*Tammikuun Tähdet-11* toukokuu-10 (Päivitykset yksityisviestillä)

icefairy onneksi en oo okesentanut kun 3 kertaa, mutta toi ruuan alas saaminen on kyllä tehnyt tiukkaa. Tänään oon elänyt lakritsilla ja salmiakilla, kun äite sano, että voi johtua alhasesta verenpaineesta toi mun huono-olo. Ostin kaikkee pientä purtavaa töihin, ja kaikkee epäterveellistä, keksiä, pikkupiirakan ja noita lakuja ja salmiakkia ja pilttiä :whistle: Ihan sama mitä tässä vaiheessa syö, kuhan jotain saa alas :) Ihme kyllä ton salmiakin jälkeen olo on kyllä parempi :D Kiitos vinkistä :hug: painelenkin tästä hakemaan vettä tuolta taukohuoneesta :D
 
Icefairy, aattelinki että oot varmaan sama henkilö ku galleriassa :) Niin ja taidan täältä yhden toisenki tutun bongata ;)

Mulla on aivan tajuttoman laiska olo! Tekis mieli vaan haukotella ja pötköttää jossain mutta toi esikko pitää vauhtia yllä :D Nyt sillä on päikkärirallit meneillään, sänkyyn jää mutta sieltä se hiippailee kikattamaan tuonne nurkan taakse ja juoksee kauheeta kyytiä takas sänkyyn jos meen kattoo :D Ja nyt on alkanu toi vihlominen alavattassa, aina ku nostaa jätkän väärässä asennossa syliin ni auts! Pahoinvointia ei pahemmin oo, sillon jos ei syö tarpeeksi usein ni heikottaa ja jos syö liikaa ni oksettaa. Jotku hajut tekee tosi pahaa, pitää ihan yökkiä =/ Mielenkiinnolla ootan sitä ku pitää kesäloman jälkeen mennnä töihin pesee vessoja :DDD

Susanna & pähkinä 6+3 (nimi putkahti vaan päähän yhtäkkiä :) )
 
Mulla 1 aikaisempi lapsi,joka syntyi suunnitellulla sektiolla rv39+1. Painoa oli 3180g ja pituutta 48cm. Perätilan takia sektoitiin, ei voitu yrittää ulkokäännöstä vähäisen lapsiveden ja eteisistukan vuoksi. Mutta tulihan tuo leikkaamallakin ulos!:) Nyt jännittää, että meinaako tämä tapaus olla myös perätilassa, toivottavasti ei.

Vitsit, joku oli laittanu noista vähemmän puhutuista oireista. Minusta tuntuu, että oon kamalan vihainen nykyään. Suutun joka asiasta, ja tekis mieli heitellä tavaroita seinään. Mutta onneksi tämä on vaan hetkittäistä, ei meillä mitään "oikeita" ongelmia ole. :)
 
moi! pitäsköhän mun varovasti jo ilmottautua tänne.oon ollut tuolla joulukuisissa,menkkojen mukaan la ois 22.12.10,mut oman neukun ultran mukaan la ois varmaan ihan vuoden vaihteessa.nyt olis siis kai 8+3 menossa.varmuus tulee vasta sitten kun pääsen k-s ks:n parin viikon sisään siihen nt-ultraan.mut aika varma siis oon että laskettu aika siirtyy aika lähelle tammikuuta.esikko on 08 syntynyt poika,ja sillon meni melkein kaks viikkoa yliaikaseks,niin olen melko varma että samoilla mennään nytkin :LOL: koitan lueskella mitä kaikke aootte tänne kirjottanu,ja kommailla sitten joskus.oon vaan nyt ihan pihalla kun yritäns eurata kahta pinoa samaan aikaan :D eikä tartte välttis laittaa mua vielä listoille,ilmotan sitten jahka saan sen virallisen lasketun ajan tietooni :wave:
mimma & möykky 8+3
 
Mimi, tuplaonnittelut sinulle! Osasitko odottaa kahta vauvaa? :)

Soitin ajan varhaisultraan, 3.6. Huih, nyt jännittää! Jotenkin tuntuu, etten ole edes raskaana. Ei lähellekään yhtä pahaa pahoinvointia kuin esikoisesta... Oikeastaan ei juuri voi sanoa pahoinvointia olevan! Pelottaa vähän, mutta sittepä se asia varmistuu. En ole vielä edes neuvola-aikaa varannut, kun jotenkin tuntuu, että jos sieltä ei mitään löydykään.Tosin testit on ollu positiviisia jo pitkän aikaa..

iitu 5+6 - 6+1
 
Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille. :flower: Ja Mimi11:lle tulossa kaksoset. :heart: Onko suvussa ennestään kaksosia? Onko oireet yhtään viitanneet siihen, että kaksi olisi tulossa?

