*Tammikuun Tähdet-11* heinäkuu-10

Tarkoitin niillä ...-merkeillä vain sitä, että merkkasin itselleni mihin asti olen lukenut, mutta en ehtinyt mitään kommentoimaan. Siitä pääsin sitten nyt jatkamaan :)

Monet ovat tunteneet jo pieniä hipaisuja - ja niin minäkin tänään :heart: Alkaa tuntua tämä raskaus jo todelta ja ihanalta. Ja se inhottava keskenmenon pelko vähän jäämään taka-alalle.

Ja tervetuloa uusille ja onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :)

sunshine ja pikkukakkonen 13+1
 
Itsehän menin ottamaan buranan kauheeseen päänsärkyyn ja seuravaana aamuna tuli sitte se keskemeno! Syytän siitä itteeni, vaikka varmasti oli muu syy tulla pieni ulos. Nyt olen tässä raskaudessa ottanu 3 kertaa panadolia. Mulla särkee aika usein pää. :( Ja menkkojen aikana tuli mikreeniä ja sitte oksennettiin, nukuttii ja sitte vasta helpotti.
 
icefairy mulla muistikuvia että haittana saattaa olla juuri keskenmenoja tai kehityshäiriöitä...itse en riskiä uskalla ottaa, mutta eipä tarvitse sellaista miettiäkkään kun pääsärkee harvoin ja sillon paracetamol auttaa..

mammyli ja alma 14+2
 
Uusille Tervetuloa!!!

Verensokeri Mulla ei oo koskaan mitattu verensokereita, mutta luulen et oon taipuvainen niidenkin suhteen olemaan sellainen, että heittelehtii. Muakin nimittäin rupee pyörryttämään, jos en syö tarpeeksi usein. Tosin mulla on myös hb ja verenpainekin alhaiset, siis ihan normisti, niin nekin kyllä vaikuttaa samoin.

(.) Tänään tein lasten kanssa parin tunnin vierailun ystäväni luo ja sain hältä valkoiset Mom- malliston ( Lindex ) caprit ja farkkushortsit sekä mustan masutuubin. Siis vähän vaihtelua näille helteille vaatetukseen :) Ja lisäksi työnsi mukaan kahdet villikset ja yhden aika pätevän näköisen pienen sisävaipan, oiskohan ollut pallero-merkkinen. Heiltä saadaan sitten pinnis ja turvakaukalokin, joka siinä vaiheessa jää pieneks. Ja tiiän siis että on varmasti kolaroimaton ja on viimevuoden malli, et on uusi. Taidan nyt tässä napaosiossa sit kommentoida saman tien noita muitakin "hankintoja". Eli meillä on kyllä vielä jäljellä sekä pojan, että tytön vaatteita jonkin verran ja jos poika tulee, niin niitä saadaan sitten ilmaiseksi vaikka mistä suunnasta, että hirveesti tarvetta ei ole ostella. Mutta varmaan jotain uuttakin on kiva ostaa/saada. Vaunut saadaan mun veljeltä lainaan, niin eipä mene niihinkään rahaa. Syöttötuoli ja matkasänky on vielä tallessa, joten ei tarvi hirveesti investoida nyt rahaa mihinkään. Vaippojakin tulen saamaan tuolta mun ystävältä aika paljon ilmaisiks. Niitä aion kyllä jonkin verran ommella/ostaa uusia.
Liikkeitä oon alkanut tuntea nyt ehkä joka päivä, niin on vähän helpottanut epävarmuus. Vaikka kyllä mä silti aina välillä mietin, et onko nää hipaisut sittenkään potkuja vai vaan jotain.. Nyt joka tapauksessa siirryn miehen kainaloon telkkua tölläämään ja herkuttelemaan Tobleronella =) Öitä!!

BellaMarie & Heppuli 15+1
 
Auts äsken ihan hirvee vihlonta..toivavasti ei jatku ja pikkanen pysyy sisällä <3 paniikki iskee jo ihan pienestäkin..nyt lepoa!

