**Tammikuun tuhisijat 2013** joulukuussa

adora Meikäläinen on aikalailla samoissa lukemissa normaalitilassa, 157cm löytyy pituutta ja peruspaino on se 40kg. Siks on aika kamalaa käydä puntarilla neuvolassa, viimeks heilahti sinne kuuteenkymppiin... :ashamed: Enkä kyllä tiedä missä ne kilot oikeen on, terkka meinas että turvotus lisää painoa tosi paljon, ja sitten tisseissä on varmaan viis kiloa yhteensä kun ne on kasvanut niiiiin monta kuppikokoa! :LOL: Pienen koon takia oon itse miettiny miten toi alakautta synnyttäminen onnistuu... Ilmeisesti mun lantio on kuitenkin leveä (ei se kyllä siltä näytä :eek:), kun lääkäri totesi ettei synnytystapa-arviota tarvii. Etköhän sä tosiaankin helposti saa puskettua neljäkin kiloa pihalle, ei se varmaan ihmisen koosta niinkään oo kiinni, vaan siitä lantiosta :)

pisang Täälläkin supistellut taas kokopäivän :/ Tosi epämukavaa kun kävely on tosiaan tuollaista etukenossa taapertamista... Ja yritähän kestää sitä kurkkukipua, eiköhän se siitä pikkuhiljaa lähde!

Tuon aamuisen viestini jälkeen menin takas lepäilemään ja sit alkoi suhteellisen epämukavat supistukset, taustalla kokoajan sellanen menkkamainen kipu reisissä ja ihan alavatsalla. Melkein kaks tuntia sitä kesti, mutta nukahdin, joten ilmeisesti supparit ei sitten vahvistuneet enempää. Sen jälkeen onkin alkanut aivan JÄRKYTTÄVÄT kivut vasemmalla puolella häpyluuta ja alavatsassa. Kävellessä kipu säteili vasempaan jalkapohjaan asti! Ai hemmetti että sattui :/ Onko muilla ollut näitä kipuja?

Jahas, nyt tuntuu et supistukset taas sattuu enemmän, meen ehkä makoilemaan kauratyynyn kanssa sängylle... :)

Pinsuli ja pikkunen 37+4 <3
 
Viimeksi muokattu:
Tänään sitten olisi keisarinleikkaus, kamalaa ja hirviää, toisaalta malttamattomana odottaa että mitä sieltä oikein ulos tulee ja miten kaikki menee,,,,,Yhdeksän maissa lääkäri meinasi että leikkaus aloitellaan ja viimestään kahdeksalta pitäs olla sitten osastolla että saavat vamistella....

Eilen menikin koko pivä sairaalassa, otettiinverikokeita , mittailtiin vauvaa ja nyt painoarvio oli 4500 rv 38. Sanoi kyllä sitten että näyttää niin isolta että joutuu tekemään pystyviillon , joten se siitäkin sitten, kaamea leikkaushaava tiedossa siis koko alamahalle.Tärkeintähän se tietysti on että vauvan saa ulos mahasta, mutta kun tuntuu että mulla on ihan terveys mennyt tässä raskaudessa ja nyt sitten vielä arpikin,,,mutta ait se sitten vain kaunistaa loppueleissä....

No hyvä juttu tietty et nyt sterilisaatio tulee samaan syssyyn,,,yritin kysellä et miten äkkiä tästä toipuu, niin on kuulema ihan tapauskohtasta, toiset päivässä, toiset ei häävin viikossakaan,,,,,

Kipulääkkeeksi kuulema saapi sitten jotain puudutusgeeliä haavaan, oxycontinia, Panadolia ja buranaa. Leikkausta ennen ei voi ottaa rauhottavaa, mutta sen jälkeen kylläkin :LOL:,,,Mitähän hyötyä siitä sitten muka olisi,,,,

En tiä olo on sekava,toisaalta ihanaa nähdä vauva vihdoin, toisaalta on omalle kropalleen sikavihanen, että sen piti tällaseenkin soppaan mut vielä laittaa,,,nooh,,,joulu tulee, i ihana vauva,,,ja kaikki vaan hyvin ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Onnea vauvautuneille ja tsemppiä kaikille tasapuolisesti odotukseen,,,,,

T Ooasis rv 38 ja joulutonttu toljanteri
 
ooasikselle huikeasti tsemppiä sektioon!!!:heart: menipäs ne kuusi päivää äkkiä.:p (en tiedä miten sinusta...!)
Samantien pikaista toipumista leikkauksesta ja ihanaa vauva-arkea!!!!<3 Aivan pian siellä kuullaan jo ensimmäiset ääninäytteet, iiksjaiksVAU!!:)

Heihämä Tuota bafucinia isäntä veti kurkkukipuunsa, mutta kiros ettei se sillä auttanu. Sillä taisikin kyllä olla vielä pahemmat kivut kurkussa kuin mulla... Hitsit kun en tajunnu ite kokeilla,nyt ne on loppu.: / on ne mulla ainakin aiemmin tuonu helpotusta.:whistle:

Hei, mähän poksun tänään. Jee!!!:)

Pisang ja Nuppu 35+0 POKS!!
 
