TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

tervetulot alien ja chamorpris ei ollu alien sun mies sun arvonen. jaksamisia :hug: onko sulla apujoukkoja kummiski?meinaakko yksin mennä synnyttään? anteeksi utelut. ei tietenkää pakko oo vastata.

saas nähä koska tulee vauva uutisia seuraavan kerran. no ainaki runttipullalla ja perlilla ja mamalla taitaa olla nyytit jo. noh, innolla odottaen uutisia.
 
Tervetuloa uudet! :D

Sef Voiko se kuitenkin olla lapsivettä? Kun noin holahtaa?? Vaikka kyllä toki näin loppusuoralla voi tulla tosi vetisia valkovuotoja. Limatulppaan sekaankin voi myös olla veriviiruja/valeanpunaista... Toivottavasti sinulle tulisi niitä supistuksia mukaan niin ei tarvisi niin miettia... =)

Mimssu Sinuna kyllä vaatisin lähetten PLV.tä varten jos sinulla oli joulukuussa tommoinen kokemus... toki minulla pissassa ollut useasti leukarit plussalla ja pari kertaa proteinit plussalla ja se ilmeisesti ollut valkovuodosta/hiivatulehduksesta johtuvia, kun pissaviljelyt olleet aina negatiiviset.

Kirppunen Suositus on että raskauden seurantaan sisältyy 3 lääkärinkäyntiä. Ja se oikeasti kuuluu kaikille. minkätakia teidän kunta ei sitä tarjoa on aika jännä, mutta minun tietäkseni sitä voi itse vaatia ja kunta pitää sen sitten tarjoakin!

ON: Ei uutta täällä... :whistle:

:wave: :wave:
 
Alien tervetuloa ja mua ainaski lohdutti kuulla, että sulla on siellä karvakuono kaverina odottamassa pienokaista.. Ei varmasti ole mitään hätää, kun se pitää teistä huolta :D
Minkäs rotuinen muuten karvakorvasi on? Meillä täällä kaks sekarotuista noutajanpuolikasta..

Chamorphis Hei vaan sullekin!

Dallaspulla ohjeita kehiin :p

...öitä kaikille

:heart:
 
Hei taas,

Cruella on mulla apujoukkoja ja ihania ihmisiä onkin. En ois pärjännyt ilman niitä. Mun sisko tulee mukaan synnytykseen. Aluksi mietin, että menisin yksin mutta kun tajusin, että se homma saattaa venyä moni moni tuntiseks niin päädyin siihen tulokseen, ettei oo viisasta lähteä siihen hommaan yksin...ja voi olla, että se kipujen kovuus yllättää eikä sillo todellakaan halua olla yksin. Eihän tää odotusaika mitään ruusuilla tanssimista henkisesti ole ollut mutta parempi näin ku huonossa suhteessa...

Anar mulla on kans sekarotunen karvamies. Paimenkoiraa siinä on mutta muusta on kyllä vaikea mennä sanomaan...sen äippä kävi aikoinaan metsäreissulla ja tuli paksuna takasin, joten isästä ei tietoa...ja äitikin siis kunnon coktail..mutta sekarotuset onkin parhaita :D eipä tuu toista samannäköstä vastaan :)

Pitäis yrittää varmaan saada yövaatteet päälle...päivärytmi on kääntynyt hieman pyllylleen ja jotain pitäis tehä, että se taas normalisoituis...vaikka vauvan tullessa rytmit on varmaan kaukana normaalista. Mutta ei oo kivaa kun saa unta vasta 3 aikaan yöllä...

Sef kuulostaa kyllä lupaavalta. Ehkäpä pääset kohta tositoimiin. Mäkin haluaisin, että ois ees jotain merkkejä lähestyvästä synnytyksestä mutta sitten taas toisaalta koko ajatus vähän pelottaa ja tuntuu, että en oo IHAN vielä valmis siihen kaikkeen...no, jokainen meistä poksuu just sillo ku pitääkin, eli sit kun vauva on valmis tulemaan päivänvaloon...sitä odotellessa

Alien 39+3

 
Huhhuh!! Vihdoin sain kurottua kiinni teidät :LOL: Tekstiä on tullu ihan älytöntä vauhtia, enkä oo joutanu oleen kerralla niin kauaa koneella jotta olisin ehtiny lukee kaikki...

