**Tammikuun tuhisijat 2013 Lokakuussa**

Moikka!

Täällä maha kasvaa ja olen käynyt katsomassa kavereiden pieniä kuukauden ikäisiä vauvoja. Ihania ovat, en malta odottaa että saan oman pihalle <3
Harmi vaan, kuulin kaverilta, että meidän parakkisairaalassa ei ole ollenkaan perhehuoneita. Pelottava ajatus, että joutuu miehestä olemaan erossa, vielä esikoisen kanssa :(

Vitamiineista syön multitabsin raskausvitaa ja multitabsin omega3. Kalaa syön ehkä korkeintaan kerran viikossa niin nuo omega3 on aika tärkeitä. Lisäksi olen nyt ajatellut katsella jotain d-vitamiineja tuohon lisäksi. Lisärautaa en sen kummemmin syö, mulla on hemoglobiini hyvänä pysynyt ja aina hyvä ollutkin.

Hiusväreistä en ole värjännyt ollenkaan raskausaikana. Nyt takana noin 8 kk värjäämättömyyttä, mut nää näyttää ihan kivasti "liukuvärjätyiltä" koska mulla on aika vaalea tyvi ja latvoissa on tosiaan vaalennusainetta. :) Ainakin ihmiset kehuneet liukuvärjätyn näköiseksi. :D Musta on hauska nyt kattoa miten kauan sitä jaksaa olla värjäämättä ja uskon että vauvallekin on parempi etten turhia kemikaaleja siihen kuormita. Jostain lueskelin, että hiusvärit olis "pahimpia", sitten kynsilakka, hiuslakka, ja sit vasta meikit. Raskausaikana siis... mutta olen kyllä lukenut myös monista tutkimuksista, että hiusväreillä voi värjäillä muutaman kerran raskausaikana. Itse en vaan sitä tarvitse.

Influenssarokotetta en aio ottaa. En ottanut aikoinaan sikapiikkiäkään (onneksi) vaikka olisin saanut nuoren iän takia ilmaisen. Mitä vähemmän rokotteita, sen parempi... Mulla on muutenkin hyvä vastustuskyky ja olen tosi harvoin kipeänä.

Onko täällä kukaan joutumassa ottamaan tuberkuloosipiikkiä vauvalle? Meillä se olis varmaan edessä miehen synnyinmaan (Venäjä) takia. Siitähän luovuttiin joskus 2006-2008? että vain riskiryhmille. Varmaan kaikille meille äideille se on kyllä aikoinaan annettu... Mulla on erottuva jälki siitä tossa vasemmassa reidessä. Nykyään se annetaan käsittääkseni olkavarteen.

Zarix tsemppiä, toivotaan että teillä alkaa sujumaan arki paremmin <3

Lissu&pöpö 25+5
 
  • Tykkää
Reactions: Zarix
Mikä??? :D
Toi kosher on mulle sanana tuttu (eiks se liity turkkilaiseen ruokakulttuuriin (ja kebabiin:D), mutta millainen on kosher-ruokavalio.:p Hih...
Ei ihan Turkkiin mut lähelle :D Se on juutalaisten ruokavalio eli siinä nimenomaan erotetaan maitotuotteet ja liha samasta ruuasta. Sen mukaan se on huono ruuansulatukselle ja toi raudan imeytyminen on varmasti myös totta. Nää vanhat perinteet ruoka-asioissa on monesti osuneet nappiin, meidän nykytiede todistaa niitä nyt tuhansien vuosien jälkeen vaan oikeiksi :)

Mutta joo nämä myrkkyasiat ja kielletyt ruuat yms on kyllä trkeitä eikä niisät varmasti liikaa puhuta. Ja kun tutkimustietoa esim hiusvärien vaikutuksesta on vielä niin vähän niin parempi aina olla varovainen. Keho kuormittuu muutenkin aivan valtavasti kaikesta elinaikana eikä varmasti oo sattumaa että syövät on yleistyneet niin rajusti viimeisten parin vuosikymmenen aikana.
 
