*Tammikuun tähdet-11* joulukuu-10

Äippäpolilla käyty perjantaina ja paskan maku jäi suuhun :(

Ihan outo lääkäri oli ja hänen mielestään ei mitään syytä uudelleen arvioon vkolla 39 eikä käynnistykseen lasketulla ajalla, koska sokerit ym kunnossa niin 4kilonen vauva on normaali ja varmasti kuulemma tulee hyvin ulos, koska olen jo yhden nelikiloisen pusertanut, juu ei kuunnellut ollenkaan miten mua pelottaa mahdollinen repeäminen ym. ison vauvan "vaivat" :(

Mut ne hyvät kuulumiset, vauvan painoarvio nyt 3300g, pää alaspäin ja kohdunsuulla tapahtunut edistystä, joten toissailtainen seksi tais edesauttaa, joten miespä pitää kellistääkin tässä joka ilta nyt ;)
Kohdunsuu siis auki 2 sormelle, eli onko se nyt 2cm ja siis KOKO kohdunsuu, ei vain ulkosuu ja lyhentynyt 2,5 senttimetriin (aikaisemmin 3-4cm) joten lähtö voi tulla nopeastikin tai sitten ei, joten nyt pitää vaan harrastaa tuota seksiä ahkeraan, niin jospa saatais tää tirriäinen ulos piankin ;)

Lapsivettä runsaasti, ylärajoilla, onko se nyt tuo AFI 21 luku, joten kun poksahtaa, lorisee taas kunnolla :D

Paineet hyvät ja pissa puhdas :)

Pitää maanantaina ottaa neukkulaan yhteys et voisko siellä sitten pyöritellä kalvoja irti, jos se vaikka auttais tirriäistä syntymään, lupa annettiin jo syntyä tuolta lääkäriltä

Mutzilla ja tirriäinen 36+2
 
Hei taas,

Poksumaan vain tulin pikaisesti 32+0.

Ens torstaina olis neuvola ja sit aaton aattona tytöllä olis lääkäriaika. Jouluakin pitäs vielä jossain välissä laitella. Onneksi kuitenki ens viikon lauantaina on viimeinen työvuoro ja pääsee sit oleskelemaan ja laitteleen vauvan tavarat valmiiksi. Kaukalo on vielä hommaamatta, kun en oikein tiedä minkälaisen laittaisi. Minkälaisia teillä muilla on? Onko se kaukaloon laitettava lämpöpussi parempi hankinta kuin toppapuku?

-Lumis- ja Tuikku 32+0
 
Tulinpahan taas nopee piipahtaan=) Jaksamisia kaikille kipujen kans, täälläkään ei aina ihan niin helppoa: / Lenkkeily näyttää olevan oikeesti kokonaan pois suljettu enkä huomiselle hydrobic-tunnillekkaan uskalla enää mennä.

Laskin et ei oo enää ku 33 päivää jälellä!!:eek: Onneks alkaa kaikki oleen aika hyvin valmiina. Ostoslistalla on vaan jotain puhdistuspyyhkeitä jne jne. Vaatteet pesty ja lajiteltu kaappiin:D, kokojärjestyksessä tietty, tavarat hankittu ja kohta Möllin huone ihan valmis ni voidaan koota sänky sinne ja laittaa kaikki kuntoon :) Sairaalakassiakin aloin jo pakkaan mut en sitte varmaks päättäny mitä laitan.
Mut nyt, illan jatkoja!

TammiMölli 35+2
 
Onnea HelinäKeiju10 raskaudesta =) <3 toivottavasti nyt menee kaikki hyvin =)

Eilen poksu taas, nyt 35+1 :heart:
Tänään on kontrollineuvola verenpaineista kun olivat viikko sitten koholla. Kattoo mitä taas näyttää, kotimittauksessa oli tosi hyviä lukemia.
Sen jälkeen koululle ilmaiselle lounaalle, jonka koulu tarjoaa (joka vuosi koulu tarjoaa lounaan tutoreille) ja samalla valmistuvat tutorit saa jonku pienen lahjan, eli minä myös saan :D Sitten vähän pukkiasioille ja kahdelta alkais valmistujaisjuhlien harjotukset. =) Siinä onki tälle päivälle tarpeeks touhuttavaa.

