*Tammikuun Tähdet-11* heinäkuu-10

Piikkimatosta minä oon kans käsittäny ettei sitä sais raskaana käyttää, pitäs oikein ohjeissaki niin lukee. Mutta eipä tuostakaan oo mitään varmaa tietoa, en semmosta ees omista.

Miisuliisalla on kyllä ihana masu jo! Oma on nyt alkanu muuttumaan vähemmän turvonneeksi ja enemmän vauvamasuksi :D Tuntuu jo hyvin käteenki että siellä on alettu kasvamaan ja dopplerilla ku kuuntelee niin hirvee hyörintä vaan kuuluu :heart:

Töihin pitäs lähteä suuntaamaan, ei yhtään huvittas. Siellä on niin tajuttoman kuuma ja mulla tulee huono olo, selkäki jumitti monta päivää mutta tälle aamulle ei onneksi vielä. Toivottavasti ei alkaskaan ja toivottavasti en joudu petaamaan tänään paljoa. Vielä pitäs 5kk jaksaa tuotaki työtä :LOL: Saa nähä joutuuko jäämään samanlailla sairaslomalle ku pojastaki, 27 viikolla. Ei vielä voi tietää. Nyt tuli kyllä aika paljon omaa napaa mutta paremmalla ajalla sitten kommentoin muitaki juttuja :)

Susanna & MyttyRyttynen 13+2 :heart:
 
Miisuliisa: Vou mikä masu! Voiku itelläkin. Jos vertaa TÄHÄN



rv 12+6

Taca ja muut piikkimattoilijat: Mäkin oon kuullut ettei piikkimattoa saisi käyttää. "Ei sovi ihmisille, joilla on ihosyöpää tai vaikeita ihosairauksia selän alueella, verenhyytymisongelmia, verenohennuslääkitys eikä raskauden ensimmäisten neljän kuukauden aikana. " lähde Aamulehti 30.9 ja linkki http://www.aamulehti.fi/teema/terveys/piikkimatto-on-masokistin-taivas-ja-apu-moneen-vaivaan/157203

Parel: Täälläkin on huonoa oloa liikenteessä. Just heräsin ja samantien ykäämään. Onneksi viime kerrasta oli jo pari päivää, että toivoa on. Anoppi ihmetteli kovaan ääneen, ettei hänen nuoruudessaan kukaan tuttu ollut oksentanut raskaana ollessaan ja pelkäsi sen johtuvan jostain vakavasta. Pyh! Äiti taas kertoi, että oli joutunut jopa sairaalaan huonon voinnin takia odottaessaan siskoani. Tämä on yksilöllistä ja piste.

Sydänäänistä: Mäkin olen kuunnellut ja se vauva tosiaan liikkuu masussa kun ei löydy peräkkäisinä päivinä samasta paikasta. Häpyluusta vähän koilliseen ja luoteeseen olen löytänyt.

Yksinäisyydestä: Ihanaa on se, että näin kansankynttilänä loma jatkuu vielä kuukauden. Huonoa on se, että en näe ketää muuta kuin mieheni ja satunnaisesti joitain kavereita kerran kuussa. Oon yksinäinen. Ennen olin varsinainen rilluttelija ja soittelin kavereille ja he mulle viikonlopun menoista. Pitäis vaan ottaa itseä niskasta kiinni ja pyytää kavereita kirjastoon, kahville ja puistoon. Ja lisäks: Mä haluaisin niin johki tanssipaikkaan tanssimaan, mutta kaikki varmaan ajattelee että kun olen raskaana, niin mua ei vois vähempää kiinnostaa baarit. No, ei tietenkään se virvokkeiden nautiskelu vaan se tanssiminen <3 Ketää muuta yksinäistä?
 
misuliisa siis onko toi maha nyt otettu? miten se voi olla noin iso kun se sikiökin on nii pirkaleen pieni vielä :LOL:

Mul tuskin näkee mitää edelleenkää biitsillä :D jonne taas tulee tänään suunnattua :D ja yhdeks yöks aateltii illal lähtee telttailee turun saaristoon :) toivottast pysyy ukkoskuurot sen yön poissa :) ei kestä enää tota ruisrokin jumputusta :DD