Seksistä Mulla nyt esikoinen eikä oo oikeastaa yhtää tehny mieli..kuuma ja paha olo niin karsinut viimeisetkin hiukkaset haluista..nyt kyl vähän oon nähny levottomia unia ja jokusen kerran innostunutkin mut ei muuta :) haluja odotellessa :) =)

Olin ostanut niitä omega ja epa öljytabletteja ja todisti taas ettei niitä kannata syödä oon ihan mustelmilla huippaa ja muuta..taitaa olla ohut veri että lisäravinteita voi syödä..Täytyy tutustuu K-vitamiinin muodostukseen...

Päänsäryistä Mulla on nyt ollu ja palaillu migreenisäryt mutta ilman pillereitä aion mennä vaikka pää kainalossa..toisaalta helpompi olis ottaa jotain ettei olis koko ajan naama norsunv...la :LOL:
 
Mä oon ottanut buranaa 2x400mg kun ollu kuuppa kipee, myös esikoisen aikaan ja otin useimmin kun kerran, panadolit oli loppu.. Mulla esikoisesta särki kolme ekaa kk pää jatkuvasti, sellasta pientä ihan koko ajan..nyt tänkin aikana särkeny :/ vielä kun on tota migreeniä niin äkkii se siihen yltyy jos pian ei ota pillerii.. mä veikkaan et meille tulee nyt tyttö, sykkeet sellaset ja ihan hirveet pahoinvoinnit,,,vieläkin...välillä..Pojasta olin alunalkaen oikeassa et on poika, sykkeet taas ja ei pahoinvointia:) sanoinki miehelle just enne rakenne ultraa et mist vetoo et hän on poika :) kYllä muuten tuntu hyvältä olla kerrankin oikeassa..meil on kaikki pojan vauva tarvikkeet tallella paitsi kaukalo, vaatteet tietty on kans mut kaverille luult. syntyy poika niin ne menee sit hälle, heil ennestään tyttö. jos meil tulee tyttö saadaan ne heijän tytön vaatteet ja sit jos meil tulee poika niin ollaan sovittu et saan ne takas sit jos tuloo poika..sillä on parin viikon päästä la.. Nii ja oon määkin pienenpieniä liikkeit tuntenut, ihania ovat!!
 
Huomenta ihaNaiset! :heart: :flower:

Tämä yrittää raahautua töihin, vielä olisi kaksi viikkoa jäljellä. Sen jälkeen loppuu harjoittelu, ja päätin jättäytyä työttömäksi sen jälkeen. Näissä ulkotöissä palkka on niin surkea, että saan saman rahan työttömänä, koska olen oikeutettu ansiosidonnaiseen. Lisäksi mun kroppa ei vaan nyt kestä enempää näitä fyysisiä ulkotöitä, olen koko ajan vaan niin yliväsynyt :ashamed:

Onneksi yöllä on satanut, on vähän viileämpi aamu. Mahakin alkaa olla sen verran turvoksissa taas, että shortsit painaa.

neulainen ja klöntti 12+2
 
Ai mitkä himot??? ei vois vähempää kiinnostaa!!!!ja koko toi mieski ärsyttää niin ettei taas rajaa millään...

paino taitaa nousta vaan.... :ashamed:

memmu ja valtsu 15+2???? ihan sekasi oon... täytyis siihenki perehtyä kunnollaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja icefairy:
Itsehän menin ottamaan buranan kauheeseen päänsärkyyn ja seuravaana aamuna tuli sitte se keskemeno! Syytän siitä itteeni, vaikka varmasti oli muu syy tulla pieni ulos. Nyt olen tässä raskaudessa ottanu 3 kertaa panadolia. Mulla särkee aika usein pää. :( Ja menkkojen aikana tuli mikreeniä ja sitte oksennettiin, nukuttii ja sitte vasta helpotti.
Ihan suotta siitä itsesi syytät, ei sitä yksi burana voi aiheuttaa. Esim. jotkut reumaatikot joutuu syömään buranaa 600-800mg x 2-3 päivässä ja samoin migreenikot ottamaan jonain päivänä maksimi annoksen. Suurimmat vaarat siihen liittyvät juuri tuossa pitkäaikaisessa käytössä.

joka tapauksessa ennen burana paketin kyljessä luki että ei suositella (ei siis kielletä) raskauden aikana, nyt lukee että ei raskauden viimeisellä kolmanneksella.

