*Tammikuun Tähdet-11* elokuu-10

Mutzilla minusta tuntuu pahalta jättää neiti hoitoon muutamaksi tunniksi, saati sitte ku pitäs lähteä päiväkotiin, kerhoon tai kouluun :/
Onneksi lapset on ite ainakin kouluvaiheessa yleensä reippaita.. nii helpottaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jeccika:
Mutzilla minusta tuntuu pahalta jättää neiti hoitoon muutamaksi tunniksi, saati sitte ku pitäs lähteä päiväkotiin, kerhoon tai kouluun :/
Onneksi lapset on ite ainakin kouluvaiheessa yleensä reippaita.. nii helpottaa :)
Juu esikko jäi mielellään, mut vieressä istui sitten tyttö joka itki kun ei päässyt toiseen ryhmään kun siellä ois ilmeisesti ollu joku kaveri :| Niitä ryhmiä on kaksi tuolla meidän esikoulussa ja pojan kaveri meni kokonaan eri esikouluun, joten harmia ei enää ollut, lisää kavereita poika etsimässä
 
Kiitos kaikille kannustuksista! :)
Keskiviikkona kuullaan mitä kaikkea se valittaja on keksinyt :( Ja sitten se saa maistaa omaa lääkettään! Kyllä eniten pahimmalta tuntuu kun ilman syytä syyttävät... :|

OLen miettinyt pitäskö laittaa tuo 4 vuotias osittaiseen päivähoitoon, jos se auttas ... en ymmärrä mikä aiheuttaa päivällä housuun lirauttelun ja pissaamisen? ekas oli yö kastelija ja siitä kun päästiin niin alkoi tämä ongelma... :kieh: Ärsyttävää!!!! Ei auta uhkailu, kiristys taihi lahjontakaan...sillonkun ei ole sillä isoveljeä taikka sisarpuolia niin ei ongelmaa mut kun ne on niin aina sillon tätä tapahtuu...varmaan huomioo sillä hakee!! Mietinkin että pitäskö olla jonkun aikaa et olisin etten huomaisikaan...ja sit sen koko aikanen kiukuttelu...joka ikinen asia ilmoitetaan huutamalla ja vinkumalla!! Mitä ihmettä mä sille teen...? Äskenkin ois pitä nyt letittee hiukset niin huutamalla koitti saaha sen läpi, mä et sitten vasta kun osaat nätisti...mikä mielen osoitus aika on taas menossa :kieh: :kieh:

Jatkan myöhemmin lisää...nyt hokasin et ukolle laittaa ruokaa kun tulee kohta töistä!!!!

maska82 ja duo 17+5
 
Jahas, ultra on siirretty torstaille lääkärinpoissaolon takia, saa nähdä sopiiko nyt isälle tää homma :/

muoks: onneksi kävi iskälle, muuten ois pitäny ukon jäädä kotio lasten kanssa ja ukon mukaan haluan

että ottaa tollaset pattiin, nt-ultrakin silloin siirrettiin, se meni onneksi päivää aiemmas, mut tätä meinasivat ens viikolle, sanoin ettei mulla oo ens viikolle lapsenlikkaa, tälle viikolle on (pieni valkoinen valhe) ja löyty sitten diabetes-lääkärille aika
 
Mutzilla onpa ikävää!! Ei sil varmaan muuten oliskaan väliä mikä päivä se on mutta jos isä ei siirron takia pääsekkään mukaan..