Viimeksi muokattu:
HURJASTI tsemppiä ooasis!! :heart: Ei mene enää kauaa, niin pikkuinen tuhisee vieressä, ja se on sitten varmasti kaikki sen pahan arvoista! :) Ihanaa!

Oih, ei ole parempaa tunnetta kun saada hienot venyttelyt vauvalta heti aamusta <3

Pinsuli ja pikkunen 37+5 <3
 
Oih, jokohan Ooasiksen pikkuinen on maailmassa..... :) :heart:
Pistetääs nyt lämpimät ONNITTELUT koko perheelle sillä oletuksella, että pikkuinen on jo nähnyt päivänvalon!!!!<3<3 Ihan tässä herkistyy, kun ajattelee... =) Kohta sitä pääsee iteki tutustumaan omaan nyyttiinsä, muutama viikko vielä....!!<3
 
Heips!

Onnea etukäteen ooasikselle vauvasta, jännää :) Mukava, että saatte oman joululahjan :)

Mulle voi iäksi päivittää 24 v, itsekin olen ollut siis joululahja aikoinaan ;)

Hitsi kun täällä ollaan jo niin pitkällä, useat täysiaikaisia ja synnytys todella lähellä!
Vaikka ei se itselläkään kaukana ole, niin olen varautunut, että saattaisi jopa helmikuulle mennä :) Senkin takia, että liitoskipuja tai kipeitä supistuksia ei ole vielä ollut ("harjoitus"supistuksia sen sijaan useinkin) tuntuu, että synnytys ei kovin lähellä vielä olisi.

Joku puhui hermostuneisuudesta, mulla ollut aika raskas tämä joulukuu, todella paljon mielenmyllerrystä ja riitoja miehen kanssa, tosin nyt on mennyt paremmin kun alkaa joulu lähestyä. Loppuraskauteen taitaa kuulua tämmöinen alakuloisuus... Synnytys on mielessä ja on vaikeampi liikkua ym.

Vaivoja on ilmaantunut kestoturvotuksen lisäksi oikean käden puutuminen ja sormien pistely. Todella rasittava vaiva! pitää neuvolassa vielä perjantaina mainita siitä, liittyy ilmeisesti juurikin tuohon turvotukseen, menee ranteen hermot "sököksi" sitten... Ei saa kättä kunnolla nyrkkiin ym. :(

Zarix, onko kaikki hyvin?

Lissu&pöpö 35+1
 
Elviidalle onnittelut pikkuisesta! :flower:

Ooasikselle onnittelut, oletan, että pikkuinen on jo maailmassa! :flower:

Omanapa: Mulla on niin tylsä elämä, että ei tule kirjoiteltua juuri koskaan tänne. Käyn muutenkin vähemmän koneella nykyisin, vrt. kuukausi takaperin. Jotenkin päivät vaan menee samaa rataa, monesti jo kahden aikaan odottaa, että pääsiskö kohta jo nukkumaan. Tosin nukkuminen on mennyt nyt viikossa huonompaan. Herään ehkä pari kolme kertaa yössä, kun kyljen kääntäminen on niin vaikeaa ja se sattuu. Supisteluja on täälläkin havaittu, mutta mullahan ei näillä näkymin ole edes lääkärineuvolaa enää, eikä polikäyntejä ennen synnytystä, niin eipä sitä oikein tiedä ovatko muuten vain kipeitä vai vauvan liikkeetkö ne sattuu. Yöoksentelu jatkuu edelleen, samoin jumitus. Kokeilin reilun viikon levolacia ja voi mahoton, millaiset vatsanväänteet se sai aikaan. Yhtenä vetenä vaan tuli. Eli ei siis sitä enää. oho, tulipa taas valivali...Jotain muuta vatsanpehmikelääkettä pitäisi käydä hommaamassa, mutta ei vissiin ole tarpeeksi jumi, että ois saanut itsensä liikkeelle. :LOL:

Joulukin meinaa masentaa. Anoppi kutsui itse itsensä syömään meille. Ja mun anoppi on (jos joku muistaa) niin juuri sellainen anoppi, josta ne kaikki vitsit ja tarinat kerrotaan. Tiedän jo, että hän arvostelee mun astiat, itsetehdyt laatikot, kattauksen, joulukuusen, lasten vaatteet ym. Eli kaiken mitä voi arvostella. Ja joskus olen hänelle tästä tavasta sanonut, niin sitten hän loukkaantuu ja alkaa itkemään, kun hän vain hyvää tarkoittaa jne. Ollaan tosiaan kerran oltu kotona jouluna anopin kanssa, ja mua ärsytti jo silloinkin, kun kaikista lahjoista kommentoi, että joo tämäkin tällainen parin euron lahja, kuka noille lapsille on tuommoiset viittinyt laittaa, minä ostin lapsille tämän, maksoi sen ja sen verran....Arvatkaa vaan oisko nyt hyvä tulla paketista itsehillintää, hormonien tasausta ja pitkää pinnaa (kuminauhat vain päreiden tilalle!)! :LOL: Melkein olen jo salaa toivonut viettäväni joulun osastolla, mutta siinä on se huono puoli, että sitten ei näkisi lasten onnea ja iloa.

Tosiaan kaikista näistä 12 vuodesta mitä ollaan oltu yhdessä, niin kaksi on vietetty kotosalla, muuten minun vanhempien luona maalla. Tuntuu ihan hurjalta ettei lähdetä nyt minnekään, ei tartte pakata tai mitään. JOspa sitä tänään moppais lattiat, petivaatteet olenkin jo vienyt ulos kun tuli vihdoin pakkaset. Ja loput hoituu valoja himmentämällä, ja kynttilänvalo on armollinen :) Paitsi vessat, mutta ne nyt menee muutenkin pari kertaa viikossa.

Jahas, ja eikun kaupungille katselemaan, mitä ihmettä mää laittaisin noille hellanteltuille lahjaksi?!? Meillä jää aina viime tippaan isommat lahjat, kun meillä ei ole yhtään lukollista kaappia tässä vuokra-asunnossa eikä muutenkaan yhtään piilopaikkaa minne lahjat saisi pidempään säilytykseen.

Vilipi ja Tyyne 34+5
 
Onnea vauvan saaneille :) :flower: Näin se vain alkaa tämä meidänkin pino jakaantua :) Ja Lissulle synttärionnittelut! :flower:

Täältä tulee taas vähän omanapaista tekstiä..sori :( mä oon vaan niin sairaan väsynyt kun sain meidän parivuotiaalta ihan järkyttävän flunssan ja multa on veto ihan pois. Viimeyönä ahdisti henkeä ja supisteli samaan aikaan. Mietin jo että ottaiskohan ne mua tonne synnytyspäivystykseen tässä kunnossa. Pakkohan niiden ois? Onko kenelläkään kemusta että on esim. synnyttänyt hirveässä flunssassa?

Toivottavasti tää nyt menee ohi ennen kuin vauva syntyy kun kunto on muutenkin ihan nollassa tän takia niin en mä sais ikinä punnattua sitä lasta ulos tässä kunnossa. Sitten vielä tuo mies..hohhoijaa..miks senkin pitää sairastaa samaan aikaan? Musta tuntuu että ainakaan tässä talossa ei oo mitään mahkuja sairastaa kunnolla koskaan itse. Vaikka ois kuinka kipeä niin vaikka pää kainalossa pitää yrittää selvitä esikoisen hoitamisesta kun mies on kipeenä aina se "kipeämpi" osapuoli.

Tänäänkin piti sitten minun nousta kuumeessa ylös ja mies sai nukkua kun sillä oli kurkku niin kipeä :kieh: Mua niiin ärsyttää!!!!! Sitten se vielä sanoo, että: "mä yritän nyt saada itseni kuntoon ennen kuin oon enemmän kipeä niin sitten voin huolehtia susta" Just just..jos tuo aidosti on se mitä se ajattelee niin mähän oon jo terve siinä vaiheessa..voi kun oikeasti sais joskus sairastaa rauhassa *huokaus* Mä jo mietin että jos ne ottais mut hetkeksi sairaalaan niin saisin levätä siellä...

Ja tylsää se elämä on täälläkin. Ei oo kyllä pitkään aikaan ollut näin tylsää. Mä vaan haluan tän muksun ulos...mun viimeiset viikot kyllä tuntuu kuukausilta :D :D

Juu, piti sanoa jotain muutakin..ihan jotain positiivista mutta nyt unohtui tämän valivalin takia..sori :) On silti ihana kun joulu tulee ja uusivuosi. Ja kerrankin eduskunta teki jotain hyvää kun päättivät ettei ensi vuonna enää puolison tulot vaikuta toisen työmarkkinatukeen! Siis jos mies ei saa töitä vielä, niin ainakin saa täyden tuen ilman että mun äitiyspäiväraha vaikuttaa. Ainakin tämä tiukka taloudellinen ahdinko saa vähän valoa nähtäväksi kerrankin..sitä odotellessa!