No, se siitä.

Liikkeistä: pari kertaa ehkä olen jotain tuntenut, mut sanoisin vielä etten tunne niitä

vappupommi 15+1
 
Huh, just eile puhuttii miehe mummu kanssa tuosta sukupuoli veukkauksista. No tänää yksi tuttu sai vauvan joka oli yllätykseksi poika, tyttöä oli siis luvattu! Minä itse menisin tuollaisesta ihan sekasin jos kaikkia tytön juttuja ostellu. Me kyl taidetaan olla selvittämättä sukupuolta. :D

Söin eile illalla karkkia ja yhtäkki mua alko sattuu nii kauheesti vatsaan et piti oikee puhallella. Hitsi ku pitäs alkaa syödä terveellisemmi!

icefairy&Linnun Lyy 13+5 (kääk kohta jo 14 viikkoa! :heart: Aika menee nopeesti!)
 
Huomenta pinoon :wave:

Anteeksi, nyt vaan omaanapaa.. :ashamed:

(.) Lääkärissä käyty ja neuvolaan soitettu.. Supistelujen takia menin käymään, kun koko eilisen päivän tuli vähintään kerran tunnissa, välillä 3xtunnissa. Nyt tän päivän saikulla ja päivystykseen täytyy lähtee viikonloppuna, jos ei vähene tai pysyy samana, niin pitää sitten ultrata. Maanantaina meen käymään labrassa kokeissa, otetaan pissanöyte, hiiva ja streptokokki näytteet. En nyt oikein tässä tiedä, että pitäskö sitä olla huolissaan vai ei.. Mitään vuotoja ei nyt saa tulla tai jos tulee, niin samantien pitää lähtee päivystykseen.. Kohdun suu oli kiinni ja tulehdusarvot ja sokerit ok :) Ja jos maanantaina on vielä noita kipuja niin sitten pidennetään sairtaslomaa.

Nyt lepäilemään sohvalle -->

huolestunut piupula ja leevi 15+0 *POKS*
 
Täällä ei ole mitään havaintoja liikkeistä, tosin en niitä näin ekakertalaisena osaa edes odottaa vielä. Enkä kyllä osaa aavistakaan miltä tuollainen supistelu tuntuu. Toivottavasti Piupula sun supistelu rauhoittuu, kun vain olet rauhallisesti. Kerro sitten löytyikö labran kokeista jotain.

Vielä pystyy hyvin makoilemaan mahallaan, mut nyt on maha vähän kovettunut, että kait se "milli" siellä kasvaa. Ens viikolla torstaina neuvolaan ja lääkäriin.

Ostoksista, vauvalle en ole ostanut vielä mitään, enkä aiokaan vielä muutamaan kuukauteen. Jotenkin on vieläkin epäuskoinen olo, eikä ole täysin tajunnut tätä raskautta. Itselle kävin hakemassa äippähousuja, on sitten jotain mitä laittaa jalkaan kesälomien jälkeen.

Seksiä ei kans pahemmin tee mieli.. saas nähdä alkaako jossain vaiheessa himottamaan enemmän. Ja nyt on niin kuumakin, että eihän sitä nyt jaksa alkaa hikoilemaan...
:LOL:

Marde ja Milli 14+6
 
piupula toivottavasti supparit rauhoittuu, itse kärsin noista esikoisen aikaan puolen väli paikkeilla...

mä en joudu ostamaan mitään, kun kaikki on valmiina..paitsi jos pitää sitten synnytyksen jälkeen mennä ostelee sinisiä =) kun kaikki on vaalean punaista.. tai no 44 ja 50 senttiset esikoisen vaatteet on kyllä unisex värejä aikalailla..sukupuolta ei haluta tietää etukäteen..