(.) täällä vietetään ihanaa vapaapäivää =) Huomenna sitten taas töihin. Sais jo koulu alkaa ni olis enemmän vapaata. Tosin melkein heti alkaa harjottelu, että se siitä vapaasta ja rennosta koulussa istumisesta sitten.. tulotkin kyl pienenee sit samal..
no joo, eipä tässä mitään asiaa oikeen oo :LOL:

sparkle86 ja viuhti 18+1

Muoks* onneks asiat järjesty =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sparkle86:
Mutzilla onpa ikävää!! Ei sil varmaan muuten oliskaan väliä mikä päivä se on mutta jos isä ei siirron takia pääsekkään mukaan..
Siis kun mun iskä oli lupautunut lapsenlikaksi keskiviikolle, ukosta en tiiä pääseekö hän nyt tuleen sitten torstaina
 
Alkuperäinen kirjoittaja BellaMarie:
Shamandalie Eipä noista sykkeistä aina tiiä. Mulla oli tytöstä 130-158 ja vaan kerran toi 158. Järjestykses mennyt näin. 145, 140, 138, 142, 130, 130, 158, 140, 140.
Pojasta oli 135-155 ja ne meni näin. 155, 155, 135-150, 152, 150, 150, 140, 140, 145, 140, 140, 150. Eli lukuunottamatta tota yhtä 158, niin pojasta oli korkeempi syke.

BellaMarie & Heppuli 19+3
Eip tiedä ei, mut tuli sellanen olo kun meillä ei kummallakaan tytöllä ole kertaakaan olleet mahassa sykkeet alle 155. No, sitten sen näkee... =)

Neuvolamerkinnät: Mulle on liikkeet merkitty mm. sen mukaan, miten ne kuuluu sydänääniä kuunneltaessa. Kaveri aina siihen käy puksimassa et hus tökkimästä... :D

Piupula: Todella. :x Mä olen nyt sitä levolacia ottanut iltaisin aterian yhteydessä 15ml, ja on auttanut. Siinä oli, et tyhjään mahaan ja aloitusannos 30ml, mut mulla maha reagoi muutenkin herkästi niin ajattelin aloittaa varovasti ettei mee liian löysäksi, ja tuo on auttanut. Onneksi. Paljon kevyempi eikä niin turvonnut olo ole ollenkaan enää. :)

Meinas tänään taas itku päästä kun ei oikein löydy vaatetta päälle... :/ Lyhyet on joko pienet tai sitten aina samat vaatteet päällä ja pitkät on kuumat. :kieh: Vaikka lämpimästä tykkään, niin odottelen silti jo viileitä ilmoja niin vaatevalikoima kasvais huomattavasti... :whistle:

Mutta nyt pitää mennä laitteleen sapuskaa et on sit syömistä kun muut kotiutuvat...

:wave:

Shamandalie ja Itikka 18+6 :heart:
 
Mulla ei enää oo äitiysvaatteista pulaa. Pari paitaa enää hankintalistalla. Tein kirppikseltä hyviä löytöjä. Farkut ja pitkä äitiysneulepusero 11e :D

Posti toi tänään 10kpl kestovaippakuoria ja niihin tuplaimut x2. Noilla luulis pääsevän alkuun :LOL:

Rakenneultraan 10 päivää

t. tammitähti ja tirppis 18+3 :heart:
 
Poks 18 + 0

Ihanaa, työt alkoivat taas. Päivät menee niin paljon joutuisammin kuin lomalla. Tykkään työstäni ihan hirveästi ja työkaverit otti mut tänään ilolla vastaan. Mun kanssa samaan aikaan meiän töistä on jäämässä pois kaksi muutakin (toisella la tammikuu ja toisella joulukuu) ja yksi jää nyt parin viikon päästä. Vauvabuumia ilmassa :D
 
POKS 20+0 :heart:
3 päivää ultraan. Menispä aika nopeampaa. :)

Susanna Mitä ohjelmaa sä oot käyttänyt, kun oot laittanut noi kaksi kuvaa rinnakkain? Olisi kiva tehdä ainakin itselle kuvakokoelma omista masukuvistaan.