*muoks* Ai niin POKS 8+0 :)
 
Onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille :flower: :heart: :flower:

Tervetuloa uusille!

Ja tsemppiä pahoinvoiville- sama vaiva.Esikosta ei TODELLAKAAN ollu tämmöistä, ja nyt tämä alko heti plussasta.Ens viikolla pitäsisi sitten jaksaa töissä ilman päikkäreitä :D Mai gaad..

Joku kyseli sektion pelosta. En pelkää, esikko leikattiin kohtutulehdus epäilyn vuoksi, eikä synnytys missään vaiheessa ollut edes käynnissä.Poika istui tiukasti perätilassa, joten mahdollisesti olisi leikattu kuitenkin.Toivon normaalia alatiesynnytystä- jos sinne asti päästään- mutta toivuin sektiosta nopeasti, eikä ollut mitään ongelmia, joten jos siihen päädytään niin minkäs teet :)

Nimet ja kummit No ei tosiaankaan oo vielä tullut tuommosia mietittyä :LOL: Katellaanpa ensin sinne rv12 asti ihan rauhassa.. :ashamed:

Kaksosuutisten saaja Olikos iso ylläri, vai onko suvussa kaksosia? :heart:

savara, 5+6
 
Vihdoin ja viimein mennään asiassa eteenpäin. Huomenna labraan veri- ja virtsakokeisiin ja perjantaina klo 14.15 ultraan! Tai ainakin toivon niin, tuskin ne siellä polilla vaan käsin päältä päin ihmettelee, kuten sunnuntaina terveyskeskuslääkäri...

Onnea Mimille, oliko suuri yllätys..?

Marde ja Milli 7+2
 
Moi!

Minulla on itselläni kolme poikaa,
esikoinen syntyi 6/03, käynnistys raskausmyrkytyksen takia 39+4 , 3610g ja synnytyksen kesto 3h
kakkonen 7/05, 39+4, 3190g ja synnytyksen kesto 4h26min
kolmas 6/07, 39+1, 3970g ja synnytyksen kesto 12h 37 min.

Mulla siis nämä ajat väärinpäin, neljättä sitten pakerretaan vuorokausi...?

Nimi löytyy tytölle, pojannimet tuntuu, että olen käyttänyt jo kaikki hyvät... :ashamed:

Taitaa tarvita palata illalla asiaan, työkavereiden ei ehkä tartte bongata mua vauvasivustolta... :LOL:
 
Kiitos! iitu- , Tuittu- , Marde Osasin aavistaa sillä olen ollut lapsettomuushoidoissa, ei siis perinnöllistä. En pyytänyt kahta mutta lääkäri päätti näin kun on ikää riittämiin ja olen lapseton. Kiitollisena otin ajatuksen vastaan. Oireina on olleet lähes oireettomuus. Kyllähän se pyöri mullakin mielessä että missä pahoinvointi piileskelee! Tosin astma pahentunut mutta peruslääkitystä nostamalla se pysyy kurissa. Ja poikkeuksellista kutinaa on ollut! Lääkäri käski tutkituttaa maksa-arvot.
Mutzilla Luin sun kaksosista ja kyllä sydäntä riipaisee. Ajattelin sitä tuolla kaupungillakin eilen. Olkoon onni nyt sinulla suuri!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mimi11:
Kiitos! iitu- , Tuittu- , Marde Osasin aavistaa sillä olen ollut lapsettomuushoidoissa, ei siis perinnöllistä. En pyytänyt kahta mutta lääkäri päätti näin kun on ikää riittämiin ja olen lapseton. Kiitollisena otin ajatuksen vastaan. Oireina on olleet lähes oireettomuus. Kyllähän se pyöri mullakin mielessä että missä pahoinvointi piileskelee! Tosin astma pahentunut mutta peruslääkitystä nostamalla se pysyy kurissa. Ja poikkeuksellista kutinaa on ollut! Lääkäri käski tutkituttaa maksa-arvot.
Mutzilla Luin sun kaksosista ja kyllä sydäntä riipaisee. Ajattelin sitä tuolla kaupungillakin eilen. Olkoon onni nyt sinulla suuri!
meillä näkyi yksi tirriäinen eilen ultrassa eikä vointikaan povaa kahta, joten tätä yhtä jos sen syliini saakka saan elävänä, rakastan kolminkertaisesti :heart:

Mutzilla ja tirriäinen 7+0
 
piupula Mulla esikoisesta meni pahoinvoinnin aikana kylmät mandariinit alas :)

icefairy Juu Niinhän me tunnetaa ;)

memmu Mulla taas kauheet kivut oli sektion jälkee ja kohtutulehdus niin siit poiki se sektion pelko ja ku se vauva vietii niin nopeesti pois ja ku se tuli niin yllättäen.

