**Tammikuun Tuhisijat 2013**¨~ELOKUU~

pipituuna Mä olin eka sitä mieltä ettei oteta pakkausta, mutta tykästyin tuohon uuteen sen verran että ehkä sittenkin otetaan.:)

Täällä alkanu potkut tuntumaan selvemmin.:heart:

Onneks oli lyhkänen työpäivä. pinna ollu jotenkin tosi kireellä.:mad: Muutenkin olo heittelee puolelta toiselle, välillä superhyvä fiilis ja kohta taas tuntuu kun maailma romahtas niskaan.
 
HEIppa pitkästä pitkästä aikaa

Äitiyspakkauksesta mun mielestä se oli taas aneeminen. Suurin osa valkoista ja haaleaa. Muutama kivan värinen joiden takia vois harkita ottamista.. Jos o poika niin otan ton, muuten en. Itsellä ei alkanu sydän sykkiin tolle ollenkaan. Ainoastaan ne keltaiset potkuhousut oli että VAU! :) Nii ja se itse laatikko.

Olen itse ostellu muutamia tosi värikkäitä vaatteita. Ja aika paljon varmaan saan muiltakin niitä. Joten voi olla, etten ees tarvi tuota pakkausta sitten.

Olen nuhakuumeessa ja olo o iha paska. Joten kenties jaksan jossaki välissä paremmin keskittyä täällä :)
 
Äitiyspakkauksesta meillä on koko aika ollut tarkoituksena ottaas se ja olen innolla odottanut pakkauksen julkaisua ja oli kyllä todella hieno :D
Ainoo mikä vähän pisti silmään ni ne kaikki oranssit vaatteet niitä ei kyllä tulla käyttämään :D Ja vähän ihmettelin sitä että ei tule kun yksi harso :eek: vai ymmärsinköhän väärin :D Onneksi on jo saatu ystävältä niitäkin varastoon ja paljon muutakin. Veikkaan että 50-58cm vaatteita on niin paljon että tuskin tulee kaikkia edes käytettyä.
Kaikki on kyllä ihan saatu että ei niihin "turhaa"rahaa ole mennyt. Pitää sitten alkaa hommailemaan jossain vaiheessa niitä vähän isompi vaatteita(jos merkit paikkansa pitävät niin saattaa iso kokoinen muksu tulla kun miehen puolelta olleet 3-4 kilosia ja minun puoleltani sama homma)
 
Heipparallaa!

Äitiyspakkausta kävin minäkin kurkkimassa ja hieman olen täällä harkintakannalla. Kahdelle ekalle otettiin, kolmannelle ei sitten enää, ja nyt kun olen jo hukannut ihan kaiken vauvavaatevaraston maailmalle, niin kyllä haluttaisi ottaa. On meillä vielä kaksi makuupussia tuolla kaapissa tallessa, niistä en ole halunnut luopua. Hieman vedin herneet nenukkaan, kun huomasin kesällä äitini laittaneen minun vanhan äitiyspakkauksen viltin (sellainen beige, missä palloja) kissoille nukkuma-alustaksi! Meillä ei tosiaan ole mitään vauvanvaatteita tallessa, ei olla edes säilötty mitään minun vanhoja, tai kenenkään, tilaa ei ole. Luovuin niistä isoin kyynelin, mutta en tahtoisi olla niin kiintynyt vaatteisiin. (on meillä miehen 39 vuotta vanhat nukkumattilakana ja pyyhe tallesa, ne on kestäneet vielä käyttöäkin ;)) Mutta väreille mulle on aika lailla se ja sama, aina ne on tulleet tarpeeseen.