pienen tauon jälkeen masu on taas ottanut kasvuspurtin ja se kyllä TUNTUU repii ja vihloo :ashamed: masu nyt saman kokoine kun esikosta 17-18 viikoilla..

ja eilen alkoikesäloma parinpäivän sairasloma siis tällä viikolla ja maanantaista kesäloma JES!!

liikkeet täällä vahvistuu joka päivä, vaikka vielä pitäis olla ihan paikallaan että ne tuntee, liikkuessa ei kyllä huomaa vielä mitään liikettä, sohvalle kun istuu ja tönäisee vatsaa pari kertaa niin kyllä sit alkaa tapahtumaan :D

nyt sais muutaman asteen viilentyä jo..alkaa riittämään..

niin ja jos täällä on pk- sudulta kahviseuraa niin kiva :D

mutta nyt pakkaamaan ja sitten mökille-->

viikoloppuja hippu10 ja pieni 14+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkutoive:
Aivan järkky päänsärky ollut nyt 2 päivää...ei auta panadolit eikä buranat. :( :ashamed:
Kipu yltyy jos vaikka pulssi nousee tai kumarrun jotain tekemään...oisko kellään vinkkiä tän taltuttamiseen? Onko kohtalontovereita pääkivun kanssa?



Pt ja Kille 14+4 :heart:
Mulla kans päänsärkyä ollut useasti, eikä tunnu mikään auttavan. Kovin oon koittanu juoda, mut ei silti... Jos ne on nää erikoisen ihanan lämpimät ilmat? Ja mulla tekee sekin, jos on ukkosta ilmassa niin ei auta mikään särkyyn...

TaCa: Jospa olit vaan liian nopea. :) Voi viedä aikaa et löytyy sintti, kun on kuitenkin vielä aika pieni... :heart:

mammyli: Mitä noista oot kuolannut? Mulla aukes vaan iso lista missä olis vaikka mitä kaikkea kivaa... :whistle: Niin et kiitti vaan. :LOL:

Buranasta: En ole minkään raskauden kohdalla sitä ottanut. Tosi mulla aika hyvin panadolkin auttaa... Muutenkin vältän sitä viimeiseen asti, kun mun äiti on sitä aikanaan syönyt (tosin pitkään ja paljon) ja nyt on totaalisessa kiellossa kun sai kauheat kivut siitä. Mahahaavaa sun muuta... Tosin hänellä on monen vuoden säännöllinen käyttö takana lääkärin määräyksestä, mut silti...

Piupula: Toivottavasti ei tosiaan mitään vakavaa ole. Helteetkin kaiketi voi vaikuttaa?

Mä aloin haaveilla makkariin sellaisesta lampusta mis on tuuletin samassa. :LOL: Viimeyö oikeastaan oli eka, kun ei kuumuudelta oikein saanut kunnolla nukuttua. Mutta en valita, koska nyt pitää nauttia ja kerätä lämpöä talven varalle, jos sillon ei sitten tarttis niin kovasti palella.. :D

En muista kerroinko jo, mutta meillä rakenneultra varattu 1.9.

Liikkeitä tuntuu silloin tällöin kun on enemmän painoa mahalla, esim. osin makaa mahalla tai turvavyö painaa. Mut muuten ei vielä juuri tunnu.. Eilen illalla kävi tosin yks muljahdus, mutta tiedä sitten mitä oli. Ilmaa ehkä. :LOL:

Shamandalie ja Itikka 14+ 3 :heart:
 
nonni olipas ihanasti taas lukemista että tunti meni! :)
Buranasta oli kovasti juttua.. en itekkään uskalla buranaa ottaa edelleen kun esikoisen aikaan oli se kielto vielä.. jotenki jääny kielto pääle !
Sokerirasituksesta esikoisen kohalla ei tarvinu mutta nyt pittää ja se kaks kertaa..
se kuuleman menee BMI:n mukaan ja se raja on nyt alentunu! ennen oli 34 se raja että joutu sokerirasitukseen mutta nyt on kuuleman 30.. ja sinne siis sitte käy minunkin tie tässä 12-16 viikkojen aikana ekan kerran! Joku puhu jostain ajan varaamisesta sokerirasitukseen?? meilä täälä ei ainakaan tarvi ku mennä 7-11 välillä aamulla sinne.. :p

ihanaa ! lämmintä on ja palanu olen tietenki! joka paikka punasena ja hirveet rajat..
toiv. muuttuu pian rusketukseksi tai pittää alkaa miettiin elokuisiin häihin uudenlaisia vaatteita :D kamala ruokalappu kaulasta alaspäin!