Tuittu- ja pikkuinen
 
Eka työpäivä takana ja tytöllä eka hoitopäivä mammalla. Meillä molemmilla meni paremmin kuin hyvin :) Tais olla ekan päivän tuuria :LOL: Paras anti päivässä ollut ehdottomasti se, että Sintti on liikkunut ihan hurjan paljon :heart: :heart: :heart:

Nyt niin poikki koko akka, että painun soffalle pötköttämään! :p

Toive81 ja Sintti 16+5
 
Tuittu- Semmonen ohjelma ku IrfanView, ilmaseksi voi ladata netistä ja sillä voi sitten tehdä tommosen "panorama imagen" :) Siihen valitaan sitten ne kaksi kuvaa /tai enemmän mitkä haluaa ja pienentää kuvakokoa ettei jää liian isoksi :)
 
Heips!

Taitaa olla taas hemoglobiinit jossain pohjalukemissa, tai sitten on joku flunssa iskemässä. Aivan veto pois, voisi nukkua vaan koko ajan...

Meillä on rakenneultra 6.9. ja taidan kyllä kysäistä sukupuolta, jos Ötys suostuu sen verran vilauttamaan. :D Neuvolakäynyti kuitenkin ennen sitä.

TammiMölli, hyvä että syy löytyi ja sen myötä sitten hoitokin. Voin vain kuvitella, mikä fiilis siinä on, kun sydänääniä ei heti löydykään. Keskimmäisen kohdalla kävi niin synnyttäessä, mutta vauva liikkui onneksi koko ajan, niin ei ehtinyt iskeä paniikki.

NullPoints
, toivottavasti siellä on kaikki hyvin! :hug:

Pakko noista tyttö- ja poikaraskauksista kertoa omaa napaa, eli mullahan on kolme poikaa. Esikoiselta tuli selvä poikamasu ja hurjan tumma linea negra. Ei pahoinvointia, eikä juuri muutakaan ongelmaa. Järkky suklaanhimo.
Keskimmäiseltä tuli leveä "tyttömaha", ei linea negraa, lievää kuvotusta.
Kolmoselta taas poikamasu, haalea linea negra ja hieman kovempi kuvotus kuin kakkoselta. Ei erityisiä mielitekoja.

Sykkeet on vaihdellu aika paljon kaikilla.

Nyt on siis voitu pahoin ihan kunnolla, poikamasuksi näyttäisi maha taas kasvavan. :D

Napsittiin eilen masukuviakin, tarttee jossain välissä ladata koneellekin.

Mullakaan ei ole juuri raskausarpia, muutama ihan pienenpieni ja haalea ihan navan vieressä. Koetan vaan pitää peukkuja, ettei tulisi nytkään. Olen mahanahkaa rasvaillut muistaessani, eli liian harvoin...

Kreecher ja Ötys 17+1
 
Pakko kertoa yks omasta mielestä hauska juttu, joka sattui mulle viime yönä.

Heräsin ehkä noin seitsemättä kertaa käydäkseni vessassa. Unenpöpperössä ajattelin, että laitan sängyn reunalle tyynyjä ja peittoja esteeksi, ettei lapset pääse kierähtämään sängyltä sillä välin kun käyn tarpeillani. No siinä seiniä pitkin kulkiessani (mulla ei oo yöllä herätessä minkäänlaista taspainoaistia :LOL: ) pääsin vessaan ja sieltä poistuessani katsahdin lastenhuoneeseen -ja hetkonen- lapsethan vetelee sikeitä omissa sängyissään. Ja tarkistin oman sänkymmekin, joo, mies se siellä vaan nukkui :ashamed:

Nähtävästi sitä toimii unessakin jotenkin puoliautomaattisesti "ettei vaan nyt mitään sattuis" -periaatteella. :D Kyllä huvitti aamulla ja kun miehelle kerroin, sain semmoisia tietynlaisia katseita... :snotty:

Yks Mami vaan..16+0

Niin siis ainakin toinen lapsista nukkuu usein meidän vieressä, ja aina pitää vähän varoa.. :heart:
 
Kiitti Kreecher!! Joo jännittipä tuo. Mut ei parane vissiin murehtia.:) Kiva nähä et monella on samoihin aikoihin rakenneultra kun meillä! Ei aina tarkkaa tietoo missä mennään ku uutena kaikki asiat kuitenki tulee :D Ja ilman tätä palstaa ois pari kertaa enemmän ehkä tullu pohdittua asioita..

