Tammikuun tähtöset kesäkuussa

Tänään soitettu neuvolaan ja ensimmäinen käynti olisi 17.6

Äitiysvaatteet: Viime raskaudessa en ostellu juurikaan mitään.. Paitoja muutaman ja siskolta sain muutamat housut. Tässä raskaudessa aion kyllä ostaa enemmän :)

Meillä mies ei tuu neuvolaan mukaan. Esikoisen aikaan tuli ekalla kerralla ja olisi tullut muinakin kertoina (se olisi kyllä vaatinut vapaata töistä) mut sanoin et ei tarvii tulla ku ei siellä nyt mitään kummosempaa tapahdu. Ultrissa oli kyllä joka kerta mukana.. Saa nähä miten nyt tällä kertaa pääsee ku jonkun pitäs tota esikoista vahtii ja ultraanhan ei vissiin lasta saa mukaan ottaa.
 
Tänään oli sitten aivan hirvee aamu, mut ei se ihan täytenä yllätyksenä tullu kun opinnäytetötä väänsin melkein 02 asti yöllä. Keskimmäisellä ja kuopuksella oli eilen iltapäivällä päiväkodin kevätjuhlat ja keskimmäinen 3v heräs kolme kertaa yön aikana kun näki jotain jännää unta.

Aamulla tuntu et pelkkä liikkuminen oksetti ja pari kertaa päivän aikana on huimannu ihan kunnolla. Huono olo on ainakin tässä vaiheessa loppunu tohon puoleen päivään ja sit on jo parempi olo.

Tervetuloa uusille!

Fantaihana 7+4
 
Laho pää niin ei muista mitä piti kirjottaa.

Mies on ollu mukana ultrissa ja vauva-ajan jälkeisssä neuvoloissa silloin kun on pystyny, ettei oo ollu pakko olla töissä tai koulussa.

Mun opinnäytetyön aihe on kahden kulttuurin perheiden afrikkalaisten isien kokemuksia lastenneuvoloissa joten mua kiinnostaa hyvin paljon miten teidänkin isiä siellä neuvolassa osataan huomioida. Opiskelen siis lähihoitajapohjalata terkkariks.
 
Valmisruuista: en muutenkaan syö niitä kuin hyvin harvoin mutten nyt uskalla syödä sitä vähääkään koska ei ole varmuutta siitä miten raaka-aineet on käsitelty jne.

Onnea taas ihanista ultrakuulumisista! :heart: Miten jaksan odottaa vielä monen monta viikkoa ennenkuin itse pääsen masuun kurkkimaan :LOL:

Mistä tuli mieleen että mulla tosiaan eka neuvola onkin jo 28.5.

Enpä mennyt töihin tänään, eikä syynä ollut edes pahoinvointi. Aamulla toinen silmä oli melkein turvonnu umpeen ja muutenkin kutisevia punaisia laikkuja täynnä koko eukko. Kävin lääkärissä ja syynä kuulemma akuutti allerginen kohtaus. Hassua kun en edes ole millekään allerginen, raskaus ilmeisesti sotkee asiat näin pahasti :p

Meillä mies tulee neuvolaan mukaan, hän haluaa ehdottomasti olla alusta asti mukana eikä se munkaan mielestä huono juttu ole :) ei haittaa yhtään vaikka kuulisi kuinka paljon lihon milloinkin :LOL:

Mielitekoina mulla on oikeastaan vain salaatti, mihin oon enemmän kuin tyytyväinen. Paino onkin tippunu parissa viikossa kilon-pari kun en ole pystynyt syömään niin paljoa kuin haluaisin :D Lämpimät ruuat on mullakin ollu vähän nou-nou, kyllä niitä useimpina päivinä pystyy syömään mutten oikeastaan haluaisi, ällöttää välillä kun ruoka on niin tuhtia :( aamuisinkaan en pysty enää syömään leipää, muroista on tullu vakkareita nyt.

Kolibrinkukalle vielä hali :hug: mulla kiehahtaa kans aika helposti ja vedinkin pikkusen herneen nokkaan sun puolesta mutta heinäkuu on sitten sulle varattu :heart:


Mijau 6+4
 
Tuosta neuvolasta olinkin unohtanut mainita. Meillä tuskin mies tulee mukaan, ei ollut ensimmäisessäkään raskaudessa. Tosin nyt sanoin hälle, että saa tulla jos haluaa, kun en muista edellisessä raskaudessa kysyneeksi asiaa. Tosin eipä meillä neuvolassa terkkakaan ihmetelly. Nyt on eri terkka ( toivottavasti yhtä mukava), joten en tiedä sanookonhän mitään jos mies ei oo mukana :)

Teto Aika jännä, että sulla oli viikot 7+0 ja mulle laski sen 6+6 ja koko eroa noilla meidän toukilla ei ollu ku se 1mm :) Edelleen sitä mieltä, että minun ultraava lääkäri on laskenu jollain omalla tavallaan, mutt yks päivä sinne tai tänne. Meillä varmaan tää tokakin ottaa varaslähdön, poika synty viikon etuajassa :)

