Tammikuun tuhisijat 2013 *KESÄKUU*




MENOSSA MUKANA 113 ODOTTAJAA MASUINEEN.

Saanen esitellä tammikuun tuhisijat 2013:


Nimimerkki / ikä / monesko lapsi tuloillaan / synnytyssairaala


31.12.2012
aby / 30v / 3. / VKS

1.1.2013
Markelat / 33v / 3. / Ulkomailla
Odas / 33v / 1. / K-HKS
xxxo / 28v / 1. / Kät tai Nkl

2.1.2013
sokerikeiju / 24v / 2. / KOKS
Lulu88 / 23v / 2. / OYS

3.1.2013
Susie90 / 22v / 1. / K-KHS
Mequ / 27v / 1. / KYS
Into-Unto / 31v / 1. / TYKS
Nemppis / 20v / 1. / TAYS
Bellatus / 26v / 1. / TAYS

4.1.2013
Lynette / 26v / 5. / -
Korpi-Keiju / 29v / 1. / KOKS
Pinsuli / 19v / 1. / TAYS

5.1.2013
Lynette / 26v / 5. / -

6.1.2013
Zuh / 30v / 2. / EKKS
tiinu84 / 28v / 3. / OYS
meadow / 34v / 2. / KOKS
Piipu85 / 26v / 1. / K-PKS
Elviida / 34v / 7. / KYS
manteli76 / 36v / 3. / TAYS

7.1.2013
waninka / 24v / 1. / TAYS
Alexsandria / 35v / 2. / LPKS
muuttohaukka / - / 4. / K-SKS
Filuuri / - / 3. / ?

8.1.2013
kathii / 22v / 1. / LPKS
Tirlittan77 / 35v / 3. / JS
minimee / 26v / 1. / -
HeiHäMä / 25v / 4. / TAYS

9.1.2013
suerte / 34v / 3. / SEKS
Ranskis / - / 2. / JS
ellujokinen / 27v / - / OYS
tintti. / 17v / 1. / K-HKS

10.1.2013
Keltakaneli / 34 / 2. / TAYS
Jocelyn / - / 1. / K-SKS
Peikkotyttö80 / 31v / 3. / PKKS
LeenaT / 26v / 2. / K-HKS tyttöolo
pikkumini / 20v / 1. / KOS
summergirl92 / 20v / 1. / -

11.1.2013
nöpö80 / 31v / 3. / LS
toiveuni83 / 28v / 1. / -
Into-Unto / 31v / 1. / TYKS
eksynyt_enkeli / 20 / 2. / KYS
tyttö Tenonvarrelta / 30v / 4. / OYS poikaolo

12.1.2013
Nuinnikkaa / 29v / 1. / K-SKS
Niina85 / 27v / 3. / K-SKS
Aia / 30v / 2. / Js

13.1.2013
Supsu86 / 26v / 1. / K-SKS
heidikaroliina / 33v / 1. / Kät.KOS
rimppakinttu / 23v / 1. / OYS
M1n1 / 34v / - / TYKS
Hennu86 / 26v / 1. / KOKS

14.1.2013
Santzuu / 26v / 2. / Tyks

15.1.2013
[kiti] / 28v / 1. / SeKS
kaasu / 22v / 2. / TAYS

16.1.2013
Toiveitavuodelle2013 / 24v / 3(toinen oma) / -
Bumsu / 26v / 1. / TYKS
Teddybear / 19v / 2. / SeKS
Luna / 31v / 4. / TAYS
Tytteli_89 / 23v / 1. / EKKS

17.1.2013
millimolli / 26v / - / LPKS
Devilii / 26v / 2. / -
Peikko89 / 23v / 1. / SeKS
Nasdaq / 27v / 1. / TAYS
HV / 31v / 3. / NKL

18.1.2013
tammikuunvauva / 31v / - / -
Noreen / 27v / 1. / TYKS tai SAS
mimmilii / 26v / 1. / SEKS
Melman / 23v / 2. / K-SKS
eevin äiti / 33v. / 3. / -
N80 / 31v / 3. / Kät.KOS

19.1.2013
R86 / 25v / 1. / MKS

20.1.2013
paum / 23v / 1. / TYKS
millamau / 23v / 1. / KOKS
Himpsu / 32v / 2. / K-SKS
Autumn / 29v / 4. / KAKS
Tammimasu / 22v / 1. / KÄT

