*Tammikuun Tähdet-11* elokuu-10

*Tammikuun 2011 odottajien pino*



Meitä on 85 odottajaa




LA/Nimi........Ikä......Synnytyssairaala......Monesko....Villi veikkaus..

1.1
Minky......................25v..................VKS..............2
Mörrimöykky.............???...................TYKS...........3

2.1
täpläkäs....................26v................KÄT..... ..........1
mussu81..................29v................OAS..............3
riidankylväjä............24v.................OYS................3

3.1
emeliina...................26v.................LS...............2
M1n1......................32v.................TYKS............2
Tuittu-...................27v.................TAYS...........1
Kasi82....................28v.................K-HKS.........3

4.1
Martta B.................27v.................KSKS..........2

5.1
BellaMarie................33v...................KÄT...........3...

Memmu86.................24v.................SATKS...........2....


6.1
Mutzilla......................24v................KYS..............3........

RouvaQ...................38 v................ SEKS..............5
ä060811..................23v...................K-HKS............3
vappupommi............37v....................TAYS.............1
lauraliina85...............24v................K-SKS.............2
Karkki81..................29v.................OYS..............2

7.1
katianne.....................34v..................???...............?
jutt............................19v.................VKS.............2
merenneitonen.............33v..................TYKS...........2
piupula.......................24v.................K-HKS.........1..........

miisuliisa...................26v..................???.............3...........


8.1
Tarkse.......................30..................???..............3

9.1
Marde79.....................30.................TYKS............1...

Estu............................28v...............JS.................4

10.1
LillyWhite...................25v................TAYS............1
Mimi11.......................38v................PKKS............1 & 2
pikkutoive..................35v.................HYS.............2...........




11.1
Hemiini86..................23v.................TYKS............2...

mammyli.......................28v.................LS.................2
Shamandalie.................28v..................TYKS..........3

hippu10.......................???..................KÄT..............2
misteli83......................26v.................TYKS.............1....


12.1

13.1
tuutikki08..................27v.....................TAYS..........2
NullPoints.................35v...............Ulkomailla..........3

14.1
tiinu83..........................27v.................TYKS...........2
jenk-ka........................23v.................K-PKS..........2
Susannna...................25v..................OYS.............2
TammiMölli....................???...................SKS.........?
Overjoyed....................27v....................KÄT..........1

15.1
Tammitähti.................28v..................RAS...........3......

Noppaliini...................20v..................KYS............1
Ninnipo1.......................32v..................LPKS..........4

16.1
Nakkelis-Kokkelis.........35v...................KOS...........1
Sparkle.........................23..................K-PKS................1
Elmi..............................26v..................KÄT............ ......2
icefairy.......................23v....................NKL............2....


17.1
iitu--...........................22v...............OYS..........2
minemi.........................24v...............TAYS.........1

18.1
emmin..........................28v...............EKKS..............2

19.1
ArcticAmethyst..........??...................KYS..................?
savara.....................32v..................OYS..............2 & 3 & 4
Maska82..................28v...............KYS/KAKS............4&5...
&

Kipinäkenkä.............30v..................PKKS................ 1
sunshine25...............25v.................MKS..................2
Dollyjolly...................17v.................K-HKS...............1...


20.1
k1rs1kka...................???..................JS............?
parel..........................23v.................JS............1
TaCa.........................30v.................NKL.............1



21.1
Avokado....................29v................KÄT.............2

22.1
Victoria89..................21v................SATKS.........2
Kreecher..................28v.................LS................4

23.1

24.1
kääkkis..................27v..................PHKS............... 3

25.1
Manna......................???..................JS..............1


26.1
toive81......................29v.................TYKS..............2....

neulainen..................28v.................TAYS..............1
Missah..................25v................PHKS....................2

27.1
anmami.....................24v...................TAYS.............1
Mamadedos..............29v..................KOKS...............3........

Lumikuningatar......32v................LPKS.................2

28.1
Mussukka81................31v....................TYKS..........?
Heta83.......................27v....................TAYS..........1

29.1
Siili81........................28v....................TAYS..........2
Äitienpäivälahja........34v....................SATKS........ ?

30.1
Onerva88.................22v....................SATKS..........1
Spatz.........................??.....................PHKS............1
babybutterfly.............20.......................JS................2
Mahtihirmu................20.......................JS.................1

31.1
Jeccika.......................24v.....................LPKS...........2

MamiMansikka...........25v......................PKKS..........3



Ilman laskettua aikaa

pimpula74.............36v.................K-HKS...............3
Karhuntassu..........32v.................KOKS................4
Mouse...................30v................TAYS................2
Zenith....................25v..................KÄT.................1.


