*Tammikuun Tähdet-11* toukokuu-10 (Päivitykset yksityisviestillä)

Eipä me sit eile grillattukaa, mut tänää!! (:)

Mua pelottaa ihan sikana, ku mulla on vatsa tosi kipeenä välillä. Sit selkäö sattuu nii paljon aina ku nostaa tota esikoisesta. :( Haluisin kyllä päästä jo ultraan...

neulanen :hug: Jaksuja! Mä itke miehe takii vähä väliä vaiks en olis ees raskaana, ku oon ihan muutenki herkkä, mitä se sanooki. :D Huono juttu kyl.

mutzilla Aivan ihana toi muumipappa hattu maljakko!! :p

Mulla tää ylämasu on kauhee pallo, et turvonnu on ku mikäkin. Ehkä se turvotus laskee jossain vaihees.

icefairy&Linnun Lyy 7+3
 
kiitoksia ihanaiset! Nyt sitten kävi vielä niinkin, että äsken pissalla käydessä tuli verta paperiin :ashamed: Kova pahoinvointiolo on edelleen, mahaa nippailee niinkuin joka päivä tässä on muutenkin nippaillut. Vieläkin raskaana oleva olo, mutta taidampa silti huomenna tehdä vielä tuon mun viimeisen raskaustestin, josko vaikka olisikin painajainen tästä tulossa. :|

paska päivä, ei voi muuta sanoa.
 
lähdettiin 4 aikaan yöllä tytön kanssa kipu-ja itkukohtauksen saattelemana sairaalaan ja siellä otettiin verikokeita ja pissanäyte, paineltiin mahaa ja kohautettiin olkia, ei tietoo mitä on, tyttö edelleen kipuinen, ei kuitenkaan umppari ole ilmeisesti :snotty: mitä tää voi olla, valittaa mahaa, polvia ja käsiä :kieh: kipulääkettä vaan suuhun, sillä pitäis ohi mennä ilmeisesti :headwall:
käytiin ennen kasia illalla tossa omassa päikyssä ja saatiin tulla kotiseurantaan.

nyt en jaksa lukea, lähden tytön kanssa unille, palailen toivottavasti illalla pirteämpänä :wave:

Mutzilla ja tirriäinen 7+5 ja tosi kipeä kuopus :(
 
neulanen toivotaan etti vuoto olisi mitään vaarallista... nyt en muista olitko aikasemmin vuotanu ?

itselläki tuntuu että jotain masennusta pukkaa päälle... ei saa elämästään enää niin kii et olis koko ajan hyvä olla.... ehkä nää hormoonit vaan sekottaa mut ja sit asiaa ei tosiaan auta noi miehet!!! miehille pitäis olla joku kurssi heti siitä päivästä lähtien ku vaimo tulee raskaaksi.. ehkä ne sit osais käyttäytyä :LOL:

mutzilla pikaista paranemista tytöllesi :hug:

tänään taas surkee päivä ku mies lähtee töihin illalla. on sit perjantaihin asti pois... mitenköhan saan aikani kuluun viikolla...
hieman aamupahoinvointia, mutta ei häirittävästä... nukuttua tuli 11h joten nyt on jaksanu pestä lattiatki.... jos loppu päivän sit olis vaan

Täälä myös tuleva pelottaa ihan sikana..

memmu ja valtsu 10 :heart:
 
Neulainen: Toivottavasti on ihan harmitonta, pahaolo on kyllä yleensä aika hyvä merkki. :hug:

Mutzilla: Paranemisia tytöllesi!!!

(.) Jotenkin kuvittelin aamulla, että on aika hyvä olo eikä ällötä yhtään. Ja ajattelin, et nyttenkö tää ällötys helpottaa ja selviin näin vähällä. Noh, menin kitkemään rikkaruohoja ja katkomaan vähän pensasaidan oksia, niin eiköhän tullut ihan hirveä olo. Kaks kertaa piti sitten käydä oksuumassa, että tämmöistä tänään...Joskohan loppupäivä sujuis ilman pöntön halaamista...

