*Tammikuun Tähdet-11* elokuu-10

päivää vaan B) ihana ilma pihalla..

Täälä myös supistuksia, mutta ihan erilaisia ku ekaa odottaessa. silloin ne oli sellasta menkka kipua vatsalla ja vatsa meni sekasi, mutta nyt kovaa painen tunnetta vatsalla jonkuaikaa eikä juurikaan niin satu vaikka tosi inhottavia onki... kummatkohan on "pahempia"?
Ekaa odottaessa tuli vasta loppu vaiheessa, mutta nyt jo tullu kuukauden verran. Tulee sillon tällöin eikä mitenkään sarjatuotannolla =)
No ens viikolla rakenne ultra :heart: niin saa lääkäri kertoa mielipiteensä siihen asiaan... saikulle en mitenkään halua!! olen nauttinut nyt niin töissä käynnistä ja päättänyt jo että toisen jälkeen menen heti äitiysloman jälkeen töissä.. saa tuntea itsekki elävänsä ja aikuista seuraa saa... täälä metsän keskellä kun asutaan :eek:

paino nousee vaan :$ no tarkat lukemat ilmi keskiviikon jälkeen... mitä sen sit väliä... sit ku neuvola tihenee niin sit vois jaksaa pitää itsensä kurissa ku tietää et punnitaan usein niin vois koittaa viikkoja ku painoa ei tulisi olleskaan.. paha vaan toi joulu ja SUKLAA :p

memmu ja valtsu 19+4 :heart:
 
Spatz: mahan perusteella poika ja himojen perusteella tyttö :LOL:
Mulle on kummastaki edellisestä raskaudesta kaikki sanonu et ilmiselvä poika ku maha kasvaa vaan eteen. Takaa ei siis raskauksia oo huomannu. Tässä raskaudessa maha kasvaa eteenpäin, mut erona edellisiin mulle on ilmestyny jenkkakahvat, maha siis näyttää leveemmältä.

(.) ei mitään uutta. Potkuja tuntuu päivittäin. Kasvu ei enää yhtä hurjaa mitä alussa. Rakenneultraan vielä 11 pitkää päivää.

t. tamitähti ja tirppis 18+2 (18+0) :heart:

 
Moikka!
Ei ole tullut kirjoiteltua, nytkin meni lukemiseen aika reilusti aikaa. Meillä on tää remontti+muuttohässäkkä päällä, muutan siis nyt miesystäväni luokse asumaan. Lapset ovat onneksi innoissaan asiasta. :)
Maskalle hali kurjasta tilanteesta!
Ja Spatz, ei tietysti saisi nauraa, mutta niin mahtava kuvaus oli kyllä noista raskausajan iloista, että väkisin alkoi hymyilyttää. Sulla on hauska kirjoitustyyli! :)

Jaaha. Maalipensseli kutsuu...

Kreecher ja Ötys 17+0 *poks*
 
Moi piitkästä aikaa. Viime kerrasta vierähti taas lähes 3 viikkoa, kun olen kommentoinut ja siksi kaikkien tekstien lukemiseen meni eilisilta ja vielä tämä aamukin. Joten nyt tulee pitkästi tekstiä, vaikka kommentoinkin vain osaan. :)

Liikkeet: Täällä on liikkeet tuntuneet viikon ajan. :heart: Melko myöhään siis meni. Ensimmäisenä näin yhden potkun mahan läpi (18+6) ja vasta sen jälkeen opin tunnistamaan potkun kädellä ja ilman kättä. Mulla ei siis ollut ollenkaan mitään hipaisu-/kutitteluvaihetta, kun en osannut niitä ekakertalaisena tunnistaa. Ennen potkun näkemistä olin kyllä tuntenut vatsassa jotain tapahtuvan, mutta luulin että se oli vain runsaampaa mahan toimintaa. Mieskin on jo onnistunut näkemään ja tuntemaan potkut. :) Mahassa käy välillä kova möyryäminen, kun pikkuinen vaihtaa asentoaan.

Kohdun kasvusta: Mulla sano 18+0 neuvolassa terkka, että kohdun reuna on navan kohdalla menossa. Eli suhtkoht hyvin pätee tuohon NullPointsin kuulemaan, jos rv 20 olisi navan kohdalla.

