*Tammikuun tähdet-11* marraskuu-10

Madrex4 ja Victoria89, kiitos myös teille kommenteista, luulen ja toivon että olette oikeassa. olen kyllä puhunut asiasta miehen kanssa ja hän kyllä sanoo että molemmat lapset tulevat olemaan yhtä tärkeitä, kai se vaan on uskottava että miehen on vaikeampi intoilla lapsesta jota ei ole vielä nähnyt.

Meillä ei ole tarkkaa suunnitelmaa siitä mihin lapset viedään kun synnytyksen aika tulee...sitä on vaikea sopia etukäteen kun se riippuu niin paljon päivästä ja kellonajasta. Lasten isä asuu ulkomailla joten hänestä ei ole lastenvahdiksi ja jos arkena tulee lähtö niin vanhemmistakaan ei ole apua kun hekin ovat vielä töissä käyviä ihmisiä. Veli käy töissä ja sisko ravaa koulussa toisella paikkakunnalla, kaikki kaverit ovat töissä...hmm....ei tule olemaan helppoa, toivotaan siis viikonloppuvauvaa :D

Neuvolsaa kävin äsken ja siellä kaikki ok, hemoglobiini vähän noussut, eli nyt 112 kun kuukausi sitten oli 107, painoa tullut yhteensä n. 10kg ja paineet ja pissa ok. SF mitta taisi olla 26. Eli hyvin menee. Seuraava neuvola onkin sitten jo kahden viikon päästä.

MamaDeDos & rakas tyttäreni 30+0 (POKS!!)
 
MamaDeDos suuren suuri :hug: vaikeaan tilanteeseen,toivottavasti kaikki järjestyy parhain päin.

Onko täällä ketään muuta jolla on synnytyspelko?Musta on NIIN turhauttavaa kun tuolla neuvolassa ei sitä oteta mitenkään huomioon,vetkuttavat vaan koko asiaa,nytkin th ilmoitti että katsotaan pelottaako sua vielä sen sairaalaan tutustumisen ( käynti rv 37 ) jälkeen jos hän sitten kirjoittaisi lähetteen..Huh,olisi minusta kiva käydä siellä juttelemassa JO nyt eikä sitten kun synnytys on ihan nurkan takana ( varsinkin kun mulla jo paikat pehmenneet ja supistuksia edelleen ).Varasin nyt ultra ajan yksityiseltä se on 7.12. odotan sitä kovasti!

Onko kenelläkään veikkauksia koska ensimmäinen Tammi Tähti syntyy? Tuntuu koko ajan et viikot hupenee hurjaa vauhtia..

Taffo ja HyytiKyppynen 31+2
 
Hipss! Pikapäivitys. :)

Mahavaiva aiheuttaa hankaluuksia ihan arkiseen pärjäämiseen jo, kun majailee milloin missäkin. Joko pää aivan alhaalla, jolloin kävelen kuin ankka, poikittain (mahanahkaa säkee julmetusti) tai sitten todella ylhäällä, jolloin kaupassa maitohyllyllä seisominenkin on tuskaa, kun henki ei kulje. Miun puolestani saisi jo laskeutua vähän ja päättää asentonsa. :D Alkaa olla aika pyytää sairaslomaa, vaikka työharjoittelu sitten jäisikin "täydennettäväksi". 7 tuntia päivässä ilman hetkenkään istumistaukoa koettelee kaikkea jaksamista..

Nyt lähden uhkarohkeasti viettämään viikonloppua toiselle puolelle Suomea, ja toivon, ettei reissun rasitus saa minua poksahtamaan pinon ensimmäisenä. :D

Spatz ja mahavaiva 29+5
 
Tervehdys pitkästä aikaa!
Valitettavasti en ole käynyt kirjoittelemassa aikoihin, mutta kaikesta huolimatta on ollut mukava lukea teidän juttuja. Täällä voidaan hyvin. Raudan syönti aloitettu ja sekös onkin epämieluisaa...onneksi pahemmilta sivuoireilta säästytty.

Nyt on harjoitus supistuksia ollut tällä viikolla melkein päivittäin, supistukset alkavat kun reippailen. Terveydenhoitaja kehoitti ottamaan rauhallisemmin ja jäämään sairaslomalle jos jatkuu.... nyt vaan alkanut töistä luopumisen haikeus, mutta asiat pistettävä tärkeysjärjestykseen. mammaloma alkaa 3.12 =)

Tuntuu, että odotusaika loppuu kesken!!! Meiltä puuttuu vielä vaunut, vanna ja muita tilpehöörejä! Päätettiin, että tilataan vaunut Saksasta, onkin ollut aikamoinen projekti tää vaunujen valinta!! Onko joku tilannut vaunut Saksasta?? Onko millaisia kokemuksia??

