**Tammikuun tuhisijat 2013 Lokakuussa**

Kiitos adoralle perusteellisesta selvityksestä asiaan kuin asiaan, tuossahan tulikin paljon hyviä vinkkejä tällaiselle aloittelevalle äipälle! :) Ja tietysti kaikkien muidenkin kommentit ja vinkit on tosi tärkeitä, kun ei oikein vielä tiiä mistään mitään eikä lähipiirissä oo nyt oikein vauvaihmisiä. :)

Tintti Voi ei, kylläpä sattui huonoon saumaan nuo remonttihuolet. : / Toivottavasti remonttiasiat järjestyy, tuo home se on sellainen vihulainen kyllä! :(

Toivottavasti se äitiyslomahenkilö on nyt laittanut ne mun paperit sinne kelalle menemään, kun ei ainakaan vielä näkynyt netissä mitään tietoa että olisivat siellä selvityksen alla. Milloin teillä näkynyt? Vai näkyykö niistä siellä tietoa ollenkaan ennenkuin on tullut joku päätös tai lappua postiin? Onhan tässä tietysti marraskuun lopuille asti aikaa ne toimittaa, mutta hätäilen sitä äippäpakkausta ja että onhan se nyt muistanut laittaa ne paperit eteenpäin... Jospas.

Nöhveli & pikkumöykky 27+5
 
Heips!

Musta tuntuu, että on jo toinen hiivatulehdus tässä raskaudessa... eka meni itsestään ohi (kärvistelin jonku 4-5 pvää) kun en halua lääkkeitä käyttää (ne maksaa, ja mulla on huonoja kokemuksia emätinpuikosta. :D) inhottavaa!

Närästyskin vaivaa taas. Oli se jonkun aikaa taas poissa.

Perhevalmennukset on nyt ohi ja seuraavaksi on enää synnytysvalmennukset! Aika menee nopeasti...Viime perhevalmennuksessa meinasin menettää hermoni, kun vetäjä kyseli missä puoliso on ja "hänenkin ois hyvä ollu tulla" jne. Sanoin, että mielestäni häntä ei kyseiselle kerralle tarvittu (imetys) ja mites jos minulla ei miestä edes olisi? Mites yksinhuoltajat, ym, sinkut? Hyvä, että puolisotkin ovat tervetulleita, mutta voisivat myös kannustaa niitä joiden puolisot eivät paikalle pääse tai joilla ei sitä ole.

Vauvanvaatteissa on menossa itselläni projekti, oon siis pesemässä ja silittämässä kaappiin kaikkia, niin saa laskettua paljonko on mitäkin. Pienimpiä vaatteita on eniten 50-56, sitten 60-62, ihan kivasti 68-74, siitä isompia vaatteita on vähemmän. Kohta pitäis siirtyä taas silityshommiin... Ei paljon kerkeä näin vapaapäivinä lepäilemään :).
Pussilakanoita on 4, mutta aluslakanoita vain 2. Niitä siis tarvitsee ja erityisesti kosteussuojattuja. Tyynyliinoja taitaa olla 2, mutta tyynyä itsessään ei vielä löydy... :D
Vielä ei ole vauvalle lämpöpussia, vain äpakkauksen haalari. Lämpöpussin ajattelin pyytää joululahjaksi. :)
Kun sais nuo vaatteet nyt laitettua niin pystyy katseleen sit paremmin muita tavaroita ja miettimään, mitä vielä puuttuu.

J-Love, äitiyspakkaus tulee n. 2 viikon kuluttua siitä, kun olet sen tilannut.

Me ollaan avopuolisot ja kihloissa. Naimisiin ei olla menty ihan rahan takia. Halutaan kunnon häät ja kyllä niihin se 3000-4000 vähintään uppoaa. Meillä on pienet tulot, joten ei olla vielä saatu tuota summaa säästettyä. Maistraattihäitä+ravintolassa perheen kesken juhlimista on monesti mietitty, mutta aina päädytty siihen että haluamme kunnon hääpaikan, ruuat, puvut ja vieraat.

