TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

Töyhtölle onnea! :flower: :heart:

Anni08: Minä tunnen ulokkeita. Olen tuntenut jo useamman viikon. 36+1 oli kuitenkin ultrassa lapsivettä normaalisti. Tosin vauva on mulla aika iso.

Meillä tuo kuopus (2v8kk) on alkanu valvoon yöllä. Herää 03-05 ja valvoo 1-2,5 tuntia ja sit nukahtaa. Itelle aika raskasta ku ei se tietty anna munkaan nukkua. Ei itke eikä muuta mut näyttää niin ku sitä ei vaan nukuta ja leikkii ja kiusaa mua (tulee silloin meidän keskelle). Nyt jos vauva syntyis niin olispa kyllä ihanaa valvoa tuon neidin kanssa ja lisäksi vielä herätä imettään vauvaa ja herätä aamullakin aikaisin laittaan lapset kouluun :headwall: . Miehellä vuorotyö eikä ole yrittäjänä mahdollisuus pitää isyysvapaata :'( . Viikonloppuyökuski on ollu mut seki pitää tammikuun vapaata joten tuntuu että mies on lähes aina töissä tai nukkuu. Toivottavasti tuo kuopuksen ongelma johtuu nyt vaan tästä lomasta ja palautuu heti arjen saavuttua keskiviikkona.

Johjo & vesseli 37+5
 
Juu täällä on kovasti tänään yritetty häätää vauvaa ulos, mutta ei se halua tuolta lämpimästä halua ulos. No tulipa siivottua miehen kanssa kämppä oikein kunnolla. Potkuja vaan tulee kylkeen, ei kai se tykkää kun tiskaan.

Olen jo tänään ollut itkun partaalla monta kertaa, olen niin onneton tästä olotilasta. Miehellekin piti sanoa, että ei saa kiusata kun meinaa itku tulla. Ja ne kyselyt, että koska syntyy. Mullakin kun on tuota perhettä, vanhemmat+ 4 sisarusta, plus miehen puolelta perhe, niin sieltä niitä satelee. Kohta mä varmaan huudan jollekin, kun niitä kyselyjä vain satelee. No pitää vain rauhoittaa mieli.
No tiedänhän minä, että niin monet haluaa tuon pienen nähdä(tosin tällä menolla ei tuosta kovin pientä tule...), niin me vanhemmatkin. mutta kun en osaa sitä nopeuttaa..
Se siitä marmatuksesta

vaippagalluppiinMeillä on ostettu noita liberoja, miehen pojalla oli hyväksi todettu, joten niitä meiltä löytyy.

esitietolomakkeesta mistä sen olette saaneet? Koska mä en ole kuullutkaan sellaisesta täällä päin puhuttavan. Onko muita Jorviin synnyttämään menijöitä, oletteko sellaista saaneet??

tuttipullosta ja tutista Mä haluaisin, että kumpaakaan ei laitoksella anneta, ainakaan ilman mun lupaa. Toki jos menee keltaiseksi tai sokerit sekaisin, niin sitten, mutta mä haluan että olis imetyksellä jos vain luonnistuu. Ja tutin otan käyttö sitten kun oppii kunnolla tissille. Tai näin olisi ainakin tarkoitus. Meillä terveydenhoitaja sanoi, että vauvat on niin sopeutumiskykyisiä, että saavat kaiken tarvitsemansa ravinnon niistä muutamista ensi tipoista joita äidiltä tulee. Että joissakin paikoissa turhan helposti tuputetaan lisämaitoa. Mutta katsotaan miten se menee. Näin esikoista odottaessa on niin paljon hyviä ajatuksia, mutta eihän sitä tiedä miten se tosi elämässä menee.

Enpä nyt muista mitä piti kommentoida.

yritetään jotenkin saada aikamme kulumaan. Vaikka tuo hitaasti meneekin. Nyt taidan painua ruokaa laittamaan. Taas kovia nälkä.

emmi japrinsessa 39+6
 
Töyhtö ONNEA!!!!! :flower:

Täällä tuntuu myös ulokkeita =)

Sain vihdoinkin lääke kuurin poskiontelon ja keuhkoputken tulehdukseen!!! On niin kipiä jotta... toivottavasti pian alkaa helpottaan.

Vaipoista; Ostin libero paketin. Pampersia etsin kun se mainos on niin ihana :)

Tutti ja pullo Toivon tosiaan että pärjätään ilman niitä! Esikoiselle lykkäsivät tutin laitoksella kysymättä multa. TÖRKEETÄ! Mutta joo, mieluummin tutti ku peukku.. siitä on kai vähä vaikeempi vierottaa....

Huomaattekos että näin loppumetreillä onnistuu tummennukset? Ja tekstiäkin tulee ku joltain Runebergiltä :LOL:

 
Töyhtö Onnittelut pojasta :heart: :flower:

Johjo toivotaan että rytmi palautuu kuopuksella, ettei sinulla pian ole kahta yökyöpeliä :hug:
Anni tytsykkä on rt:ssa ja vettä on reilusti, ulokkeita tuntuu välillä ihan reilusti tuossa navan luona ja toisinaan sitten ylempänäkin. Tuntuu että viime aikoina noita ulokkeita on tuntunut pyörähtelevän tuossa "pinnalla" useammin kuin aiemmin, mitä lie neiti touhuaa :D

MaMa ja tytsykkä 39+2 :heart:
 
Heips, mulla sama juttu kuin Pearlilla että pää tuntuu välillä erittäin hyvin, on semmonen kämmeneen mahtuva mytikkä ;) Viime yönä tunki itseään selkä edellä niin masu oli kuin olis nahan alla amerikkalainen jalkapallo, niin hassun näkönen oli.

Kättärillä sanottiin että tuttia ei suositella alkuun ja tissille koitetaan mahdollisuuksien mukaan. Ilmeisesti siellä ei sitten tuttia eikä pulloa ihan heti laiteta. Ekaa kun odottelen niin ei mitään hajua mikä on hyvä juttu ja mikä ei. Tutin pakkasin kyllä äsken mukaan varuiksi, vaikken tiedä onko sillä käyttöä. =) Ja laitoin toukan vaatteet ja pari vaippaakin jo turvakaukaloon valmiiksi. Kassi tuli täyteen, tosin otin varuiksi useamman bodyn (vähän erikokoisia) ja sit villavaatteet ja toppavaatteet JOS on tosi kylmä. Eihän kaikkea ole pakko laittaa, mutta ei tarvii sitten miestä juoksuttaa vaatteiden kanssa kun on jo kaikkea mahdollista valmiina. Oma sairaalakassi on vaiheessa ja osan saan sinne laitettua vasta kun on lähtö, kun on käytössä kuitenkin nämä vermeet.

Toi liberon imu-juttu voi olla ihan totta, mutta jotenkin pampersit tuntuu käteen kivemmille. Pitää koklata molempia ja sit isompana niitä lidlin vaippoja. Ihan minejä lidlissä en ole nähny, eli niitä ei varmaan olekaan.

Pearl, tällä hetkellä olen kallistumassa sektioon, mutta lopullisesti päätös tehdään torstaina kun saadaan kokoarvio ja sit lääkäri varmaan kertoo enemmän noista mitoista mitä mulla on. Mutta aika varma sektiotapaus täällä.

Jeps, iltaisin olo on jostain syystä parempi kuin aamuisin tai päivisin, joten nyt vois kokeilla jotain ruuanlaittoon liittyvääkin. Alkaa sipsit ja kurkkukarkit tökkimään, pitää saada ruokaa...

Johjolle vielä, on kyllä harmi että mies ei voi vapaata pitää. Toivottavasti edes jossain välissä sitten saa vapaata niin voi tulokkaaseen tutustua ja saat säkin lepäillä. Ja eiköhän se teidän kuopuskin ala nukkumaan, toivotaan niin =)

Nyt tekemään jotain ruokaa...

 
Onnea Töyhtö :flower:

Ihana oli käydä pesemässä flunssaa pois kylvyssä, tuntui että oikein kuoriutui

;)

Vaippagalluppiin ajattelin tässä aikani kuluksi vastata, meillä molemmilla lapsilla on kokeiltu jos jotakin. Esikoisella aloitin suosiolla heti kertakäyttöisistä, oli muutenkin niin paljon uutta ja ihmeellista kaikki :) Sitten huomasinkin nopeasti että koska iho oli atooppinen niin vaippaihottumaakin tuli melkein kaikista, paitsi sitten löytyi S-Marketin oma merkki (en nyt kuolemaksenikaan muista minkä niminen, sellainen kelta-vihreä paketti..) Ja ne oli vielä kaikkein halvimpia.

Tytölle ajattelin sitten kokeilla kestovaippoja, ostin niitä käytettynä reippaasti ja olikin käytössä vuoden ajan melkein. Kova peseminen mutta ei tarvinnut raahata kaupasta vaippoja. Oli meillä tosin öisin ja kylässä kertikset käytössä. Hänellä iho on aina kestänyt kaiken, mutta pampersin vaippoja ei kestänyt. Ja arvatkaas kun kesällä oli hieno tarjous, jotenkin että kun osti neljä pakettia niin sai takaisin 20E rahaa..... No niinhän niitä ostin ja vieläkin niitä pyöritellään ja käytetään yksi silloin toinen tällöin ja aina peppu punasena..
Mutta parhaimmaksi hinta-laatusuhteeltaan olen todennut hänelle käyvän Lidlin halpisvaipat. Sekä housu että tavallisen malliset. Eli hinta ei todellakaan aina ratkaise.
Mutta jokaiselle vauvalle/lapselle löytyy varmasti omat merkit ja muut johon voi olla tyytyväisiä. Ja sehän löytyy vain kokeilemalla.
 
Onnea vauvan saaneille! Uutisia ropisee jatkuvasti, toivottavasti pääsisi pian itsekin kertomaan uutisia...

Vaippagallup: meillä on kasa kestovaippoja valmiina joita on tarkoitus käyttää, sitten on myös kaverilta saatu liberoja ja pamppersseja, kun sen poika kasvoi niin hurjaa vauhtia että jäi vaippoja yli. Katsotaan sitten mikä on meille paras. Kestovaippoja on tarkoitus ainakin päivisin ja kotona ollessa käyttää. Öisin ja kylässä varmaan sitten kertiksiä.

Sairaalakassi: vauvalle olen kassin pakannut, mutta oma on vielä harkinnassa että mitä sinne laittaa. Mietityttä noi housut että mihin sitä sitten mahtuu, varmaan ihan syytä heittää kassiin noi mammafarkut, eipähän sitten ainakaan purista ikävästi.

Esitieto lappu: mitään sellaista ei mulle ainakaan ole tarjottu ja Jorviin olen menossa synnyttämään.

Nukkuminen on käynyt tosi hankalaksi. Yöllä parin kolmen tunnin välein on noustava pissalle ja tuntuu siltä että joka kerta kun kylkeä kääntää niin herää. On nyt sitten tullut otettua päikkäreitä sohvalla iltapäivisin. Tosin se kyllä sitten venyttää aina sitä nukkumaan menoa, mutta eipä ole mitään syytä herätä aamulla ajoissa, niin onko sillä sitten niin väliä.

Kumikameli ja toukka rv 38 + 5
 
Töyhtö Onnea pojan syntymän johdosta! :heart: :heart:

Anni Tunnen kyllä ihan selkeästi vauvan jalka tai kantapää sekä peppua! =) Esikoinen oli PT:ssä ja silloin tuntui pää erittäin selkeästi. Toivttavasti teidän vauva kuitenkin pysyy RT:ssä!

:heart: Enkelitytön äiti ja Toive 36+3 :heart:
 
Pearl, meidän kakkakoneella meni ainakin 14 vaippaa päivässä ihan aluksi :D :whistle: Mutta varmaan sellaiset 8-12 on lähempänä normaala. Riippuu siitäkin, kakkaako vauva joka syötön jälkeen vai ei. Meidän mukelo tosiaan kakkasi ihan aina syötyään, tai kesken syömisen, ja roikkui tissillä oikein urakalla...

Onnea Töyhtö!

Tuttia saa kakkonen syödä, mikäli osaa imeä rintaa. Ja lisämaitoa en halua antaa ihan helpolla. Luotan siihen kysynnän ja tarjonnan lakiin, varsinkin, kun jo nyt tulee pikkutippoja esimaitoa rinnoista. Esikoinen-raukka sai heti tutin suuhunsa ja korviketta napaan, kun oli niin pitkät ajat lastenosastolla ja teholla. Siellä lasten sydänosastolla sai välillä oikein tapella että pääsi imettämään, kun hoitajat olisivat päässeet helpommalla pullolapsen kanssa :headwall:

Omaa napaa: vointi on turhankin hyvä, vaikka päivittäin tulee kipeitä supistuksia ja alapäätä vihloo välillä hirveästi. Esikoista odottaessa ei tullut mitään kipeiden supistusten sarjoja ennen vesien menoa, nyt kyllä löytyy vaikka mitä. Kertaakaan en ole vielä ollut aikeissa soittaa synnärille, mutta mullahan on käsky lähteä herkästi näytille, jos supistukset vaan jatkuvat. On sen verran kypsät paikat, että saattaa tulla vauhdilla... Ei kai tässä muu auta, kuin odotella, että jotain tapahtuisi. Meinasin kyllä miehen tänä iltana vampata, kun edellisestä kerrasta on varmaan jo useampi viikko aikaa. Jos se tehokkain ässä vaikka tekisi jotain, niin kehtaisin edes näytille lähteä ;)

Tuttiritari & kiireetön kuopus 39+2
 
haidi84: mulla on samaa ongelmaa ja jälkivuoto kestää kaiken lisäksi 6-8 viikkoa. Tosin viimeiset viikot menee pikkuhoususuojalla. Kauheet ihottumat vaikka kuin merkkiä vaihtelis tai haarovälii rasvailis. En usko että kannattaa kuukuppia käyttää. Saattaa olla repeämiä sun muuta. Ja voi saada tulehduksen herkemmin.
 
heips, semmonenkin tässä tuli nyt mieleen että mitä kaikkia vaivoja sitä synnytyksen jälkeen oikein on? En ole ajatellut juurikaan että alapää voi olla kipeänä / leikkaushaava kipeytyy, rinnat tulehtuu, vuotoja... onko niitä muitakin? Jotenkin tässä on niin täpinöissään jo että kun vaan sais toukkelin tähän maailmaan kunnialla niin ei sen jälkeistä elämää ole (siis omien vaivojen osalta) osannu ajatellakaan... sitä, miten osaa vauvaa hoitaa ja miten kaikki sujuu tietysti miettii vähän joka hetki, mutta se, että argh - omiakin vaivoja voi olla kuukausikaupalla niin en ole juur miettinyt.

Eli siis...
- vuotoja?
- särkyjä?
- tikkejä?
- tulehduksia?
----? muuta?


pohdiskeleva runttis täällä taas....
 
Miljoonat lämpimät ja vauvantuoksuiset onnittelut uusista tulokkaista Tuulialle, Jantulle ja töyhtölle.

Oon niin jännittynyt teidän kaikkien puolesta. Itsellä kun ei ollut mahdollisuutta kokea tuota "synnyttämään lähtemistä". No elän näitä teidän mukana.

Galluppiin vaipoista, niin ollaan nyt kokeiltu sekä Liberoita, Pampersseja ja muumeja. Me tykätään eniten Liberoista, tosin johtuu myös siitä, että heidän newborn vaipat ovat sopivia meidän mini vauvalle. Pampersseissa huomasin, että kun vauva on kakannut, niin sisällä oleva verkkomainen kerros jää oikein kovaa kiinni pojan pyllyyn. Erityisesti jos esim. yöllä ehtinyt olemaan jonkun aikaa. Muumitkin vaikuttaa hyviltä.

Pearl84 meillä menee päivässä vaippoja abaut 8-10. Pojalla on aika vilkas tuo aineenvaihdunta, ainakin alkuun. Ja niitä alustoja menee aika hurjasti, koska poika on kova suihkimaan :LOL: nyt siis vielä naurattaa.

Copacabana ja Luka
 
töyhtö Onnea :flower:
Vaipoista Pampersia oon paketin ostanut, kuopuksella käytin aluksi pamperseja ja sitten kun alkoi hieman liikkumaan siirryttiin liberon housuvaippoihin.
Tuttia saa syödä jos rintaakin vaan sitten suostuu imemään, lisämaitoa en mielellään anna, jos vaan omaa maitoa tulee tarpeeksi, ainakin ennen on oma maito aina ½ vuotiaaksi saakka riittänyt.

Sain ostettua itselleni kunnon goret, aivan ihanat jalassa hintakin oli kyllä aika suolaisen ihana....
Synnytyksen jälkeiset vaivat.... Mulla oli esikon synnytyksen jälkeen värkki niin hiton kipee pitkään... oli iso eppari ja muutenkin isohko vauveli mun vehkeellä synnyttää, hui, mitenköhän nyt käy... Kuopuksen sektion jälkeen ei oikeastaan ollut sen kummempaa, kun vaan normaalia haavakipua haavassa. Niin ja alku viikot oli nännit ihan törkeen kipeet vauvan imusta, mutta siitä ne sitten karaistu. Ja kun maito pakkas rintoihin oikeen kunnolla niin teki kipeetä...

Nyt saunaan ja sitten ehkä peiton heiluttelua päälle :saint:
 
Lara83
Vaippoja meillä meni esikoisella n.10 päivässä.

Runttipulla mulle tehtin välilihanleikaus esikoisesta ja se oli kyllä tosi kipeä reilu pari viikkoa synnytyksen jälkeen.. Ei tarvinnut paljon istua.. :whistle: Haava ei onneksi tulehtunut tai mitään, mutta jälkivuoto, kova helle ja leikkaushaava alakerrassa ei oo kiva yhdistelmä. Hoitona oli perus paracetamol ja tarvittaessa lisäksi ibuprofeenia ja reilusti viileitä suihkuja. Tikkejä taisi tulla 5-6 kpl.

Esitietolappua ei ole ollut tässäkään raskaudessa, kuten ei ollut esikoisenkin aikaa. Ja synnärinä siis Naistenklinikka. Eli se on ihan sairaalakohtainenjuttu..

Johjo toivottavasti yökukkumiset loppuu, meillä oli joku aika sitten sama homma. Esikoinen heräsi "seurustelemaan" klo 03 ja valvoi helposti pari tuntia.. |O
 
haidi84 mulla kans kuukuppi ollut käytössä ja se on kyllä paras.(mulla Lunette merkkinen ja sen käyttöohjeissa sanotaan, ettei suositella synnytyksen jälkivuotoon tulehdusriskin vuoksi). Aina olen kammonnut noita kertakäyttösiteitä, joten huutonetistä olen ostanut Kesto pikkuhousunsuojia ja (paksumpia siteitä keskenmenon jälkivuotoon) nyt voin käyttää niitä synnytyksen jälkivuodossa. Saa pestä omalla pesuaineella ja tosi kuumassa, niin on kuule hyvät. Mulla semmosia ihania pehmeitä flanellisia nallesiteitä ja lumitähti pikkuhousunsuojia.. olemattoman pieni neppari ei tunnu ollenkaan.. kokeile jos kestoista olisi apua...

