Tammikuun tähtöset 2017 **LOKAKUU**

Kertokaahan joku fiksu mitä ultrassa tarkoittaa mitat: Ga(edd) ja Ga (aua)? Liittynee laskettuun aikaan ja ultran eri mittaan?

Kumpi todennäköisemmin paikkaansa pitävä?

Ps. Tänään seurannassa näin pienen 4D kasvoprofiilin ja voi sitä onnea! Ihan selkeästi oli poskipäät tunnistettavissa :love: Prinsessa <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: RubyS
Tallinnan reissusta selvitty. (y) Kivaa oli, mutta kroppa olo kovilla. Eipä tarvi enää ennen synnytystä käydä missään pitemmällä, aika äärirajoilla mentiin jaksamisen kanssa. Löysin sieltä kuitenkin tosi söpön koristeen ristiäis/miniäiskakkuun. :rolleyes:Vaatteet oli samoissa hinnoissa kun Suomessakin, niin en jaksanut alkaa raahaamaan.

Lomalla on kuitenkin huomannut sen, kuinka paljon paremmin kroppa voi. On helpompi olla ja turvotus on laskenut selvästi. Ärsyttävää mennä takaisin töihin ja olla taas ihan poikki... No, onneksi on vielä kaksi päivää + viikonloppu vapaata.

Me ei olla ottamassa vakuutusta vauvalle. Mulla on kokemusta sekä keskosesta, joka oli kuukauden sairaalahoidossa ja jolla oli myöhemmin korvatulehduskierre että vaikeaa sairautta sairastaneesta lapsesta. Kummankaan kanssa en oo kaivannut vakuutusta. Keskosen sairaalamaksukatto täyttyi aikanaan viikon jälkeen ja maksettavaa jäi siihen aikaan joku kaksisataa tms. Korvatulehduskierre hoidettiin julkisella, ajan sai aina ja aika harvassa oli nekin kerrat kun jouduttiin päivystyksessä istumaan. Putkitus hoitui poliklinikkamaksun hinnalla.
Vaikeasti sairaan koko hoito oli eri osastoilla yliopistosairaalassa. Kulut oli lähinnä poliklinikkamaksuja ja lääkkeitä, joihin sai kela-korvauksen ja omavastuu oli 3e/3kk. Lisäksi vaikeasti sairaan lapsen hoitoon sai yhteiskunnalta rahallista tukea omaishoidon ja vammaisrahan kautta.
Oon jotenkin myös sitä mieltä, että kun kerran maksan julkista terveydenhuoltoa verovaroin, niin sitä myös käytän. Yliopistosairaalan ammattitaitoa taas ei mikään yksityinen Suomessa korvaa. Mutta jokainen tyylillään.

Ei kyllä oo noista Ga-merkinnöistä mitään hajua...:rolleyes:.Mutta kuulostaa suloiselta toi 4d! :love: Tsemppiä myös RubyS istukkakntrolliin.

Mamadread ja itu 26+5
 
Voi rähmä.. mää nyt jahkaan edelleen sen influenssa rokotuksen kanssa :D tein jo päätöksen etten sitä ota mutta täällä Oulun seudulla on jo influenssaa liikkeellä eli äippälomalle ei ehdi "karkuun". Ja tajusin tuossa että mies aloittaa työharjoittelun päiväkodissa just tammikuun alussa.. tosin viime vuonna oman harjottelun aikana ei ollu yhtään influenssa tapausta päiväkodissa marras-tammikuun aikana. Soutaa, huopaa, soutaa.. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Meillä molemmilla pojilla oli tuo vakuutus ja koska yksityistä tuli käytettyä niin se oli hyödyllinen. Nyttemmin käydään yksityisellä edelleen, mut sen verran harvassa on että vakuutuksesta ei enää hyötyä. Mulla huonoja kokemuksia julkisesta puolesta nimenomaan lasten kanssa, yleislääkärin pätevyys ei usein ole ollut ajantasalla ja aina saa tapella että koko aikaa edes saa... Esikoisella vauvana hengenlähtö lähellä toisella kuulon,kiitos julkisen. Sairaalan puolella on päteviä erikoislääkäreitä kyllä, mut niiden pakeille päästäkseen pitää olla lähete...
En silti tiedä otetaanko vakuutus tälläkertaa, käytetään kyllä yksityisellä joka tapauksessa. Jos jotain vakavampaa ilmenee niin jatkohoitoon pääsee sit julkiselle ns.sairaalan puolelle yksityisen kautta.