Nyt on ristiäisrahat säästössä, sitten sen jälkeen aletaan ehkä säästämään häitä varten. :) ja ristiäisiin tosiaan piti säästää sen takia, että haluamme tarjota kunnon ruuan vieraille, ei pelkkiä kakkukahveja kun monet tulevat kaukaa ja itse emme ruokataitoihimme luota. :)

Tintti. Tsemppiä sinne, ikävä tilanne! :(

Lissu&pöpö 28+0 POKS :)
 
Huomenia masut!

Äitiyspakkaus pitäisi kait tulla aika pian, itselläni tuli kahdessa viikossa. 11.10. laitoin netissä hakemuksen, muut paperit vein henk.koht. samana päivänä, 19.10. luki, että pakkaus tilataan/lähetetään ja 25.10. tuli postista pakettikortti, että se on noudettavissa. Sanoivatkin Kelalla, että pari kolme viikkoa niin on postissa.

Vauvan tavaroille on eilen tehty tilaa, vihdoinkin!:whistle: Vuosi sitten raivasin lasten huonetta ja siirsin sieltä kirjahyllyn meidän makkariin. Nyt se siirtyi takaisin lasten huoneeseen, siistittynä versiona. Sain kolme pussillista roskia, ja kaksi pussia kirjoja poistin kiertoon, ja silti se näytti uudelleen järjestettynä melko täydeltä! :O Pesin myös seinät ja lattiat ja poistin tekstiilit päiväksi ulos tuulettumaan. Verhoja en jaksanut enää laittaa, ja haluaisin uusia ne. Meillä on siis kolme lasta toisessa makkarissa ja meidän makkariin saatan saada juuri ja juuri pinnasängyn mahtumaan. Ei haittaa, vaikka nukkuisin nenä kiinni tässä pinniksessä :heart: Tilat on tosi pienet, mutta vielä vaikka kaksi on koulussa ja yksi viskari, niin lapset on siellä missä mekin miehen kanssa, eli omassa huoneessa ei juuri muuta tehdä kuin nukutaan. Hoitopöydälle ei tarvita tilaa, raivaan yhdestä lipastosta tilaa vauvalle (vaatii vain vaatekaappien uudelleen järjestelyä :LOL:), se ei sopisi minnekään, ja todennäköisesti se olisi aina väärässä kerroksessa. Pyykkikoneen päälle laitan hoitoalustan.

Onneksi aloitte puhumaan noista harsoista! En ollut muistanut ollenkaan niitä, samaten amme, sekin pitää vielä hommata. Taidan ostaa valmiina yhden paketin harsoja ja sitten ompelen osan itse, niin saa sellaisen kokoisia kuin tarttee. Vieläkö harsoja saa käyttää vaunuissa tuulensuojana? En ole nähnyt enää kellään ohikulkevalla vaunulla sellaista.

Vaatteita aion pyytää ystävältäni lainaan, hänellä on paljon vauvan vaatteita tallessa, kun edellinen hänellä syntyi tämän vuoden helmikuussa. Seuraava on hänelle tulossa huhtikuussa, niin meillä ehtii kyllä mennä pieneksi ja palautua hänelle takaisin. Olen ostanut itse alesta jos on kohdalle sattunut 50-56cm vaatetta, ja pakkaus on tosiaan tullut. Ihanan pieniä oli muuten ne pakkauksen vaatteet! Muistan kun esikoisen toppahaalari oli 80cm, ja sillä sitten lähdettiin synnäriltä kotiin, niin eihän häntä meinannut löytää sieltä topan seasta! :) Ja meinasin toivoa 60cm vaatetta lahjaksi, jos joku jotain haluaa vauvalle tuoda.Perinteisiä potkuhousuja tykkäsin käyttää muillakin, niitä olen nyt metsästänyt kirppareilta ja kaupoista. Tumppuja olen kutomassa itse lisää, ja hätätapauksissa on saattanut kyllä mennä sukatkin käsiin :D