Sparkle ja Viuhti 35+1
 
HelinäKeiju10 kovasti peukutetaan sun puolesta. Toivottavasti kaikki menee ihan nappiin tällä kertaa :heart:

Lumis omasta kokemuksesta suosittelen Akta Gracoa ja tuota toppapussia (mijoona kertaa kätevämpi talvivauvan kanssa kuin toppapuvut...), makuasioita tietenkin. Mun mielestä tuo Gracon kaukalo on ihan-laatusuhteeltaan oikein sopiva. Maalisvauvalla toppapussin käyttö jäi muutamaan kuukauteen, mutta marrasvauvalla oli kultaakin kalliimpi :D

Viikonloppuna tehtiin synttärivierailu Ouluun. Oli vähän rankka reissu puolikuntoisena, mutta onneksi nyt saa taas monta päivää vain lepäillä. Eilen haettiin sitten isännän kanssa vauvasänky meidän sängyn viereen ja petasin jo valmiiksi... Meillä on tosi näppärä tuo sänky kun siitä ottaa toiselta laidalta pinnat pois, niin tulee ihan oman sängyn viereen. Helpottaa tosi paljon yösyöttöjä, kun ei tartte ite pomppia yöllä mihinkään.

Nyt aamupalalle poikien kanssa :wave:

Mussu & Myy 37+1
 
Mutzilla, meinaatkos että oísit jo jouluksi synnyttänyt.... hui.....

Mä kuluttelen täällä pakkaspäiviä, ei mitään tekemistä... kaikki jo siivottu (paitsi tietysti jouluksi pitää perussiivo tehdä). Aika käy pitkäksi. Silti tuntuu että siihen synnytykseenkin on pitkä aika, vaikka se voi tapahtua jo huomenna, tai ainakin niin pitäis varautua. alavatsaa särki tänä aamuna hetken, säikähdin ettei kai nyt se ala. Meni kyllä ohi, joten oli varmaan jotain muuta.

Niin piti lisätä että se gracon kaukalo mekin ostettiin ja semmoinen toppapussi, tuttavaperheen suosituksesta. Toppahaalari meillä on joku 60cm, kirppikseltä. Ajattelin että vaunuissa menee isompikin, mutta kaukalossa on hankalaa jos on oikein iso haalari.

vappupommi 36+5
 
Viimeksi muokattu:
Pakkasmaanantaita vaan kaikille :wave:

Kiitos tsempeistä perätilan suhteen :)
Huomenna on lääkärineuvola ja todennäköisesti laittaa sitten lähetteen siihen synnytystapa-arvioon.
En ainakaan ole huomannut mitään kääntymistä / muutoksia liikkeiden suunnassa, joten eiköhän siellä yhä istuskella... :rolleyes:

Täpläkäs mahtavaa, että kääntyi! Ja kohtahan hän jo tulee uloskin... ;)

Sparkle 86 toivottavasti neuvolan mittarikin on nyt "yhteistyökykyinen" ja antaa paremmat lukemat verenpaineesta! Mullakin oli alapaine vähän lähteny kohoamaan. Olisko viime viikolla ollu 85, mut kotioloissa jäi reilusti alle 80. Mutta eihän nää vielä ole mitään...ja toivottavasti ei alakaan oikeasti nousta.

mimyy hienoa, että teillä on luotettava lomittaja! Noissa hommissa olis kyllä mahdotonta kovin pitkään heilua. Nyt vaan nautit hyvällä omallatunnolla ajasta ilman navettahommia, vaikka tietty se ei ilmaista olekaan :)

Mutzilla hurjia painoarvioita tai sanotaanko, että ei houkuttelevia...! No, pidä kivaa miehesi kanssa, jos tosiaan saisitte huvin ja hyödyn yhdistettyä ;)

Tammimölli ja vappupommi kadehdittavaa, kuinka hienolla mallilla teillä jo valmistelut on! No okei, on teillä jo enemmän viikkojakin...kai sitä perässä tullaan. Tuntuu vaan, et hirveesti olis tekemistä ja et aika loppuu kesken, kun joulukin tulee just :O
Mutta toisaalta ihanaa, kun saa olla kotona ja tehdä tällasia ihania hommia - kuten pikkuisten vaatteiden peseminen :heart:

Ja Helinäkeijulle paljon onnea odotukseen! :)


Pippuri & Pikku A 34+5
 
Viimeksi muokattu:
Äkkiseltään ihan omaa napaa kirjoittelen.

