TAMMIKUUN TOIVOT lokakuussa

Huomenta kaikille! Joko ootte alkanu näkemään painajaisia yöllä. Mulla on alkanu tulla uniin läheisten kuolemia yms. Eikä tosiaankaan oo kiva sitte herätä. Neuvolasta sanottiin että painajaiset kuuluvat odotukseen.

Aamulenkille mieli tekisi, mutta ulkona on kamala myrsky. Käyn yleensä neljä kertaa viikossa lenkillä ja vauhti on aika kova. Täytyy sitte alkaa hillitsee jos alkaa supistelee, mutta vielä ei ole sellaisesta tietoa.

Huomenna paluu koulunpenkille, syysloma takana. Mutta ihan kiva mennä, saa päiviin sisältöä ja rytmin.

Tammimasu 27+3
 
[/b]painajaisista, mulla on ollut niitä jo aika kauan, niihin ei todellakaan ole kiva herätä, mutta onneksi ne unohtuu aika nopeasti.

hitsi, että oli hankala yö, meni pyörimiseksi ja valvomiseksi ja jossain vaihees piti syödä ja vessakin ravasin ja sit heräsin kuuden aikaan koviin potkuihin ja sit ei enää tullutkaan uni.no tulee sit uni paremmin ensi yönä, toivottavasti ainakin.

munkin tekis mieli lähteä ulos kävelylle, mutta vettä sataa ja tuulee hirveästi, että en taida tänään lähteä.

taitaa tulla siivous päivä, pyykit pistin jo pyörimään, ja sit seuraavaksi taitaa olla imurointi, sitten kun jaksan.

onko muilla tätä outoa hikoilua, ihan kuin olis kuumia aaltoja, yhtäkkiä hirveä hiki päällä, kädet hikoilee yms. ei ollenkaan kivaa.

emmy83, 30+0
 
[/b]painajaisista, mulla on ollut niitä jo aika kauan, niihin ei todellakaan ole kiva herätä, mutta onneksi ne unohtuu aika nopeasti.

hitsi, että oli hankala yö, meni pyörimiseksi ja valvomiseksi ja jossain vaihees piti syödä ja vessakin ravasin ja sit heräsin kuuden aikaan koviin potkuihin ja sit ei enää tullutkaan uni.no tulee sit uni paremmin ensi yönä, toivottavasti ainakin.

munkin tekis mieli lähteä ulos kävelylle, mutta vettä sataa ja tuulee hirveästi, että en taida tänään lähteä.

taitaa tulla siivous päivä, pyykit pistin jo pyörimään, ja sit seuraavaksi taitaa olla imurointi, sitten kun jaksan.

onko muilla tätä outoa hikoilua, ihan kuin olis kuumia aaltoja, yhtäkkiä hirveä hiki päällä, kädet hikoilee yms. ei ollenkaan kivaa.

emmy83, 30+0
 
Huomenta!!!
Paljon on taas juttua tullut... aktiivista porukkaa ootte!
Runttipulla Sulla olikin hyvät ne ideat sen vaatekomeron kanssa. Toivotaan et se nyt toimii ja tuuletus pelaa. Kissat on just sellaisii et ne tykkää mennä nukkuu puhtaisiin vaatteisiin. Suljettujen ovien systeemi on meilläkin.........

