Tammikuun toivot 09

Tuteista, mulla oli muutama erilainen tutti ja vain yksi niistä kelpasi. Siis malliltaan, mam silikonitutti. Muut neiti sylkäisee pois. Kaverin tyttö taas huolii vain apteekista saatavia dentobon-tutteja, eli josko olisi "vääränmallinen" tutti Maman tytöllä? Vois varmaan kokeilla ellet ole jo koklannu.
Mun pitänee kans laittaa pyyhe Mimmin selän taakse kun se selälleen kääntyy niin mielellään ja sitten jos tulee pukluja niin Mimmi nielee ne, eikä se varmaan ole mikään kauhean hyvä juttu. Pieniä pukluja ne on, mutta tokkopa niitäkään tarviis niellä... ?

Nyt tämä meidän nyyskynyy on tässä imetystyynyn koperossa nukkunu, voi että on mukava köllötellä siinä kun saa olla sylissä ja on hyvä asento. :)

Syömisistä, mulla ruokapuoli on aika kunnossa, tulee syötyä hedelmiä ja kasviksia ja kunnon ruokaa nyt kotosalla, tosin suklaata menee kyllä aikalailla. Mutta vaakailen silloin tällöin ja jos lähtee nousukiitoon niin otan sitten suklaat pannaan - kampanjan ;) Nyt on tärkeintä että maitoa riittää ettei syömisten takia se lopahtaisi. Tai en mä ees tiedä voiko se sen takia lopahtaa, mutta sairaalassa sanottiin että energiaa tarvii enemmän nyt kun imettää. :) Ja tuleehan niitä lenkkejäkin, täällä on niin hervottomat mäet että kunto nousee kohisten kun työntelee mäkiä ylös alas... ja nyt vielä varsin pöperöisillä teilläkin.

Pitäis alkaa tekemään niitä nimiäiskutsukortteja, mutta odottelen että neiti alkaa heräilemään niin sitten vasta... tänään voitaisiin kylpeäkin kun eilen tuli illalla vieraita niin meni suunnitelmat uusiksi.

Andielle onnea pojasta! :heart:
 
hei, nyt siis minäkin ilmottaudun tänne puolelle. kovinkaan tiuhaan en varmaan jouda kirjoittelemaan, kun pitää tuo poika suht kiireisenä. kopioin nyt alkuun tähän tuon jonkinlaisen synnäri kertomuksen tuolta odotus puolelta.

meidän pojan paino oli 4570grammaa ja pituus 52,5cm, pipo 37. pojanhan siis piti olla 3200grammaa, mutta pikkuisen painoarvio heitti!! kätilö vaan totesi pojan synnyttyä, että hyvä ettei tiedetty oikeaa kokoa!

Synnytyshän itsessään oli ohi alle kahdeksassa tunnissa, supparit alkoivat kolmelta yöllä ja kuudelta mentiin jo sairaalaan. siellä olin sit 3-4 senttiä jo auki, ja avautuminen tapahtui nopeasti. epparin sain ja olin todella yllättynyt kuinka paljon vähemmän kaikki koski kuin luuulin!! ponnistusvaihe kesti 40 minuuttia.

eli itse synnytys meni hyvin, mutta sen jälkeen tulikin ongelmia. kohtu ei tipasta ja paineluista huolimatta lähtenyt supistumaan, ja poikakin joutui "kitinän" takia lastenosastolle tarkkailuun kahdeksi vuorokaudeksi. alapää sai yhteensä 18 tikkiä, mutta vuoto ei vaan loppunut. lopulta minun nukutettiin ja kaavintaan... siis vuoto oli todella runsasta, ei mitään normaalia jälkivuotoa. toivon tosiaan ettei kukaan muu noita joudu kokemaan, kun vuodon hoidosta aiheutuvat kivut oli jotain aivan kauheeta. synnytyksen jälkeen kun yritin nousta seisomaan, niin meinasin pyörtyä kun siteestä huolimatta veri valui kuin hanasta.. mut kaavinta auttoi. mitä nyt sitten kohtu tulehtui. että siinä oli sairaala reissua kerrakseen. vuodon syytä ei sitten saatu edes selville.. minä vain jostain syystä jäin vuotamaan.

kaikesta huolimatta kokisin kyllä kaiken uudelleenkin saman kivun, on tuo poika vaan niin ihana! aika menee mukavasti ihan vain häntä katsellessa!

mörtsykkä ja pieni suuri poika
 
Tervehdys!

Nyt minäkin ilmoitaudun tänne!
Meille syntyi prinsessa 23.1. klo 15.37. Sektiolla tyttö loppujen lopuksi syntyi, ja kirjoitin synnytystarinan odotuspuolella jos haluatte käydä lukemassa. Prinsessan mitat 3510g, 50cm ja pipo 35,5cm.

