Tammikuun tähtöset kesäkuussa

huhhei kun oli jänskää,mä ostin siis ton angelsound dopplerin ja kun se eilen tuli niin koklasin heti vaikka harvahan näillä viikoilla mitään kuulee,enkä kuullutkaan,noh tänään googlailin ihan ohjeetkin videoiden kera mistä niitä kannattaa näillä viikoilla etsiä,ja totta tosiaan pitkän etsimisen jälkeen sain kuulla kuinka sydän siellä jyskytti <3 <3 muutaman minuutin kerkesin kuuntelemaan ja sitten pieni karkasi alta pois,ei tosiaan mitään helpointa ollut etsiä,sitten kun kovasti etsi siitä läheltä mistä kuuluu se istukan viuh,viuh ääni niin ihan häpyluun tuntumasta löytyi :D
niiin ihana fiilis :D

niin ja tervetuloa taas uusille!!

niin ja neuvolat hoidan varmaankin yksin kun yksin muutenkin odottelen,ultrista en tiedä haluaako toi isukki tulla mukaan vai ei,se selviää sitten lähempänä.

onko siellä FB:ssa vilkastakin keskustelua??pitää harkia josko sitä piakkoin uskaltaisi liittyä :D

rv 8+3
 
Tää väsymys on kyllä jotain niin rasittavaa, et sais pikkuhiljaa alkaa jo helpottaa. Hyvä, kun jaksaa nykyään edes puoleenyöhön valvoa ja koko päivän hereillä pysyminen on jo mitalin arvoinen suoritus. Olen taas aivan zombiena täällä, kun eilen tuli koko päivän kierreltyä autolla lähiseutujen nähtävyyksiä ja sit viel illalla hilpastiin karaokebaariin. Vaikka lähdettiin jo yhden jälkeen kotiin, niin olo on kuin jyrän alle jääneellä. Eipä tarvitse miehen kärsiä krapulasta yksin, kun mulla on selvästi raskauden aiheuttama sympatiadarra päällä. :D

Onko muilla kovaa väsymystä?
 
Heips ja tervetuloa uusille :wave:

Voi Mulperiini :( Olen niin pahoillani puolestasi :hug:

Neuvolakäynneistä: Mies tuskin tulee mukaan käynneille. On töissä niihin aikoihin, ja käytetään kertyneet joustovapaat mieluummin muihin juttuihin. Vaikka toki tärkeä asia tämä odotuskin on! :)

Sukupuolen selvittämisestä: Me tuskin lähdetään sukupuolta erikseen selvittelemään. Jos sukupuoli paljastuu normiultrassa, niin varmasti se kysytään, mutta muussa tapauksessa jätetään ylläriksi :heart:

Väsymyksestä: Täällä vaivaa ja kovaa! : / Pikkuinen herättelee öisin ja isompien lasten kanssa ei pääse nukkumaan päikkäreitä. Tähän päälle raskaushöyryt niin huh. Toivottavasti tämä lähtee helpottamaan parin viikon sisään...

(.) Tänään tuli virallisesti se päivä, kun kahvi ei enää maistu. Otin hörpyn ja nyt pidätellään oksennusta. Yöks :x
Pahoinvointi tulee ja menee aaltoillen. Aamut ja illat on pahimpia! Päivisin iskee huono olo, jos ei muista juoda ja syödä säännöllisesti. Päivisin lähinnä vaan huimaa. Huoh.
Rinnat on kipeytyneet entisestään. Edes suihkussa ei pysty olemaan ilman irvistelyä! :O Mutta luulen, että tämä johtuu nyt ainakin osittain imetyksestä. Imetän siis vielä päivisin lapsentahtisesti. Tosin nyt viimepäivien helteillä olen antanut vettäkin, kun huomaan pikkuisella olevan jano. Jotain armoa täytyy itsellekin antaa ;)

Ihanaa sunnuntain jatkoa kanssasisaret! :flower: Tää yrittäis nyt pestä ikkunoita :)

H & Pikkutähtönen2014 6+1
 
Huomenta :)

Nyt vaata heräsin, tosin kyllä nukkumaan menokin venähti, kun oli kiihdytyskisojen jäleiset pippalot ja olin kuskina.