Minuu kiinnostaa saako sen influenssa rokotteen normi nla käynnin yhteydessä vai pitääkö lähteä jonottamaan muiden kanssa... Ma neuvolassa selvinnee...
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Kiitos tsmpeistä:love: onneks on alkanu päivät paranee ja jaksetaa leikkiä(y) ollu kivasti puuhaakin tällä viikolla ni pitäny kotiäidin kiireisenä.
Raskauden osalta kaikki hyvin, paitsi noista hemmetin levottomista jaloista en oo päässy eroon, nukahtaminen on aika hankalaa, vaikka kuinka väsyttäis..
Ens viiikon pe ois sitten seuraava ultra sokerirasituksineen, jippijaijeee. Noh otan sen rasituksen odottelun rentsisti, kun anoppi tulee hoitaa esikoista ni se on sit mun "laatuaikaa sairaalassa":ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
meillä ainakin annetaan rokote neuvolassa. ja tähän mennessä on ollut että neuvolassa ovat pistäneet sekä minulle että tytölle(itse kuulun riskiryhmään kun hoitajana työskentelen). toivon että tyttö lasketaan riskiryhmään edelleen että saapi rokotteen, ainakin entisen neuvolatätimme mukaan tyttö kuuluu koska minä kuulun...

täällä tehdään töitä päivä kerrallaan, en tiiä pystynkö tekemään vajaata neljää viikkoa vielä. issiaskipuja on, ja jos töissäkin liian nopeesti kävelen niin sit rupee kiristää mahasta eli supistelee. :/

mutta katotaan, pitää vaan kuunnella nyt itseään vielä paremmin...

huomasinpa että taas on uus viikko kun mulla alkaa viikko keskiviikkoisin. :D

eli nyt on 29+1. <3
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Voi hurjaa, että Rv 30 starttasi tänään! Kääk :D rokotusta ei ole neuvolassa tarjottu, tosin en ole sen perään kysellytkään. Vakuutusta olen myös alkanut pohtimaan, ehkä sitä voisi kokeilla. Täällä tosin julkiselle pääsee aika hyvin, joten en tiedä miten tarpeellista lopulta olisi.

Kävin siellä pelkokätilöllä ja ei se oikein helpottanut oloa. Tietoa toki sain lisää mikä oli hyvä homma ja se siinä ehkä juuri tarkoitus olikin. Sen jälkeen kun asioita käytiin läpi kaikki mistä ne pelot johtuu palautui mieleen ja herkisti mielen aika lailla pariksi päiväksi. Nyt olen miettinyt että jos kuitenkin alatiesynnytykseen haluan, mutta jos joudutaankin tekemään sektio niin mitäs mitäs..eli se leikkaustilanne, kipu ja paraneminen siinä pelottaa ja se ettei heti jälkeenpäin pysty vauvaa hoitamaan täysillä.

Alapaineet on alkaneet nousta hurjasti (90>) kun muutoin raskausaikana verenpaineet olleet alhaalla. Testejä on tehty ja ainakaan vielä ei raskausmyrkytystä ole diagnosoitu. Päänsärkyä on miltei päivittäin ja heikkoa fiilistä. Toivon todella ettei sitä tulekaan. Tästä syystä tuo sektion mahdollisuuskin on pyörinyt mielessä.

Mamadread, kiva, että reissu meni hyvin!! :)
Merille lisätsemppiä testeihin!
 
Mariani, sulla on kyllä ollut haastava raskaus kaikkine vaivoineen.. :unsure: Toivottavasti pysyy myrkytys poissa! Onnea uuden kymmenyksen saavuttamisesta, se on oikeasti iso juttu ja vauvalla kaikki jo tosi hyvin. :love: Itse odotan kovasti että rv 32 ja pikkukeskosuuden raja ylittyvät, vaikka toki toivon, että vauva syntyisi niin hyvillä viikoilla, ettei tarvitse sairaalahoitoa enää.

On tuo vauva vaan niin kovin rakas jo. :love: Juuri tänään sitä mietiskelin kun makoilin sohvalla ja kauhea jumppa kävi mahassa. Päivittäin tulee höpöteltyä vauvalle sun muuta.

Ootteko huomanneet teidän masukeilla jo selkeämpää uni-valverytmiä?

Mamadread 26+6
 
Toivottavasti Mariani säästyt siltä raskausmyrkytys diagnoosilta kokonaan ja olo alkaa helpottaa (y) tuo pelko on varmasti kinkkinen homma (n) toivottavasti siihenki apu löytyy!

Täällä on hieman hankala yrittää kartoittaa vauvan rytmiä kun oon vuorotyössä. Lieköhän raukkaparka etes saanu muodostettua semmosta kun äiti herää milloin klo 5.45 ja milloin 11.30. Ja vastavuoroisesti se nukkumaan meno heittelee :D

Täällä oli viime yönä ensimmäinen hikka :LOL: vähän tuntui hassulta, semmoinen pikku naputtelu alavatsalla. Siitä päättelin myös että ainakin sillä hetkellä masussa oleiltiin pää alaspäin. Muutoin ei kyllä tosiaan liikkeistä ota selvää kuinka siellä oleillaan :)

Rv 30 tosiaan jo käynnissä! Enää pari hassua kuukautta :love:

Oliko täällä porukalla suunniteltuja sektioita aiemmissa raskauksissa? Jos niin millä viikolla se on tehty? Alkoi vain kiinnostaa jos se istukka ei olekaan siirtynyt ja joutuu sitäkin vaihtoehtoa miettimään (n)
 
Mamadread, kiitos <3 onhan tämä aika haasteellista ollut mutta mieli on positiivinen onneksi ja niin kauan kun vaavilla kaikki hyvin se tärkeintä :) ehkä astetta varovaisempi tässä alkaa olemaan.

