*Tammikuun Tähdet-11* elokuu-10

Nonii.. saatii vakuutuksetki vaihettua ja laitettua.. vaihettiin pohjolasta lähivakuutukseen! :)

Sitte pitäs lähteä pensaisiin poimimaan mustat marjat.. On kyllä isoja jo! Äiti saa keitellä mehuiksi sitte.. Saan jopa miehenki mukaan :p

Pitäs alkaa itekki rasvaileen vissin ettei tulis ainakaan enempää arpia.. :S
Ihanaa ku viikot kasvaa .. osalla jo 20 täynä :)

16+2
 
Hei!

Tosiaankin alkaa puoliväli häämottämään monilla!
Onneksi olkoon kaikille tasapuolisesti ja peukut pystyyn et rakenneultrissa ei ilmaannu ikäviä ylläreitä.

Tsempit niille joilla on ollut toihin paluu lomilta ja myoskin joilla on pienet menneet kouluun/hoitoon.


Ummetus alkoi täälläkin vaivaamaan.
Rautaa oon siis syonyt et hemppa nousisi. En uskalla nyt lopettaa sen syomisenkään kun en tiedä mitkä on arvot.... Ostin eilen luumuja et jos ne auttais pikkasen. Jos ei, niin on varmaankin apteekista haettava jotain.

maska Voihan se olla et sun lapsesi reagoi sun + exän eroon tolla tapaa et kastelee... En usko et siihen huutaminen ja uhkailu auttaa. Sen verran pieni on lapsi et rakkautta, rakkautta, tukea ja kannustusta vaan. Niin ja jos huutaa ja kiukkuaa niin jäähylle vaan, ja sit antaa ymmärtää et mitä teki oli tyhmää, mutta lapsi ei ole tyhmä/paha. Tietysti helpompi on aina sanoa mitä pitäis tehdä, todellisuudessa kun on aina hankala jaksaa. Mutta yleisesti uskon et kun tekee parhaansa aina ja antaa rakkautta lapselleen niin paljon kuin pystyy, niin enempää ei keneltäkään voi vaatia.

MamiMansikka
Sulla on kans luissa ja ytimissä toi äitinä oleminen. Hyvä vaan tollanen on miehellekkin ettei se vaan pääse tippuu sängystä.
Mä en oo huomannut muuta itse kun sen et aina kun vauvat on pieniä hommailen ihan puolihorteessakin niiden kanssa. Toisaalta silloin on puolihorteessa päivisinkin joten ei kai sillä eroa ole. ;)

Tammimolli
helposti itkettää tosiaankin. Viime viikolla ihan hävetti, kun kahvilassa alkoi itkettää kun kamulle selitin yhtä juttua.


Mutzillalle jaksuja sinne rakenneultraa odottaessa ja suonikohjujen kanssa. Ei oo vielä ainakaan tullut niitä, mutta voihan ne vaikka tullakkin kun suvussa on....

BellaMarie Ihana prinsessa!
Niin muuten varmasti on niiden häiden jälkeen prinsessat lisääntyneet. Me satuttiin menee silloin häiden aikaan Ruotsin kautta. Neiti sai lennolla kruunun ja sitä piti pitää sit niiden häiden kunniaksi. Mutta muuten kyllä neiti haluaa rokkistaraksi. Yritys on ainakin hyvä koska kitaraa soitetaan joka päivä ja ölistään. Tai no joskus se kuulostaa siltä et kissaa vedettäis mankelin läpi.


Kaikki rasvaaminen varmaankin auttaa jossakin määrin raskausarpiin. Varsinkin E vitamiini on hyväksi muistaakseni. Toisaalta jos ne ovat tullakseen niin ne tulee jos on sellainen iho ja varsinkin jos paino nousee yllättäen.