Nyt ruuanlaittoon :) ja täälä viikkoja nyt 11+5

muoks* np ultra 6päivän päästä torstaina!
muoks** muakin alko pelottaan nuo supistelut ku mullaki niitä ollu.. ei kestä tehä kovin äkkinäisiä nostoja tai liikkeitä.. :/ toivottavasti ultrassa on kaikki hyvin! epäilen kyllä hiivatulehdusta..
 
Shamandalie Juu sanoivatkin mulle neuvolassa ( puhelimessa ) että voi nää ilmat tehdä tepposiansa :)

Nyt on tänään ollut vähemmän, kun mitään ei ole tehnyt, mut jos kävelee paljon, tai tekee jotain raskaampaa, niin heti tulee kipuja.. Nyt kun on tässä sulatellut asiaa muutaman tunnin, niin ei niin isoo huolta ole enää :) Jotenkin kun vielä unen pöppörössä oli aamulla ja ajatus siitä, että pitää heti lähteä, jos tulee jotain, niin sai pienen paniikin aikaiseksi :D Nyt olo vähän rauhallisempi kuitenkin :heart: Täytyy vaan ottaa rauhallisesti, jää nyt sunnuntain jumpat käymättä =)

Ostoksista Meillä on tuolla kirpparilta hankittuja vaatteita jo jonkin verran :) Ja muutaman uuden vaatteen miehen äippä oli ostanut meille :) Pinnasänky, matkasänky, kantoliina ja ruskovillan alushaalarit saatiin isosiskoltani :) Rattaat ja kantokoppa olis tarkoitus ostaa vasta joulunalennuksista :) Saa vähän halvemmalla.. :)

piupula ja leevi 15+0
 
HeJJsan! :D

Sokerirasituslabratuloksia täällä huutelen :x
Suluissa normiarvot

Paastoarvo 5,9 (alle 5,3)
1h jlk 6,0 ( alle 10,0)
2h jlk 4,6 (alle 8,6)

Elikkäs kiikkiin jäi tää naikkonen :/ Raskausajan diabetes päällä TAAS ja ruokavaliolla mennään vielä toistaiseksi...saas nähdä miten mamman käy ja miten isoksi mahtaa "jäppinen" kasvaa, jos ei jaksa noudattaa ruokavaliota :headwall:

Tsemppiä kivuista kärsiville! :heart: Itsellä myös ajoittain juilimista, mutta luulen sen olevan ihan normi kohdun kasvua.

Iltiksen lööppien mukaan helleaalto jatkuisi viikkoja...HUH HUH :attn: :attn:
Se on vaan nyt sopeuduttava ja sillä sipuli :x

Pt ja Kille 14+4 :heart:
 
Tää vaan tuli huikkaamaa että lähden lomalaitumille ja tuskin jaksan lomalla paljoa netissä pyöriä kun töissä saa istua kaiket päivät koneella. Palaan palstailemaan kolmen viikon päästä :) Hyvää kesän jatkoa kanssasisaret!

MamaDeDos & matkustaja 12+1
 
Omaa napaa.. Mullakin on elokuun alussa sokerirasitus:/ Esikoisen aikaan oli kanssa paastoarvo koholla, toisessa raskaudessa ei ollut raskausdiabetesta. Toivottavasti ei siis nytkään. Vaikka tuota painoahan on ihan kiitettävästi :ashamed: No joka tapauksessa jätin nyt lisätyt sokerit pois, ainoat, joita syön, on hedelmäsokerit (ja täysxylitol-purkka). Olin alkuvuodesta vähähiilihydraattisella ruokavaliolla muutaman kuukauden ja sainkin sillä muutaman kilon pois. Jee! Ja nytkin on pudonnut paino niin, että viimeksi oon painanut näin vähän, kun aloin odottaa esikoista kesällä 2007. No molemmissa raskauksissa tulikin se +-20kg.. No joo, eilen tunsin kasvaneen kohdun :D On näitä vatsamakkaroita niin paljon, että se vähän jää piiloon :LOL:

Ihania ultrauutisia teillä:)

Onko täällä muuten ketään opiskelevaa äitiä?