Marde: Mulla on sama juttu, että oma sydämen syke näkyy koko vatsan alueella. Kiva kuulla, että sitä on jollain toisellakin. Tuo toi omaa haastetta potkujen näkemiseen. :)

Neulainen: Mulla on ollut tuollaisia Susannan kuvaamia pistoksia rinnassa, mutta ei nyt muistaakseni raskauden aikana. Toivottavasti sinun kipuilu jo helpottaisi. Auttaako siihen yhtään kiristävien vaatteiden poistaminen?

Neuvolamerkinnät: Mulle ei ole vielä merkitty liikkeitä kuin np-ultran kohdalle kaksi plussaa. Ja sikiön sydämensykettä ei ole merkitty kuin +-merkillä, onkos muilla ihan numeroilla?? Mulle se on vain sanottu ääneen.

Piupula: Voiko sykemittarillakin löytää sykkeen? Pitääkin kokeilla, jos tuo pitää paikkaansa. :)

Toive: Hyvä näin esikoista odottavana kommentoida, mutta mun mielestä siinä ei ole mitään väärää, että pidät esikoista hoidossa välillä sitten myöhemminkin. Siellä kun kuitenkin on muutakin seuraa verrattuna kotiin, jossa elämä pyörisi vauvan aikataulujen mukaan.

Maska: Voimia paljon. :hug: Saisivat ihmiset ajatella asioita kaksi kertaa ennen kuin tekevät tuollaisia ilmoituksia. Ja ottaa asia ihan naamatusten ensin puheeksi.

).(
Nyt raskaudesta tietää tulevat isovanhemmat. Olivat kyllä sekä oma äiti että anoppi jo pistäneet mahan aiemmin jo merkille, mutta eivät sanoneet mitään. MamaDeDos, ikävää että oma isäsi on tuota mieltä sinun raskaudesta. :(

Mulla on alkanut vatsaa vähän kutittamaan, niin että on ollut pakko aloittaa rasvaaminen. Olikos se kutina eka merkki raskausarvista? Toivottavasti ei tulisi ihan mahdottomasti.

Rakenneultra on ensi viikon torstaina. Taisi ainakin Mutzillalla ja Memmulla olla jo edellisenä päivänä. :) Toivottavasti siellä olisi kaikki hyvin ja että näkee kumpi siellä on tulossa, niin uskaltaa ostaa ensimmäisen vauvanvaatteen. Vielä olen saanut pidettyä itseni kurissa ja en ole ostanut mitään. Varmuudeksi täytyy kyllä ostaa neutraaleja sävyjä, jos ne veikkaavatkin sukupuolen väärin. :) Pieni pelko on, että jos ultrassa paljastuukin jotain pahaa vikaa, mikä estää elämän jatkumisen syntymän jälkeen, mutta jospa nuo pelot olisivat turhia. :)

Ai niin neuvolassa kävin kaksi viikkoa sitten ja silloin oli paino noussut +300g/vko. Mitenkähän se tuosta vielä kiihtyy, kun kohta alkaa vauvakin oikeasti kasvamaan. :) Hb oli 120 ja verenpaine 119/62. Sikiön sykkeet oli muistaakseni 140 tai 145. En muista tarkkaan, kun niitä ei tosiaan ole mulle mihinkään merkattu.

Tuittu- ja pikkuinen 19+6
 
Moikkelis!

Huonon olon syy löytyi..
Kävin neuvolassa kun loppu liikkeet, ei tuntunu enää mitään. Sydänäänet oli hoitsultakin pitkään hukassa, ehti jo sanomaan et ei oo kaikki kunnossa ja melkein äitipolille varamaan ajan ku keksi kattoo ekan ultran tietoja! Istukka on edessä niin ei sillä löytyny ääniä heti. Onneks ne löyty sitten hieman sivummalta kuunneltuna. En oo ikinä pelästyny mitään niin paljon ku sitä lausetta että "nyt ei kaikki oo kohdallaan!"
Vaikka on eka tullossa niin muljahdukset tuntu jo vkolla 15+.
Supistelujakin oli ja kun niistä kysyin niin halus tehdä kuitenkin myös sisätutkimuksen. Tuloksena anaerobinen bakteeritulehdus. Kiva. Lääkekuuri (voidetta) nytten ja huomenna soittavat tarkempien testien tuloksista et tarviaako muuta.
Ehkä tämä vointi siis muuttuu hyväks kokonaan ja miullekkin tulis niitä energianpuuskia.. :LOL:
Syyskelejä odotellessa