Ainiin ja piikkimatto..no eka kolmannes menny jo että eiköhän sitä uskalla kokeilla, ja tuskin nyt sillanen pieni matto nyt mitää sen eerikoisempaa reaktiota tee jos sillasella ennenkin on maannu :)

misteli + 13+6
 
k1rs1kka, samaa vikaa täällä. Opettajana mulla on kans pitkä loma, mutta eihän kenelläkään muulla ole sellaista. Mulla on toki nuo kolme lastani seurana, mutta kaipaisin nimenomaan aikuista seuraa ja edes välillä niin, että lapset eivät ole paikalla ollenkaan. Meillä on siis vuoroviikkoasumissopimus (yhdyssanahirviö! :D ) lasten isän kanssa, mutta näin kesällä pojat ovat minulla käytännössä koko ajan tuon lomani takia. Eksällä kun sitä lomaa ei juuri ole. Pakko myöntää, että tuntuu vähän epäreilulta, että hän saa lomailla kaksi viikkoa ilman lapsia ja mulle irtosi viikko. Tämä siis siksi, että esikoinen aloittaa syksyllä koulun ja mies pitää sen viikon lomaa, eli siinä menee se toinen "minun lomaviikkoni". Mulla vaan alkaa työt jo silloin. En kuitenkaan valita, en voisi ikipäivänä laittaa lapsia päiväkotiin, kun olen itse lomalla.

Tulipa tästä nyt vuodatus... :D

On tässä vielä yksi lomaihanuus edessä: lähden kahden vanhimman lapseni ja ystävättäreni kanssa elokuun ekaksi viikoksi Kreetalle! Ihanaa! Mä olen aivan Kreikka-friikki, opiskelen kieltä ja painelen Kreikkaan aina, kun lompakko antaa yhtään myöden. Käytännössä siis noin kerran vuodessa.Toivottavasti jo kovasti helpottanut pahoinvointi olisi siiheksi ohi kokonaan, helle ja paha olo on havaittu jo Suomen oloissa kammottavaksi yhdistelmäksi. :x

Kreecher ja Ötys 11+5
 
Mahasta Ihania masukuvia teillä! :heart: Mulla ei edelleenkään oo maha kasvanut mikä tuntuu vähän hassulta kun esikoiselta se tuli heti. Joskus 10 viikon jälkeen aloin käyttään mammavaatteita eikä puhettakaan että esim. farkkuja olis saanut jalkaan. Nyt 15+2 ja farkut menee ihan normisti päälle. Luotan kuitenkin että kaikki on ok sillä onhan nuo ultrakuvat todisteena ja sydänäänetkin on moneen kertaan kuunneltu!

Lemmikeistä Meillä on 2 isoa koiraa joiden kanssa on mennyt tosi kivasti. Esikoinen nyt 1v eikä ongelmia ole ollut. Tai no saatta tyttö muksahtaa kumoon kun koirat hännällä huiskivat jne mutta tasapaino ei ehkä vielä ihan priima :p Varsinkin tuo narttu on ollut koko ajan mukana vauvanhoidossa. :D Tykkää tulla katseleen kun tyttöä kylvettää ja pienempänä kun tuli pukluja lattioille niin oli heti putsaamassa. Samoin kun tyttö makoili lattialla tää narttu meni lähelle pötkötteleen. Toimi lapsenvahtina :D Uroskin tykkää tuoda luunsa muksulle ja olla lähellä. On kyllä kiva seurata koirien ja lapsen toimintaa & kommunikointia. Koirat tuntuvat tytöllekin olevan tosi tärkeitä. Tokikaan ei jätetä edelleenkään koiria ja lapsia keskenään.

Olen myös sitä mieltä että tarpeeksi harkintaa ei lemmikkiä ottaessa ole käytetty mikäli siitä pitää luopua lapsen tullen. En ymmärrä ollenkaan. :kieh: Toki allergiat, aggressio ym ongelmat on asia erikseen!! Jos on oikeasti ongelmia niin ei niiden kanssa pidä jäädä ihmettelemään ja jättää lasta "tulilinjalle" vaan silloin tulee ajatella järjellä niin että kaikilla osapuolilla on hyvä olla. Toki itse ensisijaisesti yrittäisin ratkoa ongelmat...

Ikäerosta Meille tulee esikoisen ja tämän tulokkaan ikäeroksi 1,5v joten säpinää varmasti kotioloissa riittää :D Mutta itsepähän haluttiin lapset pienellä ikäerolla.