Voimia ja iloa odotukseen teille kaikille!
Overjoyed ja plätty 32
 
Moikka!Listan hännänhuippu ilmoittautuu:) Eli viikolla 29+4 mennään. Aika hurjaa, kohta koko tammikuun porukka on viimeisellä kympillä! Olo on ollut todella hyvä, myös neuvolan tarkastusten mukaan. Aiemmissa raskauksissa vaivanneet verenpaine, alhainen hemoglobiini ja valltava painonnousu ovat tipotiessään. Nähtävästi aineenvaihdunnassani on tapahtunut jotain muutoksia, sillä esim. hb oli viimeksikin 135, enkä ole päivääkään syönyt lisärautaa. Paino oli eilisessä neuvolassa -2kg lähtöpainoon, tosin sitä ylipainoa on ihan reippaasti jo valmiiksi... Ei oo oikein särkyjäkään, paitsi öisin, kun on pitkään makuuasennossa, ja nousee vessassa käymään, niin liitokset on niin kipeet, että pitää kaksin käsin tukea lantiota ja häpyluuta, ettei sattuisi niin paljon. Kyljen kääntämiseenkin herään:(

Supistelujen takia oon joutunut useamman kerran käymään tarkastuksessa, mutta kiinni ovat paikat onneksi ja kaulaakin hyvin, vähän pehmenemistä on tapahtunut, mutta kai aika normaalia uudelleensynnyttäjällä..

Opiskeluja oon saanut hyvin suoritettua, ja nyt tuntuu, että ajatuksetkin "harhailevat" jo usein vauvan syntymään ja kaikkeen siihen liittyvään. Pitäisi kaikenlaista järjestellä vielä, enkä ole vieläkään saanut vauvalle ostettua mitään. Opintorahalla ei leveästi elellä, vaikka toki miehen tulot meillä enemmän merkkaakin. Mutta ehkä sitten jossain vaiheessa..vaikka veronpalautuksilla jotain.

Esitän veikkaukseni, että joulukuun keskivaiheilla syntyy eka vauva tammikuisille, ja se on poika:)


Aurinkoista päivänjatkoa

Mamimansikka+tarmo 29+4
 
Uteliaille tiedoksi, vauvat eivät ole syntyneet, voivat hyvin ja osastolla olen ollut marraskuun alusta.
FB:n porukka tuntuu tutummalta, joten en ole täällä enää paljon käynyt, enkä varmaan tule käymäänkään.Hyvää odotuksen jatkoa ja joulun odotusta kaikille!

savara & kolmikko 31+3
 
Neuvolakuulumisia:
Paino +600g
RR 114/70
Pissa -
Sf 38
Tarjonnat rt/pt
Sykkeet 145/135
Liikkeet ++/++

Eli kaikki hyvin. Minäkin vastailin tällä kerralla johonkin parisuhdeväkivalta -kyselyyn. Muistelen, että jokunen muukin oli neuvolasta saanut kyselyn vastattavaksi?

Kiva kuulla, että Savara sinulla vielä kaikki hyvin, vaikka osastolla oletkin. Hyvää odotuksen jatkoa sinullekin! Aika moni muukin tammikuun odottaja on siirtynyt nähtävästi Fb:n puolelle, kun ei heistä ole juuri kuulunut. Ja eikös tässä ketjussa ollut muitakin monikko-odottajia? Kukkuu! :wave: Oletteko vielä mukana?

Aivan ihanaa, että tänne Helsinginseudulle satoi viimein pysyvämpää lunta. Ulkona on niin kaunista!

Taffo82 Inhottavaa, että pelkoosi ei reagoida! Luulisi olevan järkevintä, että saisit jo nyt käydä pelkopolilla juttelemassa, ettei ihan viime hetkille menisi. Sanotaanhan sitä muutenkin, ettei stressi ole hyväksi odottavalle eikä tulokkaalle.

Spatz Hyvää viikonloppua! :)

Overjoyed Varovasti niiden supistelujen kanssa. Itsekin saan niitä jos edes yritänkään liikkua liian vauhdikkaasti. Niinpä täällä vauhti on ollut mummomaista jo piiiitkän aikaa. =)

MamiMansikka Minäkin kärsin jonkun verran öisin liitossäryistä. Heräilen vessaan ainakin neljä kertaa, joskus jopa kahdeksan kertaa yössä (!) ja kyllä muuten tuntuu! Auts! Lisäksi liitoksiin sattuu päivisin jos olen kävellyt esim. kauppareissulla ja tulen kotiin, istahdan hetkeksi ja lähden siitä taas liikkeelle.