Jee, vielä neljä tuntia töitä ja oon pysyny vielä hereillä :D
 
Aijuu Kolibrinkukka, mie ihmettelin samaa kun luin teidän pikkuisen koosta... Meillä se ultrauskone antoi sen viikon koon mukaan. La miulla on siis 9.1, muistelen että sie olit päivän pidemmällä? Vaan eipä nää niin päivän päälle ole, miullakin on käynnistelty jo etukäteen nämä kun saan jättivauvoja ja olen syöksysynnyttäjä :D

Mies tulee neuvolaan jos ehtii, mutta yleensä on töissä kun tykkään aamupäivisin käydä siellä. Ultrissa sitten on aina mukana :)
 
Tänään ekan kerran töissä oli huono olo, ei oksettanut mutta ruuan haju iski pahan olon. Helpotti kun söin ja join vettä. Mutta nyt väsyttää aivan järkyttävästi :/ Aah odotan jo innolla että tulisi parempi olo. Nyt syömään ja nukkumaan.

Sanna-M rv 7+6
 
Laskimpas nyt uuestaan ja ollaankin sitten 4+6.Ei vielkään usko kyllä todeksi tätä!

Meillä ensimmäisen kanssa mies oli ekalla neuvola käynnillä mukana.Ei enää seuraavissa.Ja toisen kanssa ei tainnu olla ollenkaan neuvola käynneillä,oli esikoisen kanssa kotona.Ultriin tuli mukaan.Ja meillä toisen kohdalla sai joissakin ultrissa esikoinen olla miehen sylissä mukana :)
Nyt ei varmaa neuvola käynneille tule mukaan,mutta sitten ultriin,jos saa muksutki ottaa mukaan :)

Sanna-M Voi,että mää kauhulla ootan nuita oloja! :D Oon koko ajan sanonu,et alkuraskaus on nii kauheeta.Mulla on molemmilla aikasemmilla ollu niiiin inhat olot :/ No eiköhän sen taas kestä,ku tietää minkä takia sitä on :)

Milloinkas te muuten ootte soitellu neuvolaan?Ite en muista yhtään miten oon aikasemmilla soitellu.
 
Tänään alkoi vuoto. Ensin ihan veriviirua, mutta nyt jo enemmän. Itkut on jo itketty, ja nyt katsotaan miten meidän käy. Mulla siis menossa vasta 4+3, ja vannon, että en ikinä enää testaa näin aikaisin.

Siirryn taustalle kunnes selviää, pysynkö listalla vai kuinka.

Hyviä vointeja kaikille muille <3
 
Hei, täällä yksi uusi ilmoittautuu! Löysin tämän ketjun tuolta toisen ketjun kautta. Tässä infoa: LA 9.1.2014/ikää 32v/1. Lapsi/asun ulkomailla, jossa myös suurella todennäköisyydellä synnytän

Tänään viikkoja 7+2. Varhaisultrassa kävin toissapäivänä, eli viikolla 7+0, syke näkyi ja kuului, mittaa kirppusella oli 9,1mm. Viime päivinä on alkanut suht. lievä, mutta pitkin päivää kestävä kuvotus. Ruokaa tekee mieli, mutta en kykene syömään paljoa. Myös väsymys vaivaa ja ärsyttää, kun en saa oikeen mitään tehdyksi kotona töiden jälkeen!

Titti 7+2
 
Huomen.

Mulperiini Toivotan parasta, ei pahinta :hug: Etköhän voi listoilla olla, tulet sitten ilmoittelemman kuinka kävi :hug:

Tervetuloa Titti. :wave: :flower:

(.) Outoo, join tänä aamuna kupin kahvia :O Ja outoo on myös se, että näin aamusin joutuu syömään aamupalan (yleensä en syö), uskomaton nälkä aamusin kun herää, vaikka ois illalla syöny :O No onneks oon kuitenkin painon saanu pidettyä niin, että se vaihtelee +/-1kg ja koitan kyllä koko raskauden ajan pitää. Mulla ylimääräsiä kiloja sen verran, että pari lisäkiloa vaan tarttis tulla. Helpommin sanottu kuin tehty, kun pojasta tuli vissiin 15kg lisää painoa, jotka sain pois juuri tähän uuteen raskauteen mennessä.

Olis kyllä tosi upee sää tehdä pihahommia, mutta tarttee mennä tonne lentokentälle, kun siellä on jotku pirun kiihdytyskisat (moottoripyörillä)...juu nappaa iha kympillä, no ei tod. vaikka itekin kyllä moottoripyöräilyä harrastan :LOL:

Eipä omaan napaan mutta...

Kolibrinkukka 7+3
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei Mulperiini :( Jaksamista! Näitä huonoja uutisia tulee ihan liian usein, yksikin on liikaa..


Mun tiedoista näyttäs puuttuvan ensimmäinen neuvola-aika: 12.6. Kääk! nyt vasta huomasinkin, että ei siihen kauan aikaa ole...