Tekayn raskauskiekko

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54



Piupula on perustanut kerhon LA Tammikuu 2011, salasanan kerhoon saa perustajalta eli Piupulalta Yksityisviestillä




Suru-uutisia kohdanneet ystävämme :'(

Sanmar82 :hug:
Cladoceran :hug:
Lumina83 :hug:
Calypso :hug:
Susa91 :hug:
Helinäkeiju10 :hug:





Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:


EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Huhti-Toukokuun pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1717593

Kesäkuun pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1747266

Heinäkuun pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1774193

Päivityspyynnöt yksärillä, niin tulee ihan varmiten sitten listalle mukaan :wave:
Mutzilla on pinon päivittäjä joten nimen alta painakaa keltaista kirjekuorta ja sitä kautta tulee tieto yksityisviestillä minulle.
 
Kiitos Mutzilla uudesta pinosta!!

Dollyjolly Tervetuloa :flower: :flower:

Nyt ei oikein kommentoimaan kummemmin jouda kun tultiin tänne Etelä-Pohjanmaalle äidin ja siskon luo hakeen isompia muksuja kotia.
Eilen käytiin tekemässä joka kesäinen Tuurin kyläkauppareissu. Olihan siellä väkeä ja tavaraa :D
Lisää sitten myöhemmin!
Mukavaa alkanutta elokuuta kaikille mammoille!! :flower: :flower: :heart: :heart:


Ninnipo ja :heart: Masumussukka 16+1 :heart:
 
Kiitoksia uudesta pinosta :)

Arpia mulla on eniten kyljissä, navan ympärille tuli vaan muutama hassu. Vaalenneet ne on tosi paljon nyt tässä kahden vuoden aikana. Kuvissa ne kyllä näkyy hyvin ku salama oikein väläyttää :D

Huomenna ois taas paluu arkeen vapaavlopun jälkeen. Tänään on jo ollu ihanan viilee ilma! Toivottavasti jatkuis ens viikolla samanlaisena niin ei tarvi töissä kärsiä liiasta kuumuudesta.

Susanna & MyttyRyttynen 16+2 :heart:
 
Pikahuiskutus täältäkin! :)

Lomailtu ollaan pari viikkoa ympäri Suomea. Nyt ollaan pikavisiitillä kotona ja huomenna taas jatketaan reissailua. Eli pihalla kaikesta edelleen ja vielä jonkin aikaa! :ashamed:

Täällä olo hyvä, masu kasvaa, paino pysynyt suht kurissa, eikä kolota juurikaan mistään vielä.. (sitä odotellessa...) Pienen pieniä hipaisuja tuntuu alavatsalla silloin tällöin ja mikäs mukavampaa! :) Parin viikon päästä ois sitten rakenneultra ja miehen kans edelleen väännetään kättä siitä, että kysytäänkö sukupuoli... Saas nähdä!

Nyt ulos touhuamaan pihaa kuntoon, ettei ihan rapistu reissujen aikana! Tsemppiä kaikille ja palaan taas juttuun viikon päästä... :)

Minky 18+1
 
Minulla tuntui eilen tirriäisen potkut masun ulkopuolellekin :heart: :heart: ai että oli/on ihanaa, ehkä se pelkokin alkaa pian väistymään, 2½viikkoa vielä rakenteeseen :heart: :heart:

Eilen käytiin Visulahdessa miehen ja lasten kanssa ja kyllä tämä mamma oli väsynyt kun kotiin tultii, lapset ihme ja kumma ei ees autoon nukahtaneet kun meiltä on n.1½h matka mikkeliin, koko päivän juoksivat eri paikkoihin ja teki tiukkaa pysyä perässä kun toinen haluaa toiseen ja toinen toiseen paikkaan, onneksi kompromissit kelpasivat :heart: ja nyt lapset haluaisivat jo uudestaan siine :LOL:

Raskausarpia minulla on miltei joka paikassa, esikoisen aikana sairastettu hepatoosi repi pohkeista lähtien rintoihin joka paikan joka vain saattoi revetä, ja edelleen ovat sellaisia purppuraan vivahtavia nuo arvet ja kuitenkin 7 vuotta on kun esikoista odotin samoihin aikoihin ja joulua ennen tuli tuo hepatoosia ja poika syntyi 1.2 ja tuona aikana tuli sellaiset 10-15kg turvotusta niin voite kuvitella miun kropan, onnekseni minulla on ihana mies jota ne eivät haittaa ja kuopuksesta tuli muutama lisää tuohon massuun, mut ne menee jo siinä samassa hävikissä :LOL: :LOL:

mullakin tuntuu tuossa rintalastan alla välillä "potku" mutta se on ihan vain lihannykäisyjä, koska koshdunpohja on tossa navan kohdilla, jotenkin tuntuu hassulle kun se on niin "alhaalla" , kun muistan poikien massun ja se oli jo iso näillä viikoilla ja reilusti yli navan :xmas:

Mutzilla ja tirriäinen 17+3 :heart: :heart:
 
Ainii uus pino, on elokuu! :)

Nyt on pakko tulla kertoo, et mies varas laivamatkan, eli illalla laiva kutsuu!! Oon nii innoissani. :D Ne ruuat ja ihanat peitot siellä sängyssä.

