*Tammikuun tähdet-11* marraskuu-10

Täällä on myös kaikki edelleen laittamatta vauvaa varten. Tänään oli viides ultra ja kaikki ok. Nyt ei enää jarrutella jos alkaa syntyä vaan saa kuulemma tulla. Painoa oli huimat 2,3kg :D Esikoisen kokoista kaveria veikkaili (3,5kg) jos menee laskettuun aikaan. On tosin jo niin laskeutunut ja kun tuo kohdunkaula on hiljalleen hävinnyt niin veikkaili että ei mene jouluun. No mulle aivan sama miten tulee, pääasia että olo on tällä hetkellä tosi hyvä ja liikkuminen helppoa!

sippe FB:n puolella on suljettu ryhmä. En tiedä kenen kautta sinne enää pääsee, kun alunperin oli Pikkutoive, jonka kautta pääsi. Mut potkittiin pihalle syysloman aikoihin ja yritin Pikkutoiveelta kysellä syytä, mutta häntä ei ole enää täällä puolella näkynyt (edelleen hieman katkera, kun olin aika aktiivinen keskustelija... :'() Varmaan joku, joka vielä on ryhmässä osaa kertoilla tarkemmin...

Huomenna olis piparinleipomispäivä ja laittelis joulukoristeet paikalleen jahka saan imuroitua ja mopattua lattiat - pölytkin kai kannattais pyyhkäistä ennenkuin alkaa koristelemaan :)

Närästys on aivan järkyttävää!!!

Mussu & Myy 34+5
 
Lumista lauantaita! :xmas:

Tyttötrio todella käsittämättömiä verenpainelukemia! Toivottavasti kohentuvat, voisi kuvitella että olo ei kovin hyvältä tunnu. Tsemppiä! :)

emeliina otappa rauhallisesti, että pääset ens vuoden puolelle! Toi on niin helppo sanoa, mutta olen tässä huomannut että todella vaikea toteuttaa :D

ä060811 Miten selvisit puu-urakasta? Itse vein töissä yhden ruokakeikan torstaina ja kyllä oli liikaa. Mielestäni en mitään painavaa nostanut, mutta jo samana iltana tuntui kuin maha halkeaisi kahtia :| Eilen aamulla sitten soitin neuvolaan ja kävin lääkärillä tarkistamassa tilanteen. Kuten epäilinkin, olin vatsalihakseni satuttanu, mutta vauvalla oli kaikki hyvin.
Kyllä muistutti taas siitä, kuinka nyt on oikeasti rauhoituttava. Hitto, jos olis jotain revenny syvemmältä, istukkakin kun on etuseinässä :eek:

Madrex4 Huh, huh! Onpa sulla ollu hurja kokemus :| Onneks päättyi hyvin. Toivottavasti saavat insuliiniannokset sopiviksi. Mun tutulla on nyt kans ollu hakemista, et saivat lääkityksen kohdilleen. Ei ole meinannu uskaltaa ottaa tarpeeks, kun toi on sit tosiaan aika hurjaa, jos arvot noin paljon laskee...

Flip olipa tosi kurjia uutisia :'(
Kyllä sitä vaan pitäsi osata elää hetkessä ja olla onnellinen, mutta just kaikki tällaset uutiset saa olon niiiiin pelokkaaksi... Yritetään nauttia :)

(.) Pikku A oli sitten edelleen perätilassa eilen kun kävin siellä neuvolalääkärillä. Sanoi, että jos seuraavassa neuvolassa (vajaan kahden viikon päästä) vieläkin on, niin sitten laittavat lähetteen sairaalaan, että aletaan kartoittaa vaihtoehtoja. Jännittää... Kääntäminen jännittää, ja se voiko sitä edes yrittää... Jollei käänny, niin molemmat synnytystavat jännittää ja mietityttää :confused:
Täytyy vaan katsoa päivä kerrallaan ja kuunnella faktat...

Tänä viikonloppuna ajattelin suorittaa jouluvalojen oston ja virityksen takapihan puskiin :)
Mä olen niin jouluihminen! Ihanaa, kun on lunta, toivottavasti ei sula jouluksi!

Muksaa viikonloppua! :)

Pippuri & Pikku A 32+3
 
Viimeksi muokattu:
Jeccika hoitaa isoa remppaa kotopuolessa, eikä ole oikein ehtinyt kirjoitella. :) Ei olla vielä kumpikaan hännänhuipuista poksahdettu..

FB:n ryhmä on hiukan kinkkisempi juttu. Se perustettiin alunperinkin salaiseksi, ja kaikki silloin listoilla olleet pääsivät mukaan halutessaan Pikkutoiveen kautta. Tässä raskauden edetessä siitä on tullut tiivis porukka, jossa jokainen tietää toisesta hurjasti henkilökohtaisia juttuja ihan omalla nimellä ja naamalla. Siksipä onkin KOKO ryhmän toiveena ollut, ettei näin viimemetreillä enää oteta uusia, ja ryhmästä "tippuneet" ovat todellakin olleet lähinnä katselemassa, mikä tuntui monesta yksityisyyden loukkaamiselta. Katselemisella tarkoitan, että jokaisen (harvan) tippuneen kohdalla on katsottu vähintään kaksi viikkoa aina taaksepäin ja yritetty löytää jotain aktiivisuutta. Pelkkä poksuminen noinkin läheisessä ryhmässä tuntui siltä, että otettiin paljon, muttei annettu mitään. Vertaistuki on vuorovaikutteista. <3

