TAMMIKUUN TOIVOT lokakuussa

Heips pitkästä aikaa!Voi ihan sanoa et on tullu jo teitä ikävä kun on ollut kone pois käytöstä yli kaks viikkoa enkä ole päässyt muuallakaan koneelle käymään :( Onneks on taas kone kunnossa..minäkö nettiriippuvainen :ashamed: Olen yrittänyt lukea kaikki tekstit läpi mut en kyllä enää ihan kaikkea muista..Hirveästi olette jo laitelleet kaikkea vauvaa varten enkä minä ole tehnyt juuri mitään vielä. Ihan rupes ahistamaan :/ Me asutaan 250 neliön omassa kodissa ja n.puolen hehtaarin tontilla täällä vähän laitamilla. Eikä tilaa ole yhtään liikaa vaikka on 7 makkariakin mut onhan meitä pian 10 henkeä toivon mukaan =) Lääk.neuvolas kävin tos viikol 26 tai 27 (mulla tahtoo muisti pätkiä) ja kaikki oli ihan ok paitsi et oli kohdunsuu vähä auki eikä suositellut mitään uinteja ainakaan,kanava oli kuitenkin ihan vielä normaali onneks ja sano et jos supistelee niin sitten katotaan uudestaan.Täälläkin vauva köllii perätilassa vielä.Mulle tulee myös käynti synnytystapa arvioinnissa koska on ollut isoja lapsia ja tarkkailen sokereita jotka on onneks pysynyt kurissa!Eipä tän kummempia pitää vielä mennä vähän pihalle käpyttelemään kun ei tule lenkkeiltyä juurikaan Kesää odotellessa 29+3
 
Ruusu23 mun mielestä migreenit ja päänsäryt johtuu enimmäkseen just siitä, että hartiat ja niskan seutu on jumissa, eikä veri pääse kunnolla kiertämään aivoihin.. niin että nyt äkkiä vaan miestä tai kaveria hieromaan niskat auki, niin pitäis helpottaa ;)

Meillä on jo korkeat tunturit lumen peitossa. Tosi nättiä! Koirien kans tuli seikkailtua tänään uudessa paikassa joen rantaa pitkin ja vasta rannan korkea tunturi oli kyllä hurmaava lumipeitossaan... räntää ja vettä satanu monta päivää niskaan täällä "maan kamaralla"..

Hirveä närästys ja joka paikka kipeänä, kun tein tänään omppuhilloa. Turusta tuli 14 kilon lähetys. Tein myös vauvelille pakkaseen sokeritonta minigrip pusseihin. Sain myös porkkanoita saman määrän ja nekin pitäis tehdä vauvalle ja itselle.. älytöntä tehdä jo nyt vauvalle ruokia, mutta en viitsi poiskaan heittää.. onko muut ajatellut tehdä itse ruokia? Onko ohjeita kokeneilla????

Anar ja Eemeli 26+5
 
Anar minä tein ruokasoseet kuopukselle itse ja niin ajattelin tehdä myös tulokkaalle. Me aloiteltiin kuopuksen kanssa bataatilla js sitten lisäiltiin ruoka-aine kerrallaan porkkanaa, maissia, kukkakaalia, parsakaalia jne. Ja sitten aikanaan lihaa, kalaa, kanaa ja siinä vaiheessa tuli myös peruna kuvioihin. Keittää vaan kasvikset pehmeäksi soseuttaa ja pakastaa jääpalarasiassa josta helppo ottaa sulamaan tarvittava määrä sosetta :D

Tytsykkä on ollut tänään tavallista vilkkaampi ja nyt kun alkaa olla ytyä noissa potkuissa niin tuntuu ajoittain todella hyvälle nuo myllerrykset |O Varsinkin kun venyttää tuolla lähellä nivusta..Mutta hyvähän se on että liikkuu :D

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille :wave:

MaMa ja tytsykkä 28+3
 
Hei jälleen...

Tälleen hiukan jäljessä kommentoin tuota koira asiaa... Esikoinen kun syntyi meillä oli 2 koiraa collie ja sheltti kotiin kun pääsin ex-mies meni vauvan kanssa ja minä tulin yksin että sain tavata koirat rauhassa. Vauvaa koirat haistoivat eikä sen kummemmin reagoinnut... mua koirat ei ollu huomaavinaankaan :LOL: tai oli muttei niin että olisin ollut monta päivää pois.