Mutta sitte mua huolestuttaa kovinki ku mä tunsin tosi hyvin liikkeet, ja nyt en oo niiku pe ja la tuntenu ollenkaa!!! Onko se ihan normaalia? Mä paniikissa koitin eilenki tunnistella varmaa tunnin, mut ei mitää.. no viikkoja on se 16.. mut ku häiritsee se kun tuntenu nii selvästi enne. :((

icefairy&Linnun Lyy 16+0
 
Heipat uuteen pinoon! :wave: Kiitos Mutzilla :)

icefairy : on ihan normaalia ettei aina tunne liikkeitä. Vauvalla on niin paljon tilaa siellä hyöriä ja pyöriä miten haluaa. Voi olla asettunut esim. selkä sun vatsaa päin jolloin potkut tulee enemmän selän puolelle. Koita olla murehtimatta!! :hug: Eiköhän ne liikkeet piakoin taas tunnu!

Äitiyspakkauksesta Kävin aikani kuluksi katsastamassa kelan sivuilla uutta pakkausta. Löytyy osoitteesta http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH Kuinka moni on ajatellut ottaa sen? Etenkin ne joilla on jo lapsia? Mietin tuossa että paljon hyödyllistähän siinä on (harja, sakset, voiteet) ja muutamia ihan kivojakin vaatteitakin mutta meillä on esikoiselta kaikki vielä hyvässä tallessa. Ja ne joita käytetään eniten on meillä ainakin olleet makuupussi, toppahaalari +tumput. Muutamia housuja en ole tainnut käyttää kertaakaan... :ashamed: Että jos tällä kertaa ostais sillä rahalla (140e) muutamia kivoja bodyja ja muita. Jotenkin tuntuu tyhmältä ottaa koko pakkaus toppapuvun ja makuupussin vuoksi :LOL:

(.) Ihania pieniä potkuja tuntuu päivittäin. Iltaisin tuntuu pullotus mahalla tuossa vähän navan alapuolella mutta ulkopuolisesta näyttää varmasti että oon vain lihonut. Saadaan vielä pitää salassa tää niiltä joilta halutaan. :LOL:
Käytiin eilen miehen kanssa kahdestaan kaupungilla. Syötiin ravintolassa, kuljettiin käsikädessä torilla ja käytiin yhdessä pikku kuppilassa. Oli ihan mukavaa viettää "laatuaikaa" vaikka ihan yhtä hauskaa mulla oli illalla kun katseltiin kahdestaan sohvalla leffaa.

Karkki ja pieni(mies?) 17+3

ps. Kertokaahan kuulumisia muut saman la omaavat Mutzilla, RouvaQ, ä060811, vappupommi ja lauraliina85!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Karkki81:
Heipat uuteen pinoon! :wave: Kiitos Mutzilla :)

icefairy : on ihan normaalia ettei aina tunne liikkeitä. Vauvalla on niin paljon tilaa siellä hyöriä ja pyöriä miten haluaa. Voi olla asettunut esim. selkä sun vatsaa päin jolloin potkut tulee enemmän selän puolelle. Koita olla murehtimatta!! :hug: Eiköhän ne liikkeet piakoin taas tunnu!

Äitiyspakkauksesta Kävin aikani kuluksi katsastamassa kelan sivuilla uutta pakkausta. Löytyy osoitteesta http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH Kuinka moni on ajatellut ottaa sen? Etenkin ne joilla on jo lapsia? Mietin tuossa että paljon hyödyllistähän siinä on (harja, sakset, voiteet) ja muutamia ihan kivojakin vaatteitakin mutta meillä on esikoiselta kaikki vielä hyvässä tallessa. Ja ne joita käytetään eniten on meillä ainakin olleet makuupussi, toppahaalari +tumput. Muutamia housuja en ole tainnut käyttää kertaakaan... :ashamed: Että jos tällä kertaa ostais sillä rahalla (140e) muutamia kivoja bodyja ja muita. Jotenkin tuntuu tyhmältä ottaa koko pakkaus toppapuvun ja makuupussin vuoksi :LOL:

(.) Ihania pieniä potkuja tuntuu päivittäin. Iltaisin tuntuu pullotus mahalla tuossa vähän navan alapuolella mutta ulkopuolisesta näyttää varmasti että oon vain lihonut. Saadaan vielä pitää salassa tää niiltä joilta halutaan. :LOL:
Käytiin eilen miehen kanssa kahdestaan kaupungilla. Syötiin ravintolassa, kuljettiin käsikädessä torilla ja käytiin yhdessä pikku kuppilassa. Oli ihan mukavaa viettää "laatuaikaa" vaikka ihan yhtä hauskaa mulla oli illalla kun katseltiin kahdestaan sohvalla leffaa.