21.1.2013
anu84 / 28v / 2. / SEKS
Endotar / 30v / 2. / K-HKS
Lissu123 / 23v / 1. / -
Kozmic / 36v / 1. / Ulkomailla
haimi / 22v / 2. / PHKS
Tine / 27v / 2. / OYS

22.1.2013
aliisa10 / 28v / 2. / LPKS
Santtu81 / 30 / 4. / KOS
Liliam / 26v / 1. / -
Janie2 / 25v / 2. / JS
Adora / 26v / 3. / K-SKS
Hollannikas83 / 28v / 1. / Ulkomailla

23.1.2013
Janzkuuu1 / 21v / 2. / VAS
Elisa / 28v / 2. / K-HKS

24.1.2013
pipituuna / - / 2. / TAYS
Dea / 24v / 1. / OYS
Pokusaj / 34v / 2. / -
JennEm / 26v / 1. / TYKS
maggis / - / 1. / -
Nöhveli / 27v / 1. / OYS

25.1.2013
ÄitiliiniX5 / 29v / 6. / TAYS
Sofia* / 31v / 2. / TYKS
diiselikissa / 33v / 2. / -
Vilipi / 30v / 4. / LKS

26.1.2013
mileena74 / ? / ? / ?
rahtirinsessa / 28v / 1. / SatKS
kashlily / 24v / 1. / -
Toivotonko / - / 2. / -
Zanizipp / 22v / 1. / KAKS

27.1.2013
Mivessu / 19v / 1. / LKS

28.1.2013
Katjal80 / - / 3. / -

29.1.2013

30.1.2013
Moogi / 24v / 1. / LKS
Aniit / 27v / 2. / TYKS/SAS
Emma82 / 29v. / 2. / PKKS

31.1.2013

Laskettuaika/Muut tiedot vielä hukassa / ei päivittäjän tiedossa:
heli / ? / ? / ?
Maraboude / ? / 1. / -

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Edelliset keskustelut

Toukokuu http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2139290-tammikuun-tuhisijat-2013-toukokuu/#post26258189


PÄIVITYKSET AINA PUNAISELLA JA JOS ETTE OSAA LAITTAA TEKSTIÄ PUNAISELLA NIIN LAITTAKAA YKSITYISVIESTINÄ TIEDOT. TEKSTI VOI HUKKUA TUONNE SEKAAN ENKÄ HUOMAA SITÄ VÄLTTÄMÄTTÄ OLLENKAAN.
 
Viimeksi muokattu:
Viimenen päivä kyllä, mutta jatketaankos tähän heti nyt kun on uusi pino kerran tehty? :)


M1n1 Oi, meinas itkettää tuo teijän koira, ihana! :) Tuosta meijän koirasta ei paljoo tukea oteta on hentoinen perhoskoira. :D
Mutta tosiaan, toivotaan, että hyväksyy ja jos ei nyt niin kauheesti lapsesta innostu, niin jospa sitten jatkaisi tätä välttelevää linjaa, eikä kävis päälle.
Ajateltiin kyllä selvitellä eri tapoja miten saada lapsi koiraperheeseen mahdollisimman hyvin mukaan, esim sellaisen vinkin jostain löysin, että kun äiti ja vauva on vielä sairaalassa, vie isä kotiin pissavaippoja muutaman johonkin nurkkaan, josta koirat saa itse löytää nämä "hyväntuoksuiset" vaipat ja innostua löytämästään tuoksusta. Ettei sitä vaippaa isä tunge koirien nokkaan suoraan vaan saavat juuri itse löytää ja innostua vaipoista omalla tahdilla.

Oisko muilla koiranomistajilla jotain vinkkejä? Miten aiemmat lapset tuotu kotiin ja miten koirat ottaneet vastaan?

paum & vampula 6+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kozmic
Kiitos Tine uudesta pinosta! Mä olisin myös kiinnostunut kuulemaan vinkkejä miten totuttaa koira tulevaan vauvaan. Meidän seropi (sekarotuinen piski:D) kyllä osaa olla lasten kanssa, mutta tosi vähän kokemusta pikkuvauvojen kanssa olemisesta.

Hohoo tänään alkoi 10.viikko :heart:

MUOKKAUS AnnCa ja masukki 9+0 (taisin mennä viikon liian edelle... :D toive ajattelua!)
 