Jardin Et oo ainut jolle tuli toi ilmotus, oliskoha siinä facessa joku häiriö (eipä yllätä) vai mistähä mättää :O

Vauvan sukupuoli todennäkösesti selvitetään. OLisha se tietysti kiva jännätä loppuun saakka, mutta jos ei tällä kertaa. Pojasta ei selvitetty sitä, mulla oli ihan poikaolo ja poikahan sieltä tulikin :D

Jaa, jos lähtis kattoo onko tuolla mitään aamupalaa vai tartteeko vaa pureskella kynsiä ;D

Kolibrinkukka 7+4
 
Tervetuloa kaikki uudet :wave:
Meitä näyttää olevan jo kolme 21. päivän kohdalla. :)

Fantaihana kyseli muutama sivu sitten että onko muilla vatsa löysänä. Täällä valitettavasti ilmoittautuu yksi kohtalotoveri. Tää on siis jotain kauheeta! Mulla taas yleensä on ennemmin vatsa kovalla, mutta nyt saattaa tulla ihan vesiripulina. :x Ootko kokeillu maitohappobakteerivalmisteita? Mulla ne on auttaneet, muljaa vähän vähemmän niiden johdosta. :)

Neuvolakäynneille ei mies todennäköisesti tule mukaan, koska on siihen aikaan töissä. Ultriin sitä vastoin tulee mukaan.

Vauvan sukupuolta en tällä kertaa haluaisi selvittää, mies haluaisi. Ekan lapsen kohdalla ei oltaisi sukupuolta haluttu selvittää, mutta kätilö sen sitten möläytti meidän kielloista huolimatta. Toisesta se selvitettiin, niin jos tällä kertaa selvitään raskauden loppuun asti sitä sukupuolta tietämättä. Sen sijaan aion kyllä tehdä kiinalaiset syntymäkalenterit (toisinsanoen olen sen jo tehnyt ;) ) ja sormustestit ym. :D

Te joilla on jo lapsia, ootteko kertonut raskaudesta lapsille? Vai milloin ajattelitte kertoa? Meillä on lapset sen verran pieniä (2v ja 3v) etten ole vielä kokenut olevan hyvä aika lapsille kertoa. Vanhempi on perus 3v aina äänessä, että huutelis kyllä missä ikinä liikutaankaan että 'äitillä on vauva mahassa'. Muillekin kerrotaan vasta np-ultran jälkeen, niin parempi olla vielä lapsille kertomatta. :) Viimeistään sitten kun maha alkaa kasvamaan...

Viifu 5+5
 
Viifu: miekin katoin sen kiinalaisen kalenterin, aikasempien kohdalla pitää ainakin paikkansa :)

Lapsille ei kerrota raskaudesta ihan hetkeen, esikoinen sen kertoisi heti jokaiselle vastaantulijallekin(toivoo niin kovasti pikkuveljeä :), puhuukin siitä vähän väliä et kuinka ihanaa olisi saada taas pikkuveli ) ja kuopus on niin pieni ettei ymmärrä kuiteskaan vielä asiaa :)

Katotaan pääsisinkö uudella yrityksellä fb:hen, odotellaan :)
 
Tervetuloa uudet!

Mulperiinille pahoittelut :'(

Ai että väsyttääkö :D Käyn useimpina iltoina nukkumaan yhtä aikaa pikkumies 2veen kanssa eli jo ysin jälkeen, ja lisäksi nukun päiväunet kyseisen herran kanssa... Ja silti väsyttää...

