Tammikuun tähtöset 2017

Näyttääkö se digi muuten jo 5+x lähtien sen 3+? Vai vasta rv6? Mietin että milloin olisi suunnilleen hyvä testata ettei tarvi stressata jos tuleekin 2-3.

Mulla kans esikoisesti tuhrutteli. Nyt ei ole vajaaseen viikkoon tullut kauheasti mitään, varmaan säikäyttää jos/kun uudelleen alkaa. On tämä alku kyllä niin huolta täynnä vaikka yritönkin olla nyt rennommalla asenteella. :unsure:

Nuo viikot on tosiaan hämääviä. Olen huomannut että eri appeissakin puhutaan samoilla viikoilla eri kehitysasteista. Eihän ne käytännössä mitään muuta mutta välillä on ihan mukava ajatella olevansa jo kuudennella viikolla näin 5+4 vaimitänytonkaan :ROFLMAO:
 
Varmaan mun mielestä pitäis digin näyttää 3+ sillon kun viikkoja 5+, ainakin jos kierron pituus on se keskimääräinen 28p ja ovis on ollut "sillon kun pitääkin".

Mulla alkoi eilen alaselkä kipuilla, ensin toispuoleisesti ja sitten pahimmillaan tuntui, että on koko alasekä tulessa ja säteili jalkoihinkin. Pahimpien kipujen aikaan tuntu myös mahan puolella jomotusta. Pitkällään olo onneksi helpottaa, muttei tuon taaperon kanssa pysty paljon makoilemaan. Tänään on kipu jatkunu, välillä koskee enemmän, välillä vähemmän, mutta koko ajan koskee kumminkin. Ilmeisesti kuitenkin aika normaalia alkurauskaudessa? Itsellä ei vaan tällaista esikoisen aikaan ollut ja tottakai huoli painaa mieltä. Täytynee tänään käydä apteekissa, kun kaapissa ei ole sopivia särkylääkkeitä. Vähän kuitekin mietityttää, että kauanko uskaltaa pysyä kotona siinä uskossa, että on ihan normaalia.

Annenna ja Masukki 5+0
 
Munkin mielstä se digitestinäyttää noin 5+ eteenpäin sen 3+

Mulla ei oo alaselkä kipuillut noin kovasti alkuraskauden aikaan vaikka sen kanssa on muuten ongelmia. Tsemppiä Annenna ja toivottavasti särkylääkkeet helpottaa.

Noiten syömisten suhteen oon varmaan kanssa semmonen maalaisjärjellä menijä. Esim. Suomalaisia juustoja syön varmaan kohtuudella mutta graavikalaa vältän. Täytyypä tutkia nuo suositukset taas kun näköjään ovat muuttuneet. Nimittäin metukka voi olla kova paikka, miksi sitä ei saisi syödä?

Tein tänään digitestin ja se näytti 2-3 eli nyt olisi 4+4. Täytyykin soittaa neuvolaan joko tänään tai huomenna. Osaa sitten varata varhaisultran tarvittaessa.
 
Pahoittelut Gloria ja Elisen. Onpa monella kurjia uutisia. :cry::cry:
Mutta ihanaa, että hyviäkin uutisia tulee, kovasti onnea matkaan tällä kertaa Töppönen!:love:
Niin ja tervetuloa uusille!

Kyllä tässä itseäkin mietityttää välillä, että onkohan kaikki hyvin ja mitä jos ei olekaan. Olisi kauheaa kuvitella viikko kaupalla olevansa raskaana ja sitten nt-ultrassa saada huonoja uutisia. Vaan eipä näihin asioihin pysty itse mitenkään vaikuttamaan, joten täytyy vaan antaa ajan kulua ja toivoa parasta. Alkuraskaus sujuu kamalan hitaasti, vaikka yritänkin ottaa lunkisti ja ajatella muita asioita. Vaikeaahan se on kun maha pömpöttää ja oireita tulee niitä sun näitä.

Täällä ei siis kummepia muutoksia olotilassa. Nyt ei väsytä niin paljoa (onneksi!), vaikka tuntuukin, että voimia mihinkään suuriin fyysisiin ponnistuksiin ei ole laisinkaan. Huomaan, että jos touhuan liian pitkään ja liikaa, niin tulee sellainen olo, että nyt on pakko päästä hetkeksi pitkälleen ja levähtää.

Syömisistä ajattelen, että maalaisjärjellä, joskaan kielletyllä listalla ei oo mitään, mitä erityisesti himoitsen / kaipaan. Tuorejuustoja oon syönyt, jos ne on pastoroituja ja se on kai ihan sallittua. Hiuksia en värjää enkä edes meikkaa, joten sen puoleen ei tule ongelmia.

