**Tammikuun Tuhisijat 2013**¨~ELOKUU~

Hei!
Kirjottelu jäänyt, kun olen ollut viimeiset kolme viikkoa kipeänä. Flunssa ja poskiontelon tulehdus, ihanata.

Äitiyspakkaus otetaan. Uusi pakkaus on ihan ok, muutama tosi kiva ja muutama vähemmän kiva, mutta niin se aina menee.

Täällä ekat liikkeet tuntuivat 17+0 viikoilla ja nyt tuntuu joka päivä selvemmin. On se ihanaa :). Sf-mitta oli neuvolassa 15 cm. Itse en saa kyllä kohdun pohjan korkeutta tuntumaan, ja nla-tätikin sanoi ettei tunnu kovin selvästi.

Mitäs muuta... Ei mulle oikein muuta kuulu. Oon voinut sairastelua lukuunottamatta aivan hyvin. Masu kasvaa, ja oon niin ylpeä pienestä kummustani. Siis oikeasti, ihan lapsellisen onnellinen :heart:.

Rakenneultraan aika tasan kaks viikkoa vielä.

Mimmilii rv 19+0 (ihanaaaa!)
 
mimmilii Voih, yritähän parantua... :/

ON: Olo on täällä välillä niin tukala, ettei tiedä miten päin pitäisi oikeen olla! Tää päivä on onneksi lähtenyt hyvin käyntiin :) Pojan liikkeet ajoittuu pikkuhiljaa samoihin kellonaikoihin eri päivinä, pikkuhiljaa siitä varmaan rutiinisoituu.
En oo ihan varma onko mulla ennakoivia supistuksia, välillä massu menee molemmilta puolilta ihan palloksi, vähän niinkuin vauvan pää tuntuisi molemmilla puolilla (ja olisi paljon isompi kuin se oikeasti on). Ei satu lainkaan, tuntuu vaan jännittyneeltä. Navan kohdalle ei tule palloa, se vaan kovettuu vähän.
Navasta puheen ollen, se pullahtaa varmaan parin viikon sisään ulos, meinaan navan pohja näkyy aika selvästi tuossa pinnassa, kun oikeasti mulla on tosi syvä napa :D

Äitiysvaatteista Joku muistaakseni mietti täällä tai jossain talvitakin ostamista vaan "pariksi kuukaudeksi", et onko siinä järkeä, ja mä mietin kans tänä aamuna ihan samaa! Mulla ei edes ole talvitakkia, kun en ikinä löydä mitään missä en näytä isommalta kuin olen (oon toosi lyhyt ja pienikokoinen muutenkin). Mutta tänä talvena aion kyllä hankkia. Minkälaisen, se on sitten ihan toinen asia :D
Yhdet mammafarkut omistan, ne on niiiiiin ihanat <3 Semmoset keskivaalean denimsiniset pillimalliset, joissa on sitten vaan tietysti se mukavan pehmoinen massutuki. Maksoin niistä neljäkymppiä näin lyhyelle ajalle, syytäkin olla ihanat!

Mutta eikait tässä muuta ku ihanaa perjantaita tammikuumammat ja -massut ja minä poksun ;)

Pinsuli ja pikkunen 21+0! *poks* :heart:
 
Miks käy aina niin, että jotain hyvää tapahtuu (raskaus) ja sitten sen päälle tullaan kaatamaan puolitonnia paskaa?? Tuntuu että tää ei lopu mun kohdalla nyt millään vaan koko ajan jostain kuohastaan lisää jotain sekaan, kun ei tarpeeksi jo olisi yhden äiti-ihmisen niskassa: en minäkään kaikkea jaksa kantaa!

Tää yks hoitotäti purki tuntemuksiaan eilen työkaverilleen ja huhhuh ku helpotti! käski kävelemään samantien neuvolaan ja hakee lomaa, viis siitä mitä työnantaja sanoo: pitää pitää huoli syntymättömästä lapsesta! Kipitän maanantaina neuvolaan ja vaikka polvillani anon lomaa. Ei tässä voi väkisin kituuttaa ja tuskissaan koittaa töitä tehdä. Minun pitää ajatella omaa lastani (OMIA lapsiani), ei enää hoitolapsia. Pää on niin täynnä tätä kaikkea työsotkua, että verenpaineet oli oman mittauksen mukaan aika lailla korkeella ja kun painokaan ei ole noussut kuukaudessa mihinkään niiin alkaa oma ja lapsen vointi olemaan kyseenalainen.. En vaan voi mennä työnantajan pillin mukaan, joka ei ole myöntänyt minulle edes syyslomaa (kun sä sit kuitenkin jäät kohta pois.. häh :stick:) ja töissä pitäisi olla joululoman alkuun asti. On nyt pitänyt itselleni koittaa puhua järkeä, ettei tässä oo yhtään mitään järjen palastakaan, tää touhu on jotain niin käsittämätöntä! Kamppailen itkun, kivun, kiukun ja ärtymyksen kanssa joka päivä ja saan vaan paskaa niskaani.. Eihän mun oo pakko jaksaa? En millään enää jaksaisi.. Tulis maanantai pian!
Ja tän ajan pitäs olla maailman ihaninta aikaa, koska kuitenkin annan lapselleni ensimmäisen kodin mahassani, jossa sen pitäisi voida hyvin, kasvaa ja tuntea, että äitikin voi hyvin.. juuri nyt ei siltä tunnu..

Ei oo hyvä fiilis:
- Selkä sanoo jatkuvasti poks poks..
- kiinnike kipuja on paljon
- muutama supistus tuntunut.
- Migreeni on kylässä liian usein
- verenpaineet oli omien mittauksien mukaan aikalailla korkealla..
- Väsymys (onkohan hemog, laskenut, kun ei meinaa olla virtaa ku aamulla..)
- Ei jaksa, ei kiinnosta, ei huvita, ei tee mieli tehdä mitään tuntemuksia paljon (työhön liittyvää, kotiarjessa oon koittanut olla enemmän mukana ja ottaa lapset huomioon paremmin, ku hoitoaikana..)
- pelko, että vauva ei kasva kunnolla (oma paino ei ole noussut vielä edes lähtöpainoon, vaan ollaan edelleen -3kg sen alapuolella..)

anteeks, että taas jauhan tätä samaa, mutta tuntuu jotenkin niin uskomattomalta. Ei oikeen oo muitakaan, jotka jaksais kuunnella (en viitsi kaataa tätä kaikkea miehenkään niskaan, kun se pelkää enemmän että menee työpaikka alta.. )
Koitan nyt lähtee viettämään mukavaa viikonloppua, ilman työjuttuja ja koitan samalla saada paineita hiukan alemmas, kun keksii mukavaa tekemistä (=ompelu/neulonta, vauvan vaatteet..) Hakemaan tänään autokaukaloa kotiin :)
Käytiin kattomassa miehen työkaverin pientä tulokasta, mikään ei voita sitä pientä tuhinaa ja vauvan tuoksua.. :heart: odottavan aika on pitkä..

Keskiviikkona urkkimaan pikkuasukin sukupuolta :heart:

niina ja 20+1 :heart:
 
Moro taas! Kyllä tahtoo olla kirjoittelu hankalaa minullekin, lukemassa käyn aina silloin tällöin.. Syynä tietysti pitkälti ollut se epäuskoisuuden tunne tämän muksun selviytymisestä, mutta kai se nyt pikkuhiljaa täytyy yrittää antaa itselleen lupa iloita tästä pikkuisesta.

Eilen oli rakenneultra ja pikkuisella näyttäisi olevan kaikki ihan niinkuin pitääkin. Painoarvio vähän alle 400g. Läheltä piti-tilanne vaan vissiin oli, ettei kaksosia taas pukannut, kun lääkäri löysi heti toisen paaaljon pienemmän, ilmeisestikin sikiöpussin ja ihan edelleen vahvan väliseinämän/sikiökalvon. Taisi puhua istukkavirtauksistakin sillä puolen. Sikiötä siellä ei kuitenkaan enää ollut, liekö ollut kokonaan kehittymätön, vai kuollut niin aikaisessa vaiheessa, että "sulanut" jo pois.. Mutta ei kuulemma haittaa tätä elossa olevaa, vkolla 30 pitää vaan käydä uudelleen sitä ultraamassa ihan varuilta, että miten sen tilanne alkaa kehittyä. Kaikenlaista jännää :D

Sen verran kommentoin Niina sinun tilannettasi, että tosiaan kannattaa laittaa etusijalle oma perhe ja oma jaksaminen. Kyllä ne työasiat lutviutuu sitten, kun on taas sen aika :) Minäkin jäin edellisessä raskaudessa kylmästi palkattomalle ja muutamalle erityishoitorahapäivälle, kun isompi lapsi sairastui vakavasti. Silloin vielä pyöri se sikaflunssa, niin ajattelin säästäväni entisestään heikossa kunnossa olevan lapsen ylimääräiseltä tartuntariskiltä (olin tuolloin päiväkodissa töissä), kuin myös syntymättömän lapsen. Joskus saa olla terveesti "itsekäs"!!

Nyt hetkeksi pötkölleen, kun pikkupimu vielä nukkuu :) Viikonloppuja kaikille!

muuttis ja 21+1 <3
 
Apua miten te ootte kaikki innostuneet kirjottelemaan just ku mun puhelin ei oo enää suostunu avaan näitä sivuja. Puolet kerkes jo unohtuakin ku tässä lueskeli ja pitäis muka alkaa kommentoimaan. Tartteepa ens kerralla ku on näin pitkä (2-3 päivää :LOL: ) tauko lukemisessa, muistaa varustautua kynällä ja paperilla ja kirjottaa ylös kaikki mihin on jotain sanottavaa. :D

Synnytyksestä olitte jutelleet paljonkin. Mä en taas oo jotenkin sisäistänyt, että tämäkin lapsi tarttis synnyttää. Varmaan käy taas niinkun esikoisestakin, et sinne johonki 37+ raskausviikolle on vaan sellanen "haetaan se lapsi sitten sieltä sairaalasta" -olo ja sit yhtäkkiä iskee se paniikki, että hei munhan täytyy taaskin synnyttää. :D Esikoisen synnytys oli niin helppo, ettei kyl edes jäänyt mitään pelkoja tai muuta. Kovasti toivoisin et tämä kakkonenki olis yhtä helppo kaveri pullauttaa pihalle. :)

Rakenneultrissa käyneille onnittelut sukupuolilupauksista ja hyvistä kuulumisista! Aavistuksen kateudesta vihertävänä täällä huutelen, ku ite tarvii viellä odotella reilu kolme viikkoa. Plääh. MÄÄ HALUAN HETI NYT! :stick: :LOL: On tää odottaminen just tällästä - pelkkää odottelua.

( . ) Huvittavaa kyl sikäli, etten oo juurikaan viime aikoina edes ehtinyt miettiä koko raskautta, ku esikoisella oli ihme tautikierre (flunssaa, mahatautia, flunssaa taas jajaja..) joka ei meinannu lakata millään. Nyt onneks *kopkop* alkais näyttään siltä, et ollaan pikkuhiljaa selvillä vesillä. :D Mut onpa sekin jännää huomata, et sillon ku odottelin esikoista, nii olin tyyliin päivittäin tietoinen, et nyt sille kehittyy sitä ja tätä ja nyt se on keskimäärin niin ja niin iso ja vaikka mitä. Nyt on hyvä ku just muistaa millä viikoilla on. :LOL: Tosin alkaa oleen pää jo niin hapertunu, et varmaan unohtaisin nimenikin, jollei sitä joutus suhteellisen usein käyttämään... Raskausdementia on selkeesti syövyttäny mun aivot ihan mössöksi.

pipituuna & kakkone 18+1 :heart:
 
Heippa pitkästä aikaa! Aina tuntuu ettei saa kirjotetuks,mut luettua kyllä saa joka päivä täällä :D.

Äitiyspakkaus ehdottomasti otetaan. Ensimmäinen kun on ja rahaakaan ei ole kehuttavasti. Ihan tyytyväinen olin siihen kun vilkaisin.

Hymy ollu herkässä tänään. Aamulla oli ultra. Äitini tuli mukaan. Vauva avas hienosti nyrkkiä ja oli todella aktiivinen. Aina ku täti yritti ottaa mittaa,nii toiselle tuli vauhti. Kysyin sukupuolesta. Selvästihän siellä näkyi pikku pippeli kahteen otteeseen. Hän sanoi että ei kyllä uskalla sanoa yleensä 100% miten menee nappiin. Tuosta hän kyllä oli varma,että poika. Siinä kyllä tuli muutama kyynel. Ei muuta kun shoppailemaan :)!! Kuvia sain kuusi kappaletta kotia. Mitat vastasivat oikeita viikkoja eli 19+4. Oon kyllä niin happy nyt.

Ensimmäinen virallinen kouluviikko takana. Ei muuta kun tekemään taas läksyjä.

Vointeja teille! :)
 
Santtu81, kiitos! Ihanaa ku selvennät näitä asioita rautalangasta vääntäen niin minäkin ymmärrän! :)

Vielä niistä levottomista jaloista, minulle lääkäri sanoi että levottomat jalat ja suonenveto voivat olla myös merkki matalasta hemoglobiinista. Eli pitääpä pyytää ottamaan hemoglobiini ens neuvolakäynnillä.

Tuskailin silloin aiemmin äitiyshousujen perään, sain nyt tutultani kolmet mustat housut kolmella eurolla! Jospa näillä pärjäis mahollisimman pitkään! Tuli heti jotenkin enemmän raskaanaoleva olo kun laittoi ne housut jalkaan ja ne muotoilee mahastakin enemmän pyöreän. :D

Ihanaa, musta tuntuu, että NYT tää raskaus on ihan oikeasti alkanut, vaikka kohta ollaanki jo puolesa välissä! :D

paum & vampula 18+5
 
Mulla meni hermo kun sai joka päivä tukailla mitä laittas päälle, ni kävin ostamassa vähän vaatetta itelleni. Ja netistäkin tilasin vähä vielä lisää sovitettavaksi. Tajusin että en mitenkään pärjää mun nykysellä vaatevarastolla talven yli (Ei viittis talvella kulkea polvipitusissa jumppahousuissa). Tilasin siis ihan rohkeesti takkiakin sovitettavaksi. Jos rahaa riittää niin ostan vielä pakkasille sellasen untuvatakin. Yritän aatella, että mun on päästävä talvella liikumaan ulos, ja jos mulla ei oo vaatteita ni palellun kuoliaaks. Ja jos tuuri käy niin tulevaisuudessa voisin vielä toisenkin kerran pitää niitä samoja vaatteita. Vaikken mikään muoti-intonen niin olekkaan, niin tykkään kuitenin pitää nättejä vaatteita ja pukeutua tilanteeseen sopivasti, ei vaan pää kestäny ku jokapaikkaa piti mennä niissä samoissa venyvissä jumppapöksyissä. Jos näillä hetken pärjäis, jos tulee joku tosi hyvä tarjous tai jotkut aivan täydelliset äippähousut vastaan niin saatan vielä ne ostaa syksymmällä :p

Joku kyseli näistä äitiyslomalle jäämisistä. Itse jään töistä pois marraskuun viimenen päivä. On näin helpointa kun olen yrittäjänä, niin saan kaikki asiat hoidettua tän vuoden puolella, eikä mee mitään tuloja sillon ens vuoden verotukseen. Äitiysloman alotan varmaan virallisesti siitä viikon päästä.

Meillä on jo vähän suunniteltu tulevaa lastenhuonetta, Ois hirveesti kaikkea mitä haluis totetuttaa, mutta on vaan niin pieni huone että siellä ei kyllä ihmeitä tehdä. Mutta kivoja ideoita on netistä saanut. Meillä siis tuleva lastenhuone on ainoa paikka tän talon asuintiloista missä ei olla pintaremonttia tehty.

Tiistaina oliskin sitten neuvola ja siitä viikonpäästä uä
 
Pientä hehkutusta ennen maanantaita :))

Nyt ollaan sitten puolessa välissä! Todella outoa ajatella että kohta tää on jo ohi ku aika mennyt niin nopeasti ja uskoisin et tulee loputkin menemään :(
Petterillä on potkut voimistunut taas aivan älyttömän paljon. Nyt kun makailee selällään paitakorvissa ni huomaakin jo potkut :D Tuossa olen koittanut leffaa katsoa ni mennyt leffa melkeinpä kokonaan ohi kun kiinnittänyt enemmän huomiota potkuihin :'D
Miehelle huutelin vähän väliä "potkii" ja mies kun saapuu paikalle kokeilemaan niin eihän se nyt sit enää tietenkään mitään tee...Ja sit kun mies lähtee pois ni heti alkaa riehuminen :D Erittäin huvittavaa kun mies saa persiinsä sohvalle ni jo pitäis nousta :'D

Vielä olis se pari yötä jäljellä, tuntuu ettei toi kello mene millään eteenpäin. Onneksi maanantaina alkaa kurssi ni saa muuta mietittävää edes 4 tunniks ennen ultraa :)

Petteri 20+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Mun vauveli ei paljon potkuillaan pääse ilahduttamaan vielä :| Tosi hentoisia on liikkeet mitä tunnen ja vain muutamia kertoja päivässä. Istukka on edessä ja vaikuttaa asiaan, mutta silti olisi kiva jo tuntea kunnon potku-nyrkkeily sarjoja. Tosin mies tuossa lohdutti juuri ettei mene kauaa kun kuitenkin kiroan kylkiluista läpi tulevia potkuja ;) Totta

Hankintojen osalta näyttäisi nyt siltä että kaikki suurimmat on. Kaveri soitteli ja kysyi halutaanko heidän Brion kaukalo lainaan ja tottahan toki (jos vaan autoon passaa hyvin). Se olikin ainoa isoimmista mikä oli hankintalistalla. Manducan ostan tälle kolmannelle ja turvakaukalo pussukan. Sitten puuttuukin enää vaatteet. Harsot, peitot, makuupussit, kantoliina, lakanat ym. on kuopuksen ajoilta valmiina. Vaatteita on ihan niitä pikkuruisia jo muutama vaatesetti, neutraalin värisinä. Lisää ostan jos ja kun rakenneultrassa selviää sukupuoli.

Päästiin eilen yhteisymmärrykseen sukupuolen kysymisestä. Ensin ei oikein tiedetty kumpikaan miten tehtäisiin. Nyt aloin kallistumaan itse kysymisen puoleen. Mies hieman jarrutti, ei välttämättä niin paljon haluaisi tietää kuin minä. Mutta sanoi että minä saan päättä. Joten kyllä sitä nyt kysytään :) Varaudutaan kyllä siihenkin ettei näy, kuopus oli niin jalat ristissä ettei edes 4D ultrassa lähtenyt veikkaamaan..

Täällä olikin moni jo saanut rakenneultrassa sukupuoli veikkauksia/lupauksia :)
Itsellä on aikaa rakenneultraan vielä parisen viikkoa.

Eilen kövin shoppailemassa ja suuntasin ensimmäisenä H&M:n äitiysvaateosastolle, eihän sieltä mitään löytynyt! Surkea valikoima! Netistä katoin että olisi vaikka mitä kivaa mm. yksiä farkkuja kaipaisin vielä. Neljät housut on yhteensä tällä hetkellä + parit lökäpöksyt kotikäyttöön. Normi-paidat menee vielä ja moni niistä menee loppuun asti, joten niitä tarvii huomattavasti vähemmän.

Millamau ja Pinsuli Minäkin olen miettinyt että mitä puen talvella päälle :O :confused: Toppahousuiksi ajattelin tuunata yksistä vanhoista housuista, laittamalla vyötärölle resorin. Syysulkoiluhousujen kanssa olen nyt vielä mennyt niin että hiuslenksu menee napin lävestä, mutta eihän se mitenkään miellyttävältä tunnu. Syksytakki menee varmaan vielä pitkään. Mutta talvitakki on kysymysmerkki vielä?

Niina85 Tsemppiä sulle! Pidä puolesi, nokka pystyssä, ole itsekäs ja ajattele omaa jaksamistasi ja tietenkin vauvan hyvinvointia :)

Muutama kysymys :)
Kuinka usein teette (muistatte tehdä;)) lantiopohjanlihasten harjoituksia?
Entä onko seksielämä muuttunut suuntaan tai toiseen raskauden myötä, joko maha on tiellä?


Adora ja Marakatti 18+3
 
Kuinka usein teette (muistatte tehdä) lantiopohjanlihasten harjoituksia?
Päivittäin teen. Illalla suihkussa seistessä venytän reidet ja pohkeet sekä jumppaan lantionpohjaa. jos muuten päivän aikana ole tullut tehtyä niin silloin ainakin :)

Entä onko seksielämä muuttunut suuntaan tai toiseen raskauden myötä, joko maha on tiellä?
Maha alkaa hivenen olemaan hivenen tiellä. Määrä on kyllä vähentynyt, tosin on paljon aktiivisempaa kuin viimeraskaudessa ;)

POKS 19+0 ja viikko rakenneultraan :)
 
Lantionpohjan lihakset, mitä ne on?!? No ei vaiskaan, olen vain unohtanut kaikki ne hienot liikkeet, mitä niiden jumppaamiseksi on tarjolla. Ja olen kovasti miettinyt, että hankkisinko geishakuulat. Onko muilla? Ja saako niitä käyttää raskaana?

Seksiä ei ole juuri ollenkaan, ellen minä ole antavana osapuolena. Miestä ei ole jostain syystä kiinnostanut ja painetta ei saa tuntua ollenkaan mahan puolella, joten oikeastaan on vain yksi asentovaihtoehto. Ehkä hän pelkää, että satuttaa mua.

Kun omanapa tilanne on tällä hetkellä, että tänään tuli sitten viikko saikkua. :( Viimeinen työviikko ois ollut ja sitten mun soppari päättyykin. Mutta lääkäri oli sitä mieltä, että viikko nyt levätä. Kovasti on ollut nyt pari kolme viikkoa alavatsa ja alaselkä kippeenä. Ensin en osannut niitä yhdistää supistuksiksi, mutta kyllä viime yö oli niin tuskaa, että ei puhettakaan, että ois enää kotona pärjännyt. Kävin sitten nesteytyksessä ja sain kipulääkettä. Ja kottiin samana päivänä. Paikat ei olleet auenneet, kohdunsuu oli kiinni ja kaulakin 2-3cm. Ei mitään vuotoja eikä missään verikokeissa tai muissakaan testeissä mitään hälyttävää. Edelleen olen kipeä, hieman arkakin kaikesta siitä tutkimisesta. Ei muuten ole koskaan käynyt sisätutkimus noin kipeetä, se kohta kun tunnustellaan se kohdunkaulan pituus. Hui. No toivontaan, että tää menee tällä ohi, ja voin sitten soittaa, että olen tarvittaessa töihin kutsuttavissa.

Ja mitähän vielä...ai niin! Tunsin toissapäivänä oikeasti liikkeet! :) Ihanaa! Olen jo niitä odottanutkin, ajattelin, että kyllä tässä jo tiedetään hyvissä ajoin, että koska se on vauvan liikkeitä ja koska suolen murinaa. Näin pitkään meni kuitenkin tällä kertaa.

Vilipi ja pikkuville 18+2
 
Kuinka usein teette (muistatte tehdä) lantiopohjanlihasten harjoituksia?

Yritän tehdä päivittäin, mutta turha luulo että muistaisin :D Mä en tykkää tehdä niitä yhtään, se tuntuu epämukavalta. Kai mulla on niin huonot lantiopohjanlihakset.

Entä onko seksielämä muuttunut suuntaan tai toiseen raskauden myötä, joko maha on tiellä?

Alussa olin ihan liekeissä kokoajan, mut toisen kolmanneksen puolivälin jälkeen on ruennut halut laskemaan. Mut kylläpä tuota edelleen harrastellaan :p Mulla on vaan kaikennäköisiä kipuja ja vaivoja kokoajan, niin se on aika epämukavaa. Maha on tiellä kyllä :/

Mulla on kans ollut aivan tuskaisia alavatsakipuja tänään ja eilen. En yhdistäisi niitä kipuja kohtuun kuitenkaan, eilinen alkoi närästyksenä, mutta yhtäkkiä kaikkialla poltteli. En edes päässyt makoilemaan ja piti ajaa autoakin parisenkymmentä kilometria, tuskaa!! Heti kun pääsin sänkyyn makoilemaan, kipu helpotti. Se vähän pelästytti kun kohtu oli aivan kivikova tunninkin lepäilyn jälkeen. TODELLA epämukavaa. Pikkunen kuitenkin potki kokoajan, niin en ollut huolissaan.
Kuitenkin kokoajan alavatsassa on sellainen epämukava paineen tunne... Se on outoa, en tykkää :/ Varmaan jotain suolistopohjaista.

Täälläkin näkyy massun päältä potkut ja liikkeet. Poikaystäväkin oli jopa innoissaan kun näki :D

Pinsuli ja pikkunen 21+2 <3
 
Heips taas piiiitkäst aikaa.

Onnittelut rakenneultrassa kävijöille hienoista uutisista ja sukupuolilupauksista

Lantionpohjalihakset kiitos Adora muistutuksesta. Mun pitäis päivittäin treenaa,välillä on pidättäminen,mut ei nyt sentään housuihin lorise...mutta sekin on treenaamista,kun pidättää pissaa. Et jos on pissahätä niin ei ihan heti mekkään pissalle :)

Seksi hiipunut se on täälläkin.alussa olin melkonen pupu aivan toisenlainen mitä eikoisesn odotusaikana. Vielä sitä kuitenkin on ja mieluisaa vaikka Maha tulee kyllä vähän tielle..

Adora mä ja epäilen istukan vieläkin olevan edessä,koska potkut on niin hentosen tuntusii. Esikoisesta oli kyl rakenneultraan mennesä siirtynyt.

Kaksi yötä rakenneultraan ja ihanaa kun se on heti aamusta. Nyt jos maistais tota vadelma- mansikkapiirakkaa minkä tein tänään...joo mul on karannu taas lapasesta tää syöminen ja mun pitäis kuitenkin vähän tsekkaa mitä suuhuni laitan...piru vie et rupe neuvolan vaaka taas pelottaa...

Ranskis ja pätkis 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: Zarix
Ranskis oli aivan pakko sanoa tuohon edelliseen kirjoitukseesi että mulla on se ja sama mitä suuhuni työnnän ni ei paino nouse kun hetkellisesti ja laskee sit taas normi painoon.

Tossa koko viikon mässäilly vähän sitä sun tätä (lähinnä herkkuja aivan liikaa,kuten muffinseja,pullaa,sipsiä ja tänään ukko kävi pitsat hakemassa piiitkästä aikaa) mutta ei siltikään nouse. Alkaa ehkä jopa hieman ärsyttämään....

Mutta nyt äkkiä nukkumaan (tai ainakin sänkyyn pyörimään) ja innolla odottamaan huomista :DD
 
Voi onnelliset, joilla painonnousu on maltillista tai joilla ei paino nouse vielä ollenkaan. Mulla nousi paino 2,5kg ensimmäisen kolmen viikon aikana, kun lopetin tupakoinnin rv 5. Paino pysyi samana tuonne rv 17 asti, ja neuvolassakin kehuttiin, kun ei ole paino noussut. Nyt sen jälkeen onkin noussut n. 3kg. Siis neljässä viikossa! Perjantain neuvolapunnitus hirvittää. Kun saisi edes joitakin nesteitä pois siihen mennssä...

Mulla on kuntokin rapistunut ihan älyttömästi. Hengästyn ihan pikkuasioista, enkä jaksa enää edes reipasta kävelyä. Vielä 5 kk sitten olin todella hyvässä kunnossa... Mulla oli oma personal trainerkin. Onko teillä muilla kunto huonontunut?

Eilen yritettiin pitkästä aikaa käydä mun miehen kanssa pyöräilemässä. Se on aina ollut mulle mieluisin liikuntamuoto. En tiedä, mitä se oli, mutta jo heti ensimmäisten kymmenien metrien aikana alavatsassa/kohdussa alkoi tuntua outoa paineen/painontunnetta. Tuntui tosi kummalliselta ja inhottavaltakin. Tila normalisoitui aina, kun nousin pyörän selästä pois ja jatkoin kävellen, mutta alkoi taas, kun aloin pyöräilemään. Mitähän tämä oli, osaako joku sanoa? Kaveri heitti, jos olis ollut harjoitussupistuksia, mutta mitä ne on, miltä ne tuntuu?

Piipu85 & Iisakki 21+1 (keksittiin "työnimi" poitsulle ;) )
 
Hepskukkuu!

Lantionpohjalihaksia en oo juurikaan muistanut reenailla nyt enää, ku sillon synnytyksen jälkeen otin sellasen "tehotreenin" et sain ne hyvään kuntoon. Esikoista odottaessa ku loppuaikana aina yskiessä/aivastaessa lirahti tippa housuun, niin tarvis varmaan nyt tsempata jo täs odottaessa ettei menis taas siihen. Tai sit joudun alkaa lainaamaan esikoisen vaippoja. :LOL:

Seksiä ei oo paljo harrasteltu täälläkään. Haluja olis, mutta sit yleensä sillon ku ehtis, nii on joko niin hiton väsynyt tai sitte esikoinen on hereillä ja pyörii kintuissa. No ehkä sitten taas joskus. :D

Mut nyt päikkäreille. Ihanaa päivää naikkoset! :)

pipituuna & kakkone 18+4 :heart:
 
Voi olla, että täällä on pakko hommata jonkunlainen talvitakki ens talveks. Täytyy kuitenkin kyetä lumitöihin ja täytyy huolehtia, ettei rinnat saa kylmää. Tuskin sitä heti synnytyksen jälkeen palautuu vanhoihin mittoihin, joten isommalle takille on varmasti tarvetta koko talveksi :D Myös ulkoiluhousut on ostettava.

Niina85 Saitko sairaslomaa? Oon myös samaa mieltä, että oma jaksaminen ja sun sisällä kasvava pikkuinen on laitettava tuollaisen p***an edelle! Teidän hyvinvointi on tärkeintä :heart:

summergirlille ja muuttohaukalle onnittelut ultrakuulumisista =) :heart: Aika jännä tilanne muuttohaukalla, että siellä olisikin alunperin ollut kaksi pientä. Onneksi kuitenkin yhdellä on kaikki hyvin!

adora Itelleekin H&M:n äippävaatevalikoima oli aikasmoinen pettymys, mutta onneksi löysin kahdet farkut, joista toiset on ihan suosikit nyt! Ja farkutkin menevät vielä synnytyksen jälkeenkin...

Lantionpohjalihasten harjoittelua ei ole täällä varsinaisesti aloitettu, mutta esim. vessahädän yllättäessä en saata mennä HETI vessaan, vaan pidättelen hetken, jolloin tulee hyvää treeniä :D

Onko seksielämä muuttunut? Meillä menty oikeastaan samassa tahdissa kuin ennenkin. Ei olla koskaan oltu mitään tosi aktiivisia makkarin puolella, joten raskaus ei ole siihen vaikuttanut. Tossa aiemmin kesällä oli useammin, kun mulla helpotti pahoinvointi ja oltii molemmat lomalla -> ei ollut väsymys esteenä. Nyt arjen palattua kuvioihin saattaa mennä kolmekin viikkoa ilman eikä kumpikaan välttämättä edes tajua, että on niin pitkä väli kulunut :D Meillä siis laatu korvaa määrän :)

Vilipi Hui kun sulla on siellä jännät paikat : / Toivottavasti sairaslomasta ja lepäämisestä on nyt apua ja supistukset loppuisivat! Hienoa, että tunnet kuitenkin liikkeet jo :heart:

Kunto on täällä romahtanut. Leikkasin viime tiistaina nurmikon pitkästä aikaa ja loppuvaiheessa mulla oli voimat ihan lopussa. Hyvä ku jaksoin enää leikkuria pestä. Tuntuu, että kaikki vähä enemmänki fyysinen rasitus vie hirmusti voimia ja se turhauttaa!

Täällä poksuttiin eilen ja puoliväli nyt saavutettu! :) Tämän kunniaksi on seurakseni tullut ummetus, mistä en kyllä tykkää yhtää... Tottunut siihen, että maha toimii kerta päivään, nyt saattaa mennä kaksikin kokonaista päivää, ettei mitään... Sitten ei maistu ruoka, kun tuntuu, että on ihan täynnä koko ajan : / No, ei muuta ku lisää vettä ja kuitupitoista syötävää...

Hennu & Möhkö 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Vaateongelmaa puitu täälläkin ahkerasti. :whistle: Onneksi sain äitiltä lainaan ulkoilutakin ja siistimmän syystakin, jotka menee nyt pidemmälle mahan kanssa. Entisestä alkoi jo vetskari paukkua ja tuntui ikävältä päällä. Hyvä että löytyi sopivat, niin ei tarvinnut ostaa. Saan vielä ulkoiluhousut, mutta niihin äiti aikoi ommella vyötärölle mammaresorin valmiiksi, koska olivat sellaiset housut joita saa "tuunata". Kiva. :) Talvitakkejakin kokeilin, mutta ei oikein löytynyt sopivaa. Hätätilassa jonkun sieltä saan lainaan kyllä, mutta ei oikein ollut sellaista hyvää pitotakkia. Pitää sitä vielä mietiskellä. Noilla syysvaatteilla ja coretex-takilla/housuilla pärjää onneksi melko pitkään, kun laittaa vaan lämpimästi kerroksia alle. Ja hikihän se äkkiä tulee, kun puuskuttaa mahan kanssa menemään... :D

Lantiopohjaharjoitusten kanssa oon yrittänyt nyt ryhdistäytyä, kun tuntuu jo että tippa lirahtaa housuun kovaa aivastaessa ym. Oon tehnyt aina kun muistan, mm. töissä istuessani aina välillä supistelen. Saisi tehdä useammin kyllä, mutta onneksi muistin sentäs tässä vaiheessa tämän jumppailun.

Seksielämä, no hmm... Hieman on hiljentynyt meno makuuhuoneen puolella nyt raskauden aikana. Sen kerran kun innostuu, niin mukavaa on ja ihan hyvin kostuukin (paremmin kuin ennen) mutta jotenkin on vaikea päästä vauhtiin ja syttyä touhusta kun on niin paljon muuta mielessä. Iltaisin väsyttää niin aikaisin, että ei ehdi edes miettiä mitään muuta kun jo kuorsaan ja mies vasta tulee töistä. Joskus on aktiivisempiakin kausia kyllä, mutta aiempaan verrattuna kyllä tulee harvemmin puuhailtua. Maha ei onneksi oo aiheuttanut mitään suurempaa ongelmaa vielä, mutta kyllä se vähän tietysti hillitsee haluja kun pitää miettiä ettei paina tai litistä massua. Takaapäin onnistuu hyvin. :p Liekkö tuo miestäkään ihan hirveästi sytyttää, kun hiiviskelen kotona venähtäneissä verkkareissa ja jatkuvasti höpisen vaan vauvasta.:D Pitäis muistaa välillä vähän yllättää, kun vaan jaksais ja kun oltais ees yhtä aikaa kotona. Ai niin, mies on muuten ihan yli-innoissaan paisuneesta rintavarustuksesta. :D Muutenkin tuntuu ittestä jotenkin enempi naisellisemmalta, kun nyt on kunnolla jotain muotojakin! Että mie tykkään kyllä kans tästä pyöryläisestä olemuksesta. :)

Oon yrittänyt kovasti seurata, etten syö mitään kovin sokerista. Meinaa kyllä valitettavasti homma lähtä välillä aika pahasti lapasesta, kun haluttaa kauheasti jotain makeaa. Viikonloppunakin söin miehen kakkupalan sen lautaselta, kun oli vaan niin taivaallisen hyvää ja oli pakko saada sokeria. :D Tekis vaan mieli leipoakin kaikkea hyvää, mutta sitten tulee kauheasti syötyä niitä. Onneksi tässä ei nyt tarvi niin nipottaa, kunhan seurailee ettei mee holtittomaksi, ainakaan just ennen neuvolan pissatusta. ;)

Nöhveli & pikkumöykky 18+4
 
Minäkin olen nyt viikon saikulla. En raskauden vaan 6 viikkoa kestäneen flunssan takia. Mikä äitiy viikonlopun aikana vielä pahemmaksi, vain vihreää paksua räkää niistän ja joka päikkää särkee, etenkin poskionteloita. Mitään ei varsinaisesti löytynyt, mutta lääkäri halusi pelata varman päälle ja määräsi antibiootit sekä viikon sairasloman, raskauden ja pitkittyneen flunssan takia.

Ihanaa, jos tämä flunssa vihdoinkin alkaisi tästä helpottamaan!

Lantiopohjanlihaksista
Juttelin meinaan viimeksi neuvolassa aika hartaasti. TH painotti sanoi että se että pidättää virtsaa ei varsinaisesti olisi kunnon treeniä. Vaan pitäisi ihan kunnon lyhkäsiä sarjoja tehdä ja hänen mielestään peräti 5-7 krt/vko. Itse vähän aloin asiaa pohtimaan. Kun tässä flunssan aikana on kyllä kieltämättä useamman kerran lirahtanut tippa housuun äkillisen aivastuksen tai yskän toimesta.
Nyt sitten aloin tekemään harjoituksia kunnolla ja useamman kerran viikossa En ehkä 5 krt muista, mutta teenpähän edes säännöllisesti. Eikä tässä olla enää ensimmäistä pappia kyydissä - siis kun on kolmas lapsi tuloillaan niin alakerta on jo kerennyt saamaan omat muutoksensa, joten koen että nyt jos koskaan ;) Kahden edellisen raskauden aikana en ole tehnyt, eikä koskaan ole mitään ogelmia ollut, ennen kuin flunssassa esiin tulleita.

Seksi
On parantunut aivan uskomattomiin asmosfrääreihin ;) Ei määrällisesti. Vaan nimenomaan laadullisesti. Mies on ihan himoissaan muuttuneesta ulkomuodostani ja itselläkin on halut jotenkin todella voimakkaat. Välillä on tuskaa yrittää pitää näppejään toisistaan erossa, esim. kun lapset sattuvat olemaan tiellä ;) :p

Kunto on suht koht sama kuin ennenkin
Perus huono :D En siis ennen raskauttakaan paljon ole kuntoni eteen tehnyt. Liikunta on muutaman viime vuoden aikana jäänyt kiireiden alle. Työni lasken kyllä hyväksi hyötyliikunnaksi ja tulee lasten kanssa käytyä lenkillä sentään. 1km matka suoraa ylämäkea rattaita työntärn puistoilemaan ei pistä vielä hengästymään, joten ei kait paljon ole kunto laskenut.

Nyt pitää lähteä hakemaan kuopus hoidosta.

Adora ja Marakatti 18+4
 
Täällä tänään käyty rakenneultrassa ja kaikki oli niinkuin pitääkin. Näyttipä kaveri ensi töikseen oman haarovälinsä niin selkeesti,ettei äippä ja iskäkään voinut erehtyä,että mikä siellä tökötti :D Joten meille voi päivittää Poikalupauksen!! <3

Kooltaan kaveri oli juuri normaalin,mitä näillä viikoilla yleensäkkin.

Sekä lentolupa torstaille myönnetty ja vesiliukumäkeihinkin saan mennä ihan oman voinnin mukaan :) Onneksi,niin ei tarvitse vesipuisto-hotellissa vain toimi rantapallona :D
Liitoskivut vaan on aika hurjia,jos ei muista tahtiaan hidastaa ja usein en muista,kun on jokin ihme pesänrakennus vimma iskenyt ja joka päivä pitää siivota ja touhuta niin maan perhanasti. Ja ehkä se on sitäkin,kun ei pahoinvointi ole enää esteenä!

Lantionpohjalihakset Juu,täälläkin voisi kyllä kysyä,että mitkä ne on. :D Ei vaan,mutta eipä ole juuri tullut niitä harjotettua. Ehkä pitäis alottaa,niin ei sitten myöhemmin kostautuisi :)

Seksi Meillä mies on aina ollut ihan super aktiivinen ja olen monesti sanonut,että sillä on jo ihan addiktio seksiin,kun aina pitäs saada eikä mikään riitä :D Mutta kävipä miehelle hassusti tuossa rv 10-19 kun meikä olikin se peto ja kyltymätön :D Miehen työkaverit oli siltä töissä kysellyt,että saako se vielä kun nytten elää avioliitossa,niin mies oli nauranut ja sanonut että ai saanko, akalle on pakko antaa vaikkei jaksaiskaan!! :D

Mutta nytten pari viikkoa on ollut sillein,ettei liiemmin ole tehnyt mieli,vaikka kyllä me pari kertaa viikossa touhutaan.

Maha ei ole ollut liiemmin tiellä...


Että sellasta täällä päin,nytten pakkamaan!!

Supsu ja poitsu 20+5 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Niina85 ja Hennu86
Hei vaan taas hei!

Rakenneultra takana, sitä ehdin jo viikonlopun jännittää melko kovastikkin. Mielestäni läksin ajoissa kohti Kätilöopistoa, vaan tuo huima 20 km:n matka ruuhkassa vei yli tunnin! Ei siinä lopuksi ehtinyt muuta jännäämään kuin että ehtiikö ajoissa perille. Ehdin, onneksi! =)

Ja meille tulee poika! En usko, että ihminen voisi tämän onnellisempi olla! Toki tyttökin olisi ollut ihana ja aivan yhtä tervetullut, mutta alusta asti oli ihan lähes satavarmat poikafiilikset ja niinhän ne sitten piti paikkansa. On jo onnesta pitänyt tirauttaa jotakuinkin sadat itkut. Kätilökin sanoi, että sikiövettä on runsaasti. Kai ne ylimääräiset sitten nyt vuotaa silmistä ulos...:D

Halkean kohta innosta ja onnesta, koitan kuitenkin pysyä kasassa vielä sinne tammikuulle asti.


IHANAAAAAA!!!!!:heart: :heart: :heart:

Hyvää viikonalkua teille kaikille mahankasvattajille!


Heidikaroliina ja poikapaketti 20+1
 
Lantiopohjalihaksia en oo kyllä rehellisesti sanottuna tehnyt minkään raskauden aikana :whistle:

seksiä on ollut ehkä normaalia vähemmän sen takia, ku ukko joutu reissuhommiin väliaikasesti, eli on ollut pois kotoa ma-to tai su-to välin.. Mutta muuten toimii kuten ennenkin, ei vielä oo maha kauheesti haitannut, mutta ei ite taivu ihan kaikkeen/selkä eti kaikesta tykkää.. :whistle: Onneksi maailma on täynnä eri asentoja.. ;)

Saikkua mä metsästän, koitan saada pitkän. Eipä tunnu löytyvän.. lallallaa..
Neuvolassa käyty tänään ja vuodatettu sydän ruvella, täti kuunteli ja totes sitten ettei hän voi myöntää päivääkään lomaan vaan tätä varten hänen on tehtävä lähete terveyskeskukseen, lääkärille ja sille saa seuraavan vapaan ajan ensi viikolla.. Päätti sitten kuitenkin antaa mulle keskiviikolle päivystysajan (vaikka voi ite saada siitä sanomista), kun tunsi että mut on saatava pois työelämästä, sillä vuodatus oli niin raastavaa ja huomasi, että on paha olla.. Helpotti hiukan. Huomenna kuitenkin työpäivä edessä, ke olis vapaa (aamulla se tk-käynti) ja päivällä Rakenneultraan..
(onnea muille ultrakuulumisista! :D)

tyttö vai poika-testit? ootteko tehneet noita humpuuki testejä? Itse oon joihinkin törmännyt ja pitäähän niitä aina kokeilla. Tällä hetkellä kaikki testit ennustaa tyttöä, itsellä on tyttöolo ja ennustuksessa on näkynyt tyttövauva, uskaltaakohan luottaa että rakenneultrassa ei näy ylimääräisiä killukkeita jalkovälissä??

Ruoka Ootteko pitäneet aivan täysin 100% linjan noitten vältettävien ruoka-aineiden kanssa?? Mä en oo ees muistanu koko listan olemassa oloa (sellasta kun ei meillä neuvolasta annettu ollenkaan mukaan). Tänään teki mieli ihan kauheesti maksalaatikkoa, vaikka tiesin kyllä että se siinä listalla on niin oli kuitenkin ihan pakko ottaa vähän.. Nyt on sitten huono omatunto.. :ashamed: Käytin aamupuurossa ennen pellavarouhetta, sen oon jättäny pois.. Muuten en oo kyllä tottumuksiin kauheesti muutoksia tehnyt.

Väsynyt ja voimaton, Niina ja Lupu 20+4
 

Yhteistyössä