TAMMIKUUN TOIVOT lokakuussa

Piti käydä katsastaa toi etu sivu kun siitä on ollu juttua. Yleensä sitä tosiaan pomppaa vaan viimeiselle sivulle kun tulee lukeen juttuja :ashamed:
Mutta siis, aivan mielettömän suloinen, ihana toi etusivu :heart: Kiitos Johjolle kun olet jaksanu sen värkätä :flower: :hug: Noi siniset ja punaiset sydämet oli hyvin keksitty :D

Se mulla piti kans kysyä, et maitohappobakteeritko auttais hiivaan?? Kun mullakin se on ihan koko ajan, olin raskaana tai en! Olen koittanu saada lääkäriä tutkimaan asiaa tarkemmin, koska on se niin tympeä joka kuukausi laittaa rahaa lääkkeisiin ja rasvoihin!

Pituudesta sen verran et ei täälläkään mtn hongan kolistajia olla, 165cm löytyy pituutta.
Jotkut on kertonu et neuvolassa olis mitattu vyötärö, esim. Pearl84 niin onko se teillä ihan joka käynnillä tehtävä toimenpide? Ei kai meillä koskaan oo mahan ympärystä neuvolassa mitattu, siks mietin.

Mrs O
 
Isoo kiitos Johjolle aivan ihastuttavasta etusivusta :flower: Ihania ne sydämet...

Ollaan tänään pohdittu lasten nimiä ja hyviä ehdotuksia ollaan saatu. Liityttiin itse asiassa miehen sukuyhdistykseen, että saadaan liitettyä lasten nimi suvun juuriin. Itselleni on ainakin pohjalaisuus tärkeä asia, että haluan antaa lapsellemyös vahvat juuret.
 
meilläkin on mietitty lapsen nimeä, pitää jotenkin soveltua ruotsinkieliseen sukunimeen, mutta kuitenkin niin helppo, et suomenkielisen on se lausua. Tyttöjen nimiä on jo muutama aika vahva, mutta poikien nimissä, on vielä miettimistä.
 
Kirjoittelen taas kun on aikaa. :D
Sasha80 Tilasin siis kolme vaippaa Ebaylta. Ne olivat 20% alennuksessa ja Wonderoos nimisiä. Ne ovat tosiaankin kertakäyttö vaippojen mallisia, eli niis on se ulkokuori, joka pitäis pitää kosteuden sisällä, sit on se imukerros ja sisimpänä kuivan tuntuinen kerros. Sit takana on reikä josta saa sisälle laitettua lisäimua jos/kun on tarpeen. Ainut mitä oin lisätä kaikkiin vaippoihin on sellainen ekologinen suoja kaikkein lähimmäks ihoa. Eli jos tulee vaan pissa, niin sen voi huuhtoa n4 kertaa ja sit kun tulee kakka, niin sen voi sit sen kakan kans huuhtasta pytystä alas. Ne suojat ovat halpoi, täällä ainakin maksaa vaan 3 euroo n 200kpl:een paketti. Hyvä juttu niis suojissa on se ettei vaippa tosiaankaan sottaannu ja peseminen on siis helpompaa ja se ettei vaipat myöskään sit kellastu. Nois Wonderoos vaipoissa on tosia paljon neppareita, eli niiden pitäis mahtuu aivan vastasyntyneestä pottaikään. Ne kolme maksoivat yhteensä 50euroo, eli ei ollu halpoi, mut no, pitäis olla hyvii. Sit löysin Ebaysta myös kiinalasia AIO:ta. Jotkut näyttivät muovisilta ja toiset ihan ok. Paljon halvempia ovat, eli joku 14kpl:tta maksaa vaan n70euroo... Ajattelin et katson ekaks mitä noi tilaamani ovat ja sit tilaan jotain halvempia kans. Jos nyt jollain 130eurolla saisin kaikki vaipat koko ajaksi, niin ei oo paha... Tietty halvemmaksi tulee jos itse tekee ja käyttää harsoi tms, mut kun mun äippäloma on ohi, niin joku muu sit joutuu vaihtaa ne vaipat... Eli en viiti ihmisii "rasittaa" liikaa oman innostukseni takia.
Neidin kans kun ei tullu noita käytettyy, niin jäi harmittamaan. Sit jos joskus kolmonen hommataan, niin on jo vaipat ainakin valmiina. Eli oli miten oli rahaa säästyy ja toivottavasti myös kätevästi... :p
Mrs O Hiivasta Mulla ainakin ne tabut auttoivat. Mul siis oli 3 antibioottikuuria just ennen raskaaksi tuloa ja sit sen jälkeen. Tuntui ettei mikään auttanut........... |O Juttelin sit yhen tutun kans joka sanoi et usein jos käyttää sisäisiä hiivalääkkeitä ne sit tappavat ne hyvätkin bakteerit sieltä. Aloin syömään sit noita maitohappobakteereita tuttuni kehoituksella ja tosiaankin se katos. Toinen juttu on et apteekista saa Gyno Lact tabuja "sinne", mitkä pitäis avittaa niiden hyvien bakteereiden eloa. Mul on vieläkin se suomesta saatu purkki tuolla kun en sitä sit tarvinnutkaan....
Raskauden aikaan tosiaan menee toi tasapaino helposti sekaisin. Mul oli neitii odottaessa hiivaa jopa iholla!!!!!!!! Tarkemmin sanottuna rintojen välissä ja se oli aivan ihottuman näköistä. Sille en silloin tajunnu mitään tehdä ja se sit katosi neidin synnyttyä. Nyt ei oo tuota vaivaa sit tullutkaan... olisko se niiden tabujen ansiota???
Hiiva tykkää sokerisista ja hiivaisista ruuista... Eli rypäleet ja vaalee leipä ovat pahoja. Raskausdiabeetikot saavat hiivan helpommin (kuten mä....).
Sit hyvii ruokii hiivan pois pitämiseen ovat maitotuotteet... Varsinkin luonnon jogurtti sekä syötynä ja et myös voi laittaa "sinne"... :LOL: juup... hullulle kuulostaa mut niin kuulemma on... Toivottavasti tossa olisi joitain ideoita niille (ja sulle O) jotka auttaa ton hiivan tappamisessa. Toivotaan et noi auttaa. =)
Heh, heh, hee...... Pituutta tääl on 173cm ja Tirri on aiheuttanut "pikkasen" turpoamisen keskustaan: "vaan" 120cm. :LOL: :LOL: :LOL: (oli pakko mitata). Ja minusta kun tuntui et mun masu ei oo paljoo nyt kasvanu... :kieh:
 