MamiMansikka ja MuruMurmeli 11+4
 

Sokerirasituksesta esikoisen kohalla ei tarvinu mutta nyt pittää ja se kaks kertaa..
se kuuleman menee BMI:n mukaan ja se raja on nyt alentunu! ennen oli 34 se raja että joutu sokerirasitukseen mutta nyt on kuuleman 30.. ja sinne siis sitte käy minunkin tie tässä 12-16 viikkojen aikana ekan kerran! Joku puhu jostain ajan varaamisesta sokerirasitukseen?? meilä täälä ei ainakaan tarvi ku mennä 7-11 välillä aamulla sinne.. :p

täällä turussa on se 34 raja et joutuu alussa rasitukseen,muutenhan se on sit puolessa välissä..

 
Sokerirasituksesta: Niissäkin kai muuttuu kans suositukset vuosittain... Esikoisen kanssa (2004-2005) kävin kerran, koska bmi oli niin paljon. Ja tosikon ( :D ) kanssa (v.2007) kävin kaks kertaa, koska bmi oli niin paljon. Nyt ei ole sokerirasituksesta puhuttu mitn... Kerran sit ilmeisesti..

Vitsit et mä kiehun täällä!!!!!!!!!! |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O Mä kävin tuossa työhaastattelussa mun vanhaan paikkaan, joka kuulemma piti lain mukaan laittaa avoimeen hakuun koska on määräaikainen sopimus... No, tää oli jo ylläri sinänsä koska meille, mulle ja työparille, luvattiin et saadaan jatkaa tuolla, eka lupaus jo tammikuussa. Yhteensä kai 6 kertaa entinen esimies mulle lupas paikan. No, nyt sitten meistä ei kumpikaan sinne päässy, ja kaiken kukkuraksi sinne on palkattu ihminen jolla ei ole alan koulutusta, eikä mitään sinne päinkään! Tosin hänen tulevasta työparista en tiedä, mutta enää ei saa epäpätevä työskennellä edes pätevän kanssa. Nyt sitten alkaa olla linjat kuumana liittoon, et mites nyt sitten. Toisaalta mua ei harmita yhtään, paska paikka näyttää olevan ja valehdellaan sen mikä keritään, mut olishan ollut ihan kiva kuitenkin jatkaa töissä... saas nähä mitä tulee... :|
 
Täällä joutuu sokerirasituskokeeseen KAIKKI yli 30 v. ja lisäksi tietty nuoremmatkin, jos on ylipainoa. Eli sitä kokemusta odotellaan, terkkari merkkas että se olis viikoilla 24-28.

Perjantain kunniaksi haen itselleni makkaraperunat, nam! Painoa tullut noin 2-3 kiloa lähtöpainosta ja joka kesä muutenkin on tullut pari lisäkiloa, jotka on sitten syksyllä hävinneet, tämä taitaa olla poikkeava syksy. :)

Marde ja Milli 14+6
 
MamiMansikka esikoisen kohalla opiskelin ja valmistuin ihan määräajassa muiden kans yhtä aikaa! Kovasti vaati töitä mutta olin niin onnellinen ko valmistuin :) Esikoisen LA oli siis elokuussa 2009 ja minun piti valmistua joulukuussa 2009. Esikoinen oli 4kk kun vietettiin minun valmistujaisia sitten :) Opparia kirjottelin samalla ku esikoinen nukku vaunuissa ulkona, veteliki aina onneksi 4h unosia! että sain opparin kahessa viikossa esityskuntoon! Sosionomiksi valmistuin :)
 

Yhteistyössä