*Tammikuun tähdet-11* syyskuu-10

jotenkin osasin arvata että näin tässä käy.. heräsin aamulla akhdeksan aikaan soittoon, neuvolatäti soitteli ja ilmoitti että oli varannut mulle ajan lääkärin vastaanotolle täksipäiväksi klo 14.15, sillä mun hb joka otettiin maanantaina labrassa oli vain 83 :S joten, nyt tarvii mennä lääkärin kansa keskustelemaan että mitäkö tehdään, eli toisinsanoen ollaanko sitä kohta sairaalassa veritankkauksessa vaiko mitä?!!!!
 
Moi!
Voisin vähän esitellä itseäni. Olen siis kohta 30 vuotias ja meillä on esikoinen tammikuussa 7 vuotias. Tulokkaalla on myös la tammikuussa mikä tuntuu hassulta. Pojan syntymän jälkeen olisi ollut tarkotus aikast pian hankkia kakkonen, mutta elämä muuttikin suuntaa ja vei surullisille poluille :|. Enkä sen kaiken raskaan keskellä varmasti olisi jaksanut nyyttiä hoitaa. Nyt elämä näyttää valoisammalta ja paremmalta =). Se parempi aika sitten on nyt ja saa nauttia uudesta tulokkaasta :heart:.
Kovin jännittää ja toisaalta pelottaa tuleva synnytys kun tietää mitä on tulossa ja eka synnytys ei mennyt ihan hyvin pelko jäi.
 
Onnea tyttö ja poikalupauksista!

Tervetuloa joukkoon sn ja Dulce86! Ja Sippe-80 taitaa myös olla uusi tässä ryhmässä. Toivottavasti nyt kaikki menee hyvin ja elämä pysyy valoisalla tiellä. :hug:

Muzillalle onnea uudesta kodista!

MamiMansikalle onnea puolivälin saavuttamisesta!

ä060811:lle voimia ja toivottavasti hb-arvot saataisiin pian nousemaan! :hug:

Vielä ei olla vauvantarvikkeita alettu hankkimaan (muutamaa vaatetta lukuunottamatta), mutta on vähän kyselty tutuilta ja aika hyvin taitaisi kaikkea löytyä.

Tutustuin vähän netissä tuohon Kelan äidin vanhempainetuushakemus-lappuseen ja tuskastuin kun vaikutti taas niin heprealta. Miks noita Kelan-papereita on aina niin hankala täyttää... Tai sitten oon vaan niin tyhmä kun en niitä ymmärrä... :kieh:

Viime viikolla alkoi potkujakin tuntumaan ja toissa iltana sai isäntäkin osansa kun sai poskeen potkun kun koitti salakuunnella mitä siellä masussa puuhaillaan. :D

Tänään oli rakenneultra. Kaikki näytti olevan hyvin ja saatiin pari kuvaakin mukaan. Toinen kuva on jalkaterästä, joka näyttää hurjan isolle. Taitaa käydä samoin kuin veljenpojalle, että ne ihanat pikkuiset sukat ei tule mahtumaan jalkaan ollenkaan...:p

Ja niinhän tässä kävi että se mun "varma poika-olo" taitaakin olla tyttö! :D

Heta & Hippo 20+5
 
Heippis!
ä060811 onpa hurjat noi hemoglobiinit! Itsellänikin alhaalla ja putoaa aina alle satasen raskausaikana, mutta ei sentään noin kovasti.

Harmittaa oikein, kun tuntuu, ettei millään ehdi käydä täällä kirjoittelemassa. Töissä on ihan tolkuton kiire koko ajan ja töiden jälkeen on sitten jo ihan rättipoikki. Ei jaksa enää kotihommien päälle oikein mitään. Ehkä äitiysloman alkaessa tulee oltua sitten vähän aktiivisempi kirjoittelija. Kuulumisia olen käynyt aina välillä lukemassa.

Savaralle
voimia, paljon! Kaikkien muidenkin tavoin toivon sydämestäni, että koko trio pääsee syliin saakka.

Höh, junnu (3-v) laulelee tuossa vieressä: "Äiti on tyhmääää, äiti ei enää rakasta minuaaaa"...
Täytyy vissiin ruveta antamaan lapsoselle huomiota.