Tervehdys!

Kiitos Johjolle etusivun päivityksestä. Minun mielestä sinulla on oileus poistaa ne listoilta joista ei ole kuulunut aikoihin mitään, voihan ne sitten lisätä jos ilmoittautuvat takaisin joukkoon.

Vitamineista minä olen syönyt vaihtelevasti Lady Vitan raskaus vitamiineeja, minulla tahtoo tulla vain niistä pahaolo. Syön kyllä paljon hedelmiä ja marjoja ja kotiruokaa joka päivä.

Mahan ympärys minulla se on 86 cm ja kaikki on todellakin tuossa edessä. Pituutta minulla ei ole kuin 152 cm, joten lapsikaan ei tule olemaan kovin iso. Mahaa ei huomaa takaa käsin ja edestäkin se on vaikeaa kauempaa. Kaikki veikkaavat mahaa poika mahaksi ja väittävät kovasti ettei täältä voi tyttöä tulla, no tyttö sieltä nyt on mitä luultavammin tulossa.

Turvotusta minulle on nyt alkanut kertymään ikävällä tavala, ennen raskautta jouduin syömään nesteenpoisto lääkkeitä, nyt koko alku raskauden on mennyt hyvin turvotuksen kanssa. Olen yrittänyt jumpata jotta turvotus helpottaisi ja juoda kovasti vettä.

Perjantaina kävin Ikealla ostoksilla ja sain ostettua Suhmuralle tarvittavat puuttuvat jutut. Nyt alkaa neidin huone olla valmiina. Tänään sain pestyä loput lakanat ja vaatteet. Haaparannasta löysin ihanat ruskea ruudulliset toppatöppöset enää puuttuu käsineet Suhmuran ulkoiluvaatteista. Koko ajan olen ajatellut, että onhan täsä vielä aikaa hyvin, mutta toisaalta meillä voi olla jo pikku ihminen muutaman viikon päästä, esikonen syntyi tästä kuuden viikon päästä joten jos samaa rataa mennään niin enää ei ole kauan.

Supistuksista
minulla on ollut noita suppareita jo monta viikkoa, kohdun kaula on lyhentynyt muttei pehmentynyt ainakaan viime kontrollissa. Tiellä en ole pystynyt enää lenkkeilemään aikoihin vaan uimahallissa olen yrittänyt käydä vesijuoksussa ja jumpalla. Iltaisin yritän aina kotosalla jumpata ja vahvistaa selkä- ja vatsalihaksia.

Leppoisaa tulevaa viikkoa kaikille.

Hemuli ja Suhmura 30+2
 
Kiitos NullPoints "hiiva opista"! Menenkin heti huomenna apteekkiin niit maitohappobakteereja hakee, josko pääsisin tosta ainaisesta hiivasta eroon!

Anarilta piti kysyy et mitä koiria teil on ja kuin monta? Kun sanoit ettei kaikkii voinu ottaa mukaan, vaan neljä pääs samoilee tunturiin :LOL:

Mrs O
 
Kiitos Nullpoints AIO-vaippavastauksesta. Täytynee sitten jossain vaiheessa tehdä niitäkin vaippoja, että on sitten mistä ottaa, kun oma äippäloma loppuu. Ruskovillan riisipaperia olen ajatellut hankkia kakkasuojaksi vaippaan :) Nepparivaipat on hyviä, mutta niitä on tosi ärsyttävä tehdä, kun tuppaavat mennä väärinpäin ja sitten niitä pitää poistaa |O

Levoton yö oli. Kuulin eilen, että gradun saa laittaa julkaisuun ja siitä varmaan täpinöissäni en saanut nukuttua. Toukka piti myös hereillä ja ekaa kertaa piti syödä yöllä. Vissiin toukka rupeaa vaatimaan omaa osaansa.

