*Tammikuun tähdet-11* joulukuu-10

Sparkle,ok!Utelias vaan olen..:D

Mussu tsemppiä,toivotaan ettei se kamala pöpö iske!:x

Parel,hui,onneksi ei kuitenkaan käynyt mitään kun kaaduit!

Mutzilla mullakin on jo kassi pakattuna valmiiksi,samoin pikkuisen kamat odottaa lähtöä.Naureskelin pakatessani että nyt sitten ollaan vielä helmikuussakin kasassa kun kaikki on valmiina...:LOL:

Madre,tsemppiä loppumetreihin.Ihunaa että kohta saat sen pikkuisen syliin!:heart:

Neuvolakuulumisia:
Paino: +160 g ( JEE! )
Turvotus: +
RR: 140/80
Pissa: -
Hb: 127 ( JEE! )
Sf: 30 cm
Lapsiveden määrä: norm
Tarjonta: rt
Syke: 140+
Liikkeet: ++

Kaikki siis loistavasti nyt vaan makoillen..

Taffo ja HyytiKyppynen 35+1
 
Hui! Täällähän voi olla taas kohta uusi potentiaalinen ulostautuja :D Madrex:Tsemppiä kipuihin ja tulehan kertomaan jos päädytkin sektioon jo aiemmin!

ON:Täälläkin tänään ollut neuvolakäynti :) Nyt siis 34+0, laitan sulkeisiin edellisen käynnin tulokset 32+0 :)

Oma paino:58,6kg (58,1kg)
RR:106/72 (109/62)
Hb:140 (ei otettu)
Pissa: puhdas (viimeksi prot+)
Turvotus: (+) (-) lähinnä iltaisin jaloissa havaittavissa
SF:30,5cm (28cm)
Syke:150 (145)
Liikkeet:++ (++)
Tarjonta:RT (RT)

Kaikki siis hyvin. Tuo SF-mittakin palasi takaisin keskikäyrälle kun pyysin oman terkan sen mittaamaan. Oli meinaan taas sama opiskelija siellä. Ja nyt sitten sainkin kuulla, että SF olikin ollut viimeksi 28cm vaikka olen varma, että silloin sanoi sen olevan nippanappa 27cm...Muutenkin vähän ihmetyttää kun sekä minä, että mies kuultiin verenpainetuloskin huomattavasti korkeammaksi ja lappuun olikin kirjoittanut tuon...Tuon arvon kyllä uskon kun ollut koko ajan matalat...Outo.Taisi muutenkin vetää pientä hernettä kun halusin oman terkan siihen. Ihan sama, mulla on täysi oikeus vaatia itselleni oma terkka jos sen niin koen.: /

Mutta pääasia se, että vauva voi hyvin ja on kasvanut masussa :heart: Seuraava käynti 36+0 ja se onkin lääkärikäynti, siitä sitten jatketaan viikon välein :)

Toive81 ja Sintti 34+0
 
aamulla kävin hb mittauksessa, se oli noussu 108 :aan terkkatäti vaan tokas " taitaa sullakin synnytys lähestyä kun hb lähteny nousuun ja paino pudonnu".. limatulppaa(?) irronnu tää viikko. nyt hiukka jänskättää, on lääkäri kohta ja siellä katotaan kohdunsuuntilanne ja et mitenkäpäin pieni ihmienn mahdollisestikin on.

tuosta edellisestä mulla ei meinaan tullut nuota supistuksia olleskaan, huomattiin vaan "hups, sähän olet 7cm auki"
 
Kiitokset kaikille tsempeistä :heart:

Nyt on sitten sektiopäivä sovittu :attn: Soitin tänään polille ja kerroin, että aika ikävä mun olotila on ja määräsi sitten mulle heti huomiselle labrat ja sunnuntaina osastolle ja maanantaina aamusta leikkaavat.
Just ja just sinne sinnin kun nyt tiedän, että sitten helpottaa ja vauvahan tietysti antaa sitten rutkasti voimaa pelkällä olemassaolollaan äidille. :heart:

ä060811 Huih, miten tiesit mennä sairaalaan? Tuliko sulla sitten vedet vai alkoiko supistukset vasta tuossa vaiheessa kun olit jo noin paljon auki? Toivottavasti seuraava nyytti ilmoittaisi tulostaan edes hieman aikaisemmin. Kyllä tuollainen nimittäin luo seuraavaan loppuraskaudeen hieman jännitystä, että kerkiääkö sairaalalle ajoissa (itselläkin välillä jännitys nostanut päätään kun edellinen syöksys. ja kipeää alkoi tekemään vasta lapsivesien mentyä 30min ennen kuin vauva ulkona).

Mutzillalle synnytyksen käynnistyssäteitä :hug:

Pippuri79 Kumpa pikkuinen siellä jo alkaisi kääntyilemään valmiustilaan, vaikka kyllähän tuo kuulostaisi siltä, että olisi niin jo tehnyt. Sano, että yksi palstamamma nyt lähetti terkkuja, että pysytään kiltisti pää alaspäin :heart:

Emeliinan kuulumisia täällä yhä jännittelen. :) Toivottavasti kaikki hyvin ja vauva kainalossa :flower:


mussu81 Nami! :p Jaksaisimpa minäkin tehdä mellejä. Aah... sitä päivää odotellessa kun ei tartte koko ajan sokereita mittailla. :ashamed:

NullPoints Kyllä tuo ruokavalio varmasti laktoosittomanakin toimii, mutta kieltämättä kalliiksi tulee kun osaavat nyhtää laktoosittomasta raejuustostakin melkoisesti. Miehelläni nimittäin on laktoosi intoleranssi ja ei siedä edes vähälaktoosista ja rakastaa raejuustoa. Hmm... älä sano vielä, että on viimonen :) Niin mäkin olen sanonut jokaisen paitsi esikoisen kohdalla ja nyt tulossa viides. :D Nyt tosin menee piuhat solmuun samalla leikkuukerralla, ei vaan jalat ja selkä kestä enään. Muutoin olisin varmasti 10 lapsen äiti, on ne niin ihania. :whistle:


karkki81 Kiva kun pääsit takaisin vielä kertomaan kuulumisia ja vaihtamaan loppuraskauden tunnelmia. :) Ja niin kuin sanotaa: sektiokin on synnytys ja yhtä ihania ne vauvat on tuli maailmaan sitten miten päin vaan. :heart: Kunhan voivat hyvin .
Tosin itseäni sektio jännittää huisisti siksi kun se on ensimmäinen kerta/kokemus, mutta muuten olen ihan tyytyväinen.

Taffo Huih! Sä saatat päästä kuules hyvinkin pian hakemaan vauvaa kun noin jo oli läheltäpiti-tilanne. Ei sille huimaukselle löytynyt sitten selitystä? Toivottavasti harmitonta. :hug:
Muuten sun viikot alkaa olla jo ihan hyvät eli ei estellä ainakaan ja yleinsä noilla viikoilla syntyvät vauvat pärjäävät jo ihan vierihoidossa. :heart:

Parel onneksi ei käynyt kuinkaan sulle ja vauvalle kun liukastuit. Tuosta kohdunkaulan tilanteesta eli se on sulla siis lähtenyt kypsymään. Synnytys on käynnissä kun kohdunkaula on kadonnut kokonaan (pätee myös uudelleensynnyttäjillä), mutta aueta voi kanava hyvissäkin ajoin ennen synnytyksen käynnistymistä.

Sairaalakassista Hyvä kun muistutitte eli minäkin laitan sinne vielä laturin kännykkää varten! =)


Mjahas, nyt sitten vielä koittamaan josko kykenisi askartelemaan lisää heijastimia, paketteihin kun olisi niitä tarkoitus laittaa (sinooperin ohjeesta muokattu. Huopaenkeleitä ja sydämiä heijastintarralla ja hieman strasseja ja sen semmoista koristeeksi).
Vähän nyt jää meillä lahjapolitiikka vähäiseksi kun en vaan pysty kaupoissa pyöriin ja kun pääsen kotiin niin ei enään kerkee. Mutta voihan niitä kivoja juttuja ostella joulun jälkeenkin sitten ajatuksella lisää.


Madrex4 ja Aino 37+2
 
Hui sentään, kun täällä alkaa yhdellä jos toisella tapahtua!!! :O

Karkki81 pahoittelut, että taas tuli sektiopäätös! Itsekin olen jo miettinyt (käsittämätöntä kuinka kaikki noinkin kaukainen jo pyörii mielessä), että jos nyt sektioon päädytään, niin toivottavasti ei sitten enää toisella kerralla... Uskon, että harmittaa, mutta toivottavasti vauva vie harmin sitten mukanaan :heart:

Taffo82 hyvä, että tilanteesi on kunnossa - tsemppiä rauhallisesti oleiluun! :)

Madrex4 Paljon tsemppiä maanantaita varten jo nyt! Jännä viikonloppu tulossa... :eek:
Mutta hyvä kuitenkin, että soitit ja pääset siirtymään eteenpäin kärsimistäsi kivuista! Vaikkakin kai niitä uusia ilmaantuu maanantain myötä... :rolleyes:
Ja kiitos viestistä Pikku A:lle - metsään vaan meni äipän tuntemukset...

Eli nyrkkeilijä meille taitaa olla tulossa...perätilassa Pikku A siellä kököttää :headwall:
Ja istui vielä ketku :heart: niin syvällä, ettei lääkäri saanut reisiluun mittaa eikä sitä myöten kokoarvoitakaan tehtyä... Sanoi kuitenkin, että iso vauva olisi tulossa muiden mittojen perusteella - kiva :eek:

Lääkäri laittoi sitten lähetteen äitipolille synnytystapa-arvioon / käännösyritykseen. Ja sieltä jo ilmoitettiin, että aika on aaton aattona eli ensi torstaina. Aika jännää! Sanoivat sieltä, että silloin käännetäänkin, jos se on mahdollista. Nyt vähän jänskättää!!! Ja toisaalta on helpottunut olo, kun alkaa vihdoin tapahtua jotain ja kohta on ainakin alustavasti synnytystapa selvillä.

Pippuri ja Pikku A 35+1
 
Pippuri samassa veneessä ollaan. Tsemppiä sinne!
Tänään oli neuvolakäynti ihan tarjonnan tarkistusta varten ja siellä sitä istuttiin tukevasti kaksin kerroin. Jalat siis suoraan ylöspäin, että voi kivasti rapsutella vaikka otsaa varpailla... :p
Neuvolatäti teki lähetteen tayssiin ja kuulema parin viikon päähän todennäköisesti saa ajan.
Päätin olla murehtimatta asiaa, kun en sille mitään mahda. Toki toivon parasta, että ymmärtäisi nyt pikkuinen itse kääntyä...

Hoh, muutamallahan alkaa olla jo jännät paikat, kun sektioaikaakin sovittu!
Madre Tsemppiä ja jaksamista viikonlopun yli!