( . ) Leviän ja vaatteet alkaa tuntumaan ahtailta. Jopa paidat. Töissä tulee koko ajan ihanaa vaatetta, syksyn uutta, mutta eihän ne mulle mene. Eikä taida kannattaa ostaa. Löysemmät housut tilasin Ellokselta, tulispa ne toooosin pian. Alavatsa ja selkä on edelleen kipeä, ja neuvolaan olen nyt soitellut joka päivä. Tänään oli neuvolalääkäripäivä, ja lääkäriin en päässyt, mutta oli sieltä laitettu lisää testejä mulle. Klamydiatesti ja hiiva/valkovuototesti. Ikinä ei ole tuota valkovuototestiä tehty. Ja klamydia muistaakseni joskus. Olen aina luullut, että se näkyy papassa? Ei kait sitten. No nää onneksi hoituu huomenna samalla kun käyn siellä sokerirasituksessa. Virtsassa ei ainakaan sitä sokeria vielä ole, ja taidan uhmata tulevaa, piti saada jäätelö vielä töiden jälkeen, kun töissäkin olin jo syönyt brownieta. No mutta, siis asia oli se, että ei sais loukkaantua, mutta loukkaannuin kuitenkin, tuosta klamydiatestistä. Meillä on miehen kanssa ylihuomenna 10v. hääpäivä ja 12 vuotta ollaan oltu yksissä. Ei sais loukkantua, mutta ei voinut mitään. Kiehui yli.

Huomenna siis jännät paikat, testiä testin perään. Välillä toivon, että jotain vikaa löytyisi, niin ei pidettäisi niin luulotautisena.

Vilipi 16+5
 
Tänään oli nyt mulla se rakenneultra, ja kaikki rakenteet oli onneksi kunnossa! Pikkunen vastasi kooltaan jopa enemmän viikkoja kun mitä itse tällä hetkellä olen, minä kun pelkäsin että ei ole tarpeeksi kasvanut...
Niin ja mulle saa tosiaan sitten päivittää poikalupauksen! :heart:

Eilen neuvolassa oli muuten kaikki ok, mut verenpaineet madaltuneet ja samoin hemoglobiini (se tosin heittelee mulla kovasti muutenkin). Rautalääkkeitä siis mulle :/
Kohtu oli 14cm, noin navan korkeudella. Seuraava käynti onkin mulla jo 3.9. pelkästään äitiysavustushommia varten :) Aion siis hankkia äitiyspaketin, mutten haluais välttämättä nähdä sisältöä ennen kuin se tupsahtaa postiin... !

Pinsuli ja pikkunen 19+5 <3
 
Poks Poks 20+0!

Rakenneultra oli meillä tänään. Kaikki mitat ok, kasvua jopa enemmän kuin keskimäärin mutta samalla lasketulla ajalla mennään.
Pikkuinen oli niin reippaalla tuulella ettei malttanut yhtään pysyä paikallaan. Sydämen mittojen ottaminen kesti tosi pitkään, mutta kaikki saatiin. Rakenteet ok eikä mitään ihmeellistä. Saatiin myös lupaus sukupuolesta, pikkuprinsessaa odotellaan :heart: Samalla päätin, että prinsessan työnimi on Emppu ja sillä mennään loppuun asti :)

xxxo & Emppu 20+0
 
Pinsuli onneks olkoon poikalupauksesta,voi kun itsellekkin sanottaisiin parinviikon päästä samanlaista :D

xxxo onneksi olkoon teille sitten siitä pikkuneidistä :D


Mulle tuli tänään ilmoitus että olisi paikka avautunut hotelli- ravintola alan koulutukseen...Tässä nyt miettinyt että onko järkeä vai ei.
Osaiskohan joku vähän neuvoa että mitä kannattais tehdä?
Koulutus olis perus 3v pitkä nuorten puolella eli ei siis aikuiskoulutus.
ehtisin olla 3kk koulussa kun jo joutuis keskeyttää...ja sit en tiedä että millon sitä pääsis jatkamaan koska en todellakaan meinaa lastani laittaa jo 6kk hoitoon niin kuin eräs tuttunu teki...
Äähh....Miks juuri nyt tuli tää ilmotus miksei alkuvuodeasta :headwall::headwall:
 
Hei piiitkästä aikaa =D !

Pakkaus oli kiva, varsinkin haalarista pidin =D ja kaikki muukin oli kohdillaan.

Olo on hyvä, joskin vähän väsyttää.

Maha on pullahtanut esille oikein kunnolla, turha kuvitella päällensä kuin mammavaatteita.
Yhdet mammahousut meni jo pieneksi, tuubia en saa enää ylös,
mutta kotohousuina käytän tuubi alhaalla =P :LOL: .