Nyt nykyisen miehen kanssa meillä on reilu 2v labradorin noutaja uros (ja erittäin energinen sellainen) cruella meidän edelliset naapurit sanoi että niillä labbis rauhottu vasta 10v jälkeen ;) meillä ei ainekaan rauhallisuutta näy vielä..
Kakkosen syntymän jälkeen kun kotiin tulin koira oli onnesta soikeena sekä musta että vauvasta...
Ei ainekaan eläimet hanttiin ole laittaneet :LOL:


Nyt taidan poistua unille tän kauheen närästyksen kanssa :(

matsu83+ asukki 25+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja hemuli08:
Monna79 ihan mielenkiinnosta kysyn, mitä töitä teet ja oletko ollut kauan samassa työpaikassa ja mitä tesiä teillä noudatetaan? Itse joudun noiden asioiden kanssa oman työni puolesta olemaan tekemisissä ja siksi vain kyselen.

Monna vastaa:
Oon mainosalalla ja työskentelen pienessä yrityksessä. Oon tän kuun lopussa ollu täällä 2 vuotta, ja pomon mukaan ei oo mitään tes:iä minkä mukaan mennään kun "tää ala on tällanen". Joten meillä noudatetaan vaan työsopimuslakia.. Edellinen työntekijä (joka toimi vastaavissa hommissa kun mä ) oli saanut sen 3kk palkan, koska "hän oli viimeinen työntekijä tässä firmassa jolla oli nämä edut".. No, saa nähdä paljon se korotettu raha on että jäänkö kuinka pahasti miinukselle.
Kiitos kun sulta löytyy mielenkiintoa tätä juttua kohtaan!!! :hug:

Monna79 & nappula 25+4

ps. no nyt en kyllä osaa poistaa tota tummennusta..anteeksi :ashamed:
 
Kiitos matsu83 koirakommenteista =) Ihana aurinkoinen syyspäivä tulossa :) Närästyksestä on tullut IHAN JÄRKYTTÄVÄ! Pitkin päivää närästää ja eritoten yöllä tosi pahasti. Alkaa renniet jo tulla korvistakin ulos. Neuvola+lääkäri on keskiviikkona, täytyypi kysyä oisko vielä jotain neuvoa asiaan. Pikkuisella on nykyään hikka päivittäin, voi parkaa :) Toivottvasti ei peri multa mun kivuliasta hikkaa.
Odottaako muut jo joulua innolla ? :) Minäkin eilen mietin jos tekisi soseita itse sitten kun jää äippälomalle. Kiitoksia vinkeistä!
 
Moikka taas kaikille, mä olen onneksi säästynyt noilta närästyksiltä..toistaiseksi. Sympatiat silti kaikille niistä kärsiville, on kuitenkin iltaisin välillä tuota oiretta ollut ja ei todella ole kivaa :| .

Neuvola kuulumisia viikolla 29
Sf mitta: 28cm
Painoa lisää alkupainoon: 12kg (aaaaaaaargh) no onneksi suurin osa tullut alkuaikoina ja nyt olut maltillista viime kuukaudet. On kyllä kumma, kun mun mielestä kädet, jalat ja peppu ihan samassa kunnossa missä raskaude alussa B) . Ravintoremonttia (back to normal) on tehty tässä jo tovin, niin eiköhän tuo tuosta :p
Hemppa:137
Verenpaine: 90/60

Supistuksia tulee kyllä kivuliaita, että meinaan hakea lääkäriltä loput 4 vko ennen mammalomaa saikkua. Ottaa pannuun tämä vko lomalla vko töissä vko lomalla vko töissä bullshit.

Palkallinen äitiyslomakausi/rahakausi mikä nyt onkaan nimeltään on pituudeltaan lain määräämä ja sitten sitä edelleen säädelty eri alojen työehtosopimuksin. Minulla esimerkiksi Kaupan alan TES käytössä. Meillä siis niin, että jos työssäoloa ennen mammikselle jäämistä kertyy 9kk niin palkallinen aika on 3kk, mutta edellyttää työhön palaamista. Kannattaa soittaa oman kunnan työsuojelupiiriin http://www.tyosuojelu.fi/fi/.