Mä olen vielä ajatellut sen tammikuun jotenkin kaukaisena. Pitäis mm. maalata vielä pinnasänky, pestä ja viikata vähän pikkuisia vaatteita valmiiksi odottamaan, ommella kantoliina...
Toki kaikkea ei heti tarvi, mutta mukavampihan se olisi tehdä valmiiksi nyt kun vielä on yhtenä kappaleena.

minemi ja tyyppi 35 +3
 
kirjottaspa taaseen aamuyön tunteina ku se nukkumattiki viel hukas (hmm, kumma ku vaivaa vaan mua = ukko ollu tajukankaalla jo monta tuntia..)

neuvolas kävin ti ja kaikki vissiin ihan ok, painoo mulle kertyny 2 viikos vajaa kilo ja kaikkenaan tainnu paino nousta 4-5 kg, laski alus aikas paljo, mikä ei kyl yhtään haitaa ku tota "ylimääräravintoo" oli valmiiks jokunen kilo :ashamed:

36+5 taitaa olla tarkka lukema, verenpaineet oli ihan kohtuulliset hieman yläkanttiin ollen ja jälleen meinas et mittoo välil kotonakin, ihan niinku tehtykki lukemien olles enempi ja vähempi kohollaan..
ultraa ei tällä kertaa ollu,sykeen kuiteski laski ja se 150..

mahapeikon pää kuulemma "kiinnittyny" paikoilleen, mitä lie sit tarkottaakaan, mutta itekseen mietein et saapi varmaan alkaa syntymään varautuun enempi tosisaan :confused:

äitipolille laitettiin lähete ja nyt tuli sit jo aika, eli ens ti tais olla sinne meno.

kaks kaveria saanut viikon sisään muksun, toinen vajaa viikko ennen la:ta ja toinen reilu kk ennen, mikä tosisaan sai aikaan tunteen et voihan se asukki sieltä todellakin etuajas päättää tulla..
toisaalta ei kyllä haittais, paitsi et hiukka itsekäs oon et kovin mielellään en joulua (vaik ei niin mun juttu olekkaan ollu moneen vuoteen) haluais sairaalas viettää, mut sepä jää nähtäväks kuin menee :heart:

tää päivä, tai siis kaiketi jo eilinen, oli aikas raskas..autos tuli istuttua reilu 8 tuntii, koko reissu melkeen 13 tuntia, mut nytpä on mun yks suurimmista haaveista toteutunut = hevonen :D ajankohta ei toki paras mahollinen, mut onneks mahtu erittäin rakkaan ystävän hoiviin näin alkuun :cool: ja ilman sitä ois haave taas siirtyny..
yllättäin tuntu et äitimuori lentää katosta läpi, mut tuumasin vaan ettei sen sitä tarvi hoitaa ja oon oottanu kyseistä tapahtumaa n 25 v :D
yllättävän hyvin toi pitkä reissaaminen meni ja kait toi "peikkokin" hokas et nyt kyse jostai tosi tärkeestä ku anto kusrakon olla kohtuu rauhas ettei tarvinu joka huoltoasemalle pysähtyä, vaik liikkeitä saiki tunnustella ja seurata koko matkan :LOL:
tosin nyt taitaa ottaa päivän menetyksen takas ja paukuttaa rakkoa urakalla :O

noh, huomena ois täysin lepopäivä mulla, tai näin oon tuuminu, mut nähtäväks jää..
 
Vika työpäivä kohta ohi!!! Kyllä tätä onkin jo odotettu... :D

Hui! Tässähän alkaa jo itseäkin jännittämään kun monella teistä on jo synnytys lähellä. Tsemppiä vaan kaikille synnytykseen ja loppuodotukseen! :wave:

Maanantaina olisi seuraava neuvolakäynti ja 4.1 viimeinen neuvolalääkäri. Silloinko lääkäri siis tekee jonkinlaisen "synnytysarvion"? Siis tutkii lantion ja vauvan koon sekä tarjonnan? Monet tutut on kauhistelleet että eikö mulla enää rakenneultran jälkeen välttämättä ultrata ennen synnytystä. Mutta näin ilmeisesti täällä Tampereella. Vai onko mulla mennyt jotain ohi...

Heta & Hippo rv 34 (poks)
 
ohhoh.. onnea madrexille maanantaille :) kylläpä alkaa jo jännittään meän kaikkien puolesta!

Helinäkeiju10 Olipas ihana ku tulit kuulumisia kertoileen ja onnea raskauteen! <3 Mietin sua monenaki päivänä että miten sielä on asiat tällä hetkellä.. :)

23.12 olis neuvola-aika täälä ja sitte 5.1 menen kokoarvioon lääkärille (ihan vain rd:n takia seurataan kokoa, ja koko on ollut keskikäyrällä koko ajan)

Täälä pahnanpohjimmaisena perästä tullaan ja ei toivon mukaan menis ihan sinne tammikuun lopulle.. jos käy niinku esikoisesta niin viikkoa aikasemmin tullaan täältä :) ja jos ennustukset pittää paikkansa niin 18.-20.1 olis syntymä pikkusella ;)

33+5
 
Hei kaikille pitkästä aikaan!

En ole kesän jälkeen sitten kirjoitellut. Palstauudistus ajoi totaallisesti mut pois täältä. En vaan kertakaikkiaan tykännyt tästä kaksplussan uudesta sivustosta enää, joten pikaisesti olen silloin tällöin käynyt kuulumisianne lueskelemassa ja muuten tyytynyt taustailemaan.

Nyt ajattelin kuitenkin muutaman sanan näpytellä!!

Ensinnäkin onnittelut vauvan saaneille! :)

Täällä kärvistellään 37+6 ja olo on jo sen mukainen. Vihloo joka paikkaa ja olo on totaallisen kärsimätön! Maanantaina ois sitten poliaika, jossa katsotaan vauan koko ja päätetään tarviiko synnytys käynnistää. Mutta ainakin siis tämän viikonlopun vielä kasassa!

Tsemppiä kaikille ja yritän tulla illmoittelemaan kun vauva on sylissä!