Täällä nyt opetellaan arki vauvan kanssa. Imetys sujuu tosi hienosti ja tyttö syö ja nukkuu! :D Päivisin 2-4h välein ja yöllä syö 1-2 kertaa eli luxusta on! ;)

Jatketaan kirjoittamista tänne ja katsotaan kuinka alkaa menemään... =)

:heart: Enkelitytön äiti ja Prinsessa 6pvä :heart:
 
runttipulla: ei tosiaan tuo rytmittömyys johdu "huonosta äidistä" tms...vastasyntyneen rytmi on mitä on, eikä sille oikein mitään voi tehdä. Kyllä se siitä sitten muokkaantuu ajan kanssa =)

Liinailua ei meillä olla vielä aloitettu, mutta aloitetaan heti, kun vauva on vähän enempi päivisin hereillä.

Nukkuma-asento on meillä aina kyljelleen. Vatsalleen en uskalla kätkyt-kuolemariskin vuoksi nukuttaa, enkä toisaalta myöskään selälleen, sillä jos vauva puklaa taikka oksentaa nukkuessaan, jottei sitten pieni tukehdu!

Meillä käytetään vauvan selän takana imetystyynyä, joka siis pitää vauvan kyljellään. Tässä on sekin hyvä puoli, kun imetystyynyhän on vähän U:n mallinen, että sillä saan samalla tuettua jalat, kun neiti mielellään nukkuu siten, että jalat sojottaa samaan suuntaan, kuin nenä :D

Sef
 
Meillä viimeyö oli varmasti kamalin tähän asti. Aamuyöstä sain vähän nukuttua, kun otin vauvan viereen. Mies meni vierashuoneeseen huutoa karkuun.

Miehen kaverin sisko kävi täällä noin 2kk ikäisen poikansa kanssa. Laittoi vähän miettimään asioita. Kuulemma hänen poikansa menee illalla nukkumaan noin klo 9 ja syö yöllä 2 kertaa. Siis enhän minä edes erota milloin meidän poju nukkuu päiväunia ja milloin siirtyy yöunille. Mä vaan ihmettelen kun pojalla vuorokausirytmi sekaisin ja sit en ees ite tiedä tälläistä :eek: Eli pitäs varmaan alkaa tehä jotakin. Aattelin, että alan lenkkeilemään säännöllisemmin aamupäivällä a sitten jätän pojan ulos vaunuihin nukkumaan. Muutenkin syöttöjen jälkeen jos koettais pitää poikaa enemmän sylissä ja turvakaukalossa vaikka, kun nyt vien niin pian pinnasänkyyn.

Sellaisen vinkin sain yöhuutamisiin, että laittaa radio päälle, vaikka ihan hiljaiselle. Pitänee kokeilla jos ensiyökin menee huutamiseksi.
 
memmu84, meillä myös (jo toinen) yöhuutaja, ja voin sanoa, ettei siihen välttämättä auta yhtään mikään! Toisena yönä voi hetkeksi joku asia tepsiä, seuraavana ei. Kyllä ne itkut on melkein vain kestettävä, ja luotettava siihen, että lähes kaikilla helpottaa 3kk mennessä ;)

Meidänkin tyttönen huusi viime yönä klo 23-00.30, välissä oli vain parin minuutin tuumailutaukoja. Yhdeltä päästiin nukkumaan, ja nukuin kuin tukki aamuyöhön saakka. Neiti söi pari kertaa siinä ennen aamua, mutta tuskin havahduin siihen. En viitsinyt nostaa neitiä sänkyynsä, kun toisella oli ollut niin vaikeaa masun kanssa :heart: Täytynee olla johdonmukaisempi omaan sänkyyn nukuttamisen suhteen sitten, kun yöt eivät ole yhtä kipuitkua. Ei siis ole "helppo vauva" tämä kakkonenkaan, mutta ei kai meidän geeneillä sellaisia tulekaan :) Musta 2h unipätkät on jo ihan luksusta!

Meilläkin oli kaksiviikkoisneuvola tänään. Tässä uudet mitat: (suluissa syntymämitat)
4110g (3780g)
53,5cm (51cm)
Tyttö on "virkeä ja jäntevä", ja kaikki oli ok. Seuraava käynti sitten noin kuukauden iässä.

Onko täällä muita äitejä, joiden miehet ovat välillä/aina iltavuorossa töissä? Miten teillä sujuu illat ilman isiä? Mun mies on kaupan alalla, ja ainakin kaksi viikkoa kuussa tekee iltavuoroa. On kyllä aika tuskaisia viikkoja, kun saa päivälliset, ulkoilut, iltapalat ja nukuttamiset hoitaa yksin. Varsinkin nyt, kun esikoinen protestoi kukkumalla sängyssä yli tunninkin, vaikka miten väsyttäisi. Sitten kun saa esikoisen nukkumaan, vauva piristyy... :headwall:

Jahas, siellä se pikkuinen jo ähisteleekin, täytyy mennä!