Ainiin ja asuntoasiaan..Me asutaan kaksin kerrostalo kolmiossa 70m2 ja talouteen kuuluu 2 koiraa (Tanskandoggi Booris ja sekarotuinen paimen Olivia). Hyvn ajateltiin mahtua =)

Jaksamisia kaikille ja aurinkoisia syyspäiviä :hug:
 
hei kaikki! ihan ensimmäistä kertaa kirjoitan tänne, odotan ensimmäistä lastani, ja odotus tähän asti sujunut hyvin, painoa tosin tullut turhankin paljon, 12kg, mut muuten kaikki hyvin, meidän pieni ei viime ultrassa suostunut näyttämään kumpi on, mutta synnytyksessähän se selviää. pieni paniikki iskee, kun tammikuun alkuun on enää niin lyhyt aika, laskettu aika 4.1.09. Mutta toisaalta en malta odottaa, että näen tuon pienen ihmeen joka mahassa potkii.

emmy83
 
Neuvolakuulumisia
rv 26+5
sf 23
verenpaine 117/75
hb 120
painon nousu koko raskauden aikana 6kg
Vauvan syke 130-140
sokerirasitus arvot erinomaiset :D
Muutenkin kaikki erittäin hyvin, sairaslomaa tosin tuli äippäloman alkuun saakka.
Närästykseen sain sellaista nestemäistä lääkettä kuin Gaviscol huomenna käyn apteekista, saas nähdä auttaako, Renniestä ei ole ainakaan mihinkään.
Uudet ihmiset tervetuloa!

No miehellähän se on se myyräkuume nyt vuorostaan, toivottavasti lapset tältä taudilta säästyisi, on rankka tauti. Ukolla kuumettaa 41 astetta :whistle:
Nyt mä häivyn ulos, on niin ihana ilma :wave:
 
Hellou taas :wave:
Muksut oli syysloman meillä,joten en kirjastonkaan kooneelle ehtinyt :|
Paljonhan taas on tekstiä tullut,meneekin hetki teidän kuulumisia lueskellessa =)
Täällä on paineet laskenut,kiitos saikun mutta kipeita suppareita tulee heti,kun jotain yrittää tehdä...siihen hommaan riittää kauppakassin kantokin... :ashamed:

Täällä oli ollut näköjään juttua asuntojen ja autojen koosta.
Meillehän valmistui 120 neliön ok-talo mutta laajennetaan sitä vielä 3 mh:lla 3 vuoden sisällä.
Mies totes viime vko:lla,että vaikka mun lapset meille muuttaiskin,niin haluaa silti 3 yhteistä lisää,IHANA MIES! :D
Saan sen haaveilemani suurperheen...jos vain luoja suo :saint:

Tällä hetkellä meillä on 2 autoa,joista mun Skoda vaihdetaan tila-autoon.
Metsästetään sellasta Chevyä tms.
Tällä etkellä olo on niin kömpelö,etten meinaa päästä omasta autostani kipuamaan pois.
Miehen Ford on Jenkeistä tuotu,joten sillä täytyy nyt ajella,kun korikorkeus on parempi!!

Huonosti nukutut yöt on taas tulleet tutuiksi.
5.00 on olo jo niin virkeä,että vois vaikka leipoa :LOL:
Ja yleensä sitten herää emidän pikkuneitikin potkimaan.
Kääntyi pää alaspäin vko:lla 27 ja toiv. nyt niinpäin pysyykin!!
Sitterin kävin kasten kanssa hakemassa Hesasta.
Teinkin Huudossa hyvät kaupat =)
Lelukaaressa olevista leluista yhdestä lähtee sellainen mukava "piempelipom"-rallatus,että miehellä meinaa mennä hermot jo nyt :LOL:

Jahas,jos sitä nyt tsekkais meilitkin,niin pääsee taas ajanhermoille :wave:

Pikku neiti 29+0
 
Viikonloppu meni lomaillessa vuokramökissä Suomussalmella ;) Enp äois uskonut, että tollasessakin paikassa lomasta voi saada ihan mukavan. Yks päivä käytiin keskustassa ja Raatteen tietä kulkiessa. Toisena päivänä kylpylässä - joka tosin oli käpyisempi kuin meidän kaupungin uimahalli :whistle:

Lääkärissä käyty tänään, kohdunsuu kiinni, mutta kaula pehmeä ja lyhentynyt: saikkua kaks viikkoa :/ Supistelee kovasti, katsotaan helpottuuko levätessä...
 