Tulin juuri nauvolalääkäristä, missä kaikki muuten hyvin, mutta lapsivettä näyttäisi edelleen olevan liian vähän!! Eli huomenna heti päivystyslähetteellä äippäpolille tarkastukseen...
Jos vedenmäärä on riittävä ja sydänkärät ok, niin jatkossa tiiviit seurannat. Jos asiat on jotenkin toisin, edessä ilmeisesti käynnistys! HUI!!!

Eli iskipäpieni paniikki, jos tässä joudutaan huomenna synnyttämään. (mikä toivottavasti kuitenkin epätodennäköistä, koska vauvan liikkeet tuntuu hyvin jne.) Mutta sairaalalaukku on pakkaamatta. Pitänee siis lähteä ostamaan joitain tarvikkeita.

Onneksi tänään posti toi vauvalle lämpöpussin, niin vauva ainakin saadaan kotiin lämpimästi! :)

emeliina rv 37+2
 
Wou Emeliina onpa jännät paikat! Onneksi viikot ovat jo noin hyvät, ettei käynnistyskään olis paha... Onnea ja tsemppiä huomiselle! :)

Tulin tänne lähinnä vaan ihmettelemään, että olisko Pikku A sittenkin pyörähtänyt ympäri...?!
Nyt nimittäin tulee niin kovasti osumaa ylävatsaan, että jos ei ole kääntynyt, niin hurja nyrkkeilijä on tulossa :D

Huomenna selviää - jään jännäilemään :)

Pippuri & Pikku A 34+5
 
emeliina alkoi jo jännittää sun puolesta :whistle:

pippurille myös peukutus huomiselle, että siellä oltaisiin käännytty ihan oikein päin!

Mulla alkaa nyt olla kaikki valmiina. Jotain pieniä ompeluksia vielä (pingviinipaidat vähän vaiheessa). Niin ja liivinsuojia ajattelin hurautella joku päivä vaippapalojen jämistä. Tuleepa nekin hyödynnettyä välillä muuhunkin kuin siteiksi. :D

Äsken tuossa keittelin joulukarkkeja kummeille paketoitavaksi. Itselle teen sitten ensi viikolla fudget ja marmeladit jos olen vielä kykenevä... :whistle: Vaikka eipä kyllä mitään viitteitä että tässä mitään tapahtuisi. Nyt pitäisi sitten vielä vähän järkkäillä paikkoja kun palotarkastaja tulee ti-to tsekkaamaan paikkoja. Ei viitti jättää ihan kaikkia pikkujätkien likaisia sukkia lattioille... :ashamed:

Mussu & Myy 37+1 (edelleen)
 
Tervehdys!

Tsempit Emeliinalle. Mulla sanoivat kans muutama viikko sitten et vettä on niukasti. Antoivat viikon päähän siitä sit uuden ultra ajan. Neuvoivat et pitää ottaa rauhallisesti ja juoda runsaasti vettä. Mä sit niin tein ja vedet olivat normalisoituneet. Kuulemma ainakin oli tossa vaiheessa aika normaalia kun vedet vaihtuu jne. En tiedä sit miten näillä viikoilla. Mutta onneks oot jo noin pitkällä vaikka käynnistettäiskiin.


Mussu ja Mardex ei tosiaankaan ollut se esikoisen haku reissu ihan yksinkertainen. Jos pitäis sama mennä uudelleen läpi niin ei kiitos....


Mardex
Onpas kivaa et sait hyvät ohjeet. Tuli vaan tosta mieleen et oliskohan ne mulle toimineet kun mulla on laktoosi-intoleranssi? Hankalaa tietää... ja myohäistäkin kun tää on vika lapsi aivan varmasti.


Tsemppiä perätilalaisille! Toivottavasti vauvat osaavat itse kiepsahtaa ettei tarttes ruveta ohjailee.


HelinäKeijulle tsempit multakin. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja osaat nauttia raskaudesta.


(.) Omat olotilat vaihtelevat laidasta toiseen. Yli viikko sitten luulin jo et on lähdettävä jo synnärille kun suppareita sateli melkein yhden päivän. Ja ne olivat niiden oikeiden tuntuisia. Ne sit loppui ja loppu viikko menikin oikein hyvin. Tänään sit vauva on hillunut masussa hulluna ja aiheuttanut pienoisia suppareita kohdunsuulla. Luulen et vaikka on suppareita sun muita tuskimpa tässä lähtoä helposti tulee. Jos nyt ei sektioitais niin olisin varmasti raskaana viikolle 42 asti.