Voin uskoa että pienestä on maailman rakkain fiilis! Kohta se sieltä maailmaan saapuu parin kuukauden päästä, ajatella :barefoot:

Narana, jänniä nuo rytmit tosiaan :D tuntuu että juuri kun sitä luulee saavansa kiinni heittää ne häränpyllyä ja maratoonit alkaa. Suloistahan se vaan on!

Eilen kävin pitkästä aikaa koiralenkillä varovasti ja tuntui niin hyvältä. Ensi viikolla pitäisi jo tulla lunta joten ei ihme jos korvissa tuntui jo kylmä. Pipokelit alkaa olemaan ja lämmintä niskaan. Tänään pitäisi mennä isän haudalle laittamaan kanervia, aina ennen Pyhäinpäivää niitä sinne äidin kanssa viedään. Ulkoilua sen osalta siis tiedossa. Loppupäivä meneekin lepäillessä.

Ainiin, onko teillä ollut nyt sellaisia menkkamaisia kipuja/polttoja?
 
Huhhei, täällä arvotaan vielä influenssarokotteen kanssa, eka aattelin että en halua mitään turhia rokotteita ottaa, mutta sit kuulin tädiltä että joku hänen tuttunsa oli sairastanut influenssaan raskaana ja lapsi oli kuollut kohtuun nimenomaan sen seurauksena :( :-o toisaalta musta tuntuu että en ole milloinkaan sairastanut näin vähän vuoden aikana mitä nyt, yleensä pari flunssaa tm. per vuosi ja tänä vuonna en ole sairastanut lainkaan..

Lasten vakuutus on kans vielä harkinnassa, oon tehny vertailua ja hakenut tarjouksia kun ollaan yhdistämässä samaan syssyyn kaikki vakuutukset yhden yhtiön alle. :)

Raskauden saralla ei muutoksia, päivä kerrallaan ja maha kasvatellen :) pikku hiljaa voisin alkaa tehdä listaa (oon listafriikki x)) mitäs vaatteita oon jo hamstrannut toukalle ja mitä pitää vielä hankkia.

Narana85, ihana tuo hikka :D itse ei ole tullut vielä huomattua että ois ollut moista :)

Mamadread, mitään tiettyä päivärytmiä en oo vielä huomannut kehittyneen, voi olla että en huomaa missään vaiheessa :D

EP:llä vähän syysmyräkkää ja sateista, onneks on satanut suhteellisen vähän tänä syksynä :) kynttilöitä on polteltu jo urakalla ja perinteiset syystikkuamiset taisin aloittaa jo elokuussa :D

Jaaha olikohan siinä ajatuksen virtaa hetkeks aikaa :) toukka tänään 25+4 <3
 
Narana, mulla suunniteltu sektio juurikin istukan sijainnin takia edellisessä raskaudessa. Mulla oli loppuraskaus 2viikon välein kontrolleja ja aika myöhään se sektioaika päätettiin. Alunperin annettiin vasta viikolle 37+6 leikkauspäivä mutta sovittiin että viimeistään viikkoa aikaisemmin sairaalaan osastolle makoileen että jos synnytys käynnistyykin tai istukka alkaa vuotamaan niin on apu lähellä. Mulla alko kuitenkin vuoto yhtäkkiä rv35+6 ja siitä sit ambulanssilla sairaalaan ja siellä oli hätäsektiovalmius odottamassa mua mutta kun vuoto lakkasi päätettiin odottaa vielä viikko jotta vauva vahvistuisi. Sen viikon jouduin sitten makoilla sairaalassa ja sektio tehtiin suunnitellusti rv36+6. Mutta vaihtelee tapauskohtaisesti tuo istukan vuoksikkin tehty sektio, mun serkulla oli ihan vasta samasta syystä sektio edessä ja hälle oli annettu leikkausaika rv36+0. Mutta myös hänen kohdallaan istukka alkoi vuotaa viikkoa ennen suunniteltua sektiopäivää ja päätyivät hätäsektioon. Toivotaan että sulla olis istukka siirtynyt. Jos ei, niin kovasti tsemppiä loppuraskauteen! Mulle se oli kyllä pelottavaa aikaa mutta kaikki päättyi kuitenkin todella hyvin, sektio meni hyvin ja vauva oli riittävän kehittynyt :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani ja narana85
Mamadread, ihana kuulla, että reissu meni hyvin. :)

Täällä vauvan rytmi menee selvästi niin, että mamma kun menee nukkumaan, alkaa poitsu potkimaan ja muutenkin jorailemaan, ja päivisin sit nukutaan enempi.
Mutta aina iltaisin alkaa ne jorailut.

Täällä on tänään ollut älyttömän kylmä tuuli. Ja muutenkin ilmat on ollu niin viileet, että on tarvinnu pukea älyttömästi päälle. Ja piti käydä katselemassa niitä talvitakkeja. Ei tuolla muuten enää pärjää.
Ja kun keneltäkään ei löytynyt takkia lainaksi. Meni heillä omaan käyttöön.

