Tammikuun 2015 odottajat *toukokuu*

Ondine veikkaisin et toi 4+5 vois pitää paikkaansa,mulla vikat menkat 4.4 ja nyt menossa 5+4

ÄÄÄÄÄÄH,vielä pari viikoa pitäis jaksaa oottaa ar-ultraan..

Kertomisesta me kerrotaan np-ultran jälkeen sukulaisille,muille sit ku jaksaa,niin tehtiin viimekskin.

Mulla on vähän poikaolo ku edellinen raskaus,josta siis tyttö, oli nii paljon erilaisempi..oksetti enemmän ja väsytti niin et joka ilta menin klo 20 nukkumaan ja nukuin tyytyväisenä aamuun asti ja töihin meno oli jotain aivan hirveetä ku piti nousta 4.20 |O ...ei sillä et se nytkään nannaa ois :D

Huomenna pitäis varailla neuvola-aikaa ku viime viikolla ei ollu terkka paikalla..toivotaan et huomenna on!
 
eveny hui miten jännittävä tilanne, miten olet voinut olla kertomatta miehelle? Onko hän ollut tietoinen pillerin unohduksesta... itse en voisi olla sanomatta mitään plussasta :D Tsemppiä :)

Täällä öklö olo ja väsyttää tuhottomasti. Paitsi öisin. Päivisin nuokun vaan kun istahtamaan pääsen, seisoessa huojuu... En tajua miksi ei voi nukkua silloin kun SAA nukkua? :D
 
Mies sai kuulla uutisen tänään. Pitkään oli vaan hiljaa ja touhus omiaan. Sit totesi ettei talous kestä kolmatta. Ehkä 9kk kuitenki selvitä asiaa. Ja olin maininnut unohduksesta.

Koskahan sitä kehtaisi soittaa neuvolaan? Just katoin et edellisistä eka neuvola ollu 6+3 ja 7+3

Laitoin yv:n
 
Viimeksi muokattu:
Siis kertokaanhan naiset, miten ihmeessä ootte saanut jo noin pian neuvola-aikoja!? Mä soittelin eilen ja mulle todettiin, että eka käynti yleensä vasta kun 9viikkoa täynnä. Sain sitten ajan ensi kuun 10. päivään. Valmis olisin ollut syöksymään sinne vaikka heti ensimmäistä kun odotan ja panikoin jokaista pienintäkin uutta asiaa!! Onneksi parhaana ystävänä on terveydenhoitaja, jota olen asialla häirinnyt monta kertaa päivässä :D Onneksi sain jo mieheltäkin luvan kertoa tälle yhdelle ystävälle, muuten olisin luultavasti jo pakahtunut tähän tietämättömyyteen!
 
Tanya, no hemppamaukka lienee luotettavin :).

Suski, no höh. Onkohan se sitten kuntakohtaista? Meillä mennään rv 7+ jotakin. Ekakertalaiselle kaikki on uutta ja ihmeellistä, niin onhan tuo odottelu varmasti ikävää. Mulle muuten terkkari vinkkasi että alan heti syömään foolihappo- ja D-vitamiinilisää.
 
Varhaisultrasta Itse pystyn käymään firman piikkiin :)D) yksityisellä tutkimuksissa/ultrassa,se on kyllä tosi hieno homma! :)

Vitskuista Aloitin itsekin syömään mammavitamiineja heti plussan jälkeen.Tuntuu vain,että nuo LadyVita mamat ei oikein sopisi mun mahalle.Onko kellään muulla tullut niistä mitään? :/

Oireet Vähäoireisuus jatkuu edelleen.Olo ei ole kylläkään normaali eli huomaa,että on raskaana,mutta silti ihmetyttää välillä tää tilanne.No ehkä se on vaan positiivista,että ei tarvi pyttyä juuri halailla! ;)

Shania 6+5
 
Miree ai luulin että olis jotain erilaisia kivoja ja halpoja ;)
Shania joo en pysty itekkään syömään noita mama tabuja kun tulee ihan sairaan huono olo :| kysyin siitä viimeksi apteekista ni joo herkkävatsasille niistä voi tulla just maha oiretta ja sitä huonoo oloo :( outoo että jostain vitamiineista mutta näköjään :D
 
Eka neuvola varattu, 3.6. Täti kysy et haluunko käydä eka siellä ultrassa ennenkö meen sinne neukkuun ja aattelin et käynpähä siellä eka varmistaan et tartteeko sitä neukkukäyntiä vaiko ei. Samalla on esikon kasvukontrolli.

Oireet pysyy edelleen aika lievinä ja ehkä hyvä niin,ei oo ikävä sitä kestokrapulaa mikä edellisessä raskaudessa oli :D
Vielä pari viikkoa duunia ja sit alkais kesäloma :popcorn: täytyy toivoa et ois suht hyvät kelit :)
 
Onnea uusille plussanneille!!

Puhelimella luen päivittäin, mutta sillä hankala kommentoida. Yhden viestin kirjoitin ja onnistuin sen jonnekin kadottamaan :whistle:

Oireina lievää etomista, väsymys, rintojen arkuutta, pari vihlaisua autosta noustessa. Kahvi oli pakko jättää pois kun ei kertakaikkiaan maistu! Tästä taidan kyllä töissä jäädä kiinni, yleensä tulee juotua tooosi paljon ;)

Neuvolaan soitan vasta 8+ viikolla, koska kolme aikaa olen joutunut perumaan vuodon alkaessa rv 7-8 :ashamed: Meillä on terveyskeskuksella ultra ja ainakin keskenmenneitä on ultrattu, aattelin sillä 9+ viikolla päästä jos vain suinkin niin neuvolan yhteydessä tiiraamaan tilannetta!