BellaMarie 8+3
 
onko teillä kellään raskausoireet alkanu lieveneen?

mulla pahoinvointi kadonnu eikä rinnatkaan enään arat :ashamed: ainut on tuo turvotus mikä on jälellä. pelottaa että kaikki ei ole ok :ashamed: no onneks keskiviikkona on taas ultra ja saa selvyyden asiaan.

paranemisia muzillan tyttöselle :hug:


miisuliisa ja tippa 8+1'

ps ja nyt alkoi vuotaamaan aika reippaasti:(
 
miisuliisa toivotaan että kaikki on hyvin! Inhottavaa varmaan oottaa sinne keskiviikkoon :( :hug:
mutzilla kiitos listan päivityksestä! Tytölle pikaisia paranemisia :)

Täälä on vähän huonoa oloa.. esikoiselta se oli ihan hirveää oksentelua koko ajan.. toivottavasti nyt ei ihan niin, koska silloin mikään ei pysyny sisällä ja sitä kesti puoleen väliin raskautta! Turvotusta on! kahen viikon päästä veljen häät, toivottavasti ostamani mekko menee päälle! :p Ja koko suku varmaan huomaa raskauden..
Jeccika ja napero 4+6
 
miisuliisa toivottavasti vaan vuoto pelottelisi.... :( :hug:
mulla on alkanut oireet vähenemään.... ensin rintojen kipu helpotti, mut pahoinvointia oli jonkun päivän enemmän. Nyt sekin helpotti, joten ajatukset alkaa kääntymään muualle. :( Keskiviikkona mullakin se uä.

vappupommi 8+3
 
täälä olo on ainaki parantunu huomattavati... ehkä jopa pikkuhiljaa voi alkaa nauttia :D
Verraten siihen ettäjossain vaiheessa oli koko päivän paha olo ja kauhee väsy... nyt vaan aanulla heikottaa jos ei heti syö, mut muuten ihan ok ku ei jokasesta valita :D

memmu ja valtsu 10 :heart:
 
Painosta
Esikoisesta tuli yhteensä 23 kiloa. Ja synnärille niistä jäi 11. Sen jälkee niitä sai tapellen saada pois kun en imettänytkään pitkään. Osittain raju painonnousu johtui siitä kun oli paha raskausmyrkytys ja turvotus hurjaa,mutta kyllä siinä läskiäki oli :D Nyt varmaa +2 kiloo enemmän ku esikoisen odotuksen alussa. Nauratti ku Anoppi kauhisteli "Ootpas laihtunu paljon! ootko syöny tarpeeksi?" :D Meinasin möläyttää että tietäisitkpä vaan...
 
täällä vuotoa tuli päivällä ekan kerran, eikä sen jälkeen enää ollenkaan. Tissit on vieläkin arat, tai lähinnä nännit, ruoka ei oikein maistu ja mahassa nippailee. Pitää toivoa nyt parasta.

Samoin miisuliisa, toivon että kaikki on sun masussa ok!! :heart:
 
Voi Miisuliisa :'( :hug: :heart: Toivotaan että ois harmitonta :|

Muzillan tytölle paranemisia :heart:

Palailtu möksäreissulta... :wave: Oli tosi ihanaa kun siinä mökin vieressä oli sellanen taverna, mis käytiin seisovasta pöydästä syömässä...eipähän tarvinut kokata, siivota eikä tiskata...mies heitti talviturkin järveen, mut mä en uskaltanut...kiva miniloma B)
Oikea loma alkaa sitten ukkelilla vsta tuossa heinäkuun alussa...

Neulaselle voima :hug:

Mulla tää ihanjärkkyhyvä hajuaisti vaan jatkuu...tosi kiusallista, esim...kaupan jonossa, jos joku haisee vaikka hieltä, vanhalta viinalta, ällö hajuvedeltä...tms...mun on pakko jättää ostokset siihen ja hyökätä raittiiseen ilmaan...onko muilla yhtä pahaa?? :| :$ :ashamed:

Hei` tuli mieleen noista kirjoituksista, että onko muilla mahdollisuutta saada käsiin sellaista pikku kirjasta, mitä jaetaan/jaettiin neuvolassa ainakin viime vuonna, kuin "vauvan odotus,isälle/äidille"? Siinä on jotenkin tosi selkeet "ohjeet" niinku odottavalle isällekin että miten sitä vaimo/vaimokekultaa pitää käsitellä kun hän raskaana on
Koittakaa saada tuollainen opas käsiinne ja "pakottakaa" miehenne lukemaan se...jos sekään ei herätä, niin sitten täytyy olla miehen korvien välissä vikaa :LOL: :LOL:

Palaan :wave:

Pt ja Kille 7+5 :heart:
 
Muzilla:Pikaista paranemista tytöllesi :hug:

neulanen:Kurjaa nuo vuotelut :( Toivotaan, ettei toistu ja kaikki on hyvin! Oisko sulla nyt menkkojen aika?

