Tammikuun tarrasukat 2019

Kettuperhe / la 1.1.2019 / tays / 41 / 2.
Innih / 2.1 / Tyks / 24 / 2.
Noppanoora / 2.1. / - / 26 / 2.
Abby87 / 3.1. / HUS / 31v / 1.
DiiDii / 3.1. / Kys / 26 / 2.
Helmiila / 3.1 / HUS/ 36 / 3.
Ninni_ / 3.1. / TYKS / 28 / 2.
Kertsi / 4.1 / KPSHP / 32 / 3.
tammi2019 / 8.1. / OYS / 1.
Nelliida / 8.1 / HUS / 28 / 2.
Noups / 9.1 / HUS / 26 / 1.
Vauva18 / 10.1. / - / 26 / 1.
Eppis27 / 11.1. / 27 / 1.
Tirpunen77 / 11.1. / TYKS / 40 / 3.
Frid / 13.1. / Tays / 34 / 3.
yrittäjä83 / 15.1. / Tyks / 34 / 2.

Tervetuloa mukaan kaikki uudetkin ja onnea plussista :love:

Mulla on ollu väsymys niin hirvittävää, että tämä päivittely on jäänyt siksi vähän huonolle hoidolle, yritän panostaa jatkossa! :)

Viikko ja kaksi päivää ultraan... Ei sillä, et odottaisin :LOL:

Digin tein eilen ja 3+ sieltä pamahti :)
 

Attachments

vajaa kaksi viikkoa ultraan :D toisaalta menee hitaasti aika tän raskauden suhteen, mutta sitten taas tuntuu päivät kohisvan ohi ja loppuvan, kun yritän kevään viimeisiä koulutehtäviä saada viimeisteltyä :LOL::ROFLMAO:
väsymys on kamalaa iltapävästä. 13-14 välillä vois vaan kaatua sänkyyn. Tänään sain nukuttua 1,5h päiväunet.
Haluisin tehdä vielä yhden digitaalisen testin ja saada siihen tuon 3+
 
Tervetuloa kaikki uudet ja onnea plussista!!

Mä teen huomenna varmistustestin, että onhan viiva vahvistunu viikonlopusta ja sitten varaan alkuraskauden ultran, jos näyttävät hyvältä :) toivottavasti pääsen varailemaan! Ajattelin sitä kahden viikon päähän, täälläkin pitäs keksiä jotain, millä aika kuluis nopeammin:ROFLMAO:

Täällä kans väsymystä ilmassa, oli pakko tänäänki nukkua päikkärit, ois voinu jatkaa varmaan vielä paljon pidempään unia! Rinnat on edelleen kipeät ja ajoittan menkkajomotteluja.

Onko teillä muilla minkälaisia jomotteluja alavatsassa? Ainakin @DiiDii mainitsikin menkkajomotteluista. Mulla on sellasta aaltoilevaa ja ajoittain suht kovaakin, niin että pelkää hetken kesken menevän. Yksi aamu yö varsinkin tuntu niin, ettei hetkee pystyny uusiks nukahtamaan. Mut sit se jomotus vaa loppuu ku seinään eikä oo mitään vuotoja onneks ollut. Ei oo särkylääkettäkää näihin kipuihin kyllä tarvinnu vielä.
 
Mulla on iltaisin menkkamaista kipua, juuri nyt parhaillaankin on. Ihan jäätävä kipu, ihan niinku vatsa kramppais, tekis mieli ottaa särkylääke tän kivun takia. Pelottaa, jos menee kesken. Samoin mun vatsa on ollu sekaisin, normaalistikin kun menkat alkamassa niin on päivän verran vatsa kuralla. Nyt se on ollu useamman päivän. Iltaisin myös palelee, mul on villasukat jalassa ja paksu pitkähihainen päällä. Ruokahalu on myös vähän kadonnut, vaikkei mulla juuri huonoa oloa oo, että siitä johtuisi.
 
@Noups Mulla on välillä jomottelua ja sit ihan kunnon pistelyä ja viiltokipua. Enimmäkseen juuri tuolla vasemmalla mistä ovulaatiokin lähti. Välillä kovemmat viillot pelottaa, mutta minkäänlaista vuotoa ei ole ollut ja noi on todella satunnaisia.
 