Sukupuolta ei olla kysytty aiemmilta, enkä välttis haluaisi nytkään tietää, mutta en sit tiedä tuleeko se tieto siinä istukkabiopsiassa? Näin yksi yö unta että ultrassa näkyi poika :)

Pahoinvointi on joinakin päivinä hirveää. Oksennukset on pääasiassa muutamaa poikkeusta lukuunottamatta rajoittuneet aamuun, mutta silloin saakin juosta kiireellä halaamaan pönttöä. Ja tasainen kuvotus onkin seurana loppupäivän, ja lisäksi heikottaa ja tärisyttää. Huhhuh.

Nyt syömään ennen kuin olo tästä huononee...

Teto rv 7+3
 
Ainiin, lapset (kohta 9v ja reilu 2v) tietää jo raskaudesta, syystä että mie olen niin väsynyt ja huonovointinen. Isompi ymmärtää olla hiljaa, ja pienempi ei oikein käsitä koko asiaa, mutta kerrottiin että äiti ei ole kipeä vaan lepäily ja oksentelu johtuu kasvamassa olevasta vauvansiemenestä, pikkumies kun oli tosi huolissaan kun miun vointi huononi <3
 
Oon voinu nyt reilun viikon suht koht huonosti. Piti hakea ensimmäiset saikutkin sen takia, että ruoat ei pysy sisällä ja siitä syystä sitten heikottaa ja huimaa. En siis oksenna edelleenkään, vaan tulee toisesta päästä pihalle. Ennen pystyin syömään hedelmiä/marjoja ja jugurttia, mutta enää ei pysy nekään sisällä. :( En siis käy täällä kovin usein, joten Kolibrinkukalle kannattaa laittaa viestiä jos haluua FB-ryhmään. Saa varmasti nopeammin lisättyä.

7+2
 
Oireita:
Vatsa löysänä on täälläkin! Samoin mua huimaa ihan älyttömästi. Onko muilla tuota ongelmaa? Väsymys on myös aika kova, mutta toisaalta se johtuu varmaan osittain myös tuosta työllistävästä ja vähäunisesta esikoisesta. :)

Neuvolakäynnit:
Mies pääsee käymään periaatteessa kaikissa, koska hänellä on niin joustava työ. Hän oli mukana esikoista odottaessani yhtä vaille jokaisella kerralla, myös valmennuksissa ja ultrissa. Sama käytäntö jatkuu siis nytkin. :)

Sukupuolen selvittäminen:
Esikoisen kohdalla halusimme tietää sukupuolen, ja se selvisikin rakenneultrassa. Tällä kertaa en ehkä haluaisi, mutta mies haluaa. En sitten tiedä vielä, mihin lopulta päädymme.

T. Tuttifruttinen ja rv ei mitään hajua???

P.S. Halit kaikille menetyksen kohdanneille. :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Viifu täytyy kokeilla noita maitohappobakteereja.

Sukupuoli Miehestä en tiedä, mut mua se kiinnostaa ihan vaaan senkin takia et kumman vaatteet säästän vauvalle. Keksimmäisen, eli pojan vai kuopuksen joka on tyttö. Keskimmäisen pieneks jääneet vaattet on ollu tarkotus lähettää sukulaislasten käyttöön Nigeriaan, mut jostain kumman syystä ne ei vielä ole lähteny minnekkään. Missä vaiheessa 4D-ultraan kannatti mennä jos sinne meinaa mennä. Rakenneultran jälkeen varmaan.

Istukkanäyte ja lapsivesipunktio Ainakin HUS:n naistenklinikalla saa tietää sukupuolen jos haluaa mut ei oo pakko. Esikosta otettiin lapsivesipunktio ja en ensin halunnu tietää sukupuolta mut myöhemmin kun mies oli 100% varma et poika on tulossa niin soitin sinne ja ne katto et tietopiti paikkansa.