Karkki ja pieni(mies?) 17+3

ps. Kertokaahan kuulumisia muut saman la omaavat Mutzilla, RouvaQ, ä060811, vappupommi ja lauraliina85!

käyty jo aiemmin päivällä
:wave:
 
Mutzilla: :) Joo sun kuulumiset toki luinkin jo aiemmin.

Vielä pitää kirjoitella alhaisesta verenpaineesta
Mulla on verenpaineet aika alhaalla, olleet 108/56 luokkaa ja siitä johtuen on muutaman kerran pyörryttänyt. Yritän välttää nopeita ylösnousuja ym. mutta silti tänään tiskatessa meinasi heittää päästä. Onneksi sain kiinni tiskipöydästä. Oon nyt imeskellyt salmiakkikarkkeja ja niistä on kyllä ollut apua. Mitähän muuta voivi kokeilla? Oon yrittänyt juoda vissyä ja ruokakin on ihan kohtuu suolaista. Inhottava vaiva tuo pyörrytys.
 
Joo ei ole tääläkään raskausarvet haitanneet kyllä miestä eikä minua :) On ne lapset niin ihania ja kaiken arvosia!
Äitiyspakkauksesta esikoiselta otettiin ja sitäkään toppapukua ei olla vielä käytetty kun meän neiti niin pikkunen että se on aina ollut iso.. toiv. nyt päästään pukua käyttämäänkin kun syksy ja talvi tullee :D meilä on neitillä 68cm vaatteet :eek: toivon mukaan päästään niistä joskus eroon :D (painaa 7600g ja on 70cm, 11kk) ja aateltiin ottaa pakkaus siis myös nyt!!! meillä mittari menny rikki ja makuupusseja tarvii aina sen kaks :D harjat ja muut hukassa varmaan :D
Laitettiin meän neitile ommaa huonetta tännään, pääsee sinne nukkumaan :) Ei vielä onnistu isoon sänkyyn laittaa kuitenkaan.. muuten minkä ikäsenä teän lapset rupesivat nukkumaan isojen lasten reunallisessa sängyssä? :eek: mielenkiinnosta kyselen vaikka me aateltiin se sänky kasata vasta ensivuonna..
Kiitos muzilla uudesta pinosta! :)
14 POKS*
 
Täällä otetaan äitiyspakkaus, oikein innolla odotan sitä. Ensimmäinen kun on tulossa, niin sitä tarvitseekin vähän kaikkea. Nyt olen muutenkin jo sitä mieltä, että voisi alkaa hamstraamaan kirppareilta yms. vaatteita. Lisäksi omat ompelusormet alkaa kohta syyhytä, pitkästä aikaa voisi vaikka siis ensi viikolla ommella. Pitää vaan löytää jostain hyvät peruskaavat bodyyn ja housuihin. Miksei sitten vaikka paitoihinkin :D

Käytiin miehen kanssa pitkästä aikaa kunnon kävelylenkkikin, niin ja koira oli mukana tietty myös. Tuntuu että kunto on heikentynyt, mutta aikomus on pitää kuntoa kyllä yllä. Mulla on pitkään ollut hyvä peruskunto, joten en aio tinkiä siitä nytkään. Nyt kierrettiin yksi läheinen järvi, ja menihän siinä toista tuntia. Mies onkin sen ja ruuan jäljiltä päiväunilla, itse yritän selvitellä noita rahajuttuja.

Eli siis tuleeko äitiyspäivärahat minkä verotuksen mukaan? Kun kelan sivuilla on että vuosi 2008, mutta onhan 2009 tullut jo myös?

neulis ja klöntti 14+4
 
Muzilla kiitos uudesta pinosta. Jos voisit siihen villi veikkaus kohtaan laittaa että tyttö. On ihan tyttö olo.

Karkki81 mulla kans on alhainen verenpaine. Viimeksi oli 98/67. Kuitenkin aikaisemmin on ollu ihan normaali. Lääkäri laitto kilpirauhaskokeisiin, mutta arvot on ilmeisesti ihan ok. Mulla ei niinkään huimaa, mutta päätä särkee. En sit tiiä liittyykö se siihen. Salmiakkia syödään kans, ne vain nyt pääs loppumaan.

Äitiyspakkaus on vielä esikoiselta tallessa suurinpiirtein, joten on vielä harkinnassa otetaanko rahana vai pakkauksena. Muutenkin oon säästäny esikoiselta kaiken tarpeellisen et ei sit tarvi juuri mitään hommata. Kaukalo taitaa olla yks kun viimeksi saatiin lainaan.

Isommasta sängystä Tytölle laitettiin jatkettava sänky muistaakseni siinä kahden vanhana ja siinä se nukkuu vieläkin. Täyttää loppuvuodesta 6v. On aina ollu pienikokoinen.