Tosissaan kohta on jo joulukuu ja sitten MEIDÄN KUU! Sitä on niin kuin yhtäaikaa että JEE ja APUVA! :) Toisaalta en malttaisi millään odottaa, mutta kyllä se tuntematon jännittää. Synnytys siis varsinkin. Vielä ainakaan se ei pelota, mutta kyllä se sykkeet nostaa kun oikein alkaa ajattelemaan. Onko kukaan vielä pakannut sairaalakassia? Mun varmaan pitäisi sillä lähtö voi tulla yllätyksenä ja piankin (vaikkei siis vielä ainakaan siltä tunnu), mutta kun sen pakkaaminen tekee synnytyksen lähestymisen jotenkin niin todelliseksi...

Perho ja pojat 32+1
 
Savaralle tsemppiä loppuodotukseen! Kolmoset syntyvät varmaankin sitten ensimmäisinä tähän ketjuun :)

Mulla on takana kolmen tunnin sokerirasitus :x Eipä ollut herkkua. Toisen pistoksen jälkeen olo alkoi olla niin heikko, että silmissä musteni ja päässä pyöri. Nenästä alkoi vuotaa verta ihan holvaamalla ja olin vitivalkoinen. Jouduin sitten pötköttelemään siellä näytteenottohuoneessa eikä mua päästetty yksin autolla kotiin. Mies onneksi tuli hakemaan ja kun sain syötyä niin pikku hiljaa alkoi helpottaa. Vieläkin on kyllä ihan raato olo. Näytteenottajan arvio oli että sokerit tipahti niin alhaalle että se sai aikaan tällaisen reaktion. Itse veikkailen lisäksi verenpainetta, joka on viime päivinä ollut siinä 85/55 ja alempikin joskus. Tässä vaiheessahan sen pitäisi alkaa jo nousta, mutta ei siltä näytä ainakaan vielä. No, parempi tietty matala kuin se raskausmyrkytysepäily joka oli alkuraskaudesta :confused: Niin ja hemppa saattaa tietty olla alhaalla kans, sitä ei ole nyt otettu yli kuukauteen ja viimeksi oli himpun yli sata.

Että kyllä se sairasloma, jonka sain maanantaina, tuli lopulta ihan tarpeeseen. Olo on niin hutera ettei uskalla yksin lähteä edes kauppaan, saati kävelylle. kotona pitää miettiä tarkkaan että ottaa kaiken tarvittavan mukaan kun menee alakertaan, portaita nimittäin riittää, eikä enää jaksa tuosta vaan kipaista käväisemään yläkerrassa ja päinvastoin. Huoh. Uskon kyllä, että tämä tästä tokenee kun paineet alkaa nousta.

Tuli nyt sitten oikein urakalla omaa napaa, sori siitä :ashamed:

Tyttötrio ja miss x 30+1
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Täällä ollaan kans kasassa. Ompas jännää ettei kukaan oo jakautunut, normaalisti kun on aina yksi jolle tulee aikainen meno nyydin hakuun. Mutta tietenkin aina on parempi mitä pitemmälle raskaus etenee...


Mulla havaittiin pari viikkoa sitten et lapsivettä olisi niukasti. Tutkivat et vuodanko, mutta ei vuotanut. Laittoivat sit kotiin odottelee viikoksi et nouseeko vedet. Pelottelivat et katsovat sit et onko vauvassa jotain vikaa kun vedet on suht koht alhaiset. Vedinkin sit kaksin käsin vettä koko viikon ja yritin ottaa rennosti.
Uudessa ultrassa vedet olivatkin lisääntyneet ja sanoivat et kaikki näyttää hyvälle.


Sukupuoli jäi sit salaisuudeksi kun vauva piilotteli kintut ristissä. Meil kun on yksi jo molempia, niin ei haittaa kumpi tulee.


Pyykkikone onkin laulanut nyt pari päivää.
Liikaakin on itseasiassa vaatteita....

Vauva on vissiin vaihtamassa koko ajan asentoa. Niinä päivinä milloin vauva on alaspäin liitoskivut ovat mahtavat, sit kun on toisin päin närästää...