Lapsille kertominen Esikolle en muista koska kerrottiin, luultavasti rakenneultran jälkeen. Poika oli silloin 3v. Kuopus selvis esikolle kun joskus rv 16 paikkeilla oltiin miehen tädin luona Lontoossa ja sillosen kuopuksen, siinä vaiheessa reilu 1v. kärryistä hajos aisa ja me käytiin Phil&Teds sisarusvaunuja kattomassa tai hintavertailua tekemässä niin esikko kysy et miks tarvitaan sellaset vaunut mihin mahtuu veli ja vauva ja sit samalla tajus itsekkin mistä on kyse. Nytkin varmaan kerrotaan siinä rakenneultran jälkeen ellei muuten käy ilmi. Esikko on ensi viikolla 7v ja keskimmäinen 3v ja kuopus 1,5v .

Väsymys vähän tulee ja menee. Eilen oli aivan kauhee päivä kun olis pitäny koko ajan vaan nukkua ja nukuinkin yhteensä 3 tuntia päivällä ja silti olin aivan kuolemanväsyny. Tänään taas ei oo pahemmin väsyttäny.
 
Väsymys on jotain ihan järkyttävää! Viime yönäkin nukuin melkein 8 tuntia mut ei riitä alkuunkaan. Viikonloppunakin nukuin noin 10tuntia/yö mutta silti väsytti. Tänään aion mennä heti nukkumaan kun tuntuu siltä, eilen valvoin hurjasti jopa puoli kymmeneen ja tänä aamuna en meinannu ylös jaksaa nousta |O
Ja huimaa välillä niin että ristiaskelia joutuu ottamaan. Päässä vaan heittää niin paljon.. Samoin olen joutunut menemään takaisin kyykkyyn/istumaan lattialle kun meinaa silmissä pimetä kokonaan ylös nousemisen jälkeen.

Me varmaan kysytään sukupuoli jos se ultrassa näkyy mutta tuskin erikseen lähdetään ultraamaan sen takia. En muutenkaan aio paljoa laittaa ultralupausten varaan, tutulle luvattiin poikaa ultran perusteella ja tyttöhän sieltä tuli :p

Tänä aamuna oli väsymyksen lisäksi yhtäkkiä ihan kamala olo. Viikonloppuna ei pahaa oloa ollut oksennukseen asti ollenkaan mutta tänään "laatta" lensi jo ennenkuin olin syönytkään mitään. Eli lähinnä kakosin pöntön luona eikä tullut mitään ulos. Inhottavaa silti :x

Mulperiinille vielä halit :hug: Toivottavasti ei jouduta enää yhtään tämmösiä uutisia lukemaan :(



Mijau 7+0
 
Väsymystä on kyllä välillä aika paljon..yleensä en osaa nukkua päiväunia, mutta nyt uni maistuu päivälläkin!

Vauvan sukupuolen
haluamme toki tietää, jos sen joskus ultrassa onnistuu näkemään. Toisaalta ei mitään väliä, mutta jos mahdollista tietää niin ei kyllä malta olla kysymättä ;) Olishan se kiva tehdä jotain hankintoja sen mukaan, kumpi sieltä sitten onkin tulossa...

Täällä oksettava olo on vähän helpottanut, mutta välillä kyllä pääsee yllättämään..väsymystä siis tosiaan on, huimausta juurikin jos pinkaisee ylös nopsasti tms..muutenkin verenpaineet matalalla. Tissit tasasesti aristaa (ei kokoajan). Vatsatuntemukset jatkuu....yleisesti vois sanoa, että voimaton olo melkein kokoajan..ei jaksais tehdä töitä eikä kotihommia. Mutta, aaahh ihanuus tänään viimein vapaapäivä :cool:

miumau 6+5


ps. varhaisultraan tasan viikko aikaa! Voi kunpa menis aika nopeesti, mutta toisaalta taas pelottaa mennä....
 