Heippa kaikille!

emmy83 tervetuloa joukkoon! :flower:

Vähän omaa napaa..Tänään oli neuvolalääkäri ja kaikki kunnossa :) Kohdunsuu kiinteä ja kiinni, sf-mitta 29cm, pikkuisen sykkeet 140-150 ja raivotarjonnassa hän siellä edelleen oli. Saa nähdä meinaako vielä kääntyillä, kun nyt pikkuinen on pysynyt jo useamman viikon pää alaspäin...

Painon kanssa päästiin uusille kymmenyksille :D Yhteensä on tullut n.12kg, mutta nyt oli tosin tullut vain 1,5kg kolmessa viikossa. Eli on onneksi tasaantumaan päin, kun siellä oli välissä pari kuukautta jolloin tuli suunnilleen 1kg/vko :D On se herkkujen karsiminen jotain tulosta tuottanut.. :) Kymmenisen viikkoa vielä, saa nähdä mihin lukemiin mä vielä kerkiän...

Heräilyistä oli myös puhuttu. Mulla on myös mennyt viimeinen viikko niin, että herään yöllä monta kertaa ja millään ei saa uudestaan unta... Mies herää 6-7 aikaan ja nousen yleensä itse samalla ylös, mutta usein väsähdän päivän aikana ja nukunkin melkein joka päivä päikkäreitä :p

runttipulla taisi selällään nukkumisesta puhua... Mä yritän aina kyljellään nukkua, mutta kuitenkin aina herään selälläni. Oon myös kuullut tuosta, että niin ei pitäisi nukkua, mutta ei ainakaan tähän mennessä ole ollut mitään ongelmia..Toivottavasti se ei ole vaarallista :whistle:

Fistik ja PikkuPrinssi 29+3
 
Heippa vaan kaikille! Oltii koko perhe pohojanmaalla, ja tässäpä teille pläjäys Sievin murteella :)
Oltiin tosiaan lasten kans mummulasa neliä päivää ja mies tuli peräsä parin päivän päästä. Nukuttii levitettävällä sohovalla ja nyt särkee lonkkia ihan kauhiasti. Vauva möyri mahasa oikee urakalla ja mutta oon aika varma että se on vieläki pää alaspäin.
Toiset on valittanu huonosti nukuttuja öitä, nii tääläki meinaa mennä kukkumiseks kaikki yöt.

Kyläiltiin kaverit ja sukulaiset ja nyt taas riittää vähäksi aikaa, oli kiva tulla takasi kotia.
Ostin taas vauvalle lissää vaatteita :ashamed: , vaikka olin jo ajatellu että nää saa riittää mitkä mulla on...Löyettii lapsille tosi halavalla toppapuvut halapahallista, ja oli nätitki vielä! :wave:
Äitiysrahapäätös oli tullu sillä aikaa ku olin poisa, olin siihen iha tyytyväine. Nyt sitte oottelemaan äippäloman alakamista.
En muista oonko kommentoinu tuoho asunto asiaan. Meillä siis 75m2, joka käy viielle hengelle vähä ahtaaks. Ollaa kyllä myymäsä tätä ehkä ens vuonna, jos joku sillo vielä uskaltaa ostaa :LOL: Auto meillä on viien hengen farmari auto, seki mennee vaihtoon kuhan tullee semmonen tillaisuus.
Tämmöstä tänne :)
sarabi rv 28+6
 
Heips, täällä yksi tyytyväinen pinniksen ja patjojen omistaja!! Kävin siis tänään hakemassa pähkinänvärisen pinnasängyn joka oli oikein hyvässä kunnossa. :)

Tuosta myyräkuumeesta, jos liiterissä on puissa sitä niin saakohan sitä mitenkään pois? Mietin vain kun meilläkin vois sitä olla, siis puut kun on ensin pari vuotta ollu kuivumassa taivasalla/pressun alla ja sit halottu ja laitettu liiteriin niin voishan niissä sitä olla.. toisaalta täällä kallion päällä ei paljoa myyrät möyri kun tulee kivi vastaan :LOL:

Mä nukuin viime yön hitsin huonosti, kun jotenkin toukkeli mylläs normaalia enemmän. Tai siis en saanu nukahdettua, mutta kun nukahdin niin nukuin aamuun saakka. Mimmosia ne hikat on - tuntuuko ne semmosina pieninä sytkellyksinä? Mä mietin että onko se hikkaa vai räpistääkö toi vauva käsiään tms aina välillä...liikkuu kuitenkin tosi vilkkaasti.