NP ja Pluto poks 36+0
 
Hei pitkästä aikaa!! :wave: Muistaakohan kukaan enää minua? Kirjoittelin silloin alussa suht aktiivisesti mutta sitten tuli evakkoon muuttoa, nettikatkoa, näppäimistön hajoamista, raksailua, ja taas muuttoa. =) En ole päässyt kunnolla edes lukemaan tänne, pitäis alkaa kahlaileen teidän viestejä lävitse. Aika on kyllä mennyt tosi nopsaan kun tekemistä on ollut niin paljon. Tuntuu ihan hullulta että vauvat alkaa tulee nahan tälle puolelle!!

Nyt ollaan tosiaan päästy rauhoittumaan omaan kotiin :heart: ja hyvä niin. Meidän vauva kun tulee syntymään vielä tämän vuoden puolella, jota ei enää montaa päivää ole jäljellä. Ensinhän vauva oli pitkään perätilassa, mutta viikon 35 lopulla kääntyi itse raivotarjontaan. Olin jo tosi tyytyväinen ja varma siitä, että pääsen kokemaan normaalin alatiesynnytyksen.

Kunnes sitten istukan paikkaa tarkasteltiin 36+1 ultrassa ja todettiin sen edelleen olevan kohdunsuun päällä. Aiemminhan sitä ultrattiin rv 30 ja silloin ultrannut lääkäri oli varma että se tulee siitä edestä siirtymään. Toisin kuitenkin kävi. : /

Sektio aika päätetään keskiviikkona. :stick: Harmittaa kovasti. Olisin niin halunnut normaalin, luonnollisen synnytyksen. Harmittaa se että vauva syntyy jo joulukuussa kun niin toivoin alkuvuoden vauvaa. Harmittaa myös että kun kyseessä jo toinen sektio niiin synntystapa tästä lähtien tulee olemaan sektio.
Mutta eipä näille mitään voi. Toivottavasti vauva on terve ja saadaan pikkuinen kotiin. Jos nyt ei ihan joulua tarvitsisi osastolla maata niin kaikki ois hyvin.

Pika silmäilyllä olitte ainakin näistä loppuraskauden vaivoista jutelleet. Täällä myös yksi joka pyörii ja hyörii sängyssä. joudun vaihtamaan monta kertaa yössä kylkeä kun lonkat puutuu, uni on katkonaista ja lisäksi käyn sen 2-3 kertaa yössä vessassa. Viime yönä "nukuin" 6h, olisinkohan oikeasti unessa siitä ollut reilut 4h. No, onneksi päivisin voi nukkua päikkärit esikoisen kanssa. =)
Uskallan jo lyödä vaikka vetoa siitä että vauvan synnyttyä ei päikkäreille juuri pääse. Ei voi olla niin hyvää tuuria että saisin esikoisen ja vauvan nukkumaan päikkäreitä yhtä aikaa... Nimim. pessimisti ei pety ;)

Onko täällä muuten muita jotka jo tietävät että vauva tulee tässä kuussa syntymään? Mitä mietteitä?

Tsemppiä kaikille vaivojenne kanssa!

Karkki81 ja reppu 36+5
 
Eilen kävin neuvolassa, pienellä kaikki hyvin =) Lääkäri ultras ja tarkisti lapsiveden määrän, ja sitäkin oli normaalisti.

viikot: 35+1
Paino: +700g/vk (epäili kyllä turvotusta, joska viikko sitten oli vastaavasti suunnilleen saman verran tippunu paino)
RR: 123/77
sf:30
tarjonta: rt
syke: 130
liikkeet: ++

Ens viikolla taas uudestaan ja heti joulun jälkeen synnytystapa-arvioon.

