*Tammikuun Tähdet-11* kesäkuu-10

Äitienpäivälahja :hug: Olen tosi pahoillani puolestanne. :(

Bellybelt on sellainen jatkopala, jolla saa omat housut mahtumaan vähän pidempään. Googleen hakuun, niin löytyy kuviakin.

Villis puolestaan meinaa villahousuja, jotka laitetaan sisävaipan päälle kosteudenpitäjäksi. Toimii loistavasti pienellä vauvalla, omilla lapsillani alkaneet päästää kosteutta läpi noin puolivuotiaana. Tiedän monia, jotka ovat saaneet villikset toimimaan läpi koko vaippakauden. Itse olen vannoutunut taskuvaippojen ystävä. :)

Iski ihan pakottava tarve saada pastaa ja tomaattikastiketta iltaysin jälkeen. Piti sitten alkaa väsätä. Parempi kai tämä vaihtoehto, kuin pellillinen mokkapaloja, jotka leivoin ja söin kerralla esikoista odottaessani... :ashamed:

Kreecher ja Ötys 9+0 edelleen
 
Äitienpäivälahja :hug: Voimia!

Jessica Bellybelt on sellainen housuihin lisättävä lisäkappele, joiden avulla saa käytettyä normaaleja housuja pidempään, jotkut ehkä jopa läpi raskauden jos masu ei hirveesti kasva. Ja sit synnytyksen jälkeen heti. Eli siihen housunnappien/vetskarin väliin lisättävä osa.
Rintsikoihinkin myydään sellaisia pieniä jatkopaloja jos kuppi muuten sopii, mut ympärys kasvaa. Se ei siis ole taas belly belt, mut mainitsimpa nyt kuitenkin kun on sama hommeli, mut eri vaatteelle.
Villikset= villavaippahousut. Eli just varsinkin talvella tosi hyvät ku pikkusella voi pitää harsoja, jotka kuivaa nopsaa ja noita villiksiä ei tarvi aina pestä, vaan voi myös pelkästään tuulettaa.

M1n1: Mulla saattoi toi ero kyllä johtua myös vain vähän epävarmasta ultraajasta. Mutta ainakin siis alakautta ultrattuna kuva oli selvempi ja mitään ongelmaa ei ollut. Jos mä ymmärsin oikein niiden keskustelut, niin se opiskelija kyllä mittas sitä napaa ja sen mielestä oli alle jonkin arvon, et olis silti ollut ok, vaikka näytti kai vähän paksulta (siis mä en mitään ihmeellistä itse nähnyt ) Mut se hmm, en oo itse asias varma oliko se lääkäri vai kätilö, niin halus sit ultrata alakautta, kun ei oikein luottanut mihinkään mittauksiin ku se pää-perämittakin oli väärin. Mut siis ei se antanut palautetta meidän kuullen, mut selkeesti huomas, et jotkut jutut ei mennyt sen mielestä ihan oikein.

BellaMarie 11+6
 
joo mulla henkkamaukasta ostettuja ns. tuubitoppeja , eli niitä mitä äitiysosastolla myydään että voi käyttää omia housuja pitempään, eli se vaa siihen housujen pääle.. bellybelt siis vissin sama asia :eek:
ja niistä villiksistä, mietin just että onko ne ne villahousut mutta eikö ne kutise??
minusta villa on inhottavan kutiavaa , vai onko ne jotain erilaista villaa..
muoks* siis googlasin ton bellybeltin ja voi vitsi! ompa kätevä! mistä tollasia saa??

muoksmuoks** eli siis kysyisin vielä semmosta kuinka moni on ottamassa äitiyspakkauksen? :eek:
 
Äitienpäivälahja :hug:

Itelläki epävarmuus pysyy. Ei siis edelleenkään tietoa eletäänkö tuolla masusa vai ei. Vuotoja ei ole edelleenkään eikä kipuja. Mikä on tietty hyvä. Ultra 2.7

Ite oon kans ihan noviisi vaunujen suhteen. 2 lasta siis entuudestaan, mut ollaan menty aina jos jonkin sortin virityksillä yms...