Omaa........ Kiitos minua muistaneille.
Selkä on vieläkin kipeä, mutta suppareita ei ole tullut sen kummemmin. Nyt vaan odottelen siis huomista. Eilen menin miehen ja tenevan kans tekee tän viikkoset ruokaostokset. Yleensä meen yksin, mutta nyt otin miehen mukaan kantoavuksi. Kaikki meni ok, mutta kassalla alkoi sattua selkää eli aika hitaasti nostelin sit vikat kamat hihnalle. Onneksi oli mies mukana tosiaankin. Muutenkin kotona oon mennyt ykkos vaihteella koko ajan. Pojan vaipatkin vaihdan lattialla ettei tarte nostella.Toisaalta toivon et on se munuaistulehdus, sillä jos ei ole, niin mikäs sitten? Sitten on pakko mennä ottaa kaikki muut näytteet jne. Niin ja jos ei oo syytä niihin suppareihin, niin ei ole kiva jos näin joutuu menee loppuun asti.

NP ja Pluto 18+5 (kai)
 
M1n1 Mulle lääkäri määräsi rautaa jo viikolla 9, se on apteekista saatavaa ja merkkinä Maltofer. Mulla on siitä siis se nestemäinen versio, mutta en ole voinut ottaa varmaan kuukauteen, kun maistuu niin pirun pahalle. :ashamed: Nyt olenkin ottanut taas tota vitamiinirautajuomaa, jonka joku jo mainitsikin. Pahaa sekin on, mutta jotenkin saan helpommin alas.

voiko muuten miehen ottaa neuvolaan mukaan? Mulla olisi huomenna, ja mies haluaa tulla mukaan kun kerrankin pääsisi. Ei kai siihen mitään estettä ole? Tämä on vasta muuten mun toinen kerta, eika oli joskus vko 6. Tosin oli siinä välissä vielä neuvolalekuri ja ultrakin, mutta aika pitkältä tuntuu tämä väli.

Mäkin muuten laitoin vihdoin postissa terveysselvityksen vakuutuksesta, saa nähdä saadaanko sitä vakuutusta ollenkaan. Mulla kun oli jo se sairaalareissu raskausmigreenin takia, ja lisäksi olen syönyt vielä raskausaikana mielialalääkettä. Se tosin lopetettiin, mutta oli pakko mainita silti niihin lomakkeisiin, koska käyn yhä seurannassa mielenterveystoimistolla. Joten saattavat kyllä evätä multa koko vakuutuksen, toivottavasti eivät. :x

Meillä ei sitten onnistunut kissan astutus, synnytyksen olisi pitänyt olla sunnuntaina, mutta eilen alkoi sitten taas juoksemaan. Välillä näytti kyllä siltä että mahassa olisi ollut pentuja, mutta kuulemma näiden helteiden takia ne on saattaneet imeytyä sen elimistöön. Noh, nyt meillä on taas bordelli pystyssä, haettiin kolli kasvattajalta ja nyt pitää toivoa vaan parasta.

neulis ja klöntti 16+6
 
M1n1 Asia selvä. :) Listassa vain ollaan vielä samalla päivällä.

neulainen Kyllä miehen voi ottaa mukaan neuvolaan. Ainakin kaverilla on mies ollut mukana jokaisella käynnillä. Oma mies ei ole lähtenyt vielä kertaakaan.

Tuittu- ja pikkuinen
 
Varoituksen sana eli tässä kirjoituksessa paljon omaa napaa :D . Rakenneultra oli siis tänään. Kaikki hyvin, poika todennäköisesti tulossa :heart: Eli masuasukki suostui esittelemään pelit ja vehkeet ultrassa :D . Istukka etuseinämässä eli sen takia liikkeet eivät tunnu vielä tässä vaiheessa selvästi. Ehdin jo vähän ihmettelemään vähäisiä liikkeitä. Siellä oli kuitenkin varsin touhukas ihmisen alku möyrimässä, vaikka mitään ei noiden liikkeiden aikana tuntunutkaan. Mutta ihanaa oli tietää kaiken masussa olevan hyvin!

Me ehdittiin lomalla jo ostoksillekin eli nyt on hankittuna Teutonian Prestige- yhdistelmät ja MaxiCosin Cabriofix- turvakaukalo. Vaunut oli varmaan ainoat yhdistelmät, jotka suhteellisen kivuttomasti meni meidän pikkuautoon.