Nyt ei jaksa muuta kirjottaa/kommentoida

Sparkle ja Viuhti 35+2
 
Emeliinalla jännät paikat!Tsemppiä!:hug:

Helinäkeijulle hurjasti ONNEA ja toivotaan kaiken menevän nyt hyvin!:heart:

Karkki,ihunaa,toisaalta ( omasta mielestäni ) olisi kiva tietää se " eräpäivä " jolloin saa nyytin syliin.:D

Mussu on järjettömän ahkera..Mä en todellankaan jaksaisi kaikkea tuollaista..Laiskamato minä.Mahtavaa että joku jaksaa!:p

Sparkle miksi joudut tuohon synnytystapa-arvioon,jos saa utelias udella??:ashamed:

Sitten omaa napaa:Viime yö meni ä-polilla.Illalla alkoivat säännölliset ( ei kivuliaita ) supistukset ja kovasti tuli limaa.Ainut mikä huolestutti oli mun huimaus supistusten aikana ja sellainen " höntti " olo.Soitin sitten sinne synnärille ja käskivät heti tulemaan.Käyrillä makoilin tunnin verran,supistuksia tuli 7-10 min välein,ei edelleenkään kivuliaita.Ultrattiin HyytiKyppynen ja kohdunkaula joka olikin lyhentynyt,muuten kaikki kunnossa.Istukka ja napavirtaukset ok,ei kalkkeumaa.Käyrällä kuitenkin edelleen supistuksia joten lääkäri olisi halunnut että jään tarkkailuun,halusin kuitenkin kovasti kotiin ja sillä ehdolla päästivät että täysi vuodelepo ( vessassa saa käydä ) ja herkästi soitto synnärille jos supistukset muuttuvat tai tulee lisää vuotoa.Huoh,kyllä pelästytti.Niin ja pojaksi varmistui niinkuin aiemmin oli luvattu,nyt ei tarvitse sitä jännittää..Tämmöinen höösä kun olen..Huomenna neuvola,ensi viikolla viimeinen lääkärineuvola jolloin katsotaan taas se kohdunkaulan tilanne ja päätetään kontrolli tarpeesta.Juuh,sellaista tällä kertaa.Anteeksi sekava teksti.

Taffo ja HyytiKyppynen POKS 35!
 
Taffo täälläpäin on tapana et ensisynnyttäjät menee aina synnytystapa-arvioon. Joten ei siihen sen erikoisempaa syytä. Eikä mitään ylläreitä oo odotettavissa ku vauva on jo pääalaspäin ja muutenki mennään keskikäyrällä :D Mutta sullahan oli varsin jännä yö. Nyt vaan lepäilet ja otat rauhallisesti =) Malttaa pieni vielä pysyä mahan sisällä =)

Sparkle ja Viuhti
 
Taffo toivottavasti kaikki nyt ok ja saat "nauttia" vielä muutamista viimeisistä viikoista :hug:

Olen touhunnut koko päivän ihan duracel -pupuna :D Tämä energiamäärä on ihan hurja, mutta käytän sitä nyt taas hyödyksi, koska kokemuksesta viisastuneena synnytyksen jälkeisten viikkojen aikana sitä lähinnä istuu ja imettää ja sen ajan mitä vauva nukkuu niin koittaa itsekin lepäillä :p

Supisteluja on ollut taas flussan seurauksena enemmän, mutta ei ole säännöllistyneet missään vaiheessa. Myy on kyllä nyt laskeutunut jo melko alas ja hieroo ihanasti päällä tuonne kohdun sisäsuulle. Vihloo välillä tosi mojovasti : / Saas nähdä syntyykö tämän vai ensi vuoden puolella... Edelleen vain toivon että aattona saan olla kotona, meni muuten miten päin vain :xmas:

Huomasin tuossa tallettaneeni kuopuksen äippäpakkauksen Imsen kuoret jonnekin tosi hyvään paikkaan jota ei enää löydy... Ottaa päähän ihan tajuttomasti, kun tykkäsin noista kuorista tosi tosi paljon. Oli kuopuksella ihan pomminvarmat tapaukset. Edullisesti niitä kai saisi huuto.netistä jos viihtis vaan alkaa kahtelemaan ja huutamaan. Laho on kyllä emännän pää, mutta toisaalta onpa siitä jo pari vuotta aikaakin... :p

Taidan poistua takavasemmalle ompeluhuoneeseen. Tänään tuli tilaamani viisi Ottobren lehteä, vielä ehtis ommella vaikka mitä ennen joulua :whistle: Huomenna sitten neuvolakuulumisia...

Mussu & Myy 37+2
 
Pitkästä aikaa täällä taas:) On ollu niin kauhee kiire etten oo ehtinyt edes lukemaan kuulumisia kuin hätäisesti silmäisten.