Heips,

tuosta tuberkuloosirokotteesta, sen koostumusta muutettiin 2000-luvulla ja jotenkin se muutos aiheutti niin paljon suht pahoja komplikaatioita ettei sitä siksi enää anneta automaattisesti. Me oltaisiin se kuitenkin esikolle haluttu, mutta eivät sitä suostuneet antamaan koska ei oltu riskiryhmässä ja ehkä se sitten ihan hyvä olikin.

Lumeton ja Pikkarainen rv 28+4
 
Sunnuntaipäivää masut! :wave:

Ihanasti nukuin kuopuksen kanssa puoli kymmeneen! :heart: En ole pitkiin aikoihin nukkunut näin pitkään. Heräilin kyllä taas aamuyöstä alkaen moneenkin otteeseen, mutta onneksi ei tarvinut nousta vessaan. Siihen mulla ainakin se uni yleensä loppuu. Ja kun ollaan ihan kahden kotona, niin vasta oli hiljaista. Mies on mennyt mettille viiden aikaan aamulla ja isommat muksut on kaverilla ja mummon luona.

Ikää on minulla nyt 30v. (ensi viikolla taas muuttuu lukema) ja miehellä 39v. Esikoista aloin odottamaan 19v. ja ehdin ennen hänen syntymää täyttää 20v niin se tuntui silloin, että en ole mikään teiniäiti ainakaan, kun kakkosella alkaa ikä. Mutta tottahan sitä ympäristön mielestä oli ihan lapsi vielä :O. Ihanasti kaikki tuki kuitenkin ja olivat kannustavia. Kaikki meni niin ihanasti, että uskalsin heti perään yrittää kakkostakin. Nyt jotenkin itsestä tuntuu ja huomaa, että ei todellakaan ole mikään parikymppinen. Olo on väsynyt ja nuutunut, kaikennäköisiä vaivoja. Mutta onneksi myös rauhoittunut ja tasapainoisempi kuin silloin kymmenen vuotta sitten :whistle:.

Vitamiineista syön kalkkitabletin iltaisin, siinä myös d-vitamiini. Alkuraskaudesta mikään maitotuote ei uponnut, niin ostin kokeeksi yhden purkillisen pureskeltavaa kalkkia. Ja olen aina iltalääkkeiden kanssa viimeisenä ennen hampaidenpesua sen ottanut. Voi kyllä olla, että toista purkkia en hanki, ei ne mitään herkkuja ole, vaikka kuinka ois makua lisätty. Rautaa jouduin ottamaan lisänä ennen puoliväliä, sen nautin nestemäisenä. Se sopii minulle parhaiten ja nostikin arvoja sen verran, että ei ollut enää hätää. Nyt vain satunnaisesti sitä nautin.

Adora, miten ne supistelut? Loppuiko ne jo? Pääsitkö Ikean reissulle? yritin kattella, että olitko jo kirjoitellut uudestaan, mutta ihan niinkö en ois nähnyt? :eek:

Hiuksia olen värjännyt muissa raskauksissa, mutta nyt kun työt loppui, niin en vaan raaski mennä kampaajalle :ashamed: rahakysymys siis. Ja kun jo kesällä vähän kuulostelin, että saattaa loppua, niin viimeksi on tosiaan ennen plussausta värjätty. Mulla on luottokampaaja, joka kyllä toisinaan kutsuu minua myös hiusmalliksi, vaikka muuten en mallimitoissa olekaan. Sitä odotellessa....Ripset ja kulmat meinasin tänään pitkästä aikaa itse värjätä. Olen olemassaan niin vaalea, että ne ei näy jos ei niitä ehosta. Kun tuota ikääkin taas tulee tosiaan se vuosi lisää, saiskohan tällä itteään vähän nuoremman näköiseksi...:LOL:

Vilipi 25+2 (piti ihan laskurilla kattoa, että mikäköhän viikko se olikaan menos!:D)
 
BTW, siis tarkoitatteko tuolla tuberkuloosirokotteella sitä calmetterokotetta? Joka tosiaan tuohon reiden syrjälle laitettiin? Meillä on kaksi vanhempaa lasta saaneet sen automaattisesti, mutta kuopus ei. Ja nytkin allekirjoitin sen lapun, että ei ole tarvetta laittaa. Kun ei matkusteta, pisin reissu lasten kanssa tänä kesänä tehty Legolandreissu Tanskaan.