Vakuutus meillä jo onkin vauvalle ja myös tytöillä on vakuutus.
Käytössä nuo ei kyllä oo hirveesti olleet, mutta parempi, että on sitten, mikäli tarvitsee.

Ja jälleen ei raskauden saralla uutta. Masu ottaa kasvua joka viikko, tai ainakin tuntuu siltä.

Tänään tasan kuukaus äitiysloman alkuun! Kohta!

Ens viikolla kolme päivää töitä.
Maanantaina neuvolaan pitkästä aikaa.

Hyvä kun töissä asiakkaat kyselee melkeen päivittäin, että koskas jään lomalle, kun näytän siltä, että synnytän minä hetkenä hyvänsä.. Silleen

Mä en saa kyllä enää koskea avaimiin tai muihinkaan siirrettäviin laitteisiin.
Olin laittanu jälleen kerran miehen avaimet pakastimeen, kynttilät (Ei palavat) jääkaappiin ja yhden maitopurkin laittanu astianpesukoneeseen, nii ja sinne kun piti laittaa se likainen astia, niin se oli kuiva-ainekaapissa.
Kyllä tää tästä vielä lutviutuu.

Mut joo, nyt tonne sohvalle, että mies saa (huom. Saa) hieroa mun jalkoja ja kai siinä vois jonkun elokuvan katella.
Huomenna on onneks ihanasti vapaa.

Susanna & Pähkinä 29+6
 
Kävin aamulla kirjoittamassa pitkät pätkät, mutta juuri kun olin painamassa lähetä-nappia, niin painoinkin puhelimesta väärää nappia ja koko teksti katosi! :mad:

Susannalle piti sanoa, että ihanat nuo sun raskausaivot! :ROFLMAO: Mulla iskee se raskausdementia yleensä synnytyksen jälkeen ja ensimmäinen vauvavuosi onkin sit vähän mitä sattuu. Olen mm. unohtanut ostokset ruokakauppaan, monesti oon heijannut ostoskärryjä vaikkei vauva olisikaan mukana kaupassa ja unohdinpa kerran hakea esikoisen hoidostakin :LOL:

Aika hurjalta kuulostaa Emppuli tuo, että suunniteltu sektio tehdään noin paljon etukäteen! En oo yhtään varautunut, et syntyis mahdollisesti jo ennen joulua tämä. Itsellä siis kans istukka kohdunsuulla, huomenna on kontrolliultra siitä ja jännittää aikalailla, et mikä on tuomio sieltä. Viimeksi siis rakenneultrassa totesi kätilö, et on siinä juurikin ihan kunnolla päällä, kun neuvolalääkäri oli asiaa katsonut muutamaa viikkoa aikaisemmin et on ihan hilkulla, onko edessä vai ei. Eli oli sitten liikkunut siinä kohtaa ikään kuin väärään suuntaan eli enemmän tielle. :confused:

Meillä pikkuisella on ollut selkeä rytmi niin kauan, kun oon liikkeet tuntenut. Potkuja tulee yleensä aamulla n. klo 9, keskipäivällä joskus klo 12-13, illasta siinä about kuuden maissa ja sitten vielä myöhäisillalla klo 22-23. Ja sit yöllä yleensä herään siinä viiden maissa, silloin saattaa myös potkutella. Saa nähdä millainen rytmi vauvalla on sitten synnyttyään. :love:

Te, keillä on ennestään lapsia. Millaisia vauva-aikoja teillä on ollut? Mulla on kaksi aiempaa ollut aikaa helppoja vauvoja siinä mielessä, ettei meillä oo juuri koskaan valvottu ja ovat olleet varsin tyytyväisiä. Ei siis mitään pahoja koliikkihuutoja ole ollut tms. Jotenkin en osaa nytkään yhtään pelätä, että voisi olla vaikeakin vauva-aika vaan luotan siihen, että kaikki menee omalla painollaan. :)

Mariani, mulla ei oikeestaan oo ollut mitään meikkaamista tuntemuksia. Suppareita on aina välillä ja välillä ne on aika kivuliaitakin. Ja välillä tuntuu sit et lihakset kramppaavat alavatsalla eli tulee semmoisia ohimeneviä kiristyksiä, mitkä on myös aika kivuliaita ja estävät liikkumisen hetkeksi, mut menevät sit ohi.

Viimeksi neuvolassa meinasi alkaa ärsyttää, kun tuntui et terkka yritti etsimällä etsiä musta vikaa. Oikeasti tuli sellainen tunne, et oli pettynyt kun ei mun sokereissa ollut mitään vikaa. o_O Eikä oo painostakaan päässyt kertaakaan sanomaan, kun nousu on tähän mennessä ollut about kaksi kiloa koko raskauden aikana yhteensä. Verenpaineet on hyvät jne.. Jotenkin sellainen olo, et ei ymmärrä meidän tilannetta kun ei asuta yhdessä niin ajattelee, et oon jotenkin vastuuton äiti, mut sit kaikki on kuitenkin aina hyvin ja mulla on kokemustakin niin paljon, että sitä sit ärsyttää se kun ei voi mistään huomautella.