( . ) on valtava! :D Nahka on vielä yhdessä kasassa, raskausarpia ei ole yhtäkään. (Koputtelenpa puuta..)
Vauva on varusteltu viimeisen päälle, vain vaatteet pitää enää pestä. Sopii pienokaisen silti majailla vuodenvaihteen yli vielä nahkan sisäpuolella. Miulla ei ole kiire, näitä viikkojakaan kun ei ole hirveästi kasassa..
Lähetin vasta nyt, paria päivää ennen deadlinea äitiysraha yms hakemukset, kun elättelin hullu pitkään toiveita siitä, ettei avopuolisko vain VOI hylätä niin, vaihtaa naista ja katkaista välejä. Nyt ne kuitenkin lähtivät, ja haen heti alusta alkaen kaikkia tukiaisia yksinhuoltajana. :( Isäihmisestä ei ole kuulunut kolmeen viikkoon sanaakaan, joten kaipa mies osaa pitää sanansa ainakin yhdessä asiassa: hän ei aio olla mukana minun tai lapsen elämässä enää laisinkaan.
Äitiyslomaan 25 päivää, että onneksi olkoon vaan teille, joilla se on on virallisestikin jo alkanut! :flower:

Spatz ja mahavaiva 30+6 (huomenna POKS :heart:)
 
Nyt on kyllä pakko Spatz:ille todeta että olin tosi aktiivisesti mukana keskusteluissa, en pelkästään poksumassa ja Pikkutoiveen kaverilistallakin (jossa myöskin kommailin hänelle henk.koht). Yhtenä päivänä sitten katosi mun kaverilistalta Pt ja en enää löytänyt häntä nimellä koko fb:stä. Samalla tipuin pois meidän fb ryhmästä. Vieläkin ottaa päähän aika tavalla kun kuvittelin olevani osa sitä tiivistä porukkaa, mutta eipä sitten kun kukaan ei edes kaipaillut mun puuttumista... Eli tuo selitys että en olisi osallistunut ei ainakaan minun osaltani pitänyt paikkaa... Lisäilin masukuviani ja kommailin useita kertoja päivässä listalla. Ilmeisesti mun pärstä ei vaan porukkaa miellyttänyt :'( Tuli vain jotenkin tosi höntti olo, kun kertoili itestään (parisuhteestaan ja ongelmistakin) vaikka mitä ja sit lensi pihalle... Ei jäänyt kovin reilu olo siitä ryhmästä! Joo, mutta eiköhän tätä ole jo vuodatettu mun osalta ihan riittävästi aiemminkin. Oli vain pakko päästä sanomaan, kun edelleen tuntuu pahalta tuo että vain kommentointien puutteen vuoksi ryhmästä tippuisi, kun niin ei todellakaan ollut tilanne!

Juu, mutta onneksi on ihanat liveystävät jotka ei heitä pihalle. Heiltä sain onneksi sitten vertaistukea, kun tämä nyytti meinasi tulla ihan liian aikaisin kurkkimaan ulkoilmaa :) Tänne keskustelupalstalle ei jotenkin tule samalla tavalla vuodatettua, kun täällä keskustelu on kuitenkin suh paljon hiljaisempaa. En ole kuitenkaan enää jaksanut etsiä aktiivisempaa foorumia, kun ei mitään akuttia tarvetta ole. Kolmas muksu kuitenkin jo niin ei ole enää niin uutta ja ihmeellistä kaikki :D

Mussu & Myy 34+6 (huomenna täyttyy rajaviikot... JEEEEEEEE)
 
Nyt on kyllä pakko Spatz:ille todeta että olin tosi aktiivisesti mukana keskusteluissa, en pelkästään poksumassa ja Pikkutoiveen kaverilistallakin (jossa myöskin kommailin hänelle henk.koht). Yhtenä päivänä sitten katosi mun kaverilistalta Pt ja en enää löytänyt häntä nimellä koko fb:stä. Samalla tipuin pois meidän fb ryhmästä. Vieläkin ottaa päähän aika tavalla kun kuvittelin olevani osa sitä tiivistä porukkaa, mutta eipä sitten kun kukaan ei edes kaipaillut mun puuttumista... Eli tuo selitys että en olisi osallistunut ei ainakaan minun osaltani pitänyt paikkaa... Lisäilin masukuviani ja kommailin useita kertoja päivässä listalla. Ilmeisesti mun pärstä ei vaan porukkaa miellyttänyt :'( Tuli vain jotenkin tosi höntti olo, kun kertoili itestään (parisuhteestaan ja ongelmistakin) vaikka mitä ja sit lensi pihalle... Ei jäänyt kovin reilu olo siitä ryhmästä! Joo, mutta eiköhän tätä ole jo vuodatettu mun osalta ihan riittävästi aiemminkin. Oli vain pakko päästä sanomaan, kun edelleen tuntuu pahalta tuo että vain kommentointien puutteen vuoksi ryhmästä tippuisi, kun niin ei todellakaan ollut tilanne!

Juu, mutta onneksi on ihanat liveystävät jotka ei heitä pihalle. Heiltä sain onneksi sitten vertaistukea, kun tämä nyytti meinasi tulla ihan liian aikaisin kurkkimaan ulkoilmaa :) Tänne keskustelupalstalle ei jotenkin tule samalla tavalla vuodatettua, kun täällä keskustelu on kuitenkin suh paljon hiljaisempaa. En ole kuitenkaan enää jaksanut etsiä aktiivisempaa foorumia, kun ei mitään akuttia tarvetta ole. Kolmas muksu kuitenkin jo niin ei ole enää niin uutta ja ihmeellistä kaikki :D

Mussu & Myy 34+6 (huomenna täyttyy rajaviikot... JEEEEEEEE)
En tiedä millä olet käynyt silloin tuolla ryhmässä, mutta mulla ei jää kännykkävierailut mitenkään sinne näkyviin. Vaikka kommentoin, tykkään ja kirjoittelen, niin mulla ne näkyy, mutta seuraavalla käynnillä ei jälkeäkään...

