*Tammikuun tähdet-11* syyskuu-10

Voi että miten ihanalta tuo isyyspakkaus kuulostaa =) Mietin vaan, et miten ihmeessä saisin tehtyä sen niin ettei mies huomaa. Meillä kun on yhteiset rahat ja hyvin aina ilmotellaan toisille mitä ollaan ostettu. Toisaalta miehellä on joulukuussa synttärit et vois siihen samaan sit väsätä ton pakkauksen ni antais sen ja normi lahjan samalla :D

Sf-mittaa mulla ei oo vielä otettu, mutta ens viikolla on neuvola ni edellisel kerral lupaili että mitataan se seuraaval kerralla =) Mielenkiinnolla odotan et meneekä kaikki alakäyrillä, ku vauvan kokokin oli rakenteessa pienempi ku mitä viikkoihin nähden olisi pitäny olla..

Sparkle ja Viuhti 24+4
 
Mussu81 Minäkään en ole ollut kauhean tarkka nuiden juustojen kanssa..Tuorejuustoa olen syönyt jonkin verran esim. voileipäkakkujen ja kakkujen täytteissä ja joskus laittanut sitä myös pastoihin. No jospa niistä ei mitään tulisi..: / Mullakin haluttais maksalaatikkoa ja jouluna kyllä aion syödä jonkin verran :p

Onnea kaikille sokerirasituksessa kävijöille hyvistä tuloksista :flower: Hyvä että kellään ei ole ollut sen suurempaa häikkää :) Itse olen 27 vuotta eikä mulle ole puhuttu sokerirasitukseen menosta ainakaan täällä Helsingissä. Kun Piupula taisi mainita, että niiden paikkakunnalla ikäraja on 25v. Mulla oli Bmi 25 eli just siinä rajoilla, niin en joutunut senkään vuoksi..

Tervetuloa uudet mukaan kirjoittelemaan =)

Tammimölli Minun sf-mitta oli 22+5 viikolla 20 cm ja se taisi olla ihan vähän käyrän yläpuolella..Kolmen viikon päästä saa uuden lukeman, kun on lääkäri, jos se nyt edes mittaa sitä sf-mittaa..

Tänä aamuna oli ekaa kertaa lonkat ihan jumissa, kun heräsin. Tuntui, ettei kunnolla pysty käveleen. Huomenna olis taas se jumppa..kuinkahan kauan sitä vielä pystyy kunnolla jumppaileen : / olis kyllä mukava, kun pysyisi suht koht hyvässä kunnossa loppuun asti.

Elmi ja Minni 24+4
 
Mutzilla mulla on kans noussu paino viimisen kolmen viikon aikana kilon per viikko, huh hei, mut en meinannu myöskään välittää. Kyllä ne pois lähtee.

Piupula mulla on pakkauksessa mm. Pipot pojille, joissa lukee 'I love Dad', paketti new born vaippoja, tutit, humoristinen "hyvä isä" -kirja, pikku pullo kuohujuomaa (siihen juhlalliseen hetkeen), pari sikaria (ystävien kanssa sauhuteltaviksi tai 'varapäreiksi' - mun mies ei muuten polta, mutta lasten syntymä on ehkä niin upea asia, että saattaa jopa maistua), levy suklaata (siihen hetkeen kun on tarve lisäenergialle), espresso paketti (kun vielä olisi jaksettava valvoa), harsoliinoja, ruokalaput missä lukee myös jotain isä juttua. Lisäksi ajattelin ommella alta muovitetun viltin ja lisätä siihen tekstin köllöttelyyn isin kanssa. Sekä meiningissä on et ostan sellasen vauvojen ensikirjan -isin ja poikien yhteisiin lukuhetkiin. Liitän siis jokaiseen "tuotteeseen" lapun missä lukee mitä varten se on, esim. shampoo - yhteisiin kylpyhetkiin jne. jne. Saa matkia jos haluaa :)

Maska mun pojat asustavat myöskin omiss yksiöissään. Heillä on omat istukat yms. Eli "paras" mahdollinen kaksosraskaus. Molemmat potkivat jo kovasti. Toisinaan toisen liikkeet tuntuvat selkeämmin kuin toisen. Olen päätellyt sen johtuvan siitä, että toinen on työntynyt enemmän etualalle kun taas toinen oleilee lähempänä mun selkää. Tuntuvat vaihtelevan paikkoja, ei siis niin, että A:sta tulisi välillä B, vaan vuorottelevat siitä kumpi etummaisena ja kumpi taaempana. Tulipas sekavasti :)

Tänään siis monikkoperheet ry:n järjestämä synnytysvalmennus. Jee :) mutta nyt hetkeksi takaisin töitten pariin.