Tajusin eilen, että laskettuun aikaan on n. 12 viikkoa. Niin kauan ollaan enää miehen kanssa kahdestaan. Sitten se on loppu. Huhhuh... ;)
 
Viikon alkua taas kaikille!

Masun mittauksesta innostuneena mittasin myös tuon omani. Ei ollut kuin 103cm :D mikä suhteessa ihan normi, kun pituutta on 165cm.

Mulla on vieläkin omat epäilykseni tuohon kestovaipparumbaan. Epäilys on siis oma laiskuus. Kävin kestovaippainfossa ja sain huomata, että kestikset on kehittyneet huimasti esikon ajasta. Käyttö ja huolto on helpottuneet huimasti. Menen torstaina katsomaan kestovaippojen ompelua, jos sitten tekisin itse ainakin muutaman alkuun kokeeksi. Tukihenkilö vakuutti, että homma on helppoa ja plussat siinä on just ekologisuus, edullisuus ja se että nuo ovat vauvan iholle parempia kuin kertikset..

Mulla on myös supistukset koventuneet. Osa on alkanut jo sattua mukavasti, jolloin pitää yksinkertaisesti pysähtyä kippuraan odottamaan että supistus menee ohi. Neuvolassa viikko sitten paikat kuitenkin oli ihan kiinni eli noi supistukset ei enteile ainakaan synnytystä =) . Painoakin oli taas ilmaatunut +625/vk. Pitää varmaan alkaa vähän katsomaan mitä tuonne suuhunsa tunkee.

Mä odottelen vain äippäpakkausta. Ei vieläkään mitään päätöstä siitä pakkauksesta. Kuitenkin samalla reissulla (17.10)lakkautin opintotuen ja siitä päätös ja takaisinmaksulomake tuli jo viime keskiviikkona.. Taitaa kelalla olla harvinaista tuollainen vapaaehtoinen takaisinmaksu kun päätöskin tulee vauhdilla.. :D

Nimituteista: Eli tilasin ne http://www.namnnappen.se/Shop.aspx. Maksoin verkkopankin kautta ja tutit tuli parissa viikossa. Hintaa oli n. 30? 9 tutille, eli ei nyt niin paha.

Nyt taas koulu ja iki-ihana ruotsin tunti kutsuu :D

Amino ja Pallero 29+1
 
juu, viime kerrasta tosiaan on pitkä aika, mutta kaksi lasta kotona työllistää mukavasti ja huomaa kans itse nukkuvansa päiväunet kun hekin ovat päikkäreillä ja muuten en sit rauhassa oikee pystykää koneella istuskelemaan..... :/

Täällä voidaan paksusti; on tämä masu kasvanut vauhdilla ja viel taitaa kasvaa lisää.... "harmittomia" suppareita on päivittäin, ja viime neuvolalääkäril (rv 26) oli paikat viel kii ja lapsikin viel ylhäällä....
rautaa olen syönyt jo vapaaehtoisesti rv:lta 20alk ku alkoi laskeen ja verenpaine on ollut raskauden alusta vähän koholla,muttei huolestuttavasti. Sokereit olen seuraillut kotona,koska sokerirasituksessa oli paastoasrvo vähän koholla,mutta yllätys...kotona kaikki arvot on ok! =)
Masuasukki myllertää melkoisesti joka päivä,etenkin iltapäivästä ja alkuillasta,joten vilkas on...
Ultraan mieli tekis, mutta joutuu yksityiselle varaan aikaan,kuhan vain sais aikasex.... Omassa mielessä huoli pikkuisen hyvinvoinnista on suuri (kahesta edellisestä ei ole ollut tälläistä oloa..), ja koska alkuraskauden ultra kuului vain tähän odotukseen, niin ohan siitä aikaa ja et seuraavan kerran näkis synnytyssalissa pikkuisen ilman ultraan menoa...
ja tottavie tuo sukupuolikin kiinnostais; ennestään kun on kaksi tyttöä ja vaatteet on sen mukaisia, niin kiinnostais et joutuuko koko vaatepaletin laittaa uusiksi vai tarviiko vaan varastosta hakeen monenmonta laatikkoa,tyhjätä,pestä ja viikata.....

Jyväskylänseudun odottajat: oletteko käyneet Gyne-Praxis:ssa(Jkl:ssä) ultrassa tänä vuonna?plajon maksoi kelavähennyksen jälk??????????



t. satu ja masuasukki rv29+9

ps. ai niin.....mulla odottais äippärahapaperit yms täyttämistä... en vaan tiiä että kantsiisko ottaa edellisen hakemuksen mukaiset tulot tässä huomioon,koska nuorin lapsista ei ole vielä kolmea vuotta....Semmoinenhan on nyt mahollista. töissä en ole tänä vuonna ollut kuin n.3kk ja loput oon tänä vuonna ollut vanhempainrahalla/kotihoituella..
 