Poika/tyttö-olosta Mulla on jotenkin sellainen tunne että tää kakkonen vois olla poika. Esikoisesta olin ihan varma että tyttö on tulossa ja rakenneultrassa se tunne vahvistettiin.
Sukupuolen selvittäminen Aiotaan varmaan tästä toisestakin kysyä jos näkee kumpi on tulossa, mutta tälläkään kertaa emme sitä muille kerro. =)

Vaunuista Me asutaan täällä maalla joten kauppa ym. reissuja ei tehdä ollenkaan vaunujen kanssa vaan lähinnä lenkkeillään sorateillä. Olenkin ajatellut etten sisarrattaita hanki vaan pidetään nämä meidän yhdistelmät. Esikoinen saa olla rattaissa ja uusi tulokas Manducassa. Pienempänä esikoinenkin tykkäs enemmän olla Manducassa lähellä vartaloa kuin vaunuissa.

Yksinäisyydestä Aika hiljaista tämä seuraelämä on täälläkin! Lähinnä vain tytön kanssa ollaan. Yritän kyllä soitella kavereille ja yrittää nähdäkin mutta etenkin nyt kesällä kaikilla on lomasuunnitelmia ja muita menoja. Onneksi tässä lähellä on muutamia tuttavia/sukulaisia joilla myös pieniä lapsia niin niiden kanssa ollaan sitten treffattu. Jatkossa tulee varmaan enemmän nähtyä kun lapset osaavat vähän isompana enemmän leikkiä yhdessä. =)

Jeps, mutta nyt ulos!

Karkki ja masuasukki 15+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Memmu86:
eilisistä häistä selvitty :heart: oli aika bileet.... =)
täälä ei mitän uutta..

memmu ja valtsu 14+4 :heart:
se on 14+3 tänään, eikös me olla samalla päivällä ja torstaina vaihtuu aina viikko?:wave:

täällä mennään vielä mansikkakarnevaaleille 15 aikaan kattomaan satu sopasta ja tuttiorkesteria ja huomenna sitten pitäis luopua noista siskontytöistä ja viedä ne junaan kotio kohti

Mutzilla ja tirriäinen 14+3 :heart:
 
misteli83 juu eilen otettu kuva :ashamed: en mä tiedä kuin se on noin iso jo :ashamed: ehkä mulla on vatsalihakset niin huonossakunnossa tai jotain että se tollai pullistuu jo nyt. kiloja kyllä tullu jo 3kg mutta toi on kyllä sellanen selvä kova pallo ei mikään löllerö. kohdun reunakin tuntuu ihan navan alapuolella. mulla alko tässä raskaudessa jo viikolla 7 puristaan vaatteet niin että sain mammavaatteet ottaa käyttöön.

ikäerosta esikoiselle ja vauvalle tulee 5v ja kuopukselle ja vauvalle 3½


miisuliisa ja tippa 14+2
 
Piikkimatosta, kattelin tossa itekki sitte noita kehotuksia netistä niin aika ristiriitaista tietoa tuli... mutta ehkä parempi ottaa varmanpäälle ja olla käyttämättä.

Täällä vuoto jatkuu edelleen mutta eipä sitä oikeestaan enään edes ajattele... en jaksa enään pelätä enkä kyllä odotakkaan mitään... eli päivä kerrallaan!!!

Tänään lähdetään mökille joten torstaihin asti mun osalta hiljaista!!!

TaCa ja ötökkä 12+3
 
miisuliisa kyllähän sitä ainaki sanotaan että vatta kasvaa nopeammin jos on jo ennestään lapsia :) mitä enemmän sitä nopeammin !
Täälä on turvotus vähän laskenu jo.. pittää ottaa sitte kuvia kun on enemmän nuita viikkojaki!
PoksPoks* tasan 11 :)
 
täällä on vieläkin ihan kamala turvotus menossa, siis ihan kauhea. Kävin ostamassa nyt sitä rautapitoista saksalaista juomaakin, joka maistuu ihan kamalalle. Mutta pakko saada noi rauta-arvot jotenkin nousuun, mun väsymys on vieläkin aika kamalaa. Onneksi paha olo on sentään hälventynyt, ja niin on muuten mun närästyskin.

Ihanaa päästä huomenna ultraan, niin tietää ainakin miten asiat nyt on. Kammottaa vaan, että mitäs jos ne ei olekaan hyvin. :ashamed:

(nyt ollaan jo kaikille sukulaisille kerrottu, paitsi mies ajatteli huomenna soittaa äidilleen ultran jälkeen, kun ei olla häntä päästy näkemään.)

neulainen ja klöntti 11+4
 
Ikäeroista ollu puhetta ja meille tulee esikoisen kanssa ikäeroksi 10v6kk, keskimmäisen kanssa 9v 5kk ja nuorimmaisen kanssa 2v4kk ja tietysti sit miehen ensimmäisen lapsen kanssa 14v8kk =)

Nyt on pikkuhiljaa paljastettu tulokkaan tuleminen ja parille läheisemmälle pitää vielä kertoa. sitten vois paljastaa ystävillekin jotka ei vielä tiedä. :heart: :heart:
Nyt vasta paljastettiin isoille sisaruksillekin ja olivat ihan täpinöissään.