En tiedä onko tosta vauvan asennon vaihtumisista aiheutunut napakoita ja kivuliaita suppareita. Tällasta ei ookkaan ennen ollut ja onkin ollut sellainen ärripurri olo kun kolottaa ja ei pystyis mitään tekee. Onneksi ei oo sen verran vakavaa et tulis vielä synnärille lähto....
Aion ainakin kovasti pitää kintut ristissä et selviin sinne tammikuulle.

Joku kyseli lasten äidinkielestä niin kahta puhutaan. Esikoinen taisteli suomen kieleä vastaan pitkään ja hartaasti. Nyt kun näkee et puhun taaperon kans suomea häntäkin on alkanut kiinnostamaan.

Jouluostokset oon tehnyt noin 90%, joten joulukuussa ei mun sit tarte kaupoissa kitua.

NP ja Pluto 32+4 (LA muuttui ja on nyt 10.01)
 
Täällä tuntuu että viikko on sujahtanu tosi nopeeta taas ku poikakaan ei hoidossa ole ollu :) Ukkoki kotiutunu töistä joka ilta ihan ihmisten aikoihin. Ja oikeesti minäki oon aatellu sitä että kohta on jo joulukuu ja voi sanoa ihan oikeesti että ens kuussa meille tulee vauva! Vaikka menis kuin pitkälle ohi lasketun niin siltikin ens kuussa meillä on vauva :heart:

Meidän poika, 2,5v, on hirveesti alkanu leikkii vauvaleikkejä. Sillä on tuommonen nukke täällä ja se sitä hoitaa koko ajan :) Pistää nukkuu ja huutaa meille että hiljaa pitää olla :LOL: Mutta se selvästi on alkanu enemmän reagoimaan siihen että mulla maha kasvaa. Söpöähän tuo on ja toivottavasti jatkuuki tuommosena sitten ku vauva tulee, äiti hoitaa sitä ja poika omaansa :)

Minä en oo sairaalakassia vielä ees aatellu, en oo vauvanvaatteitakaan vielä pessy. Kaapissa ne kyllä jo odottaa pinkoissa mutta pestä ne vielä pitää. Kestoja oon koneessa käyttäny ku osa on ihan uusia ja ne tarttee sen muutaman pesun etukäteen. Mutta onhan tässä aikaa :)

Painoarvio/tarjontaultrassa käytiin koko perheen voimin 31+4 viikolla, painoa pieneltä löyty 1,6kg ja kaikki oli hienosti :) Raivotarjonnassa siellä köllöteltiin ja kovasti möyrittiin. Heti ku kysyin että voisko naaman sivuprofiilista saada kuvan niin muksu käänty ja pisti käden eteen. Ilmetty isänsä :LOL:

Terveisin Susanna & Minimytty 32+1 :heart:
 
lauantaita kaikille :)

mie sit käväsin eilen aamulla sairaalassa näytillä. heräsin aamulla puol 6 verenvuotoon, soitin päivystykseen josta en käski tilata ambulanssin tai jos mahdollista niin omalla kyydillä ja suoraan sairaalaan missä synnytyskin sitten joskus tapahtuu.(sairaalaan matkaa 70km).
onneksi lasten isä oli tässä mun luona joten se soitti töihin et pitää vapaan ja lähti kuskaamaan mua. vanhempi neiti vietiin päiväkotiin ja nuorempi otettiin mukaan kun se oli kuumeinen.
matkalla sairaalaan vuoto loppui. sairaalassa kätilö oli sitä mieltä että veren mukana oli lapsivettä.ultrasi ja lipsautti sukupuolenkin siinä ohimennen, joka oli positiivinen yllätys :):)
ennenkuin pääsin lääkärin vastaanotolle olin hetken käyrillä.lääkäri otti parit testit ja lapsivettä ei ollut veren mukana sitten loppujen lopuksi.
muuten kaikki ok, pikku ihminen poikittai, pää oikialla puolella ja jalat vasemmalla puolella :Dsyyksi epäili tuota mun alhasta hb:tä tiedä sitten...
viikkoja nyt 33+3
 
ä060811, hui oli varmaan pelottava kokemus. Onneks kaikki hyvin. Noi verenvuodot on vissiin aika usein täysiä mysteerioita, ellei se sitten ole istukka joka vuotaa.

(.) Nyt on varaus tehty ABC Design Pramy Luxe Crispy 2011 -vaunuista ja Graco Logico S -turvaistuimesta, ne odottavat kaupassa käyttöönottoa! :) On kyllä näppärää, ettei niitä tarvinnut ottaa omiin nurkkiin pyörimään ennen kuin tarvetta on. Varsinkin siis kun tilat on pienet. Tämän eli vanhan vuoden mallin vaunut olis pitänyt maksaa heti ja niistä ei saanut alennusta ja uusista sain 8% alennusta eikä tarvinnut maksaa heti ja hinta meni suunnilleen siis samoihin.

