Tammikuun tuhisijat 2013 *KESÄKUU*

Mini hyvää hääpäivää! :flower:

Äitiyspakkaus ei aioita ottaa tällä kertaa. Viime pakkauksesta tuli käytettyä vain vanuhaalaria, toppapukua,kynsisaksia ja pehmosta hiusharjaa...siinäpä se...mä en jotenkin tykännyt niistä vaatteista.

Hankintoja: mammavaatteita on tullut ostettua alesta,pari paitaa valmiiks ja yhet housut ja shortsit. Tulevalle vauvalle en oo viel ostanut mitään. Tossa just ennen tätä raskautta rupesin myymään hirveesti neidin vaatteita,niitä kun tulee sitten kuitenkin ostettuu....mä oon semmonen tuhlari lastenvaatteiden kanssa...itselle sitten tytön synnyttyä onkin tullut tosi vähän ostettuu :). Vaunut menee uusiks,tupliin. Pinnasänkykin pitää ehkä toinen ostaa. Mitä sanotte,eikö puoltoistavuotias vielä nuku pinnikses??? Autoon täytyy hommaa isommalle neidille isojen tyttöjen istuin ja ja ja mitä viel,ei kun kaupoille :)

Tänään leiponut savuporo-voileipäkakun, feta-tomaatti piirakan ja muffineita. Huomenna vielä koristelua, paistamista yms yms. Kakun hain valmiina,en jaksa. Meidän rakas täyttää vuoden!! :heart: joten huomenna minusta ei taida kuulua mitään,palatan ja mukavaa viikonloppua kaikille

Ranskis ja pätkis 12+3
 
Ostelusta itse en osta mitään vielä. Ehkä nt-ultran jälkeen alan katselemaan. Mulla on aivan kaikelle budjetti n.500euroa. Siihen sisältyy siis aivan kaikki. Sänky ja lipasto vaatteille. Vaunut meillä jo oliskin. On pikkuveljen vanhat eli n.6 vuotta, mutta ehyet neutraalikangas jne. yhistelmät niin saa kelvata. Mie en ala kilpavarustelemaan :) Muutenkin sen kaiken minkä käytettynä saan aina parempi.
Vaaleita värejä ei pueta päälle. En tykkää hyi yöks! Tulee retro-vauva ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
anu: Mulla on niiiiiin sama! :D Ihan väkisin saa jtn terveelliseempää työntää kurkusta alas ja pojan odotusaikana himoitsin salatteja ja kaikkea raikasta. Nyt mulla vaan vilisee pizzat ym. silmissä.
Tästäpä tuli mieleeni, että Ranskis: nami nami, olisimpa teillä huomenna juhlimassa! :D

Äitiyspakkauksen aattelin ottaa, jos ehtii vaihtua se uusi design-pakkaus, muuten luultavasti en. Mun mielestä se sukupuu laatikko on kiva idea.

Diiseli + Sissi 10+4
 
  • Tykkää
Reactions: anu84 ja Pokusaj
Pikkumini mietti istukan paikkaa. Mulla ei viimeksi nt-ultrassa puhuttu mitään istukasta. Vasta rakenneultrassa katsottiin, missä se sijaitsee. Ja senkin jälkeen se saattaa vielä vähän siirtyä kohdun kasvassa, mutta toki jos sen todetaan olevan vaikka etupuolella, niin ei se siitä taakse siirry. Mulla oli viimeksi tosi lähellä kohdunsuun reunaa ja sain uusintaultran raskausviikolle 28. Silloin istukka oli noussut sen verran ylöspäin, ettei haitannut alatiesynnytystä.

Niin ja tuo äitiyspakkauksen vaihtuminen menee aika hilkulle. Jos haluaa varmistaa uuden pakkauksen, niin ei kannata heti silloin sitä laittaa tilaukseen, kun saa raskaustodistuksen. Se vaaditut 154(?) päivää tulee täyteen n. rv22, joka on siinä elo-syyskuun paikkeilla.

Noita vaaleanpunaisia ja -sinisiä vaatteita on enemmän isoissa marketeissa kuin muissa kaupoissa ja usein, jos joku tuo lahjaksi vaatetta esim. lapsen synnyttyä, niin ne tuppaa olemaan just noita vaatteita. Kyllä mä vaaleanpunaista oon tytöllä pitänyt, mutta ne harvat mitä itse oon ostanut, niin on kyl ollut jotain kirkkaan värisiä. Mut mä en oo niin hirveän nirso vaatteiden suhteen. Meiltä löytyy varmaan ihan kaikenvärisiä vaatteita. Kunhan on siistiä ja (ainakin alunperin :D) puhdasta.

Hitsi että on hankala pitää pokka, kun joku kysyy vauvajuttuja. Tänään jo toinen tuttu kommentoi, että onko sit kohta jo toinen vauva tulossa heti perään. Sit me mölistään vaan jotain ympäripyöreetä. Ihan ilman perusteita tai epäilyksiä noita siis kysyvät. Ykskin sanoi vaan, että kannattaa tehdä toinen heti perään. "Niih.."