Mrs O Toivotaan et sulle löytyy jokin apu. Täytyy sanoo et tietoo tosta hiivasta mun oli pakko saada, kun tilanne oli melkein mahdoton.... |O Mul on sellainen asenne et jos on joku vika, niin siihen on pakko saada ratkaisu. En anna periksi koskaan... se on hyvä joskus ja huono toisissa asioissa. :headwall: :headwall: :headwall: Toivotaan tosiaankin parasta. Apteekissa luulis olevan paljon muitakin juttuja jotka auttaa. Luulis ainakin? Kerro Mrs O mitä ne sanoivat ja suosittelivat.
sasha80 sinä oot kätevä kun osaat itse tehdä! Tai siis aiot tehdä! Toisaalta jos on kunnon kaavat ja materiaalit, niin mikä ettei? Mullakin tuli mieleen et olispa hyvä et itse voisin ne tehdä, mut tässä maassa on hankala aina saada materiaaleja. Kaikki kun ostaa kaiken aina suunnilleen valmiina. Sais varmaankin pääkaupungista, mut en sinne asti lähde ajelee... :x Tuli tossa mieleen et siinä olisi jollekkin hyvä business-idea... Noi AIOt kun ovat kalliimpia ja sitte ne itse tehdyn näköiset eivät ole kauheen hienoja Ebayssa... Eli selkee sauma jollekkin tehdä rahaa... Jos mul ei olisi uraa, niin menisin ostaa koneen ja rupeaisin heti hommiin. :LOL:
Ilmoittele Sasha muuten sit miten ne onnistuu. Saako siis Suomessa helposti noita kankaita niihin??? Kun en oo tietoinen, niin valaise kun kerkeet...........
Aminohappo olin minäkin skeptinen noiden kestojen suhteen.... se pyykkimäärä kauhistutti ja niiden kakkojen pois pesu vaipoista... yöks! Ja se et minä itte joudun sit aina vaihtaa vaipatkin kun kukaan muu ei osaa..........
Eli sen takii aion hommatakin noita AIO:ta. Nostan hattua niille jotka aikovat esim harsoilla mennä, mä en siihen vaan rupee........... :ashamed:
En ole mitenkään vihree tyyppi tai ees sitäkään et rahaa haluaisin säästää, vaikka ovathan noi tosi hyvii syitä. Jotenkin mulla on mielessä se et aina kun neidin vaipan avasi, niin se oli KUUMA. Sit tuli ihottumaa jne... tuntui välistä ettei niitä hauduttajia haluis laittaa takas päälle.... Sit jostain luin et noi kertakäyttöiset voivat aiheuttaa poikavauvoissa vanhempana heikentynyttä spermakantaa tai jotain... En yhtään ihmettele jos niin on... Sen verran hautovia kertikset on... Niin ja tietty on sit se hillitön roskamäärä....
Kauhee palopuhe tuli taas........ Kaikki tekee niin kuin tykkää. Toi on noita asioita taas et toisille sopii ja toisille ei. Samanlainen asia se on kuin rintaruokinta. Toiset naiset haluu ja toiset ei. Eikä kenelläkään oo oikeutta ihmetellä asiaa tai syyllistää. Elämän tilanteet ovat eri ja ihmiset ovat erilaisia, joten sillä sipuli. ;)

NullPoints ja Tirri 30+4
 
Uskomatonta..nyt sitten lähdettiin viimeisille kymmenyksille :D
Mies taputtelee tätä mun rantapalloani ja huokailee ihmetyksestä,että ihan itse on tän saanut aikaan :LOL: :LOL:

Viime vko:lla tuli Kela:n päätökset.
Pakkaus pitäis tulla nyt 2 vko:n sisällä ja sitä odotan kuin toista joulua ;)
Äit.pvärahakin on ihan kiva suhteessa palkkatuloihin mutta kyllä sitä silti saa laskea hiukan tarkemmin menonsa :whistle:

Viimepe:na oli nla.
Paino on nyt sitten 74 kg (autsh!),hemppa hiukan laskneut mutta anoppi kokkailee nyt oikein urakalla hirvipaistia yms.,ettei tartte rautaa ruveta syömään =)
Tyttö on tosiaan kääntynyt pää alaspäin kuten epäilinkin mutta hiukan vinossa vielä.
Noh,suunta on oikea :attn:

Löysin eilen Huudosta aivan ihanat Teutoniat,nyt täytyy toivoa,että saan ne!
Värit puna-sininen,joka kuulostaa aluksi oudolta mutta sopii itse asiassa ko. vaunuihin täysin.
Mulle ne vaunut tulee kuitenkin lenkkivaunuiksi,joten rungossa pitää olla kestävyyttä B)

Nyt täytyy jatkella omaisuuden realisointia Huutoon :D
Palailen taas asiaan :wave:

Pikku neiti 30+0
 
Tervehdys myrskyn jälkeen kaikille :wave:

Harvakseltaan minäkin tänne kirjoittelen, mutta luen kyllä sitäkin ahkerammin :) Nyt olen taas saikulla, välissä olinkin töissä huimat kaks viikkoa. Tää viikko ainakin siis vielä kotona. Ja sit jos meen töihin, niin menen vaan perehdyttämään mun sijaista. Pomo on niin ihanasti järkännyt ettei tartte fyysistä työtä sit enää tehdä. Oon siis päiväkodissa alle 3vuotiaitten kanssa töissä...