Väsymystä on vieläkin aika paljon, illalla tuntuu että ei jaksa pitää silmiä auki, vaikka kuinka yrittäisi. Ja aamulla jo tuntuu että oon väsynyt, mutta vapaapäivinä yritän lepäillä sitten enemmän.

Sukupuolesta: Halutaan tietää kumpi tulee, kysyin mieheltä että haluaako tietää ja kuulema hänelle käy kumpikin vain, mä haluan tietää joten kyllä taidetaan kysyä sitä joko rakenneultrassa tai mennä erikseen 4d- ultraan kuten molemmista pojista ollaan käyty.

Muuten olo hyvä, maha vain turpoaa kovaa kyytiä. :) Ja rinnat arat sivuilta, aih :/

Sanna-M rv 8+2
 
Voi Mulperiini, pahoittelut! :hug: Toivottavasti näitä ei nyt enempää tule.

Mikä väsymys? :kieh: Joka ilta nukkumaan ennen puoli kymmentä ja silti väsyttää ihan hirveästi. Viikonloppuna oli esikoisen synttärijuhlallisuudet, joista sitten selviydyin kyllä, mutta nyt on niin poikki että saatan nukahtaa tähän koneen ääreen. En tiedä mitenkä selviydyn tästä päivästä, mutta pakko olisi. En ole koskaan mennyt synttärijärjestelyissäkään noin matalalta, mutta oli pakko kun en jaksanut. Nukun kyllä tosi levottomasti, nytkin aamuyön kääntelehdin ja vääntelehdin ja nukuin koiranunta, joten varmaan senkin takia väsyttää...

Tänään aamulla etenkin on kanssa huimannut.. Onko kellään muulla vielä liitoskipujen omaisia kipuja? Mä en voi ymmärtää, että tässä vaiheessa voi häpyluun/lantion seutu olla näin kipeä, senhän pitäisi olla vasta loppuraskaudessa..

Sukupuolesta: Mä ehkä haluaisin tällä kertaa säästää synnytykseen, mutta luulen että mies haluaa tietää. Aikaisemmista ollaan kyllä tiedetty etukäteen, esikosta tosin vasta viikolla 36, koska aikaisemmin ei halunnut paljastaa. Kiinalainen syntymäkalenteri ei pidä paikkaansa meidän kakkosen kohdalla, joten siihenkään en oikein luota..

Kertomisesta: Ei olla kerrottu vielä lapsille, kun ne kertoisi ihan kaikille. Sitten np-ultran jälkeen. Eihän siihenkään pitäisi olla enää kuin kolmisen viikkoa, vaikka tarkkaa päivää en ole vielä saanut.

Neuvolaan tuskin mies tulee, ainakaan säännöllisesti. On yleensä töissä toisella paikkakunnalla siihen aikaan, ja en näe normaali neuvolassa ns. "rutiinineuvoloissa" mitään tarvetta miehen mukana oloon. Ultrat ja muut katsotaan sitten tilanteen mukaan, jos pääsee.

Voimia kaikille tähän maanantaipäivään!

Klementiini ja pavunitu 9+1
 
Varhaisultrassa käyty. Kaikki oli hyvin. Kohdusta löytyi kaksi sikiötä(!). Toinen oli 7mm 6+4 ja toinen 9mm 6+6. Menkoista laskettuna olisi jo 7+3, mutta itsellä normaalia pidempi kierto ja pikkuisia tosiaan oli se kaksi. Itsehän olen tätä arvaillut alusta asti, mutta missään vaiheessa en uskonut sitä todeksi. Nyt se on kai pakko uskoa kun kuvakin niin näyttää. :heart:
 
Paljon onnea kaksosuutisista! :flower: Oon itsekin miettinyt josko meille tuplat suotaisiin kun miehen suvussa niitä on ainakin yhdellä lähisukulaisella. Mutta riittäisi yksikin enemmän kuin hyvin :LOL:
 
Unelmavauvasta: ihanaa! Onnea! :flower:


Kysymys sairasloman hakemisesta alkuraskaudessa..eli mitenkä on, jos pahoinvointi yms. vaivaa niin paljon ettei töihin kykene? Oletteko hakeneet ihan työterveyshuollon kautta saikkua vai esim. neuvolan? Saako edes sairaslomaa raskausvaivojen takia, kun eihän raskaus itsessään sairaus ole. Vai täytyykö valehdella että on esim. vatsataudissa?? Ihan mielenkiinnosta kysyn, jos itselle tulee joskus tarve pois töistä olla. Kuitenkin niin raskas työ, että ei kovin hyvää tee mennä huonovointisena ähkimään..käy vielä joku vahinko, jos väkisin koittaa toikkaroida oloista välittämättä...
 
Kiitos onnitteluista. :)

Sairaslomasta Kyllä saa raskauden takia sairaslomaa. Minä olen nyt sairaslomalla kun ruoat ei pysy sisällä ja sen takia huimaa niin pahasti, että töitä en pysty tekemään. Aluksi kävin työterveyshoitajalla, joka kirjotti pari päivää (viime viikolla) ja nyt ultraava lääkäri kirjoitti suoraan viikon. Neuvolasta saa hoitajalta myös sen maks. 3 päivää. Mikäs sen parempi syy kun raskaus ja pienen (tai pienten..) hyvinvointi.
 
Miumau Voi ite sanoa ettei halua vielä kertoa raskaudesta, joten sitten lääkäri kirjoittaa jotain muuta. Kannattaa kuitenkin sanoa siitä, koska kaikki lääkärit/hoitajat eivät välttämättä kysy että mitä haluat laitettavan syyksi. Mulla lukee toisessa vatsavaivat ja toisessa jotain ihan siansaksaa. :D
 
Heip,

Täällä myös väsymys on ihan valtava. Samoin oli esikoista odottaessa, joten tiesin mitä tulossa (vaikka toivoin että näin ei olisi tällä kertaa...). Mulla taas ei ole vatsa löysällä vaan ummettaa! Yöh! Muutenkin on kauhea turvotus ja sitten vielä tuo. Välillä on melko tukala olo. Muistelen että joku täällä oli hankkinut lääkettäkin tähän vaivaan?! Mikähän lääke kyseessä? Pitänee apteekista mennä kyselemään jos tämä ei ala helpottaa. Kaapista löytyvä lääke ei näyttänyt sopivan raskaana olevalle.

Onnea Unelmavauvasta! Vau! Esikoista odottaessani toivoin salaa kaksosia, mutta nyt ei ole käynyt mielessäkään.. Olen ajatellut että kaksi lasta on meille se sopiva määrä, mutta tosiaan, entä jos tuleekin kerralla kaksi!?! :D No tietysti ovat tervetulleita, yksi, kaksi tai montako hyvänsä ;) Suvuissa ei kyllä taida kaksosuutta olla, että ehkä todennäköisyys on minimaalinen.

Mulla on huomenna eka neuvola, mutta siellä ei taida paljoa tapahtua, niin enpä sen kummemmin sitä jännitä. Odotan vaan että saisin sen ekan ultra-ajan ja vähä jännittää punnitus, kun kotona on vaaka rikki enkä yhtään tiedä kuinka monta kiloa tätä turvotusta oikein on kertynyt ;) Meillä mies ei tule neuvolaan, ultriin kyllä. Ensimmäisessä raskaudessa täällä toivottiin eka käynnille mukaan, mutta nyt ei tule sinnekään. En koe tarpeelliseksi eikä mieskään, eipä siellä niin erikoisia tapahdu :)

Lapselle ei olla vielä kerrottu, varmaan kerrotaan kun maha alkaa näkyä - on jotain konkreettisempaa mistä kertoa 2 vuotiaalle. :)

O-ou, nyt se heräs päiväunilta, se 2 v. siis.. Eli pitää mennä! :)
 

Yhteistyössä