Muuten kaikki on ok. Vauva liikuskelee päivisin (nukkuu yöt niin kuin minäkin), ei tosin mitään kovaa jumppaa harrasta, tosi rauhallinen on. Aina se on vain niin lohduttavaa ja ihanaa tuntea joku liike tai muljaus. Maha välillä aaltoilee, vaikka ei sellaista kunnon potkua tunnekaan. Katsoin just, että mulla seuraava lääkäri (synnytystapa-arvio) vasta rv36+5, aika myöhään.. Mites teillä muilla, milloin se synnytystapa-arvio kerta on? Ekakertalaista alkaa pikkuhiljaa jännittämään... :)

Marde ja Milli 33+0 POKS!!
 
Heihei!
Ja onnittelut kaikille kolmikymppisyydestä ;)
Huhhuh, ä060811, onneksi selvisitte säikähdyksellä! Toivottavasti se hb lähtee nousemaan eikä tuollaisia herätyksiä enää tule!

Tänne ei kuulu kummempia, odottamista vaan... Tasaisesti pakerretaan viimeisiä työviikkoja. Kolme vielä jäljellä. Vatsassa möyritään ja ihan kuin pikkuinen olisi pikkuhiljaa luopumassa sille niin mieluisesta poikkitilasta. Vaatteita on monta laatikollista ja kaikki pesemättä. Vaunuasiankin olen työntänyt jonnekin takaraivon takalokeroon ja salaa toivon, että mies jaksaisi ottaa eri malleista selvää ja tehdä päätöksen. Taitaa olla toiveajattelua. Sairaalakassia en ole edes ruvennut vielä miettimään. Tilasin synnytysvalmennuskurssin, jota voi opiskella kotona ja mailitse kysyä ohjeita, mutta en ole vielä maksanut sitä ja lupasivat lähettää vasta maksun saatuaan. Laskettuun päivään on kohta tasan kaksi kuukautta. Niin lähellä ja samalla niin kaukana...

Flip 30+5
 
Hei kaikille.

Tänään on taas se päivä kun poksutaan eli 29+0. En oo kauheesti kerinny kommentoimaan mitään kun oon tehny aika paljon töitä vähillä vapailla, vielä kun jaksaa. Nekin vähät vapaat on menny kotitöissä ja esikoisen kanssa. Laskin tuossa päivällä että vielä 4 viikkoa töitä ja sit jään töistä pois. Äitiyslomahan mulla alkaa vasta joulukuun lopussa.

Parisuhteesta on ollu jotain puhetta. Me ollaan miehen kans oltu yhdessä 14 vuotta joista 3 naimisissa. Kihloihin mentiin parin kuukauden seurustelun jälkeen. Toisemme oltiin kyllä tunnettu kavereiden kautta jo muutama vuosi.

Vielä ei ole alettu laittaa mitään valmiiksi vauvalle. Kaikki tarvittava kaukaloa lukuunottamatta on tuolla varastossa. Ajateltiin että tuossa joulukuun aikana, ehkä joulusiivouksen yhteydessä kaivetaan tavarat sit varatosta ja laitetaan tulokkaalle valmiiksi. Sairaalakassiakaan en ole pakannut.

Tuikku on varmaan iltaaktiivista sorttia kun aina iltasella kun istahtaa telkkarin ääreen niin alkaa se liikkuminen. Pävisin ei juurikaan liiku paitsi jos on hetken paikoillaan. Töissä on välillä tosi huono olla, varsinkin jos on joutunut oleen pitemmän ajan jalkojen päällä. En sit tiedä onko ne niitä harjotussuppareita vai mikä se on mutta kivalta se ei tunnu. Tuntuu että olis pakko päästä istumaan hetkeksi. Hetken istuu niin on olo parempi, mutta se liikkeelle lähtö taas on hankalampaa.

Marde mä luulen että mulla ei synnytystapa-arviota tällä kertaa ole kun oon uudelleen synnyttäjä ja edellinen synnytys oli ihan normaali.

Torstaina olis sit lääkärineuvola ja sen jälkeen onkin sit neuvolat kahden viikon välein. Täytyy menää haukkaan jotain ilta-palaa ja sit nukkumaan. Huomenna on taas työpäivä.

-Lumis- ja Tuikku 29+0
 
kääkkis
Heipä hei :) Täällä yritetään parannella poskiontelotulehdusta antibioottien voimalla.