Kazzie 36+3
 
Heippa..

Tulin tuolta maaliskuisista tänne käymään myös. Minulla olisi 18.12 ostettu valkoinen raskaudenajan tukivyö myynnissä. Ostin omaa selkää varten, mutta supistusherkän kohdun vuoksi en voi käyttääkkään kyseistä vyötä. Vyöstä maksettu 48e (kuitti tallella) ja on S-kokoa. Asun turussa. En oikein tiedä mitä vyöstä voisi pyytää, mutta ollut minulla käytössä eilen muutaman tunnin ja tänään kokeilin. Tarjoukset voi laittaa yv:nä postilaatikkoon.. Viikkoja on siis takana 30 ja on sen verran joustava, että käy isommalle kuin pienemmälle mahalle ;)

Hyvää joulun odotusta kaikille!:xmas:

[/URL][/IMG]

[/URL][/IMG]
 
Kazzie näin se taitaa olla aika monessa paikassa, että jos on itse kipeänä miehen kanssa samaan aikaan, niin kyllä siinä itse saa vaan enemmän pää kainalossa meinigillä yrittää selviytyä arjen askareista. Kamalaahan se on ja ei tämä tieto oloa helpota, mutta ainakin edes tietää, että ei ole ainoa. :hug: Kovasti voimia ja pikaista paranemista! :hug:

Eipä täälläkään mitään ihmeellistä tapahdu...mutta jos vaikka tämän päiväiset neuvolakuulumiset päivittelisi.
Suluissa viime viikkoisia:
37+5 (36+4)
painonmuutos -262g/viikko (0g/viikko)
turvotus - (-)
pissa puhdas (puhdas)
verenpaine 111/73 (108/73)
sf-mitta 30 (31)
rt (rt)
syke ja liikkeet + (+)

Eli ihan hyvällä mallilla kaikki. Sf-mitta pudonnut viime viikkoisesta, että siellä se vauva hilaa itseään pikkuhiljaa alemmas. Eipä näissäkään siis mitään ihmeellistä ollut, joten mulla vähän sama kuin monella muullakin, että ei oikein niin mitään raportoitavaa. ;)

Lissulle synttärionnittelut! :flower:

Lynette ja viides muru 37+5
 
Elviidalle isot onnittelut!

Omanapa tänään oli neuvola, eli rv36+2. Kaikki oli muuten hyvin kuin ennenkin mutta pissassa oli sokeri kahdella plussalla. Eli joudun nyt kotiseurantaan verensokerin takia. Ihme juttu sillä mä oon käyny tässä raskaudessa kaksi kertaa sokerirasitus kokeesta ja selvästi mentiin alle viite arvojen. Mutta terkkari sanoi että välillä tulee tapauksia joissa rd puhkeaa vasta näin lopussa, mutta sanoi kuitenkin että kotiseuranta nyt sitten osoittaa onko mulla kuitenkaan sitä. Huomenaamuna se pistäminen sitten alkaa, pitäsi kuulemma ainakin 2-3 päivänä viikossa seurata ja niinä päivinä 4x. Terkkari sanoi että heti pitää soittaa jos arvot ylittyy, mutta hieman hankala välttämättä heti ilmoittaa, kun neuvolan puhelin aika ei ole tälläviikolla enään auki, ens viikolla vain torstaina ja seuraavallakin vain 3päivänä. No täytyy toivoo ettei sitten tuliskaan noita arvon ylityksiä.

Persikka 36+2
 
Oikein paljon onnea kaikille nyytin syliin saaneille <3

Hmm, piti kauheesti muistaa kelle vastailee ja mitäkin, mutta yllätys että unohtu. Kuitenki puhetta oli menkkamaisista kivuista yöllä; niitä on täälläkin, heräilen niihin ja sitten heräilen ku yrittää kääntyä niin ei vaan pysty koska vihloo niin pirusti alavatsaan :/ Oon ruvennu pelkää kovasti sitä ku olen yksin kotona koko ajan et mitäs sit ku lähtö tulee. Lapsen isä tulee n. 300km päästä JOS tulee, en luota pätkääkään että tulee. Ehtiny vaihtaa mielensä ehkä noin 20kertaa -.-' On kuitenki vara ihminen kuka on luvannut lähtee jos tilanne vaatii <3 Kovasti kyllä odottelen et sais pikkusen syliin! :) Viime viikolla oli neuvola; sf-mitta alakäyrän alapuolella josta vähän huolestuin. Oli jo viime kerralla alakäyrällä. Nyt jos on 27pvä vielä ni sit kai katotaa tarkemmin. Muuten kaikki on mennyt ihan kivasti :) ööööh.. En nyt muista mitä muuta piti kirjotella :D Koitan vaikka huomenna hieman selkeemmin kirjotella, parempi ku menee nukkumaa.