Lumis ja Tuikku 14+3 ( 13+1 )
 
Kiitos uudesta pinosta Mutzilla!

Raskausarpia mulle tuli esikoista odottaessa jonkun verran.
Luulin ettei mulle tule niitä ollenkaan kun kuukautta ennen pojan syntymää mulla ei ollut vielä ensimmäistäkään arpea.. mut sit tuli raskausmyrkytys ja turvotus teki melkein 10kiloa lisäpainoa ja alavatsan täyteen raskausarpia.. jotka tosin vaalenivat nopeasti eivätkä ole koskaan mua (tai miestäni) häirinneet.
Tuon pojan eteen voisin repiä nahkani pahemminkin jos tarve vaatisi :D :heart:

"isojen sänkyyn" meillä esikoinen siirtyi ollessaan juuri ja juuri 1½ vuotias.
En uskaltanut enää pitää pinnasängyssä kun oli keksinyt että sieltä voi itsekin tulla pois ja sydänsyrjälläni juoksin nappaamaan koppia pariin kertaan kun poika keikkui jo laidan yli pinniksestään :eek:
En olis ikinä uskonut että niin pieni voi tulla sieltä itsekseen pois mut kai tolla on jotkut apinan geenit kun se onnistu punnertamaan itsensä niin mallikkaasti korkean laidan päälle, heitti sitten toisen jalan laidan yli ja tiputtautui lattialle :whistle:
"isojen sänkyyn" siirtyminen sujui ongelmitta, oli huojentavaa huomata että poika laskeutui sängystä ensiyrityksestä lähtien pehmeästi jaloilleen ja käveli mun luokse ilmoittamaan että on herännyt =)

Äitiyspakkausta en kuopukselle ota koska esikoiselta säästin kaikki mieleisimmät vaatekappaleet, myös makuupussi, haalari, harjat ja helistimet on tallessa, taitaa olla myös äp kestovaipatkin vielä avaamattomassa pussissa kaapin perällä.
En sillon innostunut niistä mutta nyt aijon ottaa ne käyttöön muiden vaippojen ohella.
Aijon osakestoilla tai jotain :D
En viitsi ottaa äitiyspakkausta koska suuri osa vaatteista jäisi varmasti käyttämättä tavaranpaljouden takia.
Otan mielummin sen 140euroa ja sijoitan uuteen turvakaukaloon kun esikoisen kaukalon laitoin kiertoon kaverin saadessa vauvan pari vuotta sitten.
Esikoiselle ei ollut valmiina juuri mitään joten pakkaus oli meille enemmän kun tarpeen ja se sisälsi minusta ihania, käytännöllisiä vaatteita neutraaleissa väreissä.
En edes harkitsisi pakkauksen vaihtamista rahalliseen avustukseen ellei meillä olisi niin hyvin pieniä vaatteita jemmassa =)

Avokado 15 + 1 :heart:
 
Kiitokset Mutzillalle uudesta pinosta! :)

Täällä on vatsa kasvanut sen verran, ettei enää tee mieli maata vatsallaan, ei tunnu hyvältä. Muutenkin välillä vatsaa sattuu aika ajoin, sellaista menkkamaista kipuilua, vaikka ymmärsin, että se olisi vaan alkuraskauden vaiva. Nyt ei taas satu lainkaan. Välillä tunnen myös oman sykkeeni vatsasta kun makoilen sängyssä/sohvalla. Niitä liikkeitä en ole vieläkään osannut havaita.. Se painon tunne vatsalla tulee ja menee ja on yleensä kun makaan selälläni. Enää ei oikein tunnu kivalta edes maata selälläänkään niin että jalat ovat suorana. Onko muilla millaisia vaivoja ja/tai vatsatuntemuksia?

Marde ja Milli 17+1
 
Äitiyspakkaus otetaan ihan ehdottomasti, vaikka pojaltaki on edellinen tallessa. En oo ees harkinnu ottavani rahana sitä.

Isojen poikien sänkyyn meidän nappula siirty n. 1,5-vuotiaana ja tosi hyvin on menny alusta saakka :) Kertaakaan se ei oo siitä tippunu vaikka laitaa ei oo paljon yhtään.

Minä oon ihan hourahtanu taas huuto.nettiin, monet pikkukestot oon sieltä jo vauvalle huutanu vaikka vielä ei pitkään aikaan pitäny mitään ostella :LOL: Jätkälleki oon koittanu nyt isompaa vaatepakettia sieltä kattoo.