Ja pitänee sen verran vetää vielä tuonne "omaan pussiin", et siellä on porukalla kyselty hiljaisimmista, koska on viimeiset merkinnät löytäneet ja sitten ne yksärit millä on herätelty... Mun täytyy nyt sanoa, et ne jotka kerrottiin erotetuiksi, en edes muistanut sellaisia nimiä siellä nähneeni...

Ja kuten spatz kirjoitti, koko porukan toiveena oli ettei enää lisää sinne otettaisi. Siksikin, koska ne jotka siellä fb:n puolella on, niin vain osa käy täällä. Itse esim en käy täällä enää useasti, koska uudistuksen jälkeen ei oikein tahdo sivut toimia...

Jooja. That's it. Eipä mun pitäny tohon enää puuttua, mut meni jo...

Muuten täällä kaikki ennallaan, mitä nyt harjoitussuppareita on alkanut tulla eteenkin kun tekee jotain enemmän tai stressaa jotakin, mut muuten ihan ennallaan kaikki. Neuvolakäyntien tihenemistä ootellaan, josko ne ens kuun lääkärineuvolan jälkeen sitten alkais useammin olla. Vaikka ei sen niin väliä, kun ei mitään asiaa mulla sinne päin ole ollutkaan... ;)

Shamandalie ja Itikka 33+4
 
No, onneksi muitakin jää tänne palstalle ettei kaikki mee sine vasepookkiin.... Saa nähdä psytyykö sitä olemaan aina menemättä sinne.... Työkaveritkin sanoi että laita sitten kuulumisia fb:iin - no joo, minne se tavallinen sähköpostimaailma on kadonnut???

Äitiysloma sitten alkoi. Alkoi myös nuha, stressi purkautuu siten ja työ-yöunina.... eli ihan sopivaan aikaan loma alkoi. Tämän viikonlopun olen viettänyt sohvalla tv:tä katsellen, kirjoja lukien ja valmistruokaa syöden. Lista tekemättömistä töistä ja hankinnnoista odottaa ensi viikkoa :)

Kummalla kyljellä teidän muuten on parempi nukkua? vauva on selkä vasemmalle, joten on hankalampi olla vasemmalla kyljellä pitkään. Uniasennon löytäminen on muutoinkin vaikeaa....

vappupommi 34+4

niin ja savaralle onnea jos en ole muistanut onnitella!!!
 
Heippa vaan!

En minäkään täällä kovin aktiivinen ole ollut, tää uudistus tuntuu vieläkin kummalta :/ Meillä on tuo esikoistyttö sairastellut urakalla ja oma jaksaminen ollut kortilla.Nyt taas tuntuu, että valoa näkyy, josko taas hetken oltais energisempiä...FB ryhmässä tulee oltua enemmän kun muutenkin siellä pyörii lähes päivittäin.

Raskausarvista, ei tullut ekassa odotuksessa ja ei ainakaan vielä ole näkynyt.Olen kyllä ahkeraan rasvaillut mahaa, tiedä sitten onko se ollut apuna. Ihan perusrasvalla mitä olen sattunut kaupasta ostamaan. Nyt tosin Dermosilin oliivirasvaa ja se on kyllä ihanaa!Illalla kun rasvannut niin aamullakin vielä iho kostean tuntuinen :)

Töitä vielä viikko, sitten talvilomat ja sitten alkaa virallinen osuus :D Koitan saada nyt aikaiseksi pikku hiljaa niitä vauvanvaatteita kaivamaan esille, ullakolla ovat pestyinä, mutta silitystä ehkä osa kaipaa.

Sairaalakassin ajattelin pakata vasta 37+0 eli menee tammikuun puolelle. Nyt kun synnytän Suomessa niin kotikin lähempänä niin voi sitten mies tuoda jos tulee kuitenkin aiemmin, toivottavasti ei.Esikoinen syntyi 40+3 vaikka kätilö varoitteli 38+0, että ihan koska vaan voi syntyä...Luota sitten noihin ;)

Neuvolaan keskiviikkona 32+0, onkin jo sitten kuukausi edelliseen aikaan.Sitten käydäänkin 2 viikon välein.

Hui kamala kun huomaa miten aika juoksee, en olisi vielä millään valmis luopumaan mahasta :) Tää kun tulee olemaan meidän vimonen lapsonen, kaksi riittää meille ja ollaan heistä sitten enemmän kuin kiitollisia :heart: Ei meistä taida olla enää kolmanteen koittajiksi kun ollut aika henkisesti raskaita pettymyksiä. Ja näilläkin meidän vanha talo täytyy mukavasti :) Ei riitä muuten kaikille oma huone ;) Mutta toisaalta ihanaa kun kohta sen tuhisijan saa syliin, ainoa miinus tässä odotuksessa on täysin nää kamalat hormoniheittelyt!En ole tosiaankaan ollut täysin oma itseni vaan pinna ollut tooooosi lyhyt :(

Mutta keskiviikon neuvolaa odottaen :)