Poks Poks Ninna ja Nupu 35 <3 <3
 
Pisang Mulla oli tässä hiljattain myös tosi pitkään jatkunut flunssa. Kurkkukipu taisi kestää aaltoilevasti sen kolmisen viikkoa. Paranemisia siis! :) Kazzielle myös paranemisia! Naapuri pari vuotta sitten synnytti mahataudissa poikansa :x Mies oli myös taudin kourissa, eikä tietenkään päässyt mukaan sairaalaan. On siinäkin mukavat synnytys muistot ja vielä osasto aika siihen päälle..

Pinsuli, niinhän se on että oikeasti lantion sisämitta kertoo kuinka hyvin mahtuu synnyttämään, ei ulkoiset mitat. Sitä vaan niin huolehtii ja huolehtii :) Ja todennäköisesti mulla ei ole mitään hätää, niin kuin ei sullakaan, vaikka pieniä ollaankin :)

Voi Ooasis on vauvansa saanut tänään! Kurjaa että leikkaus fiilikset olivat niin ikävät.. Toivottavasti nyt jo parempi mieli siellä sairaalassa :) Ja tästähän se vaan pitäisi mielen alkaa kohoamaan. Leikkaus ohitse, pääsee toipumaan päivä kerrallaan ja pian ovat jo kotona joulun vietossa pienen nyytin kanssa. Onnitteluja sinne :heart:

Vilipille erityis-tsemppi joulun viettoon anopin kanssa! :D Mekin suunnataan viikonlopuksi anoppilaan, pientä henkistä valmistautumista on täytynyt tehdä ;)

Persikka, jos arvot nyt olisikin kohollaan ja et neuvolaan pysty ottamaan yhteyttä, niin aina voi soittaa terveyskeskukseen :) Toivottavasti nyt kuitenkaan ei tarvitse mihinkään soitella.

Näin, vain pikaisesti.
Joulusiivouksen tein tänään (tai auttoi mies mattojen tamppaamisessa). Pesin kaiken maailman tekstiilejä, sohvan päällisiä myöten. Lattioiden pesun yhteydessä päätin myös huitaista seinät ja tuli vain kirkkautta niihinkin. Ikkunat pesin jo äitiysloman alussa jouluvalojen laiton yhteydessä. Matot käytettiin samoihin aikoihin pesulassa. Keittiönkaapit siivosin silloin ja vaatehuone sai uudistuksen kun saatiin uusi sänky ja vauvan tavaroita otettiin esille. Voisin siis sanoa että aika paljon tullut siivottua joulukuun aikana :D Mutta se on tätä pesänrakennusviettiä suurimmaksi osaksi, kiva kun isoimmat siivous projektit on tehty ennen vauvan syntymää - sitten sitä ei niin vain siivoillakkaan vaatehuoneita ;)

Adora ja Marakatti-poikanen, huomenna alkaa rv 36, hui.
 
Heippa kaikki! :)

ONNEA OASIS!! , toivottavasti leikkaus meni kivasti ja toivut nopeasti! :)

Täälläkin pelätään hieman, että jos mahatauti tulee, kun pojan isän luona sitä..toivon todella, ettei rantaudu tänne..:(

Mulle nyt sitten neuvolasta soitettiin, että on pistetty lähete Tyksiin perätilan takia, mutta mutta..nyt sitte vähä hermostuttaa, että koskahan se aika tulee..itse haluaisin sinne mahdollisimman nopeesti, mutta epäilen vahvasti, että sitä aikaa ei tule ennen kun nämä pyhäviikot on ohi..:( mitä olen lueskellut, niin niitä yrityksiä on tehty vähän millä viikoilla sattuu...itsellä nyt vasta rv 34+4 tai jotain sinnepäin, mutta kuitenkin..mun serkun tyttöystävällä koitettiin jo rv 35 eikä silloinkaan enää saatu käännettyä..itsellä toi istukkakin vielä edessä, joten hankalaa tulee kääntö olemaan ilmeisesti..mullahan oli valmiiksi aika tyksiin 8.1 ja pelkään just, että venyttävät sen siihen..sillon ollaan kuitenkin jo jollain rv 37..argh..enkä siis oikeasti kyllä itse tiiä yhtään miten päin muksu onkaan..en oo tuntenu mitään erikoista, joten kai se siellä edelleen istuu.....mene ja tiiä..neuvolaakaan ei nyt sitten sovittu ennen tuota tyksin käyntiä, joten vähän tuntuu epävarmalta fiilikset..