Vilipi
 
Eikös ylipäätään kehoiteta ettei rautaa ottais maidon kans, kun se kalsium (?) jotenkin estää sitä imeytymistä tai jotaki? :D Tai mulle ainaki terkka sanoi, et pitäis ottaa rauta eri aikaan ku se raskaus- ja imetysvitamiini ku siinä on kalsiumia ja mielellään kannattais ottaa tuoremehun kans ku c-vitamiini edistää sitä imeytymistä. :D

Hiusväreistä on ollu puhetta. Ite en oo varmaan viiteen tai lähemmäs kuuteen vuoteen värjännyt. Nuorempana tuliki värjättyä jatkuvaan ja kokeiltua tyyliin kaikki sateenkaaren värit päähän. Nyt oon viimein saanu kasvatettua oman värin takas niin se saa olla ja pysyä. :)

pipituuna & nti 25+1 :heart:
 
Ei ihan Turkkiin mut lähelle :D Se on juutalaisten ruokavalio eli siinä nimenomaan erotetaan maitotuotteet ja liha samasta ruuasta. Sen mukaan se on huono ruuansulatukselle ja toi raudan imeytyminen on varmasti myös totta. Nää vanhat perinteet ruoka-asioissa on monesti osuneet nappiin, meidän nykytiede todistaa niitä nyt tuhansien vuosien jälkeen vaan oikeiksi.
Ei kun niinpä joo, juutalaisuuteen liittyy tietenkin.:D Meni sekasin dönerkebabit ja kosherit.:D
 
Eipä tykännyt meidän Iisakki, kun tämä mamma oli yöllä yhden bändin keikalla paikallisessa baarissa. En ollut kuin pari tuntia, mutta mahaa särki koko ajan. Aamulla sitten vessassa paperiin jäi sormenpään kokoinen verinen klöntti, ja pyyhkiessä tuli koko ajan ruskehtavaa vuotoa. Käytiin synnärillä käyrissä, ultrassa ja lääkärin tutkimuksessa, mutta kaikki vaikutti ok:lta. Poika vastasi viikkoja, ja painoarvioksi saatiin 1266g. Lääkärineuvolassa 3 viikkoa sitten painoarvio oli 705g eikä ihan vastannut viikkoja, mutta se tehtiinkin neuvolan ultralla, joka kuulemma on paljon huonompi, eikä anna niin tarkkoja tuloksia kuin synnärillä. Reilun viikon päästä joudutaan kuitenkin kontrolliin, sillä se lääkäri havaitsi myös sen vuodon, mutta vuodon aiheuttajaa ei. Mitään pupustelujakaan meillä ei nyt ole viikkoon ollut, joten ei voi siitäkään johtua... Vähän kyllä hirvittää, sillä vieläkin vuoto on sellaista ruskehtavaa...

Piipu85 & Iisakki 28+0 poks
 
Viimeksi muokattu:
Joo mun frendikin joutui perumaan Madonnan konsertin kun neuvolasta olivat sanoneet että se desibeli ei oo hyväks vauvalle, varmaankin kovat äänet ja se tärinäbasso stressaa. Mut sanoiko lääkäri sulle mitään siitä voiko tuo vuoto todella johtua konsertista? Toivotaan että tilanne rauhoittuu eikä ole mitään vakavampaa, voimia :hug:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Piipu85
Tuberkuloosi rokotteesta eli on siis sama asia kuin tämä Calmette-rokotus. Rokotus poistettiin yleisestä rokotus ohjelmasta kun siinä oli niin paljon haitta vaikutuksia. Poistaminen tapahtui 2006 heinäkuussa "kaikki" vastasyntyneet rokotettiin ja elokuussa sitten vanhemmilta erikseen kysyttiin haluaako rokotuksen, ja sitten syyskuussa syntyneille annettiin vain jos kuuluvat riskiryhmään esim ulkomailla oleskelun takia.