Toive81 ja Sintti 31+4
 
Shamandalie tuohan paljon mieltäni piristi, että kaikesta kirjoittelustani huolimatta minua ei edes muisteta : / Itsetunto nousi heti taivaisiin... En oikeastaan edes tajunnut miten iso juttu on tulla heitetyksi porukasta pihalle. Näköjään kolahti tosi kovaa! Olin ehtinyt olla mukana vain muutaman viikon, kun jostain syystä mun asetusten takia (mulla paljon oppilaita kaverilistalla ja tiettyjä estoja sen vuoksi) mut piti lisätä eka Pt:n kaveriksi ja sitä kautta sitten pääsin vasta mukaan keskusteluun. Mulle tuli sillon ekana mieleen että Pt:llä on jostain syystä lakannut fb toimimasta, kun hän katosi sieltä kokonaan ja siksi olisin myös minä lentänyt pihalle, mutta en saanut siihen mitään selvyyttä kun Pt ei käy enää täälläkään. Tiedä häntä sitten :(

Vappupommi minä ainakin jään tänne :D eli juttukaveria löytyy. Kokemuksesta muistan kyllä että vauvan syntymän jälkeen käynnit harveni huomattavasti kun käsityön määrä lisääntyy. Mutta kyllä vertaistuki on paikallaan ihan kaikille. Voisin kuvitella että vielä murkunkin kanssa olisi kiva kuulla kohtalotovereita... :D

Joulua aloin jo tänään valmistella. Leivoin karjalanpiirakat paistovalmiiksi pakastimeen. Ajattelin tehdä samoin joulutortuille ja pottulaatikolle. Pipareita leivottiin urakalla eilen äitini kanssa ja ens viikolla ajattelin suunnitella sitten muut leipomukset. Pakko vähän kaavailla siihen malliin että pahimmassa tapuksessa olen itse laitoksella jouluna :xmas: Olen kyllä aivan mahdoton jouluhöösääjä, joten tää äippäloman alku osui parhaaseen mahdolliseen vuodenaikaan!!! Kerrankin on aikaa askarrella koristeita ja kortteja ihan urakalla ja leipoa pitkän kaavan mukaan. Lisäksi pitää järkätä viikon päästä vanhempien 30-v. hääpäiväbileet. Tänään olis tarkoitus vielä muotoilla marsipaaniruusuja ja liljoja kakkua varten :D

Eilen uskaltauduin ekaa kertaa piiiiiiiiiiitkäääään aikaan ihan reilusti lenkille. Kävin koiran kanssa heittämässä vitosen. Vauhti ei ollut ihan huippuluokkaa, mutta pää piristyi kummasti! Ei kyllä edes ihmeemmin supistellut. Eipä sillä nyt enää mitään kiirettä olekaan kun päästiin näille viikoille ja lääkärikin antoi luvan syntyä :D

Mussu & Myy 35+0 *POKS*
 
En tarkoittanut Mussu sitä niin kuten ymmärsit. Sieltä kun on ulos laitettu muitakin nimiä.. Ja tosiaan yksäreilläkin kuuluteltu. Ja voin sanoa, etten ollut ainut jotka ei osanneet joitakin nimiä yhdistää mihinkään kasvoihin tai nimimerkkeihin. Jos kerran siellä aktiivisesti olet käynyt, niin olet varmasti myös siihen kohtaan oman kommentisi kirjoittanut jossa lueteltiin nimiä joilta aktivoitumista toivottiin ihan siellä ryhmän sivuilla eikä "vain" yksäreillä?...
 
Mut kun mun nimeä ei ollut millään listalla... Kommentoin kyllä siihen Pt:n viestiin kun oli saanut aika ikävää palautetta näiltä joilta aktiivisuutta toivottiin. Mut antaa olla pihalla olen, joten ei voi mitään. Harmittaa vain se että Pt katosi kokonaan sekä FB:stä että myös täältä palstalta niin en saanut ollenkaan kyseltyä häneltä että mikä meni vikaan. Ei muuten löydy vieläkään Pt:tä naamakirjasta nimihaulla...
 
Viimeksi muokattu:
Joo en minäkään osannut kyllä kaikkia facebookista tippuneita tosiaan yhdistellä nimen ja nimimerkin kanssa.. ja täytyy sanoa että kaikki jotka sieltä on poistettu ryhmästä niin en ole juurikaan edes huomannu :eek: ehkä toiset jää sitten helpommin mieleen kuin toiset.. entiiä! Mutta eiköhän tätä ole jauhettu :) Eikä kyllä mussu81:lle millään pahalla tätä, kun tosiaan samassa tilanteessa muitakin kuin sinä.
Raskausarvista sen verran että mulla on nuo esikoisen aikaan olevat tullu näkyviin taas ja uusia on tullu tuohon navan yläpuolelle. Johtunee varmaan siitä että nyt erimallinen maha kun poikaa luvattu ;)
Elmi Täälä myös kutisee :D tissejä ja alavattaa raavin koko ajan!!! en ole maksa arvoja mittauttanu ees.. mutta neuvolassa sanottiin että se kutina on yleensä kämmenissä ja jalkapohjissa jos epäillään esim raskausmyrkytystä :eek: en sitte tiiä..
Tarjonta on täälä rt ollu aika pitkään jo. Vauva on aika hyvin laskeutunu jo pää alaspäin :)

Ja kaipaileville! Remontti on tosiaan meilä ollu käynnissä :) Tai onhan se edelleenki.. Keittiö on nyt valmis, ja ensviikolla jatkuu tuo vessa remontti kun sinne tuli lisäksi vielä lattialaattojen vaihto niin se vähän venähti..
Ensvuoden puolella jatkuu saunaremontilla sitte..
Mutta poksahtanu en vielä ole vaikka miehen kanssa hullun lailla huhkittu yhessä ja siivottu koko kämppä joulukuntoon ja lisäksi vielä varastoki pantiin ojennukseen! Jouluvalot saatiin ulos (sisällä ne on ollu jo 5 viikkoa, ku aattelin päästä helpommalla remontin jälkeen) :D
Nyt haluan leipomaan uuteen keittiöön ja oottelen veronpalautuksia että päästään jouluostoile :)

POKS 31+0* :)
 
Heips taasen!