Turvotusta mulle on alkanut iltaisin kertymään nilkkoihin, ei onneksi muualle. Lauantaina innostuin liikaa touhuamaan kun oli vieraita tulossa ja se kyllä kostautui. Koko eilisen särki jalkoja ja lonkkia niin vietävästi :ashamed:

Ja närästys on ollut viime aikoina jotaun aivan järkyttävää. Joku kertoi sellaisen teorian, että jos närästää pahasti, niin vauvalla on paljon hiuksia. Itse en siihen niin usko, mutta jos sattuisikin pitämään paikkansa niin melkoinen peikko olisi tulossa :LOL:

Nukkuminen alkaa olla aika katkonaista, hyvää asentoa kun ei vaan löydy. Ja päivät oon sit tietty ihan pöhnässä kun väsyttää. Koitan vaan ajatella et kai mä tällä tavalla jotenkin valmistaudun mahdollisiin yövalvimisiin vauvan kanssa
:)

Ja vitamiineista syön multitabseja 2kpl päivässä ja rautaa obsdania 1kpl päivässä. Ja maitoa litkin hirmuiset määrät :D

Nimikin on ollut mietinnässä ja mieluinen etunimi onkin löytynyt. Nyt on mietinnässä toinen ja mahdollisesti kolmaskin nimi. Ehkä se sopiva kokonaisuus vielä löytyy :)

Meillä alkaa aurinko pikkuhiljaa pilkottaa, joten taidan lähteä koiran kanssa pienelle ja hyvin hidastahtiselle löntystelylenkille =)

Nipsuliina ja Iivari 30+4
 
Heips.

Ensinnäkin kiitokset Johjolle uudesta hienosta etusivusta. Niin ja mun mielestä sellatteet jotka ei itsestään yhtään ilmottele vois ihan surutta poistaa, turha roikuttaa listalla mukana jos ei kerta kyseinen henkilö käy kirjoittelemassa. Viimeistään siinä vaiheessa kun vauvat syntyy näkee sit et ketkä ei käy. Tosin lasketusta ajastahan voi mennä yli pari viikkoa tai jopa enemmän ja aluksi ainakin on vauvan kanssa hektistä, mutta kai sitä sen verran ehtii että ilmoittaa saaneensa vauvan. No tiedä häntä, mutta tee Johjo niinkuin parhaaksi näet.

Mahanympärys oli pakko mitata kun aiheesta on ollut paljon juttua, tasan 100cm oli tuosta navan korkeudelta mitattuna. Ei uskoisi että maha on jo niin valtava. Mutta onneksi tähän asti kaikki paino tuntuu kertyneen puhtaasti vain mahaan. Profiili on kunnossa ja mieskin tuossa sanoi että kätevä, kun raskaana ollessa ei liho naamasta. Käskin katsoa kuvia ennen ensimmäisen odotusta ja ensimmäisen odotuksen loppumetreiltä ja verrata mun pärstää niissä. Takuu varmasti oli extraa naamassakin. Nyt vaan on käyny parempi tuuri. Ja painokin on noussu kohtuudella, toisin kuin esikkoa odottaessa.

Turvotuskaan ei ole vielä vaivannut, enemmänkin selkävaivat, joihin auttaisi takuulla jos pystyisi edes pienen päivittäisen kävelylenkin heittämään, mutta kun ei pysty. Mur! No kai se on vaan pärjäiltävä ja alettava vakavasti miettiä raskaustukivyön hommaamista. Aiemmissa raskauksissa olen käyttänyt kunnollista, korsettimallista raskaustukiliiviä/-vyö, mutta se oli silloin aikanaan kun asuttiin vielä Kuopiossa. Siellä kun niitä sai lainata ilmaiseksi apuvälinelainaamosta, kun vaan sai liiviä varten neuvolantädin suosituksen. Täällä en oo raaskinu hommata, kun kuulemma maksaavat 80-100e. Ja sit kuitenkin tää ois nyt se "viimeinen" lapsi ainakin tällä erää ja raskaustukivöiden myyminen ei välttämättä ole ihan hirveen helppoo, varsinkin jos kyseessä on tommonen kalliimpi.

Vitamiineista täällä menee Multi-Tabs Raskausmonivitamiinia ja nyt harkitsen maitohappobakteerien aloittamista hiivaa hoitamaan ja ehkäisemään.

Aminohapolle kiitokset nimitutti linkistä.

Nimiasiassa ollaan ehkä löydetty kivat kokonaisuudet sekä tyttöä että poikaa ajatellen. Kaksi nimeä tulee, kuten isommillakin lapsilla. Tällä hetkellä nimeä enemmän mietityttää kummiasia. Kaksi kummia tarvitsisi saada kasaan. Kaksihan jo kirkkokin vaatii, mutta määrään vaikuttaa myös se että isommilla lapsilla on kummallakin kaksi kummia. Yksi kummi on valmiiksi mietittynä, mutta tarviis löytää toinen vielä, joka on riittävän tuttu ja läheinen meille ja halukas, sekä kykenevä riittävään yhteydenpitoon.


tulia & viljami 26+6
 
neuvola terveisiä,

tänään oli taas neuvola, kaikki oli onneksi ok, painoa on nyt jo kiitettävästi 85kg, eli raskaudenaikana tullut 13kg, aivan liian paljon, verenpaine oli hyvä 121/70, sydänäänet jyskytti 136 ja masussa asento on nyt ollut jo viime neuvolasta lähtien että pää alhaalla ja raivotarjontakin on jo valmiina, sf-mitta kulki hienosti käyrien yläpuolella, eli nyt oli 31cm.
ja seuraava neuvola onkin sit jo parin viikon kuluttua ja perhevalmennus alkaa jo ensi viikon maanantaina, taidan vaan joutua menemään yksin kun mies ei töiltään kerkiä.

