*Tammikuun Tähdet-11* toukokuu-10 (Päivitykset yksityisviestillä)

Avokado: Täällä kans ensimmäinen neuvola vasta viikoilla 9+5,eli pari viikkoo vielä pitäs odotella,ja toista lasta odotan..ekasta kävin neuvolassa jo 8 viikolla nyt sitte vähä myöhempään..mut eka neuvolalääkäri on varmasti aika pian ton eka käynnin jälkeen..ku eiku ne yleensä tossa 10 viikon tietämillä oo? Täällä tänään ollu parempi olo,ei tarvinu aamulla oksentaa (ihme) ja aamuinen pyöräilylenkki esikoisenkans teki hyvää! =) Niin ja täällä tuli tänään tasan 7 viikkoo täyteen! :)
 
tooosi paljon tullu tekstiä,ihanaa että on vierää porukkaa :D
Illalla käväsen paremmin lukemassa sit ku lapset nukkuu.

on: maha turvonnu ihan hirveesti..vois luulla että olis pidemmällä.
Mut eiköhän se siitä sitten laske ku viikkoja tulee lisää..
Pahaa oloa joka päivä, välillä tuntuu että oksennus tulee ihan justiinsa. Yrittäny juoda paljon että helpottaa.
Hajut tuntuu tosi voimakkailta, ja tiedän että jos joku haisee pahalle niin se oksennus tulee varmasti :D Toivoa että ei yleisellä paikalla tätä tapahdu.

Viikon päästä nla ja kahen viikon päästä ultra, niitä odotellessa :heart:

Keiju Ja Tirppa rv 6+2
 
Täällä oli aamulla toooosi huono olo, mutta meni kyllä ohi yhtä opeesti ku tuli, liekkö johtu sit vaan nälästä :LOL:
Ite en ehkä mihkään huvipuistohärveleihin lähtis, ei kyllä varmaan tee kovin hyvää vaikka kohtu pieni yms. Korkeintaan ehkä possujunaan uskaltaisin :LOL: Toisaalta oon varmaan niin yli varovainen muutenki, et en varmaan uskalla tehä yhtään mitään muutakaan kovin hurjaa, ettei vaan tapahdu mitään ikävää. Tiedän et syyttäisin sit itteeni jos tietäisin tehneeni jotain..
 
soitin neuvolaan asiasta ja sanoivat että eivät suosittele ainakaan pahimpiin laitteisiin menemistä ja sanoivat että harkitse nyt kaks kertaa... meinas et niin mennään niin lujaa ja äkkinäisiä liikkeitä et kaikkia paineita tulee.... en siis mene, ens kesänä sitte :D
Vois huomenna mennä sit vaikka kylpylään.... siinä ainaki liikunta muoto jota raskaus aikana suositellaan

minä menen ainaki siihen niskapoimu ultraan ku jo 12 viikkoa täynnä, samalla otetaan myös ne verikokeet....

memmu ja valtsu 9+5 :heart:
 
ä060811esikoisesta oli hb alimmillaan 120.
memmu pohdin just ihan samaa,mutta esim seinäkiippeillessä oli raja kun just oltiin että sit kun kohtu on jo kasvanut niin ei saa mennä ku valjaat painaa. noi laitteet kyl rutistaa aika kovin välillä... :/ ite en menis.
avokado esikoisesta oli 8+6 neukku ja tästä toisesta rv 7+jotain. Kun tarkkoja viikkja ei edes tiedetä ennen ultraa. Kun luultavammin oon 4 viikkoa jäljemmässä kun menkoista laskettuna :)

Meillä esikoinen nukkui tänään ekat kokonaiset yöunet! :)
 