Aion ottaa ä-pakkauksen. Kerettiin myydä kaikki vauvatarvikkeet ja vaatteet, joten tulee tarpeeseen :D

Sykkeistä on ollu kans puhetta: Mä testasin omalla sykemittarilla, josko vauvan jumputus löytys. olin löytäväni sykkeen 180 mikä ei voi olla mun...tämä siis melkeen 2 viikkoo sitte. Pitäis varmaan yrittää uudestaan mielenrauhan vuoksi .

t. tammitähti ja tirppis 10+
 
Bellybelt eli toiki mikä mulla on niin on oikeelta nimeltä Carriwell flexi-belt. Eli sillä nimellä googlesta varmaan löytyy noita missä niitä myydään, ite tilasin babyidealta. Meni monta päivää ennenku tuli tilausvahvistus missä oli maksutiedot, mutta postin kautta se tuli sitten alkuviikosta ku perjantaina maksoin. Toivottavasti toi nyt auttaa noitten työhousujen kanssa :LOL:

Villikset tosiaanki jo selitettiin tuolla, meidän pojalla ne ei ainakaan oo kutittanu koskaan. Ovat kesällä viileät ja talvella lämpimät. Joku ihme taika niissä on :D Ja tosiaan niitä ei tarvi pestä jos niihin ei kakkaa mene, tuulettamalla ne putsaantuu jos niihin pissaa menee.

*muoks* kaikille lapsille ei kyllä sitten kaikki käy. Eli voi villikset kutittaa ja muut kankaat aiheuttaa ihoreaktioita. Esim. meidän pojalle tuli pienempänä heti näppylöitä jos fleece osu ihoon. Nyt ei sitten tuu enää mitään.

Äitiyspakkaus otetaan meki ehdottomasti :) Ja se oli minun mielestä nättiki tänä vuonna, samoin oli 2008 ku pojan sain :)

Susanna & Pähkinä 10+5 :heart:
 
Äitiyspakkaus meinataan kyllä äitiyspakkaus ottaa. Todennäkösesti ku noin alkuvuodesta lapsi syntyy ni ei vielä jaeta 2011 pakkausta, ja olen kattonu kuvia tämän vuoden pakkauksesta, ja kivalta on näyttäny =)

Bellybelt kuulostaa kyllä todella mielenkiintoselta ja kätevältä =) Vois harkita sellasen hankkimista, mutta toisaalta mun farkut kyl kiristää reisistäkin, että parempi varmaan ostaa kunnon mammavaatteita, saapahan samalla tyydytettyä shoppailuhalua :D

Juhannussuunnitelmista Ei kauheesti tartte juhannusta suunnitella ku kaikki päivät menee töissä.. mutta tuskimpa sitä kovin kummosia suunnitelmia olis ollu vaikka vapaata olis ollu.. ja kylläpä tuo työnteko juhannuksena näkyy sitten tilipussissa :D

Sparkle86 ja viuhti 10+3
 
täälätosi outo fiilis.. tekis mieli soittaa neuvolaan ennen juhannusta jos pääsis sydän äänien kuunteluun.... välillä erimoista kipua alavatsalla. mitään vuoteoja ei ole ollu...

otetaanäitiyspakkaus jos niikseen.... :heart:

taidan ostaa kaveriltani käytetyt yhdistelmä vaunut.. emmaljungat vai mikkä lie... jos sais laadukkaat halvalla =)

nyt juhannus siivojen pariin... alotettu ja 7 jälkeen =)

memmu ja valtsu 13+3 :heart:
 
Äitienpäivälahja Paljon voimia tilanteeseen. :hug: Vaikka kuinka raskaus olisi alussa ollut yllätys, niin kyllä sitä nopeasti jo tottuu ajatukseen ja käy mielessään läpi tulevaisuutta, jossa uusi vauvakin on mukana.

Äitiyspakkauksen aion ottaa, sillä esikoinen tulossa. Muuten ei ole hajuakaan, että minkä verran niitä vaatteita pitäisi hankkia. Joitain listoja olen nähnyt ja ehkä niiden mukaan mennään. Jos näyttää ettei riitä tai jotain tärkeää puuttuu, niin sitten ostaa lisää.