Rakenneultra on ens viikolla, ja kysymme sukupuolen.
Poikaolo on vahvasti, mutta olisi aika sattumaa jos lapset tulisi : tyttö-poika-tyttö ja vielä
poika =D mutta tyttö on ihan yhtä odotettu perheeseen kuin poika =D eli kliseisti
kuhan nyt terve olisi :heart:

terv. HeiHäMä rv 19+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Toivotonko
Sokerirasitus takana ja selvisin kotiin asti! Nyt aamupalan jälkeen nukuttaa mahtavasti, pitää varmaan ottaa tunnin parin tirsat ennen töitä. Hieman ennen kahden tunnin määräaikaa alkoi kovasti oksettamaan, mutta onneksi ei niin pahasti, että oisin antanut ylen. Oli mulla mukana kutimet, niin kuin oisin muka siellä jaksanut yhtään mitään kutoa :)

Samalla kun terveydenhoitaja otti sitten sen hiiva/valkovuotonäytteen, kysäisin, että oisko mahdotonta kuunnella sydänäänet. Ja sainhan ne toki kuunnella! :heart: Siellä jumpsutti ja kovaa. Liikkeetkin kyllä kuului, harmittaa vain, etten niitä vielä tunne kovin selkeästi.

Mutta nyt nukkumaan, että ehtii.

Vilipi 16+6
 
  • Tykkää
Reactions: Toivotonko
Hienoa Vilipi, että sokerirasitus on nyt takana! :) Ymmärrän, että loukkaannuit siitä klamydiakokeen ottamisesta. Tosin mullaki se + tippuri testattiin ensimmäisten joukossa, kun papassa todettiin solumuutoksia. Mekin oltiin tuolloin oltu isännän kanssa 4 vuotta yhdessä. Yhdeksi solumuutosten aiheuttajaksi epäiltiin kondyloomaa, mutta sitäkään ei todettu.

Kummeja ollaan mekin mietitty, mutta voi luoja, kun on vaikeaa. Varsinkin, kun pitää olla se KAKSI! Yksi riittäisi mun mielestä ihan hyvin. Ollaan mietitty isännän pikkuveljeä, joka ei ole vielä kenenkään kummi ja on ihan innoissaan meidän pienestä :) Mutta se toinen... Mietin toisaalta mun isoveljeä, mut sit hänen vaimo varmaan loukkaantuu, jos häntä ei pyydetä... Mut, ei mieluiten pariskuntia... Vaikeaa!!

Tervetuloa Tanjuska! :wave:

Toi isyyspakkaus ei muuten olekaan huono idea! Täytyykin alkaa kehittelemään omaa versiota :)

Uus äitiyspakkaus on minusta hieno ja nimenomaan neutraali (paria räikeää vaatetta lukuunottamatta :)), joten ehdottomasti se otetaan :) Niitä vaaleanpunaisia tai -sinisiä vaatteita tulee kertymään ihan tarpeeksi...

kairan Idiootti neuvolalääkäri sulla : / Mun eräällä kaverilla huomattiin raskaus siinä vaiheessa, kun synnytys käynnistyi 4,5 vuotta sitten... Kaveri meni kovien mahakipujen takia päivystykseen ja siitä tunnin päästä oli synnytyssalissa =)

pipituuna Kyllä tässä on joskus tuntenut itsensä taas teiniksi näiden mielialamuutosten takia :D :D

millimolli Kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa =) :heart:

Pinsulille onnittelut poikalupauksesta ja xxxo:lle onnittelut tyttölupauksesta! :) :heart:

Zarix Täälläkin liikkeet tuntuu parhaiten, kun istuu :) Vähäsen tuntuu selällään maatessa, mutta liikkuessa ei ollenkaan. Jostain luin, että vauva rauhoittuu silloin, kun äiti itse liikkuu ja aktivoituu, kun äiti jää paikoilleen =)

Niina85:lle Oikein kovasti voimia työasioiden suhteen :hug: Kuulostaa hirveältä sun tilanne :(

ON: Täällä ollu liikkeiden suhteen oikein vilkasta näin iltapäivisin :) Ihan tällä viikolla alkanut nyt enemmän tuntumaan :heart:

Hennu & Möhkö 18+4
 
Viimeksi muokattu:
me otetaan kans äitiyspakkaus vaik nimenomaan aneeminenhan toi on, jonka kyllä ymmärrän kun "pitää sopia" kummallekkin sukupuolelle ja ei pitäs valittaa kun ilmaseks kerran saa.

