*Tammikuun Tähdet-11* elokuu-10

Voi sua maska, ihmiset saisi tuonkin energian käyttää omaan elämäänsä eikä toisten ihmisten elämän sotkemiseen. Tietty sossun on otettava vakavasti tuollaiset ilmoitukset, mutta ei teillä mitään hätää ole. Täälläkin odottelen mielenkiinnolla sitä hetkeä kun meillä on se oma pikkurääkyjä tässä kämpässä ja yläkerrassa ukko, jonka luokse olen kerran soittanut poliisit (mäiski vaimoaan). Voi tulla kans hyvinkin mielenkiintoista.

(.) Maha alkanut näkymään, jei! :) Ja selkä sattumaan, ei niin jei. Eilen sauvakävelemässä kun olin niin alaselkää sattui ihan kivasti, mut ei kait sitä nyt vielä sellaista tukivyötä kannata ottaa käyttöön, ei toi maha vielä niiin iso ole. Liikkeistä ei vieläkään varmaa havaintoja, sellaista vaan että oliskohan toi liikettä....

Marde ja Milli 18+6
 
Sf-mitan mukaan huitelen ihan omissa sfääreissä.Normaalisti neukkutätin mukaan kohtu on näillä viikoilla navan korkeudella, sormen leveyden yli.Mulla on kämmenen leveyden verran navan yläpuolella.Selällään maatessa :) Kun oma varsi on 163 cm, niin alkaa tuo jo tuntumaan :LOL: Mutta ei se tosiaan vielä valtavalta näytä, kasvaa vaan HURJAA vauhtia.Koitan päivitellä jatkossakin, kun nyt osaan :p
 
savara:Wautsi mikä masu! :D Uskomatonta, että siellä köllii kolme luomuvauvaa :heart: Seurataanko sua tarkemmin neuvoloissa/ultrissa ja osaatko sanoa kuinka pitkälle raskaus voi jatkua (siis voiko kolme mennä täyden ajan) vai käynnistetäänkö se jossain kohtaa? :wave:

maska:Siis voi kurjuus mitä touhua naapuriltasi :( Ei näytä sillä olevan mitään elämää kun täytyy viattomia kiusata |O Hoidatte käynnin ja naaprinne kyllä saa tuta, että ei kannata kiusata raskaushormoneilla varustettua naista :D Kovasti voimia sinne ja toivon todellakin pikaista selvitystä asiaan jotta pääsisit pian nauttimaan odotuksesta :heart:

Toive81 ja Sintti 16+2
 
Hyviä uutisia, eilinen lääkäri soitti kun tulokset olikin tulleet jo tänään. Ei ole streptokokkia, hiiva +++plussalla, joten canesten käyttöön, tänään ei ole onneksi niin paljoo supistellutkaan, käytiin lenkkikin heittämässä poikien haudoille ja sitten jätski ja sipsikauppaan :snotty:

Tänään on näkyny taas potkutkin masun läpi :heart: ja kovaa vilskettä on pidetty heti kun meen selälleni tuonne sänkyyn, joten taitaa olla vilkas tapaus tulossa meille :heart:

Savara: ihanan iso massu :heart:

Mutzilla ja tirriäinen 19+1 :heart:
 
Neuvolassa normaalisti, sairaalan äitipolilla ja situssa tässä vaiheessa 2 vkon välein.Vauvat leikataan, vaihtoehtoa ei ole.Ja eivät mene loppuun, en vielä osaa sanoa viikkoa jolloin leikataan, tietysti oman ja vauvojen voinnin mukaan mahdollisimman pitkään annetaan olla.
 
Voi että savaralla on jännittävää =) Ja varmasti jännemmäks vaan menee =)

maska paljon voimia!! :hug: Kyllä mä uskon, että ne sossut ymmärtää ku selität mikä tilanne!! Ei lapsia niin helposti oteta huostaan. Tiedän tapausken jossa tehty lastensuojeluilotus ja ku vanhempia on kuultu ja ne on saanu kertoo oman versionsa asiasta niin se on ollu sillä selvä. Ku teillä ei varmaan kuitenkaan oo mitään muita ongelmia sossun kanssa ollu yms. niin ei ne lapsia pois ota!!