Memmu, Hyvä tietää että asia on noin huvipuiston osalta. Minä olisin kyllä ajatellut, että hyvin voi vielä tässä vaiheessa mennä.
Harrastaako kukaan frisbeegolfia? Meillä on ollut tapana käydä kesässä muutaman kerran heittelemässä ja nyt mietin sitä heittoliikettä, että sehän on aika kova rempaisu. Saakohan sitä harrastaa? Näin amatöörinä se liike ei ole aina niin hallittu ja liikkeen voimakkuudesta kertoo jotain, etten mä voi heittää ilman urheilurintsikoita. Sattuu muuten liikaa. Täytyy varmaan kysyä asiaa neuvolassa maanantaina, kun ei netistäkään löydy aiheeseen liittyviä keskusteluja.
 
huvipuistoista; mekin ollaan tässä ensi viikolla menossa, ja ajattelin kyllä mennä joihinkin laitteisiin. En nyt mihinkään hurjimpiin, suuriin g-voimiin, mut niihin en menis muutenkaan. Eri asia ois vaikka viikkojen 14-16 jälkeen kun vatsa jo ulospäinkin kasvaa. Ei tätä raskautta kesken saa tukkijoki tai troikka, kyllä se kesken menee ihan muista syistä jos menee.

Mä en muutenkaan jaksa hysterisoida ihan kaikesta, en tarkoita että kaikki suositukset turhia ois, mut ei ihmistä voi pumpuliin voi laittaa. Esim. maatilan emännät joutuvat tekemään erittäin raskasta työtä, jossa altistuu töytäisyille ja nostoille, eikä ne kaikki voi sairaslomalla olle 9kk:tta. Muistelen vaan että eräs ystäväni kieltäytyi siivoamisesta heti raskaaksi tultuaan, sanoi ettei voi nostella painavia mattoja. Zumbatunnilla ohjaaja oli sanonut että ei ole hyvä raskaanaloleville, mä aion kyllä käydä edelleen, on meinaan hyvä jumppa vatsa- ja selkälihaksille joita tässä vaiheessa nimenomaan pitäis jumpata. Ei siinä ole mitään isoja hyppyjä tai syke nouse liiaksi jos ottaa välillä iisimmin.

vappupommi 8+1

P.s. Noista ruokavaliosuosituksista; satuin juomaan virkistävää hyvää päivää juomaa, josta luin sitten tekstiä et sisältää yrttejä yms. No, join loppuun, mut en osta toiste.
Niin ja kävimme yksillä messuilla, missä oli hierovan tuolin esittely. Ohjeessa luki ettei sovi raskaanaoleville eikä kuukautisten aikana...Mitenkähän ne muka verrannollisia?
 
noista kieputtimista yms Itsekin ajattelisin, että maha niissä on eniten esteenä, toki kaikista hurjimmat kannattaa jättää väliin. Itse teen todella fyysistä työtä, esim. tänään olen työnnellyt ruohonleikkuria koko päivän rinnettä ylös ja alas. Pakkohan sitä nyt on töitä tehdä, mutta vähän yritän katsoa miten ne teen. En esim nyt ole nostellut leikkureita autoon enää yksin, koska niillä on painoa noin 30kg.

Mullahan on muuten neuvola jo ens viikolla, tosin tää on mun ensimmäinen. Olen siis tosi alussa vielä, ja ihmettelenkin miten ne nyt jo ajan antoi. Mun pitäisi myös yrittää miettiä mitä teen töiden suhteen, kun mulle vähän niinkuin tarjottiin oppisopimuspaikkaa. En tiedä onko se kuitenkaan järkevää tässä vaiheessa, mutta enhän mä nyt työnantajalle voi raskaudesta mitään sanoa...