Minky 37+6
 
Tervehdys parin päivän tauon jälkeen tältäkin suunnalta. Tauti yrittää kaataa petiin, mutta sinnikkäästi olen pari päivää viettänyt ompelukoneen ääressä :ashamed: Yskiminen käynnistää välillä aika tehokkaat supparit, mutta ei kuitenkaan säännöllisty, joten ei varmaan saa edes mitään aikaan. Tiistaina sitten seuraava ultra, niin tietää taas tilannetta eteenpäin. Tänään hurauttelin puklurättejä bambujoustofroteesta ja liivinsuojia jämäpaloista (PUL kuorella, bambu/hamppcollegetäytteellä ja coolmaxilla tai microfleecellä sisäpinta...). Lisäksi istuin ja kudoin loppuun pikkuisia sukkia ja lapasia, jotka ovat olleet jonkin aikaa vaiheessa. Huomenna ajattelin paketoida joululahjat kun saan olla päivän yksin kotona ja sit vois ommella vielä pikkuiselle kotiintulovaatteet... :D

Madrex4 tsemppiä viimeiseen viikonloppuun yhdessä kasassa. Mua ainakin jänskättäis ihan pipona jos tietäisin synnytyspäivän etukäteen :D Toisaalta sun tilanteessa se on varmasti valtava helpotus! Kovasti hengessä ollaan mukana maanantaina :wave:

mimyy kiinnittyminen on mun tietääkseni sitä kun lapsi kiilautuu tuonne lantion alueelle siten ettei enää pääse pää juuri liikkumaan. Käytänössä ei valitettavasti tarkoita sitä että synnytys olis yhtään sen lähempänä. Mulla esikoinen kiinnittyi yli kolme viikkoa ennen synnytystä ja kuopus viimeisen neuvolan ja synnytyksen välissä joskus viikolla 39+. Onnitelut muuten uudesta karvaisestakin perheenjäsenestä. Minäkin kovasti haaveilen omasta hevosesta, mutta pitäisi olla vuokrapaikalla, joten jäänee hankkimatta. Tällä hetkellä käydään poikien kanssa kerran viikossa ratsastamassa (2v talutuksessa ja 7v itse). Kohta pääsee taas itsekin selkään :D

Heta tervetuloa joukkoon lomailijoiden :wave: Tää on kyllä kieltämättä tosi mukavaa. Ainoa vika on se että aika kuluu ihan liian nopeasti kun saa olla kotona :D

"Uusille" vanhoille tervetuloa takaisin joukkoon =)

Mussu & Myy 37+5
 
Mä oon täällä nyt nolifena yksikseni tappamassa aikaani, kun mies tekee töitä sisään välipäivien varalle :D

Mitäköhän emeliinalle kuuluu...?:)

ä060811: Kiva, että hb lähtenyt nousuun:) Jännät paikat alkaa oleen sielläkin :D

Madrex4: Vau, pian saat pikkuisen syliin!:heart: Tsemppiä viikonloppuun ja leikkaukseen!

Pippuri ja minemi tsemppiä käännösyrityksiin, toivottavasti saavat jotakin aikaan!

mimyy sähän olet melkoinen sissi kun jaksoit noin pitkät automatkat :whistle: :D mulla ottaa parin tunnin reissu suuntaansa anoppilaankin jo koville, ja pissalle pitää pysähtyä joka taukopaikalla:LOL:

Heta onnea lomailijaksi pääsystä! :flower:

Mun pitäisi vielä repästä pari kirjallisuustyötä ja sitten pääsisin kans teidän onnellisten joukkoon..nyt haaveilen kauheasti, että saisin vaan olla ja laittaa kaikkea valmiiksi, mutta saas nähdä sitten jos pikkuinen ei ymmärräkään tulla maailmaan kun oon saanu kaiken valmiiksi, että miten hermot napsahtelee jos laskettu aika tulee ja menee ilman merkkiäkään synnytyksestä:LOL: Varmaan oon täällä vielä helmikuussakin valittamassa :D

Täällä ei mitään ihmeellistä..verenpaineet 133/95 ja kyttään pissatikkuja ettei vain ala proteiinit näkymään..pitäis nyt vaan ottaa itseä niskasta kiinni ja tehdä ne pari roikkuvaa kouluhommaa vielä pois..motivaatio kymppi ja silleen:rolleyes:

Ai niin, sairaalakassista piti kysymäni: Montako vaatekertaa vauvalle olisi hyvä pakata? Kun mä olin ajatellut, että body, potkarit ja villapuku + ulkohaalari ja tietenkin myssy ja lapaset yms. riittäis... mutta sit kummipojan äiti sano kun kuulumisia soiteltiin, että olis hyvä olla useampiakin vaatekertoja varalla (siis ilmeisesti just bodyja/potkareita/vastaavia)? Oon vissiin vähän yksinkertainen, mutta mihin niitä muita vaatteita oikeen tarvitaan?:D
(En kehdannu kysyä suoraan, siltä varalta, että tää on joku "kaikkihan sen tietää"-juttu :ashamed: :D)

parel ja poikanen 35+2
 
Tylsää... kaikki jo siivottu - paitsi tietty semmoinen viimeinen silaus keskiviikkona-torstaina... Ja tuntuu etten osaa synnytystäkään miettiä. Katselin äsken 10 pv sääennustetta ja mietin että pian siellä näkyy se maaginen laskettu aika päiväkin, tää oikeesti loppuu kohta ;)