Liikkeet eivät taas nyt ole sattuneet, vaikka yhdessä kohtaa oikeesti sai vedet silmissä painella muksua takaisin, kun puski itseään ulos rinnan alta tai kyljestä..

Maha ei tunnu kasvavan enää yhtään! onko muilla samaa?? painokaan ei ole noussut, toki hyvä asia, mutta kuitenkin..oon kyllä yllättynyt, jos sittenkin päästää näinkin pienillä luvuilla loppuun asti..neuvolan mukaan tullut siis 11kg, omien laskujen mukaan pari kiloa enemmän, kun tiiän sen mun normaalipainon..no joo, tiiän, että monilla nousee paljon vähemmän muutenkin, mutta mulla nousi alussa niin paljon, niin luulin, että tulee ihan kauheet lukemat..tosin, oon kyllä ilonen..viime raskaudessa tosiaan lähtöpaino oli 84 ja nyt ollaan vasta n. 71-72..:D vähän on eroa..viime raskaudessa loppulukema 96!! :D

Tietääkö joku miten mun kävis jos nyt esim lähtis vesien menolla syntymään? mitä ne sitten synnärillä tekis..antais tulla vaan ja sitte hätäsektio jos ei muuten tule? ei kuulosta kivalta.....oisin varmaan niin paniikissa, että meneekö kaikki hyvin..:/

Kivoja jouluvalmisteluja kaikille! :)
 
OASIS onnittelut pikkuisesta! :)

Olisihan se kamalaa kipeänä synnyttää, yrittäis nyt siinä hengittää niin kuin opetetaan kun räkä valuu poskella :(

Kolmaspoju muistaakseni oon lukenut jostain ettei ne enää synnytystä lähtisi pidättelemään rv 34 jälkeen, niitä keuhkoja kypsyttäviä piikkejä kuitenkin antais :eek: En kuitenkaan ole varma, tuli vain mieleen :)

Omaa napaa sen verran että ärsyttää oma neuvolatäti. Kerroin että paikat on kutissut kiitettävästi johon hän tokaisi että iho se vain venyy. Huoli kuitenkin iski sen jälkeen kun opiskelija huomautti virtsan olevan tummahkoa. Verenpaineet olleet ok, mutta kuitenkin.. Ja nyt eilisestä alkaen, ilmeisesti lapsi laskeutui tuonne alas kun tuntuu että joku repisi häpyluuta ja lonkkia niin erilleen kuin saa, ihan kamalia kipuja.. :(

Joulun odotusta kaikille!
 
Neuvolasta kotiuduttu

Suluissa edelliset:
37+2 (34+6)
painonmuutos -200g edellisestä kerrasta.
pissa puhdas (puhdas)
verenpaine 116/75 (114/69)
sf-mitta 32 (31)
rt (rt)
syke + (+)
liikkeet ++ (++)
Hb 125(114)

Seuraava aika viikon päästä ja kummasti täti oli sitä mieltä että olisin siihe mennessä jo synnyttäny :D Poika oli alhaalla , terkka ei ´meinannu löytää päätä , eikä pää ´heilunu ´ enää sillain ku edelliskerroilla :D

Koko aika on sellasta menkkamaista jomotusta . Eilen tuli sen verran kipeitä supistuksiakin että piti maassa maata kippurassa , enkä saanu sanaa suusta kun kysyttiin mikä mua vaivaa...Ja hiukka sen jälkeen suoli tyhjeni oikein kunnolla .

Ja Oasikselle onnittelut , kun on varmaan jo vauva syntynyt :):flower:
 
Kolmaspoju itelläni molemmista edellisistä menneet ensin vedet. Olivat jo molemmat täysiaikaisia. Ekasta alkoivat supparit samantien ja oltiinkin sairaalassa noin kahden tunnin päästä, ja olin 4cm auki. ja sen jälkeen normaalisti vaan synnytys jatkui. Kakkosesta meni vedet, mutta sitten ei tapahtunutkaan mitään ja silloinhan on ohjeena odottaa 12h ja lähtee sitten sairaalaan (kuten meilläkin tehtiin). Sairaalassa olin sen 4cm auki mutta lähettivät kotiin kun asutaan kohtalaisen lähellä.Tästä sitten vielä 12h ja uudestaan sairaalaan, ottivat sisälle ja tästä reilu 12h niin saliin ja supistukset aloitettiin oksitosiini tipalla. Yleisenä ohjesääntönä että vesien menosta lapsi pihalle ennenkuin 48h kulunut. Syynä kohonnut tulehdus riski vauvalla ja kai äitilläkin. Itekin sain antibioottia kerta-annoksena suoneen juuri tämän tulehdus riskin takia kakkoselta.
Niin ja piti vielä sanoa että vaikka vedet meneekin niin lapsivettä tulee silti koko ajan lisää.