Mutta tälläistä tällä kertaa, toivottavasti myös muut saavat iloisia uutisia rakenneultrasta!

Täpläkäs 20+4
 
Ultrassa sairaalassa todettiin tänään identtisillä kaveruksilla ero lapsivedenmäärässä; toisella reilusti, toisella vähän.Koko eroa ei vielä ollut, mutta nyt seurataan tarkasti.Mut laitettiin sairaslomalle, eli täällä mähitään kotona ä-loman alkuun asti.Muuten kaikki oli ok.Rakenteet katsotaan 2 vkon päästä.

Täpläkkäälle onnea hyvistä rakennetuloksista :flower:

savara & trio 18+0
 
^Tsemppiä sairaslomalle!

Tänään neuvolassa (18+1)
-painoa on tullut ekasta neuvolasta huimat 0,3kg lisää
-Hb 103, eli rautaa alan syödä. Viimeksi mitattaessa ollu 123, joten jännä jos vähän meinaa väsyttää...
-Paineet ok, 117/73
-Syke +140 ja kuului tosi selvästi heti. Mieskin sai kuulla nyt ekaa kertaa :)

Kaksi viikkoa ja kaksi päivää rakenteisiin. *jänsk*

Nyt alkaa tämä odotus tuntua jo todelliselta, kun sydänäänet on kuullut pari kertaa ja mahakin jo näkyy. Ostin äitiyspuolelta hameen ja housut ja ah kuinka ihanaa, ettei mikään purista!!! Onhan niissä hurjasti kasvunvaraa, mutta mukavuus ennen kaikkea ja hyvin pysyvät kuitenkin päällä sekä ihan mukavannäköisiä ovat :)

On ollut niin kiire töissä, etten paljon ole ehtinyt lukea täällä, saati sitten kirjoitella. Oli siis lähinnä omia kuulumisia nyt... :ashamed:
 
Noniin! Olipas vain ihania kuulumisia!
Täpläkäs pakko tarkistaa että oliko sulla poikaolo koko ajan ? Vai tuliko yllätyksenä :) ? Kiva että oli hyvät kuulumiset sielä, itellä vielä eessä ja nyt jo jännittää.. :p

Savara Muistahan levätä sitte.. :)

Neulainen
Ilman muuta mies mukaan vain! Meilä mies kävi esikoiselta jokaisen neuvolan, ultran ja lääkärikäynnin mun kans ja minusta se oli ihanaa :) Nytki meinaa tulla kaikkiin mihin pääsee :)

Täälä on marjat poimittu :) Jippii!

16+2
 
Jeccika Vauvavakuutuksenko otitte? Oliko minkälaista hintaeroa tms vakuutuksissa? Meille otettiin tapiolasta kun siellä aina mie ollu asiakkaana ja tyytyväinen. Oliko omavastuu minkä verran?

Täplikäs Hienoa kuulla että kaikki on hyvin!! :flower:

Savara Jaksamisia sinne!

Neulanen Jos vaan saat miehes lähteen mukaan, Ota ihmeessä! Hieman kade... :) Mutta ilonen.

TammiMölli 18+4
 
Onnittelut rakenneultrauutisista ainakin taisi olla täplikäs :heart:

savara:Tsemppiä sinne vauveleille ja sulle ja hyvä, että tilannetta seurataan tiukasti! :hug:

Neulanen:Ota ihmeessä mies mukaan, meidän neuvolatäti oli aina mielissään kun mies tuli mukaan :) Tämä vain esikoista odottaessa, nyt tekee päivätöitä niin hällä ei ole ollut mahdollista nyt osallistua muihin kuin ultriin. :|

NP:Hyvä, ettei ole suppareita esiintynyt, jatkat vaan ykkösvaihteella menemistä :D