Hiivasta sen verran et mulla se oli krooninen alku raskaudessa antibioottikuurien seurauksena. Varovasti laitoin rasvaa, mut sit otin ne maitohappobakteerit kehiin ja ongelma katos heti. Maitohappobakteerit kai on hyväks kai muutenkin, vähemmän tulee mahapuruja pikkuiselle kun syntyy. Ja olisko ne auttamassa kans asiaan ettei tuu niin paljoo allergioitakaan? Noin on jos oikein nyt muistan. Eli niitä kannattaa napostella siis vaik ei hiivakaan ole. Jos se hiiva on tosi kiukkuinen, niin hoitaa se sit kyllä kannattaa.... :x
Hemuli Meil otetaan se sektion mahdollisuus puheeksi vasta rv33-34. Itse haluaisin et mentäis sen joulun yli yhdessä kasassa, koska sektio sais olla viikkoo aikaisemmin sitä ainakin et olisin potilaana jotenkin kunnossa jouluksi... Eli se ei kauheesti kiinnosta. Mut katsotaan mitä sanovat. Viimeks joku "akka" sanoi et miks pitäis saada sektio kun ei oo ongelmia... no nyt niitä alkaa taas tulee, joten sävy voi olla erilainen taas ens kerralla. |O
kirppunen ihana toi teiän teini! :LOL: Kyllä se siitä joku päivä vielä muuttuu... Mullakin oli pillihousut aikoinaan ja varmaankin aika paha asenne, mut "normaali" minustakin on ajan kanssa tullut. :LOL: En tiedä mut en kyllä haluis olla sen ikäinen uudelleen, kauheeta aikaa... kroppa muuttuu, hormoonit hyrrää, haluis olla aikuinen mut ei kuitenkaan, joutuu vanhempia kuuntelemaan jne... Kauhulla odotan et toi meiän typy iskee teini-ikään, toivoa voi et se olisi helppo sellainen.... :/
Turvotusta ei oo onneks tullut vielä ainakaan ja toivottavasti pysyy poissa....
Sef ja muut sokeriset Täällä kans on siis sokerit sekaisin. Harmittaa et toi vaiva täytyi taas tulla. Oon ollut raskauden alusta alkaen tosi tiukalla kuurilla jo muutenkin ja nyt siis tiukentuu entisestään. Mulla on jo mielessä et vedän kaikki mahdolliset suklaakakut sit kun Tirri on pihalla. Mul on painon nousu ollut hidasta jne joten onhan toi vähä epäreiluu et näin kävi, mut sellaista se elämä on....
Johjo Tuo on ongelmallista kannattaako poistaa noita "puhumattomia" vai ei. Varmasti on sama ongelma joka pinossa... Sit on monesti et samat tyypit ovat monessa pinossa (kuten mä). Muutama vaihtoehto on tohon ongelmaan. Itse jätän rauhaan sellaiset tyypit, jotka "ovat jossain pinossa", sieltä voi sit ne syntymis uutiset käydä kopsaa jos ne ei muuten ilmoita. Sit meil on sellaisii joista en tiedä missä on ja ne pidän mielessä ja seuraan asiaa... pian on esim 5kk ettei oo missään pinossa kirjoittaneet, joten ne menee pian poistoon........... Eli toi on just tota. Hankala sanoo miten pitäis tehdä. Luulen et monet näistä kuukausipinoista jättävät vaan nimet sinne ja sit kun kaikki aktiiviset ovat ilmoittaneet pino painuu nettiavaruuteen.... Mua ei ainakaan haittaa miten teet. Oikeeta ja väärää ei varmaankaan oo........
(.) Olo on ollut ihan hyvä mitä nyt liitoskipuja on. Vessassa käynnit on tuskaa, kun jalat eivät meinaa pelata. Muuten ok.
Tilasin ekat kestotkin nyt. Päädyin All-In-One:in ja sellaisiin väreihin et sopii molemmille.... Hitaamminhan ne kuivuu, mut jos on muita vaipanvaihtajia paikalla helpompi niille on kans laittaa tuollaiset vaipat. Aion hommata kunnon satsin, sit ei haittaa vaikka ne kuivuukin hitaammin. En voi odottaa et se eka paketti saapuu..... :heart:
Meil on maalaushommat, eli seinät maalataan... Sit alan laittaa asemiin kaikki vauvan tavaratkin. Nopeesti aika menee, töissä kauhee kiire ja sit muutama oppitunti on istuttava ennen vaavin tuloa, eli kiireiset kuukaudet ovat menossa.
Jaksuja kaikille! :heart:

NullPoints ja Tirri 30+3
 
NullPoints: Mun täytyy kyllä myöntää että oon sen verran laiska etten kehtaa alkaa jokaisen syntymästä ilmoittamatta jättäneen kohdalla alkaa kattoon missä pinossa olis kirjoittanu ja kopsaan tietoja syntymästä :ashamed: . Varsinkaan jos itellä on vielä vauva hoidettavana. Siksi ajattelinkin että jos tuota listaa karsis jo nyt niin ei sit oo niin "tyhjä" ja puutteellinen kun usean tiedot vauvan syntymästä puuttuu. Nyt vielä esim. töissä hiljaisissa yövuoroissa olis aikaa katella ja poistella semmoiset jotka on esim. kesällä ja ennen kesää vaan pinoon ilmoittautuneet eivätkä sen jälkeen tähän eikä muuhunkaan pinoon kirjoitelleet.