täällä supistelee, välillä kipeestikkin (mut ei niin kipeesti et pitäs mitään puuskuttaa tms) ja tuntuu yleensä levossa, ei niinkään liikkeellä. varmaan stressi aiheuttaa. en jotenkin yhtään jaksais jatkaa töissä mut on pakko niin ois ees mahis korotettuun äitiyspäivärahaan. eikä täällä oo päätetty mitään kummeista eikä nimistä eikä mistään kun toi mies on ihan tuppisuu, vituttaa sekin. yks hyvä asia sentään, pääsen psykoterapiaan neuvolan kautta. yrittivät tyrkyttää masennuslääkkeitä mutta en suostu enää niitä syömään. viime vuonna söin ja vaikka niistä apua olikin niin en halua koko elämäänki joutua syömään koska heti kun lopettaa niin kaikki paska palaa tuplana takasin. mulla vielä niin hirveet vierotusoireet niistä, hyvä etten hypänny parvekkeelta alas.
neuvola oli maanantaina

paino: 62.6 (62.5), painonmuutos +39 (viimeks tosiaan se -422..)
verenpaine: 103/59 (101/62)
hg: 114 (113) kumma kun ei nouse vaikka syön jo kaks tabua päivässä!
vauvan syke: 150 (160)
liikkeet + niinku viimekskin.

ens viikolla lääkäriaika kun masennusseulasta pärähti taas kunnon pisteet ja sit se "kela neuvola" 5.9.
Kunpa tää mielialan lasku ei nyt vaan veis multa iloa vauvasta...

pikkumini & peikkoseni 19+0 <3
 
Pakkauksesta muuten vielä että sanovat että sitä vanhaa 2011 pakkausta on vielä paljon
jaossa, jossain jopa arvio että loppusyksyyn/alkutalveen menee oikea vaihto (?)
joten tarttee varmaan viimesiin asti pantata hakemuksen lähettämistä.

2kk ennen laskettua aikaa tarttee olla hakemuksen lähetetty, jos marraskuun alussa näyttää
siltä ettei pakkaus ole vielä vaihtunut niin päädyn ottamaan rahan, syynä se että uudempi
on mielestäni nätimpi ja enempi meidän tyylinen sisällöltään.
 
Pitkästä aikaan taas kirjoittelen
Luen kyllä, mutta miksi tämä elämä tuntuu niin kiireiseltä nykyään?

No, maanantai-tiistai klo17 asti töissä ja molempina iltoina oltiin kylässä tai meillä oli vieraita, aina ysiin asti. Tänään sentään oli aamuvuoro 6.30-12 ja sen jälkeen oli neuvola. Loppu päiväksi ei mitään sovittuja menoja.

Neuvola siis tänään rv 17+0
Puhuttiin enemmän th:n kanssa perheväkivallasta ja kaltoin kohdelluista lapsista, kuin tästä raskaudesta ;) No mutta tehtiin perusjutut ja kaikki hyvin.
Syke 150
Hb 110 (104) nousemaan päin, jes
Paino 44,6kg (42kg)
RR 55/98 alhainen niin kuin aina

Ensi kerta vasta 1.10 ja silloin Kela jutut tietysti + että miehen pitää tulla mukaan, täytetään kotona ennakkoon jotain kyselyitä ja muutenkin keskitytään parisuhdeasioihin. Todella hyvä, että nykyään on tälläinenkin käynti!

Liikkeitä tunnen nyt 100% varmasti
Parina iltana on jo myllännyt niin että huhhuh. Ja joskus esim. kyyryasennossa oikein säikäyttää potkullaan. TH vahvisti että istukka taitaa olla edessä niin siksi liikkeet tuntuu aina kohdun sivuilta, täysin keskeltä ei vielä kertaakaan.

Olo on aika energinen
Oon ihan mahoton touhuamaan ja menemään. Pesänrakennusvietti on taas ilmeisesti hyvin käynnissä kun viikon aikana on mm. lasten kaikki kaapit saaneet uudistuksen. Vaatehuoneessa kävin kaikki talvivaatteet, välikausivaatteet läpi. Siivosin lasten pienet vaatteet pois. Vaihdoin järjestystä. Pesin pesuhuoneen kaakelit ja 4 mattoa + päälle koko kodin suursiivous. Shoppailtua on tullut myös ahkerasti. Lapsilla yllättäen kaikki jääneet kerralla pieneksi. Viikonloppuna meni pelkästään yhden lapsen sisävaatteisiin 160e (siihen päälle syksykengät ja välikausivaatteet/talvivaatteet).