Hiusten värjäyksestä ite oon kuullu tälläisen suositeksen että ei värjäystä ensimmäisen 12vk aikana ja sen jälkeen kohtuudella. Ite oon värjänny vain kerran tämän raskauden aikana ja tarkoitus ois käydä kampaajalla värjäyksessa ehkä tossa joulukuun alkupuolella.

Hankinnoista oikeastaan lähes kaikki on jo valmiina jääneet meidän ykköseltä ja kakkoselta. Sitteri käytiin ostamassa puolitutulta. Mutta vielä kaukalo uupuu. Se voikin olla sitten vähän hankalampi juttu kun pitäis saada mahtumaan perus farmarin takapenkille kolme istuinta. Esikolle vyöistuin, kakkoselle turvaistuin ja vauvalle kaukalo. Joku sanoi että mahtuu kun on tietyn merkkiset ja malliset, mutta meillä muut jo valmiina eikä todellakaan varaa enään ostaa muita istuimia (ja ovat vielä lähes uuden veroisia). Mutta eikai se auta kuin suunnata lastentarvike liikkeeseen kokeilemaan mikä mahtuis. Ja toivottavasti sellainen malli löytyy mikä tohon vielä menis.

Persikka-78 26+5
 
SofianSohva, mulle taas on monet sanonut neuvolatädistä lähtien, että hyvin harvoin on mitään esteitä mennä ravintoloiden konsertteihin tms, että baareissa käymisessäkin lähinnä suurin riski on ne känniset ihmiset, jotka voivat esim. töniä mahaa. Varmaan isommissa konserteissa onkin isompi riski, onhan niissä ne desibelitkin eri luokkaa kuin baareissa... Mutta voi olla, että tuohon viime öiseen keikkaan tämä vuoto kuitenkin liittyy...
 
Viimeksi muokattu:
Onko muita vaivannut liitoskivut?
Täällä nyt muutaman päivän ajan ollu ihan järkyt liitoskivut.. Tuntuu siltä, ku ois vetäny tunnin haarakyykkyjumpan.. Häpyluun seutu ja reidet pirun kipeät.. Vaikea kääntää yöllä kylkeäkin..:/
Nyt yöksi töihin.. Mutta onkin viimeinen yövuoro ainakin tänä vuonna..:D eikä asiaa auta se, että aamulla ysiltä onkin sitten työhaastattelu miun nykyiseen työhön.. Toivottavasti pysyy silmät auki haastattelussa..:D En saanut tänään nukuttua edes päikkäreitä, joten sitä ollaan sitten valvottu 24h kun työhaastattelu alkaa...

Tytteli & poikapapu 26+5 <3
 
Piipu85 toivottavasti on ihan harmitonta vuotoa ollut. Ihan varmasti pelästyttää. Onneksi tilannetta kuitenkin vielä seurataan lisää. :hug:

pisang oliko teilläkin esikoisella syntymäpäivä eilen? Niin oli nimittäin meilläkin esikoisella, vuosia vaan vähän tuli enemmän lisää, kuin teidän pojalle. :)
Ja kun sanoit, että sullakin on hemppa pysynyt hyvänä nyt tässä toisessa raskaudessa, niin mulla on mennyt näissä mun raskauksissa niin, et poikia odottaessa olen joutunut syömään lisärautaa, tyttöjä odottaessa en. Mulla ei kyllä mitenkään ole oireista koskaan pystynyt päättelemään tulokkaan sukupuolta, mutta tälläinen hassu sattuma on ollut näissä mun raskauksissa. ;) Ja nytkään ei kertaakaan ole hemppa laskenut alle 130 ja lisärautaa en ole muuten syönyt, kuin sen mitä siinä Multitabsin raskaudessa on. :)