Johjo
 
Johjo Totta toki. Tuskin kukaan odottaa ihmeitä keneltäkään. Jos susta tuntuu et haluut karsia, niin karsi sellaiset jotka ovat esim kadonneet totaalisesti esim yli 4kk sitten tai sit jätä tosiaankin listan olla ja olkoon ilmoittelematta sellaiset jotka ei haluu. Kuten sanoin ei varma oo oikeeta tai väärää systeemiä... Toi keskenmenneiden& plussanneiden pino kun on "elävä", eli siel ovat olleet ennen mua ja tulevat olee minun jälkeenkin, niin se on vähä erilainen... Itsekin mietin aina mitä pitäis tehdä ku esim LA on jo menny ja ei kuulu eikä näy.... Eli niin. Tuo on tämän päivittäjän ongelma ainakin... Sellaista se on. ;)
 
Mulla on vaatehuone levällään tuossa eteisessä/käytävässä. Kauhee sotku koko talossa ja minä vaan täällä :whistle:. Eilen illalla aloitin ja silloinkin eksyin tänne vaan listasta tekeen hienomman ;). Parin tunnin päästä pitäis olla jo mummilassa, matkaa ei onneks oo ku noin 5 km. Pitäs mennä ompeleen keskimmäiselle kummitusasu ensiviikon iltapäiväkerhon kummitusjuhliin. Ja sit meen lasten kans tutustuun mummin työpaikkaan ku lapset haluaa tietää missä mummi on töissä. Suihkussakin pitäis ehtiä käymään ennen ku mihinkään lähtee. Ei kai se auta ku laittaa vähän tavaroita kasaan että edes vessaan pääsee ja sit suihkuun, syömään ja lähteä. Ärsyttää ku hommat jää kesken, mut pitää jatkaa sit illalla.
 
NullPoints: Ihannehan tietty olis se että kaikki listalla olijat kirjoittelisivat tai ainakin ilmoittaisivat jotain itsestään että edes käy täällä. Tuo meidän listakin on tosi pitkä ja monestekaan ei ole kuulunut aikoihin mitään. Moniko lie saanut esim. keskenmenon eikä ole ilmoittanut mitään. Jossain vaiheessa poistin jo kaikki sellaiset joiden la ei ollut tiedossa.
 
heip, olen samaa mieltä Johjon kanssa, poistoon vain - yleinen käytäntöhän on että tunnaritkin vanhenee jos ei käytä - eikös tässä vois ajatella samalla tavalla ;)

Nullpoints, vaatehuone on valmis ja siellä ei ole yhtään inhaa hajua enää. Eli tuntuis toimivan - jopa näin kosteillakin keleillä. Eli hyvä juttu, ostelen vielä muutamat "vakuumipussukat" ylimääräisille peitoille ym, jotta menevät pieneen tilaan ja ei houkuta meidän kissaloita sitten. Nyt kun toi vaatehuone on järjestyksessä niin ei ole juuri kissoja kiinnostanut vaikka ovi onkin ollu raollaan. Ja vauvanvaatteita ne on vain käyneet vähän haistelemassa, mutta kun siellä ei ole semmosia sopivia koperoita niin eivät ole menneet köllimäänkään :)

Tänään on sademyrsky-päivä, joten me taidetaan painella leffaan. Sitä ennen pesen miehen treenivaatteet ja lämmitän takkaa, ja mankeloin muutamat lakanat. Mutta alkuillasta varmaankin kipastaan sitten leffaan.
Se orava ei välttämättä kuollutkaan mun auton tölväsystä, mies kävi hautaamassa sen ja sanoi että se on saattanu tipahtaa langalta (ne töpsytelee aina linjoja pitkin), eli saattoi olla tapaturma. No, kuollut se on ja onneksi noita kurreloita vielä riittää - pitääkin mennä täyttämään syöttöteline, se näyttää olevan jo tyhjillään.

Sunnuntaita kaikille :hug:
 
Johjo Niin on. Hankala on tietää todellakaan mitä ihmisille on tapahtunut. Pitkii on nää listat tosiaankin... ei voi tietää... Laita vaan niin kuin haluut, jos jollekkin ei se käy, niin on sit pa***a tsäkä. Turha on tosiaan sellaisten tulla urputtaa, jotka eivät oo ilmoitelleet mitään kuukausiin. Kun olisi ennustajan kykyjä, niin olis tääki homma helpompaa. :x
 
Mahtava myrsky... Viime yön valvoin taas vaihteeksi, katselin ja kuuntelin myrskyä.. huihui.

