Tammikuun budjettihaaste

Spencer Hastings
Tein eilen tomaattikeittoa, jonka miellän ainakin itse halvaksi.
Tein tuoreista tomaateista, koska ne oli tarjouksessa 2e/kg, mutta vielä halvemmalle menee jos käyttää tomaattimurskaa.

Iso punasipuli, valkosipulinkynsiä, punainen chili (tai tabascoa tms), porkkana, punaisia linssejä (etnokaupassa 1,90/kg) ja puolikas kookosmaitopurkki (Lidl 1,49). Keitetään ja soseutetaan sipulit, chili, porkkana ja tomaatit ja takaisin hellalle linssien ja kookosmaidon kanssa muhimaan. Maustoin kuivatulla basilikalla, paprikamausteella ja sienisoijalla. Raejuustoa ja leipää tarjoiluun.

Toisen puolen tuosta kookosmaidosta olin jo käyttänyt wokkiin. Kaali on ollut taas 40-50snt kilo niin oon wokannut siitä. Ei tarvi nuudeleitakaan kaveriksi, kun kaalisuikaleet pitää mukavasti wokin kasassa. Sitten vaan kaikki jämäkasvikset kaapista samalle pannulle ja vähän korianteritahnaa mausteeksi. Jos suinkaan pääsee tuollaiseen etnokauppaan, niin kannattaa käydä hartaudella shoppailemassa linssit, pavut, riisit ja erilaisia maustetahnoja ja kastikkeita.
 
"heidip*"
Pahoittelut etten ole päivitellyt. Budjetointi meni heti 1.päivä jo mönkään, kun krapuloissa hain koko perheelle hesemätöt. Sen jälkeen totesinkin, että hoidan juoksevat laskut ensimmäisenä pois ja ne on nyt hoidettu :)

Pyrin kuitenkin pitämään kauppaostokset minimissä vaikken olekaan kuitteja laskeskellut. Mulla on tänä viikonloppuna 3 lainalasta ja päätin tehdä koko porukalle itse hernekeiton, laskettiin lasten kanssa että yhden annoksen hinnaksi jäi reilusti alle 50 senttiä. Appelsiineja kävin hakemassa cittarista 2€/5kg. Töistä sain tällä viikolla 2 litran salaattirasian mukaan.

15 päivästä alkaen voisi pyrkiä siihen 200€ / loppukuu ja pitämään tarkempaa kirjaa. Onnistumisia kaikille.

ps. Siivosin tänään maustekaapin. Yli puolet sai heittää pois, kun vanhimmat päiväykset oli yli 5 vuoden takaa. Mitä tuhlausta! :snotty: Jatkossa ostan vain sellaisia joita todella tarvitsen. Ja ajattelinpa pistää herneitäkin versomaan jo. Kevään tullen voisi kokeilla mm. basilikan ja tillin kasvatusta. Perunat ja porkkanat istutan myös tänä keväänä, kuten viime vuonnakin.
 
Toka kauppareissu takana. Ostosten summa oli 150,60e. Itseasiassa unohdin että pitää sniiduilla joten vähän ylimääräistäkin tuli ostettua mutta koen silti olevani hyvinkin budjetissa, tässä mennään heittämällä viikko eteenpäin ilman kauppareissua. Yhteensä siis käytettynä 186,60e ja jäljellä on siis 363,40e.
Kolmas kauppareissu takana. Leirievästä piti hakea treenaajille, samalla ostin maitoa ja muutakin tarvittavaa. 36.90e meni.
 
2+3
Täydennyksiä haettu maitoa, kahvia, kananmunia, nakkipaketti, ruisleipää. 20e meni. Seuraava kauppareissu torstaina ja sillon tuleekin isot ostokset, menossa kaupunkiin ja täydennän varastot.

Tähän asti saldo 95e. Jep jep!
 
laaman nöyhtä
Röyh! Vähän on 10e/päivä mennyt yli mutta vain kolmellakympillä....eli just kun laskin kuitit niin saldoksi tuli 150,60. Kahden päivän ruoat kyllä ostin tänään joten torstaina vasta kauppaan. Tälläinen lista meillä tämän viikon:
Ma- jauhelihakastike+spagetti, salaatti
Ti ja ke- kinkkukiusaus, punajuurisalaattia
To- muusi ja kuhaa paistettuna
Pe- pinaattikeittoa ja munia
La- keiton jämät päivällä ja illalla ranet+nakit
Su- tortillavuoka
Menee vähän herkutellen mutta olen vihdoin vkonlopun kotona :) (6 vkonloppua töitä putkeen)
 
Meillä on mennyt nyt 145,31 euroa, jäljellä siis 304,69 e eli ihan hyvä tilanne.

Tällä viikolla ruokana ainakin makaroonilaatikko (taas useammaksi päiväksi) ja makkarakeittoa (jäi viime viikolla tekemättä). Pakkasta pitäisi tyhjennellä, joten loppuviikon ruuat sitten sen mukaan.
 