Tuttiritar & tyttö 15vrk
 
tuttiritari mun ukko on kans vuorotöissä. tällä hetkellä toistaseks tekee iltaa ja aamua. oikeesti olisi 3-vuorossa. onhan se aika rankkaa, ku saa yksin hoitaa kaikki hommelit, mutta mä oon jo ite tottunu siihen, ku oon niin paljo yksin hoitanu esikon syntymästä asti. välillä sitä toivois, että olis illat kotona ja yleensäkki enemmän kotona. olisi kyl iso apu. ku nuo isommat herrat mulle vaam uhmailee, isille ei pahemmin uhmaile ja muutenki kaikki kiusat tekee sillon ku oon yksin niiden kans. nukkumaan meno onneksi sujuu hyvin, sänkyyn vaan vien ja sinne nukahtaaki nopsaa ja syömiset menee hyvin(pojat on yhtä kovia syömään ku äitiki :LOL: ). raskaimpia on sellaset päivät, ku pojat vaan tappelee tai muuten vaan uhmailee. onneks ei ihan koko aikaa tappele.

juu makean himo on ja muutenki tuntuu, että ruoka maistuu nyt paremmin, ku odotus aikana.

memmu toivottavasti yöt paranevat. on niin raskasta jos yöllä pitää valvoo kauanki. yritä ottaa päivällä päikkäreitä niin jaksat paremmin :hug:

jahas. jäipä lyhyeen, ruoka-aika, tästä poju sit meneeki yöunille(ainaki yleensä)

 
Moikka!

Pääsin sit itsekin tänne :D

Meillä oli käynnistykseen aika keskiviikoksi, klo 7.30 piti soittaa synnärille et onko ruuhkaa. Noh, neiti sit päätti ettei hän ala siihen hommaan odottelee, vaan päätti tulla hieman aiemmin, eli keskiviikko aamuna klo 4.36! Mittaa neidillä oli 51cm ja painoa 3670g. Pipo 35,5cm.

Synnytys kertomus on odotus-puolella, sivu 47 jos jollakulla kiinnostaa. Kuitenkin ihan lyhyesti sanottuna, se meni niin loistavan hyvin että leijun vieläki pilvissä sen takia :D

Laitoksella ollaan edelleen, huomenna päästään pois jos ei tuu yllätyksiä :)

Mrs O & Neiti kohta 2vrk
 
Huomenet kaikille!

Meillä takana hyvä yö. Eilen ruokin neidin päivällä 3 tunnin välein suunnitelmana se, että hän saisi sitten tankattua yötä varten sillä pohdin eilen sitä, että jos likka herää yöllä niin tiheään koska hällä on niin kova nälkä?!

Illalla hän söi viimeisen kerran 21:45 ja sitten painuimme nukkumaan.

Hän heräsi syömään seuraavaksi klo 00:00, eikä saanut syönnin jälkeen nukuttua vatsavaivojen vuoksi. Klo 00:45 hän hamusi selvästi jo lisää ruokaakin ja annoimme hänelle lisäannoksen. Ruoan jälkeen saimme sitten iiiison röyhyn aikaiseksi ja masukivut loppuivat kuin seinään ja neiti nukahti vierelle.

Seuraava herääminen oli vasta klo 04:00, eli hän nukkui 3 tuntia putkeen :)

Tästä seuraava herääminen oli aamulla klo 7:30, eli jälleen saimme nukuttua sen 3 tuntia!!

Äidin viimeöinen unisaldo on siis 8 tuntia ja äiti on tänään kuin uudestisyntynyt :D

Aamu-ruokailun jälkeen neiti jatkoi siis vielä uniaan (ja nukkuu edelleen) mutta mulle tuli jo unimäärä täyteen noista yön tunneista, joten olen tässä lukenut päivän lehden, hoidellut tiskejä ja pullojen sterilointia, sekä leikkinyt hetken lehmääkin kera lypsykoneen :LOL:

Runsaan puolen tunnin kuluttua on aika herättää neiti syömään ja sitten haluaisin kokeilla liinailua.

Meillä mies on joka toinen viikko iltavuorossa mutta vielä hän on siis isyyslomalla. Mulle noi iltavuorot passaa oikein vaan hyvin, sillä tuolloin mies ehtii viemään ja hakemaan esikon eskarista, eli mun ei tarvitse siitä huolehtia.
Meillä myös sikäli helppoa, että esikko on jo niin iso ja omatoiminen. Hän kyllä saa itsekin murot lautaselle ja maidot päälle, jos olen vauvassa kiinni ja hän menee nukkumaankin pyynnöstä ihan reippaasti.