Mussu
Minä luulin et tää juttu oli jo kertaalleen puitu läpi, mutta vissiin luulin väärin. On vaan aika anaalia luettavaa ettei minun anteeksi pyyntoäni (varmuuden vuoksi jos sua on kohdeltu väärin) olla otettu vastaan. Kukaan kun ei ole kenellekkään pahaa tarkoittanut se nyt on selkeää.
Minä muistan kyllä minun naaman, mutta mulla on yleensäkin aika tarkka naama muisti. Sitä en muista mitä olet itsestäsi kertoillut ja paljastellut. Niin ja kukaan ei ole niin hullu et menis taakse päin sivustossa kuukausien juttuja lukemaan. Niin ja yhden kuvan vaan huomasin sinusta.
Jos annan yhden neuvon niin se on se et tän vatvaaminen saa minusta loppua tähän niin kuin oli jo viimeksi toive kaikilla jotka silloin kirjoittivat. Tästä kun ei kukaan sen viisaammaksi näin tule. Päinvastoin kukaan tuskin haluaa tällasta skeidaa huvikseen lukea. Pinon tarkoitus kun on toisten tukeminen ja iloisen odotuksen jakaminen.
Pahat ajatukset ja katkeruus muutenkin tekevät huonoa ihmisen mielelle ja jopa terveydelle. Eli se siitä minun puolesta.

Sairaalakassi
on 90% pakattuna. Se on sen takia koska täällä joutuu ottaa itse omasta takaa kaikki mukaan sairaalaan. Mulla tulee olemaan 3 kassia kun sinne menen sit.
Toisekseen kun tää on mun kolmas lapsi ja suppaillut on ihan riittämiin en uskalla jättää viimeiseen tinkaan laukkujen pakkaamista. Muutenkin mulla on suunniteltu sektio sit tammikuun alussa ei siihen oo aikaa enään kuin kuukausi...
Sitä ennen on sit tietty joulu ja siihen liittyvät kiireet.


NP ja 33+6
 
Viimeksi muokattu:
Mussu ja vappupommi ja muutkin,mä ainakin kaipailen juttukaveria täällä!:wave:

Onko muuten kenelläkään tietoa mitkä viikot täytyy olla kasassa että voi mennä synnyttämään ns. pienenpään sairaalaan jossa ei välttämättä ole sitä tehohoitoa?Kun ei ainakaan tuolla Lohjan sairaalan sivuilla kerrota aiheesta mitään.Mitäs sitten jos tulee ennenaikainen synnytys,mitä teen ja mihin meen...?Anteeksi,tälläinen hysteerikko kun olen niin asia vaivaa vaikka veikkaan että olen vielä helmikuussakin yhdessä läjässä..:ashamed:

mä leivoin kans joulutorttuja tänään mut ei puhettakaan että sais niitä pakkaseen...sen verran tuli masiteltua,nam nam..

Taffo ja HyytiKyppynen 32+5
 
Taffo ainaskin tonne vammalaan täytyy olla 36 viikkoa kasassa, sielläkään ei tehoa. Muutoin täällä mennään taysiin.

Mä muuten ensin ajattelin että tämä syntyy joulukuussa, mut nyt ei todellakaan tunnu siltä.... vaikkakin voihan se synnytys alkaa milloin vaan.

Joulutortuista, mun herkkua, mut se närästys :x

vappupommi 34+4
 
Taffo kiva että tääläkin on kuitenkin seuraa. Tuohon sun kysymykseen, täällä pitää olla 35 viikkoa täynnä että pääsee pienempään yksikköön. Eli tänään on huoli siltä osin ohi :D Ei kannata hätäillä, osaavat kyllä sitten tilanteen sattuessa neuvoa, kun soitat suoraa johonkin alueesi yksikköön. Neuvolassa tietysti tietävät myös, mutta valitettavasti usein se hätä osuu virka-ajan ulkopuolelle :p

NullPoints olen ehkä sitten ymmärtänyt vertaistuen väärin, kun ainakin aiemmin on saanut vuodattaa niitä ikäviäkin tuntemuksia. Mielestäni on parempi kirjoittaa suoraa jos jokin asia tuntuu ikävältä, kuin märehtiä sitä yksinään. Tämähän juuri on se idea koko jutussa :confused: Jos luet näitä viestejä muutaman päivän sisältä niin huomaat varmaan, että olen vastaillut toisten kommentteihin ja kertonut vain suoraa oman kantani ja sen miten olen tilanteen kokenut. Kyllä aikuisten ihmisten pitäisi osata keskustella myös ikävistä asioista, ei pelkästään niistä iloisista! Keskustelu ja omien tunteiden kertominen ei ole katkeruutta, vaan pahan mielen purkamista terveellä tavalla :) Anteeksi jos tämä keskustelu on sinua ahdistanut, minusta tuntuu myös ikävältä ja aika ulkopuoliselta kaikin puolin :'(

Sitten niitä iloisempiakin; huomenna päästään kuopuksen kanssa kerhoon ekaa kertaa sitten edellisen äippäloman jälkeen :) Töissä on kyllä kiva porukka, mutta tosi kiva taas pitkästä aikaa päästä mammaseuraan. Tekee pojullekin hyvää, kun on pääosin ollut kaiken huomion keskipisteenä päivät mummolassa! Montaa kertaa ei ehdi ennen joululomaa olla, mutta onneksi on sitten pitkä kevät aikaa kerhoilla.