Mä odotan vieläkin sitä pesänrakennus vimmaa! Sais kyl alkaa jo, kaikki paikat on ihan hyrskynmyrskyn :D
Olen aina rakastanut joulua, meillä yleensä joulunpyhinä on äiti, sisko lapsineen ja muitakin satunnaisia matkailijoita.. 2 joululahjaa hommattu!! :xmas: Saas nähdä millaisessa kunnossa sitä sitten jouluna ollaan....
Nyt on alkanu oleen jo hiukka tukala olo.. en tosiaan pääse edes kovaa käveleen enää.. mummolenkkeilyä harrastelen... :LOL:
Mä en ole saanut vielä äitiyspakkausta :attn:

Muistakaa äänestää! Mukavaa sunnuntaita :heart:

<Sini ja Sissi 28+
 
Heipparallaa,

melkoinen keli! Samoin täällä teki mieli lähteä kävelylle (edes pikkiriikkiselle, supistellut niin paljon etten viime aikoina olen uskaltanut oikein mitään tehdä) mutta sää sai kyllä toisiin ajatuksiin.

Johjo Sähän teet ihan vapaaehtoistyötä, eli siitä pitäis olla sen verran kiitollinen että muistaa edes ilmoittaa olemassaolostaan joskus. Päivittäjänä voit siis tehdä ihan itelles helpoimmaksi tämän homman :) Minä kun menen suoraan aina keskustelun viimeise(i)llesivulle, en ole huomannut alun listaa vähään aikaan katsoakaan, mutta nyt kävin katsomassa- olipa ihana huomata että siellä sykky kohdallani pieni punainen sydän :) Ja se vauvakuvakin on niin ihana! Kiitos siis sinulle :flower:

Mites nää supistelut, mulla ei ole alkanut aiheuttaneet mitään kohdunsuulla mutta supistelee ahkerasti (kymmeniä(kin) kertoja päivässä) ja onhan se ikävää. Olenko vaan välittämättä niistä niin paljon kuin pystyn? Tietystikään en provosoi suppareita mitenkään, eli vältän aiheuttajia jos sellaisia huomaan (kuten kumartelu) ja lepään, mutta muuten? Tuli sellainenkin mieleeni, että onko supistusten määrä odotusaikana yhteydessä synnytykseen jollain tavoin? Esim. ennenaik. synnytykseen, avautumisvaiheeseen tms.?

Minä en ole vielä edes saanut haettua äitiyspakkausta/äitiyspvrahaa! Kääk! Alkaa olla viimeiset hetket!

Turvotuksesta Täällä myös sormukset on alkaneet kiristää etenkin aamuisin, mahtuvat kuitenkin vielä. Sukista jää aivan hurjat jäljet nilkkoihin, joten eiköhän kyse ole juurikin tuosta turvotuksesta. Pitääkö sille tehdä jotain? Veranpaineet ym. mulla ihan kunnossa.

Joulusta Olen joulufani henkeen ja vereen. Tänä jouluna ollaan kahdestaan uudessa kodissa laittamassa joulua ja odottamassa pikkuisen syntymää. Haluan joululta ennen kaikkea rauhallisuutta ja kynttilänvalotunnelmaa, ja täytyy myöntää että haluan myös lahjoja... :ashamed:

Mitä vitamiineja ym. lisäravinteita popsitte näin loppuaikana? Mulla menee raskausmonivitamiini, omegat, maitohappobakteerit ja rauta- kalsiumlisäkin tarvittaessa, sitä yritän vähän laskeskella ja ottaa vain tarpeen mukaan. Melkoinen arsenaalihan tuossa on, mutta haluan jotenkin varmistaa kaiken hyvän, mikä varmistettavissa on. Onko kellään kokemusta maitohappobakteerien ja omegoiden vaikutuksesta? Mulla pysyy maha kunnossa, mutta omegoiden olen ymmärtänyt myös vähentävän huomattavasti tulevan lapsen allergia- ja astmariskiä. Ajattelin jatkaa myös imetysaikana noiden syöntiä.

Hedelmiä ja kasviksia on alkanut oikeastaan menemään enemmän vasta nyt, alkuaikoina söin niitä hävettävän vähän. Toivottavasti vaavi nyt on kuitenkin saanut kaiken tarvittavan
:|

Massu alkaa painaa ihan tosissaan ja huomasin jo, että tasapainokaan ei ole aivan yhtä terästä kuin aiemmin! Nyt on tullut 6,5 kiloa painoa ja sen todellakin huomaa. Naama on aivan silmissä leventynyt ja maha levinnyt sivuille niin kuin hylkeellä :LOL: Mites teidän profiilit?