Runttis mulle kans ihan uutta kaikki vaivat. Tuntuu että joka päivä tulee vastaan uusia ja kamalampia juttuja. Mua etoo etenkin nuo peräpukamat. Äidillä tuli mun kans niin pahat, että leikattiin.. luin Norjalaisen lastenlääkärin kirjan synnytyksestä ja hän kehoitti työntämään pukamat vaan puhtain käsin takaisin suoleen ja kun pullahtaa ulos, niin uudestaan vaan.. no huh! Ei vaan tajua..

Arvatkaapa vaan jännäänkö minäkin täällä tuota Lappitarta ja kun huomenna olisin menossa sen esikoisen synttäreille.. onko juhlia vai...? ei meinaa pysyä nahoissaan :D

Mulla on nyt synnytyslaukku pakattu. Vauvalle oma ja sitte mulle reppu. Lämpimiä vaatteita ja molemmille ihan pari vaatekertaa. Kun joutuu kuitenkin niin kauas, eikä tiedä vaikka jäisi ylimääräiseksi yöksi miehen siskon luo.. tai jos auto leviää välille, niin ei tarvi sitten palella...

Reipasta mieltä nyt vaan kaikille :heart:
 
Tsemppiä ja jaksamisia kaikille joilla on ollut raskasta!
Vaipoista: meillä on kestovaippoja ja tämän lisäksi pieniä Muumi-vaippoja. Lähdetään pikku hiljaa kestoilemaan. Katsotaan sitten miten se kahden vaippaikäisen kanssa onnistuu :whistle:
Synnytyslaukku on ollut pakattuna jo useamman viikon ja myös vauvalle kotiintulokamppeet odottaa tuossa turvaistuimessa.
Jälkivuodoista on ollut juttua. Itse toivoisin että loppuis vähän nopeemmin. Mä meinaan vuosin puolisen vuotta esikoisen jälkeen ja sitten menin yksityiselle gyneen ja alakerrassa oli joku kiinnike, verimöhkäle joka aiheutti vuodon. Otti pois ja heti loppui vuoto.
Alakerrasta vielä, et esikoiseta tehtiin tosiaan eppari ja laitettiin monta tikkiä. Oli kyllä niin kipeet paikat monta viikkoa, istuminen ei onnistunu lainkaan ja olo oli kuin neitsyellä sitten kun siihen asiaan päästiin.
Onko teillä tullut mitään mielialan muutoksia?
Joku taisi mainita itkemisistä. Itsellä on lähinnä huoli tulevasta ja ehkä tietyllä tavalla syyllinen olo kun tuon esikoisen raskaus oli sellainen SUURI ja ihmeellinen asia ja nyt ei oo ehtinyt kauheesti leijumaan pilvissä kun tämä on tullut tähän perään niin nopeasti. Esikoinen siis 1 v 8 kk kohta puolin. Suunniteltu raskaus tämäkin, mutta itse sitä pelkää et miten rankkaa on kahden pienen kanssa. Meillä esikoinen on temperamenttinen ja vauhdikas tyyppi ja nyt se on koetellut vanhempien hermoja tempuillaan. Välillä mietinkin et millä ajalla me hoidetaan tuota vauvaa... Ehkä tämä on tietyllä tavalla hormonaalistakin, mut välillä tuntuu et menee hermot tuohon yhteenkin lapseen. Ja silti sitä on oikeasti niin onnellinen näistä molemmista!
 
Mulla tuli sit vissiin limatulppa(a). Ei kyllä ole odotusta että synnytys piakkoin alkais koska esikoisestakin meni tasan viikko vielä ennen kun syntyi. Epäilen limatulpaksi kun ei mulla ole tullu (juurikaan) edes valkovuotoa tässä raskaudessa ja nyt sit kun pyyhin vessassa niin paperiin jäi iso venyvä limaklöntti :x . Verta tai muuta siinä ei kyllä ollut, mut enpä tuolle limalle muutakaan selitystä keksi. Sori tämä ällöttävä kuvaus :x :ashamed: . Varuilta kuitenkin että jos en ole muutamaan päivään listaa päivittämässä niin todennäköisesti olen sit itse synnyttämässä. Jokatapauksessa jossakin vaiheessa tässä kuussa kuitenkin muutaman päivän olen nettipimennossa sairaalassa ja päivitän listan kotiin päästyäni.
 