verensokeri arvoista kirjottelin eilen, että nyt pitää alkaa mittaamaan kun oli sokeria pissassa. Niin tänään mitä oon mitannut ovat olleet todella hyviä :) Paasto 5.2 ja eka aterian jälkeinen 6.0. Toivottavasti pysyy näin hyvinä tästä edespäinkin.

Persikka 36+3
 
Hiljakseen oon taas ollut, ei oo jaksamista oikein mihinkään. Remppa vielä kesken ja aatto maanantaina. Onneks nyt lastenhuoneen seinät valmiit ja saan alkaa laittaan esikoiselle sinne tavarat paikalleen. Eteinen vielä maalaamatta ja jos maalia riittää niin yksi olohuoneen seinistä pitää maalata myös. Voimat alkaa ehtyä ja kyllä tän rumban jälkeen en tee enää mitään! Nautin olosta esikoisen kanssa ja se saa riittää. :heart:

Tässä oli vaikka ja mitä mihin piti kommentoida mut nyt kyllä jää. Mutta Oasikselle onnittelut! :flower:

Omaa napaa sen verta, et masukki oli neuvolassa perätilassa (varmistettiin ultralla) ja nyt on mennyt lähete Oysiin. Ties millonka sekin tulee. Istukkakin edessä niin tiedä sit, et alkaako ne ees kunnolla yrittämään kääntämistä (neukkutäti sano, et joskus sekin esteenä). Mut toivottavasti ois mahkuja synnyttää silti alateitse vaikkei kääntys. Ja jotenki vaan luotan siihen, et masukki ymmärtää kääntyä itsestään. :D

VOINTEJA MAMMAT!

Tine & Masukki 35+3
 
Päivitetäänpä tännekin, vaikken oo pitkään aikaan tänne kirjoitellut, kun jämähdin fb:n puolelle. Meille syntyi tiistaina 18.12. klo 9.58 poika rv37+2. Mittoina 3570g ja 50,5cm ja pisteitä poika sai täydet 10. Synnytys sujui oikein hyvin. Maanantai-iltana myöhään meni vedet ja streptokokin takia menin melko pian sairaalaan. Mies tuli sinne vasta aamulla, koska jäi yöksi kotiin esikoisen kanssa. Meillä on nyt kaksi samana vuonna syntynyttä lasta, kun lapsille tuli ikäeroa viikkoa vaille 11 kuukautta. :) Tänään päästiin vauvan kanssa kotiin.
 
Heippa kaikille!

En ole kerennyt nyt oikeen lukemaan täällä kenenkään kirjoituksia hetkeen joten kirjoitan omasta navasta nyt ja perehdyn sitten paremmin noihin kirjoituksiin)

Onnea sille ketä nyt oli sektioon menossa!! :flower: sielä päästäänkin jo tuttavuutta tekemään tulokkaaseen :DD (unohdin nimimerkin jo ennen kun kerkesin kirjottamaan :( )

Omasta tilanteesta sen verran(jotkut kyselivät oman käytökseni muuttumista) että hermoheikkona ollut kyllä koko raskauden ajan ja sekin on vaikuttanut omaan käytökseeni kun lähestulkoon kaikki kaverit hylkäs kun en enää lähtenytkään juomaan kun soittelivat...joten kotona mennyt tää 8kk aika lailla ukkoa töistä kotiin odotellen että jotain seuraa saa joten kyllä olen ollut normaalista poikkeava käytökseltäni. Mutta niin on mieskin ollut kun ei tosiaan ole ottanut huomioon mua omissa tekosissaan mitä tässä 8kk aikana tehnyt joten ihan syystäkin on tullut raivottua pariin otteeseen ihan kunnolla. Eikä se tosiaan ole sitä tajunnut että turhasta asiasta kun oon kiukunnut että ei sitä itteensä ottais. Muutenkin tuntuu että ei toi mies ole tajunnut miten paljon muutoksia oon kokenut niin hekisesti kun fyysisestikkin tässä matkanvarrella ja että olisin sitä tukea tarvinnut enkä sitä että jätetään yksin asioiden kanssa.