hiustenvärjäämisestä pari-kolme kertaa olen nyt plussauksen jälkeen värjännyt. Mulla hiukset kasvaa nopeesti, mutta väri on aika lähellä omaa väriä, niin että juurikasvu ei kovin selvästi näy. Nytkin sitä kyllä on... Mutta aina olen sitä värjäillyt maltillisesti ja tuskin sillä mitään kauheaa vaikutusta on ollut lapsiin. Viime raskaudessa mun piti käydä parturissa vielä päivää ennen laskettua aikaa, kun ajattelin, että sitten vauvan synnyttyä ei vähään aikaan sinne ehdi. Olin ihan varma, että yli lasketun mennään, mutta tyttö päättikin syntyä 39+5. Soitin synnäriltä parturille, kun tyttö oli syntynyt, että jos et tänne lähde mun tukkaani laittaan, niin se taitaa tällä kertaa jäädä sitten väliin. :D Parturi oli kaveri, joten tuli samalla sitten ilmoitettua vauvan syntymästäkin. :)

Niin joo ja liitoskipuja on mullakin. Tuntuu erityisesti aamuisin ja muutenkin kyllä pitkin päivää, kun paljon joutuu touhuamaan. Mutta ei onneksi niin pahoja kuin joillain täälläkin, että keppien kanssa vaan pääsisi kulkemaan. Ihan omilla jaloilla mennään. :) Joka raskauden myötä noi kivut on kyllä pahentunut, että "mielenkiinnolla" odottelen mitä tuleman pitää viimeisillä viikoilla.

Mutta nyt uuteen päivään, täällä kotihommat odottelee tekijäänsä... :)

Lynette ja viides muru 28+3
 
Heippa jälleen!

Täällä flunssasta selvitty töihin, vielä nenä tukkoinen. :snotty: Olin koko viime viikon saikulla, oli kyllä niin vetelä olo ettei paljon jaksanut muuta kuin maata ja syödä (harmittavasti tuo sairastelu ei yhtään vähentänyt mun hillitöntä syöntihimoa...) Onneksi nyt alkaa jo helpata. Näköjään oli muutkin sairastelleet! :( Eipä tullut käytyä täällä sitten ollenkaan, ja aamu menikin tässä kahlatessa teidän kuulumisia läpi. :)

Piipu toivottavasti oli harmitonta vuotoa! :hug: Mitenkäs ne Adoran supistukset?

Tervetuloa uusille! =)

Perhevalmennukset käyty, tykkäsin ja olisin voinut lisääkin käydä. :)

Vitamiineista syön raskausmultivitaa, omega-3 ja kalkkia. Multivitaa suositteli neuvolasta ja nuo muut on omatoimisia, koska en syö juurikaan kalaa ja maitotuotteita vähemmän kuin pitäisi. Ruokavalion terveydestä voi varmaan olla montaa mieltä, kasviksia ym. pitäisi syödä paljon enemmän, mutta ei ne vaan oikein maistu. :ashamed: Kaikenlisäksi kaikki ne, joista tykkään, saa mahan sekaisin ja esim. paprika närästää. No, yritän parhaani mukaan monipuolista sitten muuten. Pullaa ja muuta herkkua tulee kyllä mässytettyä ihan liikaa, se on vaan niin hyvää. :ashamed: Ihan melkeen itkettää joskus iltaisin kun miettii mitä kaikkea tuli taas mätettyä suuhun, kun oli niin kova nälkä ja halutti tuota ja tuota. Toivottavasti tää ruokahalu palautuu vauvan myötä sitten normaaliksi...