Johjolle tsemppiä!! Mielenkiinnolla nyt sitten odotellaan ootko lähtenyt synnyttämään pikapuolin :)

Töyhtölle paljon onnea joulukuisesta pojusta!! :flower:

Anni kyselit ulokkeista. Mulla vaavi RT:ssa ja kaikenmaailman ulokkeita on tuntunut jo tosi pitkän aikaa. Terkkarin mukaan vaavi on jotenkin jännästi vähän kippurassa. Siksi ilmeisesti luulin joulun aikaan että se oli poikittain. Jalkaa tunkee myös monta kertaa päivässä oikeaan kylkeen :)

Esitietolomakkeesta mulla ei mitän hajua..ei ole sellaista tarjottu.
 
Laskeskelin tässä, että maksimissaan enää 17 päivää vauvan tuloon. Viikko laskettuun ja sit täällä odotellaan vissiin tuo 10 päivää ennen kuin käynnistetään. Mä en malta enää odottaa :whistle: .

Esitietolomakkeesta: Esikon aikana 2005 täytettiin Kysiin lappuun missä kyseltiin kaikki sairaudet, ongelmat, hätäkastenimet yms. Nyt käytössä virtuaalinen pikkuhaikarajärjestelmä, mikä täytetään netissä (sisältää siis samat tiedot kuin tuo lomake) ja josta sairaala sit lukee tietonsa. Täälläpäin ei ainakaan ole neuvolalla ja sairaalalla yhteistä tietokantaa, josta voisivat katsoa raskauden aikaiset ja synnyttäjän terveystiedot.

Vaipoista: Esikolla käytin aluksi pampersseja, joista sitten siirryin lidlin vaippoihin. Ominaisuuksiltaan aivan samanlaatuisia ja sopivat tytön atoopikko iholle, toisin kuin esim. muumit, jotka lisäsi ihottumaa. Vauva-aikana mulla oli tapana imetyksen ajaksi napata esikolta vaippa pois ja laittaa harsoa alle. Sinappikone nimittäin käynnistyi aina imetyksen aikana. Lisäksi sai olla ilmakylvyssä aina kun mahdollista, joten vaippojakin kului vähemmän. Öisin en vaihtanut vaippaa ollenkaan ellei ollut sitten kakannut.

Synnytyksen jälkeen: Aika jonka voisin skipata. Vuosin sen 6 viikkoa ja se oli ihan tarpeeksi. En ole koskaan osannut käyttää siteitä, joten olo oli kuin olisi vaipat housussa kulkenut. Lisäksi muistan edelleen vessassa käynnin synnytyksen jälkeen. En muista millon olisin pelännyt yhtä paljon, vaikka ei ollut epparia leikattu, en ollut revennyt. Se kyllä sattui |O . Yks mikä myös oli ongelmana, niin alapään kuivuus. Sahara muutti sinne puoleksi vuodeksi, kunnes vaiva korjattiin hormonivalmisteella. Eipä ainakaan seksiä tarvinnut silloin edes yrittää ajatella. Onneksi palkinto tuli etukäteen, joten tuo kaikki on pientä siihen verrattuna mitä sain :heart: .

Tänään oli synnytysvalmennus ja täytyy sanoa, nyt ensimmäisen kerran synnytyksen oikeasti oikeasta kuvakulmasta nähneenä, että auts. Omassa synnytyksessä ei tehnyt mieli liiemmin katsella pään tuloa. Jännä tuo naisen kroppa mihin kaikkeen se venyy. Siellä tippa silmässä katselin ja yritin itkua pidätellä :whistle: . Samalla sai kyllä taas tuoretta tietoa miten se homma kulkeekaan.

Nyt uniukkoo moikkaamaan. Hemppa varmaan laskussa, kun väsyttää koko ajan :/

Amino

 

Yhteistyössä