Viimeksi muokattu:
Muistaako kukaan nähneensä jossain sellaista taulukkoa pahoinvoinnin päättymisestä, et monellako prosentilla päättyi rv:lla 10, 11, 12 jne...Olen sen joskus nähnyt, mutta nyt en löydä sitä mistään :-(

Ahkeralle Tinelle suurkiitos uudesta pinosta :)

T: Suerte ja Reppuli 8+2
 
Kiitos uudesta pinosta Tine. :)

xxxo mulla ja mun pojalla on myös yhdenlainen geenivirhe joka voi pahimmillaan aiheuttaa vaikean kehitysvamman. Meillä on se siis tosi lievänä mut siksi tässä raskaudessakin meinaan mennä istukkanäytteelle. Mitenkäs sulta aletaan sitä tutkia?

Aniit ja pähkinä 6+0 vissiin :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Tine uudeta pinosta, ihanaa kun joku jaksaa/viitsii vaivautua!

Tänään oli eka neuvola. Perusjuttuja, kaikki arvot kunnossa. Lopussa kysyin terkalta, että onko koskaan kuunnellut sykkeitä näin "pienillä" viikoilla. Sanoi, että aika harvoin eikä mielellään sitä vielä tekisi. Mutta sitten sanoi, että lääkärin huoneeseen on just tullut uusi ultralaite ja hän voisi sitä testata minulla. No sainpa sitten ultran ilmaiseksi ja siellähän se rusina pötkötteli omassa pesässään! :heart: Kuvaa ei osannut kyllä sen kummemmin tulkita, että mittoja tai muuta olisi katsonut, mutta minulle tuokin riitti.

11.6. menen verikokeisiin ja samana päivänä lääkärineuvola. NT-ultra on sitten jo 20.6.

Meillä on kaikki tarvikkeet tallella, löytyy sekä tyttö- että poikavaatteita. Jonkun pienen vaatteen varmaan ostan ja mammavaatteita itselle, mutta ei sen kummempaa.

manteli ja rusina 8+5
 
Heippa, kiva kun on uus pino, ihan kuin olisi taas hurjasti pidemmällä tämä odotus :)

Paum. Ei niitä vaippoja kannata sieltä sairaalasta raahata kotiin :) Tai jos haluaa, niin voihan sitä vaikka jonkun puklurätin viedä etukäteen kotiin koiralle haisteltavaksi, ei siitä mitään haittaa ole, mutta en tiedä sitten hyödystäkään..

Tärkeämpää on pyrkiä ihan päivittäin (siis jo nyt) vahvistamaan koiran ja sinun suhdetta, ja teidän perheen laumahierarkiaa. Eli siis koiran kannalta ajatellen tuleva vauva on uusi laumanjäsen, jonka kuuluu koiran mielestä "ansaita paikkansa" lauman jäsenenä. Koiralle tulee olla selvä alusta saakka, että sinä olet teidän lauman johtaja, joka määrittelee sen, mikä on muun lauman "arvojärjestys". Omalla käyttäytymiselläsi ohjaat koiraa toimimaan "oikein" uuden laumanjäsenen kanssa. Jos sinun ja koirasi suhde on selkeä ja koirallasi ei ole tarvetta kyseenalaistaa johtajuuttasi, niin koirasi kyllä ymmärtää sinun käyttäytymisestäsi paikkansa laumassa (alimmaisena vauvan jälkeen).

Hieman ehkä ylimalkaisesti selvitetty, mutta siis noin se toimii. Sama juttu kuin vaikka ovikellon soiminen. Ei koira itse tiedä, että ovikellon soittoa ei saa haukkua. Sinä johtajana opetat koiralle, että "ei-hakuta". Kun kotiin kannetaan nyt uusi nyytti, niin sinä "opetat" koirallesi, kuinka haluat sen käyttäytyvät vauvaa kohtaan.

(.) Täällä on olo muuttunut oikeastaan aika hyväksi. Viime viikkoinen pahaolo on huomattavasti helpottanut (ainoastaan aamulla saattaa vähän kaihertaa masussa), mutta turvotus on kyllä ihan ultimaalinen :) Olen muuten huomannut, että varmaan tuosta turvotuksesta johtuen maha tulee täyteen todella helposti, pitänee opetella syömään pienempiä annoksia ruokaa :)

Viikonloppuna siivosin varastoa ja siinä samalla tuli hipelöityä esikoiselta säästettyjä vaatteita. Apua, miten ne ovatkaan pieniä :)