Ninnipo ja :heart: masumussukka 13+1 :heart:
 
täällä saatiin sydänäänet kuulumaan kotidopplerilla, en nyt saa mieleeni onko mitään muuta suloisempaa ääntä (no vauvan synnyttyä tietty vauvan ininä :heart: )

Mutzilla ja tirriäinen 14+3 :heart: :heart:
 
Moi mammat, muistatteko viela minua? :wave: :p Edelleen USAssa, huomenna kohti Suomea ja loysin hotellilta koneen :D

Pika pikaa tulin kurkkaamaan miten teilla menee ja voi kurjuus Helinakeiju10 :hug: :'( Olen tosi pahoillani :( VOIMIA!

Taalla mennaan viikoilla 11+4 jo ja sydanaania kuunnellaan paivittain niin pysyy jarjissaan :LOL: Masu on edelleen turpea, ehka kohta sita uskaltaa ajatella pieneksi vauvakummuksi? ;) Laitan kuvaa 12+0 kunhan kotiudutaan ja sitten onkin NP-ultra!!! :p Toivottavasti sielta tulee hyvia uutisia niin sitten tama raskaus on julkista :D

Voikaahan hyvin ja ihania kuvia ootte pistaneet :heart:

Toive81 ja Sintti 11+4
 
Heippis!
Kiva saada kuulumisia rapakon takaa, toive81. Etkä ole ehtinyt tässä ajassa unohtua, kiva kun ilmoittelit itsestäsi. :)

Mulla on vähän samankaltainen stoori kerrottavana kuin TaCallakin, eli aamulla alkoi vuotaa verta ja "vuotaa" oli tosiaan hieman laimea termi kuvaamaan... Ihan kuin olisi hanat avattu. Monta siteellistä tulvi yli ja veri vaan valui jalkoja pitkin. Mun miehenihän on Kanadassa parhaillaan, joten äkkiä soitto eksälle, että hakee pojat. No, hakihan hän, onneksi. Jouduin sitten siinä paljastamaan, mikä on ongelman nimi. Eksä oli kuulemma huomannut jo, kun kroppa on muuttunut. Ei ollut viitsinyt kysellä, vaan oli odottanut, että kerron itse. Totesi vain, että eipä tuo hänen elämäänsä muuta. Ärsyttävän aikuismaista suhtautumista... :D

Mutta back to business. Soitin synnärille, missä käskettiin mennä ensiapuun. Sinne siis ja siellä sitten otettiin verikokeet ja parin tunnin odottelun jälkeen lääkäri kokeili kohdunsuun ja ultrasi. Valtava ylläri oli, kun siellä potki pieni ihminen, jolla ei näyttänyt olevan kerrassaan mitään hätää. Sitä verta suihkusi siinä tutkimusvaiheessakin lääkärin päälle... :ashamed:

Ensiavusta lähetettiin gynen puolelle, missä ultrattiin uudelleen ja todettiin istukan olevan osin kohdunsuun päällä ja vuodon johtuvan siitä. Litalginia (olikohan se nyt tuonniminen lääke...?) määrättiin ja kehotettiin painumaan takaisin suoraan gynen polille, jos vuoto alkaa uudelleen.

Täytyy oikein kehua, että niin inhimillinen ja empaattinen kohtelu oli Lohjan sairaalassa, että jäi tosi hyvä mieli. Ensiavun hoitaja kysyi heti fyysiset voinnit selvitettyään, että millainen on mieli, haluanko, että hän soittaa jonkun paikalle jne. Tekisi mieli viedä kukkia! Ehken kuitenkaan, mutta sähköpostin kirjoitin sinne ea-polille ja kiittelin kovasti hyvästä hoidosta.

Että tällaista omaan napaan tänään.

Meille on tulossa ikäeroksi esikoiseen 7v7kk, mikä kuulostaa minusta valtavalta! Keskimmäiseen tulee 5v6kk ja kuopukseen 3v7kk. Jotenkin tuntuu niin isolta, kun aiemmin ikäero on jäänyt kahteen vuoteen. Toisaalta voi olla huomattavasti helpompaa olla vauvan kanssa, kun muut ovat isompia.