ON:En malttanut odottaa huomiseen vaan pissisin aamulla cb:n viikkonäyttöön ja melkein heti pärähti raskaana-3+, voi että olen helpottunut :D Ja arvatkaas, etova olo alkoi tänään muistuttaa läsnäolollaan, ihanaa vaikkakin kurjaa, mutta mulle plussaa :D Ja väsymys on jotain tosi suurta, vaikka sai viime yönä nukuttua ilman yöherätyksiä niin koko päivän silmät meinaa painua kiinni, mutta en valita! Tää on kaiken arvoista jos palkinto siitä suodaan :heart:

Kunpa tuleva viikko menisi nopeaan, sitten koittaa eka varhaisultra, iik...Nöyrin mielin sinne menen, sillä eihän oireetkaan kaikkea takaa, mutta koitan uskoa nyt hyviin uutisiin, vuotoja ei onneksi ole näkynyt :ashamed:

Toive81 ja Sintti 5+4
 
OUTOA no eipä täs enään oikeen mikään ole normaalia :LOL: sitä verta siis tuli reippaasti ja nyt sen jälkee ei taas mitäään!! no tätähän tässä nyt on ollu jo 4 viikkoa


mulla ollu nyt kyllä jo varmaan 3 päivää vuotamatta. toisaalta nyt on kyllä menkkojen aikakin.mutta kait se hematooma vuotaa siellä.
 
On noi vuodot kyllä TUS-KAS-TUT-TA-VIA! Mulla taas tulee nyt ruskehtavaa vuotoa valkovuodon seassa... kokoajan saa pelätä, että nytkö se tapahtuu ja miettiä että onko vielä oireita ja sattuuko maahan nyt niin että menee kesken vai normaalisti...
 
Marde79:Toi on kyllä kurjaa :( Esikoista odottaessa kärsin runsaista vuodoista ajoittain ja ne sai välillä hulluuden partaalle :kieh: Täällä pidetään peukkuja jotta kaikki on hyvin! Ja varmasti on! :hug:

miisuliisa:Tsemppiä sinnekin :hug: Mulla myös hematooma vuosi esikoisraskaudessa ja myös toinen alkioista joka menehtyi heti alussa. Mutta vuodoista huolimatta kaikki meni lopulta hyvin. Uskotaan kaiken menevän hyvin! :hug:
 
Raskaana 4+ joten en tiedä ollakko teidän kanssanne vai kierähdänkö helmikuisiin..jos sopii niin jaan tunteita teidän kanssanne näin aluksi ku koskaan ei voi tietää..
Marde ja muut voimia..vuodot ei oo kivoja mutta niin kamalan ylisiä alkuraskaudessa nim. aina vuodellut.. kannattaa olla miettimättä miksi ku ei niihin syytä välttämättä löydy. Itselläni keskenmenot ei oo vuotanu koskaan, jos ei olis ultrattu niin en olisi tiennyt niistä mitään joten uskokaa että vuodot kuuluu raskauteen..voimia kaikille..
 
neuvolasta saa edelleenki sen kirjan ekalla kertaa... en huomannukkaan edes näyttää sitä miehelle :D täytyy ens viikonlopuks antaa se sille tehtäväks lukee :D

Iso :hug: vuotajille ja toivotaan et teillä kaikilla olis asiat hyvin... ikävää tuollainen ku koko ajan sit pelko läsnä...mutta siis täälä peukut ja isot varpaat pystys :LOL:
 
Mitä enemmän minä nyt mietin noita oireita sitä vähemmän niitä tuntuu olevan, epäluulo iskee ku miettii kaikkea mitä voi sattua.. Vielä pitäs malttaa sinne neuvolaan asti, ne luultavasti ultraa siellä jo ekan kerran ku on muiltaki kavereilta sama neuvolatäti ultrannu.

Susanna ja pähkinä 7+1
 
onnellinen tervetuloa!
Pikkutoive Mulla oli esikoisesta ihan sairas pahaolo ja hajuaisti niin herkässä et huhhuh. En voinut sietää tupakan hajua enkä mitään tollasta mutta taas kaikki pyykinpesuaineet haisi niin mieelttömän hyvältä etteioo tosikaa :D Vastavuoroisesti en voinut olla bussissa kun haisi, en voinut käydä kerrostalossa asuvien kaverien luona kylässä kun rappukäytävissä haisi ja oksennus oli tosi herkässä. Pelkkä lasagnen haju pisti oksentamaan. Enkä voinut kulkeä missää pikaruokaravintolan lähelläkää. Lohdutuksen sananen: se helpottaa :) mielummin oireilla ku oireetta. Täällä ei mitää oiretta...
 
pikkutoive joo tosiaan sitä kirjasta jaetaan edelleen :) se on tosi hyvä ja mukava itelläki aina seurata! Mieskin on lukenut sen oman osansa jo esikoisen aikana! Tykkää nytkin seurata viikko viikolta tapahtumia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja icefairy:
Hyi kauheeta, näin unta että aloin vuotaa verta ja en uskaltanu kertoo siitä kellekkää. Miehellekkää siis. En oikee muista mite se uni päätty. :|