Kreecher ja Ötys 21+4
 
ä060811 ompa vain hurjat hemoglobiinit! Kerrohan mitä lääkäri sano?

Tää oottaa huomista rakenneultraa <3 jippii! Vihdoin!!! :p

ja mietin ihan samaa että tyhmää ko palsta hiljentyy :/ Toivottavasti taas loppuakohen kasvaa kiinnostus kirjotteluun..
Neuvolakuulumiset myös kivoja! Ite kävin pari viikkoa sitte ja seuraava on kahen viikon päästä..
Ensviikola on sinne diabeteshoitajalle aika! :p

20+3
 
Mä oon ollut edelleen hirveen laiska kirjotteleen tänne, vaikka suht aktiivisest seurailenkin toisten kuulumisia :)
Tervetuloa kaikille uusille!
Mulla oli tossa viikko sitten ultrakin, vauveli vastas ihan viikkojas ja kaikki nääytti olevan kunnossa :)
Ja aika selvästi itsekkin olin näkevinään että poika olis tulossa ja sitte kätilökin niin sanoi. Ja saatiin oikein kuva muistoksi, josta kuulemma sitte voidaan vertailla kun syntyy että pitikö paikkansa :D Hauska.

Hyvin ollaan jakseltu, on kyllä ollu ihana kun tän raaskauden aikana ei ole pahoinvointia ollut oikeeastaan ollenkaan, toisin ku tosta esikoistytöstä oli tosi ppitkään ja aina aamuisin varsinkin tosi huono olo. Mutta kiva et nyt oon sit jaksanu hyvin touhua tyttömme kanssa, kun mies on aika paljon ollut töissä. Mutta kyllä se tästä helpottaa kun saaa ton yhden ison homman valmiiksi, ni ehtii kai sitte olemaan kotonakin mein kans enemmän. Nyt parhaillaan on loppuviikon poissa vähän kauempana hommissa, et ei tuu kotiin ees yöks :( Ikävää...

Mä täs siis yksinäni surffailen, tyttö nukahti tossa tunti sitten :) On ollut tosi hyvä nukkumaan pienestä asti. Jo kuusiviikkoisesta asti nukkunut yötkin heräämättä 19-7 suunnilleen ..... Saa näähdä mikä vattasta tulee, toivottavasti ei ainakaan ihan täys vastakohta ;)

Neuvolaa mulla ei nyt ole ollut viiteen viikkoon,ku oli toi ultra täs välis, ni siel näki et kaikki kunnossa ni neuvola laitettiin vasta ensviikkoon. Tuun sitte kertoilee kuulumisia...

Sori etten nyt taaskaan ala erikseen kommentoimaan kirjotuksiin, mutta onnea kaikille yhteisesti hyvistä ultra- ja neuvolakuulumisista ja ne joilla jotain ongelmia ollut niin voimia! :hug: toivottavasti kaikki menee hyvin =)

Laitan vielä ultrasta saatua kuvaa tänne ainakin pari. =) Saatte sitte itekki tehdä johtopäätöksen oisko meille poju tulossa ;)

Aijaa.com - 6722059.jpg

Aijaa.com - 6722070.jpg

Aijaa.com - 6722076.jpg


Siinä nyt muutama kuva:) En osaa laittaa niitä niin että ne näkyis suoraan täällä kaksplussan sivuilla mutta onpaha linkit kumminki :D Ja sit ne on aika isoja kuvia, mutta kaipa niistä selvää saa. Ekassa siis on kuva jalkojen väliin suoraan ...