Meillä oli lapinkoira, kun esikoinen ja pikkukakkonen syntyivät. Halti kuoli ennen kuin kolmas syntyi ja en ole halunnut enää koiraa, koska koen sen liian työlääksi lemmikiksi pienten lasten kanssa. Ikinä koirasta ei silti ollut mitään ongelmaa, joskin toisinaan otti päähän, että jokaista pisutusreissua varten piti pukea ja roudata lapset alas. Asuimme siis tuolloin kerrostalossa ja tietenkin ylhäällä ilman hissiä. Nyt meillä on vain hamsteri lasten lemmikkinä (eli lapset ihailevat ja ruokkivat joskus, äiti siivoaa häkin...)

Täytyy myöntää, että minä, joka olen aina rakastanut kuumia kesäilmoja, alan hiljalleen olla aika kypsä tähän helteeseen. Ei muuten, mutta kämppä on kuin sauna. Jos menis autoon nukkumaan ja laittaisi ilmastoinnin päälle... B)

Kreecher ja Ötys 11+5, ultrallakin varmistettu! :)
 
kreecher hyvä kun kaikki oli hyvin!! :) Ompa kyllä mahottomia kokemuksia sinulla ja TaCalla :/

Ikäeroksi tulee meillä 1v5kk , mikä on ihan soppeli kun pienellä ikäerolla haluttiin :)

Ihanaa kuulla Toive81 kuulumiset!! :)

Nyt oottelen vain teän ultrakuulumisia joila oli huomena tai ensviikola! Itelä kun on vielä 11pv ultraan.. :(
 
kreecher: onpas nyt suakin koeteltu :eek: :(
Kamalaa.. onneks kuitenkin sait noin lämmintä, hyvää kohtelua ja vuoto tosiaan johtui istukasta, -pienellä kaikki hyvin ja sehän on pääasia.
Toivottavasti äidilläkin on kaikki hyvin kun tästä järkytyksestä toipuu =) :flower:

Ikäeroksi meillä tulee 3v11kk =)

Avokado 12+1 :heart:
 
Kreecher äääh, tekstini hävisi kun painoin väärää nappia, kirjoitin sinulle piiiiiitkästi :) Niin siitä Litalginista.....esikoista odottaessani työkaverini sanoi etttä hän sai odotusaikaan Litalginia (syytä en muista) ja hän kirosi mulle että sen lääkkeen vuoksi odotus meni yliajalle. Noooh mulle kävi sitten niin että kun olin rv 17, niin sai nyrkin iskun alavatsalleni (työtapaturma) ja siitä puolen tunnin päästä mulla alkoi supistukset. Sain sairaalassa supistusten estoon lihakseen pistettynä Litalginia. Ja vielä kotiin sain Litalginia tbl:llänä mahdollisiin oireiden jatkumisiin.. Mullakin meni sitten sen raskaus yli ajalle, tyttö syntyi kolmantena käynnistyspäivänä rv:llä 42+2 :) tuli piiiiiitkä odotus, mutta ehdottomasrti sen arvoinen <3 enkä sit tiä onko se totta että tuolla lääkkeellä ois sellaista vaikutusta mutta niin siinä myös mulle kävi :)

mammyli ja alma (en muista rv:tä, la 11.1)
 
En ehtinyt kaikkia juttuja lukea, mutta huomasin, että kirjoitukseni siitä, että olemme päättäneet luopua toisesta koirastamme, on aiheuttanut todella monessa vihastusta. Tottahan toki minäkin ajattelin, kun toisen koiran otin, että valmistun pian ja sitten muutamme isompaan taloon, eikä ongelmia tule missään vaiheessa. Tosielämä vaan ei aina mene niinkuin on muutamia vuosia aikaisemmin suunnitellut.
Meille tuli kova vauvakuume parisen vuotta sitten ja päätimme hankkia lapsen harkinnan jälkeen. Silloinkaan ei mitään ongelmaa ollut, koirat pidimme eikä pois antamista harkittukaan.