Haukkeli, mun täytyy varmaan kans alkaa tehdä jotain listoja, et ehdin hommata kaikki ajoissa. Oon ottanut noi hankinnat sen verran lunkisti ja ajatellut, et on aikaa hyvin niin kohta jää pian kaikki kauppaan, jos jouduinkin sektioon tai ennakkoon sairaalaan makaamaan. :whistle:

Cubuksella poikettiin viime viikolla ja siellä oli muutama ihana body ja housuja vauvoille. Vielä jätin ne kauppaan, mut varmaan haen pari ihan uuttakin vaatetta vauvalle, kun oon niin huono jaksan kirppisten kiertelyä. Mua alkaa aina ahdistaa niissä se romujen määrä, mitä ihmiset kauppaa. Kuka oikeasti ostaa jotain vähän rikkinäisiä romuja jostain 80-luvulta? Mulle tulee aina sellainen tunne, et olisitte nyt vaan kärrännyt ne suoraan roskiin. Joskus se sun romu on ihan oikeesti kaikkien muidenkin romu eikä mikään aarre, niin kuin monesti tunnutaan ajattelevan :mad::LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
RubyS, toivotaan että sulla olis siirtyny istukka tarpeeks. Mulla oli jo rakenneultrassa silloin viimeks täysin kohdunsuun päällä ja ei ollut oikeestaan toivookaan että siirtyis. Mullahan alko vuotamaan se jo eka kerran rv 26 ja siitä tuli eka osastoreissu, sen jälkeen rv 30 ja sitten viimeisen kerran sillon rv35 hulahti. Että jos sulla tähän asti mennyt ilman vuotoja niin on varmasti tosi hyvä juttu! Mä olin kotonakin ihan vuodelevossa ton eka sairaalareissun jälkeen mutta silti vuotoja tuli myöhemminkin, ilmeisesti kun kohtu kasvaa niin se kohdunsuun päällä oleva istukka helposti vuotaa vaikka ei itseään rasittaisikaan. Ja siksi sektio tehdään yleensä hyvissä ajoin koska loppuakohden vuotoriski kasvaa ja jos minun tilanteessa olisi joku syöksysynnytys tullut niin olisi henki aika varmasti henki lähtenyt sekä minulla että vauvalla, istukka kun ei oikein voi syntyä ensin. Mutta onneksi nämä istukkajutut on nykyään hyvässä seurannassa ja nekin raskaudet osataan hoitaa. Kamala ajatella aikaa kun ei ollut ultria ja sektioikaan ei ole kautta aikojen tehty...mutta suosittelen kyllä hankkimaan vauvan tarvikkeet hyvissä ajoin, se on huomattavasti helpompaa omin jaloin kun sängyn pohjalta :D tosin aika paljon ehdin viimeksi sieltä sängyn pohjalta nettishoppailla ja mies sitten juoksenteli postissa :D

Nyt oon ajatellu että koitan saada kaiken valmiiksi ennen joulua kun la tammikuun lopulla. Oon kyllä jo vaatteita pikkuiselle hankkinut jonku verran mutta olis kivaa jos olis kaikki valmiina ennen joulua eikä jäis viimisille viikoille sit enää suurempia järkkäilyjä. Raskaus yleisesti ottaen on mennyt ihan kivasti mutta kyllähän tässä huomaa raskaana olevan. Lonkkia särkee ja muita liitoskipuja toisinaan, ja tuntuu että musta on tullu vähän turhan kiukkunen ja hormoneja vaan siitä syytän...jotain ihme näön sumentumista on myös tullut. Luin netistä että on aika normaalia ja kyllä mulla on raskausaikoina ennenkin lievästi ollut, mutta nyt on välillä siten että kauas kun katsoo niin näkee todella sumeasti mutta myös toisinaan lehden lukeminen tai puhelimen näytön tuijottaminenkin on hankalaa kun meinaa jotenkin suttuisesti näkyä. Mitään varsinaista näköhäiriöitä ei oo mutta katsominen tuntuu jotenkin kummalliselta. Voi tietenki olla migreeniäkin. Onko muut huomannu näössä muutoksia?
 
Hih, mä en jotenkin osaa ajatellakaan, että tämä tulisi vasta tammikuussa ulos. Olen ihan varma, että tulee joulukuussa. Olen vauvalle sanonut, että ennen joulua ei saa tulla, mutta sitten on jo tarpeeksi iso syntymään. :D Saa nähdä, uskooko kuinka hyvin. :D:D

Mulla on kyllä ollut molemmat pojat niin erilaisia. Esikoisella oli kellon tarkka rytmi ja oli älyttömän tyytyväinen ja rauhallinen vauva - ja on edelleenkin tosi lunki esiteini. Kakkonen oli huono nukkuja ja mahdoton huutaja, se oli aika kamalaa. :confused: Saa nähdä, millainen pakkaus tämä tuleva on.