Lyhyesti:

erika76: vähän jälkijunassa PALJON ONNEA pienestä miehestä!:flower: Jännää, että nyt alkaa tammikuisiakin pikkuhiljaksiin tulla maailmaan=)

Mutzilla: Vau, teilläkin alkaa jo vauva-arki häämöttää! Ei tosiaan kuulostanut mitenkään sosiaalisesti herkältä tuo teidän lääkäri:whistle:


HelinäKeiju: Voi miten ihanaa, paljon onnea odotukseen!:heart:


emeliina: Täällä jännäillään kanssa, että mitä tapahtuu :) Onneks sulla on jo tosi hyvin viikkoja, ettei oo sen puolesta enää huolta.

Karkki81: Kurja että istukka ei ole siirtynyt : / Mutta on se varmasti hyvä mennä sektioon suunnitellusti ja rauhassa, ettei ensin yritä päivätolkulla pusertaa vauvaa ulos ja sitten päädytä paniikkitilanteessa hätäsektioon. Ja nyt saat sitten tietää päivänkin jo hyvissä ajoin:)


Tsemppiä kaikille istujien ja poikittaisten vauvojen kanssa jännäilijöille! Toivotaan, että vielä kääntyvät :hug:

sparkle86: Olin jostain lukevinani, että sulla oli jossain välissä ollu verenpaineet koholla? Selviskö siihen mitään syytä, tai millä sait ne takaisin alas?

Mä olin tänään meidän "synnytystapa-arviossa", mikä oli ihan tavallinen lääkärineuvola. Katsoivat vaan että on suurin piirtein pää alaspäin, ei kokoarviota tai mitään muutakaan, koska "kyllä se sitten synnytyksessä selviää, että mahtuuko". Yritin kyllä sanoa, että pelkään kauheesti, että vauva on iso ja repii mut kahtia, mutta se on kuulemma "normaali pelko" ensisynnyttäjillä. :stick:

Taffo: Huh, olipas hurjan kuuloinen yö. Kiva että pikkuinen malttoi vielä jäädä kasvamaan!

ON: Mä olen ollut virallisesti eilisestä asti äitiyslomalla, mutta tällä viikolla on vielä kaksi tenttiä ja kaksi esseetä kirjoitettavaksi, ennenkuin voi alkaa valmistautumaan vauvaan. Stressi opiskeluista on ollut tosi kova, ja kateellisna olen lukenut kaikkien äippälomalaisten kuulumisia. Oon vaan niin väsynyt...|O :stick:

Meillä on ollut myös aika jännää aikaa raskauden kannalta, yritän summata lyhyesti:

Pari viikkoa sitten neuvolassa todettiin, että pikkuinen on kääntynyt raivotarjonnasta poikittain ja neuvolatäti sanoi suoraan, että paras alkaa varautua kääntöyritykseen ja ajatuksena sektioon, jos ei ole seuraavaan kertaan mennessä osoita merkkejä kääntymisestä. Viime viikolla oli sitten neuvola, ja edellisenä yönä heräsin siihen kun vauva pungersi raivotarjontaan ominpäin :heart: Olin siis ihan hyvällä mielellä, mutta matkalla neuvolaan liukastuin:kieh: Onneksi ei käynyt pahasti, ehdin jopa hiukan kyykistyä ja sain käsillä ja polvella vastaan, mutta kieltämättä se säikytti. Neuvolassa kuitenkin todettiin, että kaikki ok, kun pieni potki ja hyöri minkä kerkesi. Verenpaineet oli hiukan koholla ja turvotusta oli tullut pari kiloa, joten käskivät seurailla kotona.

Viikonloppuna mulla alkoi sitten paineet nousemaan, sunnuntaina oli levossakin keksimäärin 130/88 ja iltaa kohden nousi vaan. Soitin sitten synnärille kun alapaine pyyhki 100 iltamittauksessa, mutta siellä oli tympeän oloinen kätilö joka oli sitä mieltä että se on psyykkistä. Maanantai-aamuna herätessä 145/95. Soitin neuvolaan ja sain sitten täksi aamuksi neuvolalääkärin. Lisäksi sanoivat, että pitää ottaa sairaalakassi mukaan siltä varalta että lääkäri lähettää edelleen synnärille.