Makea tai oikeastaan mikään muukaan ei oikein tahdo maistua...olen jostain kumman syystä menettänyt ruokahaluni kokonaan ja se jos mikä on aidosti outoa.
Väkisin sitten koitan syödä, mutta eilenkään en siinä oikein onnistunut. Eilisen päivän ruokasaldona oli aamuainen ja 1 lämmin ateria. Koitan kyllä parhaani mukaan syödä ja juoda jottei maidon tule lopu kokonaan, mutta kun se syöminen nyt jotenkin tökkii niin pahasti vastaan. Toivotaan että juominen sitten vähän paikkaa tilannetta.

Mrs O:lle perheineen vauvaonnittelut!

Sef ja prinsessa 12 vrk
 
MrsO: Tervetuloa.... Ihanaa, Onnea pikkuneidistä... Arvaa mitä mä mietin?? Että tuleekohan meidän tytöille sama nimi?? (Jos muistat aiemman odotuspuolella käydyn "keskustelun" ).

Nimi on valmiina =) Ristiäiset 21.2 !!

Tuttiritari: Täällä. Mies tekee 3-vuorotyötä (tänään mm. töissä 7-21). Samoin minä. Hyvin sitä illat menee, mutta onhan se vähän sillai, että näin alussa ku ei oo sitä toista syliä miehen ollessa työvuorossa, niin on enempi kii itse vauvassa. Meillä on kuitenkin jokatoinen viikko täällä näitä vauvan vanhempia sisaruksia, niin on sylejä ja jeesaajia... Mutta siis joo, on ne illat ja päivät erilaisia, kun on itsekseen vaavin kanssa. Toisaalta mä oon siis itsekin tehnyt 3-vuorotyötä n. 15v (miinus äippälomat) niin sama se on sitten toisinpäinkin, kun itse palaa töihin... paitsi ei tietty niin pienen vauvan kanssa.

(.) Vauva nukkuu ulkona ekoja päikkäreitään, meillä yksi oksennustautinen koululainen kotona viettämässä vielä toipilaspäivää. Jossain vaiheessa pitänee lähteä kylille. Joku on muistanut (varmaan vauvaa) paketilla, joten se tarttee hakee postista...


(Mä muuten kanssa kirjoittelin eilen jotain synnytyksestäni odotuspuolelle, sivu 47...)


Antakaahan joku niitä vinkkejä hug-a-bub-asiasta (elinen kirjoitus)...

rakuuna ja tyttö 3vk 4pv
 
Heippa!
Liitynpä minäkin vihdoin ja viimein tänne puolelle. Eli tyttö syntyi 27.1 klo 13.51 painoa 3295g ja pituutta 47cm :heart: Synytyskertomusta odotuspuolella jos jotakuta kiinnostaa. Eilen kotiuduttiin, oma vointi mitä mainioin vaikka unet jäänyt melko vähille. Tyttö on ihana nyytti, ei osaa kun ihailla ja katsella tuota täydellistä pakettia :heart:
Rintamaidolla mennään ja sitä riittää yllin kyllin, ja tyttö onkin ahkera syömään, etenkin yöllä tissi suussa koko ajan :heart:
tuttiritari mun mies tekee 3 vuorotyötä, viikkoa aamua, viikko iltaa ja viikko yövuoroa. Nyt on 2 viikoa isyyslomalla, mut saas nähdä miten alkaa sujumaan, tai siis sehän on vaan sujuttava, kun toisen on töissä käytävä.

Jaahs, pitää lukea juttujanne paremmalla ajalla, nyt tankkaamaan oma napa, kun nyytti nukkuu :wave:
 
Mulla kans mies vuorotyössä. Tosin ei missään säännöllisessä. Sillä on taksi eikä kuskia muuta kuin silloin tällöin viikonloppuisin joten on välillä töissä 6-17 ja menee takas 22-5 välillä 5-21 ja välillä 15-05, mutta onneksi useasti "vaan" 6-18 tai 16-02. Isyyslomaakaan ei ole saanut pidettyä vielä ollenkaan, mutta nyt on onneksi huomisesta alkaen viikon verran kun sattui saamaan kuskin. Ihanaa kun saa kotihommia tehtyä kun on toinenkin kotona. Päivävunet oon nukkunu hyvällä omalla tunnolla melkein joka päivä tuon kolmosen (2v9kk) kanssa jos vaan vauvakin on silloin nukkunut ja yleensä onneksi on.

Viime yö meni hienosti, paras tähän mennessä. Syötin klo 23, heräs 3.30 syömään ja nukkui heti syötyään ja seuraavan kerran 6.30 jolloin minä nousin antamaan aamupalaa koululaisille (kello olis soinu 7.00). Yleensä syöttöön ja vaipanvaihtoon kuluu aikaa 35-45 min. Yleensä pakotan itseni yöllä nousemaan sohvalle imettämään. En halua syöttää makuulleen sängyssä ettei vauva opi nukkumaan vieressä ja että tissi on koko yön saatavilla. En halua että käy niin kuin kolmosen kanssa (ainut "perhepetilapsi" meillä) että on tissillä vielä yli puolivuotiaanakin 8-10 kertaa yössä. Nuo muut kun ovat nukkuneet jo siinä vaiheessa koko yön syömättä.