Koodi:
[url=http://lilypie.com][img]http://lbdf.lilypie.com/Yr7Jp3.png[/img][/url]
 
Hei!
Liityn myös joukkoonne varovaisesti mutta kuitenkin..
viikkoja olis vasta 4+4 ja LA just tammikuuta eli 31.1.2011..saankohan sinne kaveria? :)
Noh hyvin on tää alkuraskaus menny vaikka pelottaa aina että pääseekö loppuun asti..
lähipiirissä paljon km:ja vaikka itsellä ei yhtään!
Esikoinen on syntyny 08/09 eli ikäeroa tulis naperoilla 1v5kk.. ihan soppelisti :)
Oireita ei ole hirveesti ollu..
Kiitos Sparkle86! löysin tänne ketjuun :)

Napero 4+4

täytyypä vielä todeta että tosi mukava kun LPKS:täki on pari mukana mun lisäksi :) en ole ainoa pohjosen mamma :)
 
Mites teillä muilla otetaan se down verikoe? meillä se on otettava vkolla 9 täällä kuulemma, en kyl tiiä miksi, kummastuttaa vaan kun teillä joillain ei ees ole neuvolaa silloin ollut, mulla se oli eka se varhaisultra 6+9 ja sit sisäänkirjautumisneukkula 7+2

Eipä kummempia, pitää alkaa siivoileen et kerkee huomiselle siivota ja laittaa paikat kuntoon ennen kakkuvieraita

Mutzilla ja tirriäinen 7+3 (tos vauvalaskurissa on joku vika kun se heittelee nuo viikot miten sattuu)
 
Ultrassa käyty ja siellä näkyi ihana sykkivä "Milli", oikeasti pituutta jo 14mm, vaude! Mitään syytä verenvuotoon ei ilmennyt, kaikki oli niin kuin pitääkin. Laskivat viikoiksi kuukautisten mukaan 8+0, mutta ovulaation mukaan tiedän, että oikeat viikot on 7+5. Ei sitä usko oikein vieläkään, että tuolla mahassa on joku, jolla on jo oma sydän yms. Kyllä se vaan on niiiin hienoa ja uskomatonta! :)

Marde ja Milli 7+5
 
Marde Ihana kuulla :heart: Aivan mahtava kuulla, että kaikki on kunnossa :heart:

tervetuloa uusille :wave:

hmm.. jotain mun piti vielä kommentoida, mutta kun ei muista :ashamed: joku oli neuvolassa ainakin käynyt :) Mukava lukea näistä käynneistä :heart:

(.) Täällä nälkä vaivaa, ja nyt toinen päivä oksentamatta menossa =) toivottavasti ei huomenna iske pahaolo, kun pitäis kamalasti tehdä ja touhuta huomenna :)
sattuuko täällä kellään muulla jo nivusiin? Itsellä tänään alkanut särkemään ja maha mennyt sekaisin ja närästys tullut kaveriksi :x Odotan ihan innolla tiistain neuvolaa :heart:

piupula ja leevi 7+2
 
Onnea Marde :heart:

Down-seerumiseula En oo soitellu vielä neuvola aikaa, meen yksityiselle ultraan rv7+0, ja soitan ajan vasta sen jälkeen.Jos kaikki on hyvin.Esikoiselta np-ultra ja seerumiseula otettiin samana päivänä, rv10+0.Nehän on vapaaehtosia, ehkei kaikilta sitä verikoetta oo otettu? Oon käsittäny että nuo molemmat täällä otettas välillä rv9-12.Muistaakseni siis..

savara, 6+2
 
Onnea ja tervetuloa uusille!

Marde: Onnittelut hyvistä ultranäkymistä!!!

kahvi: Kahvi maistuu täälläkin vielä, mutta niin paljoa ei voi juoda ku aiemmin ja tosiaan se tuoksu ällöö, eli meilläkin mies saa keitellä kahvit. Muutenkin hajut ällöö, esim. grillisipsit yöks!

neuvola: Mulla eka neuvola vasta ens viikon pe eli 9+1. Esikoisesta eka neuvola oli jo 5+4 ja kakkosesta 8+1. Oisin nytkin saanut 8+ viikolle jos oisi ollut aikoja.

down -verikoe: Pk-seudulla otetaan 10-12 viikoilla jos ymmärsin oikein. Kahden ekan raskauden aikana tota veriseulaa ei otettu, joten ei kokemusta. Pääsen sitten siis melkein saman tien ekan neuvolan jälkeen np-ultraan ja verikokeeseen. Ne tehdään ilmeisesti samalla kertaa.

huvipuistot: Aion kyllä mennä viikon päästä muun perheen kanssa, mutta en todellakaan kaikkiin laitteisiin. Enkä varsinkaan sellaisiin, joista tulee muutenkin paha olo...