Hiustenvärjäystä oon onnistunut välttämään nyt raskausaikana. Eihän se varmaan niin kamalan vaarallista olis, mutta päätin että en nyt käytä mitään ylimääräistä myrkkyä mitä suinkin voin välttää. Ja ajattelin että mikäs sen parempi ajankohta nyt antaa pään (ja ennenkaikkea lompakon!) hengähtää, kun antaa olla ilman värejä nyt. :) Mulla on oma väri kyllä aika ruma, tällanen ihme harmahtavan ruskea, mutta en oo jaksanut siitä nyt stressata ollenkaan. Enimmäkseen tulee peilistä katseltua tuota navan seutua, eipä siinä pärstä jaksa niin paljon kiinnostaa. ;)

Välillä pitää muuten ihan katsoa uudestaan peilistä, että kukas se onkaan tuo muija tuolla jumppapallonsa kanssa, oonko se MINÄ?? :D Ihan tosi nopeasti muuttunut koko ulkomuoto ihan täysin kun maha ja tissit paisuneet niin paljon, ettei tahdo enää ittiään tunnistaa. Tuttu hieroja kysyi, että miltä tuntuu nyt kun oot aina ollut pieni ja hoikka, niin nyt olla pieni ja pyöreä? :D Onhan se hieman omituista, mutta sentään vain väliaikaista.

Kelan lappuset oottaa postitusta, mutta sitä ennen pitäisi saada esimies kiinni ja sopia sen kanssa noista äitiysloma-asioista. Äippäloma alkaa 17.12. Jos saan pitää kertyneet lomat jo ennen äippälomaa, alkais loma jo joulukuun alusta! :p Pitäis soittaa henkilöstöpalveluunkin, mutta en vaan tänään kehannut kun mulla on ääni niin tukossa, että eivät varmaan saa mitään selvää mitä kähisen puhelimessa. :LOL:

Jaksamisia!

Nöhveli & pikkumöykky 25+4
 
Perhevalmennuksia ei meillä järjestetä uudelleen synnyttäjille, muttei oo niin väliksikään. Käytiin sillon esikoisen odotusaikana ja vähän ne oli sellaset pintaraapaisut, ettei mitään uutta tietoa jäänyt käteen. Samat asiat käytiin läpi, jotka saa itekseen luettua niistä neuvolan esitteista ja lappusista. :D

Öääh taas piti johonkin asiaan kommentoida jotain oleellista ja/tai tärkeää, mutta en mä kuolemaksenikaan muista mihin ja mitä. On tääkin kun pää on niin täynnä puuroa ja hattaraa, ettei pysy ajatukset kasassa juurikaan puolta minuuttia kauempaa kerrallaan. :D

Ja esikoinenkin sopivasti heräsi. Eli jatkanpa joku toinen kerta! Mukavaa syyspäivää mammat! :heart:

pipituuna & nti 25+2 :heart:
 
Lynette, juu meiän esikko täytti eilen 1vee.:) Fiilistelin synnytystä pitkin päivää.<3 Tosi äkkihätäseen aika menee, nyyh.
Oiskohan mullakin sama juttu sit ton hempparin kanssa, kun tyttöä odotan.:) Muutenkin on jonkun verran ollu erilainen tämä raskaus, esim. pahoinvointia ei ollu juurkaan, kun taas poikaa odottaessa sitä kesti useamman viikon (äitillä oli sama juttu, kun ootti: tytöt ei tehny pahoinvointia, mut poika teki).

Hui Piipu! Toivottavasti masukilla on edelleen kaikki oikein mainiosti, vaikka kyllähän tuollainen vuotelu säikäyttää aivan varmasti kenet tahansa.:hug:

Hei jee, mulle tuli vihdoin päätös äitiysavustuksesta ja saan rahat tilille 18. päivä! :)

Liitoskipuja en oo huomannu. Täytyy myöntää, että muutenkin tämäkin raskaus on menny ihan pelottavan hyvin. Ainut vaiva tuntuu olevan häntäluu, joka vähäsen oikuttelee, mutta se nyt on ihan pientä. Mut toki, helpottaahan se arkea pienen taaperon kans kummasti, kun jaksaa.:p

Olikos siitä vielä puhetta, että onko täällä kestovaippailusta innostuneita? Mie oon tuota esikkoa kestovaipattanu melkeest synnäriltä asti. En oo henkeen ja vereen täyskestoillu, vaan oon ollu tosi armollinen itelleni. Ja välillä on tullu kirottua, että oonko mä ihan hullu, kun kestoilen ylipäänsä (sehän on tosi kuin vesi, että kestovaippailu sotii ihmisluontoa vastaan, siis kun nykyään ihminen on niin mukavuudenhaluinen ja olis kiva tehä kaikki helpoimman kautta. Mutta sekin on niin totta, että motivaatiota alkaa löytyä kun miettii sit niitä positiivisia puolia.;)). Kun noita vaippoja nyt on niin aion kyllä Nuppuakin kestovaipattaa mahdollisimman paljon.