Se 3 kk palkka on tosiaan tes-sidonnainen ja vielä työnantaja saa päättää noudatetaanko sitä vaiko eikö. Meillä ainakin tehtiin vasta viime vuonna erillispäätös jossa myös ylemmät toimihenkilöt ja johto pääsevät nauttimaan samasta oikeudesta kuin ns. työntekijät, joilla liitto kai jotenkin suojaa. Eli automaattisesti se ei tule, mutta toki oikeus kelan maksamaan äippärahaan on ja korkeampi sekin on sen eka kolme kk ja sitten vissiin vähän tippuu.

Mulla on ylihuomenna kans neuvolalääkäri ja mun nivuset - siis nivelet ja jänteet tai mitkä lie on hirveän kipeenä ollu pari päivää. Samoin jalat muutenkin, olisko että ei veri kierrä kunnolla... ja masu vihoittelee jos kävelen liian kovaa - samoin palavereissa istuminen oli tänäänkin ihan tuskaa kun tuntu että jumiudun ihan täysin ja kävely istumisen jälkeen sattuu. Täytyy kysäistä lekulta että onko kaikki ok vai pitääkö tässä alkaa tiputtelemaan tahtia hitaammalle =)

Jaahas, pitää vissiin kipasta vielä kauppaan kun en ole tänään syöny töiden jälkeen kuin viiliksen ja on vähän nälkä...
 
mpa älä suotta stressaa etukäteen tuota synnytystä :D Täytyy myöntää että kyllä itsekin olen miettinyt tulevaa synnytystä, mutta ihan hyvillä mielin..
Liikunnasta esikoista odottaessa tein pitkiä pyörälenkkejä ihan viimeisille viikoille. Silloin olinkin 16 vuotta nuorempi ja paljon hoikempi :whistle: Nyt on jäänyt liikkuminen ihan kävelemiseksi. Eilen iltakävelyllä oli meno ajoittain ihan rivakkaa ja sitten toisinaan taas sellaista "askel kerrallaan"-töpöttelyä. Ylämäet tuntui olevan myrkkyä ja tosiaan alavatsalla tuntui ilkeää vihlontaa joka kyllä helpottui kun hölläsi vauhtia. Eli minä menen sen mukaan miten olo antaa myöten :D
Emmy83 tervetuloa mukaan kirjoittelemaan =)
Lomailijoille tervetuloa takaisin arkeen :D
Meilläkin koululaiset palasivat tänään takaisin koulunpenkille. Päivällä oli mukava katsoa kun tytsykkä pisti jalalla koreaksi masussa. Oli kyllä naurussa pitelemistä kun katseli miten mahanahkan alla liikkui pienet jalat ja sitten tuli sellainen koko vartalon ojennus niin että koko maha muutti muotoaan. Mies kysyi että miltä se tuntuu kun vauva liikkuu, vaikeahan sitä on kuvailla miltä se tuntuu..

MaMa ja tytsykkä 28+4
 
heipsan
tänne ei mitää ihmeellistä. välillä supistelee enemmän ja välillä vähemmän. närästystä ei pahemmin oo. :hug: siitä kärsiville.

mammalomaan vajaa kuukausi(päivä vajaa :D 19.11 virallisesti alkaa). töissä yritän siihen asti olla, vaikka välillä tuntuuki että vois jäädä jo kotiin. no, saa nähä mitä lekuri ens viikolla sanoo. joudun käydä 2 viikon välein lekurissa kattomas ton alapään tilanteen.