Hyvää äänestyssunnuntaita kaikille!

Arabia ja pikkuinen 28+3 :heart:
 
Ihanaa sunnuntaita kaikille :) Karsea ilma, mutta fiilikset on korkealla. Nyt ollaan pitkästä aikaa saatu olla kahdestaan miehen kanssa ja ollaan taas läheisempiä. Toivottavasti ei enää tule sellaisia aikoja, että tullaan vain kotiin nukkumaan. Ei kovin kiva parisuhde semmoinen :)

Mistä tilasit kestot, Nullpoints? Mulla on tiistaina eka kestovaippakurssin tunti ja aattelin oikeastaan keskittyä taskuvaippoihin. Kerro sitten kokemuksiasi AIO -vaipoista :D Ymmärrän Johjo hankaluudet listan pitämisessä ja annan ainakin omasta puolestani täydet valtuudet sulle.

Käytiin äänestämässä ja tosiaan kävely alkaa muistuttaa mummokävelyä, sini-sissin sanoin. Taisi olla kuukauteen eka kerta, kun oltiin miehen kanssa kävelemässä yhdessä. Mies ei aluksi meinannut tajuta, että miksi mä olen niin ruvennut hidastelemaan. Kävestä veti kovaa liikennevaloissa, mut sitten se alkoi tajuta, että nopeammin en pääse.
 
Johjo minä kannatan sitä että listasta poistetaan ne jotka eivät ole aikoihin kirjoitelleet. Eihän se poistaminen sitä tarkoita etteikö olisi edelleen tervetullut mukaan kirjoittelemaan. Ja jos vaikka "kadonneet lampaat" innostuvat kirjoittelemaan esim. äitiysloman alkaessa (kun on paremmin aikaa :whistle: ) niin ainahan listalle pääsee takaisin :D Ja tosiaan suuri kiitos kun jaksat listaa päivittää =)
Vitamiineista ja jne Purkista otan päivittäin rautaa, c-vitamiinia, kalkkia ja d-vitamiinia
Profiilista omasta profiilista sen verran että muistuttaa todellista "tyyris tylleröä" :ashamed: Kokoa riittää joka suuntaan ja käveleminen alkaa muistuttaa pingviininin vaappumista etenkin ennen kuin pääsee "vauhtiin" :LOL:

Äänestämässä pitäisi käydä..kun vaan tietäisi kenelle äänensä antaisi :eek: onneksi on vielä jokunen tunti aikaa tuumailla. Kuopuksella oli yön aikaan hävinnyt ne vauvarokon näppylät eli se on nyt sitten sairastettu, onneksi. Täytyy vissiin alkaa ihan tosissaan pohtia sitä ehdokasta jolle äänensä antaa...

MaMa ja tytsykkä 29+3
 
jenkkivaimo
Kiitos Johjo sinisestä sydämestä, ihanan listan oot jaksanu koota! :)

Tulin lähinnä ilmottelemaan olemassaolostani ja pyytämään, ettei mua poistettaisi listalta. Oon hirveen huono kirjottelemaan näille palstoille, mutta luen kyllä tekstit joka päivä ja elän mukana teidän iloissa ja suruissa. Jospa tässä yrittäis päivitellä ja kommentoida vähän puheenaiheita :)

Turvotusta on ollut jonkin verran jo parin viikon ajan. Ei mitenkään hälyyttävästi, mutta sormus käy ahtaaksi heti, jos huoneen lämpötila nousee liikaa (normaalisti vähän löysä), ja nilkatkin iltaisin vähän turpoilee. Toivottavasti ei kauheasti leviäis jalat, koska neljän viikon päästä on äidin häät ja ostin just Tukholmasta aivan mielettömän makeet korkkarit sinne juhliin :D Tuskin niissä pystyy hirveesti tanssahtelemaan (varmaan lentää jaloista aina kun istun alas ja saan jalat piiloon), mutta onpahan kauniit ;)

Joulu on aina aiemmin ahdistanut aivan suunnattomasti, lähinnä johtunut siitä kauheasta lahjamäärästä, joka pitäis hankkia. Viimeistään jouluaattona se rauhan tunnelma on aina laskeutunut, mutta joulunalus on kyllä ollut aika kauheeta. Nyt on kyllä ihan eri fiilikset, en malttais odottaa jouluruokia ja sitä tunnelmaa :heart: Raskaus vaikuttaa varmasti fiiliksiin, mutta myös se, että viime joulu vietettiin Jenkeissä ja nyt saan olla oman perheen kanssa. Suomen joulu on kuitenkin niin ainutlaatuinen. Tulis vaan lunta niin olis täydellistä :heart:

Muuten kaikki hyvin, mitä nyt todella kipeisiin suonenvetoihin heräilen keskimäärin kerran viikossa, ja selkää särkee vähän turhan herkästi. Paino on noussut ihan liikaa (jotain 10 kg nyt), ja huomaahan sen reisistä ja käsivarsista, mutta muuten paino on sijoittunut ihan nätisti niin että en ainakaan koe olevani kauhean isokokoinen. Poika potkii ja pyörii ja hyörii siinä määrin, että ei tarvii ainakaan huolehtia elonmerkeistä :)

jenkkivaimo ja poitsu 28+1
 
Myrskyisää sunnuntaita!

Ilma tuntuu olevan joka puolella enemmän tai vähemmän kehno, täälläkin sataa ja tuulee. Sinänsä se ei haittaa, en voi enää liikkua ollenkaan |O
Eilen koitin keskustaan kävellä, ja siis kävelinkin (matkaa 1,5km) niin en 500m kauemmas päässy kun alkoi jo käymään alamahaan! Ilta olikin tuskaa liikkumisen kans :/

Yöt on menny todella huonosti! Pelottaa tiistainen Oysin reissu, ja mietin sit aina iltaisin tulevaa synnytystä. Sit kun vihdoin saan unen päästä kiinni (n.1-2 aikaan) niin herään parin tunnin päästä vessaan, ja taas sama miettiminen alkaa |O
Viimeyönä heräsin taas parin tunnin päästä, enkä saanu nukuttua kun alamahaa poltteli ihan sikana taas sillai aaltomaisesti. Niin on joskus aiemminkin poltellu... Ja nyt koko pvä on sama polttelu jatkunu! Lapsi raukat saa siis katsella telkkaria koko pvän koska minen voi juuri liikkua |O

Turvotusta täällä ei ole. Naamakin on kun luurangolla, posket lommolla :eek: Oon kyl muutenkin kun nukkuneen rukous, kolme vuorokautta kun on menny 4-5h yöunilla ja nekin pätkissä!

Johjo Mä kans poistelisin ihan reilusti ne joista ei ole mtn kuulunu! Turhaan ne listoilla pyörii kun sinne ne todennäköisesti jää samanlaisiks roikkuu aina! Ja tosiaan saa sinne omat tietonsa takas jos sit haluaakin alkaa informoimaan itsestään.

Vitamiineja tms en oo syöny, en edelleenkään edes niitä rauta tabletteja :ashamed: Nyt oonkin alkanu miettii josko jotain alkais syömään, kun suupielet on auki koko ajan! Eikös se ole joku vitamiinin puutos juttu?

Täällä on Kelalla ollu nopsaa toimintaa äitiysavustuksen kans! Vein paperit sinne pe 17.10 ja päätöksen sain jo maanantaina 20.pvä :eek: Nyt siis odotellaan ja toivotaan josko se pakkaus tulis ens viikolla :D Kerroin sit miehelle kans et kohta saadaan paketti, niin hän näytti jopa sille niinkun hänellä olis kiinnostanutki se :LOL: Eelis kun on kuitenkin miehelle 5. lapsi niin ei sillai ole ollu niin tohkeissaan odotuksesta kun mitä itse on! Meillä mies ei muutenkaan juuri osaa tätä odotusta sillai huomioida, sanoi itsekin et hän vaan odottaa että saa vauvan syliin :heart:

Mutta joo, taidan mennä vessan kautta sohvalle retkottaa jotta tämä polttelu rauhottuis! Alkaa olla hieman epämiellyttävää jo!