Tuossa just pidin taukoa kestoilusta hieman pitemmän aikaa niin täytyy sanoa, että kyllä hirvitti maksaa kertiksistä.:O Niihin menee ihan himona rahaa. Ja meiän heppuli on vieläpä sellainen, ettei vaippaa tarvi tuon tuosta olla vaihtamassa, vaan heppu sietää märkääkin vaippaa kunhan se vaan imee eikä ihokaan yhtään kärsi pitemmistä vaihtoväleistä (parhaimmillaan kolme kertsiä päivässä riittää täysvaipatukseen!). Nuista kestoista mun ei oo tarvinu maksaa pal mitään, kun sisko on tehny suurimman osan imuineen (teki ne omille lapsilleen ja perin ne sit meiän muksuille) ja muutamia oon ostellu sit lisäksi kirpulta / uutena.
Nyt vaan pähkin, että hankinko vielä L ja mahdollisesti isompia kestoja, kun niille tulee tarvetta kun meneehän niihinkin sit rahaa (ellei sisko ompele. Tosin kankaatkin maksaa...). Heppuli alkaa kasvaa ulos M-kokoisista.

Oujee, TJ 100!!!<3 On se vaan aika menny nopsasti kun nyt on jo lokakuun puoliväli.:p

Pisang ja Nuppu 25+5
 
Heippa kaikki!
Löysin teidät juurikin kun jäin sairaslomalle ja on aikaa surffailla näissä vauva-asioissakin :) Ihanaa kun on tällainen ryhmä! Kirjoitan tällaisen pikasepustuksen kun neuvola-aika kolkuttelee ovella.. Huomasin vain että tänään onkin viimeinen päivä päästä facebook-ryhmäänne jonne innokkaasti haluaisin liittyä mukaan, mitenkäs se onnistuisi?

Perustiedot minusta:
28.1. Sanzuli / 32 / 1. / TAYS ja tyttölupaus

Kerron itsestäni enemmän neuvolakäynnin jälkeen ja tulen lukemaan näitä teidän juttujanne ja tutustumaan teihin paremmin :)
 
Palasin juuri työterveyslääkäriltä ja tuli viikko lisää saikkua tähän flunssaan : / Pahinta on se jatkuva yskiminen. Onko muilla ollu samaa? Siis tooosi pitkä flunssa kun jo 9 päivää sairastelua takana... :/

Niin ja ikää on jo 33v :D

Mutsi ja sen poika
24 + 5
 
Heippa!

Liittyisin mielelläni tammikuun odottajiin. Toista lasta odotan ja yksinään eli kaikki vertaistuki on kaivattua. Mies on jollain tapaa kuviossa, mutta välimatkaa paljon ja yksin asun tyttöni kanssa. Aletaan kaikki tammikuun odottajat olla varmemmilla viikoilla lapsen kannalta. Vasta asiasta töissä kertonu ja nyt voi alkaa kunnolla odottamaan. Työantajan suhtauminen on aina jännityksen paikka, niin jätin aika viime tippaan ilmoittamisen. On sen verran massaa ennestää, ettei kukaan ole raskauttani vielä sanomatt huomannut. Niin meni kyllä edellisessäkin raskaudessa. Kropan malli on sellainen, että ei huomaa helposti.