Onko se fb-ryhmä jo perustettu? Ku mä en ainakaan oo saanut mitään kutsua.

Mä aion kyl kirjoitella tännekin, vaikka fb-ryhmään nyt liitynkin mukaan. Fb:ssä kommentointi ja kirjoittaminen on vähän erilaista. Siis en tarkoita vain sisältöä, vaan ihan käytäntöä. Siellä kun ei voi selailla sivuja taaksepäin, vaan pitää vain rullata ja rullata sitä sivua alaspäin.
Viime tammikuisten yleiseen pinoon kirjoittelin alussa, mutta sitten kun perustettiin tänne kaksplussalle kerho tammikuun ensikertalaisille, niin jäin sinne kirjoittelemaan. Loppuaikana taas palasin kirjoittelemaan yleiselle puolelle silloin kun synnytys läheni. Kaipasin kokemuksia perätilasta ja niitä sainkin. Meil on tosiaan nyt aivan ihana ryhmä noiden kerholaisten kanssa. Vauvojen synnyttyä siirryttiin facebookiin ja nyt ollaan pari kertaa tavattukin. Meitä on vain yhdeksän, niin on ihanan tiivis ryhmä ja voi puhua ihan kaikesta maan ja taivaan väliltä.

Niin naimisissa me ei olla eikä siis kihloissakaan. Aina mä siitä haaveilen, mutta eipä oo mies kosinut ja itse en sitä haluaisi tehdä. Yhdeksän vuotta yhteiseloa tulee kohta täyteen.
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
HV
Moikka!
Huh huh kuinka paljon tekstiä täällä onkaan :) Pää tyhjänä kaikesta siitä mitä piti kommentoida, yritetään nyt kuitenkin jotain..

Facebookista: itse uskon siellä olevani kyllä aktiivisempi kirjoittelija kuin täällä. Olenkin siis tulossa sinne sitten kun ryhmä perustetaan. Toki myös ymmärrän kaikkia (erityisesti pikkupaikkakuntalaisia), jotka eivät halua tulla tunnistetuiksi.

Ranskis: Mulla molemmat lapset on siirtyneet 1,5 vuotiaana jo laidalliseen jatkettavaan lastensänkyyn. Mitään ongelmaa ei meillä ole sen suhteen ollut, päinvastoin lapset ovat olleet niin kovia kiipeilijöitä et uskon sen jopa olleen turvallinen vaihtoehto.

Liikunnasta: Itsellä aluraskaus oli jotain kamalaa. Väsymystä ja pahoinvointia koko ajan. Ennen raskautta liikuin säännöllisesti, mutta tuossa alussa makasin vaan 1,5kk puoli kuolleena sängyssä. Nyt pikkuhiljaa aloittelen taas liikkumaan hieman enemmän. ihan perus reippaita lenkkejä ja vatsalihasten vahvistusta synnytystä silmälläpitäen. Toivotaan, että tämä päätös pitää. Jotenkin viimepäivien kävelylenkit on ollut aivan ihania kun raskauden alusssa lopettamani tupakan polton lopetus on tuottanut ihania tuloksia. Kesä tuoksuu niin ihanalle :)
Siitäpä tulikin mieleen, että onko täällä muita odottelijoita itä-vantaalta.. jotka saattaisi olla kiinnostuneita jossain vaiheessa vaikka tapaamaan ihan oikeasti?

Mä oon kanssa miettinyt tuota äitiyspakkausta tullut siihen tulokseen, että mikäli saataisiin tietää odottavamme poikaa ottaisin pakkaukset ja jos tyttöä en sitä ottaisi. Tämä siksi, että mulla on ihania pienen pieniä toppapusseja ym ym. tytölle tallessa tuolta 4v tytöltä. Toivottavasti siis saataisiin rakenteessa selville kumpi on tulossa. Jotenkin mulla on tyttöolo, mutta sille ei vaan oo mitään perusteita.

Meillä onkin sitten syksyllä muutto edessä. Nykyinen asunto myyty ja nyt sitten tässä mietitäänkin mikä on sopivin asumismuoto meille. Lainaa tuskin saadaan pääkaupunkiseudun tähtitietieteellisiin omakoti/paritalo asuntoihin ja tällä alueella ei taas rivareita ole juuri ollut myynnissä. Saattaa olla et asumisoikeus/osaomistus on meidän tilanteeseen se paras.. hmm. tai en tiedä. Onko teillä kokemusta em. asumismuodoista?? Kaikkia ajatuksia otetaan vastaan =)
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
FB-ryhmä on jo perustettu Haimin toimesta ja Haimi on sinne pari kutsuakin laittanut täällä yleisesti..

Tuossa Adoran perustamassa uudessa heinäkuun ketjussa on mm säännöt facen Tammikuun vauvat 2013 -ryhmään liittymisestä heti ekalla sivulla.. :)
 
Zuh
Vielä ehtii kesäkuun puolella :) reissusta palattu, olo on väsynyt ja voipunut, mutta juhliminen on aina ihanaa. Lukaisin kaikki jutut, olihan noita kertynyt melkoisesti. Palaan huomrnna paremmalla energialla!

Zuh 13+1
 

Yhteistyössä