Ihanaa ajatella, että jos kaikki on hyvin, niin tällä viikolla minun sisälläni alkaa sykkiä pieni sydän. :love:

Mamadread ja itu 5+2
 
  • Tykkää
Reactions: Töppönen_
Gloriaaa, jaksamista sinne ja voimia sekä paljon haleja!

--

Voihan allergia, tää ei ol sit yhtään mukavaa. Nokka on iha tukos tai sit vuotaa. Nenän kaut ei saa yhtää hengitettyy.
Kyl mä olen ny ottanu allergialääkettä, mut ei vissii viel ol auttanu sen pahemmi.
Mut eiköhän se tästä, ainakin jossain vaiheessa helpota.

Huomenna se ois sitte neuvola ja varhaisultra eessä. Vähän kyllä jännittää!

Nyt tekemään ruokaa, kun lapset on päikkäreillä ja mies saapuilee kohta töistä kotio.

Susanna & Pähkinä 8+3
 
Voihan allergia, tää ei ol sit yhtään mukavaa. Nokka on iha tukos tai sit vuotaa. Nenän kaut ei saa yhtää hengitettyy.
Kyl mä olen ny ottanu allergialääkettä, mut ei vissii viel ol auttanu sen pahemmi.
Mut eiköhän se tästä, ainakin jossain vaiheessa helpota.
Ootko kokeillut nenähuuhtelukannua? Vähän epämiellyttävä, mutta auttaa kun käyttää säännöllisesti.

Tsemppiä huomiselle!
 
Pahoittelut ja halit Gloria ja Elisen..

Itselle tää tuntuu vieläkin niin uskomattomalta, yli vuos keskenmenosta ja vihdoin ne kaksi viivaa.:love: Kaikki se suru, viha, turhautuminen....
Mun oli pakko käydä tänään aamulla heti herätessäni taas tarkastelemassa et olihan siinä tikussa oikeesti ne kaksi viivaa :D
Niin onnellinen!
Pienen pieni pelko persiissä koko aika tietty.
Verrattuna edelliseen raskauteen on tosin ollut paljo selkeemmät oireet;
-Ihan tajuton väsymys (oon ihan valmis menee nukkumaan klo18-20, herätys kuitenkin aina vasta klo 07..)
-Tissit/nännit ollut tosi kipeät/arat

Löytyyköhän jostain SELKEETÄ listaa kielletyistä ruoka-aineista? Mun mielestä noi thl sivut oli tosi sekavat...
 
Vastoin kaikkia odotuksia, ultrassa näkyi edelleen pieni sykkivä sydän :love: vaikea uskoa ja ymmärtää, miten sellaisesta verilöylystä voi pieni tyyppi selvitä. Pysyn siis ryhmässä varovaisen toiveikkaana. Iinaaliisa jos ehdit jo poistaa mut, niin 11.1.17 Elisen/29/KYS/2. Lapsi. Taitaa työnimenä tästä eteenpäin olla Toivo, nyt 7+0.

Gloriaaa, toivottavasti sunkin vuoto osoittautuisi harmittomaksi. Jos ei, niin paljon paljon voimia ja kaikkea hyvää jatkoon.

Tsempit kaikille muillekin tuhruttelijoille, sormet ja varpaat ristissä, että vuoto pysyisi vähäisenä.
 
  • Tykkää
Reactions: Dana ja Gloriaaa
Onnittelut ihanista uutisista Elisen :)

Itse odottelen mitä tuleman pitää... yksi holahdus tuli vatsakouristuksen kera ja sitten loppui. Esikosta oli tiputtelua ja aiemmin keskenmenneestä myös ennen kunnon vuotoa, muttei tämmöstä..

Peukut pystyssä, että meidänkin pieni pysyisi mukana (y)(y)

Aurinkoa kaikkien päivään, se ainakin piristää tän raskaus(?)väsyn keskellä..
 
Ootko kokeillut nenähuuhtelukannua? Vähän epämiellyttävä, mutta auttaa kun käyttää säännöllisesti.

Tsemppiä huomiselle!
On kokeiltu, tällä hetkellä kyseinen homma saa mulle vaan oksennuksen päälle.
Mutta muuten on kyllä toiminut. Voisin sitä vielä kyllä koittaa, ennen kuin nukkumaan menen.