Susanna
 
kiitos uudesta pinosta mutzilla

karkki; periaatteessa mun la on jo 5.1 neuvolan mukaan, mut pidän itse tota 6.1. (torstai pv oli se viikonpäivä kun menkat alkoi). liikkeet ovat edelleen aavistuksia, en voi varmuudella sanoa että niitä tuntisin

maha alkaa kyllä olla jo tiellä, ei voi esim imuroidessa kumartua "suorin vartaloin" poimimaan jotain lattialta

äitiyspakkaus varmaan otetaan, mut varmaan joku toppapuku pitää ostaa erikseen, eikö se oo aika iso meinaan että hukkuu pieni vielä sinne. hankinnoista ei oo vielä tehty mitään, ajattelin syksyn mittaan laittaa lapulle ja rahaa säästöön ja mennä ostamaan sitten lähempänä joulukuuta. voi olla että tulee ostettua aiemminkin, saa nähdä.

vappupommi 17+3
 
Ihanaa uusi pino, kiitokset päivittäjälle! :wave:

Jeccika:Me meinataan totutella esikoista "ison tytön sänkyyn" tossa lokakuun aikana, ensin päiväunien aikaan ja sitten pikku hiljaa yöuniksikin. Tytöllä silloin ikää 1v9kk :wave:

Raskausarvista:Mulla kasvoi masu niin hitaasti esikoista odottaessa (tai mistä tiedän johtuiko siitä ) ja rasvailin masua joka ilta perusvoiteella niin säästyin kokonaan arvilta. Nyt masu kasvaa ihan eri tahtiin (tai turvotusta se vielä on) ja rasvailua harvoin jos muistan niin saas nähdä säästynkö. Mutta elämän jälkiin ne kuuluvat kuitenkin ja ovat eivät kyllä minua haittaa, onhan niistä tuloksena kallisarvoisimmat :heart:

Äitiyspakkaus:jää täältäkin ottamatta kun kaikki tallessa esikoisesta joka syntyi 2009 tammikuussa :)

ON:Vaikkei tällä nyt ole merkitystä, hätähousu kun vain olen, niin tarkistin vielä koska esikoisesta tunsin ne ekat kuplinnat/värinät ja se olikin "tänään" 14+4 :) On ollut hektinen päivä, mutta jos tuossa kohta jakselis hetken maata ja jos vaikka Sintti yllättäis ja värisis :D Viikkoja vielä kuitenkin vähän niin en huolestu, mutta ihanata se ois kohta alkaa jotain tuntemaan :heart:

Päänsärky on täällä ollut nyt monen päivän riesana :( Mielestäni juon tarpeeksi ja ei ole nyt täällä päin ollut mitään sellasia helteitä mitä oli niin ymmällä olen. Kaksi kertaa oon panadolin joutunut ottamaan kun kipu tuntui vain pahenevan. Onneksi on neuvola nyt torstaina niin taidanpa kysästä siellä. Ei esikoisesta ollut kyllä tällasta missään kohtaa.Hmm...

Toive81 ja Sintti 14+4
 
Mutzilla Kiitokset uudesta pinosta!!! Tästä voi tulla aktiivisempi ku heinäkuisesta, kun ihmiset on enempi varmaan kotona ja alkaa tulla rakenneultria ja kaikenlaisia vaivojakin ehkä...

Äitiyspakkaus Kyllä mä sen aion ottaa, vaikka onkin jo kolmas lapsi tulossa. Kaikki aiemmat haalarit on menneet vauvakassikeräyksiin ja osa vaatteistakin. Ja hiusharjat ja kynsisakset on aika surkeessa kunnossa. Ei meillä taida olla kumpaakaan pyyhettäkään tallella.

Pinniksestä lastensänkyyn: Meillä molemmat siirtyneet jo 1-vuotiaina, mutta meillä ei ollut ihan tavis sänky vaan semmoinen vanha ja ihana kokopuinen jatkettava sänky. Ollut jo mun äidillä. Hänen enonsa tehnyt. Siinä on siis korkeet pinnalliset päädyt ja sit matalat (ehkä 10-15 cm korkeet ) pinnalaidat. Mä ite nukuin siinä viel ekalla. Mun tyttö viime vuoteen asti, mutta kun muutettiin muutti parvelle nukkumaan. Halusi siis ehdottomasti yläsängyn. Se on kyllä ihana parvi kun on 140 cm levee niin allekin jää paljon leikkitilaa ja siellä voi helposti lukee iltasadun ja jos nukahtaa viereen niin mahtuu olemaan :)

Raskausarvet on kyllä kaikki vaalenneet 6 vuodessa, mutta osa on jo alkanut tummua ja eiköhän ne tummu lisää ja voipi tulla uusia. Mutta ei ne mua eikä miestäkään koskaan oo häirinneet.