Täällä kans vatsa sekasin ja menkkajuilintaa joka pahentuu erityisesti iltaa kohti. Ei kuitenkaan yhtään niin pahaa mitä mulla menkkojen aikaan oikeesti. Myös tissit on äääääälyttömän kipeet, mutta muita oireita ei oikeastaan ole.
 
Varoen ilmoittaudun mukaan.. Yksi lapsi on ennestään, joka saatu inseminaatiom turvin. Nyt testi plussaa 3. IVF:n tuoresiirrosta:) Muutama kemiallinen aiemmista hoitokierroksista takana. Pelottaa suunnattomasti, et nytkin joku sellanen tai ainaki menee kesken.. Tänään 4+0, LA vissiin 16.1 ja sairaalana OYS, ikää 38 ja toinen laps siis tulossa/toiveissa.

Ei osaa vielä rentoutua, mut onneks kesä tekee tuloaan ja on muutakin ajateltavaa(y)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kertsi
Täällä kans yksi plussannut

Skylar02/4.1/HUS/31/1.

Plussasin 28.4 ja oon sen jälkeen testaillu ja viiva vahvistunut. Nyt 5+3 kasassa ja varhaisultra varattu vajaan kahden viikon päähän. Jännittää kun kaikki on uutta. Facebook-ryhmästä olisin myös kovin kiinnostunut!
Tervetuloa mukaan. Minä ja noppanoora ylläpidetään molemmat eri Facebook-ryhmiä. Mun ryhmässä on vielä maltillisesti väkeä koossa, eikä isoa ryhmää tehdäkään. Tarkoituksena on saada kaikki viihtymään ja olemaan aktiivisia keskusteluissa. Kaikille halutaan turvallisen tuntuinen olo ryhmässä, jotta ei tarvitse pelätä jakamansa tiedon leviämistä yhdellekään ryhmän ulkopuoliselle taholle.

Jos tahdot mukaan, laitahan yksityisviestinä FB-profiilistasi tunnistettavat tiedot. Teen sinulle kaveripyynnön saman tien ja lisään mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: DiiDii ja Skylar02
Varasin ensimmäisen neuvolan 8.6., jolloin neuvolan laskurin mukaan 8+5.
Ehkä sillon koitetaan sydänääniä?!? Tiedän että siellä on uä, mutta ei viimeisintä mallia...
Jännittää ihan hirveästi :eek:
Tää on niin toivottu, mulla ja miehellä on molemmilla kaksi lasta edellisistä liitoista, miehen jo yläkouluikäisiä, tämä olis eka yhteinen :love:
 
@Tirpunen77 mulla kuunneltiin viime raskaudessa sydänäänet vasta rv 14+2, sitä edellisellä kerralla 7+2 ei edes yritetty. Nyt tuleva neuvola on 7+4 joten epäilen ettei silloinkaan kuunnella. Omalla dopplerilla sain viimeksi kuuluviin joskus rv 9+ :)
Apua... eihän 14+2 asti voi odottaa että onko siellä elämää :(
Kun mulla oli syksyllä tm-raskaudessa eka neuvola, ja mulla oli tullut edellisenä päivänä aavistus kirkasta verta, tuolloin n. Rv8, yritti neuvolan täti heti katsoa mitä näkyy. Kun ei näkynyt mitään, epäili laitetta/aikaisia viikkoja, sain lähetteen ar-ultraan, missä tm todettiin :(

Pitäisikö sittenkin mennä nyt ar-ultraan??? Turun seudulla asuvat: onko suosituksia ar-ultraan?
 
Apua... eihän 14+2 asti voi odottaa että onko siellä elämää :(
Kun mulla oli syksyllä tm-raskaudessa eka neuvola, ja mulla oli tullut edellisenä päivänä aavistus kirkasta verta, tuolloin n. Rv8, yritti neuvolan täti heti katsoa mitä näkyy. Kun ei näkynyt mitään, epäili laitetta/aikaisia viikkoja, sain lähetteen ar-ultraan, missä tm todettiin :(

Pitäisikö sittenkin mennä nyt ar-ultraan??? Turun seudulla asuvat: onko suosituksia ar-ultraan?