(.)täällä tänään nilkat paremmassa kunnossa, tosin voi johtua siitäkin et oon vaan maannu koko päivän ku viime yön olin töissä ni meni koko päivä lähinnä nukkuessa. Kattoo nyt mihin suuntaan menee nyt illan ja yön aikana ku taas töissä. Tosin ei tääl tartte mitään ihmeempää tehä ku asukkaat nukkuu. Soitin tänään päivystykseen ja varmistin sieltä että onko heidän mielestään normaalia ja siellä sairaanhoitaja tuumasi, että olisi. Mutta neuvolassa sanoa että seurataan asiaa.

Sparkle86 ja Viuhti 17+5
 
Savara Ihana maha:) Onko teidän vauvat oikeasti luomuvauvoja? Miten mulla on mennyt ihan ohi :ashamed: Ihana juttu :heart: Mun rakkaalla ystävällä on huomenna laskettuaika, eka tulossa :heart: Voi että oon niin iloinen, kunpa kaikki menis hyvin.

Mä ajattelin, että kävisin ensi viikolla kuunteluttamassa sydänääniä, jos se vaan meidän neuvolan tädille sopis. En oo aikaisemmissakaan raskauksissa tuntenut vielä tässä vaiheessa liikkeitä, mutta mulla on kovat paineet, kun tuntuu, että kaikilla muilla jo tuntuu ja NÄKYY! Mulla on istukka etuseinässä ja kätilö sanoikin, että älä sitten odota vielä pitkään aikaan liikkeitä tuntuvaksi, ja mä vaan sanoin, että "en tietenkään!" :LOL: Nyt alkaa olla jo aika malttamaton olo kuitenkin :ashamed:

Kerroin eilen yhdelle kaverille, että meille tulee vauva. Sanoi, että ei ois arvannut, kun oon niin paljon laihtunut :) Mä oon ajatellutkin, että ei oo mikään kiire vielä kertoilla raskaudesta, kun kukaan ei kuitenkaan kehtaa kysyä(tai tuskin huomaavatkaan), kun mulla on aina niin iso maha. Edellisistä on jäänyt tohon ylävatsalle sellainen mieletön kumpu, ja mä näytänkin aina siltä, kun olisin vähintään 20 viikolla raskaana :LOL: No muutama ihminen tietää, esim.mun ja miehen vanhemmat.

Muutama sivu sitten oli tässä puhetta siitä siivousvimmasta Mulla on ollut nyt tällä viikolla sellainen. Oon tosi onnellinen, kun oon saanut jotain järjestystä tähän kaaokseen. Ja koitan ajatella, että kun pysyn liikkeessä, niin selkä ei ehkä tule niin älyttömän kipeäksi, kuten viime raskaudessa.

Mami&Muru15+4
 
Voi mistä te siivousintoiset löydätte sen innostuksen siihen :D ei meilläkään nyt mikään kaaos oo, mut ku kaks kissaa ni pitäs vähän useemmin sitä imuria näyttää :D :ashamed: Vapaapäivisin ei yhtään huvita ja seuraavalleki vapaapäivälle oon jo sopinu menoa :D

Sparkle ja viuhti
 
Savara Ihan huippu masu :) Mullakin seisaaltaan tuomonen mutta että kun makoisee niin kohdunpohjan korkeus mitta 23 :D :D siihen en kyllä pääse!!! Yritin muka ite mitata sitä ku makkoilin.. nii sain vaa jotain 13 :D varmaan seki väärin mutta huomasin sitte että voi mahoton onhan sun masu tosiaan ISO! :)

Maskalle halit! Inhottavia naapureita :/

Tänään pitäis synttärit laitella melko valmiiksi täälä, onneks ihanan puhas talo ja puhtaat matot lattialla :) Tyttö leikkii ja pälättää tyytyväisenä omassa huoneessa, vielä toistaiseksi yksin ;) leikkikaveri on tuloillaan onneksi :)

Päikkärit vois tehä kohta terää :D Vein nimittäin tytön kans ukon polttareihin kaheksalta..

15+6 (ja kohta taas poksuu)

 
Pizzansyönti riitti nyt sitten mulle tässä raskaudessa. Siitä tuli kivat närästykset.. Eipä vauveli varmaan pizzaa kaipaakaan.. ;) Mut on se närästys näköjään inhottava vaiva, itse en siitä ole koskaan kärsinyt.