Vaikka olo on ihan ok, ei supistele, ei vihlo ei mitään.... eli menee sen 2 vko ylikin. Paitsi jos ei vauva sitten isoksi kasva, viikon takaisessa ultrassa arvioi et paino ois 3,2 - siitä laskettuun aikaan pian 4kg... eli pääsen kyllä heti alkuvuodesta uusinta ultraan. Itsestä ei kyllä tunnu mitenkään "isolta" olo

vauvan kotiintulovaateista: mulla on kahdet kassissa, jotenkin en osaa ajatella et millaisia sitä sitten osaa käyttää. Ja minkä kokoinenkaan on....Ja pipoa on ollut tosi vaikea löytää, mut kai sitä jollakin virityksellä sielät kotiin pääsee. Ja kahdet senkin varalta et vauva kakkii matkalla heti uudet vaatteensa. Meillä on 100km synnärille.


vappupommi 37+4
 
Nyt on leivottu taatelikakut ja minttumarenki-bostonpulla. Illan päälle laitan vielä pottulaatikot imeltymään, niin sitten on kaikki valmiina joulua varten. Ens viikolla hiljalleen vielä siivoilen saunaa ym. mutta periaatteessa mitään akuuttia ei enää ole. Lasten joululahjatkin sain eilen paketteihin. Kukahan niitä oli niin paljon ostanut... :xmas:

kotiintulovaatteista... Mulla on periaatteessa kotiintulovaatteet vielä kangaspakkana työhuoneessa, mutta laatikot täynnä vaatteita, että jos nyt lähtö tulee niin kylläpä se isäntä sieltä jotakin kahden edellisen kokemuksella päälle pikkuiselle löytää :D Meillä on 70km kotiin, mutta ollaan kyllä yleensä menty yhdellä vaatekerralla. Mahdollisuus on kuitenkin aina, että matkan varrella sattuu vahinko ja vaatekerta menee vaihtoon, joten sen takia parel kai tuo neuvo kahdesta vaatekerrasta.

Eilen tipahdin jaloilleni alas pikkutuolilta ja varmaan sen tärähdyksen seurauksena pääsin aamuyöstä kellottamaan suppareita. Tuli jo melko säännöllisinä, mutta vajaan tunnin jälkeen alkoi hiipua ja sit nukahdin |O Nyt alkaa jo silloin tällöin tulla kipeämpiä supistuksia, mutta ainakaan edellisistä vesseleistä ei juuri mitään saaneet aikaan kohdunsuulla. Tiistaina on ultra ja samalla sit tosiaan näkee vähän et onko siellä mitään tapahtunut. Olo on ainakin sellainen että kyllä tässä varmaan se pari viikkoa vielä menee :D Miehen veli olis meillä välipäivät ja lähtee sit sunnuntaina. Silloin olis helppo lähteä laitokselle, kun ei tarttis herätellä mummoa tai lapsia. Ilmoittais vain veljelle että lähtö tuli :wave:

Mutta ei auta - pottuteatteri kutsuu... Madrex4:lle vielä viimeiset tsempitykset huomiseen. Tulehan sitten vointisi mukaan kertoilemaan meille, että miten meni!

Mussu & Myy 38+0 *POKS*
 
Nopeasti vaan tulin sanomaan:

MARDEX Onnea matkaan huomenna!!!! Niin ja hyvin ne sektiot tosiaankin menee. Nappia vaan huuleen ja liikkeelle niin nopsaan kuin vain voit, niin toipumisaikakin on sit nopeampi.


Omaa vaan et toi pirun närästys ei vaan sit oo loppuakseen. Onneksi on Rennienit olemassa...


NP ja Pluto 36+6 (vissiinkin)
 
Jännää ajatella, että Madrex4 on siellä tositoimissa parhaillaan - tsempit sinne, ajatuksissa olet! :) Kun olet toipunut, kerrothan sektiosta, kiinnostaa yhtä lailla kuin alatiesynnytyskin.

Minemi totta, samassa veneessä ollaan. Ei auta kuin odotella, eipä tässä mitään voi... Meilläkin on pinnasängyn maalaus vielä edessä. Pinnasänky on sama, jossa olen itse aikanani vauvana nukkunut :heart: Tällä hetkellä sen ajan henkeen ihanasti kirkkaan keltainen - ihan pirteä väri lasta ajatellen, mutta itse en pidä keltaisesta. Luulen, että johtuu siitä, kun mut on pienenä kyllästetty keltaisella (äitini lempiväri). :D Sopi kuulemma kivasti ruskeisiin silmiinkin.

mussu81 ai tuolilta voi tosiaan tippuakin...mulle on aiheesta saarnattu kiitettävästi, kun vaatehuoneessakin saatan nousta tuolille jotain ylähyllyltä ottamaan. Ja joo, myönnän, ei ehkä ole kaikkein varmin tuoli seisoskella, mutta kun niin mä olen ennenkin tehny :LOL:
Jotenkin sitä ei vaan osaa (enkä kyllä haluakaan) varoa kaikkea...
Onneks sulle ei sit kuitenkaan käyny mitään!