alhainen verenpaine Mäkin oon siitä tänä viikonloppuna kärsinyt, eli on varmaan vähän laskenut. Ekassa ja tähän mennessä ainoassa neuvolassa oli 105/68. Yleensäkin on matala. Toi alapainehan on aika normaali jopa ollut, yleensä alkaa vitosella tai on nippanappa 60. Eilen kun olin Jumbossa shoppailemassa niin alkoi pyörryttämään. Oli pakko istua penkille ku huippas. Näin ihan taas vaihteeks tähtiäkin. Oli sitten ostettava sämpylä ja vichyä, että uskalsin kotiin ajaa kun yksin olin autolla liikenteessä. Tänäänkin vähän heikottanut, mutta tähtiä ei ole ilmentynyt näkökenttään. Karkki81 mulla auttaa yleensä salmiakki, kahvi, vichy ja sipsit. Ehkä mulla jotenkin pysyykin se kohtuullisena kun juon kahvia, mutta nyt vaan tulee edelleen välillä kahvista paha olo, enkä oikein kuppia (tai no mukia ) enempää pysty juomaan. Kun en ollut raskaana niin join oikeesti paljon ja useemman kerran päivässä. Siis jos vaan jossain tarjottiin niin aina otin.

BellaMarie & Heppuli 17+4
 
Mutzilla Kiitos uudesta pinosta :flower:

äippäpakkauksesta aiotaan ottaa kyllä :) oon jo katsastellut sitä pitkän aikaa ;) ja ottanut vaateostoksissa huomioon, mitä pakkauksessa tulee mukana :)

onkos muut jo tehnyt paljon ostoksia? Me ollaan kohta vaatteet ostettu jo :) seuraavaksi ostetaan kissasuoja pinnikseen ja lankanoita :) tässä pikkuhiljaa ostellaan, kun en halua, että muutamalle kk kasaantuu kaikki ostokset ..

Karkki mullakanssa paineet alhaalla 109/55. Terkka ei vielä huolissaan ollut, kun mua ei ole kamalasti pyrryttänyt :) hmm.. mullakaan ei ole kyllä muuta mielessä, kun toi salmiakki :/

raskausarvet ei ainakaan tänne ole vielä rantautunut yhtään.. reisissä on pillereiden aiheuttamasta lihomista/ turvuksesta tulleet, vähän on alkanut taas punottaa, mutta lisää ei ole vielä tullut :p saas nahda kuinka paljon tulee, kun alkaa maha enemmän kasvaa ;)

Marde täällä kanssa maha haittaa mahallan oloa :) ja muutenkin välillä painaa ;) Menkkajuilintoja tulee kuulemma pitkin raskauttaa, johtuu kohdun kasvusta :) näin mulle sanottiin, kun noitten supistusten kanssa oon soitellut :)

(.) Tänne ei mitään uutta :) mahatuntemuksia tulee ja menee :) potkuja tunsin pe illalla ja la illalla oikein kunnolla :heart: :heart: sellasia pieniä tömpsäsyjä :D Muuten olossa ei mitään muutoksia :) tasasta, rakenne ultraa ja mahan kasvua odotellessa, vaikka mulla onkin jo ihan hyvän kokonen pöppis :D

piupula ja leevi 17+3
 
Mutzillalle kiitokset uudesta pinosta B)

Äitiyspakkaus koetaan tarpeettomaksi, vaatteita nyttenkin jo niin paljon että hukun niihin..ja viimisemmästäkin kaikki tallessa ja lähes käyttämättömänä :ashamed:

Hankintoja ei olla vielä uskallettu edes aloittaa...tarkoitan tuplien, isomman auton istuimen ostamista, jne...myöhemmässä vaiheessa sitten :)

Liikkeistä on nyt mullakin jo taas tässä raskaudessa kokemusta eli muutama päivä sitten ja eilen tunsin jo ihan selvästi liikkeitä...sellaista perhosen havinaa tai kuplan puhkeamista..ja niinkuin sanotaan, kun sen tajusi oli koko homma jo ohitse... :ashamed:
Mutta kyllä se ihanalta tuntui vieläkin näin kuudennessakin raskaudessa :heart:

Outo mahakipu facen puolella olenkin jo avautunut tästä asiasta, mutta vielä sellaisilta jotka eivät ole siellä surffailleet kysyisin seuraavaa;

On ollut tuosta navan ympäriltä ajottain arka ja jopa kosketuherkkä ja vaikka jos nostaa likkaa tai esim. kävellessä tuntuu sellaista painontuntemusta/nakerrusta tuolta sisältä päin...??

Asiasta soittelin äitiyspolille, mutta eivät pitäneet sitä juuri minään ja eivät edes osanneet sanoa, että mistä johtuisi moinen... :eek: Minua tämä häiritsee ja toivoisininkin että joku osaisi kertoa, mistä tämä johtuu... :headwall:

Painosta painonnousu vaihtelee 300 g ja 1kg välillä


Pt ja Kille 17+0 :heart: **POKSISTA VAAN**
 
Huomenia!