Tänään neuvolassa (34+5):

Paino: -200g/vko (lähtöpainoon yhteensä 14kg)
Turvotus: +
RR: 115/83
Pissa: -
sf: 32cm
Tarjonta: rt
Syke: 150
Liikkeet: ++
Kohdunsuu: Kanava lyhentynyt, tuntui kuulemma vauvan pää sormiin (lääkäri ei tosin kirjoittanut korttiin mitään :stick:)

Eli kuinkas kävikään, neuvolassa mulla oli mallikelpoiset paineet :confused: :O Toistaiseksi pelkkä verenpaine ei kuulemma viittaa raskausmyrkytykseen, kun mulla on muutenkin ollut koko raskausajan alapaine 80 kieppeillä. Sain kuitenkin pissatikkuja kotiin ja myös paineiden seurantaa pitää jatkaa. Tällä hetkellä tilanne on siis se, että kun levon jälkeen paineet on aina hyvät, mutta kun nousen ylös ja pyörin kotona, nousevat heti keskimäärin 130/95 ja alkaa päänsärky. Sanoivat vaan, että jos tulee päänsärkyä/näköhäiriöitä tai alapaine nousee yli 100, pitää soittaa synnärille. Ja lääkärin mukaan vauva on näillä viikoilla jo niin kypsä, että jos siltä näyttää, niin sitten vaan käynnistetään/annetaan syntyä.

Hiukan puskista tää kaikki tuli, kun ei meillä ollut edes vauvan vaatteita pestynä kun oon ajatellu, että eihän tässä mikään hätä ole, kun LAkin on vasta loppupuolella tammikuuta ja yli menee mun tuurilla kuitenkin...

Täysin oikeaoppisessa raivotarjonnassa pikkuinen ei ollut, kun pää on osittain vasemmassa nivusessa ja pylly oikeassa kyljessä, mutta se korjaantuu lääkärin mukaan itsestään synnytyksessä...

Ja nyt kysymys viisaammille: mitä toi kohdunkaulan tilanne nyt sitten tarkoittaa?

Tulipas kuitenkin aika romaani...:ashamed:

Parel ja poikanen 34+5
 
parel joo, mulla oli viikko sitten neuvolassa alapaine yli 90, ja käskettiin kotona mittailla, mutta kotimittauksessa ei kertaakaan ollu yli 75. Ja maanantaina neuvolassa uudestaan mitattiin ni oli sielläkin normaali. Että ei siihen mitään ihmeempää syytä sanottu miks oli koholla. Koitin vaan ottaa rauhallisesti kotioloissa, ettei ainakaan sen takia oo koholla.

Tänään kyläilypäivä. Pitää mennä katsastamaan et minkälaisen kodin kaveri on miehensä kans saanu rakennettua :D Ja sitä ennen ajattelin käydä ostamassa hoitolaukun ja miehelle synttärilahjan :D
Nyt vähäks aikaa sohvalle köllötteleen ja varmaan siitä siirryn pian sängylle nukkumaan :D

Sparkle ja Viuhti 35+3
 
Nyt ois vihdoinkin sairaalakassikin pakattu, eipä siihen tosin paljoo tavaraa tullu, olenkohan jotain unohtanu sieltä:

-toilettilaukku (saippuat, hammashoitovälineet, harja ym.hygieniatuotetta)
-2 imetysliivit (kaarelliset ja kaarettomat)
-puhtaat alushousut ja sukat
-collegehousut ja imetyspaita
-kännykkälaturi
-kamera+ lisämuisti

Vauvan kassi on erikseen ja se odottaa kaukalossa (ollu jo pari viikkoa :D )

Muuten ei olossa hirmu kummempia, liitokset paukkuu ja huutaa hoosiannaa, niin ettei liikkeelle meinaa päästä, perjantaina ois neuvola. huomisen tytön joulujuhlan jälkeen sais syntyä mun puolesta vaikka heti, tänään on eskarilaisen joulujuhla, josta en ainakaan halua jäädä paitsi, enkä kyllä tahtois tytönkään, kun ensimmäinen kerhon joulujuhla hällä
Mutzilla ja tirriäinen 36+6
 
Mitähän mahtaa emeliinalle kuulua, hurja miten sitä myötäelää toisten tilannetta tässä vaiheessa jo :)

Mutzilla liivinsuojat... Mulla ei ole vielä mitään pakattuna, ei edes vauvan kotiintulovaatteita tarkemmin mietittynä. Aina vain myöhäsemmäksi vetää mitä enemmän lapsia on ennestään :ashamed: Kaippa sitä jotain sitten lähtöpaniikissa kassiin heittelee :D