BellaMarie 8+1
 
Mardelle onnittelut ihanista näkymistä :hug: :heart:

täällä ei niskapoimu-ultraan pääse jos ei anna verikoetta, tyhmää :kieh: mä kun haluisin sen ultran vain, pelottaa kun ne hälyyttää niin usein turhasta
 
Nyt se sitte tapahtu. Kaupassa tuli puolituttu onnittelemaan raskaudesta ja kysyi että millon on laskettuaika? Menin ihan hämilleen, ja sanoin et alkuvuodesta. No, meni seki hämilleen

Tää maha on kyllä nii turvonnu. Toivottavasti tää tasottuu jossain vaiheessa :LOL: Omia housuja en oo voinu enää vähään aikaan pitää. Alkaa pelottaan et kuin monta täälä masussa on. En sviikolla se eka neuvola. Pitää ainaki neuvolatätiä pyytää kokeileen kohtu. Lähinnä sitä et onko normaalin kokonen viikkoihin nähden.

Ihania ultrauutisia oli joillaki. Onnea niistä :flower:

Huvipuistolaitteista on myös ollu puhetta. En mäkään menis enää. On niisä kuitenki sen verran äkkinäisiä liikkeitä ja repäsyjä. kannattaa ottaa varman päälle.

Elämäntapajutuista on kan ollu puhetta. Mun ei oo tarvinnu paljo muutella. Alkoa join satunnaisesti ja tupakointi on jääny esikoisen plussatestistä. Ruokavaliota vois kyllä alkaa seuraamaan et ei kiloja tulios yhtä paljo ku edellisistä :ashamed: Ekasta 28 ja tokasta 18 kiloa :ashamed: :ashamed:

T.tammitähti ja Tirppana 6+6
 
onnea mardelle ihanista ultra kuulumisista! :heart:

onko teillä muilla alamaha arka? mulla sellainen kumman aran tuntuinen ihan niinkun jos tekee paljon vatsalihasliikkeitä(enkä kyllä oo jumppaa nähnytkään) :LOL:
voi kyllä olla siitäkin kun mulla on koko selkä ja kaikki paikat ihan jumissa! oon taas unohtanut jumpata fyssarin ohjeiden mukaan ja siitäkös mun jännitysniska ja huono selkä tykkää.
pakko tässä on alkaa jotain jumppaa harjoittamaan tai muuten oon petipotilaana parin kuukauden päästä. selluliittiä on tullu jalkoihin ihan kamalasti ja kilojakin jo 4kg
:ashamed:

miisuliisa ja tippa 7+6
 
miisuliisa:Mulla ainakin alamasu tosi arka, vihloo, juilii, vaikka mitä, mutta siedettävissä määrin ja lepo auttaa :)

Marde:Ihania uutisia :heart:

Ja onnea taas uusille plussanneille, voitteko uskoa, helmukuisia alkaa jo tulla :) Niin se aika vaan menee eteenpäin vaikka itse menen vielä ihan alussa :D Esikoinen syntyi 40+3 joten toivottavasti tämäkin (jos päästään loppuun asti...) kerkiää syntyä tammikuunpuolella, mutta toisaalta hällä väliä, kunhan vain saisin tämän pienen syliin asti :ashamed:

Kääk, osalla ollut jo neuvola! :D Se tuntuu vielä niiiin kaukaiselta ajatukselta täällä :D Anteeksi kun olen näin pessimisti, olen sitä siis itseäni kohtaan, aiemmat kokemukset kun kummittelevat mielessä, vaikka tahtoisin niin nauttia tästä kaikesta alusta asti, mutta kunhan pääsisin edes tuon 6+ viikkojen yli niin mulle se on jo suunnaton helpotus vaikkei se tietenkään mitään takaa, mutta mulle todella paljon :/

Kotidoplerista:Itse suosittelen sitä kyllä lämpimästi! Mulle se oli mielenrauhan takaaja, mutta tilasin sen vasta rv14 kun neuvolassa oli jo kuultu ennen (10+1) äänet, ei tullut sitten turhaan panikoitua jos ei olisikaan äänet löytyneet, siinäkin niin iso haitari kooska kuuluvat. Mulla merkki on Angels sound tms, laite vielä jemmassa.

Täälläkin masua turvottaa varsinkin iltaisin, ja pissalla saa juosta tosi usein, mikä on vain bonusta, ainakin aineenvaihdunta on kiihtynyt, keskenmenneessä kun ei edes pissittänyt, esikoisesta juoksin heti plussauksesta koko ajan :D Vielä kun sais sen ellotuksen, kamala toivoa sitä kun lukee miten joillain se on oksentelua, anteeksi siis :ashamed: Mutta se vain niin sais taas hetken helpotuksen omaan pohdiskeluun, tapahtuuko mitään masussa...Väsymys on voimakasta, ihanaa :D Mä taidan olla ihan höpö, mutta ihanaa oirehtia edes jotenkin :eek:

Tsemppiä Luminallelle :hug: ja kovasti voimia :hug:

Toive81 ja Sintti 5+2
 
Hei Toive81! :) päästiin sitte tammikuisiin yhessä :) En ole paljoa jäljessä 4+4 !
Mukava kun täälä on aina luettavaa ku tullee tänne! Mennee aikaki niin nopiaa!
Ekaa neuvolaa tässä ootellessa.. en kuitenkaan hätiköi sen varaamisessa vielä :)
 
Jeccika:Jee, onneksi olkoon! :flower: Neuvolaan ei täälläkään kiire, varaan sen varmaan joskus rv9-10 :) Esikoisesta olin ekan kerran vasta 10+1 ja silloin kuultiin sydänäänetkin, oli kaikin puolin loisto käynti, kumpa toistuisi taas :)
 
Sama täälä :) aattelin että en sinne nyt mene 8+ viikoilla niinku viimeksi! On esikoisen neuvolakäynti sillo ku tulee itelä 8+2 nii aattelin siinä samala varata ajan sitte :)
Jos sais pari kiloa pois ennen sitä niinku liikunnalla ja OIKEELLA ruokavaliolla!
Täälä kylällä saa onneksi neuvola-ajan lyhyelläkin varotusajalla :)
 
Heippa!

Jei, muistinpas, miten sai helposti kirjoitettua ja selattua samalla aiempia kirjoituksia. Kun siis minulla ainakin on se ongelma, etten muista enää luettuani, mitä edellisillä sivuilla on puheltu saati ainakaan sitä, kuka on puhunut, niin lääke tähän vaivaan on klikata otsikkoa (Tammikuun Tähdet -11) hiiren oikealla napilla ja valita sieltä Avaa uuteen ikkunaan. Siinä uudessa ikkunassa on helppo sitten kirjoittaa ja selata toisesta ikkunasta, mitä oli kirjoiteltu. :)

Turvotusta on havaittavissa täälläkin. Iltaisin maha on kuin rantapallo... Muistaakseni tämä pitäisi helpottua muutamassa viikossa ja se oikea vauvamaha alkaa ilmestyä sitten myöhemmin. Esikoiselta taisi mennä lähemmäs puoliväliä, ennenkuin kunnolla näkyi, kolmannelta jäin kiinni jo kymppiviikon jälkeen.