-victoria89 ja vappu 21+4-
 
Viimeksi muokattu:
Victoria, kyllähän toi pojalta näyttäis :D ellei oo napanuoraa..

mä en oo hirveesti tänne viimeaikoina kirjotellu, kun aina kun saan tekstin loppuun ja lähetän sen niin se kaoaa jonnekkin :/

painoa tulee nyt ihan hirveeseen tahtiin, ja potkut tuntuu istualteen jo kämmenen verran kylkiluista alaspäin- tuleekohan minivauvan vaihteluksi jättiläinen?
no sf mittakin oli viime neuvolassa jo 22.

mulla on viimeaikoina ruvennut närsäsrämään ,ja lonkat särkee varsinkin öisin..nukuttua on tullut todella vähän ja oon välillä parkunut kun oon tullut töistä kotiin kun oon niin väsynyt.
Ja töissä alkanu mokailee ihan hirveesti. tänään lääkärillä käytni josko sieltä sais vähän apuja.

hippu 10 ja mölli 23+2
 
Ihan nopeesti vaan töiden keskeltä omaa napaa. Ultrassa käyty tänä aamuna ja kaikki hyvin, 411g ja 25cm oli mitat ja tyttö!!!?!! siis tulossa! En ole ihan vielä sisäistänyt asiaa että minusta tuleekin nyt myös tytön äiti kahden pojan jälkeen! Iloinen toki olen mutta onhan tässä totuttelemista. Ja toisaalta kun mies vähän toivoi poikaa niin vaikkei hän pettynyt olekaan tähän tyttöön niin tavallaan vähän toivoin että hän olisi sen pojan saanut. Kuitenkin ihana ultra ja ihana tyttö siellä jatkaa nyt vielä pari kuukautta kasvuaan kunnes on aika tavata äiti ja iskä kasvotusetn :heart:

MamaDeDos + tyttäreni ( :confused: ) 21+0 (POKS!)
 
kääkkis
MamaDeDos: Sulla on varmaan sama tunne, kun mulla silloin kun varmistui ultrassa se, että kahden tytön jälkeen tulee poika =) Nyt on mua vaan peloteltu miten tulee olemaan vaikeampi kun tytöt jne. niin vähän on alkanut harmittaa :( Tuntuu, että olisi ollut paljon parempi, että tämäkin tyttö.

Meillä kävi miehen kanssa viikonloppuisissa häissä pieni välikohtaus ( hän kännissä kuin käki, mutta ei tietysti omasta mielestään ja meillä vielä oli lapset mukana ) ja siitä lähtien on ollut todella paha olla henkisesti. Kaikki kolhut tuntuvat nyt vielä kovemmilta ja lauantaina olisi edessä hautajaisetkin. Täytyisi jotenkin saada tsempattua, koska nyt on alkanut harmittaa koko raskaus ja on alkanut miettiä kuka täällä oikeasti kaipaisi jos vain häviäisi pois...

Jotain hyvääkin: Huomenna pääsen diabeteshoitajalle ravintoneuvontaan. Tiedän kyllä jo suunnilleen, mitkä ruuat sokereita nostavat, mutta saanpa toivottavasti lisävinkkejä sieltä =)

Parempia fiiliksiä teille ja kiitos kun olette olemassa :flower: Huomasin, että mun olo alkoi parantua, kun tulin tänne lueskelemaan.

kääkkis ja "osku" rv 21+3
 
Heips !!
Täällä ois kans yks tammikuulainen odottaja,olin alunperin tuossa helmikuun helmissä,muttaku kun la aikaistui tammikuun puolelle nii ajattelin hypätä tänne :) Elikkä esikoinen on meille tulossa,mulla ikää 20 ja 30.1 ois la.. synnytyssairaala OYS :)
 
Kääkkis joo varmaan samat fiilikset kun sinulla, ajattelin juuri samoin että miten olen ajatellut että pojat on niin paljon helpompia että miten osaan olla tytön äiti. Olen itse ollut pienenä poikatyttö ja nyt kasvattanut kahta poikaa ja jos tästä tytöstä ilmenee yhtään mitään diivan elkeitä tai tulee vääntöä jostain esim. vaate-asioista niin mitenköhän osaan sellaisissa tilanteissa toimia. Mutta täytyy luottaa siihen että että kasvatuksella on paljon osuutta lapsen käytökseen, ettei tästä mitään diivailevaa prinsessaa tehdä. Onhan se kuitenkin tosi kiva päästä kurkistamaan tyttöjen maailmaan ja tosi onnellinen tästä olen. Toivottavasti piristyt ja pian olet jo permmilla fiiliksillä. Mulle tulee ajoittain samanlaisia tuntemuksia, kai ne hormonit pahentaa juttuja aika paljon. Viime viikonloppunakin oli isän kanssa aika hankalaa, hän on todella hankala tyyppi ja laukoo suustaan ihan mitä sattuu ja silloin en voinut muuta kuin itkeä koko päivän ja todella masis olo, sitten taas välillä tulee tunne että meinaa pakahtua onnesta kun miettii tulevaa vauvaa ja mies sattuu tekemään tai sanomaan jotain ihanaa. Tällaista vuoristorataahan tämä on. Jaksamista hautajaisiin ja toivottavasti piristyt pian.
 