Parille kaverille olen kertonut, muilta ajattelin pimittää tietoa niin pitkälle kuin suinkin. Olisi kiva kertoa ulltran jälkeen vaikka niin että 2,5v tyttö kertoisi isovanhemmille :heart:

Viikonloppuna tuparit. Mitenhän niistä selviää ilman kertomista ;)

Sannuli* 5+6
 
suski, mä sain aikasen neuvola-ajan ihan vaan siksi että ne ajat oli niin kiven alla että sain jonkun peruutusajan... muuten ois menny sitten jonnekin tosi myöhään ilmeisesti?

Evenylle tsemppiä, varmasti mies hetken aikaa sulattelee tilannetta ja eiköhän se talouskin siitä elvy aikanaan... sulla on kyllä kaks vielä aika pientä, toivottavasti jaksat :)
 
Sain neuvola ajan rv 6+5 ei kyllä ollu työvuoroja siihen että en tiiä pitääkö vielä vaihtaa aikaa.

Hitsi kun tällä puhelimella ei saa korostettua mitää mut:
DIADIA mulla on sit 3v ja 4v kun tää syntyy. Vauhtia tulee olemaan.

Eveny ja Milli 4+1
 
Uskaltaiskohan sitä itekkin tänne siirtyä tuolta Kaksikymppisten toiveilijoiden puolelta. :D
Lauantaina tein ekan haalean plussan Clearbluen testillä ja maanantaina vielä CB:n digitestillä "1-2 viikkoa"! Eli laskettu aika olisi viimeisistä kk laskettuna 17.1. Omituisia tuntemuksia on ollut kyllä jo viikkoa ennen plussaa ja n. 3 päivää ennen tuli aivan järjetön jano joka ei vaan lähtenyt vaikka kuinka joi vettä D: Nyt jo rauhoittunut tosin.

Mies meillä on aivan innoissan ja kyselee joka päivä tuntemuksia ja oonko lukenut jotain uutta ja jännää, kun on meidän molempien eka lapsi tiedossa. Ite siis 24v ja mies 25v.

Neuvolan varasin heti maanantaina kun en malttanut odottaa ja eka aika onkin 9.6. eli rv9. Kuulemma viikkoa ennen tota voi varata itse ajan ekaan ultraan rviikolle 11-13. Miten sitä jaksaa odottaa sinne asti? Ollaan mietitty yksityiselle menoa mielenrauhan vuoksi, mutta vaikka ollaan molemmat vakitöissä niin voisi olla muitakin menoja mihin laittaa se n. 100e

Oliko joku muu miettinyt tota varhaisultraa? On kiva lukea muidenkin tuntemuksia ja ajatuksia kun ei olla vielä kerrottu muille kuin minä parhalle kaverilleni ja mies yhdelle hyvälle työkaverille.
 
Täällä onneks kaupunki tarjoaa varhaisultran kaikille. Siinä tarkistetaan samalla la ja onko mahassa elämää. Eli kaupunki tarjoaa kolme ultraa jokaiselle odottajalle, jos saa synnytystaåa arvion nii sit neljä.

Mä oo n kertonu yhdelle kaverille ja veljentytölle. Sit kun loma loppuu 25pv nii pakko kertoo oman osaston väelle töissä kun oon niin väsynyt ja etoo.
 
Uusi ilmoittautuu tänään testatulla haalealla plussalla. Mutta vahvistukoon! :) Ikää on kolmenkympin paremmalla puolen ja kolmas lapsi ois tuloillaan eli ihan keltanokkia ei enää olla. :) Laskettu aika ois 20.1, oviksen bongasin ihan tikuilla joten tuskin tuosta ainakaan montaa päivää muuttuu. Varhaisultra on puhuttanut ja sinne menen varmasti rv 8 tsekkaamaan tilanteen. Synnytyssairaalana toimii NKL :)

eveny sinut minä taidan tunteakin kuvasi perusteella, meillä samanikäinen lapsi ja fb-ryhmän kautta tunnetaan ;) Kade olen kyllä tuosta kuntasi tarjoamasta varhaisultrasta! =)

karambola + nopsajalka 4+2
 
Moikka! Varovasti ilmoittaudun mukaan joukkoon! viikkoja nyt 4+1 ja neljättä lasta odottelen. Laskettuaika olisi 21.1 :)

Tanya85 jee! Pääsit hyppäämään viikon etiäpäin :D mä lompsin tänään kanssa apteekkiin ostamaan digin ja aamulla sen teen. Meinasin ostaa kaksi, koska mulle pitäisi aamulla näyttää 2-3 ja haluan kanssa seurata vahvistuuko 3+ Tai sitten käy samalla lailla kun sulle :D

Onko muilla näin alussa kovia vihlaisuja alavatsassa? Annoin lapselle tänään keinussa vauhtia ja ai että kun vihlaisi ja kovaa mahasta!! Sen jälkeenkin juilinut jonkun verran.. :|
Muistan aikasemmista raskauksista näitä kipuja, mutta ei näin aikaisessa vaiheessa.

Minut voi siis lisätä listaan Roks 28v la 21.1 neljäs lapsi

Roks 4+1
 
  • Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
Jes vihdoin tulit roks :) mulle tuli ekana sä mieleen ku näin sen 3+ :LOL: ku muistelin just et mietit kans et josko 2 niitä ostaisit :D katotaan vaan ni huomenna sulle käy sama homma :D koska sulla oli vikat menkat?
Mulla kans välillä tulee kovia vihlasuja just ku tekee nopeita liikkeitä, samanlailla tuli kyllä ekassakin :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä