**Tammikuun tuhisijat 2013 Marraskuussa**

Sen verran kerkesin taas lukee vaan että onnittelut possumunkille ja toivottavasti pikkusella kaikki hyvin jatkossakin :)

oma napa sen verran että nyt ei oo ollu kipeitä supistuksia pitkään aikaan. Mutta yöt on yhtä heräämistä...joko asento on huono tai sitten aivan järkyttävä wc hätä :( saa kahden tunnin välein juosta yöllä vessassa ja hyvä kun sängystä ylös pääsee...todella rasittavaa...ja tähän vielä se että mies valtaa koko sängyn joka yö ja itse saan miettiä että menenkö sohvalle vai koitanko vaan tuuppia ukkoa omalle puolelle....nooh jospa tämä tästä alkais helpottaa parin kuukauden päästä.....ja särkylääkettä joutuu melkeen joka toinen yö ottaa et saa nukuttua sen parituntia putkeen edes.....

petteri 31+3
 
Iltaa! Meikäläinen on viettänyt hiljaiseloa vähän kaikilla kanavilla. Iskenyt joku ihme ahdistusvitutusmasennus. Mikään ei huvita eikä kiinnosta eikä jaksa mitään. Ehkä tää tästä pikkuhiljaa.

Neiti onneks riehuu jatkuvasti ja sillä tuntus olevan kaikki hyvin. <3
 
Äippäpolilla meni todella hyvin.
Pojat saavat syntyä jos lähtee synnytys käyntiin mut parin viikon päästä ois tarkastus äippäpolille jos ei ihmeitä tapahdu.
Leikkausta aikaistettiin et rv37 leikattas jo.
Närästys hävis kun rupesin syömään Losec lääkettä on ihan outoa kun ei närästä.(Lääkärin luvalla syön lääkettä)
Parina viimeyönä saanut nukuttua todella hyvin ja olo muutenkin tosi hyvä et tässä naureskeltu et se tietää varmaan sitä et kohta sit lähetään synnyttää kun nyt saa huilattua.

Rasavilli-77 ja Pojat 32+3
 
Zarixille parempia öitä ja pipituunalle yleistä tsempitystä!!! :flower:
Rasavillillä deadline lähestyy, jännää!!!=) Oletkohan meistä seuraava, joka pääsee jakaantumaan? Saas nähä!:)

( . ) Mun masu on hieman "tipahtanut" yön aikana eli toisin sanoen neiti on tainnut laskeutua hieman alemmas lantioon.=) Ei oo vielä kunnolla roikahtanut, mutta olossaan eron huomaa selvästi. On "kevyempi" olo, masu ei tunnu ollenkaan painavalta nyt ja on helpompi hengittääkin. Ja äsken jaksoin syödä melkein koko aura-kanarullan!:D Eli mahalaukulla on toistaiseksi taas hieman enemmän tilaa. Viime viikkoina ei oo meinannu saada syötyä kebab-ravintolassa ees puolikasta annosta kun tulee ihan ähky.
Onko kukaan muu huomannut vielä samaa?=) Eihän kaikkien masut kyllä valahdakaan, joillakin vauva laskeutuu ja kiinnittyy (jos on kiinnittyäkseen) vasta synnytyksen tienoilla.
Muistelen, että esikoinen ois laskeutunu jopa aikaisemmin. Rv 28 muistaakseni, nyt on sentäs "jo" Rv 31.:p

Pisang ja Nuppu 30+1
 
Moi vaan kaikille!

Pitäsiköhän minunkin piiitkästä aikaa vähän päivitellä kuulumisia. Tänään oli neuvola ja puntari näytti tasan 10kg painonlisäystä raskauden aikana. Kiva kun edellisestä neuvolasta painoa oli tullut vain 133gr/viikko lisää. Aikaisemmin sf-mitta on kulkenut sopivasti keskilinjalla, mutta nyt se heilahti äkisti yläkäyrän yli! Neuvolan täti arveli, että lapsi on nyt sellaisessa asennossa että venyttää kohtua..... tai sitten meille on tulossa se 5kg pallero :D. Sokereiden kanssa ei ole ollu ongelmia ja nytkin pissa oli puhdas, joten ei kai se nyt sokerivauva voi olla vaikka imelä on kyllä maistunut tälle mammalle ihan kiitettävästi :D

Ajattelin käydä tänään töiden päälle ostamassa tarvikkeita sairaalakassiin. Neuvolassa sanoivat että kannattaa varata isälle jotain syötävää, kun koskaan ei tiedä, miten pitkään menee ja yöaikaan voi olla hankala saada mitään syömistä. ja varmaan varahammasharjat on hyvä laittaa kassiin valmiiksi yms.


Tänään poksutaankin rv33+0!!


Mequ & poju
 
Joo mulla kans toi yöheräily ottaa pannuun, kun noin tunnin välein herään vessaan. Ja kaikissa asennoissa makaaminen tuntuu pahalta. Ylipäätänsä jos pitää olla pitkään istualteen, makuulteen, seisaalteen...Kaikki tuntuu pahalta :D

Mulla on kans maha jonkun verran laskeutunut. Sen huomaa siitä, kun ei pysty kävelemään enää jalat lähellä toisiaan, vaan pitää pitää jalkoja vähän levällään kun kävelee. Hienon näköistä touhua!

Pojalla tuntuu olevan kaikki ihan hyvin, ainakin se liikkuu tuolla tasaisin väliajoin, venyttelee ja vähän kyynärpäillään muksauttelee. Oma olo on vaan aika kurja :( Vähän väliä huippaa tai on muuten vaan pahoinvoiva olo. Tuntuu kyllä etten selviä hengissä tästä D:

Mutta tasan viikko vielä äippälomaan! Jei! :)

Pinsuli ja pikkunen 32+6 <3
 
Onko kellään vasemmas kyljes pistelyä rinnan alapuolella? Semmosta ku olis juossu kovaa ja vähä kylmempi ilma. En usko et on sydämmes ku syvään hengittäen myös tuntuu. Viime yönä ei pystyny yhtää nukkuu vasemmal kyljel, oli nii hellänä. Voihan toki tämä olla osittain siitä että istuu vähän lytyssä + vauva potkii kylkiluihin. Pari päivää on kyllä semmosta jumppaa pitäny et huhhuh.

Hienoa et vointi hyvä rasavilli-77 :).

Eilen oli eka äitiysryhmätapaaminen. Meit oli 5 nuorta odottajaa 18-22v. Mulla on eka LA 14.1 ja vikan pitäs syntyä helmikuun lopulla. Eka kerta meni tutustuessa. Tänään oli 2h mittanen luento imetyksestä. Kätilö opiskelijat pitivät sen. Saatiin kokeilla kahta erilaista imetysasentoa (kylkiasennossa ja istueltaan) opastettuna. Katottiin video missä vastasyntynyt oli rinnalla. Itse osasi suunnata rinnalle ilman apua luontasesti. Siinä meni tunti. Sai kyllä paljo irti.

Täällä alkoi jo viikonloppu! Ei olis kyllä enää jaksanukkaan. Silmät ihan ristissä jatkuvasti. Viikonloppuna pitää kyllä lukea markkinointia muutama tunti vähintään.

Summergirl92 ja 31+3
 
Huuh puuh puuduttaa, en kyllä taida lukemani perusteella olla ainoa :) ... Tyttö täyttää viikonloppuna 3 vuotta ja hommia olisi täällä vaikka kuinka paljon, siivota ja leipoa+ne normaalit päiväpuuhat. Supistaa ja puuskuttaa tätä mammaa. Kyllä se tästä huomaan sanovani aika usein itselleni ääneen hommien lomassa :) . Pari kuukautta ja on isompi talo ja enemmän tilaa ja muutenkin olo taitaa hieman helpottaa fyysisestikin :) .

Vaatteita ja vaippoja olen jonkinverran pessyt vauvalle, mutta iskenyt ne suoraan pahvilaatikkoon kuitenkin niin että ovat sitten helposti saatavilla jos vauva syntyisi ennen laskettua aikaa (tuskin :) ) .

Nyt tekemään kakkupohjat valmiiksi, ja huomenna jatkuu leipomiset. Onneks alkaa edes viikonloppu.

Hyviä vointeja muillekin, pahoista oloista kärsiville parempia :)
 
Vihdoin ilta....päivät ne vaan valuu samaa rataa eteenpäin, ja aina vähän toivoo, että tulispa jo ilta ja väsy, että pääsis nukkumaan. Onneksi on tuo kuopus minua vähän piristämässä. Kahden kun ollaan niin joka toinen minuutti kuuluu, että "äiti, äiti, kato/laitatko/voinko/saanko..." :) Ja onneksi on tuo joulu tulossa, niin saa vähän jo suunnitella, ainakin lahjoja ja muutakin. Meillä ollaan vieläpä hukkaamassa toista autoa, ja mies menee töihin tuolla käyttöautolla, niin ollaan ihan kotosalla ja omalla pihalla suurin osa viikosta. On tässä ollut opettelemista! :D Toisaalta, auttaiskohan tämä sitten sietämään sitä kotona oloa niiden alkuopettelujen kanssa, kun on imetys vielä hukassa ja rytmit ei ole kellään kohillaan.

Pinnasänky tuli tänään! :heart: Serkun vaimo toi meille heidän omansa, kun olivat siirtyneet jo isompien lasten sänkyyn nuorimmaisensa kanssa. Voi onnea! Kiusasin lapsia, että mahtuukohan se vauva ollenkaan tähän ;) Kuopus tuumasi vain, että "höhlä äiti, kyllä se sopii, jos se joskus edes nukkuu". Nii-in, olinkin jo unohtanut ne yövalvomiset....:LOL: aika todellakin kultaa muistot! Jotenkin alkoi painamaan mieltä kuitenkin se, että en osaa kuvitella pienokaista pinnikseen? En näe mielessäni vauvaa, en osaa kuvitella häntä meidän arkeen? Ainoa mikä asiasta tekee konkreettisen, on kasvava mahani, jota en osaa varoa. Aina on aamupuurot, hernekeitot tai tiskivedet puserolla, kun en tajua väistää sen vertaa. Tarttis nähdä edes yksi uni vauvasta, niitä näin alussa, mutta nyt ei näy mitään unia.

Vaateostoksille meinasin huomenna suunnistaa, kunhan mies tuo ensin auton kotiin :) Paljon on saatu ja pakkauksessa on hyviä vaatteita, mutta ihan omat kotiintulovaatteet vielä puuttuu. Olen ostanut aina silloin tällöin pikkubodyn tai kaksi, mutta ne ei mätsää niiden housujen kanssa mitä olen myöskin ostanut. Niin pitäähän sitä nyt saada iloisen väriset potkarit ja body, joilla tulee kotiin ja otetaan tarvittavat kuvat. Sitten muuten voi kyllä olla minkä väriset vaan, ei haittaa vaikka ei mätsääkään. Oli kyllä tarkoitus itsellekin hakea jostain vähän kivempaa housua ja paitaa, kun olen viikon jokaisena päivänä samoissa housuissa. Mutta ne saa odottaa aikaa parempaa, jospa sitten kun alkaa juhlia olemaan lähempänä. Niitäkin ois jo kahdet tiedossa, apua...mitä ihmettä mää laitan päälleni?!? Ja molemmat vieläpä 40v. juhlat.

Harsoista, kuulin ystävältäni, että Jyskistä saa meillä päin edullisimmat perusharsot. Sieltä meinasin hakea vielä parit, ja ehkä niitä kuviollisia jos tulee vastaan. Ne on niin kivoja, mitä oon nähnyt muilla.

Ei kait mulla muuta, tartti vain vähän aikuisten seuraa kun meinaa olla kovasti asiaa eikä nuo lapset aina korvaa sitä aikuisen korvaa :). Mies kun melko usein omilla asioillaan, joihin ei pääse muut mukaan.

Vilipi ja "Tyyne" 29+6
 
Naiset. Täällä tarvitaan vähä neuvoja nyt. Just ku pääsin toissa päivänä kehumaan että helppo on raskaus niin eiköhän ala jokin vaivaa.. Eli tätä on nyt jatkunu eilisestä asti. Mahaan tavallaan sattuu. Tuntuu erittäin pinkeältä, mutta enemmän sisältä ku ulkopuolelta. Sattuu ihan. Kiristää niiku tuolta mahan sisältä. En oikee osaa selittää. Tyttö kyllä liikkuu ihan normaalisti, mikä helpottaa oloa vähäsen (henkisesti), mutta olo oli tänään koko päivän töissä erittäin tukala. Kassalla ku istun suurimman osan ajan töissä ollessani, nii pitää kurkotella asiakkaille rahat ja nostella/työnnellä olutlavoja tai kokis-päkkejä hihnalla, mikä ei tunnu hyvältä ollenkaa. Tänään tuli vielä tosi huono/paha olo. Sitä kesti jonkun tunnin mut lähti pois kun tauolla sain pari hedelmää syötyä. Onko kellää muulla tota kiristävää oloa tuol sisällä? Osaako joku rauhotella mua vähä? Haluisin että tuleva yö menee paremmin ku viime yö. Heräsin jopa neljältä pissalle ja sitten vähä myöhemmin kipristi/nipisteli alavatsaa aika ihnottavasti. Vuotoja ei kuitenkaa ole ja muuten olo suht normaali. Onko kyseessä ihan perus "kasvukivut" tai jotkus kudoskivut yms?