ON:Toiveen masu paisuu!!!Nyt menee sitten kaikki äitiysvaatteetkin niin etteivät meinaa tippua päältä :eek: Tänään oli pakko sovittaa housuja kun omat caprit ei enää tuntuneet hyviltä ja vetoketju aukeaa koko ajan kun masu puskee sitä alas :D Tuntuu vaan oudolta jo nyt alkaa niitä käyttämään kun esikoisesta ei tarvinnut ä-vaatteisiin siirtyä kun vasta reilusti puolen välin jälkeen...Painoa ei ole kuitenkaan tullut kuin 1,5kg yhteensä jos kotivaakaan on uskominen...Tuskin enää turvotuksen piikkiin voi laittaa kun möllö on ja pysyy jo aamusta ja illalla tietty paisuu naurettavuuksiin :D

Huomenna poksuu ja kuva sen kunniaksi! Täytyy koittaa ehtiä ottaa se heti aamusta ennen töihin(ja ennen aamupalaa) menoa niin on todenmukaisempi. Riittää kun aamuleivän syö niin vatsa pullahtaa heti paremmin esille :)

Rakenneultraan vielä 3 pitkää viikkoa |O Ja seuraava neuvolakin vasta 21+1!!! :/ Sieltä saakin sitten Kelan paperit ja todistuksen työnatajalle, että raskaana ollaan ihan oikeasti :D

Liikkeet tuntuneet taas usein tänään. Doplerilla sydänäänet kuului eilen melkein navan kohdalta, mutta tänään aivan alhaalta :) Sintillä edelleen siis hyvä tila liikkua vaikka minne :D

Toive81 ja Sintti 16+6
 
mullakin on ollut jokaisella kerralla mies mukana neuvolakäyneillä, -lääkärissä ja ultrissa niin esikoisesta kuin nyttenkin =) oikein toivoivat sitä sillon esikoista odottaessa et mieskin olisi mukana:)

(.) painoa tullut nyt kaikkiaan sellaset hieman päälle 5kg, monet jo tietää raskaudetsa, ollaan annettu muiden itse huomata. Miehen veli soitti tänään ja kertoi omat epäilyksensä, törmättiin häneen viikonloppuna. Eli täs 2 viikon aikana on tullut kyselyitä eri ihmisiltä asista ;) Mun isoveli ja isosisko eivät kai oo asiaa huomanneet tai ainakaan kehdanneet kysyä :)) oma isänikään ei tiedä, en oo kyl nähnyt muutamaan viikkoonkaan..
Jotenkin hirmu epävarma olo omasta ulkomuodosta...oon herkkänä ajattelemaan et oon tosi lihava tms...*häpeää ajatuksiaan* kauhistuin kun raskaushousut menee kokoa (h&m)40-42..on niin kova pelko et niit kiloja tulee se 25kg mikä esikoisesta.. :/ anteeks et mun jutut pyörii nyt tollasessa asiassa, joku varmaan kiehuu lukiessaan ajatuksistani..

ja oon aika varma että toinen tyttö on tulossa, masun muoto on sama kuin esikoistyttöä odottaessa eli sivulle leviää aika hyvin. Mielihalut on kyl erilaiset..nyt seksihimot vähentyneet, himoitsen tulista ruokaa, salmiakkia, lakua, kaikkea raikasta kuten tomaattia ym. . Esikoistyttöä odottaessa olin seksuaalisesti erittäi aktiivinen koko raskauden, himoitsin makeita asioita, en sietänyt tulista, jotenkin neutraaliasenne ehkä hieman inhokin kaikkea raikasta kasvista, mutta mehua join paljon ja himoitsin sillon eritoten klementtejä!!! :)

mammyli ja alma 19+0
 
Ootteko tutustuneet kukaan kiinalaiseen raskauskalenteriin? Ite sitä tässä yks päivä kattelin ja sen mukaan poika olis tulossa =) Oon kyllä aika skeptinen tollasten asioiden suhteen, mutta oli kiva käydä tarkistamassa että kumpi kyseisen kalenterin mukaan olis tulossa =)

Onnea kaikille rakenneultrassa hyviä uutisia saaneille =)

Savaralle jaksamista ja löhöilyn täyteisiä päiviä =) Hyvä kun tarkkailevat tilannetta noin tarkasti =)

Mies neuvolaan olis kiva kun oma mies pääsis mukaan, mutta päivätöistä ei oikeen irtoo ku ultriin. Onneks kuitenkin edes niihin =)

Vauvavakuutuksesta olis kans kiva kuulla millasia eroja ootte huomanneet eri vakuutusyhtiöillä ku ite vielä mietitään että mistä se otettas.