"zxc"
Mullakin jäi toi päivittäminen melko vähälle, mutta budjetissa ollaan. Nostan 50e/vko käteisenä ja tälle viikolle jäljellä on vielä 28e ja tarvetta vain hedelmille, ehkä vähän salaattia. Olen tyytyväinen!:) Eli kyllä tällä tavalla jatkan myös helmikuussa ja toivon mukaan koko loppuvuoden :)
 
Mulla edelleen budjetista 60e käyttämättä (100€ budjetti), ensi viikon alussa ajattelin käydä kaupasta hakemassa maitoa, hedelmiä ja salaattiaineksia, muuta en tarviikaan! Talouspaperi alkaa olla loppumaisillaan, mutta ajattelin sinnitellä ilman sitä vielä nämä 2 viikkoa. Muutan siis kuun lopussa uuteen kotiin, niin ostan sitten mielummin sinne täydennykset, nyt elän kaapin varastoilla. :)

Aiemmin ostetuista lihapakkauksista on vielä jäljellä kanafileet ja jauhelihapakkaus 400g, niistä teen ensi viikon ruoat. Tänä viikonloppuna kituuttelen purkkihernarin, pussinuudelien ja puurohiutaleiden kanssa, luxusta viikonloppuun siis tiedossa. :D
 
2+3
Huomenta!
Nyt on kaupungissa käyty. Rahaa meni reilusti eli 190e enkä edes ostanu juurikaan ruokaa (paitsi koirille ja kissalle). Mutta kaikkia pesuaineita (pyykit, tiskit, saippuat, shampoot,dödöt...) ja papereita (wc ja talous) on niin paljon että pärjää varmaan helmikuunkin.

Tuohon summaan sisältyi myös iso satsi kempparijuttuja (ripsiväri, meikinpoistoaine, kasvovesi, kosteusvoidetta pariakin sorttia) teinitytölle ja alelöytöjä vaatepuolelta pikkutytölle, jotka ei varsinaisesti tähän kassaan kuulu, mutta koitetaan jos sais nekin sovitettua budjettiin....Niin ja ostin mä itellenikin housut, kun sain halvalla :D

Seuraavaksi kahdeksi viikoksi jäi kassaan siis 115e joka siis pelkästään ruokaan. Ja sehän riittää kun pannaan riittämään :D
 
Spencer Hastings
Mulla meni nyt ihan sekasin ku palkka tuli tähän väliin, ja muutama henkilö maksoi velkansa ja yksi luottokorttiostospalautuskin tuli :D ja en jaksanu alkaa laskeskelee sieltä, että paljon olisi oikeasti ollut asettamaani budjettia jäljellä. Mut en mä kyllä paljon ollenkaan oo kuluttanut. Mä nyt alotan tällein palkkapäivänä uuden kalenterikuukauden, ja äsken kiinteät laskut maksettuani jätin tilille 345e, koska tiedän että tässä kuun lopussa tulee vähän isompaa rahanmenoa. Eli 345e kuukaudeksi, sisältää kaikki päivittäistavarat, vaatteet ja huvit. Ja tuo isompi meno, joka muodostuu kutsukorteista ja parista muusta hääsälästä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kolmas kauppareissu takana. Leirievästä piti hakea treenaajille, samalla ostin maitoa ja muutakin tarvittavaa. 36.90e meni.
Pari kauppareissua vielä tuli tälle viikolle, viikonloppuna kun ei käyty isosti kaupassa ollenkaan. 28,50e ja 25,80e.

Nämä kun vähennetään niin käytettävissä on vielä 272,20e loppukuuksi. Voi mennä tosi tiukoille. Synttärikemut viikoloppuna lapsella joten ostoksia tulee olemaan tässä tosi paljon. No, ens kuussa uusiksi sitten jos nyt paukkuu budjetti yli. :)
 
Kaks ekaa viikkoo menikin sit ketuille.... Flunnssa ja yrjäkin pistäyty kylässä, ei paljon mietitty mitä kaupasta haettiin.

Tänään pääsin kauppaan ja kaikki perus/arkivarsstot olikin tyhjät. Maitoa, leipää, juustoa, hedelmiä, hygieniatarv, kasviksia ja ruokaa. Lasagnea, tomaattikeittoa suunniteilla ja 5 pv aattelin pärjätä, 81,04€.
 
"Miii"
Tein eilen tomaattikeittoa, jonka miellän ainakin itse halvaksi.
Tein tuoreista tomaateista, koska ne oli tarjouksessa 2e/kg, mutta vielä halvemmalle menee jos käyttää tomaattimurskaa.