Onkos muilla muuten tullu näitä [/b]itken joka asiaa nytte näillä viikoilla?? Mie ku en pysty ees päivän lehtee lukeen tirahtelematta.. Melkeen käypi häiritteen..

Jaksamisia Kaikille!![/b]

TammiMölli 18+3
 
Huomenta, ei edelleenkään näy sitä keskiraskauden virtaa, 9½h unet suurinpiirein ja kahvilla pitää ladata koneisto käyntiin :kieh:

Ylihuomiseen meni se ultra siis, voi jehna :kieh:

Onkos muuten teille muille tullut häppäreihin suonikohjuja? mulle tais juukeli tulla elämäni ensimmäinen suonikohju ja vieläpä sinne :kieh: on mukavan näköinen kun toinen puolet turpeampi :ashamed: pitää toivoo et se johtuu vain ja ainoastaan siitä että mulla taitaa tuo tulehus olla vielä päällä, senkin takia oisin niin halunnu et se ultra ois ollu huomen, kutisee edelleen, häppärit ainakin :headwall: ja toissailtana siis laitoin viimeisen tabun |O

Mutzilla ja tirriäinen 19+5
 
moikka pitkäsät aikaa! lukemassa oon käynyt mutta ku ollaa resissattu niin en ole ehtinyt kirjottelemaan.

Eilen alkoi taas työt ja kun TAMMIMÖLLI puhuit noista itkuista niin mulla meinas pääsät eilen itku kun vein tytön tarhaan, vaikka on siis jo kaks vuotta ollut hoidossa niin silti tuntui vaikealta näin kesäloman jälkeen jättää tyttö sinne.

Mun pitäis käydä kirpparilla ostamassa äippävaatteita, kun alkaa säät viilenemään niin olis jotain mitä pukea päälle..

mutta nyt töihin ->

hippu10 ja pieni 19+0 POKS!
 
Huomenta!

Omanapaisesti alkuun tuoreet neuvolakuulumiset kun vihdoin sinne pääsi! Siis toinen käynti takana :)

paino: + 4,1 kg edelliskertaan, yhteensä +5,4 kg
RR: 112/68
Hb: 124 Jee!!! Satunnainenkin raudansyönti näemmä auttanut, viimeks 115.
syke: 135
liikkeet: ++
pisu: puhdas

Syke löyty kyllä heti ja terkka sano, et ei ihme et tunnen niin hyvin liikkeet ja oon tuntenut kauan kun ihan pinnalta löyty. Ja pieni mojautti monta kertaa dopplerin anturiin, niin että rätisi kunnolla. Näkyi taas ihan silmällä potkut. Istukan paikkaa mulla ei tosiaan oo merkitty ultran jälkeen jostain syystä, eikä ees sanottu siitä mitään, mut vaikee uskoo et ois etuseinässä.

NullPoints Juu, meiltä löytyy 6-v prinsessa, joka kyllä leikkiikin prinsessaleikkejä vielä, varsinkin noiden Ruotsin kuninkaallisten häiden jälkeen taas. On kävellyt mun korkkarit jalassa, mun häätiara päässä ja kerran sai lainaks mun hunnunkin. Se on sellainen aika lyhyt, puoliselkään asti. Ja meiän tyttö on sitä mieltä et hänestä tulee isona joko prinsessa tai sit keijukaiskuningatar Okariina. Et ihan tuommoiset realistiset tulevaisuuden odotukset :D

Mutzilla Olipas harmi kun ultra siirtyi, vaikkakin vaan vähän, mut mua ainakin ois harmittanut ihan vaan pelkän siirron takia.