Omaan napaan ei kuulu mitään uutta =)

Sparkle86 ja Viuhti 18+3
 
äitiysvaatteet: kuka sen hiuslenkkisysteemin kertoikaan? Todella hyvä, sillä virityksellä + tuubi menee vielä osa vaatteista.

kiinalainen raskauskalenteri: poika sen mukaan, jotenkin vähän sellainen olokin

mammyli ja kehonkuva: oli mullakin varsinkin alussa vaikeuksia hyväksyä tuota mahan kasvamista ja painonnousua. hm:n vaatteista olin jo tottunut että koot on aina housuista ihan jotain muuta kuin normaalisti (norm. 38 ja sieltä 40-42....) ehkä nyt on jotenkin ok olo kehon suhteen vaikka en vaa'an lukemista tykkääkään.. Olen jaksanut jo liikkua ja käydä lenkillä, se piristää. Pelkään silti että mennään pitkälle 20kg koko painonnousussa
:eek: Mun mahaa ei pidä enää millään piilossa.

Toisena juttuna, etsin eilen netistä jumppa/venytysohjeita ja mä inhoan mamma sanaa ja masu.... En ole mikään mammajumppaaja tai mammavaate käyttäjä AARGH!!! Ehkä just siksi että mammasta tulee mulle mielikuva niistä +30 raskauskilosta..... Vaikka, mitä sen väliä, kiloista pääsee aina eroon jos vaan vauvalla kaikki ok. Se pääasia.

vappupommi 20+0 :heart:
 
Kiinalainen kalenteri: sen mukaan meille ois tulossa tyttö. Tyttöolo onki, mut ei enää niin vahva kuin alussa.

Raskaustodistus: eikö sen saa vasta sitte ku on 22 viikkoo täynnä? Näin ainaki mä muistelen.

Alamaha: Onko teillä muilla alamaha kova siihen kohdunpohjan yläreunaan saakka? Itellä on muutaman päivän aikana alamaha pehmentyny, ja kohdunpohjan yläreuna tuntuu vähä alle navan. Oliko tarpeeks sekavasti selitetty? :D

(.) Rakenneultraan on 8 päivää :heart:

T. Tammitähti ja Tirppis 18+4 :heart:

 
Niin minäkin muistelin että raskaustodistuksen saa sitte ku 22 viikkoo on täynä :eek: eli ne maagiset 154päivää!

Vauvavakuutusta ei otettu. Nyt otettiin meän neitile tapaturmavakuutus.. ja vaihettiin talon vakuutukset vain pohjolasta pois :)

Meän Emilia tänään 1v <3

Sitte pitäski lähteä kotihommiin.. ja masukuvastaki on taas 2vk aikaa, eli johan se alkaa olla huomena uuden paikka :)

16+3
 
Pikana sairastuvalta.

Lapset nuhaneninä, tosin pienemmällä virtaa riittäis mut vanhempi jaksaa levätä. Kuumetta ei onneks vielä ainakaan kummallakaan...

Mies neuvolaan: meillä ainakin saa ottaa mukaan niin halutessaan. :)

Aamujuna alkaa monella kääntyä jos ei oo jo kääntynyt, onnea siitä. :heart: itellä se kääntyy viikon päästä, eilen piti tulla poksumaan mut en sitten ehtinyt...

Mä pääsen iltapäivällä kampaajalle, ihan tervetullut korvien lepuutus kun täällä aika vauhti on kuitenkin... Pienempi ois saanut mennä hoitoon, mutta hoitajakin kipeänä niin jäi sitten kotiin... Tarkoitus ois iltapäivällä käydä nuorimaisen kans kaupassa mikäli on kunnossa, niin pääsee vähän sitten pois neljän seinän sisältä...

Nyt ruokapuuhiin et päästään päikkäreille...