MaMa74: kokeile Mam 0-2 kk tuttia. Meillä ei muuta ota. Tuo Mam 0-7 kk tutti on kai kovempi niin ei meinaa sekään kelvata. Pitänee käydä ostaan lisää noita 0-2 kk tutteja ja yrittää myöhemmin uudelleen noita 0-7 kk tutteja jos sit paremmin kelpais.

No niin ja ärinästä päätellen alkaa poitsulla olemaan nälkä joten se on moro :wave: !

Johjo & poitsu 3vk 2pv
 
Kiitos Johjo tuttivinkistä, täytyy kokeilla tuota mam:n tuttia :D Nyt tosiaan meillä kokeilussa tuo mam:n tutti 0-7kk. Viime yönä sain tytsykän hetkeksi lupsuttamaan tuota tuttia, mutta tosiaan kelpasi vain pienen hetken..

Viime yö meni taas vaihteeksi oikein sutjakasti. Tyttö nukahti illalla klo 21.30, heräsi syömään klo 1.30 ja 5.30 ja sitten nukuttiinkin yli yhdeksään :D Ja nyt ei syötöt venyneet vaan selvittiin ihan perusjutuilla. Käytin tänään ulkoilemassa vähän pidemmän kaavan mukaan, kun huomiselle on luvattu sellaisia pakkasia, että ei voi ajatellakaan ulkoilua vauvan kanssa. Toivottavasti ei kovat pakkaset jatku kovin pitkään...

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:

MaMa ja tytsykkä 2vk 2pv :heart:
 
Niiskunen
Mäkin voisin nyt liittyä tälle puolelle. Eli meille siis syntyi tyttö suunitellulla sektiolla 22.1 klo 10. 30 ja painoa oli 3080g ja pituutta 49,5. Kaikki meni hyvin.
Kotiuduttiin viime sunnuntaina. Tyttö nukkuu todella mahtavasti yöt. Paino sillä laksi laitoksella ja pitää syöttää kolmen tunnin välein. Joudun sit pumppaamaan ja antamaan välillä pullosta omaa maitoa, jotta tuo paino lähtisi kunnolla nousuun. Tosin yöllä en syötä, kun vasta kun se heräilee. viimeyönä nukkui sit 7 tuntia. :) Yleensä se nukkuu 4-6 tunnin pätkissä yöt. Meil on pojat kans ollu hyviä nukkumaan yöllä.
Mulla iski rintatulehdus heti näin alkuun. Keskiviikkona kipeytyi vasen rinta ja tein kaikkia mahdollisia hoitoja lämpökylvyistä kaalinlehtiin. Yöllä sitten kipeytyi myös toinen rinta ja aamulla kuume huiteli jo 39 paremmalla puolella. Ei muuta ku soittoa lääkäriin ja sain onneka heti ajan. Olin tosi kipeä, ettei voinut muuta kuin itkeä. Joka paikkaan sattui. Nyt alkaa helpottamaan. Eilen vielä oli kuumetta ja makasin sängyn pohjalla. Tässä nyt omia juttuja...Lapset just heräilevät niin täytyy lähteä puuron keittoon.
 
Me ollaan maanviljelijöitä, joten mies tekee tosi pitkiä päiviä. Minulla on nyt lomittaja, ettei tartte lypsyllä kulkea. Jotain paperitöitä teen kuitenkin ja muistutan miestä aina kun jonkun lehmän pitäisi poikia tai on jotakin muuta sellaista muistettavaa. Eli mies menee aamulla klo 6 navettaan ja illalla tulee sisälle aikaisintaan klo 20, mutta monesti menee klo klo 23 asti. Eli ei sitä paljoa näy täällä sisällä, käy syömässä ja nukkumassa. Ens viikolla pitäs miehen keritä paremmin olla iltaisin meidän kanssa, kun metsätyöt omassa metsässä loppuu, saadaan koneet ja miehet toisille työmaille. Enää ei tartte laitaa ruokaakaan niin isolle porukalle, välillä metsässä ollut neljäkin miestä, pääsen helpommalla nyt.