TammiMölli 18+2
 
Tuittu-: jep, mulla on ainakin keskiviikkona ultra, silloin 19+6 viikkoja

Huomenna sitten tuo miun ensimmäinen vauva lähtee esikouluun :'( niin se aika vaan menee, poika on itse innoissaan todella paljon, Kuopus menee sitten kerhoon kanssa huomenna, osui sekin maanantaille.

Meille tuli miehen puolelta tänään aamulla ensimmäinen serkku :heart: :heart: pikkuinen tyttö syntyi miehen siskolle ja hänen miehelleen :heart: :heart:

Mutzilla ja tirriäinen 19+3
 
Meidän neitille on tulossa kolmas serkku nytte syyskuussa :) Ja kaikki kolme sitte poikia!
Mutta nyt on neitin synttärit vietetty ja rahhaa tuli niin että saadaan niilä ostettua isompi turvaistuin :) JEE! Onneksi sai myös leluja ja vaatteita :p

Ja sitte väsyttää niin että menen sohvalle pitkäksi ja alan kattoo leffaa miehen kans, neiti väsyi niin että menee nukkuun jo!
16+
 
Hei!!!

Nyt en jaksa sen kummempaa kuin vain kirjoitella tämän päivän sairaalassa pistäytymisestä.
Eli siis soittelin aamulla sinne et voinko tulla kun supisteli pirusti eilen ja luulen et on munuaistulehdus. Sanoivat et ala tulemaan niin tarkastetaan.
Siellä yrittivät saada vempaimellaan sydän äänet kuuluviin, mutta sanoivat heti ettei varmaankaan kuulu kun oon vaan 18+3. Ja eihän niitä kuulunut kunnolla. Annoin sit sen virtsanäytteen ja menin sit odottelemaan lekuria et se katsoo ultralla et kaikki on ok. Siellä se vauveli oli ja voi hyvin. Sydän loi hienosti ja kaikki oli ok. :heart:
Sanoivat et virtsa testin tulokset tulee postissa keskiviikon paikkeella.
Eli nyt sit odottelen sitä. Oon yrittänyt olla tekemättä liikaa ja suppareita ei oo tullut. Selkä on kyllä tosi kipee ja vatsan nahkat eilisistä suppareista. Nyt vaan toivon ettei tapahdu sen kummempaa ennen keskiviikkoa. :xmas:
 
Mä olen jumittunut enemmän taas fb:n puolelle :D

Keskiviikkona olisi kuitenkin pitkästä aikaa neuvola, pääsee kysymään noista rinnan alla olevista pistoksista. Lisäksi mahassa on alkanut tuntua kunnolla liikettä, varsinkin syömisen ja lenkin jälkeen. Onko normaalia?

neulis ja klöntti 16+4
 
Moikka murupurut!

Ihanaa kun täällä jotkut jaksaa aina kommentoida monien kirjoituksia :heart: Itse unohdan välillä mitä kukakin kirjoitti varsinkin jos ei ehdi päivittäin tekstejä lukea niin jää sitten usein kommentoimattakin :ashamed:

Nullpoints:Hui kauhistus! Nyt vaan koitat ottaa niin rauhassa kuin pystyt! :whistle:

Tuittu-:Kiitos :heart:

Spatz:En osaa kyllä veikata yhtään kun esikoisesta mulla oli kuulemma selkeä poikamaha, linea negra, ei juurikaan pahoinvointia ja tyttöä luvattiin ultrissa ja tyttö tuli :) Nytkin linea negra, mutta ollut huomattavastti pahempi olo, jopa oksennellut ja tekee täysin eri ruokia mieli mitä tyttöä odotllessa eli tästä itse veikkaisin poikaa, mutta viimeistään 4D:ssä se saisi paljastua :D