Oon kanssa nyt tosi laiska.. yritin lukea kaikki viestit. Heti kun ei käy, ni niitä tulee monta sivua. :D
Tänää mennää maailma kylässä tapahtumaa ja kaipa tota ylex poppiaki pitää mennä kurkistaa. Ja illalla grillataa, nam!! :) Mullaki paino pysyny siin samas mitä oli enne raskautta, ei miinusta eikä plussaa. :D Esikoisesta tuli 20kg

icefairy&Linnun Lyy 7+2
Hui. Voin vaan kuvitella miten kauhee olo ollut kun oot herännyt. Onneks oli unta.

:hug:

Ja mua laiskottaa kans. :ashamed: Mieli tekis kävelemään ja pyöräilemään ja... ja... ja... Mut ku ei vaan... No, sitä energistä kautta ootellessa... ;)

Kertomisesta: Me ollaan nyt ton ultran jälkeen kerrottu läheisimmille kans just myös siksi, että jos huonosti käy niin on sitten tukijoukkoja kelle voi kertoa. Musta kun huomaa sen että jos joku painaa, niin sitten ei tartte alkaa alusta saakka kertoa. Tosin mun äidille ei olut yllätys taaskaan, on kuulemma tiennyt jostain jo jonkin aikaa et oon raskaana. Kukaan siis ei ole kertonut, mutta on ollut sellainen aavistus hänellä. Tänään äiti kysyi multa, että saako miehen veljen perhe lisäystä vähän ennen vai jälkeen meidän. Olin :eek: , koska eilen kuulin itse että miehen veljen vaimo odottaa toista lasta joulukuulle. :heart: Kysyin et miten niin ennen kuin mitään sanoin, mutta hänellä oli kuulemma eilen illalla tullut sellainen olo, että sinne perheeseen tulee toinen vauva joko vähän ennen tai vähän meidän jälkeen. Ja meidän laskettujen välillä on aika tarkkaan kuukausi. =)

Synnytyksen pohdintaa: En juuri muuta ole miettinyt kuin sitä, että tajuankohan seuraavaksi pyytää puudutuksen niin ajoissa että ehdin sen saada. Viime synnytyksestä jäi sikäli vähän kauhukuvat, kun käynnistettynä kesti puolta kauemmin kuin esikoisen synnytys ja oli kivuliaampi... No, siihen on onneks vielä aikaa. ;)

neulaiselle :hug:

miisuliisa: :hug: Toivottavasti kaikki on hyvin. Mulla oireet (tai siis pahoinvointi) on helpottanut mutta väsymys sen kuin lisääntyy...

pikkutoive: Turussa tuon ainakin saa neuvolasta ekalla käynnillä. On ihan kiva juttu, ja kun se isän puoli on reilusti tiivistetty niin mieskin jaksaa sen lukea. :LOL:

Marde: :hug: myös sulle. Toivottavasti nyt on ihan harmitonta, vaikkakin raivostuttavaa epävarmuuden luojaa tuo sunkin vuotoilu. :hug:

Joo... Tosiaan väsymys on edelleen ihan maksimaalista. Taitaa alkaa unet mennä jo ihan yli, kun ei tahdo saada nukuttua... :| Onneksi enää ens vko töitä ja sitten alkaa kesäloma... Aion olla niin itsekäs, että tytöt saavat kyllä mennä vielä hoitoon, vaikkakin lyhyemmillä päivillä ja lyhyemmillä viikoilla, mut kuitenkin. :ashamed:

Muuten, tuli mieleen neuvolasta. Koskas te jotka olette kertaalleen käyneet neuvolassa niin koska on se toinen käynti? Mä olin tällä viikolla, ja seuraava käynti on syyskuussa. Tuntuu pitkälle ajalle, enkä yhtään muista oliko se eka väli noin pitkä viime kerralla... No, kesäkuun lopulla on nt- ultra ja siinä samassa sitten veriseulat koska siihen päätettiin mennä...

Mutta nyt tämä lähtee nukkumaan, jos vaikka saisi vähän edes nukutuksi...

Hyvää alkavaa viikkoa meille kaikille. :wave:

Shamandalie ja TouhuTumppi 6+? mikäsenytoli... :D
 
Niin ja tuosta kirjasesta minä sen sain poikaa oottaessa ja kaivoinki sen esiin muutama päivä sitten. Oli kiva lukee niitä omia muistiinpanoja sieltä. Ei ihan oo ukolla ja mulla ajatukset menny samaa rataa sillon ihan aina :LOL:
 

Yhteistyössä