J-Love ja Sintti 29+4
 
Kävin uimassa ja mukavaa oli jalkakramppiin asti. Pelkäsin, että tulppa jalassa, kun en päässyt altaasta pois kivun takia. Kramppasi 15 min. Yritä sit tällä painolla seisoa yhellä jalalla suhteellisen syvässä vedessä. Onneksi kaveri piteli toista jalkaa ja lopulta kramppi helpotti. Hyvä, että tuli uimahallissa, jos sama olis tapahtunut syvässä järvessä, tuskin tässä enää kirjoittelisi.

La pitäs lähtee risteilylle ja vähän linkkimatka pelottaa. Onko kellään kokemuksia tukisukista? Harkitsin sukkien ostoa, kun istuu ensin töissä 6 h ja linkissä 3h, hirvittää miten jalat kestää, vaikka tähän menessä ei ole ollut mitään ongelmia.

Onneksi neste mitä valuin, ei ollut testin mukaan lapsivettä. Sainpa edes bonusultran ja keskikäyrällä vauva menee painon suhteen, vaikka sf-mitta ollut yläkäyrillä. Uskon, että mitta johtuu vain ennen raskautta kerätyistä liikakiloista, jotka sain aikaiseksi yhdellä lääkkeellä muutamassa kuukaudessa. Harmittaa, kun yksinhuotajana pääsee liikkumaan niin vähän yksinään. Vaikea raskauden jälkeen puottaa kiloja pelkällä ruokavaliolla.

Nyt vaan jalkaa parantelemaan, kun siihen ei voi vieläkään varata. Toivottavasti paranee aamuun mennessä. Parempi mieli kuitenkin uimisen jälkeen ja niskat vetreinä.

-Marjaana-
 
Mä en oo huomannut täällä vielä kenenkään sanovan, että SF-mitta menisi keskikäyrällä tai keskikäyrän ja alakäyrän välillä. Kaikilla se tuntuu menevän yläkäyrällä tai sen yäpuolella... Muissakin ketjuissa oon huomannut saman... Oonkohan mä siis jotenkin epänormaali, kun mulla on koko raskauden SF-mitta mennyt siinä keskikäyrällä? :x :D

Pisang
kyseli mahan laskeutumisesta... Mulla on laskeutunut! En sitä edes itse hoksannut ensin. Katsoin vain eilen aamulla, että onpas mun maha tänään jotenkin tosi söpösti semmoisena rantapallona tuossa alhaalla. Äiti sitten huomautti, että se on laskeutunut. :D

Piipu85 & Iisakki 32+5
 
Piipu mulla sf-mitta menee juuri himpun verran keskikäyrän alapuolella! :wave:

J-Love mulla on usein sellaisia viiltäviä kipuja alamahalla. Niitä voi tulla sekä rasituksessa, että levossa. Kipu niissä on TODELLA kova! Tuntuu niinkuin kohtu repeisi sisältä päin. Mitään vuotoja mullakaan ei ole. Nää samat kivut ilmaantui mulle ekan kerran kolmannessa raskaudessa ja ovat kerta kerran jälkeen alkaneet aikaisemmin ja tulleet useimmin. Nyt niitä on melkein päivittäin. :( Mulla niihin auttaa vain panadol ja iso lasi vettä. Ne kivut on kuitenkin niin kovia ja itseäkin huolestuttaa, että mistä johtuvat, että olen kysynyt neuvolasta ja synnäriltäkin. Kummastakaan ei mitään varmaa vastausta osattu antaa, mutta epäilivät todennäköisimmin, että kohdun ja kudosten venyminen aiheuttaisi kivun, eikä näin ollen olisi vaarallista raskaudelle, mutta kurjaa toki itselle kärsiä kovista kivuista. Mullakaan ei ole yhtään sectiota takana, joten mistään leikkauksesta tulleista kiinnikkeistä ei voi olla kyse. En tiedä tarkoititko tälläistä kipua, mutta mulla ainakin tämmöistä. :)

Eipä nyt sitten muuta. Tyttö liikkuu kovin, mutta nuo edellä kertomani kivut vaivaa lähes päivittäin. Mutta poksutaanpas kuitenkin 33+0 POKSIS!!! seitsemän viikkoa laskettuun! :)

Lynette ja viides muru 33+0
 
No voi, ompas täällä nyt ollut usealla mitä erilaisempaa kolotusta ja vaivaa. : / Kovasti vaan tsemppiä kaikille ja toivotaan että olo helpottaa! Valitettavasti en oikein osaa mitään konsteja sanoa mihinkään vaivaan, kun ei ole kokemusta noista.