Vaunuista: Haaveilen emmaljungan edge duoista, mutta ne on aika arvokkaat. Ja auton peräkontti on pieni. Pitää varmaan mennä vaunuliikkeeseen ja ekana alkaa nostella vaunuja kyytiin ja sitten päättää, mitkä voi ostaa. :) Toisaalta milloin vaunuja kuljetetaan autoissa? Kotiympäristössähän niitä työnnellään vai miten? Kävelytiet ovat suurimmaksi osaksi asfalttia, mutta myös hiekkapohjaisia löytyy, joten vaunujen pitäisi olla hyvät käyttää molemmilla. Nyt saa edgejä sitten kehua mulle, niin puhun miehenkin sitten ympäri. :D

Tuittu- 12+2
 
Kiitokset kaikille sympatiasta :heart: Ihanaa, kun olette siellä :heart:

Äitienpäivälahja :'( olen niin pahoillani teidän puolesta. Voimia sinne :hug:

äitiyspakkauksesta kyllä otetaan :) meillä myös esikoinen ja siinä kuitenkin paljon kaikenlaista, enemmän siitä hyötyä, kuin rahamäärästä :)

vaunuista ajateltiin tai siis minä :D ostaa brion kombit, ellei nyt ostotilanteessa mieli muutu :whistle: ainakin ystävän siskolla hyviä kokemuksia vaunuista :)

villiksistä oman käsitykseni mukaan valmistetaan joko hahtuvasta tai merinovillasta ja käsitellään lanoliinilla valmistuksen jälkeen, eli ei ihan tavallista villaa :) itse juuri sain ensimmäiset villikset valmiiksi :) tilasin siis netistä merinovillaa,, siitä oli todella helppo kutoa! Hahtuva hajoaa todella helposti, niin ajattelin luovuttaa jo ennen alottamista :LOL: merinovilla tai hahtuva ja lanoliinikäsittely siis pitää kosteutta paremmin, kuin normi villa. :) ja on ihanan pehmeetä :)

hmm.. olikohan jotain muuta vielä, nyt ei muista :ashamed:

(.) Tänään yhden jälkeen ensin pikainen neuvolakäynti ja sitten ekaan lääkäriin :) :) täällä siis mennään ensin neuvolatädin luo 15min ja sitten vasta lääkäriin, en tiedä meneekö aina niin? Vois kysyä samalla, voitaisko kuunella sydän ääniä, jos kuuluis :heart: ultraa siellä ei ole, sen tiedän jo valmiiksi, että vielä päivää np-ultraan ja sitten näkee taas oman pienen kultasen :heart:
Kyllä aamulla taas meinas epätoivo iskeä, kun heräsin siihen, että oksennus tulee ja eikun juoksu vessaan.. onneksi sain nukuttua sohvalla muutaman tunnin sen jälkeen ja syötyä muroja. Josko se tästä, tosin sain riesakseni päänsäryn eilen illalla, joka ei lähde kulumallakaan pois. Älkää käsittäkö valitusta väärin, rakastan raskaana oloa ja vauva enemmän kuin toivottu ja monta kk yritetty. Alkaa voimat vaan käymään hieman vähiin aina toisinaan :( Eiköhän tämä tästä hellitä muutaman viikon päästä :heart:

Tulen kertomaan lääkärikuulumisia sitten, kun kotiudun siletä :)

piupula ja leevi 11+0 *POKSPOKS* vielä viikko maagiseen rajaan :heart:

ja voimia ja haleja kaikille :hug: niitä tarvitseville.
 
Äitienpäivälahja :hug: Voimia!

Mä luin kaikki kommentit, mut en enää muista mihi piti kirjottaa. :DD
Äitiyspakkaus otetaan jos tulee poika (musta se oli aika poikamainen ja jos nyt otetaan ees selville sitä sukupuolta) ja jos tyttö ni saan luultavasti kaverin tytön ihanuuksia, synty joulukuussa, ni on sitte samaa kokoa talvella ja kesällä vaatteet munki lapsella. Meilla on emmaljungan vaunut pojalla. Oon tykänny tosi paljon! Viime talvi ku oli yhtä tuskaa työnnellä vaunuja ni noilla meni aikas hyvi ku isot 4 pyörää. :)

[/b] Osaako joku kertoa että mitkä tuplat oli sellaset että sai semmosen vauvankopan kiinni myös ?!

icefairy&Linnun Lyy 10+6
 
Vaunuista ja äitiyspakkauksista olette keskustelleet...meillä on vielä vaunuasia täysin auki, esikolle ostin kirppikseltä uuden veroiset mutta paskat halpisvaunut jotka jotenkuten vielä meni kuopuksella mutta enää ne tuskin toimivat. Jos jostain saisi edullisesti siistit ja laadukkaat käytetyt vaunut. Rahat on sen verran tiukalla etten viitsi pistää montaa sataa euroa vaunuihin.

Äitiyspakkauksen otin vain esikoiselle, kuopukselle meni samat kamat ja ovat kai vieläkin käyttökelpoisia. Muutenkin kaapit täynnät lastenvaatteita kun en ole mistään raaskinut luopua, joten mitään ei kyllä vauvalle tarvitse ostaa.