Iso punasipuli, valkosipulinkynsiä, punainen chili (tai tabascoa tms), porkkana, punaisia linssejä (etnokaupassa 1,90/kg) ja puolikas kookosmaitopurkki (Lidl 1,49). Keitetään ja soseutetaan sipulit, chili, porkkana ja tomaatit ja takaisin hellalle linssien ja kookosmaidon kanssa muhimaan. Maustoin kuivatulla basilikalla, paprikamausteella ja sienisoijalla. Raejuustoa ja leipää tarjoiluun.

Toisen puolen tuosta kookosmaidosta olin jo käyttänyt wokkiin. Kaali on ollut taas 40-50snt kilo niin oon wokannut siitä. Ei tarvi nuudeleitakaan kaveriksi, kun kaalisuikaleet pitää mukavasti wokin kasassa. Sitten vaan kaikki jämäkasvikset kaapista samalle pannulle ja vähän korianteritahnaa mausteeksi. Jos suinkaan pääsee tuollaiseen etnokauppaan, niin kannattaa käydä hartaudella shoppailemassa linssit, pavut, riisit ja erilaisia maustetahnoja ja kastikkeita.

Kai tolla pärjää jos kotona makaa tekemättä mtn :D Ei fyysistä työtä tekevällä menis ku 30 min noista nälkä.
 
Spencer Hastings
[QUOTE="Miii";30593416]Kai tolla pärjää jos kotona makaa tekemättä mtn :D Ei fyysistä työtä tekevällä menis ku 30 min noista nälkä.[/QUOTE]

Itsehän teen fyysistä työtä ja nyt vielä talvisin lumitöitä päälle, sekä urheilen säännöllisesti. Kummasti pysy kyl ruho tyytyväisenä tosta keitosta :D

Mut mikä kenelleki on hyvä. Toisten pitää saada se 300g PRODEE niinku LIHHOO joka toinen tunti.
 
Hirveästi en ole minäkään ehtinyt kirjoitella. Seurantaa kuitenkin jatkettu ja nyt mennyt yhteensä 219,43 euroa ja jäljellä 230,57 euroa. Pakastinta ei ollakaan vielä edes juurikaan tyhjennelty, mutta ehkä kuukauden viimeisille päiville se olisi viimeistään hyvä tehdä koska oikeasti sen sisältöä pitäisi kierrättää.

Melko hyvin toiminut tämä, että on useammaksi päiväksi sama ruoka. Nyt syödään tonnikalakiusausta kolmatta päivää; yhden annoksen hinnaksi ei taida hirveästi tulla.
 
"zxc"
Nyt on taas täydennetty kaapit ja tän viikon budjettirahoja on huikeat 25snt jäljellä!:) eli sillä elitään 21. päivän asti. Hyvin pärjätään. Ja ostin tänään varsiselleria(paketissa kyl luki että se on lehtiselleri), mut jokatapauksessa niitä raparperin näköisiä varsija :). ostan sitä tooooodella harvoin, ehkä pari kerta vuodessa. Teen mun lemppari(laihdutus)keiton. Kaalia,sipulia,paprikaa, selleria,tomaattia,mausteita. Keitetään ja soseutetaan, näms..Ja jos se ei olis laihdutuskeitto, tai siis jos nyt en olis laihiksella.niin siihen itsetehtyjä valkosipuliruisleipäkrutonkeja ja ehkä rapeaksi paistettua pekonia...Kuola valuu jo nyt, joten heti huomen aamulla keittoa tulemaan.:)
 
laaman nöyhtä
Tänä vuonna ollut kyllä jotenkin haasteellista tämä haaste :D! Lupailin siis 10/e per päivä mutta just ynnäilin niin mennyt yhteensä 357,20!! Mutta yli 400e ei pauku, sen vannon :D! Kävin just ostamassa loppukuun sapuskat, maitotäydennnystä sit vain tarvii hakea.
Tein kyllä huimia löytöjä omasta mielestäni, nämä kaikki yhteensä 92,17.
-2 kg jauhelihaa
-500g lohta
-omenamehux3
-sip.keitto
-hamsterien ruoka
-wcpap 16rll & talpap 16rll
-siteitä 2 pkt
-sämpylät 6 kpl
-riisipiirakat irto 5
-hernekeitto
-kookosmaito
-kouhukermax2
-arkikermaax3
-maitoa 1l x3
-ketsuppi
-pepsi 6-pack
-vissy
-lasagnette
-tomaattimurskaa
-munia 10
-nakkeja
-mandariinia
-banaania
-tomaattia
-salaattia
-patonki
-iso keiju
-broilerleikkele
-2x skyr
-5x raejuusto
-5x rahkaa
-2x makuviiliä
-12x tavisviiliä
-2x pikkujogurttia
-2,5 kiloa kruunuvihanneksia
-plusvaniljajuoma
-mansikkabanaanikeitto
-kalapihvejä 10 kpl
-voipullia 5 kpl
Kyllä näillä pärjää hyvinkin loppukuun....tai sit mä en vaan osaa.
 

Yhteistyössä