Meillä on ultra 21.6 :heart: :heart:
 
Mimi, tuplaonnittelut sinulle myöskin täältä suunnalta...mä olen vähän niinkuin salaa haaveillu kahdesta salamatkustajasta, mutta en ole sitä ainakaan miehelle uskaltanut sanoa...varmaan ihan hullu olen, mut musta tuntus että sitten ne muksut ois tehty...2 karralla ja sitten putket poikki...noh pysys nyt ainakin yksi matkassa mukana... :|

Mulla väsymys vaan lisääntyy ja tänä aamuna oli lievää pahoinvointiakin havaittavissa. Söin yhden hapankorpun (aamupalan lisäksi,aamupalasta tosin oli mennyt jo ainakin 2h) ilman mtn päällyksiä ja se loppui kuin seinään...olen nyt oppinut ottamaan aina mukaan muutaman omenan, kun kaupungille lähden, koska ei tiedä milloin se nälkä yllättää ja sitä myöten pahoinvointi :$

Meillä pojalle ainakin työnimi, mutta tytölle vielä hakusessa ja kummeista ei hajuakaan :p

Mulla meinas käämi palaa, kun miehen sukulaisille kerrottiin tuossa eräänä päivänä ja miehen sisko vaan tokas että MITÄH?? ja siihen perään että noh se vielä ja sitten PUTKET POIKKI. Onneks osasin pitää mölyt mahassani...koska muutama valittu sana oli jo huulilta tulossa..mm. ETTÄ me kyllä ihan itse osataan päättää montako lasta tähän perheeseen halutaan...jne Ettäs kehtasikin :eek: :x :attn: Joku muukin oli vähän samantyylisestä kirjoitellut...??

Onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille! :heart: :heart:

Pt ja Kille 7+0 POKS** (nytkös oli oikea aika) :heart:
 
pikkutoive siis teille on toinen tulossa ja se on kälyn mielestä liikaa ??? :eek: Uuhlaalaa mikä ihminen :headwall:

kyllähän meillekin anoppi sanoi silloin kun kaksosista kerroimme, et eikös se yksi kerrallaan riitäis, mut se oli anopin huumoria :saint: ja tällä hetkellä taitaa olla ihan sama vaikka kymmenen tehtäis niin kukaan ainakaan tästä läheltä sanois mitään, muu suku saattais kauhistuakin :LOL:

Mutzilla ja tirriäinen 7+0 :heart:
 
Tervetuloa uusille!

mimi: Tuplaonnittelut :flower: :flower: !!

Mutzilla: Onnea hyvistä ultranäkymistä! Olin eilen niin omanapainen, etten huomannut onnitella.

Marde: Peukkuja, että kaikki ois hyvin ja voi kun pääsisit ultraan perjantaina! Mulla ei ollut edes mitään vuotoja, mutta silti vasta eilen ultran jälkeen sitä jotenkin olo rentoutui kun näki itekin sykkeen ja että pieni oli oikeassa paikassa.

baby butterfly: Mulla oli sama. Esikoisen kanssa olin jotenkin ihan varma, et kaikki vaan menee hyvin. Mulla oli myös tosi hailakka plussa tällä kertaa. Nyt pelkäsin, et on kohdun ulkopuolinen tai jotain. Paha olo on kyllä lisääntynyt niin on tuonut kyllä varmuuden raskaudesta, mutta kyllä toi ultra helpotti.

nimiä ei olla vielä mietitty, ei niin yhtään.

synnytyksistä vielä: Molemmat siis käynnistyneet spontaanisti suppareilla. Esikoisen kohdalla eteneminen jämähti kuuteen senttiin ja sitten puhkaistiin kalvot. Tokassa lapsivedet meni nekin vasta kun olin 10 cm auki, eli jos tällä kertaa käynnistyisi vesien menolla oisin varmaan ihan pihalla, et mitä nyt tapahtuu. Molemmat syntyneet Kättärillä Haikaranpesässä ja molemmilla kerroilla oli tosiaan sama kätilö :)

(.) Kerroin tänään töissä pomolle...Ja sehän ottikin sen tosi hyvin. Onnitteli ja sanoi, että sehän on iloinen uutinen. Kun vähän varoittelin, että "älä nyt järkyty"..
Tuli kyllä tosi hyvä mieli. Hän jää ite ens viikolla kesälomalle ja jatkaa siitä sitten puoli vuotta vuorotteluvapaalla, niin ajattelin siis olla reilu ja kertoa jo tässä vaiheessa, etten ole maisemissa kun hän palaa takaisin.