Alexsis ja pömppis 8+3
 
  • Tykkää
Reactions: kozmic
Tulin kyselemään teiltä muilta että onko teillä, tai onko ollut aikaisemmissa raskauksissa hengenahdistusta/hengästymistä?
Minulla ei ole ennen ollut ja siksipä nyt mietityttää että onkohan tämä raskaudesta johtuvaa vai mistä :/
Luulisi että jos ois siitepölyallergiaa niin ois muitakin oireita kuten silmäoireita, nuhaa tai tukkoisuutta, mutta kun niitä ei ole.
Vain ja ainoastaan tällaista.... onko tää nyt sitten hengästymistä vai hengenahdistusta, en osaa oikein itsekään kuvailla. Henki kulkee kyllä mutta joudun hengittämään tiheämpään > suu auki sillä muuten en tunnu saavan riittävästi happea.
Todella kurja vaiva :( Ajattelin huomenna soitella neuvolaan ja kysellä mitä pitäis tehdä. Tämä nimittäin vie entisestään voimia todella paljon. Ei tee mieli tehdä mitään, vain käydä pitkälleen ja odotella että tilanne rauhoittuu. Niin kuin usein tekeekin jos vain lepäilen. Toisinaan alkaa sitten kyllä pitkällään ollessakin.

Koulut loppuu lauantaina joten mulla alkaa "työt" ;) Viisi koululaista onkin sitten kotona, tosin esikoinen jo kesätöissä. Pitäis kehitellä jotain ohjelmaa ja touhua ettei päivät kävis kovin pitkiksi.
Kun nyt vaan sais tän mun vaivan jonnekin pois niin jaksais paremmin itsekin olla touhuissa mukana.

Elviida ja matkalainen 8+4
 
HV
Hei kaikille. Täällä olen taustalla lukenut tekstejänne jo useita viikkoja ja nyt rohkaistuin mukaan. Täällä todistettavasti odotellaan kolmatta lasta viikoilla 6+4. Tänään löytyi pienen pieni syke ultrassa. Hakeuduin tuossa viikko sitten sairaalaan vatsakipujen vuoksi ja tuolloin ultrattiin ekaa kertaa. Silloin näkyi vain tyhjä sikiöpussi, ei edes ruskuaispussia. Hcg:tä seurattiin viikolla ja mukavasti tuo matkalla nousikin. Paras todistus oli kuitenkin tuo pienen pieni syke tänään ruudussa. Siispä nyt tässä ilmoittaudun matkaan mukaan. Jos oikein laskin niin la olisi tuossa 17.1.2013

ps- ei sitten oo mitään hajua kuinka teksti tulee punaisella

HV/31/3/NKL
 
Zuh
Heipsis typyt! Lueskelen teidän jutuut päivittäin, mutta kirjottamaan en meinaa ehtiä..

Meillä tämä mamma menee vähän alamaissa. Raskaus on osoittautunut todella raskaaksi niin henkisesti kuin fyysisestikin, kaikkeen pitäisi pystyä ja jaksaa kuten ennenkin mutta kun ei jaksa. Kummasti vaan työt ja kotihommat ei vähene kun plussaa :) En tiedä onko tämä väsymys ns. normaalia mutta oon ihan puhki koko ajan. Oonpas oma positiivinen itseni..

Tänään eka neuvola takana, yritettiin etsiä sydänääniä mutta ei niitä vielä löytyny. Kohtu tosin on jo navan korkeudella niin kai siellä joku kasvaa! Vähän kyllä yllätyin kun täti sano että nt-ultra on jo kahden viikon päästä, nämä päivät vaan hurisee eteenpäin. Samanlaista jyrinää toivottelen muillekin, kheh!

Tervetuloa uusillekin, pino senkuin paksunee!

Nyt lähden etsimään energistä ja nauravaista minääni, eiköhän se kohta ilmesty takaisin!!

Zuh 8+6
 
Zuh Tunnetko itse kohdun jo niin korkealla vai sanoiko se neuvolatäti? Ihmettelen vaan, kun meille on opetettu että viikolla 12 kohtu tulee tuon symfyysiluun takaa käsin päältä päin tunnettavaksi ja noin viikolla 20 on navan kohdilla? :)

paum 6+5
 
N80
Nyt päätin koittaa jaksaa kirjoittaa, kun sain taaperon (1 v.) unille. Oon siis joka päivä lukenut kaikki kirjoituksen, mut itse kirjoittamiseen ei enää ole löytynyt aikaa ja jaksamista.

Oireista: Mulla rinnat niin turvoksissa, että pakko hankkia isommat liivit. MOlemmissa aiemmissa raskauksissa on kasvanut aina koolla ja taas sama juttu. Vaihdan nyt sitten E-kuppiin ja olen ennen raskauksia ollut B/C... Rinnat myös todella kipeät ja välillä oikein sellaista repivää kipua nänneissä. Pahaa oloa ilmenee jos en ole syönyt pariin tuntiin, joten koitan syödä jotain pientä koko ajan.