Vaipoista sen verran että laiska ja ompelutaidoton kun olen niin kertakäyttövaipat meillä tulee olemaan käytössä. Vähänhän siitä on huono omatunto kun muuten lajittelen tunnollisesti jätteet mutta en vaan jaksa ja ehdi perehtyä tähän kestovaippa asiaan.

Onko kukaan muu vielä miettinyt nimiasioita? Minulla on suorastaan jo paniikki kun hyviä poikien nimiä vaan ei ole! Poikieni isä on Amerikkalainen ja heille oli melko helppo keksiä kansainväliset nimet mutta nyt on tulossa ihan supisuomalainen niin mikäs tälle nimeksi!? En halua mitään ihan tavallista enkä myöskään liian erikoista tai vaikeasti lausuttavaa. Muutama ehdotus oli mutta mies taas tyrmäsi ne. Melko varma olen että tulokas on poika niin aika mahdottoman tehtävän edessä ollaan. Tytölle olisi mielessä kymmeniä hyviä nimiä :-/

Joku oli laittanut ihanan ultrakuvankin, malttamattomana odotan omaa ultraa 2.7.

MamaDeDos & matkustaja 10 POKS!!
 
Piupula Tottakai sitä saa tuossa tilassa valittaa, vaikka kunka toivottu raskaus olisi. :hug:
Täällä kuulemma sama juttu, että ennen neuvolalääkäriä terveydenhoitaja ottaa mittaukset ja katsoo pissanäytteen.
 
Äitienpäivälahja:Suuren suuri :hug: ja pahoittelut!!! :(

Anteeksi taas oma napu :ashamed: Ultrassa Sintti voi oikein hyvin ja vastasi viikkoja 9+1, mutta elän 9+0 mukaan kuten tähänkin asti :D Olen NIIIIIIN helpottunut!!!Tänään varaan ekan neuvolan ja sinne sitten varmaan ensi viikolla :heart: Kiitoksia teille vastanneille oireista. Ei ne näköjään paljon kerro! Iltaisin vielä ellottaa, mutta muuten jees olo. Masu kipuilee, mutta kohtu se siellä taitaa kasvaa :)

Kotidoplerista:Se oli mulle henki ja elämä kun esikoista odotin. Tilasin sen silloin vasta rv14 ja hyvin kuului sykkeet. Neuvolassa ne kuultiin 10+1.Eilen meni hulluuttani koittamaan ja eihän ne vielä kuuluneet. Koska te olette saaneet äänet kuuluville? :attn:

Vaunuista:Meillä ei ole kuin Brion Happyt ja matkarattaina Carena easyt. Molempiin olen ollut tyytyväinen, mutta aion kyllä hankkia tuplarattaat.Haluaisin sellaset perätysten olevat missä esikoinen voi olla edessä ja vauva uinua takana ja sitten vanhempana myös siellä istua niin, että ovat perätysten, ei eri korkeudella. Ymmärsikö kukaan? :D Siis jos joku tietää mistä tollaset löytää ja mikä merkki niin kiitos! Olen meinaan sellaset kerran liikenteessä joskus nähnyt :)

Helpottunut Toive81 ja Sintti 9+0(POKS!) :heart:
 
Äitienpäivälahja :hug:

Äitiyspakkaus Ollaan otettu 2006 ja 2008 ja otetaan nyttenki.
Ei sillä etteikö vaatteita olis, mutta aina haluaa kuitenki uutta uudelle tulokkaalle :D
Poikamainen pakkaus näyttäs olevan,sama homma oli 2006(jolloin poika meille syntyki)

Vaunuista Näillä näkymin meille tulee uudet city crossit city kopalla(city koppaa oon haaveillu sillä nahkasella kankaalla, ja ratasosaa sitten ihan tavallisella..sillä tuo nahka tuppaa hiostamaan jos on ratasosassa.) + muut tarvikkeet.
Hoitolaukku ollu aina tosi hyvä ja käytetty pitkään. Joten taidan nyt ostaa sen uudemman mallin, joka on tilava ja todella nättejä.

Olipa tullu emmaljungalta 2011 mallit ja väritki näytille.OSa aika järkyttäviä, joten taidampa varata 2010 värin ettei myöhemmin sitten harmita.