Nyt takkatulen ääreen isännä kylkeen kyhnyttämään, ihanaa kun hirvenpyynti on ohi ja näkee taas miestäkin kotona :heart:

Mussu & Myy 35+0 (edelleen)
 
Viimeksi muokattu:
Mussu: mä niin komppaan sua närästyksen suhteen. Voi jessus... renniet kulkee kokoajan matkassa ja iskee pieni paniikki jos jostain syystä unohtuvat kotiin.

Flip: olipas paljon kurjia uutisia. :(

Pippuri: Toivottavasti pikkuinen kääntyisi oikeinpäin, niin ei tarvitsisi sitä jännätä. Joku terkka mullekin sanoi, että rv 34 saa vielä olla mitenpäin vaan, mutta sen jälkeen pitäisi jo kääntyä.

vappupommi: itse nukun parhaiten vasemmalla kyljellä. Ja odotan jo sitä, kun voi taas nukkua mahallaan. :)

taffo: meillä taitaa olla sama sairaala. :) rv 36 jälkeen voi mennä. Esikoisesta kävin silloin tutustumassa ja silloin sanottiin, että jos tulee jotain tuntemuksia etukäteen, niin sinne vaan soitto ja tarkastukseen.. pistävät sieltä sitten tarvittaessa eteenpäin (oikeaan paikkaan). Muistankohan nyt ihan väärin, että Jorviin rv 35 jälkeen ja sitä ennen naistenklinikalle, mutta kuitenkin Lohjan kautta.

ON: s-u-p-i-s-t-e-l-e-e!! Ei mitenkään säännöllisesti, mutta välillä niin kipeästi, että pistää puhisuttamaan.


emeliina rv35+1
 
Ai kamala kylkipisto, mulla on tuo vasen kylki ollut todella kipeä tässä jo jonkun aikaa, samoin selkä, vaikka toivoisin et menis tammikuulle, alan olemaan jo aika kyllästynyt näihin särkyihin, kolotuksiin ja hormonien heittelyihin...minä kun olen kiukkuinen kuin ampiainen täällä :( sääli lapsia ja miestä

tänään taas sappihapot antamaan ja sitten keskiviikkona neuvolaan ultraan kattomaan miten päin tirriskä majailee, sit ois 10.12 kysin käynti jos ei aiemmin jo sinne pidä sitten mennä vauvan asennon takia. sit onkin jo joulu ja uusivuosi ja pian jo vuosi mennyt kaksostenkin menehtymisestä...toisaalta ilon aikaa tämä vuodenvaihde, toisaalta surua täynnä

Mutzilla ja tirriäinen 34+4
 
Pohtii olisko -25 astetta sopiva päivä leivontaan vai ompeluun. On niin paljon kaikkea mitä haluais tehdä, mutta aika on rajallinen. Vauvan vaatteetkin pitäisi jossain vaiheessa alkaa pestä laatikoihin :whistle: Jos kävis nyt eka kerhossa jahka taksi hakee tuon esikoisen kouluun, leipois sitten niin lämpenis mökki samalla ja sit vois vaikka ommella inviivi -paitoja miesväelle (kuopus on aivan hurahtanut pingviineihin, joten meillä saa jokainen mies oman pingviinihupparin joulupukilta...) :D

Mutzilla varmasti raskasta aikaa, en osaa edes kuvitella. Onneksi kuitenkin tänä talvena tulee ihan uusi aihe juhlaan. Ja juu yhdyn tuohon hormonien heittelyihin - kuten huomattua, niin on vähän turhan herkkis kaikelle :LOL: Onneksi on muitakin joilla heittää. Välillä olen tosi maassa ja sitten taas kiukkuinen ja toisessa hetkessä hirvittävä höryjuna siivoamassa ja puunamassa. Ei isäntä koskaan tiedä millä tuulella olen kun töistä kotiutuu :headwall: Onneksi ainakin aiemmin tämä vaihe on tasoittunut mulla tosi pian synnytyksen jälkeen.

emeliina mä yritän ajatella positiivisesti että jospa nuo supistukset availis hiljalleen ne loputkin paikat, niin ei olis itse synnytys sitten niin pitkä. Eipä se valitettavasti taida ihan mennä niin, mutta ainahan sitä saa toivoa :)

Mussu & Myy 35+1
 
Heippa kaikille!
Poks poks 32 viikkoa täyteen tänään!
Spatzille tsemppiä ihmissuhdemyrskyyn, varmaasti pärjäätte mahavaivan kanssa! En oikein pysty ymmärtämään lapsen isän käytöstä. Toivottavasti sulla on siellä hyvät tukiverkostot joilta voi tarvittaessa pyytää apua.

Hormoneista niinpä niin... Täälläkin on välillä kireyttä havaittavista ja erittäin matalaa kynnystä sanoa asioita suoraan, varsinkin jos jokin ottaa päähän. Meinasin melkein ruveta kommentoimaan FB-juttua, vaikka se ei mulle mitenkään kuulu, kun vasta nyt olen ruvennut aktiivisemmin kirjoittelemaan enkä ikinä koko ryhmää nähnytkään. Ja väsyneenä on ihan maailman surkein nyyhky. Synnytyksen alla ja jälkeen ne hormonit sitten hyrrääkin, mielenkiintoista...