neuvolaki on ens viikolla. harmittaa ku ei neuvolalääkäris viimeks lääkäri laittanu ylös paljoko sydän löi, eikä sanonu eikä kirjottanu paljoko sf-mitta on. ite haluisin vaan tietää noi. mut neuvolantäti kyllä laittaa aina ylös neuvolakorttiin ne, et ehkä ens viikolla sit oon viisaampi.

onko teistä kukaan hurahtanu uusretroon? ite oon täysin hurahtanu. muutamia oon uusia ostellu ja huuto.netistä on tullu huudeltua uusretro bodeja. mun mielestä ne menee oikeestaan tytölle ja pojalle suurin osa.

mistä ootte löytäny talvipipon vauvalle? en oo mistään löytäny tarpeeksi pientä mikä ei olis ihan liian iso. sitte kypärälakit( ne jotka menee pipon alle) mitä oon kattellu on kaikki niin isoja. pienin koko mitä oon nähny on 60cm. haluisin 50-56cm tai jos päänympäryksen mukaan koko niin n.40cm. anoppi kyllä lupas tehdä kun oli löytäny ohjeen käsityölehdestä. sanoinki sille että tekee mahdollisimman pienen, että ei olis ihan liian iso vauvalle.

tervetulot uusille

on kyllä tylsä viikko tulossa ku ukko iltavuoros( tekee 3-vuoro hommaa, aina viikon samassa vuorossa). tulee aika jotenki pitkäks, vaikka siitä ei pahemmin seuraa oliskaa ku on kotona ku kummiski on ulkona hääräilemäs ja rakentelemas ja korjailemas kaikkee mutta kummiski on täs ihan lähellä. mun ukko on sellanen että sen on pakko koko aika tehdä jotain, se ei kauaa osaa vaan istuu paikalla. siinä mieles hyvä että tekeeki jotain eikä vaan mätäne sohvalla mutta joskus on kiva ku se olis meidän kans enemmän. onhan se poikien kans välillä mutta voishan tietty enemmänki olla. nyt kyllä ku pojat on kasvanu niin enemmän niiden kans on, varsinki isomman kans on enemmän ku monesti isompi on ukon kans ulkona jos oon pienemmän kans sisällä esim ruokaa laittamas, mutta yleensä ollaan paljo ulkona jos ilma sallii. mielummin kyllä oon sisällä jos sataa, siitä tää syksy onki inhottavaa ku sataa ja on niin märkää.

juu-u mutta jatkan täydellisten naisten kattomista ja sit BB:n katon ja nukkuun sitte, pitäis mennä kyllä aikasemmin ku on niin aikanen herätys töihin.
 
Jatkanpa tuota pikaisesti aloitettua omanapa-kirjoitusta - vieraat yllätti kesken kirjoittelun ;) Tarjosin kakkukahvit, tänään tuli 32 täyteen :D

neuvolalääkärillä siis kävin ja kaikki mitä katottiin ton tärkeimmän eli kohdunsuun tilanteen lisäksi oli
rr 113/68
sf 25cm
ja :heart: 143
ja viikkoja nyt 28+1
Painoa tai muuta ei katottukaan, mutta jotenkin olo alkaa olla sellainen, että kiloja on voinukin tulla, kun ei liikkumaan pääse supistelujen takia :/

Pikaisesti muistelin, mistä oli puhuttu... ruoka-asiaa en oo ihmeemmin miettinyt, mutta luulisin, että aika paljon teen itse - kuten ennenkin. Olen kuitenkin täysimettänyt lapsia n.puolivuotiaaksi, joten soseiden tekemisellä ei kiirettä =)

Tuolta tekstien seasta bongasin sanan joulu :xmas: Kovasti odottelen! Oikein jouluihmisiä ollaan siis!

ja emmylle tervetuloa!
 
Lara83
Ruoka-asiassa mennään varmaan samalla linjalla kuin esikoisen kanssa. Eli tehdään kaikki itse (mä en osaa laittaa ollenkaan ruokaa, ainoastaan vauvan soseet onnistuu :) ). Tosi nopeesti saa pienellä vaivalla terveellistä ja edullista ruokaa.. Ja mikä tärkeintä, tulee tosi maukasta. Huono puoli oli se, ettei meidän typy suostunut kaupanmössöjä sitten syömään ollenkaan kun tottui hyviin makuihin kotona. Koska olisi ollut välillä helpompaa ottaa kaupan purkkiruoka mukaan mutta kaikkia merkkejä tuli kokeiltua, eikä maistunut. Nyt onneksi syödään koko perhe samaa ruokaa.

