TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

lappitar täällä sama meno, heti kun alkaa kellottamaan noita supistuksia niin ne lopahtaa.
yö oli täällä ekaa kertaa aikoihin vaikea. koko yö menkkamaisia kipuja. Ja vaan jatkuvat näin aamulla. Pari surkeaa supistusta tullut. Eipä ne vain ala kunnolla. No jos jotain tuolla alhaalla kuitenkin tapahtuisi.

Ulos ei oikein viitsi mennä, pakkasta -14v ja mulla ei ole kunnon talvitakkia, tuollainen iso kevät takki. Pitäis jotain kehittävää keksiä tälle päivälle.

Emmy ja prinsessa 39+6
 
Janttu Onnea :flower: :heart:

Mä lähen kaupunkiin humputtelemaan, jos vaikka saisi muutaman supparin aikaiseksi :D
Ilmeisesti vauva hieman laskeutunut, koska nyt on parina yönä pitänyt käydä pissalla, mitä ei aikaisemmin ole kyllä yöllä tarvinnut tehdä.

:wave:
 
Heippa kaikille!

Kovasti onnea kaikille jo vauvan saaneille ja paranemisia flunssasille.

Kovin jo alkaa porukka odottelemaan oman vaavin syntymistä. Samoin täällä.
Alkaa oleen jo melkoisen kokoinen joten mitä äkkiämmin, sen parempi =)

Siinä painoarvoissahan (rv 35+0) vaavi painoi jo 2,9kg, mennen yli 4kg käyrällä. Nyt oon huomannu 2 viikossa et masu on ihan täys ja tiistaina myös neuvolantäti kertoi vauvan olevan "kookas".
Ens pe 9.1-09 ois ollu Tyksin ä-polille aika mut aikaistivat sitä ollen nyt ens maanantaina, katsotaan sitten mitä vauva painaa.
Esikoinenkin kun oli iso viikkoihin nähden, syntyi rv 37+0 3690g.

Sit mulla senkka katottu nyt 2 kertaa, kontrolli täl viikolla ja oli edelleen noussut, nyt 72. Kukaan mun näistä aina vaihtuvista neuvolatädeistä vaan ei tota senkkaa selitellä, toivottavasti ma siellä tyksissä.
Niin muuten, oma neuvolantäti ollut ainoastaan ensimmäisellä käynnilläni itse paikalla, hieman sairastelee vissiin tai tiedä mikä vaivaa. Harmittaa vaan kun ei oo pysyvää sijaista vaan melkein aina eri täti.

Supistuksia jouduin/sain laskee viimeyöna ekaa kertaa. Heräsin niihin 01.30, tosi kipeitä. Niitä jatku tunnin, yhteensä 8 isoo ja kipeetä, sit ne loppu kun seinään
:headwall:

Tytöllä maanantaina 2-v synttärit, pitäis alkaa nyt leipomaan ja siivoomaan. Vieraita tulossa su ja ma. Aattelin tehdä Pikku Myy-kakun. Se kun on tytön lemppari (sanoo hauskasti Pyy =) ) Ja lohipiirakkaa.
Siivoomisen olen delegoinut miehelle, ei uskalla niin kauheesti nyt rehkiä, synnytys kun vois kyl käynnistyä mut tytön juhlat ois ihana saada pidettyä joten tiistaina ois vauva tervetullut :heart:

Neuvola oli tiistaina.
Painoa olin saanut kans kerättyä mukavasti viikossa 1,4kg, joulu joulu joulu :)
Hb oli noussu 111, ei oo sit ollu rv 16 jälkeen kertaakaan lähelläkään tuota.

Vaipoista Ostin vauvalle nyt Pamperseja, esikoisella kyllä käytin aluks Liberoa, sit kun alko liikkuun siirryin Pampersiin kun joustaa paljon enemmän kuten mei08 täällä totesikin.

Sairaalakassia en oo pakkaillut, paperille kirjoittelin ylös mitä mukaan, toiset hammasharjat jne oon kyl hankkinut valmiiks.

Hurjan pitkä stoori, tovottavasti ees joku jaksaa lukee :D

Nyt leipomaan!

-Kömpelys rv 38+2-
 
Kyllä odottavan aika on pitkä! Tulee netissäki surffattua tiuhaan.