Tänään oli taas neuvola. Kaikki oli muuten ok, mutta sf mitta ei taas ollut kolmeen viimeiseen mittauskertaan muuttunut, joten ens tiistaina jälleen ultraan. Alkaa mennä jo rutiiniksi tämä homma. Paino oli laskenut vajo puoli kiloa viikossa, joten kyllä se synnytys sittenkin lähenee :) Poskiontelutulehduksen th ultrasi varmaksi, mutta eipä sillä väliä kun ei mitään antibioottia voi syödä. Nyt vain seuraillaan sitten tilannetta. Synnytyksen jälkeen on sitten muutama lääke joita voin ottaa, eli jos nyt sinne asti selviää tän taudin kanssa...

Täällä odotellaan lisäksi oksennustautia. Mummo, jonka luona kuopus oli eilen hoidossa ilmoitti aamulla että on oksentanut koko yön (oli kyllä odotettavissa kun yksi äidin hoitolapsista sairastui eilen kesken päivän). Nyt vain sitten odotellaan että milloin alkaa meillä porukka kaatumaan. En kyllä välttis haluais enää tän mahan kanssa oksentaa, mutta minkäs teet. Varsinkin kun tää mun vastustuskyky on nyt mitä on niin aivan varmasti haalin joka taudin itseeni. Kävin tänään kyllä jo hakemassa kunnon hevoskuurin luontaistuotteita, jos sais vastustuskykyä palautumaan - olen sairastanut nyt kahdeksan reilua flunssaa vuoden aikana, joista yksi kesti 7 viikkoa, mutta perinteisemmin viikon tai pari :kieh:

Ruokaa pitäisi taas kai laittaa tälle äijäporukalle :popcorn:

Mussu & Myy 37+3
 
Viimeksi muokattu:
Moikkis! :wave:

Onpas tänne tullut lukemista parin päivän aikana. Kiva niin. Pitänee kohta tarkemmin katsoa kuulumisianne

Emeliinako jäi vauvanhaku-reissulle jo kun ei ole tullut kertomaan muuta. Jännittävää. Paljon tsemppejä sinne! :)

Helinäkeijulle iso onnittelu-rutistus :hug: Toivon tarrasukkia ja suojelusenkeleitä pikkuisen masumatkalle, että kaikki päättyisi tällä kertaa ihanaan vauvantuoksuiseen arkeen. :)

Omaa napaa Olin eilen äitipolilla jälleen. Vauvalla kaikki hyvin ja painoksi saatiin nyt 2,9kg eli hiukan vähemmän kuin viimeksi eli sokeriarvot on olleet kohdallaan, istukka kun kumminkin toimii ok.
Kerroin omista kivuistani niin olin aivan huuli pyöreenä kun lääkäri ehdotti jo jäämistä sektioon!!! Huih! :O Mulla kun oli vielä hurjasti asioita hoidettavana joulua ajatellen ja muutenkin niin kieltäydyin, vaikka sanoin, että se vaatii tahdonvoimaa nyt kestää nämä kivut.
Lääkäri oli sitä mieltä, että voin milloin vaan palata sairaalaan ja tulla toisiin ajatuksiin jos en jaksa suunniteltuun sektiopäivään... nyt sitten puntaroin, että mennäkö jo vai ei kun en vaan pääse liikkumaan. Eilen kun hoisin ne menoni ja sekin ärsytti lonkkia lisää ja tänään kun kävin neuvolassa niin en päässyt tuolista ylös ja nolotti ihan kamalasti. Neuvolan lääkäri vähän niin kuin passitteli mua sairaalaan menemään myös kun näki kuntoni.
Noh, tänään olen hampaat irvessä vääntänyt taatelikakut, loput lelutilaukset jouluksi, postittanut kortit, askarrellut tonttuja jne. ihan vaan sillä mielellä jos olo tästä yhtään pahenee niin lähden suosista sektioon. Mua vaan alko niin kamalasti jännittämäänkin, mutta kaipa tuo hyvin menee. :)

Pitää palata illemmasta lukemaan kuulumisianne paremmalla ajalla, mutta voimia ihan kaikille. Supisteluja niitä toivoville ja leppoisaa iltaa joka nenulle! :)


Madrex4 ja Aino 37+1
 

Yhteistyössä