Shamandalie ja Itikka 19+1 :heart:
 
Onnea Täpläkkääälle rakenneultrakuulumisista :flower: Sitä itsekin odotellessa ja toivoessa, että kaikki olisi hyvin vauvalla :heart: Meillä myös mies päivätöissä niin ei pääse minnekään käynneille mukaan :( No totuin jo esikkoa odotaessa kyllä kulkemaan joka paikassa yksin..mutta olisihan hänestä henkistä tukea käynneille.

Meillä taitaa olla Minemi samana päivänä rakenneultra :)

Nullpointsille toivon, että kipuilujen syy selviää :hug:

Savaralle levontäyteistä "lomaa" ja jaksuja triomahan kanssa :hug:

Mutzilla toivottavasti suonikohjut eivät pahene, ne ovat varmaan tosi ikävä vaiva. Itse olen vielä niiltä säästynyt, mutta koskaanhan ei tiedä mistä joutuu vielä kärsimään raskauden edetessä..

Pitäisi itsekin käydä katsomassa tuo kiinalainen raskauskalenteri. Mulla on nyt aika selkeä tyttöolo jotenkin samanlainen olo kuin neitiä odottaessa ja mahakin on samanmallinen siis levenevä. Eilen juuri keskusteltiin miehen kanssa, että pitäisiköhän rakenneultrassa yrittää kysyä, että kumpi siellä on..

Vakuutusta ei taideta ottaa, kun vasta syntymän jälkeen.

Minusta tuntuu, että esikoista odottaessa olin paljon herkempi itkemään ym. Kyllä mulla nytkin meinaa liikutuksen kyyneleitä puskea, kun näen tai kuulen jotakin kaunista ai herkkää. Olenkin yrittänyt vältellä kaikkien "kauheiden" juttujen lukemista ja katsomista. Esikoista odottaessa en voinut olla itkemättä, jos luin esim. Kaks Plus lehdestä jotakin koskettavia juttuja..

Elmi ja Minni 18+3
 
täpläkäs: Onnea hienosti menneestä rakenneultrasta! Täälläkin kovasti jo perjantaista ultraa odotellaan.

savara Jaksuja! Sulla varmaan muutenkin noita ultria vähän enempi. Eikös lapsiveden määrä muutenkin voi vaihdella, et voi olla et taas lisääntyy. Hyvä että seuraillaan.

kiinalainen kalenteri Muistaakseni sen mukaan meille tulossa poika. On kyllä poikaolo. Mutta esikoisesta piti tulla tyttö sen mukaan ja poika tuli, et en nyt siihen pelkästään luota :)

raskaustodistus Virallisesti joo 154 pv pitäis olla täynnä. Mä sain sen jo eilen...mut en saa toimittaa kelaan ennen syyskuuta. Mut ettei tuu kattokaas liikaa neuvolakäyntejä niin etukäteen sain. Nyt sentään varattiin jo neuvolalääkäri valmiiks syyskuun loppuun ja sit seuraava th lokakuun loppuun.

vauvavakuutus tai kai se on oikeesti lapsiakuutus.. Mut otetaan juu. Rakenneultran jälkeen varmaan lähetetään paperit kun ei nyt sitä ennen kuitenkaan enää ehdi. Oma neuvolakortti ainakin näyttää kaiken suhteen hyvältä tähän mennessä, et jos ultras ei tuu mitään ikäviä yllätyksiä, niin pitäis saada ihan helposti normaaliehdoilla.

(.) Pitäis varmaan ottaa kuva masusta kun kotiin pääsee kun nyt on 20 täynnä =)

BellaMarie & Heppuli 20+0
 
Onnea Bellamarielle ja Vappupommille puolivälisaavutuksesta :flower: :flower:

Itsekin kävin nyt mielenkiinnosta katsomassa ton kiinalaisen raskauskalenterin ja sen mukaan meille olisi tyttö tulossa. Mutta mutta esikoisesta olisi sen mukaan poika pitänyt tulla...mutta tyttöhän tuo on, joten en ainakaan vielä uskalla luottaa kiinalaisten ennustuskykyyn :whistle:

Tuli vain tuossa mieleen, että vieläkö ne voi rakenneultrassa vaihtaa laskettua aikaa? Vai mikähän käytäntö täällä on, menen siis kättärille ultraan..Np-ultrassahan mulla siirtyi LA 2,5 viikkoa eteenpäin.. :eek: toivottavasti ne ei enää ala sitä mihinkään siirteleen..Kai ne siitä kasvusta kattoo, että mennäänkö millä viikoilla..