Nyt kun halusimme toisen lapsen, tiesimme sen, ettemme voi vielä muuttaa omakotitaloon,pois omasta rivitalokaksiosta, koska minulla ei ole mahdollista saada lainaa, ennen kuin valmistun opiskeluistani (ensi jouluna). Päätimme siis asua vielä jonkin aikaa rivitalossa, kahden lapsen kanssa tänne sopii jotenkuten. Eikä vuokralle muuttaminenkaan ole järkevää, kun omassa asunnossa saamme asua ilmaiseksi. MUTTA. Kun meillä on kaksi leonbergin kokoista koiraa, tajusimme myös sen tosiasian, ettei tänne kaikki mahdu! 60neliön kaksiosta ei yksinkertaisesti löydy omaa nurkkaa kahdelle aikuiselle, kahdelle pienelle lapselle ja kahdelle suurelle koiralle. Olen myös huomannut itsestäni,etteivät voimani riitä kahden koiran aktivointiin ja lapselle, varsinkin nyt raskausaikana,kun väsymykseni on ollut todella rajua. Tässä tilanteessa jopa minun,viimeiseen asti koiriani puolustavan ihmisen, oli tajuttava, että lapsi menee koiran edelle. Minusta on siis parasta ennen kaikkea koiran kannalta, että se pääsee sellaiseen kotiin, missä sille on varmasti aikaa ja tilaa! Olen miettinyt tätä päätöstä kauan ja itkenyt monet illat, että joudun koiran antamaan pois. Minusta on kuitenkin vastuullisempaa toimia näin, kuin antaa koiran vain olla kotona, jossa sille ei ole aikaa eikä tilaa (jota tuon kokoinen koira todellakin vaatii!) riittävästi.

Jos joku on tästä kaikesta huolimatta sitä mieltä, että olen kamala ihminen kun koiran olen ottanut, niin en voi hänen mielipiteelleen mitään. Elämä vie meitä monesti niin erisuuntaan, kuin mitä olemme suunnitelleet, etten ymmärrä, miksei kaikille voi sattua virhearviointeja. Paha mieli kuitenkin tuli, kun huomasin, miten ihmiset ajattelevat tällaisesta.
 
iitu Se on vaan hyvä asia että osaat rakastaa koiraa niin paljon että ymmärrät kun raja tulee vastaan. Mielenkiinnolla kyllä kysyn että miten ihmeessä ootte mahtunut noin pieneen kämppään NYTKÄÄN kahden koiran kanssa? varsinkin jos on noin pieni asunto ja kaksi sen kokoista koiraa niin eikö ne vaadi huimasti liikuntaakin?

Omaa napaa Asetan itseni nyt reilusti kritiikin alaiseksi mutta sanonpa silti. Mua ottaa päähän oma anoppini aivan sairaasti. Kyllä, poltan tupakkaa,ja tästä anoppini sitten tykkääkin sanoa. Lopetin esikoista odottaessani täysin tupakan polton ja se olikin tosi helppoa kun oli varsinaiset pahat olot ja oli odotettu vauvan odotusta jo ihan jokunen tovi. NYt taasen tilanne oli se että tämä tuli täytenä yllätyksenä,vaikka kaikki tietää miten lapsia tehdään, yhtäkkiä raskaustestissä vaan kaksi punaista viivaa. Ei minkään sortin pahoinvointia,ei mitään. Edelleenkin todella outoa uskoa että on raskaana ja en tunne mitään ylitsepääsemättömän suurta rakkautta sitä papanan kokoista vauvaa sisälläni,kohtaan. Vielä. Mutta Anoppini jaksaa tupakasta valittaa. tänäänkin sanoi etä "voivoi kun ajattelisit vauvaa,siitä on paljon haittaa,voi tulla joku vamma... jne" ja siihen eprään lisäsi että "just katoin uutisista kun sanottiin että suomnalaiset äidit ei yhtää vähennä raskausaikana tupakointia" ja hänkin tietää että olen vähentänyt askista noin 5 tupakkaan päivässä. ja esikoisen odotusaikana en polttanut lainkaan. Aina se vaan ei ole niin simppeliä. Mutta noh sainpahan purattua. Kritisoikoot ne jotka kritisoi :) Kaikki mehän ollaan erilaisia.

ja mulla on sitten lukihäiriö ja oon hätäinen kirjottaa keskittymisongelmanvuoksi,joten toivottavasti opitte lukee mun kirjoitusvirheitä :)
 
Iso kiitos kaikille :heart:
Tänään menen käymään Kemissä naistenpolilla lääkärillä.
Katsovat että kohtu tyhjä ym. Sitten vain odotellaan lupaa yritykselle.
Puhuttiinki miehen kans kesävauvasta ja kumpiki sitä toivoo :heart:

Keiju
 

Yhteistyössä