Kesääodotellessa meillä ihan sama juttu että poika on nyt ihan isin poika. Isi kun on ollu jo pari viikkoa lomalla ja ollu koko ajan pojan kans. Mä en ole jaksanut leikkiä ja täytyy myöntää että olen raukalle huutanut turhasta. Mulla onkin tosi huono omatunto, pitäis tehdä sitä ja tätä erilailla. Poika kääntyy isin puoleen kun hätä tulee, tuntuu toisaalta kurjalta. Toisaalta hyvä ettei ole minussa niin kiinni kun vauva tulee. Mut ei oikein hyvältä tunnu silti.

Kyllä on paikat kipeenä mutta ei supistuksia. Vauvakaan ei mitenkään kovin alhaalla kuulemma ole vaikka niin luulin. Jatkuvasti saa vessassa rampata yölläkin. Ja mulla tulee niinku sähköiskuja tuonne alas, menee jalat alta kun vauva liikkuu. En ihan kaadu mut polvet notkahtaa ja eilenkin vedet lensi lattialle lasista.

Tuosta pullon antamisesta sairaalassa vielä että totta kai vauvalle lisämaitoa saa antaa jos tarve vaatii. Mutta jos ei tarvi niin ei heti tyrkätä niinku esikoiselle. Ja ekakertalaisena en älynnyt että pitäis enemmän imettää. Kävin vaan aina hakemassa maitoa sen jälkeen ku pullo eka kertaa ilmestyi vauvan sänkyyn, ajattelin et eihän mulla maitoa tule. Ja tuttia annan kotona aikaisintaan parin viikon ikäisenä, en heti niinku esikoiselle.

Täytyy mennä hetkeksi pitkälleen ennen ku miehet tulee ulkoa ja alkaa luonaan laittaminen.
 
Onnea Tuulia ja janttu!! :flower:

Voi elämä mitkä liitoskivut! Ärsyttää kun on koko raskauden voinu niin hyvin ja nyt sit yhtäkkiä tuskin pääsee kävelemään :headwall: Huomenna olis la mutta mun tuurilla mä makaan sängyssä vielä seuraavat kaks viikkoa ja odottelen supistuksia... Vaik kyl mä haluun kävellä vaik väkisin, oon käyny koiranki kans ulkona vaik joka askeleella sattuu, ei vaan pysty olee sisällä kun on niin kiva ilmakin ulkona.

Juu en oo sairaalakassia pakannu, tai vauvalle oon mut itelle en. On mulla tommosia näytepakkauksia shampoota ja hammastahnaa valmiina et ne sit vaan nappaan mukaan. Ja housut saa kyl olla samat kun mitä mennessä, eipä mulla oo kun yhet mammafarkut ja yhet verkkarit jotka mahtuu.

Suppareita odotellessa, niitä toivottelen muillekin odottavaisille :)

BabyP ja muksu 39+6
 
Onnea ´Tuulia ja Janttu :hug: :heart: :heart: :heart: !!

Täällä kellotettiin viime yönä miltei pari tuntia 2 min välein tuli mutta aika laimeita, sitten lopahti. Alapää tuntuu kyllä olevan ihan tohjona ja perus menkkasärkyä kokoajan. Aika kuluttavaa eikä páljon muuta jaksa, kun maata sohvalla kuumapusseissa. Toivottavasti menis johonkin suuntaan nopsaan... :whistle:

Duhadenille paranemisia!

Emo-Olivia ja sitkeä vuokra-asukki 40+1 tai 39+5 :LOL:
 
PALJON ONNEA Janttu ja Tuulia ihanista tuhisevista nyyteistänne! :heart: :heart: :flower:

Huomenna on LA ja täällä ei tule edes laimeita supistuksia tai epäsäännöllisiä tai kivuttomiakaan eikä yhtään mitään! :kieh: Olen ollut nyt pari päivää kuin persuuksiin ammuttu karhua ja sääliksi käy ukkoa ja koiraa kun joutuvat kuuntelemaan mun meuhkaamista. Neuvolatädin aion lähettää kiertämään kuuta kun/jos (todennäk kun) menen seuraavalle käynnille (8.1.). Hän kun oikein varoitii ennen joulua ottamaan OIKEIN rauhallisesti, ettei vauva VAIN synny ennen LA...Mulla siis vauva laskeutunut ja kiinnittynyt rv 36+4, mutta eihän se mitään lupaile...Ottaa vain pannuun kun olisi sitten ollut ennemmin sanomatta mitään! Mä tyhmänä ihan uskoin, että tosiaan tää vauva voi tupsahtaa ulos jos liikoja riehun. Nyt kun "riehun" niin ei siis yhtään mitään kivistyksiä eikä mitään! Todellakin olo ettei tää vuava synny ikinä ilman käynnistystä. Pelottaa vaan jos vauvalle käy tuolla masussa jotain... :ashamed: Noh, siltikin aion yrittää (vaikkei mitään iloa) mennä rivakalle lenkille koiran kanssa ja voisipa sitä taas imuroida "roskat" pois eteisen lattialta. Siitähän on jo melkein vuorokausi kun viimeksi imuroin :LOL: Anteeksi vuodatus, mutta pännii ihan tosissaan kun MILTÄÄN ei tunnu missään!

Turhautunut Toive81 ja Mini 39+6 :heart:
 
Lara83
ONNEA TUULIA JA JANTTU :heart: :heart:
Ihanaa lukea vauvauutisia heti aamusta.

Täällä olo on tosi hyvä, ei tietoakaan supistuksista tai muista kolotuksista. Joten ryhdyin vihdoin pesemään noita pojan vaatteita. Sairaalakassinkin kai voisi kohta pakata.

Vaippoina meillä esikoisella on käytössä Pamperssit. Liberot ei sopinut malliltaan ja Muumit päästi heti kaiken läpi... Nyt on yksi pikkupaketti Pampersseja ostettuna, katsotaan jos ne sopii myös tälle toiselle.

Nyt pyykinpesupuuhiin :wave: Paljon supistuksia kaikille! :)

Lara83 ja Eemeli 38+3 :heart:
 
Huomenta päivää kaikille Tammimasukoille!

Kävin eilen vihdoinkin lääkärissä tämän sitkeän yskän ja nuhan kanssa. Onneksi koska ensimmäistä kertaa näin aikuisiällä olen sairastunut keuhkoputkentulehdukseen. Äitini sanoi ettei lapsenakaan mun flunssat mennyt keuhkoihin. Ja sen minkä jo itsekin hokasin kun toinen silmä ei enää kummemmin auennut ;) niin silmätulehdus oli myös. Näihin sain antibiootit ja toivotaan että saan taudit kuriin ennen kun synnyttämään lähden. Onhan tässä aikaa vielä (la siis 30.1).

Lääkäri kuten neuvolassakin joskus aiemmin sanoivat että ihmisen kroppa on siinä mielessä fiksu ettei synnytys helpolla käynnisty kunnes kaikki voimat ovat käytössä. Hyvin harva synnyttää sairaana. Tätä sopii toivoa, tai mieluummin toivon että flunssa loppuu nopeasti jotta pääsee jo tositoimiin. Molemmat edelliset muksut ovat syntyneet viikolla 39 ja tämä on ollut molemmissa ultrissa viikkoa isompi kooltaan. Eli päästään varmaan lähelle esikoisen 27.päivän synttäreitä.. Miehellä on 22. päivä, ehkei ihan siihen.

Ja isot onnittelut jo vauvan saaneille, niitä uutisia on aina kiva lukea että vauvat on onnellisesti kainalossa jo :heart: :heart:

Haaveilija ja tyttökö? 36+1
 
emos: toivottavasti paranet pian!

Lappitarelle supparivoimistumisia, jospa se eilinen sitten sai sen verran kyspyttelyä aikaan, että kuitenkin pääsisit piakkoin tositoimiin.

Jantulle onnea pikkuprinsessasta!!!

Tutti ja pullo tulee meillä käyttöön alusta saakka, kuten esikollakin. Vieroitukset molemmista sujui kuin vettä vajaan vuoden iässä.

Vaippagalluppiin vastaan, että kestovaipoilla on tarkoitus pääsääntöisesti etiäppäin pötkiä, mutta kyläreissuille ja yöksi meillä on varattuna kasa Liberoja. Esikkokin käytti alkuun vallan Liberoja, mutta isompana sitten joko Liberoa tai Pampperssia riippuen siitä, kumpi oli tarjouksessa. Meinasin kyllä nyt kokeilla sitten kakkosen kanssa niitä paljon kehuttuja Lidlin vaippojakin josakin vaiheessa.

Supistuksia ei ole nyt muutamaan päivään näkynyt. Eilen oli yksi suppari, jonka huomasin, mutta voimaltaan oli kuitenkin niin heikko, että tuskin siitä mitään ns. hyötyä oli.

Tylsistyminen on arkipäivää täälläkin :/ Tuntuu ettei ole mitään tekemistä, kun en oikein mitään pysty tekemään. Mahaan sattuu jatkuvasti...milloin on nitä menkkakipuja, milloin pieniä suppareita ja milloin sitten jotain muita kipuja.

Toisaalta toivon, että vauva tulisi pian maailmaan, että loppuisi kivut ja saisin jotain tekemistä, mutta toisaalta helppoahan tässä on vielä olla, kun ei ole sitä vauvaa, jossa on sitten kiinni 24/7.

Joudutaan yksi koiristamme viemään viimeiselle piikille ja aika on varattu ensi viikon perjantaiksi. Nyt olisi enemmän, kuin toivottavaa ettei vauva lähde tulemaan tätä ennen, sillä haluan olla itse viemässä koiraa pois. Mun tehtävänä kun on olla mukana myös niillä viimeisillä, raskailla metreillä.

Sef 37+3
 
Taitaa monella tulla silloin tällöin jo kivuliaitakin supistuksia. Mulla on tullu viime yönä niin että heräsin niihin, mutta ei tule enää. Aika pienet viikot on kuitenkin vieläkin, jotta kasvakoon vielä jos haluaa. Mutta jos on valmis tulemaan niin welcome baby, mä oon liian aikaisin alkanu sitä oottaa ku ennenaikaisuudesta on varoiteltu ja nyt sit jo levoton. :headwall:

Kiva pakkaskeli.. Täytyy jossain vaiheessa käydä pikaiseen ulkona..mulla kans on housuongelmaa näillle keleille. mun toppahousut on aika tiukat... siis vetskari ei hievahdakaan ylöspäin... no, vyön saa laitettua ja sit vetää pitkän lämpimän villapaidan niin ei jää sepalus vilkkumaan, heh...

täytyis siirtyä tonne opiskelupuolelle tekee yks pikku juttu...

Haidi84 37+1
 
Lappitar, mä jo ajattelin että meidän ensimmäinen tammivauva tulee pohjoiseen =) No, saattaahan se vielä ehtiä tulemaankin ;) Vaikka monella on kyllä jo varmasti ihan lähellä kans synnärille lähtö, Emmy, Mei ja Toive varmaan ihan pikapikaa synnyttelee myös :)

Täällä ei mitään muuta kuin pää täynnä räkää ja ärsyttää kun ei jaksa edes oikein olla. Yöllä ravasin monta tuntia hereillä kun toukka oli niin järisyttävän vilkas etten kertakaikkiaan saanut nukutuksi. Luulin jo että se kääntyy, mutta muuten vaan mylläs. Varmaan sokerihumalassa kun olen kurkkukipuun kiskonut eucalyptys-pastilleja jotka taitaa olla pelkkää sokeria... ja mustaherukkamehu on kototekoista kunnon sokrulientä. Potkut tuntui alhaalla yöllä kyllä niin lujina että olin varma että pian pilkistää varpaat ulos jo, todella alas on töppöset jo painuneet. Meneeköhän kalvot rikki helpommin kun niitä potkii... hmm...

Luin hesarista että influenssaakin pukkaa nyt todenteolla, mitenköhän jos semmonen vielä iskee näillä viikoilla? Tai vaikka vastasyntyneeseen vaaviin... hui, se on varmaan sairaalareissu siinä tapauksessa. Toivottavasti ei pöpöt löydä tietään tänne. :/

Jep, supisteluja ei juurikaan tänne ole rantautunut joten varmaan menee vielä useampi viikko ennenkuin alkaa tapahtumaan. Toisaalta olkkari pitää maalata, vaatekaapit siivota ja keittiön kaapit järjestellä vielä niin ei ole sen puoleen kiirettä. ;)
Kunhan vain tämä flunssa nyt häviäis taivaan tuuliin, olen aina tosi huono sairastamaan kun en malta pysyä paikoillaan...

Anni on kyllä ihan turbomamma kun käy ohjaamassa tunteja vieläkin... mulle tulee tällä hetkellä paha olo ajatuksestakin tehdä kyykkyä tai maastavetoja pumpissa... uah. Vaikka tekis hyvää semmonen mutta keväämmällä sitten toivottavasti =)

Jep, turhaa löpinää kun ei mitään ihmeellistä asiaa ole, pitää koittaa vähän ummistaa silmiä ja pötkötellä. Mies tosin laitto hevit pauhamaan alakerrassa kun korjailee meidän portaat parempaan kuosiin (leveämmät askeleet niin on helpompi toukan kanssa kulkea alakertaan jne) niin ei tässä paljoa nukuta :LOL:

runttis ja toukka 37+4
 
toive81 älä masennu moisesta, sullakin vissiin eka lapsi tulossa. Mulla kanssa esikoisen odotus ja varsinkin nyt loppupäivinä tullut olo ettei se tule ulos ikinä vaikka jotain suppareita onkin ollut. Mulle neuvolan täti, oma äiti sekä useat tuttavat ovat kertoneet ettei se eka vauva paljon välttämättä varottele. Se on sitten menoa heti eikä mitään esileikkejä tarvita :D . Näin, kun on eka odotus niin pitää vaan yrittää pitää pää kylmänä ja ajatella, että mitään varmoja "merkkejä" ei ole olemassakaan ei mihinkään suuntaan eikä mikään välttämättä tarkoita mitään. Eli oli suppareita tai ei, oli vauva alhaalla tai ylhäällä, oli maha mimmonen hyvänsä jne...Jokaisella oma suoritus niin kun urheiluvalmentajilla tapa sanoa, pää omassa suorituksessa :heart: . Tsemppiä sulle ja kyllä me päästään kanssa tositoimiin ja sitten varmaan toivotaan, että olis ollut parti päivää lisää armon aikaa :whistle:

 
Paljon onnea Tuulialle ja Jantulle!!! :heart:

Täällä on menossa joku ihme heikotuskausi, vähän huono olo kokoajan. En tiedä johtusko sitten jostain flunssasta, tuntuu että on ollu jo monta kuukautta limakalvot vähän kovilla ja oon niistäny aika pitkään, en tiedä sitten onko mulla ollu kokoajan flunssa...
Täytyy yrittää skarpata silti kun on kokoajan menossa, mulla siis ei oo tylsistymisestä pelkoa. Jotenkin onnistun järkkää itelle kokoajan menoja jonnekin enkä ehi tehä kotona mitään. Tosin haluisin jo kauheesti rauhottua kun toi käveleminen sattuu jo nivusiin..

Eilen oli tutustuminen naistenklinikalle ja nyt on rauhallisempi mieli synnytyksestä. Mutta eipä täällä sen kummempaa, toivotaan supistuksia kaikille niitä odotteleville, ja erityisesti mä jännään sinne lapin suuntaan!!! :)

Monna79 & nappula 36+2
 
Lauantaita!

Vai ei päässytkään Lappitar vielä tositoimiin, no sulla on varmaan kuitenkin jo vauvantulo aikas lähellä =)

Vaipoista meillä oli esikolla käytössä Liberot ja niitä olen yhden paketin ostanut tulokkaallekin. Jätin suosiolla ostamatta kaikkein pienintä newbornia, koska ne oli esikolle pieniä jo heti kättelyssä. Nyt on ostettu yksi paketti 4-6kg:selle tarkoitettuja, jotka varmaan menee pari päivää... :LOL:

Huomaa itsekin, että on joulukiireet kaikonneet ja vauvantarvikkeetkin saatu paikoilleen, kun ehtii nyt roikkua yhtenään netissä :ashamed:

Runttipulla kuulostaa kivalta tuo idea maalata kirsikkapuun oksia seinälle, pitänee kopioida tuota ideaa jossakin vaiheessa. Lastenhuoneeseenkin voisi maalata jotain kuvioita seinälle. Tosin meillä pojan huoneessa on tapetit, joten ne pitäisi ensin repiä pois...

Anni sä aiheutat mulle huonon omatunnon tuolla liikunnallisella aktiivisuudella...mun kaikki vaivat on vain tekosyitä, kun ei muka "jaksa" edes kävellä pumpeista puhumattakaan :LOL:

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Andie ja luumu 37 (eli tämäkös se nyt oli se täysiaikaisuuden raja :) )
 
Jantulle Onnittelut tytön tylleröisestä :heart: :flower:

Eilen kävelin neuvolaan ja sen kyllä huomaa.. häpyliitos ja nivuset on aivan tohjona |O ylösnouseminen tekee kipeää, kyljenkääntämisestä sängyssä puhumattakaan :kieh: Tällä hetkellä on sellainen olo että just nyt ei voisi vähempää kiinnostaa koko synnytys eli ei ole kiirettä lähteä synnyttämään juuri nyt :ashamed: No jospa se tästä.. Eilen just juteltiin terkan kanssa että näin loppuajasta kun alkaa olla "vaivoja" enemmän niin mieliala alkaa olla kaikkea muuta kun hyvä, mutta heti kun olo on muuten parempi eikä liitoskivut ja muut vaivaa niin mielikin on huomattavasti parempi.. Joten parempia aikoja odotellessa :D

MaMa ja tytsykkä 39+2 :heart:
 
Tervehdys,

Ei olisi kyllä aamulla pitänyt mennä kehumaan virkeää oloa sillä iski nimittäin tuossa puolenpäivän kieppeillä sellainen väsymys ja päänsärky, että oli ihan pakko mennä tunnin tirsoille. Olo kyllä helpottui, mutta toivottavasti tämä ei nyt kostaannu iltakukkumisella.

Lappitar sulla ei varmaan enää kauan mene ja toivottavasti muutkin halukkaat pääsevät pikaisesti toimiin.

Olen tässä tänään kuulostellut, että olisiko tuo masukki taasen kääntynyt istumaan. Napakammat liikkeet tuntuvat reilusti navan alla ja sellaisia kovia ulkokkeitakin siellä kokeilemalla tuntuu (olettaen että ne olisivat joko vauvan polvet tai kantapäät).

Tunnetteko te muut muuten tosta mahan päältä vauvan "ulokkeita"?. Mietin vaan, että onkohan mulla jotenkin vähänlaisesti lapsivettä kun sf-mittahan on ollut koko raskauden ajan aika pieni niinkuin koko mahakin ja tunnen tosiaan masukin luiset rakenteet tosta nahan läpi tosi selvästi, ihan siis silleen, että voin ottaa niistä vaikka kiinni :whistle: .

Toi liikunta on mulle kyllä ihana pelastus tähän arjen hulinaan. On mulle sitä ihan omaa aikaa poissa tästä hullunmyllystä. Olen siis ollutkin todella kiitollinen siitä, että olen pystynyt sitä näin kauan harrastamaan. Työkseni kun sitä vielä teen, niin onhan noissa ohjauksissa sekin pointti, että jos en itse olisi jumppaa vetämässä niin todennäköisesti kävisin samoilla jumpilla asiakkaana, joten kun vointia riittää niin miksipä siitä en sitten nostaisi palkkaakin sen liikunnanilon lisäksi ;) .

Mutta nyt valmistautumaan töihin.

Jaksamisia :wave:

:heart: Anni ja masu :heart:
 
Kirjoittelenpa minäkin jotain aikani kuluksi.

Onnittelut kaikille jo vauvan saaneille, mukavia uutisia ja kiva jännätä kuka seuraavaksi lähtee hakemaan vauvaa :)
Kaikille flunssaisille pikaista paranemista, itse pidän sormia ristissä ettei me mitään tautia enää saatais. lapset ja minä ollaan saatu influenssa rokote jospa siitä nyt jotain apua olisi. Esikoisella alkaa avoin päiväkoti ensi viikolla ja sehän se sellainen paikka on mistä niitä pöpöjä tulee.

lisämaidosta ja tutista ollut puhetta.. Esikoisen kohdalla lisämaitoa annettiin pullosta laitoksella ja hyvä niin, mulla maitoa alkoi tulemaan kunnolla vasta 3 päivää synnytyksestä. Esikoinenn kellastui myös ja lisämaito auttoi siinäkin. Kotiin kun tultiin niin pelkällä tissillä mentiin ja pärjättiin sinne 5kk ikään asti. Että ei haitannut imetystä pullosta anto. Tuttia esikko ei alkanut ollenkaan syömään, kovasti sitä yritin tyrkyttää.

Kuopuksen kohdalla lisämaitoa ei tarvinnut laitoksella,kun mulla alkoi maitoa tulemaan jo salissa ihan tosi paljon..että sitä sitten riitti =) . Tutti piti tälle kuopukselle antaa kun hän oli niin kova imemään, tissistä kun tuli vaan sitä maitoa ja maha oli jo täysi niin sitten vaan pulautettiin ja syötiin ja pulautettiin. Tutti pelasti sitten. pulloa ei kuopuskaan syönyt vain tuttia ja täysimetin häntä 6kk ja osittain 13kk.

Meillä kyllä sairaalassa sai olla ihan rauhassa, että ei tultu maitoa tyrkyttämään sitä sai itse mennä kysymään jos sitä halusi.. kakkosen kohdalla meitä ei juurikaan häiritty, kätilöt kävi esittäytymässä vuoron vaihtuessa. Molemmilla kerroilla on kyllä ollut ruuhkaa OYS:ssa, että sekin voi vaikuttaa.



Mullekin neuvolassa sanottiin, että vauva on jo alhaalla ja kiinnittynyt, että lähtö voi tulla milloin vaan.. edelliset menneet yliajalle ja molempia käynnistetty niin en osaa tätäkään odottaa ennen aikojaan =) Ja kun mikään ei vaivaa (koputtaa puuta) ja olo on hyvä niin mikäs tässä olla raskaana :D .


[/b]Seksistä ja liikunnasta[/b] ollut myös puhetta ja meillä on kyllä ihan aktiivista sillä peittojen heilutus rintamala. Alkuraskauden väsymys ja pahoinvointi aikaan oli hiljaisempaa, mutta siitä sitten taas normalisoitunut. Halujakin riittää molemmilla:). Liikuntaa sitten vähempi tullut harrastettua, kävelyllä aina välillä mutta siinäpä se. Lasten kanssa ulkoilua lähinnä.


Mutta siinäpä vähän tarinaa.Mukavaa lauantaita ja paljon supistuksia niitä haluaville!

eema 37+6
 
Tasku Venus
Onnea kaikille jotka on synnyttäneet! :flower:

Meillekin syntyi poika 29.12. klo 12.24. :heart: Mitat 3155 g ja 49 cm. Ihan hyvän kokoinen poika. :D Eli joulukuun puolelle jäi vähän hassusti. :D Itselläni järkyttävät alapääkivut, ei pysty mitään tekemään. :/ Tai nyt särkylääkkeen voimalla pääsin tähän asti. Onneksi mies jaksaa tehdä paljon, hoivaa samalla mua kun vauvaakin.
 
Anni08: Mulla vauva perätilassa ja tunnen vauvan pään tosi hyvin, kun se on joko tossa oik. kylkiluun päällä tai sitten alla. Ja se on kyllä niin luinen, että ei sitä pepuksi voi luulla, välillä oikeen puskee päätänsä, että maha on ihan hullun näköinen. :D Muuten en nyt sitten niin tarkkaan tiedä, että missä mikäkin osa on.. vauvan potkut ei enää tunnu kovin selkeesti, kun on mennyt ns. linkkuveitsi-asentoon, eli varpaat on otsassa kiinni! Niin juu ja vauvan pitäisi olla pienikokoinen ja lapsivettä on normaalisti. Mutta toivotaan, että teidän vauva olis oikein päin!

Mistä tulikin mieleen, että jokos runttipulla olet päättänyt synnytystavan..?

Vaipoista
Olen ostanut yhden paketin noita Pampersin 2-5 kilosille tarkotettuja vaippoja, niitä on jotakin kolmisenkymmentä tossa paketissa. Ja sitten on noi, mitä oli äp:ssa ja kai sieltä sairaalastakin saa jonkun vaippakassin mukaan. Meinasin ostaa noita vaippoja enemmänkin, mutta aattelin, että eiköhän noilla pari päivää pärjää ja kun on kuitenkin noita eri merkkejä, ni näkee sitten mikä sopii tälle parhaiten. Paljonkohan noita vaippoja menee suurin piirtein päivässä? Kysyy nimimerkillä. esikoinen tulossa :D

Ja tuhannesti Onnea Töyhtö pojasta!! :heart: :heart:

 

Yhteistyössä