( . ) oma napa se vain leviää ja leviää! Nyt alkavat jo ulkopuolisetkin huokailla, että kivasti pyöristynyt. Ja todellakin, nyt on pari viikkoa vaatteet ahdistaneet. Maha ei siis ole vielä tiellä, eikä kiristä, kun löysää nahkaa on vaikka muille jakaa. Mutta tuo pallo alkaa tuntumaan jo aika kovalta, ja toppatakki esimerkiksi menee äärirajoilleen. :D Ja eilinen oli melkoista tuskaa kaiken sen siivouksen ja järjestelyn takia. Ei niinkään supistele, vaan selkä meinaa sanoa poks, vasemman puoleinen jalka ei meinaa kantaa ollenkaan vaan kynkkäsin loppuillan kuin puujalkamerimies :LOL: Olen yrittänyt pitää mahavyötä, mutta ei siitä tunnu tuon selän kanssa olevan apuja. Huomenna meillä on sitten lääkärineuvola, saapa nähdä millainen painonnousu tällä kertaa on. Tähän mennessähän ei ole ollut :whistle: ja kaikki makea on alkanut maistumaan liiankin kanssa :p

Mutta nyt pitää taas terästäytyä, että saa tänäänkin jotain aikaiseksi. Tää netti vaan nyt kiehtoisi tänään enemmän kuin kotityöt :)

Vilipi ja "Tyyne" 27+4
 
Pussilakanoita on 4, mutta aluslakanoita vain 2. Niitä siis tarvitsee ja erityisesti kosteussuojattuja. Tyynyliinoja taitaa olla 2, mutta tyynyä itsessään ei vielä löydy... :D
Nii tyynyähän vauva ei oikeastaan edes tarvitse.:) Jotkut tykkää laittaa jonkun lituskaisen tyynyn vauvan pään alle, mutta se on aika "turha". Mie oon pitäny pikkuvauvalle puhdasta harsoa pään alla puklujen varalta.=)

Ja Vilipille vastauksena: saa pitää harsoa vaununsuojana.:) Ainaki mie oon pitäny.:kieh: Ja onhan niitä nykyään sellaisia vartavasten tehtyjä vaunusuojiakin, jotka on puuvillaa (maksavat vaan törkeesti, turhakkeita minusta nekin:LOL:)

Tää lähtis äippäneuvolaan lääkärintarkastuskäynnille....!!

Pisang ja Nuppu 27+6
 
Täällä poksuu vko 29...Tänne rantautui viime vkon lopussa kunnon flunssa,jota on yritetty parantaa kotikonstein,tänään oli pakko käydä lääkärissä kun ei meinaa millään mennä ohi..ja tuloksena oli poskiontelontulehdus,antibioottikuuri..toivottavasti menee ohi sillä..ja lepoa ja lepoa...jouduin käymään tarkastuskäynnilläkin synnärillä kun pisti kovin supistelemaan eikä mennyt oikein levollakaan ohi...kaikki kuitenkin kunnossa ja poika potkii normaalisti äiskän kylkiluita...taitaa tuo yskiminen tehdä niitä kivuliaita supistuksia..tänään ollu ok päivä niiden osalta..kurjaa vaan kun muutenkin alkaa olla ison vatsan kanssa vaikea hengittää niin sitten tulee vielä flunssa siihen päälle..nyt täytyy ihan suosiolla jättää hommat muille,mutta vaan aika vaikeaa tämmöiselle touhutätille...vauvan hyvinvointi on nyt tärkein...kauhea kun aika menee nopeasti..se ois tasan 11 vkoa jäljellä...ja joulu kolkuttelee jo ovella..kääk,paniikki tässä kohta iskee...vauvalle olen onneksi jo melkein kaikki hankkinut,hoitoalusta ja pikkutavaraa yms.vaatteita vielä..eli niiden osalta voi olla rauhallisin mielin...=)
 