Mälä en ole huomannut vauvalla muuta rytmiä kuin että hän on pari viikkoa nukkunut sikeästi ja tiiviisti klo 22.30-24. Ennen mekasti aina silloin. Ihan hyvä, niin voi olla miehen kanssa vähän aikuisten kivaa ilman että kolmas osapuoli muistuttaa olemassaolostaan. :D Mulla meinaa aina vähän fiilis katketa jos bebe rupee mylläämään kesken kaiken. :rolleyes:

Huomenna töihin, motivaatio nollissa, mutta pakko kai raahautua silti. No, ei enää kauaa. (y)

Mamadread ja itu 27+2
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
RubyS, nää raskausaivot on kyllä kieltämättä ihan ihanat ja hauskat. Varsinkin miehen mielestä joka saa naureskella mun aivoilleni.
Mä pelkään sitä päivää, että koska sitä oikeesti unohtaa lapset jonnekin.
Okei, myönnettäköön, että esikoinen kun oli vauva ja vaunuissa ja oltiin käymässä vanhan asunnon lähikaupassa, niin unohdin vauvan ja vaunut sinne (sisälle onneksi, ulkona kun oli silloin pakkasta) kassa mun perään juoksi ja huus, että jotain vissii unohtu.

Niin ja toivotaan, että siellä ois istukka siirtynyt tarpeeksi. ☺

Meillä on molempien tyttöjen kanssa ollut helppo vauva-aika, ovat alusta alkaen nukkuneet yöt hyvin ja muutakaan ei oo ollut, hyvin kilttejä ja terveitä lapsia on olleet molemmat.
Ja siltä kannalta eikai nytkään oikein osaa pelätä, että miten tämän kanssa sitten menee, sen näkee sitten kun poitsu on maailmaan saapunut.

Täällä ei näön kanssa oo muutoksia, mutta migreeniä on joskus. Siihen liittyen siis tietenkin on kaikkea, mutta ei muuten.
Onneks nyt migreeni on pysyny jo hetken pois kokonaan.

Täällä tulee supistuksia välillä kyllä, mutta oikeestaan muita tuntemuksia ei oo ollut.
Paitsi hikka pojulla. ☺

Ja jos sitä nyt valmistelemaan ruoka loppuun ja sit syömään.
Sit tuleeki ystävä lapsineen käymään.

Susanna & Pähkinä 30+0
 
Tuosta näöstä pakko tulla kommentoimaan. Mulla on aina raskaudet muuttaneet näköä jonkun verran, mut on sit palautunut samaan vuoden sisällä synnytyksestä. Mulla siis likinäkö, vahvuudet -2,25 molemmissa silmissä. Raskaus monesti siis hieman parantanut näköä. Tää raskaus on tehnyt sen ettei piilareita voi käyttää montaa tuntia, niin oon sit siirtynyt silmälasehin. Yleensä oon siis aina mieluummin piilareilla, mut silmät ärtyivät jotenkin herkemmin niistä kesällä ja kun loppuivat niin en oo uusia nyt ostanut. Haaveilen, et jos joskus pääsis siihen leikkaukseen.
 
Mä oon huomannut että vauva nukkuu yöt ja aamupäivät. Iltapäivästä jatkuen iltaan vähän väliä rupee sit myllimään ja potkuja tulee vaikka mitenkä päin. :D :) :p

Täällä olisi takana nyt viis työpäivää, huomenna ykkösvapaa. Ja sit ei olis kui kolmisen viikkoa töitä ja eikun lomalle. mutta päivä kerrallaan. Tänäänkin jo aamupäivällä aamuvuoron aikana iski kauheet issiaskivut. Kävin viel illansuussa äsken tytön kaa puistossa, matkaa sinne vajaa 1km, kävellen siis. Eli voisin arvata että heittää kivut taas kohta ja sit ei meinoo jalka ottaa yhtään alleen. :/

Yks mitä pelkään että onkohan paikat ruvennu aukee kun alaselkään on ruvennu koskemaan iltaisin... kuulostelen pari päivää ja pitää soittaa sit neuvolaan varmaan kysyäkseen. seuraava neuvolakäynti viikon päästä.

29+4 <3
 
Kävin aamulla kirjoittamassa pitkät pätkät, mutta juuri kun olin painamassa lähetä-nappia, niin painoinkin puhelimesta väärää nappia ja koko teksti katosi! :mad:

Susannalle piti sanoa, että ihanat nuo sun raskausaivot! :ROFLMAO: Mulla iskee se raskausdementia yleensä synnytyksen jälkeen ja ensimmäinen vauvavuosi onkin sit vähän mitä sattuu. Olen mm. unohtanut ostokset ruokakauppaan, monesti oon heijannut ostoskärryjä vaikkei vauva olisikaan mukana kaupassa ja unohdinpa kerran hakea esikoisen hoidostakin :LOL:

Aika hurjalta kuulostaa Emppuli tuo, että suunniteltu sektio tehdään noin paljon etukäteen! En oo yhtään varautunut, et syntyis mahdollisesti jo ennen joulua tämä. Itsellä siis kans istukka kohdunsuulla, huomenna on kontrolliultra siitä ja jännittää aikalailla, et mikä on tuomio sieltä. Viimeksi siis rakenneultrassa totesi kätilö, et on siinä juurikin ihan kunnolla päällä, kun neuvolalääkäri oli asiaa katsonut muutamaa viikkoa aikaisemmin et on ihan hilkulla, onko edessä vai ei. Eli oli sitten liikkunut siinä kohtaa ikään kuin väärään suuntaan eli enemmän tielle. :confused:

Meillä pikkuisella on ollut selkeä rytmi niin kauan, kun oon liikkeet tuntenut. Potkuja tulee yleensä aamulla n. klo 9, keskipäivällä joskus klo 12-13, illasta siinä about kuuden maissa ja sitten vielä myöhäisillalla klo 22-23. Ja sit yöllä yleensä herään siinä viiden maissa, silloin saattaa myös potkutella. Saa nähdä millainen rytmi vauvalla on sitten synnyttyään. :love:

Te, keillä on ennestään lapsia. Millaisia vauva-aikoja teillä on ollut? Mulla on kaksi aiempaa ollut aikaa helppoja vauvoja siinä mielessä, ettei meillä oo juuri koskaan valvottu ja ovat olleet varsin tyytyväisiä. Ei siis mitään pahoja koliikkihuutoja ole ollut tms. Jotenkin en osaa nytkään yhtään pelätä, että voisi olla vaikeakin vauva-aika vaan luotan siihen, että kaikki menee omalla painollaan. :)

Mariani, mulla ei oikeestaan oo ollut mitään meikkaamista tuntemuksia. Suppareita on aina välillä ja välillä ne on aika kivuliaitakin. Ja välillä tuntuu sit et lihakset kramppaavat alavatsalla eli tulee semmoisia ohimeneviä kiristyksiä, mitkä on myös aika kivuliaita ja estävät liikkumisen hetkeksi, mut menevät sit ohi.

Viimeksi neuvolassa meinasi alkaa ärsyttää, kun tuntui et terkka yritti etsimällä etsiä musta vikaa. Oikeasti tuli sellainen tunne, et oli pettynyt kun ei mun sokereissa ollut mitään vikaa. o_O Eikä oo painostakaan päässyt kertaakaan sanomaan, kun nousu on tähän mennessä ollut about kaksi kiloa koko raskauden aikana yhteensä. Verenpaineet on hyvät jne.. Jotenkin sellainen olo, et ei ymmärrä meidän tilannetta kun ei asuta yhdessä niin ajattelee, et oon jotenkin vastuuton äiti, mut sit kaikki on kuitenkin aina hyvin ja mulla on kokemustakin niin paljon, että sitä sit ärsyttää se kun ei voi mistään huomautella.

Haukkeli, mun täytyy varmaan kans alkaa tehdä jotain listoja, et ehdin hommata kaikki ajoissa. Oon ottanut noi hankinnat sen verran lunkisti ja ajatellut, et on aikaa hyvin niin kohta jää pian kaikki kauppaan, jos jouduinkin sektioon tai ennakkoon sairaalaan makaamaan. :whistle:

Cubuksella poikettiin viime viikolla ja siellä oli muutama ihana body ja housuja vauvoille. Vielä jätin ne kauppaan, mut varmaan haen pari ihan uuttakin vaatetta vauvalle, kun oon niin huono jaksan kirppisten kiertelyä. Mua alkaa aina ahdistaa niissä se romujen määrä, mitä ihmiset kauppaa. Kuka oikeasti ostaa jotain vähän rikkinäisiä romuja jostain 80-luvulta? Mulle tulee aina sellainen tunne, et olisitte nyt vaan kärrännyt ne suoraan roskiin. Joskus se sun romu on ihan oikeesti kaikkien muidenkin romu eikä mikään aarre, niin kuin monesti tunnutaan ajattelevan :mad::LOL:
Aika jännää että pitää alkaa etsimällä etsimään vikaa jos toisella on hyvä olla eikä valittamista, ei mene mun jakeluun tommonen kyllä o_O Olisivat onnellisia että äidillä on kaikki hyvin ja jaksaa vaikka viimeinen kolmannes jo päällä ja viikot senkun lisääntyy! Olen onnellinen sun puolesta että voit hyvin <3 toivottavasti jatkuukin niin

Annelski, Kannattaa käydä varmistamassa jos yhtään mietityttää!
 
Terveisiä neuvolasta!
Painoa oli nyt viikkotasolla tullut reippaasti enemmän kuin aiemmin, mutta kuulemma hyvä vaan kun viimeksi tullut niin vähän. Verikokeet otti kun mulla miinus veri... Paineet ok,hemppaa ei katottu. Raivotarjonnassa vauva niinkuin epäilinkin.

Rytmi on meillä sellainen että pääsääntöisesti on aina liikkeessä :D mutta sit on hieman hiljaisempaa päiviä välissä milloin heräilee iltaa kohti kun itse rauhoitun sohvan nurkkaan.