Elmi ja Minni 18+3
 
Kiinalainen kalenteri näyttää poikaa, et saa nähdä suostuuko huomen näyttämään kalleutensa ja suostuuko lääkäri kertomaan meille sen :heart: oma veikkaushan on tyttö ja vkon 16 ultrassa neukkulääkäri veikkas poikaa :heart:

Savara, hyvä että kattelevat tarkkaan, voi olla merkki identtisten TTTS-syndroomasta, meillähän se oli yksi osasyy poikien menehtymiseen, mutta se nosti päätään jo nt-ultrassa.

Mutzilla ja tirriäinen 19+6 (Huomenna poksuu puoleen väliin :heart: )
 
Kiinalainen raskauskalenteri povaa meile nyt poikaa! saa nähä! mulla on kyllä tyttöolo.
Esikoisesta povas tyttöä ja sehän meni nappiin..
en kyllä nuihin usko hirveesti sillä fifty fiftyhän se on mahikset :)
http://www.smartaboutyou.com/email/libero/new/kinesisk_kalender_fi.pdf

Elmi niin.. kai sitä voi vieläki muuttaa :eek: jos se rajusti näyttää kasvu muuttuvan! mutta tuskin ihan pienistä enää muutetaan :) Sulla kyllä aika iso heitto aikasemmin :eek:
 
Hei!

Savara
Tsemppiä sinne sairaslomalle!
Toi onkin vissiin aika yleistä et toinen identtisistä jää vähemmälle ja alakynteen. Mutta onneksi seuraavat asiaa tarkasti. Niin ja sama on varmasti olla sairaslomalla kun niitä lekurille menoja sulla tulee enemmän. Ja lepokin on varmasti hyväksi. Miten sua muuten väsyttää?

Mammyli Tuskin nyt kenenkään tarttee raivostua sun pahasta mielestä omaa kroppaasi kohtaan. Tietysti muuttuu ja kilot kauhistuttaa tosiaankin, mutta kun se ei oo ikuista. Toivottavasti ainakaan. Täytyy vaan pukeutua sellaisiin vaatteisiin et tuntee itsensä kivan näkoiseksi ja nauttia... Minä itse pidän nyt tästä vaiheesta kun maha ei oo liian iso. Mekot näyttää kivoilta jne. Mutta myohemmässä vaiheessa voi olla eri olo....

Mamma sana ei särähdä rumalta mun korvaan. Ehkä sen takia kun olen asunut sellaisessakin maassa missä toi on tärkein äitiä kuvaava sana.

Onnea Bellamarielle ja Vappupommille!!!!

Elmi sulla onkin ollut aika iso heitto ton LAn kanssa. Jospa ei enää muuttuis....

Kiinalainen kalenteri
lupailee mulle vaan poikia.
Yksi noista on jo tytto, joten ei taida ihan olla aina oikeessa....

Omaa odottelen vieläkin postia. Olotila ei oo huonontunut eikä parantunutkaan. Odottavan aika on tosiaankin pitkä. :ashamed:

NP ja Pluto 18+5
 
Mamma -sana ei täälläkään särähdä mitenkään pahasti. Vaikka ite oonkin aina Suomessa asunut, mutta oon kasvanut aika lailla kaksikielisessä ympäristössä ja kuullut ruotsia päivittäin. Mun äidin suvus on ollut sukulaisii, jotka ei ees osanneet suomee. Mun mieheni on puolestaan syntynyt Ruotsissa. Ja mulla on sukulaisia Ruotsissa niin lapsena olin siel melkein joka kesä. Mamma är ju mamma :)
 

Yhteistyössä