Eli Cruella, täällä edelleen ollaan kokonaisena :)

Tuulia, Toive, Daizz, Mei ja Piiloblondi Onnea tyttäristä :heart: :flower:
RouvaRosmariinille onnea pikku-ukosta :heart: :flower: Melkoisen kokoinen jässikkä on ollu :D

Lara, meillä olis sama vaatekerta tulossa vauvoille kotiinlähtö päivänä :D Jännä sattuma!

( . ) Täällä on menty pää kolmantena monta pvää, ei siis ole paljon ollu toivoa et olis saanu rauhassa lekotella :/ Alkaa jo ottaa päähänkin tämä meneminen, kun haluaisin silti hetken hengähtää ennen kun vauva syntyy... Eli siis, kyläilyä ollu (kaikki soittelee käymään, miksihän porukka ei käy täällä...) koiran puisto reissut on pitäny hoitaa (ollaan toisia koiria treffattu koska en lenkille kykene...) sit piti muksujen kans käydä luistelemassa, mäkeä laskemassa ja uimassakin! Tämä koko vko on ollu melkoista rumbaa... Noh, nyt illalla sit klo 23 aloin imuroimaan ja moppaa lattioita, ajattelin viel et jos jaksais laittaa vähän noit vauvan tavaroita (vaipat yms) paikoilleen...
Hillitön väsymyskin olis, ja huomenna aamusta painelen Ouluun sohva ostoksille!! Ei tuu mtn... sit kun ukko on koko ajan töissä niin kaikki kotihommat jää tietty mulle, niin en niidenkään puolesta saa levätä |O Maanantaina on se Oysin aika niin sit kai selviää (toivon mukaan!) milloin alkavat käynnistää vai alkavatko ollenkaan...

Hillitön valitus teksti taas tuli :ashamed: Okei, itse aiheutettua tämä uupumus, mutta minkäs teet... ei osaa olla paikallaan ennen kun on ihan loppu...

Raahauduin kerhoonki lasten kans tänään. On se kumma kuin ihmisillä jaksaa kiinnostaa tämä raskaus :LOL: Koko ajan joku kyseli tai oli mahaa kokeilemassa. Poikaa veikkasivat tulevaksi kun maha on niin edessä eikä kuulema takaa huomaa :D

Alien ja Chamorphis, tervetuloa joukkoon!! Aina tänne uusia mahtuu :D

Uusia vauva uutisia on ihana odotella :heart: Toivottavasti niit satelis taas kohta :D

Nyt taidan kuitenkin mennä laittaa noi vauvan kamppeet jokseenkin kuntoon niin pääsen nukkuuki kohta...

Mrs O & Nti Eelis 37+6
 
Eli pääsinpä minäkin lopulta ilmoittautumaan... Eli pikkuneitimme otti varaslähdön viime vuoden puolelle ja syntyi 30.12 klo 4.56 rv 38+3. Painoa oli 3610 g ja pituutta 50 cm, pipo 35 cm. Synnytys oli nopea ja "helppo" - vajaat kolme tuntia kaikkineen ja ponnistus 3 min. Mutta sairaalassaolo sitten venyi miltei viikkoon kohonneiden bilirubiinien takia, sinivalossa olitiin kuten esikoisenkin kanssa. Olin kyllä jo asiaan henkisesti valmistautunutkin, kaksi aiepaakin kun ovat olleet keltaisia, keskimmäinen tosi selvisi ilman valohoitoa.

Vauva-arki sujuu suht' mukavasti, tissitellään, nukutaan ja ihmetellään maailmaa. Isosisarukset ovat tulokkaasta kovin innoissaan, suukottelevat ja halailevat turhankin innokkaasti.

Onnea kaikille jo vauvan saaneille ja tsemppiä odottajille loppumetreille!

-Niiskiss ja neiti 2 vkoa 3 pvää-
 
Niiskiss ONNEA Tytöstä!!! :flower: :heart:

sef sulla taitaa synnytys lähestyä :D

emmy se tosiaan tais päästä onneks menemään :D Ihana ja jännä odottaa koska sieltä kuullaan vauvauutiset ja synnytyskertomusta =)

On se niin kiva lukea ja kuulla miten kaikilla mennyt synnytys. Ja Pearl & runttipullakin varmaan kohta palaa vauvanhakureissulta kertomaan uutiset :D oi että tää on jännää!!!

Alien kiva että saat siskon mukaan synnytykseen :) on se varmasti kivempi kun on juttukaveri ja tuki mukana sen ajan....ei tarvi yksin kärvistellä ;) tsemppiä sulle jo nyt sitten kun lähtö tulee :hug:
Ja noista oireista vielä...mä kans oon miettinyt että voisko olla vaikutusta kun alkuraskaus ja raskausaika muutenkin aika oireeton niin ei tuo synnytyskään enteile mitenkään :whistle: mulla kun ei pahemmin oo ollut raskausoireita eikä ennakoivia synnytysmerkkejä kummastakaa edellisestä eikä näy nytkään olevan. elikkä odottaa vaan saa kärsivällisenä!

Hah ja kärsivällisenä :LOL: no yritys hyvä,mut välillä alkaa jo niin ärsyttää tää ISO olo |O ja kiukkusuoni on kaiken aikaa kireellä ettei niin kiva. mut LA senku lähenee ja kyllä tää vauva PIAN alkaa ulostautumaan....lohduttavaa :D

mmamaa 39+4 :heart:
 
Onnea kaikille vauvan saaneille!!! :flower: :flower: :flower:

Sef taitaa olla lapsivettä. Limatulppa on melko kiinteetä limaa. HUI::::

EMMY Taitaa olla vauvaa hakemassa, toivottavasti. :heart:

Täällä tänään LA... nyt neuvolaan!
 
Tervehdys vaan täältäkin!
Vielä yhdessä kasassa vaikka viikkoilla 40+6 mennään :snotty: Takana viikko lähes nukkumatta ja kiukun läikät omasta olotilasta poskilla sen kuin syvenee (hyvä pääsiäsnoita look´) .Iltaisn noita aikas koviakin suppareita monta tuntia ja sen veraan "juilimista" ettei saa nukuttua. No parina viime päivänä on tullut "limaista venyvää vuotoa" joten jotain varmaankin tapahtuu.. Ja tänään tämä kova menkkamainen jomotus+ supparit alkoivat heti aamulla suht kipeinä joten eletään toivossa :) Neuvolaan olen menossa puoliltäpäivin ja katsotaan mitä mieltä siellä ollaan...
No ainakin tiedän nyt mitä sananparsi Odottavan aika on pitkä, tarkoittaa!!
Tsemppiä kaikille ja mukavaa ,että porukka lisääntyy =)
 
Huomenia kaikille! Hyvä että tulee uusiakin, kun tuntuu, että joukko vaan harvenee kovaa tahtia, ja niin sen tietysti kuuluukin... ;) Onnittelut Niiskikselle!

Täällä on alkaa pikkuhiljaa tuntumaan jotain harjoitussuppareita, mutta on kyllä vaikea erotella milloin maha kovettuu supistumaan, ja milloin siinä on muksu vatsan pintaa vasten. Mutta menkkakipuiset erottaa kyllä. Tulee ihan pöljä olo, kun yritän pienenkin kivun tullessa hengitellä ja rentouttaa leukaa, kun terkka (on myös kätilö) väitti, että leuan rentouttaminen rentouttaa myös kohdunsuuta... Ei kai siitä tietysti haittaakaan ole... :snotty:

Argh, posti tuli, eikä sitä lehteä vieläkään.. Ihme homma, kun eivät saa edes laskua laitettua... Eipä sillä muuten mikään kiire ole, mutta kun siinä tulee mukana hoitolaukku, ja sen haluisin jo katteltavaks...

Päivänjatkoja!

Vetku ja täydentäysi maha 38+2
 
Niiskiss, onnea pikkuisesta :heart: :flower:

Täällä kans harkkasuppareita kyl tulee, mut ei mtn jotka auttas asiaa eteenpän :/ Noh, taidan varalta ottaa neuvolakortin mukaan sinne shoppailu reissulle...

Sinne siis :wave:

Mrs O
 
Tervetuloa alien ja Chamorphis!

Onnea Niiskiss tytöstä :flower:

Tänään mennään miehen kanssa elokuviin. Saatiin joululahjaksi liput ja ne on kyllä puoli vuotta voimassa, mutta päätettiin nyt mennä ennen vauvan syntymää, kun sitten ei tiedä, koska pääsee, kun vauva syntyy. Lapset menee yöksi hoitoon. Lasten piti olla vain sen aikaa hoidossa, kun ollaan elokuvissa, mutta miehen vanhemmat halusivat sitten ottaa yöksi. Eli ensi yönä olisi hyvä synnyttää, kun lapsetkin valmiiksi hoidossa. Mutta tuskin niin tulee tapahtumaan, ei ole mitään oireita vielä.

Emos 39+0
 
Tervehdys mpa! Minäkin olen tenyt tuota samaa ,sillä kiertoni on enemmänkin tuota 30-35 luokkaa!! Nyt siis 40+6 suppareita ja limaista vuotoa on kyllä senverran ettei juuri saa yöllä nukuttua :snotty: Yritykset ajatella positiivisesti ovat aikas vaikeita vaikkakin minulla on ensi viikon torstaina 41+5 ja yliaikakäynti NKL:lle .Ei paljon auta :ashamed:
No eiköhän meille jo ensiviikolla viimeistään jotain tapahdu!! Ja hei helmikuuhun mennessä on ainakin varmasti masuakki sylissä :LOL:
 
Lapsivesiveikkaajat: Kyllä mä aika varma olen, ettei ole vettä tai siis voi siinä sitä vettäkin mukana olla, mutta kun asiasta soitin, niin sanoivat, että jos on vettä, niin sitä tulee kyllä sitten lisää oikein reilusti. Eikä näin siis ole käynyt.

Alien: Mä olin esikon kohdalla yksin odottaja. Mies otti ja lähti kun olin muistaakseni kolmannella kuulla. Löysin kyllä heti uuden miehen, jonka kanssa olin sitten seuraavat 2,5 vuotta mutta alusta lähtien oli selvää, ettei mies ole lapselle isä tms. vaan ihan vain minun mies. Tämän vuoksi siis olin siltikin yksin odottaja vaikka seurustelusuhteessa sitten elelinkin.

Synnytykseen otin tukihenkilön mukaan (tuolloin oli ainakin olemassa sellainen yhdistys, kuin Kiikkukaisat) ja kandikin oli 95% ajasta siinä läsnä. Onneksi, sillä yksin synnyttäminen ei olisi ollut mun juttu.

Vauvan kanssa yksin elo ja olo sujui alusta asti ihan luonnollisesti, enkä kokenut sitä mitenkään erityisen rankkana ajatellen sitä yh:n roolista katsottuna, sillä eipä mulla tuolloin ollut kokemusta siitä, mitä se olisi voinut olla, jos siinä olisi ollut mies apuna. Ei ollut siis mitään mihin verrata :)

Tsemppiä sullekin siis yksin odotukseen ja vauva-arkeen. Itse en ainakaan kokenut sitä mitenkään erityisen rankkana :)

Niiskissille onnea vauvasta :)

(.) Vähän nyt taas toistan itseäni, mutta limaa, limaa ja limaa. Luulen kyllä, että nyt se rupeaa olemaan loppu, sillä sitä on tullut jo yli ruokalusikallisen verran arvioni mukaan ja olen lukenut, että sen verran sitä suurinpiirtein tulisikin kaikenkaikkiaan. Tänään se oli aamusta vaaleaa jossa oli tummia veriviiruja, mutta nyt se oli enemmän kellertävää ja sitä tuli selkeä klöntti.

Vessareissun jälkeen jostain syystä on tullut aina muutama napakahkompi suppari, mutta ei sen kummempaa. Vieläkään ei olotilassa ainakaan ole merkkejä lähestyvästä synnytyksestä tms.

Mulle on muodostunut addiktio kestovaipoista...eilenkin ostin niitä taas 9 lisää. Tästä syystä mun pitää nyt pyytää että vaikka kuinka kinuisin, niin ÄLKÄÄ MYYKÖ MULLE VAIPPOJA!! :D

Sef 39+2

 
No hei vaan taas :) Eilen oli koko päivän harjotussuppareita iltaan asti mutta yöllä ei sitten taas mitään. Pah, ei nistä taida mitään hyötyä edes olla. Alkaa uskonpuute kohta vaikka ei tässä nyt olla vasta kuin muutama päivä lasketun ajan yli, tässähän voi vielä mennä moooooonta päivääääää...Mmamaa, eiköhän nää masut lörhdä jossain vaiheessa :D

Niiskiss, ihanaa, paljon onnea tylleröisestä! :flower:

Sef, no sielläpä lorahtelee, toivottavasti pääset kohta vauvanhakuun!!

Emos, ihanaa leffailtaa!! :)

Anni, hui sielläpä on tapahtunut myös! Onneksi ei mitään ikävää merkannut. Jospa se vauveli sieltä sitte kohta lähtis tulemaan :)

Alien ja Chamorphis, mukaan vaan! :) Ja alienille voimahali, ei tosiaan tainnut olla kovin kypsä tuo mies.. Ihana kuitenkin lukea miten positiivinen olet!
Meillä on 8 kk vanha cockerityttö oottamassa sitten vauvaa kotiin kun sitten joskus kotiin tullaan:)

Kiitos noista pissa-kommenteista kaikille. No kyllä mua juu alkoi vähän häiritsemään. Ja kun mulla on vielä estolääkitys päällä ettei sama toistuisi ainakaan ennen synnytystä. Sen sairaalaviikon olin kyllä niin kipeä että jos se toistuu niin ei kyllä synnyttämisestä tule yhtään mitään. No täytyy vaikka vielä kysyä neuvolan tädiltä että onko nyt ihan varma ettei tarvi tutkia sen enempää..

Emmy ja moni muu taitaa tosiaan olla hakemassa nyyttiä kun on melkoisen hiljasta palstalla verrattuna viime viikkojen kirjotuksiin.. :)

Pakkaspäivää kaikille! :)
 
Sef kiusaan sua vielä vähän http://meemeli.vuodatus.net/

Neuvolakuulumisia kaikki oli hienosti! Neuvolantäti teki sisätutkimuksen ja siis kanavaa jäljellä 2,5 cm ja ulkosuu sormenkärjelle auki. (mitä ikinä meinaakaan) Sanoi täti vaan, että olettepas täynnä lasta :D sf 32 cm ja lapsi on siis aivan ylhäällä edelleen.. varattiin vielä aika lasketulle päivälle ja silloin lääkäri ultraa lapsen koon ja istukan kalkkeutumista yms..

Ei muuta kuin unta palloon.. lepäilen tässä rauhassa nämä viimeiset päivät
 
Hei kaikki,

meille syntyi 9.1. suloinen tytär :heart: 50 cm ja reilu 3 kiloa pikkuisella mittaa!
Kotiuduimme toissapäivänä ja nyt nautimme ihanista ensipäivistä kotona. Vauva on aivan ihana, tosi rauhallinen ja syötävän suloinen :)

Yritän myöhemmin saada keskustelun kiinni, Onnea kuitenkin kaikille vauvautuneille ja teille, jotka nyyttiänne vielä odotatte, tsemppiä tarpeen mukaan!

Arabia ja pikkuinen 1 vko

p.s. Ensimmäistään odottavat: tämä on juuri niin ihanaa kuin vain voi kauniimmissa unelmissaan kuvitella :heart:
 
Onnea Niiskiss ja Arabia tyttäristä. Ihanan nopealta kuulosti tuo Niiskiksen synnytys.
Chamorphis mukaan mahtuu vielä näin viime metreilläkin. Mukavaa kun on paljon palstailijoita kirjoittelemassa kuulumisia. Harmi kun jotkut eivät ole enää kirjoitelleet, tuolla etusivulla on useampi tammikuun alkupuolen LA-nikkejä, eikä ole tullut tietoa vauvoista. No, kaikilla ei tietenkään ole aikaa ja ehkä se on joillakin sitten vaan unohtunut kuulumisten kirjoittelu.
Mpa ja Niisku1 samassa veneessä ollaan. Meidän odottavien aika se on superpiiiiiiiiiiitkä. Harmillista jos Niisku1 nukkuminen on mahdotonta ja olotila todella tukala :hug:
Jonna ja Papu rv 41+1
 
Chamorphis
Niiskis ja Arabia onnittelut!
Jonna kiva kun mahtuu mukaan! Täälä tosiaan on vähän enemmän omia aikalaisia kun tuola esikoista odottavissa. Mukava lukea noita kokemuksia synnytyksistä ja muutenkin miten on sujunut näin viime metreillä. Rupee oleen vähän tuskainen olo välillä itellä kun haluais jo saada sen lapsen syliin. Mulla ei onneksi oo mikään hirveen suuri maha et saan vielä nukuttua ihan hyvin sillon ku ei supistele. Liitoskivut kyllä kiusaa, häpyluu tuntuu olevan ihan romuna. Ja eilen rupes tuntuun enemmän painetta tuola alakerras et kaippa täälä laskeudutaan kovaa vauhtia! :D
Arabia oli muuten tosi ihanasti sanottu! :heart: Sitä odotellessa...
Jos joku päivittää tota etusivua ja haluaa lisätä mut sinne niin ikää on 29 vuotta ja synnäri on VKS ja se LA oli siis 20.1

Chamorphis ja Nasu 39+3
 
Moi!

Onnea Niiskiss ja Arabia pikku prinsessoista :flower: :heart:

Jonna -75
eipä noissa pikkuhaalareissa ollut kauheasti valikoimaa. Ostettiin lopulta Anton&Ninasta tuommoinen tummanruskea Reiman puku. Siin on fleece-vuori ja sen saa tarvittaessa pussiksi, joka on ihan kätevää. Mietin vaan, että aika isolta näyttäätuo 56cm:n puku. Mutta jos on ihan hervottoman kokoinen, niin pitää käyttää pussimallisena ensin. Ja tuleehan sinne villavaatetta yms. täytteeksi. Eli pitkällisen harkinnan jälkeen ostettiin ihan peruspuku, kyllä pitkään miettiminen näin tärkeässä asiassa on fiksua ;)

ON: tänään ollut taas enemmän supistelua ja vihlomiskipuja. Myös selkä ollut tänään taas kipeämpi. Nyt kun on käyty kampaajalla ja toppapukukin haettu, niin saisi vauva syntyä.

Sain just esikon nukkumaan, meinas olla vähän yliaktiivisuutta, kun oltiin aamupäivä sisällä. En viitsinyt lähteä noiden supistelujen vuoksi ulos, kun täällä on sen erran pakkasta, että ois pitänyt esikoista pukea varmaan 15minuuttia. Laiska äiti :ashamed: , mutta oikeasti tuo selkäkipu yhdistettynä vähän kivuliaampiin suppareihin hidastaa kummasti tahtia. No ulkoillaan sitten iltapäivästä.

Nyt kahvinkeittoon!

Niin, meinasi unohtua: tervetuloa Chamorphis ja Alien :wave: ja etekin alienille tsemppiä loppuraskauteen ja elämään vauvan kanssa :hug:

Andie ja luumu 38+6
 
Onnea vauvautuneille taas kerran :heart:
Dallaspullat tein tällä ohjeella kaksinkertaisen annoksen, on muuten hyviä
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/9230/Dallaspulla

Viisaudenhammas taas kenkuttelee, syntyis jo tää lapsi niin saisivat kiskaistua hampaan pois!
sef ja alien mä kanssa jäin raskauden puolivälissä esikkoa odottaessa yksikseen, no parempihan se oli yksin olla kun mäntin kanssa kimpassa. Esikoisen isä ei pidä meihin mitään yhteyttä.... Hyvin pärjättiin kahdestaankin :)

Mies huutaa kaffeelle juu taitaa joutua pullankin ottamaan :p
 
Anar: Noi Hello Kitty hahtuvat...MULLE SEMMOSET HETI! Tai siis vauvalle, mutta kuitenkin :D

Miehelle menin jäämään kiinni vaippakaupoista, kun niitä tulla tupsahti tänään postiluukusta. Oli siinä sitten vähän selittelemistä mutta ehkä ihan hyvä näin...veikkaan että jatkossa mies napauttaa mua näpeille, mikäli meinaan tilata vaippoja lisää :LOL:

Arabialle onnittelut vauvasta!

Sef
 
Kirppunen, samma här, odottelen myös että saisvat viisaudenhampaan kiskottua pois häiritsemästä. Tai ei ne oo vielä puhjenneet mutta vaivaavat sen verran että ainakin yksi leikataan.
Ja pullia saa tulla leipomaan meillekin! :D Toiskohan mieheke jotain kaupasta töistä tullessaan..

Hyvin huomaa, että alkaa aika käydä pitkäksi, mähän en tänää muuta näköjään saakaan aikaseks kuin palstailua :p
 

Yhteistyössä