Hip hei :) Nyt palattu kotiin matkoilta :) Liikkeet alkoi tuntumaan kovasti matkan aikana :heart: Ja kämppä saatiin myytyä tänään :) Huomenna olis neuvolakin taas pitkästä aikaa. Tuun kertoo neuvola kuulumiset ja kommentoimaan enemmän huomenna, vielä kovasti väsymystä ilmssa matkan jäljiltä..

piupula ja lilleri 23+6
 
ä060811 mitäs lääkäri hb:sta tuumas; laittoi sut varmaan äitipolille käymään?

tervetuloa pirpana ja olikos muita uusia.... onnea ultrakuulumisitakin niitä saaneille, poikaoloja oli ainakin vaihtunut tyttöön

suonenvetoa ilmaantunut, huh hei! On muuten kipeitä keskellä yötä herätä, auuuuu :eek: magnesiumia hainkin äsken apteekista

oletteko muuten seurailleet noita muita kuukausiryhmiä; itse lueskelen marraskuun ja joulukuun. Marraskuisissa on syntynyt jo kaksi vauvaa :heart::heart: Etuajassa tietysti mutta jokatapauksessa
Eskä alkaa jännittää siinävaiheessa enemmän kun joulukuiset alkavat syntyä urakalla.

:attn:Synnytysvalmennusgalluppia;:attn: minkälaista teillä? Käykö kukaan yksityisellä, katselin vaan netistä että Tampereella ainakin ois... meillä neuvolassa maraskuun alussa jokunen kerta; synnytys,lastenhoito, fysioterapeutti

vappupommi 24+2
 
Viimeksi muokattu:
Tulin vaan tänne pikapikaa ilmoittamaan neuvolakuulumisia, kun oli se kuuluisa toinen neuvola tänään. Ensi viikolla tulen sitten paremmalla ajalla kommentoimaan teidän juttujanne :) On ollut vähän kiirusta..

Viikkoja 22+5
Paino +340g/vko
RR 125/79
Pissa puhdas
Hb 140
Sf-mitta 20
Sykkeet 135-160
Liikkeet ++

Eli kaikki oli hyvin ja sain ne kelan paperit..ne pitäis viedä nyt postiin. Palataan. Mukavaa viikonloppua kaikille äideille ja maha-asukkaille :heart:

Elmi ja Minni 22+5
 
äitipolille laitettiin lähete, saa nähdä koska sinne nyt sitten pääsee... mut ilmeisestikin veritankkausta luvassa, ainakin lääkäri epäili näin.. hassua vaan ettei sinne heti voinut mennä, vaan odotetaan että molen ketarat ojossa jossain tuolla enneku apua saa oikeasti
 
uusille tervetuloa :wave:

ä060811 Toivottavasti saat rautatasapainon kuntoon ja olo kohenee :hug:

Elmi Onnea neuvolakuulumisista :)

vappupommi kesällä seurailin toisia pinoja ja luin synnytyskertomukset niistä, varmaan tässä nyt ma eteenpäin, kun mieskään ei oo enää lomalla, niin tulee luettua enemmön, kun ei tääl kotona niin paljoo tekemistä ole.. :p

Jessica onnea poikalupauksesta :heart:

kääkkis Paljon voimia sinne ja jaksamista :hug: Ja voimia hautajaisiin :hug:

(.) Neuvolassa kaikki kunnossa, painoa tullut 500g/viikko lisää ja koko raskausaikana 5kg.. Sokerirasitukseen joudun nyt kahden viikon päästä, kun sokerit romahdelleet alas, niin halus vaan tarkistaa, et kaikki kunnossa, raskausdiapeettestä ei kyllä epäillyt, mutta sanoin että voi mennä, niin ei tarvii sit huolehtia. Luulen kyllä, että kaikki on kunnossa :) pissa oli puhdas ja sf-mitta oli 20,5cm, eli keskikäyrillä mennään melkein, vähän alla, mutta pieni vauva meille pitäisikin tulla :) Hmm.. Olikohan sitten muuta, muutetaan noin kk päästä tästä ja kunta vaihtu, niin vaihtuu neuvola, mutta eipä tuo mitään haittaa.

piupula ja lilleri 24+0
 
Hei!

Savara
Hienoa et kaikki menee hyvin. Sun tilanteessa varmaankin voi sanoa et jokainen päivä kasassa on kultaakin arvokkaampaa. Eli tsempit sinne makailuun. Rankkaa on varmasti vaan olla, mutta toivottavasti pystyt kehittelee jotain piristystä mielelle.


Hitsit ä060811 et sulla on tosiaankin alhainen hb. Aika rajua et siihen ei mikään auta et joudut ihan tankkaukseen.


Tervetuloa kaikille uusille!


Onnea hienosti menneille rakenneultrille!


(.) En oo kerennyt ja jaksanutkaan kirjoitella. En tänne enkä tonne FB puolellekkaan. Ollaan oltu nimittäin tosi kiireisiä. Meil on ollut viimeinen vaihde menossa tässä huoneiden järkkäykssä. Viime talvena rakennettiin taloon uusi olohuone. Kesä on mennyt tehdes sitä sun tätä. Viime viikkojen aikana ollaan sit alettu maalaamaan huoneita. Kamala homma raahata tavaroita huoneesta toiseen jne... Viime viikolla muutettiin itse pojun kans entiseen olohuoneeseen, nyt ollaan laitettu neidin huonetta siistimmäksi ja sit laitetaan ton pojun huonetta et se siirtyis sinne muutaman viikon päästä. Ollaan kasattu kerrossänky, kirjahyllyjä ja pensseli on ollut kourassa joka päivä. Iltaisin oon sit ollut niin poikki et keskittymiskyky on ollut nolla.

Masussa on viime viikon aikana alkanut melkoinen heiluminen aamuisin. Se onkin mun uusi herätyskello.

Suppareita tulee jokaisella kauppareissulla. Ei siis masukaveri taida tykätä shoppailusta.

Eli kaikki on hyvin. Seesteinen keskiraskaus siis on meneillään.

NP ja Pluto 23+1
 
Pittääpä muuten itekki seurata vähän marraskuisia ja joulukuisia :) Sielä muutama tuttukin tuolta pikkukakkosta toivovista :p
Onkohan uusia tuttavuuksia sieltä raskautunu seki pitää tsekata :) Tää uus plussa on vaa vähän hakusessa :/
mutta viikot etenee ja tääläki tosiaan tyttöolo muuttu POJAKSI! :) ilonen yllätys sinänsä kun meilä tyttö jo on , vaikka seki olis tietenki ollu ihana :) meile oli tosiaan aika sama kumpi tullee.. ei mitään erityistoiveita :)
20+6
 
MamiMansikka täällä myös yksi hännähuippu saavutti eilen sen 20 rajapyykin. En vain eilen jaksanut käydä poksumassa.

Jeccika onnea poikalupauksesta. Ja muille onnea hyvistä ultrakuulumisista. Mulla rakenneultra olis ens perjantaina, eikä malttais millään odottaa sinne asti.

Savaralle tsempit sinne makailuun. Hyvä kun kaikki menee hyvin ja vauvat voi hyvin.=)

Elikkäs rakenneultraa odotellaan. Liikkeitä tuntuu päivittäin yleensä kun on hetken paikallaan. Taitaa olla yhtä rauhallinen yksilö mahassa kun tuo esikoinenkin. Nykyään esikoinen ei enää niin rauhallinen vaan ajoittain tulta ja tappuraa.=)Siinä meillä olis sit kaks samanlaista tuittua taloudessa. Maha on kasvanut jo jonkun verran, mutta omasta mielestä on edelleenkin aika pieni. Yks tuttu viime viikolla kysy että missä se sun maha on kun ei vissiin kunnolla vaatteiten alta näy.:D Esikoinenkin on jo kysellyt muutamaan otteeseen että millon se sun vauva syntyy ja mikä nimeksi tulee. Ei ole vielä oikein sisäistänyt että on se hänen ja isän vauvakin.