Mamimansikka, täällä yks joka ei ole vielä osannut liikkeitä tunnistaa. Enkä tiedä missä istukka sijaitsee. Reilun viikon päästä ultra, joten pitää kysäistä.

Ja taas poksuu :)

Marde ja Milli 19+0 POKS!!
 
:wave: Pitkästä aikaa.

Ei ole mitään kirjoitettavaa ollut, niin oon vaan jutut lukenut. Eikä kyl nytkään mitään asiaa oikein ole, mut kirjoitan silti, kiusaks. :kieh:

Täällä on haettu lääkkeet ummetukseen. Meni hermo, kun yks yö istuin tunnin vessassa, ja lopulta alko olla jo sellanen olo et jos ei muuta tapahdu niin sitten tulee ainakin oksennus kun alkoi niin tukossa olla... :/ Nyt sitten olen ottanut levolacia päivittäin pienimmän annoksen, ja tuntuu auttavan ainakin sen verran ettei kovasti joudu töitä tekeen. Hyvä hyvä. Olokin paljon kevyempi kun maha toimii... B)

Pakkausta en vielä ole tiettykään saanut enkä hakenut, mutta mikäli jollekin on käyttöä pakkauksessa oleville kestovaipolle, ne saa multa hakea/postikulujen hinnalla. :attn: Mä en aio niitä käyttää. Ja mikäli kuvat kelan sivuilla näyttää toden, niin saattaa olla jotain housuja mitä ei tule käytettyä niin ne saa sit samalla. Tosin ne lupaan vasta sitten kun olen ne livenä nähnyt. :D Mutta kestot voin luvata jo nyt koska niitä en ainakaan käytä. Harsoista en vielä ole varma, kun pitää käydä ensin nuo omat vanhat harsot läpi et paljonko niitä tulee laitettua pois, mutta ainakin ne muut kestojutut saa. Kunhan saan pakkauksen... :whistle: Eli jos joku ne haluaa, niin laittaa mulle yv:tä, annan ne sitten ekalle joka ehtii... :)

Täällä ei kummempia. Neuvolassa kävin :heart: äänet kuuntelemassa, ja ne oli 160, joten taitaa tää mun poika olo olla väärässä... B) Pääasia et olis terve, ei sillä sukupuolella väliä... :heart:

Rakenneultra on meillä 1.9, eli aika pian. :heart: Mut ekaks ei kuitenkaan ehditä.

Nyt päikkäreille :wave:

Shamandalie ja Itikka 18+4 :heart:
 
Hitsiläinen. Nyt oon aika varma et mua supisteli tänään. Sattu nii pirusti vatsaan ja sit meni ohi ja sit tuli taas. Muistin kyllä millasii ne harjotussupparit oli, mut niitäki oli pojusta vasta rv 36 jälkeen. Mä jo aloin pelkää et entä jos tää syntyy nyt! :(

icefairy&Linnun Lyy 17+6
 
Hui mikä päivä taas.. nykyään taas väsyttää ja päikät pittää nukkua !
Käytiin kauppakeskuksessa ostamassa tukkaväriä :eek: meinasin kyllä värjätä tukan tai siis raitoja olen laittamassa.. :)

Kummallinen tää vatta ku välilä on iso ja välilä pienempi.. :D
Ukko lähti sinne polttareihin ja pittää neki sitte hakea joskus yölä..

15+6
 
Hei!

Reissusta oon palaillut ja nyt tulee enemmän omaa napaa kuin varmaankaan koskaan. Pitänee valittaa virtuaalikavereille niin kuin Jeccika kutsui. ;)

Mutta ensin Maska iso :hug: sinne!!!!!!
Savara mullakin on varmasti isompi maha kun on omaa pehmustetta vauvelin päällä. :snotty:
Märkäruvesta hitto miten varomatonta toimintaa ihmisiltä kun ei ilmoiteta/kerrota etukäteen. Kuulostaa kyllä inhottavalta taudilta ihan oikeesti. :x