Pari yötä on nyt mennyt ilman kovin pahoja yöhuutoja. Toissayönä nukuttiin aina 3 tuntia kerrallaan ja viimeyönä poika söi sitten tunnin välein. Tuntuu tuo 6 yösyöttöä aika paljolta. Elikkäs ollaan huomattu, että illalla poika pitää laittaa nukkumaan ennen kun itse aikoo mennä nukkuun ja sit vaan katella telkkaria ja kuunnella niin kauan että huuto loppuu. Tuntuuhan se aika pitkältä kun toinen vaan huutaa, mutta jos sen hakee syliin tuossa vaiheessa niin sit täytyy pitää sylissä aamuyölle asti. Eilen taidettiin keretä kattoa yks jakso CSI:ta kun huuto sitten loppui. Toissailtana kyllä säikähdin kun poika hiljeni niin yhtäkkiä, piti käydä kattoo hengittääkö vielä ja niin siinä eilenkin kävi, nyt en säikähtäny enää ihan niin paljo.

memmu ja poika 3vk ja 4pv
 
Voi ei mikä pakkanen...

Koitan parhaillaan saada tyttöä tyytymään nukahtamiseen vaunukoppaansa sohvalla =) Eipä ole ulos menemistä. No, illemmalla on kyläreissutiedossa, autossa tyttö sitten varmasti nukahtaa... Vaikka kyllä se tässä sisälläkin nukkuu, mutta unet eivät ole niin pitkii päivisin olleet sisätiloissa, kuin mitä olisi ulkona.

Nyt on tyttö vilauttanut makeita hymyjä aika ajoin. Hetkellä, jolloin on tyytyväinen, ei väsynyt, ei nälkäinen... katsoo silmiin ja hymyilee, kun sille lirkuttelee, vähän poskea hipoo tms... Valloittavan ihana!!!

Meillä Ainun unitutti. Toinen luonnonkuminen, toinen silikoninen. Ei ole malliltaan paras, mutta tyttö tyytyy. Illalla raivoaa, kun sen antaa, mutta rauhoittuu pikkuhiljaa, kun pitää hetken kättä päällä/otsalla, sillai että käsi juuri koskettaa vauvan päätä.

Ihanaa, kun tänne yksi toisensa jälkeen saapuu tuolta odotuspuolelta... WELLCOME Kaikille! Nyt tuoreimpana tulijana Niiskuselle!!!

rakuuna ja tyttö 3vk 5pv
 
Heips, mä aloin laittamaan noita syöttöaikoja ylös, ihan mielenkiinnosta että miten paljon neiti syö ja montako kertaa päivässä... välillä siis tunnin välein ja välillä vajaat neljä tuntia on nyt tuloksena. Viime yönä nukuttiin 2h 3h ja 1.5h ja sit aamulla mies otti Mimmin syliin ja nukutteli siinä kun oli kait vähän masukipuiluja, ja sit puol kymmenen (nukuin siis tunnin tirsat vielä aamulla) syötin ja neiti kai ekaa kertaa sai tissin tyhjäksi ja takamaitojakin kun oli niiin paksua mitä jäi tissikumiin sitten loput kun ei enää jaksanu ja uuvahti rinnalle.

Mulla on sama juttu ton pumppailun kanssa kuin mitä täällä muutamalla, että pumpulla saa sen puolisen desiä aikaseks, mutta kuitenkin imetykseen tulee paljon enemmän. Neidillä on ilmeisesti tekniikka hallussaan ;)

Mä teen samoin kuin Johjo, eli imetän sohvalla enkä sängyssä. Mulla kun on ne kumien virittelyt joka tapauksessa niin sängyssä ei ole oikein paikkaa missä pitää ne puhtaina aina imetystä varten, niin samalla sitten ollaan mukavasti imetystyynyn kanssa sohvalla. Ja melkein aina pitää se vaippa vaihtaa kun öisin kakkaa pukkaa reilusti, niin samapa tuo on että sohvalla imettää.

Jeps, tänään ei ulos päästäkään kun on pakkasta 14 astetta täällä etelässäkin.. :( Käytän nyt sitten päikkäriajat hyväkseni ja teen niitä pätkismuffinsseja, olikos ne Lappitaren suosittelemia ;) Ja jos vaan kerkeen niin rupeen väsäämään nimiäiskutsukortteja, kun tarpeet on jo ostettu.

Onko kenellä mitä haisua miten sais mustavalkoisen valokuvan - muuten kuin ostamalla perinteisen mustavalkofilmin? Saako jostain ifolorista tms tilattua mustavalkoista kuvaa? Ostin kehyksiä eilen ja ajattelin Mimmin kuvan teettää kehyksiin ja antaa sit nimiäisissä mummeille ja papoille ja kummeille muistoksi..ja mustavalkoinen kuva olis jotenkin kivempi =)

Mut joo, nyt pyykit narulle ja sitten tekemään sitä taikinata niihin muffeloihin =)

..meidän neiti on muuten kasvanu, 50cm pökät ei enää roiku eikä putoo jaloista =)
 
Heippa mammoille :D nyt en ehtinyt ihan kaikkea lukea, mutta yritän kertoilla omia kokemuksia puhuttavista aiheista =)

Tutit meillä lentää kaaressa kaikki tutit ja perään tulee raivokas katse, että älä yritä huijata tissi tänne ja HETI :D . Meidän neiti on siirtynyt iltaraivareista onneksi pois toistaiseksi. Hankala on kyllä vieläkin nukkumaan. Maailmassa on päivisin niin paljon uutta ihmeteltävää, ettei nukuta muualla kun vaunuissa tai kantoliinassa. Eilen päiväkukkumisen ja 1,5 imetysvälien tuloksena tyttö nukkui 6,5h yöunet JEE!!Toivottavasti meidän päivä/yö erottelu on toiminut niin että tyttö alkaisi ymmärtää näiden eroa.