On tämä sellaista yhtä rahan menoa aina silloin kun lapset hujahtaa pituutta!

Äitiyspakkauksesta
En oikein tiedä. Nyt tämä uusi kyllä miellytti aika paljon, mutta en tiedä.. mm. toppapukua en tulisi käyttämään ja onhan noilta isommilta jotain jäänyt, makuupussia jne. ainakin.

Kenelläs oli myös flunssa?! Mulla myös, jo neljättä viikkoa niistän ja yskin :( Nousisi edes kuume niin voisi ajaa tämän pöpön pois. Ja koko muu perhe täysin terveitä, olen jokaisen alkuraskauden sairastanut pitkään flunssaa.

Adora ja Marakatti 17+0 poksuti Nyt Barbie ja Prinsessakoulu leffa neiti 5v:n kanssa :)
 
pikkuminille kovasti voimia ja jaksamista masennuksen kourissa ! :hug: Mulla diagnosoitiin keskivaikea masennus keväällä 2003 ja kesällä 2007 sain puhtaat paperit. Syksyllä 2003 aloitin lääkkeet ja ne lopetin pikkuhiljaa keväällä 2007. Syksy 2003 - kesä 2007 kävin kerran tai kaksi viikossa psykologilla.

Toivottavasti saisit nyt jostain iloa ja voimaa, että jaksat iloita myös raskaudesta. :hug:
 
Zarix soita ihmeessä kouluun ja kysy mahdollisuutta aloittaa opinnot ja jatkaa äitiysloman jälkeen jonkun silloin aloittavan ryhmän kanssa! Eikös ammattikorkeissa ryhmiä aloita kuitenkin syksyllä ja keväällä tuossakin koulutusohjelmassa? Opintojen aloittaminen mun mielestä kannattaa ja yrittää sit tehdä muutamia kursseja sieltä täältä kun pystyt.
 
Täällä on kanssa toi äitiyspakkaus tarkastettu. Mun mielestä ihan sama saanko tän uuden vai sen edellisen, molemmissa omat kivat jutut ja ne ei niin kivat. Tietty tää laatikko uudessa on kiva mutta samapa tuo.

Tänään palasin takas töihin, 3pv sai sairastaa rauhassa kotona. Tänään olikin sellanen kevyt 10h rykäsy heti alkuun, en oo yli 8h päiviä tehny nyt raskauden aikana ollenkaan. Ennen raskautta tuli melko useestikin tehtyä pitempää päivää. Eli aika tehokkaasti oon saanu rauhotettua ton työnteon omaa jaksamista ajatellen. Listojakin oon täytelly vähän pitemmillä tauoilla.

Nyt pari viikkoa on asiakkaat kommentoinu vatsaa, sitä ennen tuli vaan pitkiä katseita, mutta kukaan ei tainnu vielä uskaltaa kommentoida. Enää 3,5kk töitä. Jeee! (Ite ootan töistä pois pääsyä tällä hetkellä varmaan enemmän kun vauvaa).
 
Täällä on ollu joku ihme vaihe..en muista mitään, en jaksais mitään, ei kiinnosta mikään ja tuntuu että kaikki tehtävät ja oikeestaan koko maailma kaatuu päälle...:headwall:

Äsken tuntui ekat potkut, tänään siis 16+2. Tuntui ihan pinnallakin et ehkä on jo aikasemminki tuntunu mut en oo vaan kiireyttäni huomannu!
 
xxxo tänään olin yhteydessä kyseisen alan opettajaan ja juttelin sen kanssa että huomenna olis käytävä tuol koululla ja suunniteltava että miten se tehtäisiin. Ainakin tää nainen oli sitä mieltä että ihan hyvin voisin aloittaa koulun ja jatkaa sitten äitiys loman jälkeen. Noh saas nyt huomen nähdä mihin tuokseen päädyn.

