sitten se taas alkoi... Joten ei huolta :LOL: Ja mahaa on nyt juilinut pari päivää oikein kunnolla, mun mielestä pelkästään kasvukipuja. Välillä tuntuu että maha pömpöttää jo ihan kunnolla, mutta miehen mielestä ei mitään vielä näy... Tänään kanssa oikein särki häpyluuta mikä on tässä vaiheessa mun mielestä aika erikoista, luulin että se on loppuvaiheen ongelmia..

Klementiini ja papu 8+1
 
Moi taas!

En olekaan ainakaan viikkoon kirjoitellut, kun jännittää niin paljon, että oonko oikeasti raskaana, kun oireet on niin paljon lievemmät kuin edellisissä raskauksissa. Mulla on siis 1v8kk tyttö, jonka raskaudessa oksentelin rv8 loppuun asti joka päivä, sitten tuli tätä raskautta ennen keskenmenoraskaus, jossa oli ihan järkyttävät oksentelut ja pahoinvoinnit, kunnes meni kesken 5+1 eli tosi alussa. No sen km-vuodon jälkeen ei tullut kuukautisia ja nyt siis olen taas raskaana, viikoilla 5+3 vissiin nyt. Yökkäilen aina aamuisin, rinnat on kipeät ja vatsa turvoksissa, siinä tämänhetkiset oireet. Varhaisultraan pääsen reilun kahden viikon päästä kunnalliselle puolelle. En malttais millään odottaa, et sais tietää onko tää totta, mutta ei nyt ois kotihoidontuella täälläkään varaa mennä yksityiselle..

Mullakin oli viime raskaudessa noidannuoli parikin kertaa ja selkä on jäänyt aika romuksi siitä raskaudesta. Oma vika, oon tehnyt liian laiskasti saamiani selkäjumppaohjeita.

Onnea kaikille kanssaodottajille, toivotaan että kaikki vauvat pysyy mukana!!!

Elina, 2.lapsi, TYKS, la 17.1
 
Tervetuloa, on taas tullut uusia!

Sekä suru-uutisia sitten viime kirjoittelun. :'( Voimia teille! :hug:

Oma pieni vuotoni oli luojan kiitos ohi menevää. Oireina on edelleen paha olo/etominen etenkin aamuisin, nännit arat, huimausta ja väsymystä ollut vähän, mutta meillä lapset sairasti koko viime viikon ja myös valvotti öisin... Iltaa kohti turvottaa ihan kivasti. Mukavaa yrittää näillä säillä peitellä tuota pyöreetä masua. :whistle: Varsinkin noilla helteillä oli niin turvonnut olo, mahaa ja selkääki särki. Ekaa kertaa oli kyllä todellakin tunne, että on raskaana. Ja tänään oon kantanu tavaraa ja siivonnut, niin alavattaa vihlo ikävästi. :(

Sydänäänistä Mulla on molemmissa raskauksissa kuulunu sydänäänet neuvolassa rv10. Silloinkin on kysytty haluuaako että kuunnellaan koska niitä ei välttämättä saa kuulumaan. Ja kauan niitä piti ettiäkin.

Syömisen suhteen ei mitään ihmeellistä. Aamuisin pitää vähän nähdä vaivaa, että saa aamupalan syötyä, mutta onneksi yleensä se syöminen sitten vähän auttaa. Välillä kiertää kaappeja kattelen mitä nyt vois ajatella syövänsä. :LOL: Hedelmät laskee hyvin, lämpimän ruuanki kyllä pyrin syömään. Välillä kaksikin kertaa päivässä, kun kuitenkin muksuille teen. Annoskoko on pienentyny. Mieluummin sit yrittää muistaa syödä useammin vähän. Pitkällä (siis ennen normaalilla) välillä tahtoo tulla kiljuva nälkä ja huono olo. Vettä yritän litkiä niin paljo ku muistaa ja koko ajan saa juosta vessassa. :kieh:

Catherine ja mussukka 6+6
 

Yhteistyössä