Lissu123 Kiitos tiedosta! :)

Tuli muuten mieleen nyt se toinenki asia mitä piti kysyä. Tohon rintojen kasvuun liittyen. Mä en oo vielä itse huomannut minkäälaista muutosta omissa rinnoissani. Mulla on ana ollu pienet rinnat ja kutsunki niitä "teepussitisseiks" johtuen kolmiomuodosta. Nännipiha kyllä tummeni tosi nopeesti jo heti raskauden alussa, mutta eipä oo mitää muuta muutosta näkyny. Onko syytä huoleen? Muilla vastaavia kokemuksia tj? Ja onko seki ihan normaalia että vielä ei ole maitoa näkyny? Eiks se joillekin nouse se maito vasta ihan lopussa tai vasta synnytyksen jälkee? Pitääkö mun huolestua?

Meillä oli neuvola tänään aamulla. Oman neuvolatädin lisäks oli opiskelijaharjottelija mukana. Hän oli tosi mukava, onneks =) Kaikki oli kunnossa, luojan kiitos. Vähä jänskätti ku tyttö ollu tosi laiska koko eilisen päivän, mutta syke oli 137 ja nyt se taas pörrää ku mikäki turbobuusti:heart: Ainoa mikä vähä pisti mietityttämään neuvolatätejä oli se että kohdunpohjan korkeus oli jo 29. Meillä oli se lääkärineuvola 18.10 ja sillo oli 22. Varattiin sit ens keskiviikolla jo uus neuvola jotta voidaan kattoo paljonko se nyt viikossa taas kasvaa. On mulla itellä ollu kyllä sellanen olo että hirveen nopeesti on masua tullut. Onko muillakin ollut nopeeta kohdunkasvua tai muuta vastaavaa?
Olin myös itse saanu nostettua hemoglobiini. Viime neuvolassa se oli 118. Oli sillo pudonnu aika hyvin 131:sta. Nyt syömällä oikein olen saanut sen nostetttua itse 122, ilman rautapillereita. Maksamakkaraa leivän päälle ja pinaattikeittoa sillo tällö, sillä tehoaa ;)

Nyt vois mennä päikkäreille :wave:

J-Love ja Sintti 27+2
 
Tuosta naimisiinmenosta vielä... En siis tarkoittanut aloittaa tätä keskustelua sen perusteella etten haluaisi mennä naimisiin. Haluan kyllä. Me vaan ollaan oltu niin hirmusen vähän aikaa yhdessä avomieheni kanssa, että se tuntuu vaan yksinkertaisesti tosi nopealta. Tää vauva tulee meille tosi nopeasti, niin on se ehkä ihan kivaa ettei kaikkia asioita hätäile ;) Enkä oikein uskalla ottaa avioliittoa edes puheeksi vielä.

J-Love Mulla on kyllä rinnat kasvanut aivan hemskutin paljon, mutta maitoa ei ole tullut tippaakaan. Niinkuin itsekin sanoit, joillain maito nousee vasta jopa pari päivää synnytyksen jälkeen. En mä tosta rintojen koostakaan huolissaan olisi, eiköhän sekin ole ihan yksilöllistä miten ne kasvaa :)

Hienoo, että täällä on puhuttu näistä vaatteista ja muistakin tarvikkeista mitä vauvalle kannattaa/voi hankkia. Mää oon niitten kanssa niin hukassa. Mulla on eniten varmaan 60-70 kokoisia vaatteita, ja lisää tulee. Laskin, että mulla on vauvalle yhdeksän myssyä! Yhdeksän! En tajua :D

(.) On kyllä ahkerasti tänään liikuttu mun mahassani, tosi kivaa! :) Paitsi että poika tykkää kaivaa jalkojansa tuonne mun kylkiluitten alle ja se sattuu! Istuminen tekee välillä vähän tiukkaa, mutta edelleen kaikki on kyllä tän arvoista. :heart:

Pinsuli ja pikkunen 30+4 <3
 
Täältä "lohtua" J-Love. Toinen lärpäketissi ilmoittautuu.:LOL: Mulla esikoista odottaessa (lähtötilanne A-kuppi) kyllä kasvoi rinnanympärys jonkun 13cm, mutta kun mullakin on tällaset "ketunnenät" niin siitähän sitä mittaa sit tuli lisää, ei nämä varsinaisesti paljoa kasvanu. Eikä edes sittenkään kun aloin imettää. Nyt kun oon uudestaan raskaana niin on taas hitusen paisuneet, mutta aikas vähän. Mulla ei ehtiny rinnat palautua aiempaan kokoonsa raskauksien välillä, joten on nää nyt nihkeesti B-kuppiset jo. Ei menis enää päälle ne rintsikat, jotka meni ennen ekaa raskautta, mutta eipä nämä silti isot ole...:headwall: Kun OLISKIN. Olin haaveillu, että kun pääsen imettämään niin oon kerrankin dollyparton. Ja paskanmarjat!:kieh:
Mutta että normaalia on joo, ei nää kaikilla turpoo... HÖH. Siksikään ei kannata ainakaan kalliita imetysliivejä ostaa etukäteen, voi ostaa ihan väärän kokoset (kun yleensä sanotaan, että pitäis ostaa vähän isommat, jos ostaa valmiiksi. No mulla ainakin menis hukkaan sit ne liivit...).

( . ) Tänään oli lääkärineuvola. Kaikki ok.:) Sf-mitta oli 25. Kohdunkaula 3cm, kiinteä ja kohdunsuu kiinni. Eli ei ihmeitä. Hyvähyvä.

Hyvää uutta viikkoa kaikille! Kohta on kuulkaas jo marraskuu... :)

Pisang ja Nuppu 27+6
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86 ja J-Love
Harsoilla pyyhitään pukluja lähinnä.:D Niitä voi käyttää myös peppupyyhkeinä, koska ovat yleensä pehmeitä ja hyvin imeviä.
ite tykkään, että harsoja kannattaa olla reilusti, kuten joku muukin mainitsi, koska niille tosiaan yleensä löytyy käyttöä ja joka huoneessa on hyvä olla niitä (puklut kun ei ilmoita milloin tulevat:LOL:). Silloin sotkut saa nopeasti siivottua.:)
Harsoilla voi myös ehkäistä esim. kaukalon / omien vaatteiden / pinniksen lakanan tms. likaantumista, kun levittää sellaisen suojaksi. Röyhtäyttäessä ihan must, muuten on olkapää ja muutkin paikat kokkelissa.:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Pisang kiitos ku kerroit. :) Vaikka se ei lohduta (en halua toiselle samoja tunteita kun tää mulle aiheuttaa), niin vähä helpottaa silti tietää että en ole ainoa jolla ketunnenät törröttää :LOL:

Täällä oli vissii jossain välis jotain puhetta ollu raskausajan diabeteksestä, vai? Voiko sen tunnistaa ennen varsinaista diagnosia? Mun hyvä ystävä ja kahden lapsen äiti, ehdotti että se voi olla yksi syy miksi kohtu kasvanu 12 päivässä noin 7 senttiä. Oon kyl yrittäny olla syömättä liikaa nameja/makeeta, mutta välillä ei vaan pysty! Panter-karkit ku ollu aika must melkein koko raskauden ajan ja kaikki suklaavanukkaat, suklaamuffinssit yms suklaa-herkut on ihan mahdotonta kiertää. En kyllä edes joka päivä näitä syö, mutta olenko kuitenki voinut jo pilata lapseni terveyden?!
Pyrin myös liikkumaan joka päivä, ja nyt kun toi pakkanen tuli, niin jätän auton kotiin kun ei ole talvirenkaita enkä lähe noilla sileillä kesärenkailla ajaa. Ens viikolla ku mennää uudestaa neuvolaan ihan vaa mittaamaan tota kohtua ja sen kasvua, asiasta varmaa keskustellaan jos on syytä huoleen. En vaan halua että mikää vahingoittaa mun lasta. Varsinkaa jos minä itse voin sen ehkäistä. Tästäkö se äitiys alkaa.. ? :headwall:

J-Love ja Sintti 27+2
 
Meilläkin harsot on puklujen vastaanottajia. On niin pehmeitä, että koko ajan on jossain olalla tai käden saatavilla ollut yksi tai kaksikin harsoa. Ja sitten yhden olen pyhittänyt ihan vain vaunuihin tuulensuojaksi. Mutta pitääpä alkaa sitäkin varten kattelemaan netistä niitä puuvillaisia tuulensuojia, josko sitä itte sellaisen tekis. En taida ihan vasittua sellaista ostaa. Ja toisinaan muistan käyttäneeni vaippanakin, jos on tullut jostain ihottumaa tai muuten vain ollaan tuuleteltu ihoa parempaan kuntoon.

Voi kun olisi pienet rinnat! Mie niin en tykkää näistä isoista, varsinkaan imettäessä. Painavat paljon, vauva on toisinaan vaikea asetella rinnalle, kun itsestä tuntuu, ettei vauva saa happea ja hartiat on kovilla. Ostinkin jo E-kupin imetysliivit alesta, mutta ei niissä kyllä mitään hirveitä kasvunvaroja enää ollut. Nyt mennään vanhoilla liiveillä, D-kuppi on, mutta mahottomat painaumat on yleensä illalla. Ja maito on mullakin noussut kaikilta vasta toisena tai kolmantena päivänä. Siihen asti ovat saaneet juurikin sitä ensimaitoa, ternimaitoa. Ja kuitenkin olen jo nyt kahtena iltana ollut ihmeissään, kun rinnanpäät on jääneet liiveihin kiinni. Kai sieltä jotain tihkuu toisinaan. Tuli niin elävästi mieleen, että joskus on irroitellut liivinsuojia nänneistä, kun oli päässyt vähän kuivahtamaan....auts. Kunnes tajusin kastella suojat ensin, enkä vain vetänyt väkisin pois. :LOL:

Vilipi
 
Harsot
Juuri niin kuin edelläkin on todettu - puklurätteinä enimmäkseen. Ja edellisellä sivulla kerroin kuinka suojaan itseni ja vauvan niillä myös imetyksen aikana ja julkisilla paikoilla imettäessä peittelen niillä rintavarustusta :D Kaukalossa, sitterissä, sängyssä puklujen suojana ja myöhemmin saattaa vauva myös aloittaa kovan kuolauksen, silloinkin pyyhin märkiä nyrkkejä ja leuan pielusta harsoon. Meillä harsojen kulutus on sitä luokkaa että joka päivä menee pari pesuun.

Mutta tyhmiä kysymyksiähän ei olekaan, joten hyvä kun näitä kysymyksiä herää :D

Yksi ketunnenä ilmoittautuu :wave: Ihan on mieskin yleisesti nimittänyt ne sillä nimellä, joo, meillä tätä omaa keskinäistä huumoria :D Näin raskausaikana tissit kyllä täytelöityy, mutta varsinaisesti kuppikoko ei kasva. Toisaalta kivempi näin kuin ihan älyttömän isotkaan, joten olen ihan tyytyväinen :)

Maitoa tulee sillein että kun on ilkosillaan, niin tip-tip-tip -vaan tippoja tippuu. Etenkin saunassa. Kokemuksesta tiedän, että loppuraskaudessa esim. saunassa tulee jo ihan norona ja liivinsuojiin pitää turvautua muu aika. Ärsyttävää, mutta lähteepähän nopeesti varsinainen maito synnytyksen jälkeen nousuun. Vauvojen painot ei ole tähän mennessä kerennyt laskemaan synnärillä ollenkaan, vaan nousuun lähtee heti. Mä oonkin tällänen lehmä :D Maidontulon tasaantumiseenkin menee turkasen kauan aikaa. Suihkutissit vaivaa ekat 6kk ainakin.
 