Mulla vielä yksi ultra edessä, eli kolmas, siihen on viel matkaa nelisen viikkoa, sain sen kun syön mielialalääkkeitä, niin se on oikein lääkärintekemä, ehkä siellä tää pieni ihme suostuisi näyttämään kumpaa sukupuolta hän on, kun viime ultras piti jalat tiukasti yhes ja kädet edessä, että ei mitään näkynyt. tosin mun ystävä tulkitsi ultra kuvia, ja sen mielest poika, mutta en nyt taida siihen uskoa.

Olo on onneks nyt hyvä, väsy tosin kova, mutta muuten elämä maistuu oikein makoisalta, perjantaina lähdetään tallinnaan ja yö hotellissa ja la kotiin, jos sielt jotain joululahjojakin jo löytyisi, pakko jo nyt alkaa ostelemaan, kun ei sitä tiedä missä kunnossa sitä joulukuussa on.

emmy83 30+1
 
Ilmoittaudun minäkin, että ette minua poista, vaikka uusi olenkin ja harvakseltaan kirjoittelen. Opettelen vasta :D .

Eli viikkoja nyt 29+2 ja viime viikolla neuvolalääkäri räpsäytti sairasloman äitiysloman alkuun asti: RR 140/80 (liikaa, kun lähtöpaineet 110/60) ja Hb vaan 104. Eli nyt sitä ollaan ja ihmetellään kotona, "isot" lapset ovat päiväkodissa 3 pv/vko. Eli saa ainakin huilailtua. Supistuksia on säännöllisen epäsäännöllisesti, jopa kipeitäkin, joita ei kahdessa aikaisemmassa raskaudessa ole ollut, mutta toistaiseksi alakerrassa kaikki ok.

Eli näillä mennään! Yritän reippaana tyttönä rohkaistua kirjoittelemaan, lueskellut olen kyllä ahkerasti!

-Niiskiss ja tyttö 29+2-

P.S. Kiitos Johjolle etusivun päivityksestä, ihana :flower: !
 
heips!

Kestovaipoista olette jutelleet - mun kavereilla on ollut kokeilukokemuksia ja useimmat on sanoneet että peppu aina märäntuntuinen - ulkopuolelta siis, eli että fuskaa ja haiskahtaa sitten vaunut ym aina.. en tiedä onko näin, mutta meillä pyykinkuivaaminen on talvella muutenkin tuskaa niin vaipparumbaan en lähde sen takia.
Ajattelin kokeilla niitä prismoissa ym myytäviä natureborn-vaippoja ja mietin jos hommais biojäteastian niin saiskohan siihen laittaa niitä ... tai sitten jos laittas kompostiin kun semmonen meillä on, niin tuliskohan siitä mitään? Kerrostaloissahan kissanhiekat ja vaipat pitää laittaa sekajätteeseen IMAGO-syistä, mutta mitenköhän jos oman lootan hankkis niin saiskohan sen ite päättää mitä bioskaa sinne laittelee... voishan tota tietty kysäistä jätebutiikistakin.

Mulla on hauska viikko täällä tällä viikolla, 5 koulutusta (neljän tunnin koulutuksia), tuuraan pomoani ja kollegaani joten kiirettä pitää. Mitähän jos mä olisin joutunu saikulle? Tää varmaan romahtaa tää duunipaikka ilman mua :LOL:

Jepputijep, pitää tehdä vielä töitä niin pääsen sitten kotios - tänään menen kirjaston kautta ja koitan löytää jotain järellistä luettavaa...
 
Hiivasta mulla tuppaa näin raskausaikana olemaan useampaan otteeseen aina hiiva. Ällöttävää, nyt on tuo pevaryl kuuri jo toisen kerran menossa, ja huomenna pitää käydä ostamassa maitohappobakteeri pillereitä ja sitten varmaan jotain tuonne alapäähän laitettavia maitohappokapseleita, jos sais loppuajan olla tältä riesalta rauhassa.
Kestoilusta kateeksi käy ihmisiä jotka jaksaa kestoilla, mä oon niin laiska, että suosiolla kertiksia käytetään :ashamed:
Kohtu painaa kylkiluita, kyykistely tekee kipeää. Vauva on nyt mun mielestä rt, tosin hieman viistoittain, että ei vielä ihan "lähtöasemissa".
Vitamiineista tällä hetkellä syön vain rautaa ja multi-tabs raskausvitamiinia sillon kun muistan eli harvoin... Ruokavalio tosin on monipuolinen ja hedelmiä menee kilokaupalla.
Paistoin tuossa sämpylöitä ja nyt on tiikerikakku uunissa, jos vielä vaniljapullia illan kuluessa tekisi :p Eilinen meni löhötessä, tänään olenkin sitten ollut ahkera :saint:
Turvotusta täälläkin nilkoissa, ei pahasti, mutta sukista jää rantu.