Keiju ja Tirppa Rv 10+0
 
Tuittu kiitoksia :hug: Meinasi itku tulla.. Kyllä näköjään noi tunteet aika pinnassa on :whistle: Täällä kun pyörittelee kaikkia asioita omassa mielessä, niin äkkiä tuntee huonoa omatuntoa valituksesta, kun ajatukset oli siirtynyt jo lapsottuusklinikan puolelle yrittämisen keskellä. Olin ihan varma, että ei tärppää ennen syksyä todella epäsäännöllisten kuukautisten kanssa ja kas kummaa, kun yhen kk vaan juoksin jumpissa, lahduin 3kg kk, niin POKS ja raskaana oltiin :heart: kyllä siinä sitten kaksi päivää kädet tärisi :heart: miehen herätin sohvalta ihan paniikissa, että taidan olla raskaana :LOL: sain ihan haamuisen vaan ja mies olis sitä mieltä, että ei siinä mitään ole ja seuraavana päivänä haettiin digitesti, mihin tuli melkein heti, että raskaana =) ( piti tosin tehdä vielä yksi digitesti ja vaikka kädess oli toinen missä luki raskaana, niin olin varma, että siihen toiseen tulee ei raskaana :LOL: niin pitihän sitä tehdä vielä 2 muuta testiä :LOL: ) Antteksi tuli nyt piiiitkä sepustus.. :whistle:

toive Ihanaa, että kaikki oli hyvin :heart: Voi vitsit, täällä ihan mahtava fiilis sun puolesta :heart: Aivan mahtavaa :hug:

nimistä meillä on pojalle kaksi nimeä ja tytölle yksi, tosin toinen nimi on vielä harkinnassa :D Mulla on kyllä niin ollut sellainen fiilis siitä asti, kun sain tietää, että oon raskaana, että poika meille tulee :p saas sitten nähdä miten käy :xmas: Itsekkään ei haluat mitään ihan yleisimpiä nimiä, mutta ei mitään supererikoistakaan :LOL:

piupula ja leevi 11+0
 
Ohhoh, kylläpäs tänne on tekstiä tullut kamalasti kun oli päivä reissussa ilman konetta! :D
Ultra on minulla ihan oikein viikoilla 13+6 milloin sen takaraja onkin :) näin sanoi neuvolatäti!

Bellybelt minäkin olen jo pitkään tuota katsellut.. pitäisi tilata! :)

Äitiyspakkaus otetaan tähänkin talouteen!
 
Äitiyspakkaus otetaan tännekin, ekaa kuitenkin odotellaan. Koskakohan niitä hakemuksia pitää tehdä?

Mulla ollut koko ajan sellainen "tyttöolo", kun vain tyttöjen nimiäkin olen miettinyt. Saa nähdä olenko alitajuntaisesti ollut oikessa. Np-ultrassa oli ainakin niin rauhallinen tapaus, ettei ei turhia liikehtinyt. Toivottavasti olisi syntymän jälkeenkin sitten rauhallinen.. Kuinkakohan kauan sen veriseulan tulosten tuleminen kestää..?

Marde ja Milli 11+4
 
Äitiyspakkauksen hakemuksen saa siinä rv 20 jälkeen.
Veriseulan tulos : sen saa täälä päin rakenne-ultrassa tietää.

"Äitiysavustuksen saaminen edellyttää lisäksi, että raskautesi on kestänyt vähintään 154 päivää ja olet käynyt terveystarkastuksessa lääkärissä tai neuvolassa ennen 4. raskauskuukautesi päättymistä"
 
Hirvitys mikä määrä asiaa!

Äitienpäivälahja :hug: :hug: :hug: Älä jää yksin surun ja muiden ajatusten kanssa!

Vaunuista Saan perintönä Brion kivat yhdistelmät, joilla olen lykkinyt pikkusia serkkujani vaikka minkälaisissa lumi- ja maasto-olosuhteissa.. Väreinä taitaa olla valkoista, peessiä, punaista ja pikkuisen sinistä. Miellyttää kyllä silmää. :)

Autoa en omista, en myöskään ajokorttia. Ja asian olisi tarkoitus jäädäkin niin. Eli hakusessa vaunujen lisäksi kantoliina ja myöhemmin pyörän perään sellainen kahden istuttava kärri. Ekologista, ja saanpahan hyvää liikuntaa. :D Kaikki kymmentä kilometriä lyhyemmät välit menee kyllä noilla peleillä.