Onhan nt-ultra kuitenkin ennen sitä rv 14 :)
Me asutaan myös Turussa ja ainakin Vs-lääkäripalvelun Jussi Savonlahtea on kehuttu! Itse käytiin viime raskaudessa väestöliitolla (nyk. Felicitas Mehiläinen). Viimeksi käytiin just ennen neuvolaa rv 7+2. Tästä katsottiin eilen ku hcg nousi hitaasti ja syke näkyi. Ens viikolla 6+6 päästään uudestaan vielä tyksiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Tirpunen77
Sydänääniä täälläkin kuunnellaan suht myöhään, koska ei haluta toivoa elätellä jos ne ei kuulukkaan. Joka tapauksessahan noin rv10-12 tietämillä on se np-ultra jos sinne haluaa mennä, joten silloin saa viimeistään tietää onko elämää, jos omalla neuvolalla ei ole ultralaitetta.
 
Moikka! Täällä kirjottelee 24 vuotias juuri plussannut. Täällä tänään siis dpo10 ja aamulla testasin yllätyksekseni haamun. Yritystä takana monta vuotta ja millään en aamuista haamua todeksi uskonutkaan. Töiden jälkeen oli pakko testata uudestaan ja haamu oli paljon vahvempi vaikka vain muutaman tunnin pidätin ennen testausta. Sen verran vahva jo, että nyt uskon <3 Laskettu aika menkkojen perusteella olisi jo 10.1 mutta ovulaatio oli niin myöhään, että veikkaan, että LA noin 20.1. Eli toistaiseksi LA vielä varmaankin toi 10.1 On tää niin jännää! Laitan liittymispyyntöä FB ryhmään
 
  • Tykkää
Reactions: Nelliida
Tervetuloa mukaan. Minä ja noppanoora ylläpidetään molemmat eri Facebook-ryhmiä. Mun ryhmässä on vielä maltillisesti väkeä koossa, eikä isoa ryhmää tehdäkään. Tarkoituksena on saada kaikki viihtymään ja olemaan aktiivisia keskusteluissa. Kaikille halutaan turvallisen tuntuinen olo ryhmässä, jotta ei tarvitse pelätä jakamansa tiedon leviämistä yhdellekään ryhmän ulkopuoliselle taholle.

Jos tahdot mukaan, laitahan yksityisviestinä FB-profiilistasi tunnistettavat tiedot. Teen sinulle kaveripyynnön saman tien ja lisään mukaan.
@Dream79 tässä ohjeet ^^
 
Nuo salaiset odottajaryhmät fb:ssä ovat antaneet aivan loistavaa vertaistukea, joten pitänee taas liittyä. (y) Odotan kuitenkin ainakin ensi viikkoon ennen kuin uskallan laittaa liittymispyynnön!

Tänään päätin repäistä ja pyytää miestäni tuomaan kauppareissulta elämäni ensimmäisen digitestin! Eihän sitä tiedä, jos tämä on viimeinen tilaisuus sellaista kokeilla. ;) Ajattelin tehdä testin sunnuntaina. Ihan vain äitienpäivän kunniaksi. :p

Frid 4+3
 
@Frid mulla odottaa kaapissa myös digi, jonka ajattelin korkata äitienpäivänä. :love:
Kiitos kaikille kommenteista ultran suhteen, ei pysynyt ajatus koossa ja ’unohdin’ np-ultran :oops:

Nyt muistui mieleen edellisistä raskauksista rade eli ’raskausajandementia’... kaverin kanssa aina vedottiin siihen, muita kokeneita?

Vertaistukea kyllä kaipaisi, mutta en ole fb:ssa, ystävillä kaikki lapset jo koululaisia. Tämmöinen ikäloppu iltatähden odottaja kun olen.... :whistle:

Tirpunen77 4+4 (neuvolan mukaan)
 
  • Tykkää
Reactions: Frid

Yhteistyössä