Perho ja pojat 25+0
 
Neuvolakuulumisia tulin kertoileen pikaisesti. Ollaan tytön kans menossa käymään kaverilla ruuan jälkeen, jota mies tuolla meille laittelee. Mut niihin neuvolakuulumisiin...

Paino: 65.8 (62.6)
Verenpaine: 97/65 (102/66)
Pissa puhdas
Hemoglobiini: 129(132)
Syke: 138
Liikkeet: ++
Kohdunpohjan korkeus:18cm

Myös minä jouduin nyt siihen sokerirasituskokeeseen. Ei kuulema ole kiirettä, mutta muutaman viikon päästä. Et tämmöstä tällä kertaa.

-Lumis- ja Tuikku 21+5
 
Minäkin jakson esikoisesta väsätä tuon isyyspakkauksen. Kakkosen aikaan en tainnut antaa mitään ja samoilla linjoilla mennään edelleen. Mullakin oli ekalla kerralla ihan kaikkea sälää; korvatulppia, vaippoja, pesuainetta, t-paita, vauvakirja, energiajuomaa, sikari ja pieni konjakki, ym... Tulin kyllä synnytyksen jälkeen siihen tulokseen että sen konjakin ja sikarin olis voinu poistaa - ihan älytöntä tuo varpajaisjuttu. Minä väännän poikaa maailmaan 16 tuntia, jonka päätteeksi saan jäädä sairaalaan moneksi päiväksi epämiellyttävään sänkyyn ja lisäksi vielä valvon seuraavat kuukaudet joka yö lukemattomia tunteja imettämässä... Minähän ne viinat ja iltalomat ansaitsen :LOL:

Pitäis ruveta miettimään uutta turvakaukaloa. Entinen on sellainen turvavyöllä kötöstettävä malli ja en aio enää yhdenkään vauvan kanssa tapella sitä autoon kiinni! Otettiin äippäpakkaus rahana ja ne rahat aion sijoittaa uuteen kaukaloon. Nyt pitäis vaan miettiä et millaisen haluaisin. Muutenkin voi nyt satsata vähän enemmän niihin harvoihin juttuihin mitä haluaa hankkia, kun periaatteessa kaikki tarpeellinen jo löytyy.

Huomenna olis viimeinen työpäivä tälle viikolle. Taas yhden viikon lähempänä lomaa... =) Kahdeksan viikkoa jäljellä, joista yks on sellanen kymmenen tunnin viikko ja yksi on syyslomaviikko. Ei paha ollenkaan. Toivottavasti vain pystyn oleen loppuun asti töissä. Just nyt ainakin näyttää tosi hyvältä. Tänäänkään ei supistellut kuin ihan muutamia kertoja kunnolla ja oli kuitenkin pitkä työpäivä ja sit kävin vielä poikien kanssa tallilla illalla. Mutta nyt iltapalalle ja yöunille. Uni muuten maistuu aivan uskomattomasti - saatan vetää useamman tunnin päikkärit ja sitten vielä kymmenen tunnin yöunet |O

Mussu & Myy 26+4
 
Viimeksi muokattu:
mussu81 me satsattiin myös kunnon turvakaukaloon/istuimeen nytte. Ostettiin niilä isofix kiinnikkeillä oleva niin onse kyllä helppo!! eikä käy enää niin että isompi lapsi saa aukastua jalustan turvavöistä ku ei tarvi turvavöitä jalustaan :) eikä heilu ja hytky niinku tuo nykynen!
Ja niin!!! tuosta varpajaisista, ompa ihanaa ku joku on minun kans samaa mieltä :) Esikoisen syntymän jälkeen laitoksella näin kyllä punasta ku anoppi tuli kattomaan ja alko ensimmäisenä kysellä joko mies on viettämässä varpajaisia!!meinasi anoppi että pitäs olla heti baariin lähössä ryyppäämään.. kyllä sanoin anopille suorat sanat ja vieruskaveriki katto suu auki :D (vieruskaverin mies oli viettämässä sillä hetkellä varpajaisia eikä tullu kylvettään vauvaa saati seuraavana päivänä hakemaan perhettään kotiin :() Mies ei edes halunnu mitään varpajaisia vaan olla kotona ihmettelemässä ja hoitamassa ja auttamassa ja tukemassa.. kaikki oli kuitenkin uutta! Ja tälläkin kertaa mies ilmoitti että ei mitään varpajaisia halua vaan olla kotona meidän kanssa <3

22+5
 
Neuvola kuulumisia kirjailee =)

Paino: 5.6kg lähtö painosta
Verenpaine: 94/60
Pissa: puhdas
Hemoglobiini: ei otettu :(
Sykeet: 154/148
Liikkeet: ++/++
Kohdunpohjan korkeus: 28cm (huh, edellisessä tais lopuilla olla 32 korkein)