Kotidoppler olisi kiva rauhoittamaan laukkaavaa mielikuvitusta, mutta hinta on vähän suolainen näihin kesän tienesteihin. Jos sen jostain saisi lainaan, niin kiva, muuten se lähtee ostoslistalle aikaisintaan elokuussa.

Äitiyspakkauksen aion ottaa, olen varsin ihastunut retroihin väreihin ja kuvioihin siinä, vaikka onkin "poikamainen" setti.

Juhannusta vietän pakkaillen muuttolaatikoita, maanantaina on muutto uuteen asuntoon! Saatanpa alkoholittoman siiderin juoda parvekkeella sateessa, niin tulee se pakollinen "juhlintakin" suoritettua. :D

8+3
 
joo sparkle86 2011 pakkaus ilmestyy vasta huhtikuussa 2011 eli ei tietenkään ehitä sitä saamaan eikä ees näkemään ennen vauvan syntymää :) sen pakkauksenhan saa kolmea kuukautta ennen LA:ta ! eli 2010 pakkaus siis tulee.

Itekki ajattelin pakkauksen ottaa .. ja mulla on kyllä tyttöolo mutta mielestäni pakkaus
sopii molemmille :)
Susa91 en ole ikinä kuullu että jollaki olis ollu nuin myöhään np ultra?
Tosin tääläpäin annetaan myös aika aina viikoille 12+ jotain aina mieluiten :)
kun kattelin että muut ovat käyneet jo 11 ja jotain viikoilla ultrassa..

8+3

 
neuvola/lääkärikuulumisia
nyt viimeksi
verenpaine: 120/72 ( 124/74 )
pissanäyte neg. ( neg. )
paino 69,4 ( 70,7 )
kohdunsuu kiinteä, kiinni, 3cm
veriryhmä A+

ARGH!!!!! Kyllä oli taas niin lääkäri... tarkoitus oli puhua noista mun pissatulehduksista ja niidenhoidosta, että miten jatkossa tehdään... Se puhu mulle niistä, kun mulla ei olis mitään hajua koko nöyttesitä, tuloksista yms.. ( oon aikasemmalta koulutukseltani laborantti, niin todellakin tiedän, miten ne tehdään ja miten niitä luetaan.. ) Mulle kaksi lääkäriä ja terveydenhoitaja on sanonut, että syön samalla tavalla, kun oireita tulee, niin antibiottikuurin, noh nyt mulle ei noi nitrofurit käynyt, niin kävin hakemassa toisen reseptin ja kysyin, että olisko nyt saanut lisää, niin vastaus oli heti, että et sä tarvitse!!! Eli käytännössä tämä nyt tapahtuu niin, että jos mulle tulee oireita mun pitää soittaa terkalle, viedä pissanäyte labraan, pyytää jokaisella kerralla oma resepti jokaiseen tulehdukseen puhelimella, aloittaa lääkitys, soittaa kolmenpäivän päästä tulokset ja kysyä jatkanko samaa lääkettä vai pitääkö se vaihtaa vai pitääkö se lopettaa kesken, jos tulos on negatiivinen... jotain vit*un herkyyttä pitää katsoa..... Ottaa siksi päähän, että se lääkäri oli aluksi todella töykeä mun kohtaan ja vasta sitten kun aloin tivaamaan, että siis miten tämä menee ja miksi mulle on niin moni muu sanonut ihan muuta ja kysyin useaan otteeseen, niin sitten vasta alkoi selittämään tätä juttua. Sai kaikki kysyä erikseen ja sitä, että mistä saan niitä näytekippoja.... *Puuuh* ai, että mua ei ole kukaan saanut niin vihaseksi ja ärtyneeksi piiiiitkään aikaan, että ottaa päähän... Anteeksi taas pitkä tilitys, enkä tiedä saiko kukaan tästä mitään selvää, mutta purkauduihan nyt kuitenkin... Onneksi oli vain tuuraaja ja seuraavalla kerralla mulla pitäis olla toinen lääkäri, oma siis nyt lomalla, todellakin toivon, että mun ei tarvitse sitä nähdä elämäni aikana enää ikinä!!! Sisätutkimuksenkin tekeminen sattu aika paljon, oli tosi kovakouranen, ei oo ensimmäisen gynen jälkeen, joka tehtiin 17-vuotiaana sattunut senkään tekeminen..

ärsyyntynyt piupula ja leevi 11+0

*muoks* ainiin ja sydänäänet saatii kuuluviin :heart: oli kyllä ihana kuulla, että siellä elämää on :) 6päivää np-ultraan :heart:
 

Yhteistyössä