Parisuhteesta: Me ollaan seurusteltu kohta 7 vuotta ja kihloihin mentiin reilun vuoden yhdessä olon jälkeen ja naimisiin viikko ennen esikoisen syntymää ( eli heinäkuussa 06 ). Laskettuaikakin oli mennyt jo viikkoa aiemmin :whistle: Mun mies ärsytti aivan sairaasti silloin aikoinaan ja hups kun se sattuikin sitten mun luo yöksi erään baarireissun jälkeen :D Meillä oli siis yhteisiä tuttuja.

Vauva painaa täällä jo sen verran, että liitokset natisee. Hissukseen olen yrittänyt ottaa, mutta siitä huolimatta supistaa tosi pienestä ja nyt lisänä tämä ihmeellinen paine, mitä aiemmissa raskauksissa ei ole ollut. Lisärautaa olen ottanut, kun hemoglobiini laski 110: een. Nyt on noussut "huikeasti" 117:a. Mun valmiste on joku Ferromolin ( muistankohan nyt oikein, sallikaa kirjoitusvirheet...) ja se on sopinut vatsalle kyllä tosi hyvin.

RD on niin hyvin hallinnassa, että viimeksi lääkäri sanoi, ettei niin erinomaisilla arvoilla millekään insuliinille laiteta. Seuraava neuvola on vajaan kahden viikon päästä ja ennen joulua sairaalan kontrolli. Mulle ei myöskään tule synnytystapa-arviota, koska ed. synnytys oli alakautta, vaikka ensimmäinen silloin hätäsektio.

Hyviä vointeja kaikille :)

kääkkis ja "osku" rv 30+6
 
Hyvät viikonalut tänne =) Eilen oli veljentytön ristiäiset ja samalla sain itelleni toisen kummilapsen :heart: Prinsessa sai nimekseen Milla Kiia Karoliina :heart:

Huomenna olis elämäni mitä ilmeisimminkin toisiks viiminen koulupäivä =) Ja tänään rakkaan kummipojan luokse kyläilemään =)

Eilen taas poksu ja sen kunniaks otin aamulla uuden masukuvan =)

rv32+1


Sparkle ja Viuhti 32+1
 
Viikonalkua kaikille :wave:

Taffo82 Todella kurjaa, että pelkoosi ei reagoida. Mielestäni asioista pitäisi todellakin puhua jo nyt, kun vielä on aikaa ajatella ja kypsytellä tulevaa. Tsemppiä!

Sairaalakassia en ole vielä pakannut. Olin ihan puulla päähän lyöty, kun neuvolan vau-kirjassa isän puolella oli 32 viikolle jo kassin pakkaamisesta. En ole yhtään ajatellut, että tässä tosiaan aletaan olla jo aika pitkällä... :eek:

Mites teillä on nuo tarjonnat? Onko muita perätilan pähkäilijöitä?
Olin viikolla 26 neuvolalääkärillä ja silloin vauva oli perätilassa.
Nyt oli perjantaina neuvola ja yhä vaan hän viihtyy istuskellen. Enkä ole kyllä huomannut mitään kääntyilyä vaan kaikki potkut tuntuvat alaspäin.
Vähän on jo alkanut mietityttää aikooko kääntyä lainkaan... Tiedän, että vielä on aikaa, mutta omassa päässä kun pyörittelee asioita... :ashamed:
Onko jollain aiemmasta raskaudesta kokemusta kääntämisestä?
Jos ei käänny, eikä kääntäminen onnistu, en kyllä tiedä uskallanko edes harkita alatiesynnytystä...vaikka riskinsähän sektiossakin on :headwall:
Neuvolassa sanottiin, että älä vielä niitä mieti, nauti raskaudesta. Helpommin sanottu kuin tehty :LOL:

Muuten neuvolassa oli kaikki oikein hyvin. Hemoglobiini oli noussut yli 130, koko raskauden ollut alle! =) Eikä painoakaan ole tullut kuin 424g/vko - jee! Kävin heti ostamassa viikonlopuksi irtokarkkeja :p