Rakenneultra ei onnistunut kunnolla. Oli sameat näkymät, mitä en ymmärrä. Tyttöä odottaessa painoin vähän enemmänkin ja kaikki n'kyi hyvin. Nyt tuli paniikki, kun lääkäri ei puhunut toviin mitään ja rakenteet katsottiin erityismenetelmin. Vatsanpeitteet voi vaikutta näkyvyyteen, mutta silti ihmetyttää. Odotin tyttö Helsingissä, liekkö Naistenklinikalla olisi paremman laitteet kuin Keski-Suomessa. En kehdannut sukupuolta udella, kun muutenkin näkyvyys oli huono.

la 25.1.2013 Marjaana kks poikaolo
 
Heips,

Lista päivitetty ja uudet lisätty. Tervetuloa vain!
Marjaana vois tarkistaa, et luinko rivien välistä oikein nuo tiedot. :)

Rokotuksista joku kyseli, minä en aio ottaa mitään.

Vitamiinejakin syön silloin kun muistan, eli varmaan pari kertaa viikossa.. Alkuraskaudessa tuli oltua hieman tarkempi. :)

Vointi on kyllä tosi hyvä koko raskauden ajan, ei noistä närästyksistä paljoa kehtaa itkeä.. :ashamed: Mutta nyt vitsi, että mun napaan sattuu ja kiristää niin pirusti, varmaan repeän kohta jostain sieltä seutuvilta. : /

Aamulla reissuun pariksi päiväksi. Jipii!


"MY" ja RistoAnneli 26+0 poks! :heart:
 
Ollaanpas me nyt kaikki oltu kovasti kipeenä. :( No, toivottavasti kaikki saiskin sairastettua taudit pois jo nyt ja päästäisiin sitten tammikuussa terveenä synnyttämään. :)

Ja Tervetuloa uusille :flower: Mukaan vaan! :)

Lynette ja viides muru 28+4
 
Tervetuloa uudet! :wave:

Mä en saa työpaikalta äitiysloma-asioista tietävää henkilöä enkä mun esimiestä millään kiinni, että saisin nuo kelan paperit täytettyä loppuun. :kieh: Tahtoopi jo äippäpakkauksen!

Huomasin muuten, että linea negra on ilmestynyt navasta ylöspäin. Hoksasin vasta kun mies kysyi että mikäs pelottavan näköinen viiva tuossa luikertelee. ;)

Ootteko kokoilleet miehille isyyspakkausta? Mulla on työn alla, kiva miettiä siihen kaikkea kivaa pientä mukavaa. :)

Ai niin, joku aiemmin kyseli ikää, mä olen 27v, mies 28v. Hiukkasen jään vielä alle synnyttäjien keski-iästä (28v). :D

Nöhveli & pikkumöykky 25+5
 
Lueskelen tässä joutoaikoina vanhoja Kakplus- ja Vauvalehtiä. Olen säästänyt niitä esikoisen ja toisen lapsen odotuksien ajoilta. Eli vuosilta 2000 ja 2003 väliltä ovat. Ja aikalailla samat asiathan silloin on olleet aiheina, mutta huomaa aikojen muuttuneen... "Ainakin nämä hommat onnistuvat vauva liinassa: ....Puhelimessa juoruaminen, mikä tosin vaatii langattoman puhelimen tai kännykän." :D Pisti hieman hymyilyttämään, mutta samalta vuosituhannelta nämä ohjeet. Ja osasta jutuista huomaa, että tietokoneetkin on alkaneet yleistymään 2003 vuonna. Meinasin kyllä ostaa muutaman irtonumeron myös tässä odotuksessa, jotta saan säästää omille lapsilleni sitten muistona. Mies nauroi, että sanotkos sitten kun alkavat lapset jostain kasvatusasioista nurisemaan aikuisina, että me tehtiin näin koska näissä lehdissä luki niin! :) No en ehkä ihan niin ehdoton ole ollut koskaan neuvojen kanssa, mutta olen kyllä noukkinut jotkin vinkit omaan käyttöön, ne mitkä on parhaimmilta tuntuneet ja meille sopineet. :heart:

Vilipi
 

Yhteistyössä