( . ) Alkaa ilmaantua kaikenlaista... Alaselkä vihottelee nyt toista päivää ja kylkeen pistää/sattuu/tuntuu epämukavalta. En tiedä, millä Pikku A siihen punkee - todennäköisesti se on pää, joka siellä painaa. Sopivia asentoja on vaikea löytää, jotenkin vinossa ja mahdollisimman pitkänä on paras olla. Olis kiva kun vois roikkua vaan jossain :LOL:

Mielikin on ailahdellu viime päivinä :( Tiedän, että liikaa ei pitäis miettiä ja nykyaikaa eletään, mutta väkisinkin mieleen nousee kysymyksiä. Eli Pikku A:han sai loppujen lopulta ihan luomusti alkunsa, mutta vasta munatorvien aukiolotutkimuksen jälkeen. Silloin sanoivat, että auki ovat, mutta pientä vastusta oli kummallakin puolella. Eli olen itse miettinyt olisinko tullut raskaaksi / kuinka kauan olisi kestänyt ilman tuota tutkimusta. No, siitähän ajatusta saa hyvin jatkettua hormonimyrskyn keskellä...kuuluiko mun edes tulla raskaaksi?! Ja nyt tuo perätila ja isohko koko...ilman nykylääketiedettä ei näyttäisi kovin valoisalta. Eli kun kaikkia näitä pyörittelee mielessä, on alkanut jo pelottaa, että mitä vielä tapahtuu. :(
Kai tällaset syvälliset pohdinnat ja pelot kuuluvat synnytykseen valmistautumiseen / äidiksi tulemiseen... :ashamed:

Olipa alakuloista maanantaiaamun tekstiä... Nyt alan piristymään, kun sain sydäntäni purettua (ei tuota "mitä on tarkoitettu tapahtumaan"-juttua ihan kaikille voi alkaa selittään).
Kiitos kun olette olemassa :)

Pippuri & Pikku A 35+5
 
Täälä on kärsitty lauantai päivä oksennustaudista.. ja kamalasta sellasesta! Tunnin välein oksentelin eikä edes vesi pysyny sisällä.. lauantai iltana nousi sitte kuumekkin siihen vielä ja sunnuntaina en enää oksentanu eikä ollu kuumetta, makasin koko päivän! ei kertakaikkiaan jaksanu tehä mitään..
Nyt on voimat palautunu ja ruokahalu NAM :D
Jouluostot on tehty.. siitä ei onneksi enää ressiä :)
Ja täälä myös odotellaan Madrexilta kuulumisia ! :p
Vauveli on liikuskellu masussa onneksi normaaliin tapaansa vilkkaasti ja kaikki on hyvin, torstaina mennään neuvolaan ja 5.1.11 pääsen sitte sinne loppuraskauden koko arvioon (rd:n vuoksi) :) Sitä ootan ja pelkään .. toivon että ei ole iso jööti tulossa!

Ihanaa oli muuten olla yökkäreissä kaks päivää sohvalla :D tukka pystyssä ja kaikki.. Onneks mies oli kotona neitin kanssa :)

Kaikilla tsemppiä viimisille viikoille! Mulla on vielä kuitenki monta viiiiiikkoa :)

34+1
 
Heippa pitkästä aikaa!!
Tosiaan viikko sitten kävin päivystyslähetteellä äippäpolilla tarkistuttamassa lapsiveden määrän. Onneksi kaikki oli hyvin ja lapsivettä oli normaalimäärä. Helpotus! Eli ollaan vielä yhtenä kappaleena, eikä kontrolleja äitipolille tarvita.. Eli odotellaan! :) Painoarvion antoi, 2.9kg. Tosin pikkuinen oli niin ihmeellisessä asennossa, että ei ole kovin varma arvio. oikeinpäin kuitenkin, mutta selkä mun vatsaa kohden, eli potkii suoraan mun selkään. Liikkeetkään ei tästä syystä tunnu niin terävinä.

Viikko on vain mennyt aika hektisissä merkeissä. Esikoinen koettelee hermoja. Vaikka itse kyllä ymmärrän, että asiat voisi olla toisin, JOS vain jaksaisin/pystyisin viettämään aikaa pihalla tarpeeksi. Nyt ei saa purettua kaikkea energiaansa, joten alkaa olla kaikkien pinna kireällä.


Madrex: hirmusti onnea! Pikkuinen taitaa olla jo kainalossa, toivottavasti kaikki sujui suunnitelmien mukaisesti! :heart:

Toive: hyvä, että sait oman terkan neuvolakäynnille. Hyvä, että opiskelijat saavat mahdollisuuden tehdä itsenäisesti töitä, koska jostainhan se on aloitettava. Mutta turha kuitenkaan omaa verenpainetta nostattaa, jos on vähänkään epävarma olo. Itse muuten laitoin synnytyksen toiveisiin, että synnytyksessä ei olisi opiskelijoita mukana. Esikoisen synnytyksessä oli mukana viimeistä harjoittelua tekevä kätilöopiskelija. Se oli ihan ok, mutta mitään opiskelijaryhmää en sinne huoneeseen halua!

ä060811: Hui, sielläkin jännät paikat jos limatulppakin jo irtoaa!! :)

mimyy: Täällä kanssa nukkumatti hukassa. saatan kyllä nukahtaa illalla hyvin, mutta herään 3-4 aikaan ja sitten ei uni enää tulekaan.

parel: itse pakkasin sairaalakassiin vaan yhden vaatekerran vauvalle.

Nyt pitää valmistautua neuvolaan...

emeliina 38+2
 
Voi ***** :mad: kaikki teksti katos johonki taivaan tuuliin.. prkl..

Lyhyesti... Täällä joulua ja vauvaa varten alkaa oleen kaikki valmista.
Eilen joulusiivous miehen kanssa, masu ei tykänny ja kipuilin pari tuntia jälkeen päin. Muutenkin supistellu enenmmän tai vähemmän viime aikoina. Ei säännöllisesti mikä hyvä, koska haluan vauvan syntyvän vasta ens vuoden puolella =)

Tänään miehen kanssa ulos syömään oman valmistumisen ja hänen synttäreiden kunniaks (molemmat tänään :) )

Ja tänne ei siis tällä kertaa muuta.. Madrexin kuulumisia odotellessa :)

Sparkle ja Viuhti 36+1
 
Täälläkin ootellaan Madrexin kuulumisia. Alkaa tosissaan jo itseäkin jännittää vaikka tässä vielä joitain viikoja olisi jäljellä... :D

Jeccika onneksi tauti alkaa hellittää. Varmasti oli tosi kurjaa.