Niin ja eilen ultran jälkeen kävin shoppailemassa jo odotuskuteita. Tänään oli yhdet mammahousut jalassa ja ai että olikin ihanat.
Yhtään ei puristanut ja kiristänyt ja näytinkin hoikemmalta ku farkuissa. Selvästi kyllä huomaa, et tässä kolmannessa raskaudessa maha näkyy jo nyt vähän. Eilen siellä ultrassa se lääkäri kirjoittikin heti diagnoosiin, et kohtu pyöristynyt. Ja siis mulla on taaksepäin kallistunut kohtu niin ei edes niin hyvin pitäis näkyä...esikoisesta meni varmaan puoleenväliin normihousut...ja kakkosenkin kanssa osa naapureista (asuttiin silloin kerrostalossa) huomasi viikkoa ennen tytön syntymää et oon raskaana...

BellaMarie 7+5
 
Heipat muutaman päivän tauon jälkeen. Täällä on olo edelleen samanlainen. Ja turvotusta löytyy, vois vaikka muille jakaa :LOL:

3.6. on eka neuvola. Ja ultra varmaanki kesä-heinäkuun vaihteessa. Aattelin oottaa siihen np ultraan saakka.

Esellisistä raskauksista on ollu puhetta. Meillä eka synty 11/03 pituus 50cm paino 3730g kesto reilut 7h. Toka synty 11/05 pituus 50cm paino 3960g kesto 45min. Kumpiki synty ilman miään kipulääkkeitä. Ekasta kerkesin sentään ammeeseen mennä. Vähä kyllä kauhistuttaa tuo kakkosen nopee ulostulo. Voi olla et päädyn hyvissäajoin sairaaaan et ei tarvi autoon ponnistaa :LOL:

Minille tuplaonnittelut :flower: ja pahoittelut kaikille keillä oli vuotoja tai km :hug:

terkuin tammitähti + Tirppis 6+
 
bellamarie Mulla ei oo MITÄÄN oireita! Mutta kuitenki CB.n digi näytti sen että raskaana 1-2 viikkoa(hedelmöityksestä). Ja parikin testii haaleeta plussaa... :) Jotenki tekis mieli ostaa raskaustesti ja attoo onko se viiva vahvistunu.. :/ no jos sielä ultrassa selviäis jos sinne asti pääsee...
 
Moikka!
Ihania ultrakuulumisia ja kuvia täällä :wave:

Mulla esikoinen syntyi rv 42 , kokoa oli 3905g ja pituutta 52cm, synnytys kesti ekoista supistuksista laskettuna 3h 40min, siitä 40minuuttia meni ponnistusvaiheeseen.
Olin kivusta kai ns. shokissa ja kielsin kätilöä antamasta kipulääkettä, -voin kertoa että kadutti jälkikäteen ja seuraavan kohdalla aijon pyytää kaikki kivunlievitykset mitä on tarjolla :whistle:
Mut ihme kyllä, synnytyksestä jäi hyvät muistot vaikka kipulääkettä olisin todella kaivannutkin.. :attn:

Oireita on alkanut ilmaantua.. pahoinvointi on nostanut päätään ja nyt on rinnatkin KIPEET.. mut toisaalta hyvä et on oireita, olisin enempi huolissani jos oireita ei olisi... =)
 
Varovaisesti uskaltaudun tänne palstalle kuumeilijoista. :) Jotenkin vaan ei uskalla vielä liikaa juhlia, odottelen ekaa neuvolaa joka on 10.6. Siihen saakka yritän olla liikaa miettimättä asiaa...
vaikka tää olotila ei kyllä anna oikein olla miettimättä. Yököttävä olotila on vaan jatkunut ja rinnat kipeät, vatsaa välillä nipistellyt. Suurin juttu on ihan mieletön väsymys, tuntuu et koko ajan vaan väsyttää. Kait tää tästä helpottaa, jossain vaiheessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkutoive:
Alkuperäinen kirjoittaja Karhuntassu:
Synnytykset mulla ollu:

rv 41+5, spontaanisti käynnistyi, imukuppisynnytys, lapsi 4,4kg
rv 40+4, käynnistys (kesti 4pv saada käyntiin), normisynnytys, lapsi 4,7kg
rv 38+5, käynnistys (kesti 5pv saada käyntiin), normisynnytys, lapsi 4,0kg

Ja tyttöjä kaikki 3 :heart:
4,7 !! :eek: Huh, huh...oliko erilailla punnertamista kuin noissa pienemmissä?

Pt
No ei oikeestaan, eka oli vaikein ihan uupumuksen takia ja ponnistin tunnin + sitten imukuppi. Toi kakkonen 4,7kg tuli 7 minuutissa, en edes huomannu itse että jäi hartioista kiinni ja kätilö sai tehdä töitä, jotta sai ulos ilman vaurioita (oli tosi lähellä vakavat vammat). Kolmas olikin sitten vajaa 2min ponnistus, tai no ei se edes ollut ponnistus kun minä yritin pidätellä (että kätilö ehtii saada kaverin saliin ja hanskat käteen :) ) mutta 1 supistus työnsi muksun ulos että mätkähti. :p
 

Yhteistyössä