Mutzilla:Varmaan jännää ja haikeaakin kun esikoinen aloitta oppitien :) Niin se aika kuluu ja muruset kasvaa. Mun esikoinen vasta 1v7kk ja tuntuu jo nyt niin "isolta" tytöltä kun aloittaa huomenna hoidossa :) Vaikka onkin vielä ihan pieni :heart:

ON:Mulla kuulkaas flikat alkaa/jatkuu huomenna TYÖT, ehdin olla kotona 1v10kk, vähän jännittää muistanko enää mitään :D Esikoisellekin isojuttu aloittaa hoidossa, mutta onneksi mamma on tuttuakin tutumpi ja hoidossa myös läheiset serkut niin eiköhän hän tule pärjäämään hyvin!

Liikkeet tuntuu päivittäin, mutta ei usein. Yleensä vasta illalla kun rauhoittuu ja asettuu aloilleen :) Multa jäi nyt tuntematta niitä värinöitä/kuplinnoita kokonaan mitä esikoisesta ensin tunsin ja liikkeet nyt muutenkin selvempiä. Potkuja ei tunnu kuin pieninä töminöinä, ei näy vielä masun läpi :)

Masu kasvaa kohisten ja olen nyt osin siirtynyt äippäasusteisiin :) Lähinnä iltaisin puen ä-caprit ja päivisin käytän ä-toppia, muuten omat hameet menee kun ovat löysiä ja voi jättää lantiolle, masun alapuolelle, roikkumaan. Osa äippävaatteista on vielä isoja, mutta osa onneksi jo menee :)

Toive81 ja Sintti 16+4
 
neulis Juu on normaalia. Syömisestä saa energiaa ja vauva rupee jumppaamaan. Ja sit kun ite liikut hän lepää ja kun meet vaikka lenkin jälkeen sohvalle ja rauhotut, niin on pienen vuoro. Jos haluu et vauva jumppailee ultrassa niin kokista kannattaa juoda tai syödä suklaata :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hiljaisuus:
Hei,

Haluaisin kans liittyä seuraanne, mutta onko teillä fb:n puolella ryhmää, jossa saisin privaatimmin keskustella?
Kyselen tuonne kerhoon ainakin salasanaa. :)

Meillä on Fb:ssä salainen kerho, mutta ollaan toivottu että ensin kirjoitettaisi jonkun aikaa täällä palstalla ja vähän esittäydyttäisiin tavallaan ja sitten minulta voi pyytää yksärinä sinne pääsyä...vai mitä mieltä muut ovat? :wave:

Pt ja Kille 18+6 :heart:
 
Ok. Harmillista, kun olisi ollut mukava liittyä seuraanne. Mutta en vain tahto tänne yleiselle puolelle mitään henk.koht. kertoa, koska tiedän kaiken päätyvän sellaiselle taholle, jonne en mitään tietoja minusta, perheestä, saati tulokkaasta halua. Siksi olisinkin halunnut sinne privampaan jakamaan tuntemuksia. Mutta ihanaa odotusta teille kaikille. Jatkan itsekin massun kasvattelua.
 
Torstaina vihdoin pikkuinen potki masussa niin että tuntui! Mieskin tunsi, MAHTAVA TUNNE! Nyt on alkanut erottamaan kuplinnat ja muut myllerrykset myös :heart: Innolla odotellaan potkuja lisää, on varmempi tunne että kaikki on hyvin siellä masussa.

Nyt vain omaa napaa tällä kertaa ....

Overjoyed ja Plätty 18+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hiljaisuus:
Ok. Harmillista, kun olisi ollut mukava liittyä seuraanne. Mutta en vain tahto tänne yleiselle puolelle mitään henk.koht. kertoa, koska tiedän kaiken päätyvän sellaiselle taholle, jonne en mitään tietoja minusta, perheestä, saati tulokkaasta halua. Siksi olisinkin halunnut sinne privampaan jakamaan tuntemuksia. Mutta ihanaa odotusta teille kaikille. Jatkan itsekin massun kasvattelua.