Nukkumisesta joku kirjoitteli. Kyljellään yritän nukkua. Kun pieni on poikittain (luultavasti vieläkin) tuntuu aina potkuja siihen alapuoliseen kylkeen ja välillä tuntuu että se oikein vaatii parempaa tilaa. Olen näihin viikkoihin asti nukkunut hyvin, mutta vikat pari yötä on ollut yhtä tuskaa. Ja illat, ilmeisesti se on se närästys. Hapot ei tule ihan ylös asti mutta polttelevat kurkunpäässä, yäk.

Mutzillalle voimia! Ja kiva kun te alusta mukana olleet viitsitte piipahtaa täällä moikkaamassa!

Emeliina harkkasupistuksia on täälläkin ollut raskauden puolivälistä. Stressi tosiaan pahentaa ja kiire. Mulla on käytössä Anita-tukivyö joka on ollut kullanarvoinen ja tuntuu helpottavan supistuksiakin jostain syystä. Lepoa vaan ja paljon vettä. Ja niinkuin Mussu kirjoitteli, kohta ne supistukset onkin tosi toivottuja!

Kaveripariskunta, josta kirjoitin voi onneksi jo paremmin ja elämä jatkuu. Meillä mies reagoi uutiseen tosi voimakkaasti tunteella, mutta huomaan itsestäni että blokkaan pahat jutut pois ihan tarkoituksella. Kaikenlaista voi tapahtua matkan varrella, sekä kivoja ja ikäviä asioita ja yritän vaan koko ajan kovasti miettiä että, suren jos surun aika tulee, mutta en etukäteen.

Omasta navasta sen verran, että sitä ei kohta näy ;-). Vatsa on iso ja äitiyslomaan tasan kaksi viikkoa. Perjantaina on lääkäri ja ens viikolla taas ultra ja lääkäri. Vauvan lepo- ja jumppahetket erottuu nyt tosi selvästi. Yritän aina välillä herätellä pientä jos on kovin hiljaista ja mies siihen sitten, että anna nyt toisen rauhassa nukkua...

Flip 32+0 (meni viime viestissä viikot väärin, toivottavasti ne nyt on oikein. Ja viikoista puheen ollen, mitä kuuluu Kääkkikselle?)
 
Heippa taas,

Töissä on taas kuljettu niin ahkeraan että tuntuu ettei muulle jää aikaa. Onneksi enää ei ole kun pari viikkoa töitä ja sit jään pois.

Pakastin on vieläkin hankkimatta kun ei oikein osaa päättää minkälaisen laittais ja yleensä ollaan ukon kans eri aikaan kotona et vois yhdessä miettiä. Vielä ei ole tullut leivottua mitään jouluherkkuja, vaikka pitäis varmaan jo alotella. Tytön synttäritkin on tulossa, mut onneksi kaveri lupas leipoa sinne kakun niin on ainakin yksi huoli vähemmän. Perjantaina varmaan leivon sit synttäri tarjottavia kun on lyhyt päivä töissä. Jännittää hieman et miten ne menee kun tyttö kutsui ekan kerran pari eskarikaveria synttäreillensä.

Odotuksen suhteen tuntuu että mennään niin tasapaksusti eteenpäin ettei mitään kommentoitavaa löytyis. Tuikku on huomattavasti liikkuvaisempaa sorttia kun tuo esikoinen. Lääkäri tuumasikin että onkohan se poika. Sykkeet kyllä menee samaa rataaa kun aikaisemmassa raskaudessakin. Viime torstaina oli siis lääkärineuvola ja kaikki oli hyvin. Verenpaineet oli nousussa, mutta mulla on ollu sen verran alhaisemmat paineet ettei haittaa vaikka vähän nouseekin. Hemoglobiinikin oli hyvä, vaikka viime raskaudessa tässä vaiheessa oli jo lisärauta käytössä niin nyt sitä ei tarvi.

Torstaina on sit neuvola. Terkkari sano et rv30 eteenpäin mennään kahden viikon välein neuvolakäynnit ja lääkäri sano että olis hyvä ottaa mitat uudestaan parin viikon päästä kun oli sf-mitta samassa kun lokakuun käynnillä. Lääkäri kyllä arveli että Tuikku on poikkitilassa, mutta sano samalla että onhan sillä vielä tilaa kääntyillä vaikka miten.

Oon yrittäny kuumeisesti metsästää mammamallin juhlavaatteita pikkujouluihin ja siskon häihin/vauvan ristiäisiin, mutta sopivia ei tunnu löytyvän mistään. Tuntuu aika toivottomalta.

Eipä sit nyt tän enempää. Mukavaa joulunalusaikaa kaikille.

-Lumis- ja Tuikku 30+3
 
Olinpa ihan unohtanut tänne kirjoittelemisen/lukemisen :ashamed:
Ja oli tullut niin kamalasti tekstiä että ajatukset menee ihan sekasin jos yritän kommentoida vaikka mieli tekisikin. Joten anteeksi omanapaisuus. :/

Äitiyslomalla olen nyt toista viikkoa :) Tuhat kertaa parempi olo kuin töissä ollessa! Ei oo pakko jaksaa 8h. Vielä ei aika kovin pitkäksi ole tullut vaikken ulkona jaksa kamalasti käydä.
Joulun olen jo kotiin laittanut (laitan sen aina mun synttäreiden 1.12. aikoihin), siivoillut oon kyllä aika paljon :) Mukavaa kun on siistiä.