Omaa. Oltiin siis reissussa ja oli oikein hauskaa. Kahlailin vedessä kun esikoinen ui ja pienemmän kanssa sit sotkettiin hiekan kanssa. Tuli sitten käveltyä aika paljon ja ranta olikin karmeen mäen alapuolella. Oltiin majoituttu meidän kamujen luokse eli oli tosi kätevää jne.... MUTTA.... Mentiin eilen kauppaan ja rattaisiin tuli jotain ongelmaa. Meillä oli pirun painava ostoskassi ja mies jätti sen vahingossa kaupan ulkopuolelle. Minä lähdin sitä sit hakemaan ja voi p***le et se painoi. |O Sitä sit raahasin ylämäkeen helteessä ja tunsin et alkoi paikat huutaa hoosiannaa. |O |O |O Siis häpyluita alkoi pistämään ja sattumaan ja oli sellainen olo et nyt menee jotain rikki.... Pääsin siitä kuitenkin kämpille ja ei siinä ollut sen kummempaa. Pidin vaan kovan puhuttelun miehelle et mua ei saa laittaa tollaseen hommaan koskaan enään. :whistle:
Tänä aamuna sit kun oltiin pakattu, niin alkoi supparit. :'( 15min koko ajan meni maha kovalle ja oli sellainen olo et NYT tulee ulos kaikki. Olin ihan järkyttynyt ja kauhuissani ja kaikkea muutakin.... Istuin sit ja rauhoittelin itseäni. Kotiin päästiin kunnialla ja täällä tuli sit kertaalleen jo samanlainen kohtaus. Nyt sit otan vaan rauhallisesti. Kaikenlainen ylimääräinen ponnistelu ei oo hyväksi kuitenkaan. Pakko täs on vaan jaksaa. Hankala olla tekemättä mitää kun on toi tenava hoidettavana (esikko meni mummolleen) ja mies lähtee pian duuniin.
Täs on pari vaihtoehtoa mikä on vikana. Toinen on se et mun kävelemiset ja ostoskassi aiheuttivat rasitusta. Toinen on se et mulla taitaa olla munuaistulehdus. Sattuu selkään nimittäin ja munuaistulehdus voi aiheuttaa suppareita. Nyt vetelen tosiaankin vaan karpalomehua ja vettä ja toivon et supparit menisivät huisin nevadaan.... Jos kuitenkin palailevat on mun mentävä sit varmaankin lekuriin.... Peukut pystyyn nyt leidit et menis toi kammotus ohi.... :wave:

NP ja Pluto (on kuin Disneys Pluto hullu liikkumaan) 18+2
 
maska :hug: Onpa kurja tilanne! Tosi inhottavat naapurit, onneks pääsette pois. Eiköhän kaikki mee ihan hyvin. En kyllä ymmärrä tollasii, jotka tekee ls-ilmotuksii ilkeyksissään tai ilman et tuntee tilannetta. Onneks aika monella tädillä, ketkä työskentelee tuol lastensuojelus on myös omii lapsii. Meiän seinänaapurissakin semmoinen asuu :) Ja on tosi kiva, eikä oo ikinä tehny mitään ilmotuksii meistä, ei edes huomauttanut mistään, koska niiden lapset huutaa ja itkee tasan tarkkaan yhtä paljon ku meiän ellei enempi.

savara Ihana masu! Juu komea sf-mitta sulla. Oli pakko kaivaa vanhat neuvolakortit esiin ja vertailla. Pojasta on ollut 25+3 sf 21, sit 28+6 sf 27 ja tytöstä 23+1 sf 17,5 ja 27+5 sf 26. Et pikkuisen myöhemmin...

Jeccika Mulla on kans välillä niin et masu näyttää pienemmältä ja välillä ihan jättimäiseltä. Välillä varmaan turvottaa ja sit sekin vaikuttaa vähän missä asennossa vauva on. Jos se työntää päätään tai peppuaan tohon eteen, niin on isompi. Tuliko muuten hyvät raidat?

Shamandalie Eipä noista sykkeistä aina tiiä. Mulla oli tytöstä 130-158 ja vaan kerran toi 158. Järjestykses mennyt näin. 145, 140, 138, 142, 130, 130, 158, 140, 140.
Pojasta oli 135-155 ja ne meni näin. 155, 155, 135-150, 152, 150, 150, 140, 140, 145, 140, 140, 150. Eli lukuunottamatta tota yhtä 158, niin pojasta oli korkeempi syke.