Lapsia mulla siis 2ennestään ja kuin yö ja päivä. Oon hieman vastaan sitä että vauvoista puhutaan kiltteinä kun ovat helppoja, tulee mieleen että ne haastavat on tuhmia:LOL: en siis kyllä loukkaannu tms ja tiedän mitä sillä kiltillä tarkoitetaan... Tuntuu vaan esikoisen puolesta epäreilulta koska hän oli haastava tapaus. Koliikki, ei pystynyt nukkumaan vauvana kuin liikkuvissa vaunuissa, nukahtaminen vaikeaa,ei viihtynyt kuin sylissä ja kotona. Myöhemmin todettu poitsulla aistiherkkyys ja motorisia ongelmia ja nyt päällä vahva asperger epäily... Liekö vaikuttaneet jo vauvana. On toisaalta hyvin lahjakas tietyissä asioissa, oppi puhumaan, lukemaan yms aikasin ja on verbaalisesti lahjakas. Toinen poika ollu aina hyvä nukkumaan jne mut on kyl melkoisen vilkas tapaus tätä nykyä.
Ei oo tästä mitään odotuksia, on mikä on ja sellaisena otetaan vastaan. En pelkää valvottuja öitä tms.ne menee sit ohi iän kanssa :)

Pitäisi hakea kankaat äippäpakkauksen päällystämiseen,no jos ens vkolla kun mulla alkaa Loma!!!!

Niin ja mulla jotenkin sellainen olo että ei tarvis ajan mennä näinkään nopeasti, Tuntuu ettei tajuukaan kuinka pian vauva oikeesti jo syntyy :rolleyes:
 
No niin, ultrassa käyty eilen. Istukka ei ollut siirtynyt mihinkään ja selvisi, että onkin kiinnittynyt takaseinään, kun aiemmin on katsottu et olis enemmän edessä. Kun on tuolla alhaalla ja kohdunsuun päällä niin on ollut ns. vähän joka puolella kohtua siellä ja varsinkin alussa näyttää siltä, kun istukka on isompi kuin vauva. Kontrolloidaan vielä viikolla 32 ja jos ei sittenkään oo siirtynyt, niin sit on sektio edessä. :censored: Hyvä juttu on se, ettei oo vielä vuotanut yhtään tuo istukka. Mut ohjeeksi tuli, et jos vähänkään vuotaa, niin sit heti sairaalaan ja se on aina vähintään parin päivän reissu siellä. Ja jos vuotaa enemmän, niin sit meno ambulanssilla. Että saatiin nyt sitten astetta jännempi loppuraskaus :whistle: Varsinaisesti mitään kieltoja ei tullut, mutta rauhassa pitää ottaa ja kaikki raskaampi tekeminen ja nostelu pitää jättää välistä, ettei alkais supistella.

Muuten oli pienellä kaikki hyvin ultrassa, vastasi viikkoja ja painoa oli jo 1400g. Oon pelännyt iso lasta, mut nyt jotenkin huojensi tieto, että on iso viikkoihin nähden, kun on hyvinkin mahdollista että joutuu syntymään etukäteen, jos ei se istukka siirry. Olis sit edes vähän valmiimpi maailmaan :love: Niin ja kuulemma selkeä neiti-ihminen siellä kohdussa mellasti :p:love: Saatiin myös ensimmäiset kunnon kasvokuvat, kun tällä kertaa ei piilotellut missään :)
 
  • Tykkää
Reactions: Repa
No niin, ultrassa käyty eilen. Istukka ei ollut siirtynyt mihinkään ja selvisi, että onkin kiinnittynyt takaseinään, kun aiemmin on katsottu et olis enemmän edessä. Kun on tuolla alhaalla ja kohdunsuun päällä niin on ollut ns. vähän joka puolella kohtua siellä ja varsinkin alussa näyttää siltä, kun istukka on isompi kuin vauva. Kontrolloidaan vielä viikolla 32 ja jos ei sittenkään oo siirtynyt, niin sit on sektio edessä. :censored: Hyvä juttu on se, ettei oo vielä vuotanut yhtään tuo istukka. Mut ohjeeksi tuli, et jos vähänkään vuotaa, niin sit heti sairaalaan ja se on aina vähintään parin päivän reissu siellä. Ja jos vuotaa enemmän, niin sit meno ambulanssilla. Että saatiin nyt sitten astetta jännempi loppuraskaus :whistle: Varsinaisesti mitään kieltoja ei tullut, mutta rauhassa pitää ottaa ja kaikki raskaampi tekeminen ja nostelu pitää jättää välistä, ettei alkais supistella.

Muuten oli pienellä kaikki hyvin ultrassa, vastasi viikkoja ja painoa oli jo 1400g. Oon pelännyt iso lasta, mut nyt jotenkin huojensi tieto, että on iso viikkoihin nähden, kun on hyvinkin mahdollista että joutuu syntymään etukäteen, jos ei se istukka siirry. Olis sit edes vähän valmiimpi maailmaan :love: Niin ja kuulemma selkeä neiti-ihminen siellä kohdussa mellasti :p:love: Saatiin myös ensimmäiset kunnon kasvokuvat, kun tällä kertaa ei piilotellut missään :)
Hyvä että kävit! Voin uskoa että jännittää, mutta hyvä että antoivat ohjeistuksen johon reagoida herkästi ja suunnitelma valmiina. Jaksamista kovasti sinulle <3

Ihana tuo neiti-ihminen :love: niin ne prinsessat siellä masussa kasvaa!
 

Yhteistyössä