Pippuri & Pikku A 31+5
 
[/B]sairaalakassista ajettelin pakata sen kun äippälomalle jään.... ei silti tunnu kovin ajankohtaiselta :)

ja synnytyspelosta: mitä jos taffo soittaisit sinne sairaalan kätilölle? saahan sinne soitella kaiksita nipsasuista ja vaivoista, mitä jos soittaisit ja kertoisit tuntemuksistasi...tylsää jos terkka ei ota sinua vakavasti. Mua ei synnytys pelota, meillä terkka sitä kyselee aina välillä. Oon kyllä miettinyt et mulla kesti monta kuukautta tajuta tää raskaana olo, jospa en ole nyt vielä tajunnut että tämä pitää synnyttääkin.... iskeeköhän paniikki jossain vaiheessa ;) Ei vaan, vakavasti ja oikeasti puhuen mä pelkään kyllä alitajusissani ja illan pimeinä hetkinä että vauvalla ei oo kaikki hyvin tai synnytyksessä menis jotain pieleen. Nyt liikkeitä tuntuu hyvin ja vointi siten ok. Kaikki ikävät synnytyskertomukset ja kohtukuolema jutut joudun kiertämään kaukaa, pää ei kestä.

vappupommi 33+5

ps. mä en saa lihavointeja enkä hymiöitä oikeille kohdille, missähän vika?
 
Hei!

Mustakin sairaalakassin pakkaaminen tuntuu iiiihan tosi aikaiselta vielä. Luin siitä vau:n kirjasta isäosiosta saman, että pitäisi muka kohta jo pakata... Ehtiihän sitä :p
Todellisuudessa kyllä viikot menee niin vinhaa vauhtia, ettei perässä pysy. Kohtahan ne jo loppuu kesken. Huih!

Tää viikko enää töitä ja sitten talviloman kautta äippälomalle. Huisia. Toisaalta odotan lomaa innolla, toisaalta kovin haikeeta jättää ihana työpaikka suurinpiirtein vuodeksi. Onneksi sinne pääsee kyllä käymään aina tarvittaessa...

Viime viikolla oli neuvola ja kaikki ok. Raivotarjonnassa todennäköisesti edelleen ja samoilla linjoilla itsekin olen liikkeistä päätelle.

Lantiossa alkaa tapahtua jotain. Välillä pitää pysähtyä, kun jossain tuolla alhaalla tulee pisto tai kova paineen tunne kävellessä. Samaten kun nousee istumasta, niin hetken on ihan jäykkä olo.

Anteeksi, oli omaa juttua nyt vain tämä viesti, kun en ehdi lukea kovin paljon taaksepäin.

minemi 32+0
 
Täytyypä jotakin kirjoitella, että mukana ollaan vielä keskustelemassa..Laiskuus vaivannu kuulumisien ym. kirjoittelussa :ashamed:

Sairaalakassia en ole pakannut..Esikoisestakin taisin pakata vasta edellisenä päivänä, kun menin käynnistyksekseen. Ostin kyllä joitakin tavaroita valmiiksi etukäteen ja laitoin niitä valmiiksi meikkipussiin ym. Jospa sitä ehtisi vielä pakata. En ainakaan jaksa hätäillä sen asian kanssa..

Tarjonta. Omasta mielestäni tämä vauveli on raivotarjonnassa. Potkut (jaloilla) tuntuvat ylämahassa ja alamahassa tuntuu hennommat nyrkiniskut. Samoin hikka tuntuu ihan alhaalla.. Mun yksi tuttava synnytti vasta vauvan perätilassa ja hyvin oli mennyt synnytys.Olihan siinä tietty lääkäri koko ajan mukana, jos jotain sattuu..

Overjoyed Mulla ei ole kokemusta vaunujen tilaamisesta saksasta mutta olen joskus itekin katellut vaunuja saksalaiselta nettisivustolta ja vähällä oli etten tilannut :) Tuttavat tilasivat vaunut ja turvakaukalon Saksasta halvemmalla ja kyllä ne hyvin tulivat perille Suomeen.

Toffo82 Onko sulla siis eka synnytys kyseessä? Toivottavasti pääset jutteleen peloistasi..Mulla tämä synnytys ei pelota mutta varmasti alkaa vähän jännittään LA:n lähestyessä. Ekasta synnytyksestä ei jäänyt pahempia traumoja ja jotenkin toivon ja luotan, että tämä synnytys olisi vielä helpompi ja nopeampi.. Ehkä mulla juuri jännittää eniten tuon esikoisen hoidon järjestyminen ja toivon, että synnytys ei alkaisi yöllä vaan mieluummin vaikka aamulla tai päivällä, niin ei tarvitsisi yöllä alkaa hoitajia soitteleen. Toisaalta meidän äiti saattaa tulla tänne mun lasketun ajan aikoihin..