Voithan sinä minulle kirjoittaa ensin esittelyn itsestäs yksärinä ja sitten kutsutaan sinut ryhmään.Mulla on nettiherjaaja/kiusaajakokemus hyvin tuoreessa muistissa ja varmasti ymmärrät miksi olen näin varovainen :$
 
Pitkästä aikaa :) Melkein viikko menny viimesestä rustauksesta, ja ei oo kyllä FB:kin puolellakaan nyt kirjoteltua.

Memmu86 meillä kyllä lapsi käy hoidossa vielä sen pari päivää viikossa jos se vaan onnistuu. Pojan alkuaikoja muistellen niin en todellakaan ollu virkeimmilläni saatikka nyt sitten jaksais vielä melkein 3-vuotiaalle keksiä tekemistä sisätiloissa. Koska ei varmasti tuu pienen vauvan kanssa ulkona paljon käytyä. Saapi isäntä hoitaa sen homman ensimmäisten viikkojen ajan ku kotosalla sillon on. Mutta täyspäiväsesti sitä ei siellä hoidossa kyllä enää pidetä, kyllä se pari kertaa viikossa riittäis vallan mainiosti. Ja mitään hajua ei kyllä oo miten se tukiin vaikuttaa ja maksuhan määräytyy isän+äidin yhteen laskettujen tulojen mukaan.

MamiMansikka Minä oisin kyllä niin räjähtäny jos meille tuotas lapsia joilla on märkärupi! En tiedä paljoa kyllä siitä mutta ei se hyvältä kuulosta ja jos tuommosesta asiasta ei ite tajua että ei pitäs vierailulle lähtiä ni jo on kumma!!

maska82 aivan hirvee toi teidän tilanne ku joku jaksaaki keksiä tommosta paskaa! Mutta koita ajatella positiivisesti koska tiedät varmaan itse ettei tommosiin ilmotuksiin oo mitään syytä :) Pistät vaan nyt kovan kovaa vastaan ja teet ilmotuksen siitä että se tekee tuommosia perättömiä ilmotuksia, hommaat sille vähä vaikeuksia niin jospa se tajuais lopettaa.

Marde79 kyllä minä käytin töissä jo kunnon tukivyötä muutama viikko sitten jonku ajan ku oli se selkäkipu pahimmillaan. Nyt se on kyllä helpottanu jo ja ootellaan että se alkaa uudestaan ku masu kasvaa. Mutta sitä vyötähän kyllä suositellaan käytettäväksi jo alkuraskaudessa vaikkei masu ookkaan iso vielä, kyllä se mulla ainaki helpotti sitä kipuilua.

Savaralla on kyllä jo kunnon masu mutta ei ihmekkään ku ajattelee sisältöä :) :heart:
Mulla on pojasta ollu sf-mitta 27 viikolla 21cm ja sitten 30 viikolla 27cm. Mutta epäilisin että tässä masussa mennään sitten ihan eri mitoilla ku on tää pompahtanu esille ihan erilailla ku pojasta :LOL:

Tuittu- Mulla on aina merkitty syke neuvolakorttiin pelkällä +-merkillä, sillä en muistakkaan enää yhtään mitä ne on pojasta ollu. :D

Ja sitten sitä omaa napaa
Masu kasvaa, potkuja tuntuu välillä mutta menee kyllä monta päivää välissä ettei tunnu mitään :) Jalat turpos vloppuna ekan kerran, veljen häissä tuli oltua ja ilta sitten juostua pojan perässä niin jalat kyllä kärsi. Mutta mahtavat juhlat kyllä oli :heart: Poika on nyt kipeenä, kuumetta ja räkänen eli sairaslomalla ollaan nyt sen takia. Päivystykseen vaan koitetaan päästä tänään jossain vaiheessa. Omassa olossakaan ei kyllä oo kehumista. Ei mitään muutosta oo tullu tähän väsymykseen ja närästykseen. Tekis mieli vaan nukkua koko ajan mutta sekään ei auta. Ja loppuun mahapläjäys, vasemmalla tämän hetkinen röllykkä 18+3 ja oikealla pojasta ensimmäisiä masukuvia 18+5 :) Painoeroaki on kyllä sitten n.10 kg
:LOL:



Susanna & MyttyRyttynen 18+3 :heart:
 
HUomenta! :flower:

savara Kiitos mahakuvasta :) Ihana maha sulla :heart:

maska inhottava naapuri sulla :kieh: :kieh: että osaakin ottaa päähän tollaset ihmiset, jotka puuttuu toisten elämään eikä osaa pitää omista asioistaan huolta :kieh: :kieh: Paljon voimia koitoksen keskelle :hug: Onneksi pääsette kohta pois sieltä!