Emeliinallakin oli hyviä uutisia lapsiveden suhteen. Toivottavasti nyt loppuraskaus sujuisi hyvin.

Pippurille terveisiä, että täälläkin on viime aikoihin alkanut päässä pyöriä tiesmitä ihme ajatuksia ja itku ollut välillä herkässä. Mieskin pitää varmaan ihan tärähtäneenä kun yritän sille selittää mikä nyt taas tuli. Ja niinkuin sanoitkin tuo varmaan kuuluu tulevaan valmistautumiseen.


Tänään oli neuvolareissu;

Oma paino:81kg (+663/vk)
RR:127/89 (viimeksi 127/85)
Hb: ei otettu
Pissa: puhdas
Turvotus: + (lähinnä aamuisin sormissa)
SF:30 (nätisti mennään keskikäyrällä)
Syke:145
Liikkeet:++
Tarjonta:RT (JES!!! Ja nyt kun pysyisi siinä...) :)

Tuo alapaine vähän aiheuttaa nyt murheita. Ohjeeksi tuli käydä ennen joulua mittaamassa itsemittauspisteessa ja joulun aikaan saan mitattua vanhempieni luona. Jos RR on noissa mittauksissa yli 140/90 niin pitää soittaa neuvolaan ja jos on yli 150/100 (ja päänsärkyä ilmenee) soitto suoraan synnytysvastaanottoon...

On tässä kieltämättä tullut herkuteltu aikalailla viime viikkoina. Jos nyt koittaisi ennen joulua syödä terveellisesti ja välttää suolaa ja salmiakkikalenterin viimeiset luukut taitaa jäädä miehelle. Jospa tuo verenpaine pysyisi vielä kurissa, mutta kyllähän nyt jouluna täytyy sitten vähän herkutella... :whistle:

Heta & Hippo 34+3
 
Eipä mitään uutta - yhtenä kappaleena edelleen. Heräsin taas aamuyöstä neljän maissa supistuksiin ja kellotin yhdeksään asti melko mahtavia suppareita kymmenen minsan välein. Sitten tuli valtavan paha olo ja supistukset laantuivat. Nyt on päivän mittaan aina välillä juilinut, mutta ei mitään kummempaa. En tiedä tekeekö tää flunssa sen että supistelee ja maha oikuttelee (sen tarkemmin analysoimatta lähes ripulilla olen) :ashamed: tai sitten se on sitä mahatautia ja ripulointi saa aikaan supistelut tai sitten se enteilee synnytystä joka myös saa mulla suolen tyhjenemään muutaman päivän ajan. Otappa tästä nyt selvää, mutta päivä kerralaan mennään eteenpäin :whistle:

Ei kyllä haittais vaikka se lähtö tulis huomenna, niin ei tarttis tehdä joulusiivoja vaan sais mies tehdä vaikka anopin avustuksella :LOL: Oon kyllä suurimman osan jo tehnyt, mutta ihan perussiivot on pakko tehdä vielä torstaina kun on näitä tenavia ja elukoita...

Mussu & Myy 38+1
 
Yksinpuheluksi menee... :whistle:

Tänään oli viimeinen ultra ja tällä hetkellä painoa nyytillä on karvaa vaille 3kg. Arvioi kooksi 3,3kg jos menee laskettuun aikaan. Ainakaan nyt ei ole enää juuri supistellut, eli jospa sitä joulun yli päästäisiin... :xmas: Lueskelin tuossa kuopuksen ajan keskusteluryhmää ja totesin että silloinkin supisteli melkein viikon just samalla tavalla ennen synnytystä, että tätä voipi vielä sitten kestää kotvasen :headwall:

Synnytin muuten viime yönä pojan unissani, että se siitä tyttöhaaveesta sitten tälläkin kertaa :D

Minäkin poistun takavasemmalle jouluhääräilemään, kaikki muutkin taitavat olla siellä...

Mussu & Myy 38+2
 
Pitkästä aikaa kuulumisia kirjoittelemaan...

Pippuri 79 Mulla kans oli viikonloppuna nuo mielialanvaihtelut huipussaan. Joka päivä hermostuin miehelleni ja esikoiselle ja sitten itkeä pillitin tuolla makuuhuoneessa. Eli sitä on liikkeellä..;( On aika rasittava tauti pitemmän päälle :)

Nullpoints Renniet on kyllä kova sana, varsinkin näin lopussa. Välillä tuntuu, että nekään ei meinaa auttaa närästykseen. Illalla pitää kyllä tarkasti katsoa, mitä suuhunsa laittaa, ettei joudu koko yötä kärvistelemään vatsahappojen kourissa :(

Heta83 Mullakin tuo alapaine on noususuhdanteessa. Kotimittauksilla lähentelee 90..En tiiä johtuuko sitten osittain myös siitä, että nykyisin nukun yöt niin huonosti. Illalla menee kauan, ennenkuin saa unen ja sitten yöllä heräilen ja taas odotetaan nukkumattia. Joka aamu on väsynyt olo pätkäunista ja unettomuudesta johtuen :( Ja uskon myös, että hermot on väsymyksen takia myös kireällä..

Kotiintulovaatteita olen miettinyt mutta en ole vielä valmiiksi laittanut. Minä ajattelin laitaa kaukaloon valmiiksi odottamaan bodyn, puolipotkarit, villapuvun, päähineen, tumput ja toppahaalarin. Viimeksi, kun mies lähti hakemaan minua ja esikoista laitokselta niin häneltä unohtui ne vaatteet pois matkasta, kun ne eivät olleet valmiina kaukalossa vaan erillisessä pussissa hyllyssä..Arvaatkaa sainko kuulla asiasta! :'( Nyt pitää olla järkevämpi ja laittaa kaikki valmiiksi.