Miten sinne facebookiin pääseekään? Mitä piti ilmottaa ja kelle? Vois vaikka sinne liittyä nyt kun suurin osa tietää jo odotuksesta.

Alkais juomaan kupillilsen kahvia ja sit tiskikoneen kimppuun.

-Lumis- ja Tuikku 20+1
 
Monet tammikuiset olivat näköjään käyneet rakenneultrassa, joten onnea kaikille tasapuolisesti hyvistä ultrakuulumisista ja tyttö- ja poikalupauksista :flower:

Jessica arvasit paikkakunnan oikein :) Mun miehelle oli tarjottu Torniosta töitä, joten saa nähdä tuleeko meistä taas joskus pohjoisen asukkaita =) Olisi kyllä ihan mukava muuttaa pohjoiseen ja alkaa vaikka rakentamaan omaa kotia sinne..olisi mummolatkin hieman lähempänä.

Marde79 Onneksi et ajanut sillä pyörällä kolaria, huh huh! Taitaa raskaana ollessa olla hoksottimet välillä vähän pihalla ;)

Tervetuloa uusille kirjoittajille ja kirjoitelkaahan ahkerasti :) niin tämä palsta ei hilejentyisi kokonaan. No yritetään pitää tammikuisten pino pystyssä vaikka pienelle porukalla..:wave:

Heta83 Minä täytin ne kelan paperit ihan paperiversiona ja yrtin muistella, että miten ne kohdat täytetään. Jospa kaikki rastit menivät oikeisiin paikkoihin..kai ne sieltä toimistolta soittaa, jos on epäselvyyksiä. Hope so..

Hippu10 paljon voimia raskausvaivojen kanssa :hug: Toivotaan, että ne helpottuisi!

Vappupommi kysyit synnytysvalmennuksista. Itse kävin esikoista odottaessani muutaman kerran "fysioterapialuennoilla" , joissa kerrottiin lähinnä voimisteluohjeita ym. Sitten kävin kerran jossain valmennusryhmässä ja tutustumassa Naistenklinikan synnytysosalstolle. Nuita valmennuksia olisi ollut enemmänkin tarjolla, mutta en jaksanut mennä niihin..:ashamed:

Nullpoints kovasti tsemppiä remonttihommiin!!

Itsellä on vähän flunssanen ja huono olo :( Eilen tuli taas tehtyä paljon kotihommia, pitää tänään yrittää ottaa levon kannalta.

Elmi ja Minni 23 POKS! :heart:
 
Elmi noniin ei muutako tänne vain :)) Mulla ei ole ikinä ollu minkäänlaista halua muuttaa etelämmäs.. kun täältä on niin tänne on juurtunu, ja täälä on kaikenlisäksi kaikki mitä tarvii ku saatiin kauppakeskuski :) Sitte lomailla voi etelässä päin ja se riittää :D
Lumikuningatar pikkutoiveelle ilmotusta yksärinä nii pääsee facebookkiin :)

Täälä poksutaan 21+0 <3
 
Muutto ja siivoushommia, joten miun puolelta on hiljaista ollut, ei meinaa jaksaa oikein mitään kun on jotain tehnyt uudella asunnolla, lasten sängytkin ja pari muuta kalustetta maalauksessakin, joten sekin vie aikaa ja voimia |O ja sitten kun ei tuon lonkan takia voi kerralla siivota ym.paljoa, niin pitää tehdä joka päivä jotain ja aina on sitten poikki. onneksi on aikaa :D

Lauantaina ois sitten se muutto ja sitten hetken nettitauko, koska netti ei siellä heti toimi, käyn varmaan toisten koneilla sitten ja teen kyllä lokakuun pinonkin, kunhan se netti sinne saadaan.

Mutzilla ja poikatirriäinen 24+3 :heart:
 

Yhteistyössä