Kiitos. :)

Elisen, ihana kuulla, että kaikki on kuin onkin hyvin. Täällä on peukut pystyssä, että nyt pieni pysyis matkassa loppuun asti!

Gloriaaa, toivotaan, että siellä on kyse jostain harmittomasta vuodosta. Peukut pystyssä sinnekin, että pieni pysyis matkassa mukana.

Niin tota mites sen ruuan teon kanssa menikään..
Allekirjoittanut nukahti n. Pari minuuttia viestinsä jälkeen sohvalle.
Mutta onneks lapset oli päikkäreillä ja mieskin melkein jo kotona siinä vaiheessa.
No tulipa nukuttua päikkärit ainakin.

Saatiin esikoiselle neuvolan ajaksi hoitopaikka. Kuopus tulee mukaan, koska siinä sen oman jälkeen on sitte flikan 2v neuvola.
Sieltä kun lähdetään, niin viedään kuopus samaan hoitopaikkaan missä esikoinen on ja mennään sinne ultraan.
Vähän on edestakaisin suhaamista, mutta minkäs teet.

Mieskin sai onneks sillä verukkeella töistä vapaata, että kun kuopuksella on neuvola. Tai menee siis aamusta töihin, mutta lähtee kesken päivän kotiin.

Mutta nyt haluan mennä tonne lämpimään saunaan ja rentoutua ja katsoa, auttasko se tähän nokkaan.
Sen jälkeen sitte nukkumaan.

Jännittää!!

Susanna & Pähkinä 8+3
 
Taidan tippua kyydistä kontrolliultra oli ja näyttää siltä että kaksi sydäntä lakannut lyömästä. Nyt vielä odotellaan gynenpolilla varmistusta.
Tsemppiä ja hyvää jatkoa teille kaikille ❤ Toivottavasti kukaan ei enää tipu vaan saatte aarteet syliin asti ❤
 
Paljon ikäviä uutisia, jaksamista kaikille :cry:

Täällä väsymys on kans aivan kauheeta. Pahoinvointia edelleen ja nyt jatkuva nälkä päällä. Yöllä tarttis keksiä jotain helppoa ja nopeaa vatsantäytettä että sais kuitenkin nopeasti nukahdettua uudelleen.

Töissä jäin kiinni, tän prkl pahoinvoinnin takia. Mulla on sea bandit käytössä ja ne näkyy koska en voi pitää kuumien kelien takia pitkiä hihoja. No onneks vaan yhdelle kärähdin, hän osaa pitää salassa vielä :)
Tänään on 7+0 ja ens vkolla neuvola. Turvotusta on aivan jäätävää ja sepä pistääki miettii mitä päälle laitat.

Mä en tienny tosta majoneesista ja metukasta (n) majoneesia oon subin leivissä syöny ilman sen kummempaa miettimistä. Mä en kans kauheesti varo mitä syön, mutta kala ja juusto on ne joiden kanssa oon tarkempi. Hmm, ehkä en tuhoa ole vielä saanut aikaseksi kun ei mitää oiretta, normaalista poikkeavaa, ole.
 
Sanna_84, voimia hurjan paljon sinne! jaksamista ja haleja!

--

Ultrassa käyty, ja tyyppi on oikeassa paikassa, vastasi viikkoja eli nyt siis 8+4 ja sydän sykki. ❤

Mä nyt ajattelin huomenna pomolle kertoa ja kysyä samalla niitä uusia työvaatteita. Vähän kieltämättä jännittää kertominen, mutta uskon, että kaikki menee hyvin.

Ja allergia vaivaa edelleen oikeen kunnolla.
Toivotaan, että se tästä lähtis helpottamaan.

Mutta nyt suuntaan nukkumaan, tarttis jaksaa olla töissä huomenna hereillä.

Susanna & Pähkinä 8+4
 
Niin, ja onko olemassa jotain tammikuisten fb-ryhmää, johon mahtuu mukaan?
Käsittääkseni vielä tammitähtiin mahtuu mukaan, laita yv iinaalisalle, niin hän neuvoo eteenpäin. Ryhmät ovat salaisia, joten eivät löydy haulla facesta.

Täällä on pahoinvointi vaan pahentunut, en kyllä mitenkään tiedä kuinka selviän. Alkaa heti aamusta ja jatkuu läpi koko päivän ja illalla nukkumaan mennessäkin etoo :/

Töissä on pakko jaksaa, sillä olen vasta harjoittelussa tämän ja seuraavan viikon ja jos nyt jään saikulle, niin turha kuvitella saavansa paikkaa jatkossa.