Mikähän lie? Aamusta asti ollut pahaolo ja oksensinkin kerran. :x Heikottaa ja pyörryttää, ei hyvä :( No nyt sais viikonlopun huilia kun tytöt menee isälleen :) ois vaan paljon tekemistä ja käämistä...Mummon ja ukin luona haluisin käydä kun viimeksi käynyt morjestamassa niitä hiihtolomalla. Ja tiiä millon heidän elinpäivät on luettu :'(

Minäkin haluisin tehhä semmoisen isyyspakkauksen! Suunnittelin et meillä ois kerhossa kankaan painantaa, niin oisin kotona tehnyt sapluunan ja painanut paidan :) sit pitäs kehitellä jotain muutakin sinne...pääsis vain kaapoille! hmmmm....: /

Perho Meillä toinen(a) on normaalissa asennossa ja toinen(B) välillä perätilassa ja välillä poikittain, sillä on tilaa liikkua päällimmäisenä ;) MIten on muuten mennyt odotus tähän asti? onko ollut huonoa oloa enemmän? kolotuksia? Mulla oli viikoille 17 pahoinvointia ja heikotusta. selvisin muutamalla oksennuskerralla ja kyllä mulla ainakin tuntuu kolottelevan enemmän kun aiemmat lapset :D Nyt vain tuli tuo supistelu riesaksi, toivottavasti sitä pysyttäs yhes koos viel ainakin 10 viikkoa =D

Sokerirasitus
ois mullakin eessä...pitäskin muistaa varata se! ei siinä ole kuitenkaan mitään (toivottavasti) mut pakko mikä pakko...

Jahas, jos lähtis tytöille ettii vaatteet sinne isäsä luo.

Hyvää viikonloppua kaikille!! :hug:

Maska ja duo 24+2
 
Heippa taas kaikille! Ja uusille tervetuloa!

Eilen oli neuvola ja kaikki tuntuisi olevan kunnossa;
Pissa puhdas
Hb 133
verenpaine 131/79
Edelliseen käyntiin (2.9) verrattuna painoa oli tullut reilut kolme kiloa! OHO... :O sitä ennen oli tullut vaan 2kg yhteensä
Sf-mitta 17,5
Sikiön liikkeet ++ ja syke 135

Tällä kertaa neuvolatäti sai sykkeen kuulumaan oikein kunnolla ja kyynelhän siinä vierähti poskelle kun sitä kuunteli. =)

Sokerirasitukseen piti minunkin varata aika, kun suvusta löytyy diabetesta ja kai tuo 27v ikäkin jo vaikuttaa. : /

Nyt täytyy tosissaan alkaa perehtymään noihin Kelan-lappusiin. Minä en vaan ikinä osaa niitä täyttää. Pitäisi olla vielä yksinkertaisempi lomake tällaisille pöljille... onneksi neuvolasta antoivat tuollaisen Kelan lapsiperheille suunnatun opasvihkon, jospa siinä selitettäisiin niin että minäkin ymmärrän.

Isyyspakkausta on täälläkin alettu kasaamaan. Löysin aivan loistavan kirjan siihen nimeltä Vauva, omistajan opas. Se on selkein kaavioin varustettu opas, joka perehdyttää uuden omistajan vauvan tärkeimpiin toimintoihin, yleishuoltoon sekä lisävarusteisiin. Eli vähän niinkuin auton manuaali. Sopii siis täydellisesti meidän insinööri-iskälle!!! Pakkauksestä löytyy myös H&M:n body I :heart: DAD, kylpyankkoja, pyyhe (yhteisiin kylpyhetkiin), satukirja, wiskipullo, energiajuomaa, sisua, suklaata, kertakäyttöessu, kertakäyttöhanskoja ja suojalasit (vaipan vaihtoon). Pyykkipoika pitää vielä ainakin hommata ja sellainen tutti jossa lukee äänenvaimennin... :D

Heta & Hippo 23 (poks)
 
Moi vaan kaikille tasapuolisesti!!!

Toivottavasti mukaan mahtuu uusi odottaja.. :) Eli jospa tässä itsestäni vähän kerron.. ikää on 24-vuotta ennestään minulla on 5-vuotias poika ja nyt olisi toisen lapsosen odotus edennyt 23+6 viikoille saakka :heart: Odotus ollut henkisesti ja fyysisesti raskaampi kuin ensimmäinen odotus, mutta voiton puolella ollaan :D Kangasalla asun ja Tays:iin olisi tarkoitus mennä synnyttämään....

Tänään neuvolassa:
Hb 134
RR 109/63
painoa tullut tähän mennessä 4kg
SF-mitta oli 21cm
Sydän äänet kuului hyvin...

Kelan paperit sain tänään ja ne on täytetty, sokerirasitus on varattu (yök) :x , 4D-ultraan varasin myös ajan..
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä