**Tammikuun Tuhisijat 2013**¨~ELOKUU~

Alkuperäinen kirjoittaja Nöhveli;27002371:
Oon yrittänyt kovasti seurata, etten syö mitään kovin sokerista. Meinaa kyllä valitettavasti homma lähtä välillä aika pahasti lapasesta, kun haluttaa kauheasti jotain makeaa. Viikonloppunakin söin miehen kakkupalan sen lautaselta, kun oli vaan niin taivaallisen hyvää ja oli pakko saada sokeria. :D Tekis vaan mieli leipoakin kaikkea hyvää, mutta sitten tulee kauheasti syötyä niitä. Onneksi tässä ei nyt tarvi niin nipottaa, kunhan seurailee ettei mee holtittomaksi, ainakaan just ennen neuvolan pissatusta. ;)

Nöhveli & pikkumöykky 18+4
Jos tekee koko ajan mieli makeaa, niin tyttöä se vaan tarkoittaa.. ;)
Totes minulle eräs yli 80-vuotias mummo kaupan jonossa, kun tyttären kanssa käytiin ostamassa isot suklaamuffinit :whistle:
On meinaan niin järkyttävä makeanhimo täällä, että kaappeja koluan koko ajan jotta löytyiskö jotain ja kaupassa mies nappaa ranteesta kiinni hyvissä ajoin ennen karkkihyllyä, etten ostais herkkuja.. :D Onneksi voin leipomukset pistää tyttären 5v syyksi, sillä se leipo meille marjapiirakkaa viimeviikolla (mie vaan huutelin ohjeesta määriä ja toinen iski ne kulhoon ja sekotti..) Oli mainion makuista, ehkä jopa parempaa kuin viimeksi omatekemäni.. :p
 
  • Tykkää
Reactions: Nöhveli ja xxxo
Tässä muutama:

tyttö vai poika
Kiinalainen kalenteri

Tässä blogissa oli tuollanen vertailu -tyttö vai poika..

Hassut tavat
Tässä oli vauva.infolta tällänen vertailu


Oon tehny noi melkein kaikki ja kaikki ennusti tyttöä.. :D
(lisäksi on se anopin ja tädin ennustajan lause: keväällä joku tulee raskaaksi ja tästä syntyy sukuun jouluksi tyttö..)
Arvaa vaan odotetaanko täällä rakenneultraa.. :heart: mies pääsee sittenkin sinne mukaan, saikin työkuviot muuttumaan niin että pääsee..
 
Jos tekee koko ajan mieli makeaa, niin tyttöä se vaan tarkoittaa.. ;)
Totes minulle eräs yli 80-vuotias mummo kaupan jonossa, kun tyttären kanssa käytiin ostamassa isot suklaamuffinit :whistle:
On meinaan niin järkyttävä makeanhimo täällä, että kaappeja koluan koko ajan jotta löytyiskö jotain ja kaupassa mies nappaa ranteesta kiinni hyvissä ajoin ennen karkkihyllyä, etten ostais herkkuja.. :D Onneksi voin leipomukset pistää tyttären 5v syyksi, sillä se leipo meille marjapiirakkaa viimeviikolla (mie vaan huutelin ohjeesta määriä ja toinen iski ne kulhoon ja sekotti..) Oli mainion makuista, ehkä jopa parempaa kuin viimeksi omatekemäni.. :p
Hei :D mun tekee kokoajan mieli jotain hyvää!! :D Ja tyttöolo on :) Mutta ei kun testaamaan ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Niina85
Tässä muutama:

tyttö vai poika
Kiinalainen kalenteri

Tässä blogissa oli tuollanen vertailu -tyttö vai poika..

Hassut tavat
Tässä oli vauva.infolta tällänen vertailu


Oon tehny noi melkein kaikki ja kaikki ennusti tyttöä.. :D
(lisäksi on se anopin ja tädin ennustajan lause: keväällä joku tulee raskaaksi ja tästä syntyy sukuun jouluksi tyttö..)
Arvaa vaan odotetaanko täällä rakenneultraa.. :heart: mies pääsee sittenkin sinne mukaan, saikin työkuviot muuttumaan niin että pääsee..
Ekan mukaan tyttö
Tokan mukaan tyttö (pitää paikkansa kaikkien lasten kohdalla)
Blogi vertailun mukaan tyttö
Seuraavakin enemmän tyttöön
Viimeinenkin viittaa tyttön :D

Kuten myös oma olo (joka ollut tähän mennessä kaikki kolme kertaa oikeassa) ja lisäksi äitini sanoi kesäkuussa olevansa aivan varma että tämä vauva on tyttö :heart:

Joten jos rakenneultrassa ensi viikolla näkyy jotain muuta niin olen kyllä enemmän kuin ihmeissäni :O
 
Ekan mukaan tyttö
Tokan mukaan tyttö (pitää paikkansa kaikkien lasten kohdalla)
Blogi vertailun mukaan tyttö
Seuraavakin enemmän tyttöön
Viimeinenkin viittaa tyttön :D

Kuten myös oma olo (joka ollut tähän mennessä kaikki kolme kertaa oikeassa) ja lisäksi äitini sanoi kesäkuussa olevansa aivan varma että tämä vauva on tyttö :heart:

Joten jos rakenneultrassa ensi viikolla näkyy jotain muuta niin olen kyllä enemmän kuin ihmeissäni :O

Mulla menee ihan samalla tavalla.. Kaikki testit näyttää tyttöä ja jos keskiviikkona siellä näkyy roikkuvia killuttimia niin oon kyllä varmaan ihan järkyttynytkin.. :D
(ei tietenkään sillä, etteikö poika olisi yhtä toivottu, mutta...itsellä niin vahva tyttö olo..)
 
Tyttö-poika testejä
On myös ne sormustesti ja soodatesti, puhuttiin niistä joskus viime pino alussa enemmän :)

Ruokien kanssa oon elänyt maalaisjärjellä. Maksaruuat on himoni raskausaikana. Maksalaatikkoa ja maksamakkaraa ostan silloin tällöin 1-2krt /kk. Tänään viimeksi nappasin mukaani maksalaatikon ja syön sen koko paketin viikon aikana, hyvällä omalla tunnolla :) Kalojen suhteen olen ollut tarkempi.
 
Noni nyt on rakenneultrassa sitten käyty!!! Ja tuntemukset menneet aivan oikein elikkäs todella selvä POIKALUPAUS tuli :D Sai lääkäri napattua selvänkuvankin että kumpis on (ei voi olla erehtymättä). Petteri kasvanut hyvää tahtia eli ihan mitat vastaa viikkoja. Harrmi vain että poika nukkui ultrassa :( Ylensä hirmunen riehuminen ollut. Noh kyllä se sielä sentäs vähän vilkutteli :DD

Eikä ollut mitään tietoakaan tosta "sydänkohdusta" Et näytti nyt ihan normaalilta mut silti vielä ekstra ultra viikolle 25 että kattovat ihan kunnolla sit vielä sen :))

Pikkasen jäi kakkanen maku suuhun tänpäiväsestä lääkäristä....Ei ollu jotenkin yhtään mukava....Nooh onneks 7 päviä pääsee omalle neuvolatädille ni siitä tulee aina tosi ilonen olo :))


AIVAN MAHTAVAA POIKA!! :DDD :heart: :heart: :heart:
 
Voihan testit! :) Mulla on ollut alusta asti poikaolo, mutta ainoa testi jonka mukaan tulisi poika on sormustesti. Ja voi pojat, että pyörikin vimmatusti! :LOL: Tää menee ehkä kategoriaan "koska haluan uskoa niin". Mutta en järkyty vaikka olisi tyttö. Näin unta, että ultrassa vauvalla ei ollut nenää, se täytyy kysyä ensimmäisenä. Kunhan nyt tulisi joskus se rakenneultra. Meilläkin vasta 14.9.

Jaahas, ensimmäinen arkipäivä kotona, lepoa. Tai jotain. Ei ehkä ihan helpoin toteuttaa tuota lepokohtaa, kun sain vihdoinkin nukuttua viime yönä. Pari 1g Panadolia eikä selkäkivusta tietoakaan. Supisteli jonkun verran, mutta ne oli aika kivuttomia. Ja nyt jälleen selälläni makaan, ja toivon, että lääke alkaa piakkoin vaikuttamaan. Jospa tähän taas tottuisi. Tuntuu vaan niin turhauttavalta vain pötkötellä, meillä kun ei nuo kotityöt hoidu muutoin, jos en minä niitä tee. :/

Vilipi ja pikkuville 18+3
 
Täällä suunnalla ihan p*ska päivä! Ottaa hermmon jatkuva sentinvenytys, lasken kohta jo päiviä että pääsen äitiyslomalle ja säännöllisille tuloille. Tulipa sitten verotoimistolta postia että osa veroista menee perintään. Noh, eipä siinä, kyllähän sitä osas odottaakin, monen saattuman summa. Onneks tuo ei nyt mikään katastrofi kun ei se luottotiedoissa tule näkymään, mutta silti ärsyttää. Kamala stressi kun laskuja vaan kertyy nopeemmin kun kerkee maksamaan. Ja sitte pitäs yrittää olla stressaamatta kun pahaks vauvalle. Hoitovapaata ajatellen yritän maksaa veroja niin paljon että sais ees vähän palautuksia, yellikäkin piti nostaa äitiysloman takia. Tuntuu vaan välillä niin mahottomalta urakalta. Ittepähän oon soppani keittäny. Tulipahan avautuminen :p

lantionpohjalihaksia en oo koskaan harjottanut. Ei ois varmaan yhtään huono juttu kylläkään

Meidän seksielämä ihan kuollutta. Alkuraskaudesta ei itellään tehny mieli ja nyt ei miehellä. Eipä sillä, kyllähän meillä molemmilla paljo ajateltavaa ja veikkaan että mies stressaa vauvaa vaikkei niin ole sanonutkaan. Ollaan molemmat oltu aika etäsiä ja omissa ajatuksissamme. Molemmat taidetaan miettiä ja valmistautua henkisesti tulevaan. Että eiköhän tää tästä taas normalisoidu. Miestä taitaa myös hämmentää mun kehon muutokset, ihan ymmärrettävää, en enää näytä/tunnu tutulta, varmasti hämmentävää myös miehelle.

Mites muut on suhtautunu kehonmuutoksiin. Täällä maha jo ihan selkeä ja tissit aivan valtavat. Välillä stressaan arpia ja venymisiä, mutta useimmiten en jaksa välittää. Ootan että pääsen laihuttamaan itteni taas itteni näköseksi (tai vaikka vähän timmimmäksikin). Ainoo mikä tosissaan stressaan on että mitä tuolle alapäälle tapahtuu. Pelottaa että synnytyksen jälkeen oon venynny ihan "löysäksi" tai että saan jotain pysyviä ongelmia repeytymisistä.

Huomenna aamulla neuvolaan, saa nähdä mikä on paino. Alkuun tuli ihan hirveesti painoa, vaikkean ees syönny epäterveellisesti. Nälkä oli vaan niin valtava, että ihan kokoajan olin syömässä jotain. Nyt onneksi tasaantunu painonnousu sekä ruokahalu, Tai paino näytti edellisessä neuvolassa ainakin siedettäviä lukemia, toivotaan siis parasta huomiselle.


Tänään olikin sitten aika suoraa tekstiä, koittakaa kestää. On meinaan sellanen ketutus päällä!
 
Onnea kaikille ultrakuulumisista! :p PALJON poikalupauksia...!

Ruoka-asiasta mä olen hirveä ruoan kanssa stressaaja tässä raskauden aikana. Tuntuu edelleen, etten oikein mitään uskalla syödä. Pariin otteeseen on ravintolassa ruoan tilattuaan ajatellut että jaa, oliko tää sittenkään sallittua (haudutettua/paistettua vuohenjuustoa pariin otteeseen...). Oon aivan raunioina syömisieni takia, mutta eiköhän se tästä... :D Salmiakkia en oo jättänyt, se kun on mun suosikkiherkkua! Emmä sitä kyl kilokaupalla päivässä syö. Ja tosiaan noi graavikalat ja maksahommat, pastöroimattomat maitotuotteet ynnä muut "vaarallisemmat" oon kyllä jättänyt. Tuorejuustoa on kerran syöty vahingossa bagelin välissä Arnold'sissa, ja siitähän sitten stressaamiset paheni. En vaan haluis ottaa yhtään mitään riskejä. Tuntuu niin tyhmältä kokoajan :headwall:

Tuli tuosta mieleen kun joku sanoi että "kun makeaa tekee mieli niin tulee tyttö", mulla tekee hirmusti mieli makeaa kokoajan, ja poika on tulossa :D Ei tainnut mummo kaupan kassalla kaikkea tietää ;)

Kehonmuutoksista rakastan mun pyöreetä vauvamasuani! Päivittäin ihailen sitä peilin edessä kun se on niin pyöreä ja selkeä ja iso ja ihana :D Tissit on kans kasvaneet ainakin yhtä kuppikokoo isommiksi, ne on tosi arat ja hellät ja kokoajan tiellä. Muuten ei haittais mut rintsikat on käyneet pieneksi enkä jaksais ostella uusia kun nää kasvaa kuitenki kokoajan... :p Jos nyt olo liian tukalaksi menee niin eiköhän sit jo.

Tänään oli muuten eka perhevalmennus meillä. Nyt niitä onkin joka maanantai lokakuun alkuun asti. Ihan hyvässä vaiheessa nää käydään täällä meidän kylässä mun mielestä :) Tosin se on syyskuussa 2012 - huhtikuussa 2013 synnyttäville, eli tooooosi pitkällä aikavälillä.

Liityin tuossa muuten tänään liberokerhoon. Onko kellään tällasista kerhoista kokemusta? Isosiskoni suositteli, joten ajattelin sitten liittyä.

ON: Edelleen kohtu ison osan päivästä kivikova ja jotenkin "tukala". Onkohan tää normaalia? Vähän rupee kohta jo huolestuttamaan... Pikkunen kuitenkin kovasti potkii ja liikkuu tuolla. :)

Pinsuli ja pikkunen 21+3 <3
 
Viimeksi muokattu:
Onks muuten seuraava päivittäjä tiedossa? :)

Tervetuloa mukaan Ninikki! :wave:

Mulle ei sitte kuulu mittään. Edelleenkään. Välissä supistelee kipeesti ja välissä taas ei. Voinnin mukaan yritän mennä ja tehdä.

Liberokerhossa oon ja täytyski käydä hassaamassa pisteet johonkin. :D

Kehonmuutos Muuttuu miten muuttuu. Eipä tuo juuri mielessä pyöri. Tissit on entisensä ja masu kasvaa. :heart:

Ruokailusta täytyy sanoa etten oo ollu niin ehoton siinä kiellettyjen listalla. Välissä on tullu pantua suuhun jotain minkä myöhemmin oon hoksannu olevan "kiellettyä". Ja maksalaatikkoa esim. syön välissä annoksen.

Tine & Vilpertti 19+1
 
Oman navan ympärillä tänään....varoitus.

Oujeah. Yritin soittaa työkkäriin, että saiskos sinne aikaa varattua. Tunti on mennyt eikä siellä vastaa edelleenkään kukaan. Ehkä joudun maanantaina muiden joukossa jonottelemaan. Eihän siellä ole varmaan kuin kesätyön päättäneet, ilman koulutusta vaille jääneet ja minä? Mahtavaa. Ihan kuin ois ollut maanantai! :kieh: Onko kellään kokemusta, vastaavatko, jos laittaa sähköpostilla sen ajanvarauspyynnön? No kokeilen sitä kumminkin.

Eilen illalla kun tunnustelin pötkylää mahan päältä, (oli nukkumassa), niin mies yllätti! Kysäisi yhtäkkiä samalla kun laittoi käden mahan päälle, että "onko te pittuinen pirpana siellä". :heart: Kyllä oli ihana laittaa nukkumaan siihen. Toisin kuin edellisiltana, kun olin ensin katsonut sen p.s. I love you -leffan. Märisin melkein puoli tuntia vielä jälkeenpäinkin :LOL:.

Anoppi se meinaa kovasti, että mitään retrovaunuja ei tälle tulokkaalle kelpuuteta. Meillä kun on vielä tallella yhdet, sellaiset samettipintaiset Orat, missä on ne renkaatkin kuin rattorin ratit, sellaiset tolkun kokoiset. Niissä on meidän esikoinenkin nukkunut ja ihan hyvin on pärjätty. Tosin niissä ei ole sitä ratasosaa enää jäljellä, pelkkä koppa. Mutta iso koppa onkin. Piti jo aika kovasti sanoa eilen, kun meinasi ostaa jotkut jos halvalla saa. Ja sitten niitä vaunuja on taas joka nurkka täynnänsä. En kyllä huoli enää muita. Kelpasi ensimmäiselle niin kelpaa toisellekin. Anopin siskolla on ne olleet lainassa ja meinasi, että ne on tosi kylmät ne vaunut. Mutta eivät ole sitä meille sanoneet, oltais voitu kertoa, että meilläkin oli patjan alle leikattu kenttäpatjasta lisäeriste. Ja lampaantaljakin taisi olla kovimmilla pakkasilla. Ja hyvin tarkeni. Esikko veteli 4-5h päiväunet ulkona (talvivauva hänkin) eikä koskaan paleltunut.

Kiitos tästä purkautumisesta. :)

Vilipi ja pikkuville 18+4
 
Ketutuksien ketutus!!
Ihan visainen kysymys miten kerpeleessä saa ketutuksen pois?

Eilen ei ollut miehen kanssa mitään muuta kun voimasanojen huutelua toisillemme sekä muille liikenteessä olioille ja lisäksi romuttamopisteessä olevalle ruoska autolle. Heti aamusta alkoi ja päättyi vasta yöllä kun mies lähti ovesta ulos jonnekkin.

Muutenkin tuntuu ettei mitään muuta ku riiteluä asiasta kun asiasta joka päivä. Mihin on menneet ne ihanat ajat että ei ollu riidan riitaa edes viikossa.

Tekisi niin mieli hakata päätä seinään niinkauan kun syttyy vihdoin se oikein kunnon vanhan aikainen öljylamppu tohon pään päälle merkiksi siitä, että päässä kulkee muukin kuin vain voimasanat ja keltainen neste.:headwall:
 
Tervetuloa vaan mukaan Ninikki!:)

Muistinkin tuossa just yhtenä päivänä nuo tyttö-poikatestit, että pitäis kait niitä testailla ennenku on kuvassa käyty. Täytyypäs nyt yrittää muistaa kokeilla! :) Kiinalaisen kalenterin mukaan näytti tyttöä.

Kehon muuttumisesta mainitsinkin jo, mutta mainitsen vielä. Mä tykkään ihan valtavasti tästä ihananihananihanasta massusta ja on muutenkin kiva olla naisellisen pyörylä, kun se pyörylä ei ole kiloista peräisin. :D Oon aina ollut pieni ja hoikka, joten ihana kun vaihteeksi tissitkin on tissit eikä mitkään nyppylät. :)

Vilipin retrovaunut kuulostaa oikein kivoilta! :)

Täällä on muuten tosi paljon nyt tullut poikalupauksia! :) Lähipiirissäkin syntynyt nyt viimeksi vaan poikia. Joskohan meille sitten tyttö? No, tykkäisin kyllä molemmista, killuttimilla tai ilman. Tytölle vaan olis se nimi jo valmiina... ;)

Ruokarajoituksia oon kattonut sen verran, että pastoroituja maitotuotteita (vaikka ne kyllä suurinosa onkin automaattisesti niitä) eikä graavikalaa. Pellavansiemeniä en myöskään enää syö, en osta myöskään leipää jossa niitä olisi. Maksaruokia en syö muutenkaan ja kalaa oon todella todella huono syömään, joten ei oo niitten kans ollut ongelmaa. Ainoastaan tuo graavilohi on sellainen, jota tekis kyllä mieli, mutta yritän malttaa tammikuuhun saakka... Muuten syönyt aika normaalisti ja yrittänyt vähän katsoa että tulisi syötyä monipuolisesti, vaikka usein lipsahtaakin siihen leipämässylinjalle kun ei jaksa nähdä vaivaa. :ashamed:

Tänään töissä ensimmäinen uskaltautui kysymään laskettua aikaa. :) Tähän mennessä kukaan (niistä joille en oo siis kertonut) ei oo vielä uskaltautunut kysymään mun pallokalamaisesta olemuksesta, vaikka vyöryn tuolla pitkin käytäviä ja kahvihuoneita. Toisaalta, ehkä se on sellainen juttu jota ei itsekään viitti mennä möläyttämään jos onkin joku vaikka lihonut... :ashamed:

Eipä tänne muuta tänään.

Nöhveli & ei-niin-enää-niin-pieni pikkumöykky 18+5

ps. Jos noita testejä ja tyttö-poika-selvityksiä on uskominen, meille tulee vissiin sukupuoleton vauva... :D Molemmista vain osa pitää paikkaansa.
 
Viimeksi muokattu:
Rakenneultrassa käyty! Pikkuinen kovasti vilkutteli ja kaikki oli niinkuin pitääkin. Sukupuolikin saatiin tietää ja heti alkoi rullaamaan nimivaihtoehdot päässä :) Istukan paikka selvisi myös, eli se on takana ja selittääkin miksi liikkeitä alkoi tuntumaan tosi aikaisin.

Kehon muutoksista oon alkanut nauttia, kun vatsa alkaa näkyä selvemmin, eikä enää tunnu pelkästään turvonneelta.
Lenkkeily alkaa tuntua tukalalta, pitää välillä hiljentää tahtia kun ei massu tykkää :(

Luniee 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Zarix: onnea poikalupauksesta.

Pinsuli: olin liberokerhossa aikasemminkin ja liityin nytkin, mutta ei kauheesti tullu kerättyä pisteitä, kun meillä kestoillaan.. :) Sinne näyttäs nyt saavan laittaa muistakin tuotteista pisteet, että saa kerrytettyä pojoja.. Vieraat toi meille vaippoja tuliaisiksi, joita sitten käytettiin matkoilla (en ihan niin sinut ollut sen kestoilun kanssa, että olisin miehen kotona esim. kestoillut.. Niillä kun ei tuu ees lämmintä vettä sisälle niin koita siinä sitten toisen pientä takapuolta pestä, jäisellä vedellä. :()

Onko muut muuten aatellu et kestoillaanko vai meettekö kertisvaipoilla?
- mie sen verran oon aatellut, taas, että osakestoillaan ainakin. Kotona onnistu viimeksikin lähes 100% kestoilut, mutta jotenkin sitten pelkäsin käyttää niitä vaippoja sitten julkisesti, reissuissa ja pitkillä automatkoilla (käytiin esim. lapissa reilu 780km/suuntaansa matkaa, kun tyttö oli alta vuoden ja vaipoissa) Mihin ne kakkavaipatkin olis sitten ajomatkan ajaksi säilöny niin ettei haisis?? Itsekin kestoilen tässä osittain samalla (jälkivuoto/liivisuojat/pesulaput.. osittain menkat / pikkuhousun suojat..) Säästää ainakin roskavuoressa, sillä hoitolasten kanssa tottu siihen, että jos on vaippaikäsiä niin ainakin kaksi pussia vaippoja menee roskiin viikon aikana. Roskia sinne ei sitten mahdu senkään vertaa.. Ei viitsisi pyytää roskien tyhjäystä parin viikon välein, kun ei tuo ihan halpaa lystiä ole..:whistle:

Huomenna on aamusta lääkäriaika, jospa saisin sitä saikkua, kun alkaa pää olee jo niin täynnä, ettei meinaa pystyä tekemään mitään. Itkua nielen koko ajan takasinpäin ja kyyneleet on koko ajan valumassa alas.. Tosi paha olla..
Päivällä on sitten se RAKENNEUÄ!! hitsin pimpulat ku jännittää.. Mies siis pääseekin sinne mukaan ja mie haluun tietää kumpi siellä on. Pyörrynköhän mä, jos siellä roikkuukin ne killuttimet kuvissa? On vaan niin tyttöolo edelleen, että tuntuu jotenkin uskomattomalta, jos siellä sitten onkin roikkuvia vehkeitä.. :LOL: Mies nauraa mulle. Se vaan toivoo, että se olis terve ja että kaikki olis hyvin. Tottahan tuokin ja sitähän itsekin tietenkin toivoo. En vaan osaa sanoa mitä sitten jos se onkin poika? En oo nyt tästä sukupuolesta untakaan nähnyt.. Kaikesta muusta, ei niin kivasta kylläkin. Edelleen nään unia siitä, että siellä ollaan väärinpäin ja että se tulee sektiolla ennen joulua.. Nytkin potkii suoraan tuonne alas, niin että välillä ihan kipeetä tekee.

Ninikki, tervetuloa!

.. täällä taas, jotenkin tuntuu, että ihan asun täällä.. :D

Niina ja Lupu 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: Zarix
Vaipoista en oo vielä oikein tullut mihinkään tulokseen, mutta kokonaan kestovaipoilla ei ainakaan mennä! Saa nyt nähdä :) Jonkinverran varmaan ainakin ihan kertavaippoja ostelen, kun tuohon liberokerhoonkin liityin... ;)

Täällä olo tuntuu kuumeiselta. En pidä tästä sitten yhtään, kaikennäköiset pelot pyörii taas päässä... Kun näistä ruoka-asioistakin juuri puhuttiin.
Huh, eipähän ainakaan kuume näytä nousussa olevan (vielä), kun kahdesti oon mitannut ja nyt jälkemmäinen oli alempi. Eipä mulla mikään ihan yltiösairaskuumeolo ole, päätä vaan "kuumottaa" ja polttelee silleen oudosti. Päänahka siis tuntuu kuumalta.