Mutzilla Onnea hyvistä uutisista :heart: ja onnea serkusta :flower:

sparkle hyvä, että turvotus paremmassa kuosissa :)

siivousvimma oli ja tuli :LOL: Nyt ei taas kiinnosta niin yhtään :LOL: Toivottavasti nyt tulis samanlainen puuska, niin sais taas asioita eteenpäin :p

Shamandalie itellä myös toisinaan ummetusta ilmassa.. Inhottavaa kyllä, kun saa aina välillä odotella ja tuskailla vessassa.. :/

supistuksista kärsivät Hui, kun monella täällä :hug: Paljon haleja ja nyt otatte rauhaksiin siellä :heart: Itsellä onneksi pysynyt poissa *koputtaa puuta* toivottavasti olot teillä helpottaa :hug:

Liikkeistä jokapäivä tuntuu enemmän, mikä rauhottaa mieltä kovasti :heart: vielä ei kyllä mahan läpi näy / tunnu :/ Olis kyllä superkiva tuntea ja nähdä jo :whistle: Pitää vaan malttaa :ashamed: hiton istukka prkl... :LOL:

tuittu Juu, oon saanut näkyviin, kyllä siihenkin aikaa menee, ja sitä vyötä pitää sillee pikkusen hailuttaa kokoajan :LOL: välillä tulee pelkkä vauvan syke ja välillä näkyy vaan oma ja välillä molemmat, et onhan se vähän säätöö :LOL: mutta toiminut on vk 7-> kun jaksaa vaan heilutella.. :whistle: Mulla kutittaa kans aina välillä mahaa ja nyt on alkanut tissejäkin kutittaa.. Inhottavaa kyllä, mutta onneksi helpottaa, kun rasvaa :) raskausarpien muodostumiseeen en osaa mitään sanoa :/

rakenneultraan enää 9päivää aikaa!!!! Jippii... melkein kohta jo :) :) menee aika niin hiljaa, kun jotain odottaa :headwall: josko se sitten alkais menemään nopsasti eteenpäin :)

painosta just kävin eilen vaa'alla ja ei mulla oo painoa tullut yhtään lisää, maha kyllä kasvaa, mutta paino ei nouse, viime neuvolareissulla olin alotuspainossa, mikä oli ensimmäisellä neuvola kerralla, eli periaatteessa nollilla mennään :)

NP peukut pystyssä, että ke tulos on hyvä ja kaikki kunnossa :heart:

(.) ÄÄH!! Täällä närästys on ottanut mun elämästä vallan :headwall: mihinkään ei kannata lähteä ilman samariinia.. ja tää vessassa ravaaminen on välillä ihan mahotonta :LOL: tunnin välein saa olla vessassa käymässä suurinpiirtein :p Muuten olo on aika tasainen.. ENÄÄ 2viikoa töitä, sitten akhden viikon lomamatka ja sitten alkaakin työttömyys ja sitten äippäloma :heart: Ihanaa toisaalta, kun saa mahaa kasvattaa rauhassa, muuttaa jossain vaiheessa rauhassa ja laittaa sitten kotia ilman kiirettä :heart: pitäs johkin saada tämä kaksiviikkoa vaan hurahtamaan :LOL: :LOL: Tiedä sitten kuinka tylsää mulle tulee. Ajattelin uimassa alkaa käymään :)

Olin tossa viikonloppuna myös töissä tekemässä pari 4h keikka hommaa, ja en kyllä pystys enää mitään seisomatyötä tekemään :( otti niin kovasti 3h jälkeen lonkkiin, että ei mitään rajaa, loppu illasta ei enää kunnolla sitten pystynytkään kävelemään :/

piupula ja leevi 19+3 ( hui, kohta jo puolessa välissä :eek: )
 