Liikunnasta
oli puhetta, mä oon käynyt jumpissa mutta enää en pysty kun on liian rankkoja. Kunto rapisi kesän aikana ihan täysin kun oli niin huono olo kokoajan etten edes kävelyllä jaksanut käydä. Nyt ajattelin käydä salilla kerran viikossa tekemässä rauhallisen treenin, mulla on selkä ihan romuna, enkä edes uskalla ajatella kuinka pahaksi vielä äityy :whistle:
Muuten liikunta on aika vähäistä, vaunulenkkejä koitan esikoisen kanssa tehdä mutta reilun vuoden ikäinen ei oikein malta istua vaunuissa pitkiä matkoja, niinpä lähinnä juoksen puistossa typyn perässä :)

Äippärahapäätöstä odottelen edelleen. Nyt on mennyt jo kuukausi! En malta odottaa kun en yhtään osaa sanoa millainen päätös tulee kun hain edeltävien tulojen mukaan sitä. No toivotaan parasta, olisi kiva saada säästöön rahaa kun en kuitenkaan mene töihin heti kun vanhempainloma loppuu.

Tällä viikolla olisi sitten se sokerirasitus ja ensi viikolla neuvola.

Täällä on päällä taas mahdoton pesänrakennusvietti, viime raskaudessa taisi tulla samoilla viikoilla ja taas menee kämppä uusiksi B) harmi ettei nyt muutettu, kun olisi ollut ihanaa päästä sisustamaan lasten huonetta. Mutta täytyy nyt vaan tyytyä tähän kaksioon.

Närästystä täälläkin! Mulla on nykyään tyynyn alla Rennie paketti kun heräilen siihen närästykseen välillä. Aika lyhyeen sen teho kyllä loppuu, että aika paljon niitä tulee napsittua.

Tervetuloa Emmy

mä lähden untenmaille, niin jaksan huomenna järjestellä taas meidän asuntoa B)

Lara83 ja Eemeli 27+5 :heart:
 
Moi pitkästä aikaa.
Pari viikkoa olen valvonut yöllä kolmisen tuntia. Meillä yleensä esikoisen vaippa vuotaa yöllä ja sen vaipparallin jälkeen en saa enää unta. Viime viikolla olin niin hirvittävän väsyny että en jaksanut kirjoitella.
Parina viikonloppuna ollaan reissattu ja sekin on käynyt voimille vaikka kivahan se on reissussa käydä. Ens vkl lähdetään taas kuudeksi päiväksi.

Ultra oli viime viikolla ja vauvalla kaikki hyvin. Mun sokerit on taas kohonnu ja nyt olen jättäny herkut vähemmälle ja käyny kävelyllä iltaisin.

Isyyspakkauksesta oli ollu juttua, varmaan jotain pientä annan miehelle. Esikoisen aikaan annoin paidan jossa luki isi ja laitoin tekstarin sairaalasta että katoppas mitä kaapista löytyy kun mies lähti juhlimaan varpajaisia. Sai sitte olla uus paita päällä. En välitä niistä korvatulppa/kumihanskajutuista eikä varmaan mieskään. Joillekkin sopii kyllä.

Soseista kommentoin että itse en vielä tekisi. Annan mahdollisimman tuoreena, et teen vaikka parin viikon satsin sitte kun sen aika on. Poika on aina saanut kotiruokaa mut olisi kannattanut joskus antaa valmistakin kun ei sitte huolinut pilttejä ollenkaan. Vasta nyt syö jotain valmista kun saa jo niitä isompien maukkaampia ruokia.

Torstaina olisi taas neuvola. Ja sitte jo parin viikon päästä taas ultra, työstä alkaa jo käymään tuo ramppaaminen. Mitähän sitä puuhaisi tähän aikaan kun virtaa olisi...
 