Tukisukista sen verran, että ostin edulliset äitiystukisukkahousut silloin suurinpiirtein puolivälissä, kun tuntui ettei veri kierrä jaloissa ja oli heikotusta. En tiiä oliko niistä sit apua, ehkä jotain apua kuitenkin. En oo nyt niitä käyttänyt, kun ne on epämukavat ja kiristävät jalassa ja vaikea ährätä päälle ison mahan kanssa. Siellä liikkeessä sanoivat, että raskaana oleville ei suositella tavallisia tukisukkia, koska jäävät väärään paikkaan polven alle. Ja se oli jostain syystä huono juttu. Mielummin stay upit tai sukkikset. Onhan nuo tuolla odottamassa jos tuntuu että tarvii, mutta mukavammalta tällä hetkellä tuntuu vanhat pehmenneet kalsarit... :D

Jaha, sitten sokereita mittailemaan...

Nöhveli & pikkumöykky 30+1
 
Nuo saattaa olla kovia harjoitussupistuksiakin mitä J-Love kuvaili. Mulla on nyt ollu useamman päivän käytännössä katsoen koko ajan tiukkoja supistuksia, puristavat niin p**keleesti että joutuu pysähtymään hengittämään kun tuntuu niin ilkeältä. Ei varsinaista kipua ole niissä, mutta se puristus ja ahdistus on tosi kova, ja jos joutuu just esim. kurottamaan jotain tai taipumaan supistuksen aikana niin ottaa tosi koville. Ja masu ei ulkoapäin tunnu niin kovalta kuin mitä se puristus vois antaa ymmärtää. Niitä tulee vaikken juur mitään tekiskään, mutta auta armias, jos pitää jotain tehdä niin sitten niitä vasta tuleekin. Ja pahinta on juuri raskaimmat jutut, eli esim. pojan kantaminen (vaikkapa pyllyn pesut), kumartelu (lelujen poimiminen lattialta)... Ja sitten kun niitä supistuksia tulee niin on tosi vaikeaa ees nousta istumasta seisomaan tms. :/

No tiedä sit, tää on vain yksi mahdollisuus mitä se vois olla, mutta toivottavasti J-Love olo helpottaa pian!:hug:

Pisang ja Nuppu 30+2
 
Joo mullakin tuli mieleen J-Love, että ois harjoitussuppareita. En usko et mitään vakavaa, vatsakivut on kuitenkin normaaleja raskaudessa! Mulla sattuu lähes joka päivä, ei nyt sentään kokoajan, mutta usein. Ja poika kyllä liikkuu hyvin :)

Muuten tulin vain poksumaan, pitää alkaa valmistautumaan kouluun!

Pinsuli ja pikkunen 33+0 !! *poks* :heart: Tosiaanki se seitsemän viikkoa laskettuun, huh!
 
Piipu85 Mulla menee sf-mitta keskikäyrillä tai hitusen alempana. Samal taval ku meni omal äidil. IIhan kaikki muukin menee saman kaavan mukaan.

Kysyin tosta mun viiltävästä kivusta,mikä on vasemman rinnan alapuolel kylkiluide kohdal äidiltä ku on sairaanhoitaja ja tädiltä ku lääkäri. Sanoivat et kuulostaa et lihaksesta tulis. Syvään hengittäes tuntuu. Nyt on kyllä vähän parempi jo. Pitäs ottaa iisimmin ja lepää paljo enemmän.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Summergirl92 ja 31+4
 
Ai niin J-Love. Piti sanoa, että jos kuvailemasi on supistuksia niin mielellään vielä ei saisi kauheasti tulla oikein kipeitä supistuksia, koska ne avaa kohdunsuuta ja lyhentää kohdunkaulaa -> voi johtaa ennenaikaiseen synnytykseen. Elikäs jos se kipu on kunnon kipua, ei pelkkää epämukavuutta ja puristavaa tunnetta ja sitä on enemmänkin niin kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan / äitiyspolille, että voivat tarkistaa alakerran tilanteen. Lepo auttaa supistuksiin, ja jos käy niin harmillisesti, että kohdunsuulla alkaa tapahtua muutoksia kovin aikaisin niin siitä seuraa vuodelepokäsky...
Tsempit!!!:heart:
 