Raskausarpia ei ole mulle vielä tullut ja ei tullut kyllä esikoisestakaan. Silloin jaksoin jonkun verran rasvailla mahaa, reisia ja takapuolta...en tiiä sitten oliko sillä apua. Mulla on vissiin hyvin sinkuva nahka niin ei pääse pahemmin repeileen.. :p

Turvotusta en ole vielä myöskään huomannut. Loppuraskaudesta varmaan ei taas mahdu sormukset sormeen. Varmaan niillä, jotka tekevät seisomatyötä niin turvotusta esiintyy jaloissa enemmän. Itse pidin esikoiden raskauden aikana työssä raskausajan tukisukkahousuja ja ne varmaan vähensivät turvotuksen muodostumista. Itse siis tein silloin lähinnä seisomatyötä keittiöllä..

Närästys on kyllä ihan kauhea vaiva! Tovottavasti se pysyy vielä jonkin aikaa poissa. Lopussa saa varmaan taas syödä paketillisien Rennietä päivässä :kieh: että pystyy olemaan..Saako muuten tuota samariinia käyttää raskauden aikana? Aivan kun mulle olisi sisko sanonut, että sitä ei suositella??? Samariini olisi kyllä varmaan tehokkaampaa ja mieluummin minä sitä litkisin, kuin pureskelisin nuita kuivia Rennie-tabletteja!! :x

Ummetus alkaa myös pikkuhiljaa vaivaamaan...Mutta onneksi siihenkin on helpottavia keinoja ja lääkkeitä. Nyt jo tuntuu, kun syö ruokaa, että tulee nopeammin ähky olo ja ei enää jaksa syödä kerralla niin paljon kuin ennen. Kai se pitäisikin syödä pieniä annoksia useamman kerran päivässä.

Maska82:lle voimia kamalien naapurien kanssa ja tilanteen selvittämisessä. Toivottavsti saatte sellaisen asunnon, jossa asuu muitakin lapsiperheitä ja jotka ymmärtävät, että lapset saattavat joskus vähän itkeä ja mekastaa! Meillä itsellä on hyvä tilanne, kun tässä kerrostalossa asuu suurimmaksi osaksi lapsiperheitä, niin ei tarvitse sitten jokaista itkua säikähtää, että mitähän nuo naapurit taas ajattelee!

Toive81 mukavaa työssäoloaikaa :)

Itse en ole vielä käyttänyt äitiysvaatteita. Mulla taitaakin olla sellaisia vaatteita, jotka eivät niin pahasti kiristä vielä mahan kohdalta. Farkkuja kun ei tarvinut näillä helteillä käyttää..Pitää sitten syksyllä ostaa joitakin kivoja äitiyshousuja, kunhan tuo maha kasvaa enemmän. Just katoin esikoisen äitiyskortista, että mulla oli sf-mitta viikolla 21+4 vasta 17. Nyt odotankin innolla neuvolaa, että mennäänkö tällä kertaa samoissa lukemissa. Mulla on rakenneultra 2.9 ja neuvola sitten vähän myöhemmin..

Minä olen myös huomannut vauvan liikkeistä, että kun syö karkkia tai jotakin makeaa, niin varmasti Minnilläkin mahassa verensokeri nousee ja meno on silloin korkeimmillaan :LOL:

Elmi ja Minni 18+1
 
Sinne jäi eskarilainen esikouluun ja kuopuksenkin kanssa käytiin kerhossa tutustumassa, toista ujostutti ihan eri tavalla kuin esikoista kerhoon jäädessään, äitin piti kanssa sinne jäädä :heart:

Rakenne ylihuomenna, jes :heart: jos vaikka näkis sen pienen sukupuolen :heart:

Mutzilla ja tirriäinen 19+4
 
Äkkiä se aika vaan menee :)
Oottelen täälä mummoa ja pappaa kyläilemään kun ei eilen ehtiny käymään niin tulevat tänään synttäreile sitte..
Pojilla oli kyllä ollu vauhikkaat polttarit! laskuvarjohypynki oli sulhanen hypänny :)

Pitäskö sitä itekki nukkua pikku päikkärit..

16+1
 

Yhteistyössä