Tuittu Onnittelut puolivälistä :heart:

(.) Mulla rakenneultra siis perjantaina, eli sitä odotellaan, muutamalla taitaa olla jo torstaina, vai oliko jollain aiemmin? Eilen kerroin töissä viimeiselle lomaltapalaajalle raskaudesta, mutta ei siinä paljoo tarvinnu kertoa, kun hyvin näkyi :LOL: Sitä paitsi oli naiskollega, niin huomasi kyllä heti. Nyt siis töissä ihan kaikki tietää ja pojat jo kovasti yrittää hillitä mua tekemästä mitään fyysistä. Ehkä mä sit kohta jumitun pelkästään palstailemaan työaikana :D

BellaMarie & Heppuli 19+6
 
Huomenta!
Olipas taas tullut tekstiä. :D
Mitäköhän mun piti kommentoida??
Mutzilla toivottavasti miehesi pääsisi mukaan rakenneultraan. Suonikohjuja mulle ei ole vielä siunaantunut, mutta käytin tossa viikon verran tukipolvisukkia. Ne oli lähinnä turvotuksen takia.

Vaikka enää ei ole kovin kuuma, niin koivet on silti turvoksissa. Siihen kuulemma auttaa kun juo paljon vettä ja ananaksella, vesimelonilla, cantaloupe-melonilla ja mansikalla on diureettinen vaikutus ja näin ollen turvotuksen pitäisi helpottaa.

Kävin eilen neuvolassa ja hb oli edelleen matala. Joku mainitsi aikaisemmin että käyttää nestemäistä rautaa?? Minkämerkkistä se on? Ja saako sitä apteekista? Obsidan Fe ei tunnu auttavan vaikka otan sen yhteydessä c-vitamiinia. Eilen ostin Fenix-nimisiä rautaporetabletteja.

Raskausarpia ei ole jäänyt edellisestä raskaudesta. Rasvasin aika ahkerasti Biothermin anti-strech mark-rasvalla.

Rakenneultra on vasta viikon päästä tiistaina. Olisin voinut mennä jo tällä viikolla, mutta mies ei pääse aikaisemmin mukaan.

Sf mitta oli huimat 16,5 cm. Menee kuulemma suoraan jollain käyrällä.

Päänsärky tuli heti takaisin kun tulin töihin. Töissä on kyllä aika huono ilma niin se johtunee siitä?

M1n1 ja pikkukakkonen 20+0
 
Tammitähti Kiitos tiedosta! Täytyy käydä ostamassa. Apteekista ja luontaistuotekaupasta saa Floradix-nimistä nestemäistä rautaa, mutta siinä on sitten vitamiinit mukana.

T: M1n1 ja pikkukakkonen 20+0
 
Kiitos Susanna ohjeesta noiden kuvien suhteen. Täytyy tässä joku päivä koittaa, minkälaisen saa tehtyä. :)

BellaMarie Kiitos. :heart: Mies ei kyllä meinannut ymmärtää mikä siinä merkkipaalussa niin merkittävää on, kun eilen asiasta kerroin.

M1n1: Olikos sulla laskettu aika vielä samana päivänä kuin mulla eli 3.1.? Joten tänään olisi 20+1? En minäkään aina pysy muuten päivien mukana, mutta muistan että maanantaisin viikot poksuu. :)
Tuo Biothermin raskausarpivoide taitaa olla aika arvokasta. Tietenkin jos alkaa näyttämään, että arpia tulee helposti, niin sittenhän sitä on valmis koittamaan vaikka kaikki keinot. :)

Tuittu- ja pikkuinen 20+1
 
Tuittu- Mulla on laskettu aika 4.1. Tosin np-ultrassa ultraaja sai 3 pvää vähemmän eli se olisi 1.1 mutta sitä ei muutettu. Eli mennään nyt tolla 4.1. :)

Biothermin raskausarpivoide olen ostanut ne Tallinnasta tai laivoilta. Maissa se taitaa olla erittäin tyyristä. Mulla meni viime raskauden aikana vain yksi purkki. Se on aika iso.

M1n1 ja pikkukakkonen 20+0
 

Yhteistyössä