Eli täällä voidaan vaan odotella että maitomeijerit avautuu..nice. En mä mitään isoja tynnyreitä halua, mut ois se kiva että edes kerran elämässä vois kaattoo sanoo että on ylpeä rinnoistaan. Rinnanympärys on kasvanu, mutta tosiaan, rinnat ei :(

Sitten ois taas tyhmä kysymys: mistä te hommaatte niitä harsoja? Kaverilla on kasn ollu niitä puklurätteinä just syödessää ja ku vauvaa röyhtäytetään. Ovat erittäin käteviä.
 
Tässä kun nuo mun supistukset on lisääntyneet ja pidentyneet sekä koventuneet niin mulle on alkanut iskeä synnytyspelko. Siis pelko sitä kipua kohtaan :O :(
Kolmannen lapsen synnytyksessä en saanut mitään kipulääkkeitä ja koko homma karkasi käsistä. En hallinnut itseäni silloin ollenkaan. En kuitenkaan koe että siitä jäi kovia pelkoja, sillä seuraavat synnytykset on olleet ihan "ok" koska olen saanut hyvät rohdot.
Nyt sitten tässä parin illan aikana kun supistukset on kestäneet kolmekin minuuttia kerralla ja pistäneet jo puhalluttamaan, on mielessä kummitellut ne vielä kovemmat kivut sekä ponnistusvaihe :(
Ponnistusvaihekin on mulla ollut yleensä vain muutaman minuutin kestävät, alle minuutinkin joten en tajua sitäkään että mistä nyt tuo pelko tuli.

Onko muut kokeneet samaa?
Varsinkin uudelleen synnyttäjät jotka jo tietävät mitä tuleman pitää???

Hyi että kun äskenkin oikein sydän hakkasi tuhatta ja sataa kun oikein päälle hyökkäsi tuo pelon tunne. Ei yhtään kivaa :(

Elviida ja matkalainen 30+2
 
Harsoja saa hyvin varustetuista ruokakaupoista ja tavarataloista. Myös nettikaupoista, esim. raskauskeiju.fi.:) Värikkäät ja kuviolliset harsot on vähän kalliimpia, mutta kivempia katella.:D
mie olen muuten käyttänyt harsoja edelleen meidän yksveetä syöttäessä, jos tarvii jotain pyyhkiä. Siinä säästyy talouspaperia kummasti. Eli ovat kyllä varsin monikäyttöisiä!!=)
 
Ei ymmärrä tämä taas ajoissa lähteä nukkumaan... :whistle:

Tuohon harsoasiaan senverran lisään, että noihin puklujuttuihin ja tuulensuojaksikin rattaisiin käytin nyt viimeisimmän kanssa myös ihan vanhasta pussilakanasta revittyjä, sopivankokoisia palasia, kotikäyttöön en viitsniyt niitä edes mitenkään huolitella. Ja edelleenkin käytän neidillä pyllypyyhkeenä, varmasti tulevalla myös. On tosi pehmeää pienen iholle, kun ollut ensin vuosia käytössä :D

Vinkiksi, jos liivinsuojat tarttuu ikävästi: kannattaa kokeilla kestoliivinsuojia, ei ole tarttuneet ainakaan minulla yhtään, vaikka tosi paljon tiputteli imetysaikaan, alussa varsinkin. Ja on iholle hyvät. Itse tein taas muutamat lisää valmiiksi, kun monesti nuo valmiina ostetut on aika pienikokoisia ja minä tarvitsen ainakin yöllä hyvää imevyyttä.. Tosin synnärille otan kyllä ihan kertakäyttöisiä mukaan, ei sieltä viitsi raahata mukana pyykkiin..
 