Painosta mulla on nyt alkanu kiirimään tuo piano ylös, vaikka normaaliin tapaan olen syönyt ja edelleenkin sitä vettäkin juonut n2.litraa päivään :headwall:
tosin tissit tuntuu ainakin tosi piukilta ja isoilta taas vaihteeksi, ihan kuin ne ei ois jo tarpeeksi isot (D/E kuppi) et jospa se ois sit tisseihin menny, mitä tässä enää rupee syömään jos normaali kotiruokakin nostaa painoo, tosin 17-24 viikoilla on tuon odotuskirjan mukaan suurin painonnousu, mutta mua pelottaa et ku se alkaa nousta, niin se ei sit enää se nousu lopukaan :/
en haluis saada taas sitä 25-30kg painoa :/ sitten oltais taas rikottu satanen :ashamed:

Äitiyspakkauksen otan tällekin, säilytän niistä sitten vaatteita noille muksuille itselleen ja saavat päättää haluavatko sitten käyttää itsekin niitä omillaan, jos ei niin säilytän ja itse fiilisten sitten 80 mummuna et näissä sitä miun lapset kölli :heart:

Pinniksestä lasten sänkyyn on taiettu meillä mennä n1½ vuoden iässä, en muista enää :snotty:

Voih, ensi viikolla pitäis alkaa totutteleen aikaisiin herätyksiin, jotta saa tuon esikoisen esikouluun lähtemään, sekin kun alkaa 2 viikon päästä, milloin miun pienen pienestä miehen alusta kasvoi iso poika jo :'( haikeaa on

Mutzilla ja tirriäinen 17+4 :heart:
 
piupula Mä olen pikkuhiljaa alkanut ostelemaan vaatteita, mutta haluan ostaakin niitä pikkuhiljaa. Eilen laitoin pari tarjousta menemään huutonetissä kestovaippapakettiin ja sellaiseen värilliseen vaatepakettiin, saa nähdä tarjoaako joku niistä vielä enemmän. Siinä vaippapaketissa on 20 taskuvaippaa, paljon imuja ja kuorivaippojakin taisi olla 5 kpl. Nyt tarjoan 35?, eli aika edullisesti lähtisi.

Itsehän olen myös ompelija, mutta en todellakaan jaksa alkaa ompelemaan kaikkia vaippoja ihan alusta alkaen, kun niitä voi näköjään saada edullisesti käytettyinäkin. Nyt olen etsiskellyt hyviä kaavoja bodeja varten. Ajatteli alkaa ompelemaan niitä vanhoista paidoistani yms. Lisäksi pitäisi jossain välissä käydä kangaskaupoissa ostamassa trikoota masutuubeja varten. Eilen miehen kanssa myös vähän tutkittiin meidän taloudellista tilannetta, ja se on kyllä aika huono, varsinkin kun nyt jään työttömäksi. Eikä tässä muuten mitään, mutta meillä on asuntosäästökin menossa, eikä sitä oikein viitsi alkaa karsimaan. Eli karsitaan sitten vauvan tarvikkeista, eikä osteta uutta, vaan pyritään ostamaan käytettyjä tuotteita. Mutta tämä sopii mulle, itse tykkään kiertää kirppareita :)

Itsellä alkaa tissit häiritä nukkumista, ei niinkään maha. Mulla on pienet a-kupit, mutta kohta tarvii varmaan mennä ostamaan isompia rintsikoita. Olen nytkin näistä kaikista käyttämistäni ottanut noi push-up-jutut pois, ja silti alkaa tissit tursuta liiveistä ulos. Eli selällään on pitänyt nukkua, mikä sitten vähän häiritsee omia unia kun en ole siihen tottunut.

täällä ei vieläkään tunnu mitään liikkeitä :ashamed: Mutta aika varhaisessahan olen teihin muihin verrattuna, ja kun vielä ensimmäinen on tulossa, niin en jaksa huolestua. Olisihan se kiva tuntea jotain, mutta ehkä sitten parin viikon päästä?

ruokahalukin on alkanut palautua sairaalareissun jälkeen, samoin kunto alkaa pikkuhiljaa löytää tietään takaisin. Silti hengästyn paljon nopeammin kuin aikaisemmin, mutta ehkä se vaan kuuluu tähän vaiheeseen.

Itse haaveilen tällä hetkellä parturista ja hieronnasta. Mulla ei ole varaa nyt kumpaankaan, vaikka niin kovasti tekisikin mieli. Talvella mies tosin antoi mulle synttärilahjaksi sellaisen "prinsessahoidon", jota en ole vielä käyttänyt. Se on joku luonnonhoitoja antava firma, ja sen voisinkin käyttää nyt pikkuhiljaa. Halauisin vaan sellaisen kunnon perushieronnan, niskat tuntuu olevan vähän liian jumissa ja siitä tulee vähän päänsärkyäkin.

neulis ja klöntti 14+5
 

Yhteistyössä