Tämä päivä oli kyllä maailman huonoin päivä!!!! Sain kuulla että eräs ystäväni joka on tuossa jokin aika sitten synnyttänyt on menettänyt lapsensa :( Olivat ihmetelleet kun ei lapsi heräile ruokaa huutamaan niin menivät katsomaan ja ei hengittänyt ja soittivat ambulanssin sun muut eikä elvytykset auttaneet :'( Kastajaisten sijasta edessä hautajaiset :(( Aivan hirveätä kun on lukenut juttuja samanlaisista tapauksista niin ei sitä uskois että omassa kaveripiirissä tällaista tapahtuis(varsinkaan läheisille ystäville)...vanhemmat ovat aivan sekaisin kummatkin asiasta ja rauhottavia joutuvat syömään että vähän olis parempi olo. Lisäksi harmittaa sekin kun ovat pitkään yrittäneet lasta ja luulleet että kaikki hyvin ja käykin näin.

Itselläni myös tämän takia aivan järkyttävän paha olo, kerran kerkesin käydä lasta katsomassa,syöttämässä ja pitämässä sylissä ja sit tapahtuu tällasta. En ikinä toivois tällasta tapahtumaa edes pahimmalle vihamiehelle!
Miehelleni tästä myös kerroin ja hänkin on todella huolissaan kaveristani ja sen miehestä vaikka ei niitä hyvin tunnekkaan....

Ja pelko siitä että näin käy meillekkin on todella suuri, ja ajatus siitä että en osaisi omaa lastani hoitaa tai auttaa tai huomata jos jokin on pielessä on aivan hirveä!


Pitänee neuvolassa vähän seuraavalla käynnillä puhua asiasta ihmiselle joka tällaisesta tietää...

Sormet ristissä ja peukut pystyssä että kaikki menisi meillä hyvin niin ja tietenkin teillä kaikilla muillakin odottajilla!!!! :)
 
Zarix: Tiedän saman tapaisen tapauksen ja kun kuulin asiasta olin aivan järkyttynyt ja vielä myöhemmin selvisi että lapsen äiti olikin itse tukehduttanut lapsen tyynyyn!!! :O Tämä nainen ei lasta koskaan edes halunnut mutta ei pystynyt miehelleen asiasta kertomaan kun mies odotti lasta niin paljon.

Ja nyt tämä nainen on taas raskaana kun satuin vaihongossa kaupassa näkemään hänet.

Tanjuska ja tirriäinen rv 19+1
 
-Tanjuska- miten voi olla mahdollista että nainen joka on tappanut oman lapsensa tahallisesti saa tehdä vielä lapsia? :eek: En oikein käsitä.
Ehkäpä jonain kauniina päivänä tulisi jokin lakipykälä asiaan liittyen (tietenkin helpommin sanottu kun tehty ja puuttua toisen ihmisen henk.koht elämään mutta silti...)

Toivon todella ettei ystäväni tapauksessa ole samanlainen tapahtuma ollut(enkä kyllä oikein uskokkaan kun vanhemmat ovat kummatkin lasta haluneet 3 vuotta)vaan jokin luonnollisempi tapahtuma. Tän hetkiset luulot on ainakin että olis kätkykuolema ollut mutta myöhemmin saa siitä sitten varmuuden että mistä todellisuudessa johtunut.
 
Ihan tulin tänne vaan omaa napaa hehkuttamaan ja poksumaan. Eli POKS 18 viikko alkaa tänään :) Vaavin liikkeet tuntuneet päivittäin viikolta 15+ alkaen. Parin viikon päästä rakenneultra ja ilmoitan töihin samalla. Aamuisin pieni maha - iltaisin hillitön pallo! :)

Zarix tulipa oikein paha olo tuosta jutusta, kamalaa! Voimia ja jaksamista toivon vanhemmille...tuollaisesta ei koskaan toivu.