Nyt vessan siivoukseen :wave:
 
Heissan!

Kiitos Johjolle suloisesta etusivusta ja ihanasta sinisestä sydämestä. Hoksasin tuossa, että meillähän on lasketut ajat aika lähekkäin, tiedä vaikka treffattais Oysissa... Onkos sinulla/muilla ei esikoista odottavilla syntyneet aiemmat lapset lasketulla ajalla vai aiemmin/myöhemmin? Meillä esikoinen syntyi viikon lasketun ajan jälkeen.

Niin ja minun mielestä sinä saat itse päättää, miten tuon listan kanssa toimit, itsekin varmaan poistaisin sellaiset, jotka eivät ole pitkään aikaan (kuukausiin) kirjoittaneet.

Mulla on tänään vapaapäivä ja huomenna taas töihin, jotenkin työmotivaatio alkaa olla aika hukassa :ashamed: toisaalta mulla ei ole enää kuin 18 työpäivää jäljellä, joten ei luulis olevan vaikeaa tsempata itseään työntekoon :)

Pesänrakennusvietistä kirjoittelitte joskus viime viikolla, silloin en kerennyt ottaa asiaan kantaa, mutta valitettavasti multa puuttuu nyt tuo vietti koknaan. Jospa se olisi vielä tulossa :ashamed: koti on koko ajan kuin myrskyn jäljiltä ja lisäksi vaivaa ihan armoton väsymys, tosin mä epäilen, että se on ihan henkisellä puolella :(

Vyötärönympärys 98cm ja painoakin +7kg, joten täällä on kyllä paisuttu :p

Ostettiin torstaina poitsulle uusi jatkettava sänky, tähän asti on nukkunut pinniksessä. Kovasti oli eilen tohkeissaan, kun kerettiin se vasta su aamupäivällä kasata, kun sai eka kertaa siinä nukkua. Tykkää kun pääsee itse kiipeämään sänkyyn =) no, siinä on haittapuolensakin, sain tänään päiväunille mennessä käydä pari kertaa hakemassa lelun sängystä pois, kun poju oli hakenut muovisen vasaran ja ruuvimeisselin sänkyyn ja "kokosi" siellä omaa sänkyään :LOL:

Tervetuloa kaikille uusille :wave:

Andie ja luumu 27+2
 
Sataa sataa ropisee..tänään ei onneksi enää nin myrskyisää ole, hyvää viikon alkua vaan kaikille! :)
Ihana etusivu Johjo!! :)
Hmm..pitäisköhän itsenkin kaivaa mittanauha esille ja mittailla mahaa, alkoi kiinnostamaan asia. Tää on kyllä jo aika iso. eilen peilailin itseäni ikkunan kautta ja tuntui että oikein masu korostui kun oli valkoinen paita päällä.
Turvotuksesta, juu sukista mulla jää kanssa kunnon jäljet ja sormus on alkanut kiristämään. Ei se niinkään pahalta tunnu mutta siitäkin kunnon jälki.
Sain viikon sairaslomaa vatsakipujen, ripulin ja pahoinvoinnin takia. Ilmeisesti siis joku mahapöpö. Täytyy vaan yrittää syödä ja juoda että pikkuinen saisi ravinteita. Toisaalta olin tosi pettynyt koska oon ollut niin ylpeä etten ole ollut ollenkaan sairaslomalla koko raskauden aikana mutta nämä ei nyt ilmeisesti olekaan suoranaisia raskausoireita joten ei kai tätä lasketa.. Ja kaaduin tänään ulkona kun käytin koiraa ulkona..hieman säisähdin mutta en sentään ihan mahalleni mennyt vaan polvilleni ja käsillä otin vastaan joten ei kai siinä kummemmin käynyt, vauvakin potkiskelee. Tuli kyllä niin kömpelö olo mutta mutaan siis liukastuin :p Koira katto ihmeissään kun kömmin ylös puhisten.
No nyt selvisi miksei mulle sisätutkimusta tehty neuvolassa viimeksi. Kuulemma ko. lääkäri ei tässä vaiheessa raskautta tee kenellekään ellei ole hyvää syytä ettei vaan saa ennenaikainen synnytys vauhtia. En sitten tiedä meinaako missä vaiheessa kurkata sinne..vaiko vasta synnytystapa-arvioinnissa..???
Hihi kyllä oon iltaisin naureskellut kun vauva yrittää tunkea jalkaansa mahan läpi :D Tai ainakin kuvittelen että se on jalka aika vinhan näköistä :D
En kestä enää tätä närästystääääääääääääääääääää

Hei jossain vaiheessa tais olla rintapumpuista puhetta, mitä pumppua suosittelette?
 
Terveisiä neuvolasta :) Kaikki on hyvin, onneksi. Eniten pelkäsin sokerirasituksen tuloksia, mutta omat arvot olivatkin reilusti alle rajojen.