Imetys mä totuttelin itkujen saattelemana eroon rintakumeista jo 1,5 jälkeen vaikka kipeää teki aluksi. Olin niin kyllästynyt niiden kanssa puljaamaan ja laitoksella neuvottiin niistä eroutumaan mahd. pian. Mulla ainakin auttoi se että laitoin vaan ekaks 5min kun todella sattu ja sitten otin pois. Me syödään yöllä vieressä kylki imetyksessä ihan pimeässä ja puoli unessa, että tyttö ei piristyisi. Päivällä sitten täydessä valossa, vieraiden keskellä, isuten tai tyynyllä, jotta tyttö ymmärtäisi eron selkeämmin. Yöllä kyllä jo nykysin sammuukin ihan eri tavalla kun päivällä.

Mustavalkokuva[/b] saa ihan tietokoneen perus kuvankäsittelyllä "office picture manager tms" muutettua jälkeenpäin tai ihan useissa digikameroissa on se toiminto. Kyllä varmaan saa tilattuakin niin että valokuvaliike muuntaa sen kuvankäsittelyohjelmalla.

VyöhyketerapiaMe mennään vyöhyketerapiaan tytön kanssa maanantaina, jännää. Halutaan oppia itse helpottamaan tytön oloa jos on kasvukipuja tai mahanpuruja vaikka mitään koliikkia tms. ei olekkaan. Ja sitten kun tuo napanuoroa oli kaulan ympärillä niin on saattanut aiheuttaa tukoksia ja jännitteitä, jotka nyt kipuilee.

Meillä nuo Devitolit aiheuttivat mahanpuruja, joten niissä nyt tauko ja kokeillaan deetippoja.

Tanja ja Daniela 3vko 2pv
 
Meillä nukutan perhepedissä ja syötän sängyssä istualleen tai sitten pitkältään.
Neiti nukkuu päivät ja yöt sitten vähän väliä syö. Vaan eipä tuo minua haitta, rytmin etsimistähän ne nämä eka viikot on.
[/b]Tutista meillä varmaan neiti yöllä nukahtaisi tutilla, eikä imisi rintaa niin usein, mutta meillä nyt kokeillaan tutittomuutta ainakin toistaiseksi.
Vyöhyketerapiaa suosittelen, kuopusta käytin koliikin takia, ja se tosiaan auttoi.
Itse olen toistaiseksi yllättävän virkeä, vaikka yöllä ei paljon nukuttua tule, päivällä en osaa nukkua.
Nyt jatkan huushollin siivoilua :wave:
 
Viime yö oli kyllä niin hanurista, että! Likalla oli masu todella kipeä, joten kunnon unille päästiin vasta siinä klo 6 aikaan aamulla...ja herätys oli sitten äidillä klo 8 :eek:

Mikä ihme siinä on, että se masu on kipeä yöllä, eikä päivällä? Meillä kun vauva nukkuu ja makaa ihan yhtälailla oli sitten yö taikka päivä, niin en voi tätä käsittää :headwall:

Saavuin juuri kirppiskierrokselta Turusta ja mukaan tarttui kasa vaatteita vaaville, sekä kestovaippoja. Voi kun vielä vaan joku päivä saisi tuo lapsi lihaa luidensa ympärille, jottei vaipat falskaa reisikumppareiden kohdalta, joita ei siis näköjään minkään vaipan kanssa riittävän kireälle saada.

Siskoni sai tänään pojan, eli meidän suvussa on nyt vauvatouhuilua kerrakseen :)