Mrs O & Eelis 26+1
 
Mua kiinnostais tietää muidenkin mahanympärysmittoja! Jos vaan viittitte laittaa viesteihinne :wave: Just mittasin omani, tosin tuollasella "kovalla" mittanauhalla joka ei niin tarkka, mutta näytti noin 100cm. Mulla nimittäin on kaikki "tavara" edessäpäin!! Takaapäin ei varmaan edes huomaa, että olisin raskaana. Näin on ollu siis joka raskaudessa...
Tänään tosiaan tarttee raahautua äänestyskopille, tosin se on tuossa 50m päässä. Omaa rakasta avopuolisoa äänestän, kun on ehdokkaana :D
Tääl on saikkuiltu nyt pari viikkoo ja ens viikolla oon viimeset neljä päivää ma-to saikulla, kun selkä ei kestä töissä istumista enää. Otin äippäloman varhennettuna, eli jään ens pe töistä talvilomalle 5 arkipäivää ja siitä suoraan alkaa äippäloma B) Ihanaa, kun oikeesti jaksa ajatellakkaan mitään työasioita... Kyl ne sit taas alkaa kiinnostaan kun vauva kasvaa ja alkaa pelkkä kotona oleminen kyllästyttään.
Tänään tuli tos aamulla joku ihme kipukohtaus selkään ja vattaa, tuli sellanen repivä tunne ympäri vattan seutua ja alaselkään :headwall: Onneks meni ohi kun menin hetkeks pötkölleni... Mä oon kans alkanu keräileen miehelle isyyspakkausta :D Aika kalliiks tulee, kun netistä löytyy kaikkee kivaa, eikä malta olla tilaamatta :ashamed: Mun tekemään pakkaukseen tulee pari vähän (ehkä jonkun mielestä...) pervoo juttua :p
Eilen olin pokeriturnauksessa, tipahdin valitettavasti ensimmäisenä ja ehdin pelata vajaa kaks tuntia. Siinä ajassa kyl ehti jo persus puutua ihan kiitettävästi! Mutta sainpahan pullon Elysee:tä palkinnoks kun putosin ekana :LOL: Säilyyhän se, korkataan sit ens vuonna kun on saatu ensin vauva turvallisesti maailmaan.
 
profiilista mun profiili on kuin minkäkin, olen sen verran lyhyt vain 157cm, niin tolla mahalla ei ole ollut kauheasti tilaa kasvaa ns sisäänpäin, että aika aikaisin näkyi jo ulospäin, ja nyt jo tuntuu kovin isolta, mutta takaapäin ei mahaa huomaa, itse tietty huomaa kuinka takapuoli ja reidet on levinnyt, mutta viel toi mies kelpuuttaa mut sänkyyn ja muihin puuhiin kuin nukkumiseenkin, joten eipä se mua huoleta.

huomenna oisi sitten neuvola, odotan sitä jotenkin innolla, että pääsee kuulemaan sydänäänet ja muutenkin että kaikki on kunnossa.


emmy83, rv30
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen... Käyn kyllä lähes joka päivä lukemassa, mutta kirjoittelu jää vähäiseksi.
Olen nyt ollut kolme viikoa saikulla ja huomenna taas lisää haen. Olen kaupan kassalla töissä enkä pysty istumaan kuin max 30min ja sen jälkeen on jalat puutuneet ja alkaa supistelemaan :| Onneksi kotona tekemistä riittää kun meillä on remontti edelleen kesken. Mies kun on ollut jo 3kk saikulla kätensä takia eikä voi tehdä mitään oikealla kädellä :/ No minä sitten olen tapetteja repinyt ja kohta pitää pyytää lauma kavereita maalaus talkoisiin. Supistuksia on ollut muutenkin jonkin verran, mutta viime viikolla kun kävin lääkärillä niin oli paikat kiinteät ja kiinni :) Vilkas kaveri masussa kyllä on, varsinkin iltaisin saa semmoset hepulit, että koko maha heiluu. Mä en ole vieläkään saanut vietyä Kelaan lappuja kun palkkakonttori ei ole vielkään lähettäny sitä y17 lomaketta. perjantaina just kävin töissä kyselemässä sen perään, mutta ei ollut vielkään mitään tietoa :kieh: Painoa mulle on jo tullut 11kg :ashamed: vaikka olen herkutkin jättänyt lähes kokonaan pois.

Mutta nyt tarttee lähteä kuskaamaan miestä joten tulen kirjoittamaan lisää illemmalla :D

VauhtiViuhti ja Pikkunen 27+0
 
No niin, olihan se pakko käydä hakee mittaa ja mitata mahan ympärys :LOL: eli 91cm sain mitaksi. Kyllä tuota mahaa tuntuu olevankin ihan riittämiin... Mulla se maha kans keskittyy kasvamaan tohon eteen, ei niinkään sivuille.

Mrs O
 
vyötärönympärys täällä 89 cm ja olen 155 cm pitkä. Maha on nätisti suoraan eteenpäin.. älytöntä, että tästä se kasvaa vielä vaikka kuinka :whistle: tämä kyllä riittäis mulle!