Joulu on jo meillä ajankohtainen :) Eli viimeksi eilen kävin ostelemassa lahjoja samalla, kun kävin lekurilla. Mukaan tarttui kaikkea ihanaa likalle ja hänen serkulleen :heart:

Olen nyt viikon saikulla johtuen alavatsakivuista, jotka puolestaan johtuu joistan kohdun kannattimien löystymisistä. Sain sellaisen älyttömän ruman ja epämiellyttävän vyön, jota pitäisi sitten opetella käyttämään. Toistaiseksi se on tuottanut lähinnä epämiellyttävää oloa ja ahdistusta, mutta katsotaan, katsotaan.

Meillä tämä sairasloma vietetään ei niin perinteisesti, eli tänään ja huomenna menen muutamaksi tunniksi töihin ja la aamusta olen töissä su iltaan saakka :headwall: Toisaalta ihan kiva, sillä tämä kotona istuminen saa pään hajoamaan mutta toisaalta olisi ihan kiva oikeasti vain levätä. Mutta ei ole onneksi enää mielettömän pitkää aikaa, kun alkaa äippäloma, sillä sairaslomaviikon jälkeen on enää 7 viikkoa töitä :)

Sef ja pikkuprinsessa 26+6
 
Laittakaahan sitten kokemuksia tukivyöstä. Tulin just lenkiltä, ja ai juma kun olin saanut kilometrin käveltyä niin alkoi tuonne alavatsalle vasemmalle puolelle vihlomaan ihan kauheesti, heti kun pysähtyi se helpotti. Auttaisikohan tuohon tukivyö? Meillä ei niitä täältä lainaksi saa, joten itse olisi ostettava. Kokeilin edellisessä raskaudessa selkäsärkyihin Anitan tukivyötä, se ei ainakaan tarpeeksi tukenut. Mulla ois ihan mielettömät fiilikset lenkkeillä, mutta kun ei näköjään pysty :headwall:

Ai niin tuosta joulusta... En ole mikään jouluihminen, lasten takia vaan laitan joulua. Enkä aio ostaa kun tosiaan teinille kannettavan tietokoneen ja sitten tuolle pienemmälle jonkun isomman lahjan, no vaatteita ostan sitten molemmille lisäksi. Inhoan krääsää ja tilpehööriä ja jonnin joutavaa tavaraa, ei meidän mökkiin kiitos niitä :kieh:
Mutta jouluruoka ja yhdessäolo :heart:
 
mulla on ilmennyt nyt parin viime viikon aikana tuota pesänrakennusviettiä, eräs yö valvoin kolme tuntia, vain miettien miten sisustaisin meidän asuntoa, olin ihan ihmeissäni, koska en ole koskaan oikein ollut sisustaja ihminen, en ole osannut ajatella, että mä sitä osaisin tehhä, nyt olen sit ihan innoissani miettinyt miten saisin kodista viihtyisämmän, raha vain ongelma sitä ei ole liiemmin tuohon sisustukseen, mut hiljaa hyvä tulee. Pitäis vaan saada suurin osa ennen vauvan syntymää tehtyä, en usko, että jaksan sen jälkeen enää miettiä verhojen tekoa yms.

onko kellään kokemuksia siit että kun menee neuvolaan ja mitataan verenpaine niin ensimmäisellä otolla verenpaine korkealla, mut sit kun menee puolisen tuntia, niin jo se rauhoittuu. Vaikka joka kerralla olenkin istunut sen vähintään 15min että se rauhottuisi, mutta jotenkin pelkään ja jännitän koko mittausta, että menee lukemat ihan pieleen sen takia.

emmy83 29+2
 
Tervetuloa uusille :) Joukkoon mahtuu aina.

Minä olen sellainen jouluihminen. En tosin välitä krääsästä, mutta joululaulukirjan jo lainasin. On kiva sitten soitella pianolla tai mies kitaralla ja minä saan laulaa niin, että tupa raikaa. Vissiin tänä jouluna pitää jättää lanttuloora muille, jos se kerta närästää kovasti.

Kauheasti on tullut painoa viime viikkoina. Siis nyt on 26+3 viikot. Parissa viikossa tullut n. 1200g. Huh :eek: Ja selvästi tunnen, että raskaus vaikuttaa enemmän kuin esim. viime viikolla. Viime viikolla sellaiset 10h koulupäivät tuntuivat kohtalaisen kevyiltä, mutta eilinen samanpituinen aiheutti sen, että nyt on koko kroppa kipeä. Nyt pitää varmaan himmata tahtia.
 

Yhteistyössä