Mustakin tuntuu että asun täällä... :D

Pinsuli ja pikkunen 21+4 <3
 
Vaipoista Meillä osakestoillaan. On valmiina jo laatikollinen kestoja käyttövalmiina paketteina :) Ja kertiksiäkin alkuun. Meillä aiemmin menty kestoilla kotona, yöt ja kodinulkopuolella kertiksillä. sukulaiskyläilyilläkin kestot ollu mukana. Eiköhän aika samoilla linjoilla edelleen mennä.

Liberokerhoon liityin esikoisen aikaan ja edelleen siellä mukana :)

S ja P/N 19+2
 
Mä lupasin ryhtyä päivittäjäksi syyskuun ajaks! Nyt kun esikoisellekin on *kopkop* muodostumassa jonkunlainen päivärytmi, niin suunnilleen kerran päivässä ehtii vähintään käydä koneella. :D Mutta mä olen sit ihan puusilmä, että mielellään ne kaikki päivityspyynnöt kirkuvilla väreillä ja useiden huutomerkkien/muiden korosteiden saattamana. :LOL:

Sukupuolitestit lupailee tyttöä ja poikaa. Tosin noissa testeissä kaikki ne "oireet", jotka on liitetty tyttöihin oli mulla myös esikoista odottaessa ja pojalta tuo ainaki viimeks näytti ku vaippaa vaihdettiin. :D Kiinalainen kalenteri lupasi mulle esikoista odottaessa pojan ja nytkin on samaa mieltä. Ehkä mä uskon sitä taas. ;)

Vaipoista joskus suunnittelin kauheesti, et vois kokeilla noita kestovaippoja, mutta en tiiä. Sit se vaikutti jotenkin niin hankalalta (+mua ällötti ajatus et samassa koneessa pesen kakkavaippoja ja meidän vaatteita, yök) että pistin kestovaipat myyntiin ja ihan suosiolla käytän noita kertiksiä vaan. Ehtiihän tuo mieli vielä muuttua moneen kertaan tässä, mutta tällä hetkellä tarkoitus olis käyttää kakkosenkin kanssa kertiksiä vaan. Säästän luontoa sit muilla tavoin. :)

pipituuna & kakkone 18+5 :heart: (Millä mä saan nuo viikot iskostettua päähäni? Hemmetti ku joka kerta tarvii laskea puhelimen kalenterin kans, et enhän mä oikeesti voi olla näin pitkällä jo?? :D )
 
Voihan testit! :) Mulla on ollut alusta asti poikaolo, mutta ainoa testi jonka mukaan tulisi poika on sormustesti. Ja voi pojat, että pyörikin vimmatusti!
Kummin päin se oikeasti on? Minä olen kuullut, että tyttö on pyörimistä ja poika viivamainen edestakainen liike! ;)

"Kestoillaanko vai meettekö kertisvaipoilla?"
Meillä ei varmastikkaan tulla kestoilemaan, voin kerran pari ihan huvikseen kokeilla, mutta sen verran laiska oon, niin en jaksa alkaa siihen hommaan...

Lantionpohjalihakset ja seksi: Lantionpohjalihaksia reenaillu sillon tällön, aina ku muistan niin supistelen ja joskus pissatessa useamman kerran pysäytän suihkua. :)
Seksi taas on tuntunut entistä paremmalta ja halujakin on entistä enemmän, vaikka mies epäili, ettei se enää olisi mahdollista. ;)

Vaippakerhoista en tiedä vielä mitään, johonkin varmasti liitytään, mutta kumpi on parempi Libero vai Pampers? Ja onko niitä vielä joitain muita? Enhän minä vielä tiedä tykköönkö enemmän Liberon vai Pampersin vaipoista, pitäisi liittyä siihen kumpia haluaa sitten ostaa.. Vai onko vaipoissa isoja eroja, mitä sanotte joilla kokemusta on?