Täällä kans sataa, mutta käytiin silti siellä koiraulkoilutus reissulla tunturissa. Puolet vaan jäi kelin takia poissa, mutta neljä koiraa saikin riehua mielin määrin kolmen kilsan reissussa :D

Täällä on puolen tunnin päästä jo ihan pimeää..kaamos aika alkaa olla pikkuhiljaa..
Eilen oli meillä ekat poroerotukset ja mies leikkaamassa lihaa, koska lie saan sen takas. Minusta ei ole siellä nyt apua, mutta suunnittelinkin, että ens syksynä anoppi saa hoitaa meidän "toukan" ja minä pääsen töihin :D ...nyt vaan odottelemaan miestä (ja tuoretta lihaa) kotiin, teinkin sille "kuuliaisena" avovaimona herkkusiemensämpylöitä, että on mukava tulla kotiin........

Johjo monet varmasti käy vaan tosiaan lukemassa keskustelua, mutta ilmoittavat sitten varmasti jos haluavat listaan, eli poista vaan menemään***

Anar ja Eemeli 27+5
 
Vyötärönympärys 96cm :whistle:
Oon ollu ihan hiton väsynyt tämän päivän, kävin heti aamulla 6km:n lenkin ja sitten laitoin makaronilaatikon uuniin. Söin ja ajattelin ottaa pikku levot, loppujen lopuksi otin 3 tunnin päiväunet :D Loppupäivä mennytkin ihan pää sekaisin, yleensä kun en nuku päiväunia.

Johjo tee ihan niinkun sinulle on helpointa tuon listan päivityksen kanssa ja kiitos ihanasta etusivusta :hug:

 
Heips!Onneks tuli äänestettyä ennakkoon kun ei olis tänään jaksanut lähteä. On jotenkin veto pois kun eilen oltiin isännän kans oikeen kahdestaan joululahja ostoksilla ! Se on kyllä niin harvinaista että päästään kahdestaan mihinkään et kyllä siitä sitten osaa myös nauttia =) Vielä jäi paljon ostettavaa mut ei ollut budjetissa enempään juuri nyt varaa :ashamed: Vitamiineista sen verran et multitabsia menee yks päivässä ja rautaa syön joka toinen päivä.en ole viittinyt mitata mahan ympäriä kun on tota rasvaa jo ennestään ollut siinä ihan tarpeeks et taitais tulla kovat lukemat :LOL: Kiitos JOHJOLLE tosta ihanasta etusivusta!!Turvotusta en ole vielä huomannut eikä sitä ole ennenkään tullut..ja yhä edelleenkään en tiedä edes mitä suonenveto on :ashamed: Kait pitäis olla tyytyväinen mutta närästää kyllä varmasti sit senkin edestä!Nyt on pakko mennä huilimaan vähän ...saas nähä miten toi kellojen siirtely taas vaikuttaa :/
 
Hellureips! :wave: Tulin vaan ittestäni ilmoittelemaan, älkäähän mua listalta poistako, en oo töitten takia kerenny taas koneella olla.

Vitamiineista oli ainakin ollut puhetta.. täällä syödään multi-tabs raskaus vitamiineja 2kpl/pv ja sitten rautaa (obsidan 100mg). Eipä muuta.. niitä Gefilus-tabletteja meinasin kanssa ostaa, mutta purkki, missä on 20tbl makso jotain yli 5?, ni jäi kauppaan.. :eek:

Vyötärönympärys oli viime neuvolassa 90cm ja sf-mitta 28cm.. :whistle: Maha pömpöttää kivasti tossa edessä, kun täällä kanssa tällanen tappijalka, 159cm. Mulle kanssa riittäs hyvin tää maha jo, saa nähdä, minkalaiseks tää tästä vielä paisuu.

Ultrassa olen nyt pari kertaa nähnyt suoraan ruudulla vauvan takamuksen, viimeks oli vielä jalat harallaan, enkä mitään palleihin viittaavaa nähnyt, ja tyttöolohan meillä on ollut alusta asti. Mutta tiiä sitten häntä, eihän noista omista arvioinneista voi mitään sanoa, lääkärit ei siis ole kertoneet. Eli täällä ei sukupuoli vieläkään tiedossa, saa ehkä jäädä salaisuudeks sitten loppuun saakka.. jännitystä elämään. :D

~ Pearl 27+4 :heart:
 

Yhteistyössä