Painoa on kiitettävät 87,9 kiloa, sf-mitta 32 (ja vatsanympärys 122cm :whistle: )
Pikkuinen oli poikittain ja inoaa edelleen sydämen kuuntelua.

Kaikki tuntuu kasvavan tuohon eteen, joten vatsaa on kivasti. Pitäisi pikkuhiljaa lähteä ostamaan itselle muutamat alushousut, jotka mahtuisivat kunnolla jalkaan. Ja varmaan katsella samalla ympärille, jos jossain on imetysliivejäkin.

Tänään tuli Tapiolasta vaavin vakuutuspaperitkin laskunsa kanssa... On sitten se asia kunnossa.

Meillä on kissanäyttely viikonloppuna ja tänään pitäisi pestä muutama kissa sinne. Ja varmaan huomenna kolme lisää. Onneksi mies ja pari kaveria lähtevät mukaan, ei tällä mahalla enää jaksa olla täysin skarppina. Onkin sitten viimeinen kissanäyttely omien kissojen kanssa ennen PetExpoa huhtikuussa (lapsimessut samalla kertaa).

Uusille tervetuloa :wave: ja Johjolle kiitos ihanasta etusivusta.


Janttu & toukka 30+3
 
Heipparallaa!!!

Mä olen innostunut siivoomaan, yes yes!!!! :LOL: aamulla alotin kaappien tyhjennyksellä... muutama säkki roskiin vaan ja muutama kierrätykseen. Ihme kamaa sitä säästeleekin.. Pölyt pyyhitty, imuroitu, lattiat pesty, 2 ikkunaa pesty yms. Vihdoinkin sain jotain aikaseksi!!!
Mä olen ollut niin saamaton viime aikoina et oikeen hävettää.. onko muilla ollu samaa? No eiköhän tää tästä!
En löydä mittanauhaa mistään, olis kiva mitata :eek: painoo mulle on tullu n. 6 kiloo vaan, mutta eikös loppuaikana sitten tule kilo viikossa :snotty:

Kuule Janttu, ei sua pelota kissojen kanssa touhuilu?? Meillä on 2 kissaa ja olen hiukan alkanut arastaa niitten paijailua sen tokso (mikä se nyt oli) takia...

Moicca mä jatkan vähä viel ku on puhtia; JIHAA!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja sini-sissi:
Kuule Janttu, ei sua pelota kissojen kanssa touhuilu?? Meillä on 2 kissaa ja olen hiukan alkanut arastaa niitten paijailua sen tokso (mikä se nyt oli) takia...
Ei pelota :) Ja näitä on vaan kymmenen :$
Toksoplasmoosi tarttuu ulosteesta, ei paijailusta. Eli meillä hiekkalaatikon siivouksen pitäis periaatteessa olla miehen hommia, mutta toisinaan on pakko siivoilla itse...

http://forum.incat.fi/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Muuterveys;action=display;num=1105863286
 
Kissan hiekalaatikkoon ei sais koskee raskaana, vaikka tein minä sitä silloin kun esikoista odotin kun meillä oli silloin viel kissoja. Kädet vaan piti huolella pestä sen jälkeen.

Mä oon alkanu seuraa tota painon nousua kotona. Hirvittää tosissaan jos se vaan nousee ja nousee! 9kg on siis jo tullu, mut nyt se on kolme viikkoa pysyny siinä, et kolmeen viikkoon ei ole paino noussu ollenkaan... Sini-sissi Ei kai se paino ihan kiloa viikossa nouse lopussa? Joku jo aiemmin sano jossain et paino ei sais missään raskauden vaiheessa nousta yli 500g/vko! Mutta onhan se niin yksilöllistä...

Mulla ärsyttää kun olis sitä pesänrakennus viettiä, mutta mtn ei voi tehdä kun alkaa polttelee mahaa! No, huomenna olis se Oysin reissu niin kattoo ne onneks siel mikä tilanne on, onko noist suppareista ollu haittaa..

Nimistä on taas puhuttu miehen kans, kun huomiseks pitää olla ne kaikki laput täytettynä äitipolille, ja siellä oli se hätäkaste nimi ehdotukset. Mies on aiemmin ollu kaikkien tyttöjen nimi ehdotusten kans sitämieltä ettei mikään sopinu, niin nyt se yllätti ja sanoi ettei se Neela olis paha :D Eeli ei menny pojan nimeks läpi, mut Anton on ollu toinen vaihtoehto niin se kans tuntui sopivan ukolle. On se niin hankalaa noiden nimien kans, varsinkaan ku ite on jo sellanen ettei meinaa kivaa löytyä...

Eelis taitaa olla poikittain tuolla mahassa. Ainakin se puskee molemmille puolille pitkin pvää ja se on NIIN epämiellyttävää!! Hyvä se on et liikkuu ja voi ilmeisesti hyvin, ainakin potkujen perusteella, mut olis se kivempi et Eelis kääntyis jo pää alaspäin niin ei välttis ihan näin pahasti repis noi potkut...

Joo, vaan mun on mentävä ettii mun puhelin... se on taas jossain hukassa ja miehelle pitäis alkaa soittelee et mihin se jäi... Mun pitäis kauppaan päästä...

Mrs O & Eelis 26+2
 

Yhteistyössä