ON: Täällä vointi samanlainen, liikkeitä tuntuu päivittäin voimistuen, mutta vielä harvakseltaan.
Tänään käytiin ensimmäistä kertaa lastentarvikeliikkeissä katselemassa vaunuja ja turvakaukaloita. Mä en halua mitään muita ku Emmaljungan Duo Edget! Mutta niillä on hintaa... Mä en vaan tykkää muista, muut oli niin matalia ja se tavarakori oli jotain kangasta ja niihin ei sovi mitään.. Sekä mun silmään ne Edget on kauneimmat. :D
Myyjä sanoi, että vanhat mallit uusien tieltä voidaan myyä tarjouspaketilla, mutta mitään hintoja ei vielä puhuttu, osaako kukaan sanoa, millä alennusprosentilla tuollaisia vanhoja myydään? Täytyy varmaan alkaa metstästää hyväkuntosia käytettyjä.
Turvakaukalo ostetaan uutena, että on sitten turvallinen. :)

paum & vampula 19+1, puoliväli häämöttää!

p.s Tulipa nyt heti liityttyä siihen Liberokerhoon.. :D
 
Viimeksi muokattu:
Sitä voi olla molemmissa! Liberokerhossa ja pampersissa. Laittaa sit pisteet sen mukaan mitä tulee hankittua/saatua...eihän ne kerhot mitään maksa! Itte oon molemmissa..käytän enemmän liberoa. Eli en kestoile...säästän kans luontoa sit eri tavalla...en esim osta valmisruokia vaan teen kaikki ruuat itte vauvalle....ym... ym...

Niin ja kiitti testeistä...meillekin tulee öh poika....ja tyttö...:D
 
Hauskoja nuo testit. Lupailivat tyttöä ja niinhän sieltä onkin tyttö tulossa :heart:
Silloin rakenneultrassa oli kaikki niin kuin pitikin ja sitten lopuksi kysyttiin että voisko kurkata kumpi sieltä on tulossa niin ei ollut epäilystäkään kun ultraaja tuumasi "Kyllä hän TYTTÖ on!"
Eli ähäkutti ukkokulta! Minähän sanoin että tyttö tulee koska sitä pahoinvointia ei taaskaan ollut, pientä kuvotusta vain kuten jokaisessa tyttöraskaudessa.
Kyllä äiti tietää ;)
 
Tulipas sitten liityttyä tuohon liberokerhoon, jos sitä vaikka hairahtuisi joskus jonkun libero-paketin ostamaan. :D Tuolla näytti muuten olevan paljon paremmat nuo raskausviikko"hedelmät" kuin tässä kaksplussan uutiskirjeessä. Tykkään aina kattoa että minkä hedelmän tms. kokoinen vauva milloinkin on, ja ne kaksplussan hedelmät on joskus aika vaikeasti tulkittavia. Tuolla näytti olevan jotenkin enemmän järkeenkäyvät. Alampa katsoa sieltä, mitä hedelmää kanniskelen mukanani. :D Hehee.

Vaippojen kanssa oon päättänyt, että meillä käytetään vaan kertiksiä. Kivittäkää vaan ihan rauhassa, mutta en millään jaksa ruveta pyykkäämään ja liottelemaan niitä kakkavaippoja. Mun hermo ei vaan yksinkertasesti riitä sellaseen, eikä meillä oo mitkään kovin luksustilat kylppärissä, niin onhan kiva ku siinä on jatkuvasti joku kakkapyykki menossa. Yäk. Isikin oli ihan kauhuissaan et ei kai se joudu pyykkäämään niitä vaippoja. :D Säästetään luontoa (ja rahaa) sitten jotenkin muuten, ja meidän elon luulis olevan jo sen verran ekologista ettei siinä oo kellään mitään nokan koputtamista. Kaikki vauvatarvikkeetkin tulevat kierrätettyinä ja kirpparilta, nih.

No, makaroonilaatikko kutsuu. :p Mulla on muuten iltaisin aina ihan hillitön nälkä, tuntuu että uppoais vaikka mitä evästä ja sitten onkin nukkumaanmennessä aika kiristävä olo... :D Päivällä taas tuntuu ettei niin hirveästi mahdu evästä, mutta nälkä on silti. Hööööh. Taitaa tuo kaveri napostaa kaikki äipän ruuat. :D

Nöhveli & pikkumöykky 18+6
 

Yhteistyössä