Toivotonko + Toivo (vaikka tyttöolo onkin) 18
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: xxxo
Zarix tännekin tuli tosi paha olo kuulla tästä... :/ Kamalaa, että tällaista tapahtuu. Voimia sinnepäin varsinkin ystävällesi ja hänen miehelleen <3

Tuntuu ettei tästä tavaroiden purkamisesta tuu yhtään mitään! Taloksi ollaan asetuttu jo maanantaina, mutta verenpaineen ja hemoglobiinin alhaisuuden takia oon tosi väsynyt ja jaksan oikeastaan vaan loikoilla sohvalla ja katsoa telkkaria.
Eilen sain kyllä sentään aloitettua jonkunnäköisen jumpparutiinin, jota aion toistaa aluks ainakin joka toinen päivä. Pitäisi olla raskauden aikana juuri sopiva jumppa :)

ON: En kyllä tykkää yhtään ottaa tuota rautalääkettä. Mulla on maltoferiä nestemäisessä muodossa, kun vatsani on jo valmiiksi niin huonona ettei rautatabletit ainakaan helpota yhtään! Mutta otan sitä, josko se vaikka oikeasti parantaisi oloa.
Neuvolasta soitettiin mulle eilen aamulla että multa löytyi kahdella plussalla hiivaa (mä pelkäsin jo emätintulehdusta tai vastaavaa...), joten puikkoa täytyi käyttää ekaa kertaa eilen illalla. En tiedä ollenkaan pitikö mun ostaa kolmen päivän 200g kuuri vai yhden päivän 500g kuuri, mutta päädyin jälkimmäiseen. Saa nähdä tapahtuuko mitään... :) Mulla kun ei oikein mitään oireita ole ollut, paitsi vv. Kerran aikaisemmin on ollut hiiva, mutta silloin sain suun kautta otettavan kertatabletin.

MUTTA pääasiassa tulin poksumaan ;)

Pinsuli ja pikkunen 20+0 *poks* ! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: xxxo ja Toivotonko
Zarix Aivan kauheeta luettavaa! Sydämmelliset pahoittelut sinulle ja ystäväpariskunnallesi. En tiedä montako kertaa olen molempien lasten kanssa herännyt ja tarkistanut että heillä on kaikki kunnossa ja että he hengittävät, erityisesti vauva-aikana (juuri kätkytkuoleman pelossa) mutta vieläkin nyt voin käydä makuhuoneessa ennen kun menen nukkumaan ja laitan käden heidän selän rintakehän päälle ja huokaisen helpoituksesta kun tunnen sen nousevan normaalisti. Ja he ovat kuitenkin 3,5 ja toinen kohta 2 v.

Tanjuska En mäkään ymmärrä että tuollainen nainen saisi vielä lasta tehdä. Mielästäni lapsi pitäisi huostaanottaa syntymähetkellä. Mielestäni vaan oman lapsensa tarkoituksella tappanut ei ansaitse kutsua itseään äidiksi enää ikinä. Se ei pitäisi olla edes keskustelukysymys. Vaikka sillä ois joku masennuskin ollu sillä hetkellä. Miksi ottaa riski että se uusiutuisi ja hän toistaisi karmean teon!
 
Oli kauheasti jotain asiaakin, mutta meni ihan pasmat sekasin tuosta Zarixin jutusta. :( Voi surku. Kovasti voimia ystävillesi ja sulle myös. :heart:

Millimamma mulla vissiin sama vaihe menossa. Ei jaksa/huvita/kiinnosta ja sit tulee vaan äksyiltyä miehelle ja muille läheisille. Toivottavasti menis pian ohi. Musta on ihan sietämätöntä olla näin saamattomalla tuulella. Kotikin on ku hävityksen kauhistus. :headwall:

Ristiäisistä piti kans puhua niin. Esikoiselle pidettiin ja tälle kakkoselle myöskin pidetään. Ei nyt mitenkään "himouskovaisia" olla kumpikaan, mutta kuulutaan kirkkoon. Joskus tuli käytyä srk:n perhekerhossakin, täytyypä muuten selvittää missä vaiheessa se alkaa tänä syksynä... Kiva tavata samassa tilanteessa olevia ihmisiä, ku mun itseni ikäiset kaverit on kaikki vähä eri puuhissa. Esikoista ku aloin odottaa, niin mua alettiin vältellä niinku ruttoa. : /

pikkuminille tsemppiä ja voimia masennuksen kans! :)

( . ) Hirveä nälkä ja yleinen kyllästyminen vaivaa kokoajan. Onneks kakkone on vikkelä vauhtimato ja aina piristää ku se alkaa möyriin mun sisuksissani. :)

pipituuna & kakkone 17+1 :heart:
 

Yhteistyössä