Neuvolaan ajattelin mennä yksin. Mies saa tulla sitten myöhemmin ultriin yms. mukaan jos ehtii. Kunhan synnytyksessä on paikalla ni riittää mulle :D
 
Tänään jo digiin tulos "ei raskaana". Toisaalta hyvä, kun tämä meni näin pian ja näin nopeasti, ei tule turhaan pidettyä toivon liekkiä yllä. Kiitos myötäeläneille!

Kaikille muille toivotan onnellista vatsan kasvatusta :)
 
Jos tääki tänne varovasti kuikuilis:) ikää mulla 27v ja La bongatun oviksen mukaa 20.1.2014:)
Varhaisultra on nyt 30.5 ja voi juku miten voi ihmistä jännittää!:)

Oireista oon selvinny hurjan vähällä. Tissit on kipeet, satunnaisia vattan nippailuja, mutta turvotus on ihan järjetöntä!! siinä kaikki. :)

RuutuAkka rv 5+5
 
Mulperiini :hug: Pahoittelut! Jaksamisia :hug:

Täällä huonous vaan jatkuu. Pahaolo kokoajan, veto poissa, voimaton olo. Voi kun tää alkais helpottaan. Eilen iski kauhee himo keitettyihin makarooneihin joiden päälle piti laittaa juustosiivuja (juusto ihanasti suli kuumien makaroonien päälle). Ketsupin kanssa tuota annosta sit vetelin....en tajua mistä näitä ihme himoja iskeekin?!?!?! Samoin tuota juustoa pistelin eilen poskeeni monta monituista siivua ihan pelkästään juustoa. Toinen himo on toi vadelma kaurapuuro jonka sekaan pitää saada maustamatonta jogurttia.
Rinnat on ihan hehto turvoksissa ja sairaan kipeet (yöllä herään kipuun kun käännän kylkeä), en muista että muissa raskauksissa ois näin varhain alkanut tääkin ongelma.
Mutta kaikki kestetään, jos vaan pirpanalla kaikki hyvin.:heart:

8+3
 
Mulperiini Harmi :( Mutta kuten sanoit, onneksi meni kesken noinkin varhaisessa vaiheessa, niin helpommin ottaa nuo huonot uutiset vastaan. En tiedä mitä sitä itse tekisi jos nyt menisi kesken. En halua edes ajatella asiaa.

Tervetuloa RuutuAkka :wave: :flower:

Onnea Sanna-M poksumisesta :D

Juup, tää starttaa nyt poitsun kans kaupan kautta kiihdytyskisoihin :) Upee ilma kyllä ulkona :heart:

 
Kolibrinkukalle laitettu postia koskien fb:tä.
jos mä nyt sit kuiteski siihen liityn vaikken meinannutkaan :)

Iltavuorossa olen ja odotan kauhulla koska palelu ja väsymys iskee. Yleensä se tapahtuu just näihin aikoihin, vielä ei onneks. Ja tän jälkeen 4 aamua, ei kyllä naurata sekään, en tod oo aamuihmisiä millään lailla.

No, jospa sen nyt jaksais. Ehkä.

Jardin ja papu 6+0
 
No niin, just ku mainostin niin alkoihan se. Oksettaa niin helvetisti että en tiiä miten tästä nyt selviän. Voi kaikki maailman kirosanat. Mun pitäis vaan päästä pitkälleen kylkiasentoon niin selviäisin mut menepä nyt sit...
 
Minä voisin ilmoittautua mukaan :) Plussan testasin helatorstaiviikolla ja nyt siis menossa 6+6. Tosin esikoisesta muuttui viikkoa myöhemmäksi, joten oletan nytkin, että oikeasti vasta 5+6. Katsotaan, mitä ultra kertoo. Toivottavasti näyttäisi ainakin sydänäänet, niin vähän on oireita... Esikoinen syntyi kyllä etuajassa, että voi olla, että tämäkin syntyy jo joulukuussa, saas nähdä.

Rivi olisi: 12.1./Mell/28/Toinen/KOS

Ar-ultraa kärsimättömänä odottelen ja se olisi ke 29.5.
Eka neuvola on ma 10.6.


Neuvoloista: Meillä viime raskaudessa mies oli mukana ultrissa ja perhevalmennuksessa, mutta ei neuvoloissa. Osittain, koska oli osan ajasta eri kaupungissa, mutta ei siitä ois kyllä oikeen mitään hyötyä ollut, että olisi neuvolaan tullut... Mun mielestä.
 
Onnistuin varmaan mokaamaan se fb-jutun kun tuli vaan jotain et sivu vanhentunut tms. Tai sit mä oon vaan niin malttamaton et en jaksa odottaa hyväksymistä! :)

Iltavuorosta selvitty, ilman oksennusta.

Mies muutes sanoi ettei missään nimessä halua selvittää vauvan sukupuolta etukäteen, mä taas haluisin ihan hirveesti tietää.. Hankalaa! Mites muilla?
 

Yhteistyössä