Nukkumisesta Nukun kyljelläni,oikealla nukkuisin paremmin mutta lonkka tulee kamalan kipeäksi (mulla siinä kuluma). Pari päivää sitten nukuin vielä 10-12h yössä heräilemättä. Nyt ei enää väsytä iltasin ja heräilen muutaman kerran yössä ja nukun "vain" 8h.
Pienen liikkeet ei pidä hereillä vaikka kovasti potkii ja jumppailee öisinkin mutta mä nukun vaikka olis mikä. Tosin helmikuussa kun miehen kanssa oltiin Cookin Saarilla niin heräsin kyllä hurrikaaniin kun sänky ja meidän koko mökki tärisi ja heilui :| ja meteli oli valtaisa..

Sain tänään äitiysrahapäätöksenkin :) Jee! Kävi helposti ja 6kk palkan mukaan onneksi. Ittelle oli vaan sattunut moka kun olin ilmoittanut matkakulut kk ihan päin honkia :D Kyllä nauratti kun luin että matkakuluvähennykset 5000€/vuosi :D Vaikka oikea on sen n. 1000€. Onneksi on helposti korjattavissa :)

Neiti on kyllä erittäin vilkas tapaus :D Tässä nyt parin päivän ajan potkinut, vaihtanut kylkeä ja pyörinyt niin kamalasti. Ihanaahan se on, eipä tarvitse huolissaan olla :)
Viime viikolla oli neuvola, paino oli laskenut -306g viikossa. Eikä ole siitä muuttunut. Nyt tullut 15kg yhteensä lisää. Ennen raskautta bmi jotain 22.
Proteeini ollut nyt kahdessa neuvolassa 1+ ja pitää viedä pissanäyte labraan.
Verenpaineet on sen 105/56, välillä yläpaine laskee 90 ja silloin vasta koko maailma pyörii :kieh:

eglite ja neiti 32+5
 
Viimeksi muokattu:
Eglitelle jo etukäteen ONNEA syntymäpäivän johdosta :flower:

Minulla on vähän sama tilanne kuin Lumiksella, että odotus sujuu hyvin ja ei ole oikein mitään kommentoitavaa raskauden suhteen. Kaikki vaan ihmettelee minun pientä mahaa :confused: No mieluummin pieni maha kuin iso. Esikoinen oli syntyessään alle kolmikiloinen, että jospa sitten tämäkin tulokas on samaa kokoluokkaa.

Meille taisi jäädä täysin arvoitukseksi kumpi vauva täältä tulee, ellei tule sitten enää mitään ylimääräistä ultrakäyntiä. Toisaalta on mukava, kun ei tiedä kumpi on tulossa..se olisi sitten yllätys syntymähetkellä. Toisaalta olisi jo mukava tietää kumpi tulossa, niin voisi pestä nuita vaatteita paremmin valmiiksi. Eilen sain jopa ostettua hajusteetonta allergiaystävällistä pesuainetta ja jo kovasti syyhyää kädet pesemään, silittämään ja laittamaan pienelle vaatteita valmiiksi. Kunhan nyt ensin saisi sen hoitopöydän...

Minullakin välillä nuo hormonit aiheuttavat pientä kireyttä ja nalkutusherkkyyttä varsinkin miehelle ja joskus jopa esikoiselle. Eilen illalla sain kunnon itkukohtauksen..ensimmäistä kertaa tälle odotukselle. :O Olin kyllä paljon herkempi itkemään esikoista odottaessa mutta nyt olen ollut ehkä tasaisempi ja verenpainekin on pysynyt hyvänä ;) En ole jaksanut stressata niin tämän toisen raskauden kanssa..

Ihanaa, kun joulu lähestyy. Mukava ostella/laitella joulujuttuja ja nauttia jouluisesta tunnelmasta. Tänään leivon (monen vuoden tauon jälkeen) pipareita ja eilen leivoin tämän joulun ekat joulutortut ja paketoin lahjoja. Ensi viikonloppuna olisi tiedossa suvun kanssa ekat pikkujoulut tälle vuodelle :xmas:

Ensi viikolla sitten taas neuvolaan..

Elmi ja Minni 33+2 :heart:
 
Tulin välillä tuulettelemaan päätä. Korjasin aamulla viimeiset lukiolaisten uusintakokeet (niin mikä äitiysloma - alkoiko se muka viikko sitten...) ja nyt olen vääntänyt paria erityispedagogiikan esseetä. Viis pitäis tehdä ennen myyn syntymää, mutta motivaatio on jokseenkin heikko... Tällä hetkellä väännän kymmenettä sivua kuulovammaisuuden vaikutuksesta lapsen kehitykseen ja koulunkäyntiin |O Asia on mielenkiintoista lukea, mutta tämä kirjoitustyö ei niinkään nappaa...

Flip mä ainakin teen tuota pahojen juttujen kiertämistä ihan isompienkin lasten osalta. En halua kuulla/katsoa telkasta yksityiskohtia jos jotain on sattunut pienille lapsille. Olen aivan tavattoman kova murehtija muutenkin niin en enää tietoisesti halua lisätä sitä ollenkaan!

Mutta työt kutsuvat... :kieh: Jos sitten huomena ottais taas rennommin ja tekis vaan käsitöitä ja katselis kun lapset leikkii. Hieman ahdistavaa kun ei pääse kunnolla ulkoilemaan. Tuo -20 on vähän turhan raaka pitempiin pihaleikkeihin. Vähän on kyllä rattikelkkaa käyty kuopuksen kanssa ulkoiluttamassa, mutta siihen se sitten jäikin. Karua jos koko keskitalven on tällaiset pakkaset - ei pääse vauvan kanssa yhtään ulos...

Mussu & Myy 35+2
 

Yhteistyössä