Eka neuvolakäynti taisi olla ekassa raskaudessa jossain viikon 8 kieppeillä, toisessa suht samoilla viikoilla, mutta kolmatta odotusta katsastettiin neuvolassa ekan kerran vasta viikolla 11. Tämä tosin siksi, että sain aikaiseksi neuvola-ajan varaamisen vasta joskus viikolla 9. Nytkään en ole vielä varannut aikaa, jotenkin haluan katsastella nyt ensin, että oysyykö Ötys kyydissä. Kunhan on sinne viikkoon 12 mennessä tehty, siinähän se Kelan vaatima raja taisi olla...?

Hyvin huomaa tuon raskausviikkojen laskemisenkin muuttuneen lasten myötä. Esikoisesta tiesin ihan tasantarkkaan viikot+päivät, vaikka olisi umpiunesta herätetty sitä kertomaan. Nyt en ole ihan varma, oisko 4+jotain...? Vai jokohan on 5 rikottu... Sen takia hieman hankala laskea, kun viimeisin kierto oli kaikki 24 päivää, mutta aiemmat olleet välillä 28-30, joten en nyt oikein tiedä, minkä mukaan pitäisi mennä. Päättäköön ultra sitten aikanaan. Joka pojan kohdalla on laskettu aika siirtynyt hieman eteenpäin niskapoimu-ultrassa, joten odotellaan viikkojen varmistus sitten sieltä. :)

Kaikki viisi unessa, nyt tämä mamma korkkaa alkoholittoman oluen (Nikolai on aika ok!) ja istuu takapihalle nauttimaan kesäillasta.

Kreecher ja Ötys
 
Down seula Meillä tehdään se espoossa ainaki ekan ultran jälkeen heti. eli rv 11-12 :)

Onnea mardelle kivoista ultranäkymistä

Harrastuksista niin aattelin kysyä että mitä harrastuksia löytyy? Ja miten luulette sen vaikuttavan raskauteen?
Itse harrastan lacrossea niin vähän kyllä harmittaa kun jää elokuun pelit pelaamatta. :(
 
jeccika no oikeestaa odotinkin jo että joku edes ksyyy. :D
wikipediasta suoraan lainattu:
"Haavipallo eli lacrosse on ikivanha pohjoisamerikkalainen pallopeli. Suomessa sitä on alettu pelata vasta 2000-luvulla. Pelivälineenä on kuminen pallo, jota joukkueet heittelevät mailoilla (crosse). Pelaajien varusteisiin kuuluvat pakollisina suojina ristikollinen kypärä ja hanskat sekä vapaaehtoisina suojina ylävartaloa suojaava muovinen haarniska ja kyynärsuojat sekä alavartaloa suojaava alasuoja.Naisten pakolliset suojat ovat vain silmäsuojat(goggles) sekä hammassuojat. Lajin maailman ehkä kovatasoisin sarja on amerikkalainen Major League Lacrosse (MLL).
Pelistä on olemassa myös halleissa pelattava versio, sisälacrosse.
Haavipallo oli ohjelmassa vuosien 1904 ja 1908 Olympialaisissa.
Intercrosse on liikunnanopettajien lacrossesta kehittelemä koululiikuntaan soveltuva lacrossen kevyempi versio."


Oon perustanut ton Espoo Divine nimeä kantavan naisten lacrosse joukkueen ja mun mies on perustanu Espoo Diablos nimeä kantavan miesten joukkueen. Oon ihan hurahtanut tähän maailman nopeimpaan urheilulajiin kahdella jalalla. ;)

Treenaan aattelin kuitenkin masunki kanssa,mutta peleissa oon puolustaja niin en ihan voi pelata kun on lievää kontaktia kuitenkin ja pallo kulkee parhaimmillaan miltei 200km/h ja se kun osuu niin sattuu.
 

Yhteistyössä