Onko teillä muilla esiintynyt kutinoita/syyhyjä nyt loppuraskaudesta ja varsinkin nyt, kun ilmat alkoivat pakastumaan. Minusta tuntuu, että mulla kuivuu ja kutisee joka paikasta.: / Pelkäsinkin jo, että mulle tuli se raskaushepatogestoosi mutta sappi- ja maksa-arvot olivat ihan normaaleja vielä. Olen yrittänyt rasvailla ihoa, mutta silti välillä esiintyy kutinoita. Varsinkin tissejä kutisee ihan tuhottomasti..kiva niitä täällä päivisin rapsutella :LOL:

No mutta keskiviikkona mulla olisi taas neuvola, joten sitten lisää kuulumisia! Voikaa hyvin kanssaodottajat :xmas:

Elmi ja Minni 32+1
 
Kiitos kaikille tsemppaajille!=) Mulla on ens viikolla taas neuvola ja todellakin aion saada sen lähetteen sinne,pakko tässä on jotain tapahtua,en todellakaan voi kärvistellä enää kovin kauaa kun loppuu sitten viikot kesken..

Tarjonta:Taitaa herra olla nyt rt kun aiemmin oli viistosti ja venytteli kyllä masunahkaa ikävästi,nyt potkuilee selvästi ylämasuun ja pyörittelee pyllyä tuossa kyljessä.Aivan ihanaa kyllä.:heart:

Sairaalakassista:Mein isäntä kovasti touhottaa sitä pakkaamaan kun on nuo paikat pehmentyny ja aika paljon supistuksia ollut ja lääkäri sanoi ettei lupaa että tilanne jatkuu näin "hyvänä",siitäkös isäntä sai kimmokkeen..En kuitenkaan ole pakannut vielä kun jotenkin tuntuu että sitten se ainakin tulee ennenaikaisesti..:ashamed: tai sitten olen täällä vielä helmikuussakin :LOL:...

Kutinoista mulla ainakin jalat,kyljet ja maha kutisee,epäilen sen johtuvan turvotuksesta ja nahan venymisestä.Mulla on atooppinen iho että saattaa olla tämä kylmennyt ilmakin..Pelkään kuitenkin sitä raskaus hepatoosia ( ? ) kun siskolla oli se...

Onko kellekään tullut raskausarpia?Mulla on reisien sivuille ja vasemmalle puolelle massua revennyt aika kamalat jäljet.Hassua muuten kun juuri tulla vasemmalla puolella tuo nahkayksiön asukki viihtyy ja tunkee pyllyllä kylkeen,ilmeisesti on venytellyt pikkuisen liikaa ja nahka ei kestänytkään...:LOL: Saas nähdä kuinka paljon niitä arpia vielä tulee...:confused:

Taffo ja HyytiKyppynen POKS 32!:heart:
 
Oooh! Savaralle ja koko perheelle paljon onnea!!! Ihanaa, että kaikki vauvat voi hyvin, hankaluuksista huolimatta. :flower:

Sairaalakassin pakkaamista en itse todellakaan ole ajatellut vielä. Mulla tietysti vielä aikaakin kun vasta tammi-helmikuun vaihteessa on LA... Muuten vauvan tavarat ja tarvikkeet alkaa aika hyvin olla hommattuna. Pinnasänky vielä puuttuu isommista ostoksista. Vauvan vaatteitakaan en ole vielä alkanut pesemään. Kyllä kai tuota ehtii sitten kun 4 viikon päästä alkaa äippäloma. Ja jos sattuukin tulla aikainen lähtö (mitä en kyllä usko) niin kyllä se isäntäkin osaa niitä pestä ennenku sairaalasta kotiin päästäisiin... ;)

Kutinoita ei ole pahemmin ollut, mutta kiristystä kyllä. Rasvaa käytän aina pesulla käynnin jälkeen. Raskausarpia ei myöskään vielä ole ilmaantunut. Isäntä odottaa kauhulla milloin mun napa pullahtaa kun se on kuulema joka päivä erinäköinen. Ja paljon maha-asukki tuntuu sillä kohdin liikuskelevan. Viime viikolla pyysin isäntää laittamaan sormen mun napaan ja sai kunnon potkun, että oikein hypähti kauemmaksi... :D

Tarjonnasta ei ole mitään tietoa, eikä oikein vauvan asennostakaan. Jossain tuntuu välillä kovempi kohta, mutta onko se sitten päätä, selkää vai pyllyä niin ei ole mitään tietoa. Ihmettelen vaan kovin kun täälläkin toiset kertoilee miten päin vauva mahassa on... Eli ekaa tosiaan odotan jos ei vielä tullut jollekin selväksi... =)

Heta & Hippo 30+4
 

Yhteistyössä