Sain viimeinkin aikaiseksi hakea raskausvitamiinit, jee Oikein suututti kun edellinen purkki oli puolillaan, mutta päiväys mennyt vuoden vaihteessa. Söin niitä siis vielä viime keväänä imettäessa.

Meillä mies osallistuu taas samoin kuten aiemmissakin raskauksissa. Ilme kirkastui taas positiivisen testin nähdessään. Hän on ollutkin koko ajan innokkaampi saamaan vielä ainakin yhden lapsen siitäkin huolimatta että kuopus vasta vuoden. Huolehtii kissanlaatikon siivoamisesta kokonaan, tekee kotitöitä, hoitaa lapsia jne. Kun välillä on tosi väsynyt olo, niin mies lähtee lasten kanssa liikenteeseen, jotta saan nukkua hetken rauhassa. Toivoisimme että mies pääsisi tähänkin synnytykseen, mutta jos kaikki tapahtuu nopeasti, voipi olla, että olen itse jo laitoksella synnyttämässä ennen kuin lastenhoitajat ehtii paikalle. Sen siis näkee sitten. Ultrista ainakin rakenneultraan mies tulee, mutta ensimmäiseen sanoin, ettei ole pakko tulla, kun ei sinnekään saa tuota lasta mukaan tuoda ja hoitajat kortilla muutenkin. Sain mieheltä ehdotuksen, että jos hän hoitaisi lapset, jotta saisin käydä neuvoloissa yksin eli siis saisin samalla hetken omaa aikaakin. Toki joskus hänkin voi tulla mukaan, mutta huomattavasti helpompaa niin, että lapset isän kanssa kotona.

Koirista: Meillä oli koira (sakemanni), mutta joiduimme antamaan sen vanhemmillemme, koska koira muuttui edellisen raskauden alussa minua kohtaan agressiiviseksi ja oli sitä koko raskauden ajan. Synnytyksen jälkeen miehen vietyä vauvanhajun kotiin, oli koira nostanut karvat pystyy ja alkoi murisemaan. Teimme päätöksen, että emme ota riskejä tai kiusaa koiraa, kun se selvästi ei tykännyt vauvan hajusta. Näemme koiraa halutessamme, mutta edelleenkin koira murisee tälle lapsellemme ja nyt kun näin sen taas raskaana ollessani, koira osoitti jälleen minuakin kohtaan murinaa

Tervetuloa kaikki uudet! Voimia ja jaksamista ikävän uutisen saaneille!

N80 6+5

PS. Neuvola vasta kolmen viikon päästä...
 
Uusille tervetuloa :wave:

Pikkasen kuulumisia täältä:

Tässä on pari päivää ollu hiukan etova olo iltasin, ja on joutunu käymään treffaamassa pönttöä... Eilen ja tänään ollu lämpöä, tosin vaan illalla, joten oon ollu töissä. Ei mulla koskaan aamuisin mitään kuumetta tahi lämpöä olekkaan :).
Nii juu ja parina päivänä on nippaillu sillai aika ikävästi oikeelta puolelta alamahaa. Ollu sellasta aaltoilevaa kipua ja välillä jopa todella kovasti tuntunu, mutta kestän kyllä kaiken kuhan ei vuoto ala :D ja pikkunen kehittyis kunnolla.
Rinnat on edelleen kipeät, kerran yöllä oli rintsikat pois ja jopa teki gutaa kun kääntyi. Joten rintsikat on 24/7 päällä :). Normirintsikoita en uskalla laitta, ku tosiaan niitten pois ottaminen on yhtä tuskaa :(

Maanantaina olis jo sitten se ultra, on taasen menny aika tosi nopsaan. Kiitos töitten, on ollu aika hektistä. Ens viikko vielä ja sit olis ka viikkoo lomaa.

Onkos teillä muuten ollu miehet mukana tuossa varhaisultrassa? Mun mies ei halua tulla sinne huoneeseen mukaan, kait se vähän karsastaa sitä, ku gyne joutuu sisäkautta tekemään ultrauksen :). Pyysin sen maanantaina mukaan, saa vaikka oottaa siellä osotussalin puolella ;), pääasia että tulee mulaan, nii saapi heti sitten kertoa uutiset. Eikä tarvii rimputella puhelimella :D.
 

Yhteistyössä