Sef ja masuvaivainen pikkuprinsessa-rakkaus-pakkaus 13 vrk
 
Meidän neidin eiliset masuvaivat eivät ainakaan yöllä vaivanneet.. Neiti nimittäin nukkui 21.30- 5.30 :eek: Ja voitte uskoa, että kun havahduin hereille hieman viiden jälkeen olin sydän syrjällään kun kellon näin , että vieläkö tyttö on hengissä. Saa nähdä onko tämä neiti samanlainen kuin tuo toiseksi nuorin joka alkoi nukkua 8-10 tuntia yössä jo parin viikon iässä. Ei sinänsä, mielummin ihan imettäisin yöllä kun nousisin lypsämään aamuyöstä |O mutta en kyllä ala neitiä herättelemään jos kerran nukkuu, kun ei sihen ole mitään selkeää tarvetta. Mutta katsotaan mitä ensiyö tuo tullessaan, kun ei näistä pienistä tässä iässä voi vielä mitään varmaa sanoa :D Ja jos neiti alkaa nukkua yönsä, niin eipä sillä tutin syönnillä ole mikään kiire :whistle:
Sefille onnittelut siskonpojasta :flower: Onhan serkuista seuraa toisilleen kun ikäero on noin pieni :D

Onnea kaikille uusille, vauvansa saaneille äideille ja tervetuloa vauvapuolelle jutustelemaan :wave:

MaMa ja tytsykkä 2vk 3pv :heart:
 
Heips, no niin tietysti - saahan sitä itsekin käsiteltyä mustavalkoiseksi. Pitääkin alkaa kokeilemaan, heti kun vaan kerkee =)
Mä olen kokeillut muutaman kerran rintakumien poisjättämistä, mutta yöllä Mimmi on yleensä niin malttamaton tissille, että otan kumit niin ei tarvii imeä eka nänniä esiin, se kun ei vieläkään ole mitenkään ulkona :/ Eli otetta siitä pienellä suulla ei juurikaan saa, siksi kumit käytössä. Kipeenähän ei tissit ole olleetkaan kun on noi kumit käytössä.
Jos vaan voin jossain vaiheessa jättää kumit pois niin hyvä vain, mutta kaveri sanoi mulle että hänellä jäi pois vasta kun vauva kasvoi (suu kasvoi) että sai paremmin ahmaistua tissiä suuhun. Jaksan kyllä pelata kumien kanssa kun vain imetys muuten onnistuu =)

Tuosta yö-päivärytmistä, niin eikös se siinä 1 kk iässä ala olemaan? Pitääkö noita yö-päivärytmejä erityisesti vauvalle opettaa, kun jostain luin että vauvan rytmi on mitä on, eikä sille mitään ekoina viikkoina voi? Mä en oikeastaan muuta eroa yöllä ja päivällä ole vauvalle pitäny, kuin että valaistus on himmeä vaippaa vaihtaessa ja syöttäessä, mutta paikat on samat kuin päivälläkin eli vaippa vaihdetaan hoitohuoneessa ja syöttö olohuoneessa sohvalla. Unet pinniksessä päivin ja öin, mitä nyt aamuisin olen ottanut viereen jos on ollut kränää tai muuten vain virkeä ja mua vielä köllötyttää.

On tää vauvan kanssa touhuaminen vain niin ihanaa, en vaihtais hetkeäkään pois vaikka välillä väsyttääkin =)

Tein ne muffinsit, en vielä uskaltanu maistaa kun arvelin että menee useampi kerralla sit :LOL: Pitää keitellä kahvit kunhan mies tulee kaupalta, jos sitten vaikka maistelis. Nyt olis taas silityshommia, ja petivaatteet vaihdan ja tuuletan nyt kun Mimmi meni pötkölleen.

Sefille onnea siskonpojasta :heart: :flower: :heart:
 
tuteista mekin kokeiltiin tuossa yksi yö että jos vaikka kelpaisi tutti tissinkorvikkeeksi mutta eipä tainnut onnistua huijaus, kyllä tuo aikansa sitä imi posket lommolla kunnes huomasi ettei siitä maitoa tule... eli kaipa se on äidin toimittava tuttinakin.

Meillä(kin) on rytmit ihan sekasin, viime yö nukuttiin toistemme kainalossa mutta ihmeen hyvin kyllä, tai ainakin tiedän nukkuneeni kun muistan nähneeni kauheesti unia. Muksu taas ähisi ja puhisi siinä viekussa mutta kyllä sekin välillä taisi nukkua jopa tunteja. Niin ja nyt aamulla on sitten otettu jo useemmat torkut jasyöty n 10 tissillistä ja vaihdettu kolmet vaipat.

Kokeiltiin eilen niitä imsevimsen kestoja mutta ovat kyllä meidän neidin reisille liian löysät kun ei niitä voi mahastakaan ihan hurjan tiukalle laittaa. Niin että lorahteli sitten lahkeesta sen verran että äiti lähti ostamaan toistaiseksi niitä pampersseja :) Katellaan sit uudestaan kunhan tuo vähän kasvaa.

Pakkanen on kyllä aika hurja, eipä oo tämmöstä aikoihin täällä etelässä ollutkaan. Saa nähä miten maanantaina kun pitäs lähtee kuulotestiin tytön kanssa. toivotaan et vähän lämpenis.

BabyP ja Abigail 12pv (kuva löytyy nyt profiilista :))
 

Yhteistyössä