POKS, 28+0! Hui, mihin tää aika rientää!!

Tää liputtais kanski kestoliivinsuojien puolesta.=) Ja ne muuten imee paljon, tietty mallista riippuen. Mutta mulla ainakin on sellaseisia hieman paksumpiakin niin ne vetää maitoa kyllä hyvin (silloin joskus kun alkuvaiheessa maitoa sattui oikein suihkuamaan). :)

Me lähdetään tänään Ikeaan!:D Jee!!

Pisang ja Nuppu 28+0
 
Harsoja oon varannut ison pinon minäkin. Mitä oon vauvoja kattellut, niin kyllä jotain saa olla jatkuvasti pyyhkimässä. :D Ompelin harsoja itte harsokankaasta (eikä ollut edes kallista!), ja niistä tuli sellaisia pikkusen pienempiä kuin ne kaupan harsot. Aattelin vielä yhden paketin ostaa niitä isompia valmiita harsoja, että yltää paremmin just vaunuihin ym. suojaksi.

Voi räkä. Katoin just netistä noita sokerirasitustuloksia ja aika hälyttävän korkealla oli se tunnin arvo. Muut oli ihan ok:t, mutta yläkantissa kylläkin. Voi turkanen. :headwall: No, nyt sitten kai vaan odotellaan että vihainen neuvolantäti soittaa ja lähettää mut johonkin jatkohoitoon. Hyvästi suklaa ja muut herkut. :'( En kyllä noista rajoista oo ihan varma, kun oli aika epäselvästi ne ilmaistu ja vaihteli miten sattuu, mutta näyttäis nuo jokasuhteessa olevan aika korkeat, joten tuskimpa pääsen tästä enää livahtamaan. :headwall::headwall::headwall: No, ei kait se auta kuin syödä porkkanaa sitten viimeset viikot. Byhyääh.

Näin viime yönä unta, että meille syntyi ihana pikkuinen poika ja minä sitä sitten hoitelin ja imetin ja se tuhisi suloisesti turvakaukalossa kun vietiin sitä synnäriltä kotia. :heart:

Neuvolatätin soittoa odotellen... :whistle:

Nöhveli & pikkumöykky 27+6
 
Harsoja täälläkin ostettiin eka paketti viime viikonloppuna =) Monikäyttöisiä ovat, mitä olen muita lapsiperheitä seuraillut :D

Eilen hain äippäpakkauksen ja kyl mie siitä sisällöstä tykkäsin =) Ehkä ne ihan räikeimmät oranssit pöksyt ei ollu meidän kummankaan makuun, mutta noin muuten kaikki kyllä miellytti. Ei valittamista :) (muuta kuin että toppapuku taitaa jäädä käyttämättä, ku on niin iso?) Tuli vaan itelleen sellain flashback ku heti muistin, millain peitemakuupussi mun lapsuuden kodista on löytynyt ja muistinpa myös heti, millain äippäpakkauksen laatikko on ollut, kun siinä säilytettiin muuta tavaraa silloin ku minä olin pieni :)

Hennu & Möhkö POKS 30+0 !! :heart:
 
Ja pitkästä aikaa täällä. Vähän tarttee antaa elonmerkkejä itestään. Tuo esikoinen vaan on sellanen nettitutka, että heti tulossa syliin jos vaikka puhelimellakin yritän tehdä jotain tällästä "isompaa" nettijuttua. :D Ja koita sit kirjottaa ku toinen mättää nyrkkiä näytölle, että minäkin terkut laittelen. :LOL:

Närästys vaivailee täälläkin. Onneks *kopkop* aika vähäisesti toistaiseksi. Jotenkin en yhtään kaipaa sitä ku joutuu taas yöt valvoon ku korpee niin pirusti. :/

Jahas. Sit on taas mentävä, täällä haisee kakkavaippa!

Pipituuna & nti 27+4 :heart:
 

Yhteistyössä