En nyt tiedä oikein että mihin suuntaan on asiat vieläkään menossa...kokoaika olo että ei tiedä miten päin olis tai mitä tekis...ja kun en yhtään tiedä mitä ton miehen päässäkään liikkuu...Todella väsynyt se on ollut koko viikon kun tehnyt extra töitä yöllä postilla normi päivä duunin lisäks...Ite koittanut hoitaa kämpän ja ruuat yms. ettei ton miehen niistä tarvitse stressata.

Asiaa ei kyllä helpota yhtään että tolla meijän toisella kissalla aivan järkyttävä kiima ja itse en tosiaan saa öisin nukuttua kun ehkä tunnin pätkissä ja sit herään siihen kun hirvee mouruuminen joka ei lopu millään. Hermot tonkin takia koko aika kireenä.

Neuvolakuulumisia kaikki kunnossa painonnousu oli nyt vähän isompi viikkoakohden olikohan joku +800g ja painoarvioks annettiin 2800g :)

Sit eilen oli synnytyssairaalaan tutustuminen ja vihdoin ovat saaneet remontin melkeinpä valmiiks. Ja oli todella hienot noi uudet tilat. Paljon kotosamman tuntuset mitä vanha ja enää ei ollu 4 hengen huoneita pelkästään 1-2 hengen joista tarpeen vaatiessa tehdään perhehuoneita mikä on tosi hyvä saa ehkä pientä rauhaa siinä sitten :)¨(Ja nähtiin tyttövauva joka oli toissapäivänä syntynyt ja syntymä paino oli 2600g ja se oli niiiiiiin pieni <3 ukko tokas ku kotiin päästiin että se oli söpö)

Ja tosiaan nyt se todellisuus iski muhun ihan tosissaan että kohta se laps on maailmassa ja joku tarvitsee mua aina...enää ei pysty ajattelemaan vaan itseään.
Pariin otteeseen meinas eilen kyllä itkukin taas tulla tuola sairaalassa kun kätilöpuhu tukihenkilön tärkeydestä yms. ja mietin samalla sitä että mies on tulossa synnytykseen mukaan mutta mahdollisesti tiet erookin synnytyksen jälkeen...miten siinä sitten pystyy siihen ihmiseen tukeutumaan....mietin tässä että pitäisiköhän ottaa yks vanhimmista kavereistanikin mukaan synnytykseen...sen kanssa ollaan monen monta vuotta oltu ystäviä vaikka on tapahtunut mitä...olen asunut pari vuotta kaukana eikä olla nähty sinä aikana kertaakaan ja silti kun muutin takaisin oltiin kuin ylimmätystävykset...Ja muutenkin tää kaveri on sellanen jolle menen ensimmäisenä puhumaan jos jokin mieltä painaa ja aina saanut tukea...Ja tosiaan petterin tuleva kummikin vielä :))
 
Elviidalle suuren suuret onnitelut :flower:
Kazziemä olen huomannu kyllä miesten suhteen sen että ne tuntuu olevan todella kipeitä vaikka olis vaan 37,2 kuumetta.. makaavat kuin kuoleman kielissä petissä eikä tee mitään.. mut toista se on jos "äiti" sairastaa niin mennään ja siivotaan ja touhutaan vaikka pää kainalossa..
LeenaT onnittelut pikku pojasta

Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena ja eilen illalla,ensimmäisen muuttopäivähässäkän kunniaksi,murmeli kiitteli minua ihanilla supistuksilla. kuitenkin loppuivat yhtä nopsaan kun alkoivatkin joten ehkä tässä vielä muutto saadaan hoidettu pääpiirteittäin ennen joulua.

Eilen oli sitten neuvolassa käynti ja ohohupsis ku painoa oli tullut reilu kilon verran viikossa lisää.. epäili kyllä neuvolan täti että ois vaan ihon alle kerääntynyttä nestettä suurimmaksi osin,koska aamuisin sormet ovat kuin nippu nakkeja joissa ei tuntoa.. ja iltaisin jalat muistuttaa norsunjalkoja enemmän kuin ihmisen.
virtsa oli kondiksessa,verenpaineet edelleen samoissa (kohtalaisen korkeissa) lukemissä,missä koko raskauden ajan.
sf-mitta sama kuin viime kerralla eli 35, yläkäyrää hipoen..
mitäs vielä... siinähän ne tärkeimmät... kovasti liikuskelee päivittäien eikä jätä epäselvyyksiä siitä että onko kaikki hyvin vai ei..sen veta mojovia potkuja ja iskuja tulee päivän aikana..

ei muuta kun mukavaa ja rauhaisaa joulun odotusta! koitetaan lepäillä rauhassa ja kerätä voimia koitokseen.

Elovena77 & murmeli 37+3
 

Yhteistyössä