(.) Kävin tänään yksin shoppailemassa Hesan keskustassa ja tulipahan tuhlattua rahaa...Onneks oon töissä. Ens vuonna ei tämmöisiä reissuja enää kyllä tehdä. Ostin itelleni alusvaatteita ja pari äippäpaitaa ja salille topin ja housut, nekin siis äitiysmallistoo Bebesiltä, eli tyyriit ja eipä niitä varmaan tarvii ku tän loppuvuoden...Sit ostin Ruohonjuurest sappisaippuaa, kristallidödöä ja Weledan raskausajan hoitoöljyä. Pojan tulevia synttäreitä varten ostin kans kaikenlaista ja 6-v tytölle hopeiset korkokengät...ja kävin vihdoin ostamassa rautaa apteekista. Tuomio surkeesta hempasta tulee varmasti tiistaina neuvolassa. Ekas neuvolas oli 115 ja tiiän et on tippunut kun verta tulee nenusta jos ei nyt joka päivä niin useemman kerran viikossa. Ja jotta kiloistakin tulis napinaa kun niitä on varmasti tullut jo 5 ellei enempi niin tein pannarii ja söin sitä just 3 palaa..yhen vaahterasiirapin kanssa, yhden hillon ja yhden hillon ja sokerin kaa...

BellaMarie & Heppuli 19+3
 
BellaMarie raidoista tuli tosi hyvät! Siskohan ne tietty laitto, se on parturi-kampaaja :)

Ja sykkeistä , niistä ei kukaan kyllä osaa varmaa sanoa :) nimittäin neukkutäti sano mullekki että poikkeuksia on joten mikään ei ole ikinä varmaa :) veikkaus vain..
prosentein 60/40 % varmaan on että sykkeet ennustaa tulevan lapsen sukupuolen, eli ei läheskään kaikila! Näin sanoi neuvolassa ja varmaan pitää paikkansa :)

 
Sukupuoliveikkauksia olisi kiva kuulla keventämään tätä hankaluuksien sumppua. :ashamed: Sykkeet ollut kokoajan alle 150, maha kasvaa vain eteen ja ylöspäin. Mahaan ilmestynyt haalea linea negra, vahvistuu joka päivä. Raskausoireita lähinnä pahoinvointi. Mieli tehnyt maitotuotteita ja freesejä juttuja. :D Itsellä varma poikaolo.

Veikkauksia, anyone?

*muoks* JA kasvan ärsyttävää nukkakarvaa joka paikkaan! Mahakin on ihan pörröinen.
 
Spatz Mä veikkaan tietysti poikaa sulle! Koska mulla oli pojasta linea negra, joka on toiselta nimeltään poikaviiva. Vaikka siis on sitä tullut tyttöjen odottajillekin...Mutta kuiteskin. Ja siis mulle tuli pojasta tuo, tytöstä ei ja nyt taas haaleena näkyy. Mietin et kuvittelenko ku ei oo viel hirveen tumma, mut mieskin näki sen, vaikka en edes sanonu missä kohin mielestäni nään. Niin ja mullakin on siis tästä kolmosesta poikaolo!
 
NullPoints: Supparit hus pois! Ehkä tosiaan oli kävelemisestä ja kantamisesta. Munuaistulehdus kuulostaa hurjalta. Onko sulla sit ennenkin ollut? Onks vti mennyt siis munuaisiin vai mistä toi tulis? Toivottavasti rauhottuu levolla ja karpalomehulla. Toi mahdollinen tulehdus kannattaa kuitenkin varmaan käydä tutkituttamassa.
 
Spatz pojalle kuulostaa. Helpompi on melkein arvuutella muille kuin itselle. ;)
BellaMarie Sullakin on 6v prinsessa kotona. =) Meillä typsy on kova Hanna Montana fani. Prinsessa jutut alkaa olla tosiaankin ohi.
Eli siis munuaistulehduksesta. Mulla oli virtsis tota tokaa odottaessa rv11. Luulin silloin et tulee keskenmeno koska mulla oli kipuja.... Niin ja ne kivut olivat tosiaankin kohdun kohdalla. Virtsis oli siis salaa mennyt munuaisiin. Antibioiteilla asia hoitui nopeaan.
Niin ja mulla oli nuorempana aika useaan virtsistä. Sit ei mitään yli 10 vuoteen kunnes oli toi yksi munuaistulehdus.
Mutta siis nyt vois olla taas. Luulen et huomenna on tosiaankin mentävä tarkistuttamaan tilanne. :snotty:
 

Yhteistyössä