Oliskos kellään muuten mitään vinkkiä mikä tuohon pahoinvointiin auttaisi?
 
Käsittääkseni vielä tammitähtiin mahtuu mukaan, laita yv iinaalisalle, niin hän neuvoo eteenpäin. Ryhmät ovat salaisia, joten eivät löydy haulla facesta.

Täällä on pahoinvointi vaan pahentunut, en kyllä mitenkään tiedä kuinka selviän. Alkaa heti aamusta ja jatkuu läpi koko päivän ja illalla nukkumaan mennessäkin etoo :/

Töissä on pakko jaksaa, sillä olen vasta harjoittelussa tämän ja seuraavan viikon ja jos nyt jään saikulle, niin turha kuvitella saavansa paikkaa jatkossa.

Oliskos kellään muuten mitään vinkkiä mikä tuohon pahoinvointiin auttaisi?
Oletko kokeillut sitä b-vitamiinia? B6 taisi olla se pahoinvointiin auttava.

Voi Sanna, pahoitteluni. Ja vielä kaksi sydäntä :(

Täällä kanssa oksennus kurkussa tämä aamuna ja heikottaa. Oli vähän lentävä lähtö töihin huonosti nukutun yön jälkeen. Heräsin jo neljältä ja pyöräilin extrakantamusten kanssa töihin. Nyt koitan jyrsiä leipää vaikka ällöttää, jos se yhtään auttaisi. Onneksi alkaa viikonloppu. Onneksi otin ens viikolle vähän lomaa.

Onnea iloisista ultrakuulumisista ja tervetuloa uusille!

Saakohan vihreää teetä juoda niin paljon kuin haluaa vai pitäisiköhän sitä rajoittaa? Olen aika kova teenjuoja töissä. :p
 
Oletko kokeillut sitä b-vitamiinia? B6 taisi olla se pahoinvointiin auttava.

Voi Sanna, pahoitteluni. Ja vielä kaksi sydäntä :(

Täällä kanssa oksennus kurkussa tämä aamuna ja heikottaa. Oli vähän lentävä lähtö töihin huonosti nukutun yön jälkeen. Heräsin jo neljältä ja pyöräilin extrakantamusten kanssa töihin. Nyt koitan jyrsiä leipää vaikka ällöttää, jos se yhtään auttaisi. Onneksi alkaa viikonloppu. Onneksi otin ens viikolle vähän lomaa.

Onnea iloisista ultrakuulumisista ja tervetuloa uusille!

Saakohan vihreää teetä juoda niin paljon kuin haluaa vai pitäisiköhän sitä rajoittaa? Olen aika kova teenjuoja töissä. :p
Mulla se semmoinen raskausajan monivitamiini käytössä, missä pitäis olla kaikkea tarpeeksi. En oo sit siihen päälle enää erikseen ottanut b-vitamiinia.

Mä en oo oikein uskaltanut juoda ollenkaan teetä, kun yleensä juon aina vihreää tai yrttiteetä ja ne yrttiteet oli ainakin kiellettyjä. Vihreän teen kohtalosta en löytänyt selkeää ohjetta, joten en oo sitäkään sit juonu. Mustasta teestä en taas niin välitä, niin en oo sit ollenkaan juonut. Kesällä onkin helppo olla ilman, mut kauhee kun tulee taas syksy ja ei saa nauttia teestä ollenkaan :(
 
Varhaisultrassa käyty. Kaikki hyvin ja pikkune vastasi viikkoja eli 7+0. Aika huojentava olo!! :) Ensimmäisen neuvolanki sain varatuksi äsken. Kumminkin asiat pyörii päässä kun siskoni juuri koki kohtukuoleman rv35. Nyt kumminkin olen tarkassa tarkkailussa ja elämän on jatkuttava eteenpäin.
 
  • Tykkää
Reactions: narana85
Voi Sanna :cry: olen tosi pahoillani puolestasi! Voimia!

Täällä vaan vanhan veren tuhruttelu jatkuu. Pelkään jokaista vessareissua :unsure: ensi viikolla tosiaan ensimmäinen neuvola, mutta ei varmaankaan vielä edes yritä kuunnella sydänääniä. Katsoin juuri esikoisen aikaista neuvolakorttia ja silloin sydänääniä oli kuunneltu ensimmäisen kerran vasta rv 11.

Onpa surullinen tapaus Riinuskan siskon kokema kohtukuolema :cry: löytyikö mitään syytä? Paljon voimia, suru koskettaa varmasti teidänkin perhettänne.

Elisen ja Toivo 7+2
 

Yhteistyössä