Äitiä pyysin kutomaan vauvalle villaiset vaippahousut ja itelle sellaisia "patalappuja" rinnanlämmittimiksi, ettei vaan pääse rintatulehdus iskemään.

Tänään minulla oli viikon 36 lääkärineuvola ja voi sanoa, että aika turha reissu, jossa ei tultu hullua hurskaammaksi!! :headwall: Ensinnäkin minun lääkäriaika ja lääkäri muutettiin. Sain ajan sellaiselle lääkärille, jonka luo en olisi edes halunnut mennä (ikävien jälkitarkastuskokemusten perusteella).
Tässäpä vähän tuloksia:

Paino +915/ vko ( lääkärin puntari näytti minulle kaksi kiloa enemmän kuin kotipuntari, missä lie vika. Kotipuntarin mukaan painoa, ei olisi tullut ollenkaan edelliseen kertaan nähden...:rolleyes: )
RR: 136/93
SF: 30 cm (lääkärillä mittanauha hukassa eikä edes mitannut koko mittaa mutta oli kirjoittanut neuvolakorttiin tuon lukeman..:LOL: liekö sitten ennustanut sen..)
Tarjonta: RT
Syke: 144 (kuuntyeli sykettä ehkä noin viiden sekunnin ajan)
Kohdunsuu: Pehmeä, kiinni ja pituus 3 cm ( sama kuin 10 vko sitten)

Ja minulla kun oli niin suuret odotukset tähän lääkärineuvolaan, niin pah ja pöh. Tarkastus oli sellaisessa huoneessa missä ei ollut edes ultralaitteita, niin en päässyt edes vauvaa näkemään vaikka olisin halunnut..

Täälläkin tehty kovasti jouluvalmisteluja. Eilen tein lanttu- ja perunalaatikot ja tänään olisi vuorossa porkkanalaatikon teko. Joulukuusi on vielä hakematta mutta kyllähän sen vielä ehtii..

Elmi ja Minni 36+2 :heart:
 
Voi,mielialanvahteluita täälläkin...Isäntä on välillä ihan ihmeissään.Toivoo jo kovasti saavansa normaalin mamman takaisin..:LOL:

Täällä alkaa kohta todenteolla tapahtua ja ei se meidän kuu enää niin kaukana ole..Hui!:O Suuria uutisia odotellessa!

Elmi: olipa kökkö lääkäri.Todella kurjaa!

Mussu: Ihanaa kun joku on noin ahkera,muista kuitenkin levätä ja kerätä voimia loppurutistusta varten!

Heta:hienoa että pikkuinen oli kääntynyt!

Emeliina:Ihanaa että kaikki on kunnossa!

Njam!Meillä syötiin jouluruokaa jo tänään kun aattona olisi tarkoitus mennä siskolle "paapottavaksi".Toisaalta se olikin ehkä ihan hyvä kun neuvolakuulumiset oli mitä oli...Eli nyt siis omaa napaa tiedossa,viimeinen lääkärineuvola oli siis tänään:

Paino: + 2,5 kg ( turvotusta neukun mukaan,hah,olisi se hassua jos olisin vajaassa vko:ssa syönyt nuin paljon.. )
Turvotus: ++
RR: 149/89 ( sekin vielä )
Pissa: plussalla
Sf: 31 cm
Tarjonta: rt
Syke: 136
Liikkeet: ++
Painoarvio: 3 kg

Siihen lisättynä supistukset ja päänsärky ( verenpaine,pisu ja turvotus ) niin huomenna kontrolliin,raskausmyrkytys ilmeisesti .Jos tilanne sama/pahempi niin synnärille sisään,harmittaa niin maan pirusti,ei nyt ihan kaikki mene taas niin kuin elokuvissa.Anteeksi valitus ja sekava teksti.V*tuttaa oikeasti vaan aika lailla ja tietysti huolettaa että pienellä on kaikki hyvin.

Taffo Ja HyytiKyppynen POKS 36.
 
Mussu minä näin myös toissa yönä unta vauvasta ja kurkkasin vaippaan ja pippelihän siellä oli niinkuin aikaisemminkin kun näin unta vauvasta. Rakenneultrassa kuitenkin tytöksi ennustivat, mutta itse kyllä vieläkin pojaksi epäilen. Saas nähdä kumpi tulee... :D

Elmille tosiaan sattunut ihan tyhmä lääkäri. Itsellä molemmat lääkärit olleet ilmeisesti sijaisia eli omaa lääkäriä en ole vielä nähnytkään. Jospa nyt tammikuun alussa sitten. Ekalla käynnillä oli ihan asiallinen mies lääkäri joka teki pikaisesti rutiininomaisesti tutkimukset. Vauvan sydänääniä en päässyt silloin vielä kuulemaan kun vain pikaisesti mittasi sykkeen (juurikin tuohon 5 sek tyyliin). Toinen lääkäri oli kiva nuori nainen joka teki tutkimuksen rauhassa ja selosti asioita sitä mukaa kun teki. Itsellä on myös aika kovat odotukset tuosta viimeisestä lääkärintutkimuksesta, koska meidän neuvolassa ei ultrata (ei siellä varmaan ole laitettakaan) ja tuon lääkärintutkimuksen perusteella sitten katsotaan onko tarvetta lisätutkimuksiin vain näilläkö mennään...

Taffolle peukut pystyyn ettei raskausmyrkytys iske ja että niin äidillä kuin pikkuisella olisi kaikki hyvin. :hug:

Heta & Hippo 34+4
 

Yhteistyössä