Piipu, multa on kerran mitattu muistaakseni viikolla 18 ja 20 välillä ja silloin mentiin alakäyrällä. Kaikki muut lapseni on kasvaneet keskikäyrällä tai no poika veteli omaa viivaa yläkäyrän tuntumassa. Mutta tuon jälkeen ei tosiaan ole mitattu. Veikkaisin, että olemme tällä hetkellä keskellä käyriä tai jopa yli. :) Ehkä se ensi viikolla selviää :rolleyes:

Eka vaippapaketti ostettu!
Jos ei lasketa niitä kestovaippoja, mitä kirpparilta löysin. Ja eka ergonomisesti muotoiltu luonnonkumitutti! :heart: Niiden vaatteiden ostamisen taidan sittenkin jättää joulun jälkeen, kun alkaa alennukset. Nyt vain on nuo assaripäivät prismassa niin en malttanut olla ostamatta noita kahta. Ja pullotutteja oli tarkoitus ostaa. Saatiin pulloja viisi, ja ne tutit oli tarkoitus nyt ostaa, mutta eipä niitä ollut enää hyllyssä! Ei edes luonnonkumisena. Eikä ainuttakaan Aventin pulloa, kun meinasin rintapumppuun pari investoida, pumppu kun tuli lainaan ystävältä ja se on Aventin.

Mie olen kans kuullut joskus, että raskausaikana ois hyvä pitää tukisukkahousuja mieluummin kuin sukkia. Mutta en ole kyllä itse kovin innoissani pitämässä, minullekin kalsarit mieluummin kiitos! :D

Joko muilla on joululahjat hankittuna? Itse meinasin ostella jo muutamat, minulla kun tuppaa aina venymään se ostaminen sinne viimeiseen lapsilisäpäivään ennen joulua. Tai oikeammin, kun se raha menee miehen tilille, niin teen hänelle listaa ja mies parka joutuu sitten parhaansa tekemään, kun minä leivoskelen kotona ja nautin rauhallisesta tunnelmasta! :LOL: Nyt vain alkaa jo tuntumaan enempi joululta, kuin aikaisempina vuosina, niin yritän mieleni malttaa, ettei nyt ihan kuusi vielä tule sisälle. :) (rahasta kun kerran aloitin, meillä on ollut viime viikkoina huomattavissa toisen puolelta sellaista minun rahat ja sinunkin rahat on minun rahat meininkiä. Saapa nähdä, koska mulla kiehuu yli, vielä olen nieleskellyt vain vastalauseet. Meillä siis tähän asti ollut yhteiset rahat, molemmilla laajat käyttöoikeudet toisen tileille.)

Pitääpä alkaa kyselemään, saisinko tuon kuopuksen houkuteltua ulos, lunta pukkaamaan kaveriksi. Pakkastakin vain asteen verran, niin itsekin tarkenis näillä monikäyttökollareilla :D

Vilipi ja "Tyyne" 30+0! POKSPOKS! Enää joko 8 viikkoa tai sitten venyy 12 viikkoon....10 viikkoa kuulostaa kuitenkin parhaimmalta.
 
Tukisukkina minulla on käytössä lääkinnälliset yläreiteen ulottuvat stayupit (hinta muuten 150 euroa/pari...:O). Suonikohjua pukkaa sen verran etten voisi kuvitella olevanikaan ilman. Kerran ne on on jo toisesta jalasta leikattu ja tämä raskaus on mennyt helpommin, mutta ilman on aika tukalat oltavat.

Sf-mitta mulla hyppäsi terkkarimittauksen myötä yläkäyrältä alakäyrälle. Ota tästä nyt sitten selvää minkä kokoinen tuo vauva oikeasti on.

Supistuksia tulee kun liian kovaa viilettää, mutta eihän nuo "oikeilta" tunnu vaikka kipeitä "harkkareita" ovatkin välillä.

Vauva ei ole täällä ainakaan laskeutunut, niin tuntuu olevan edelleen ylhäällä että tällaisella pätkällä kuin minä niin heti rinnoista alkaa vauvamasu. Mutta ei tuolla ole kiirettäkään, laskeutuessaan sitten alkaa lonkka- ja alaselkävaivat vaan pahentua.

riskilä 29+3
 
Johtuukohan mulla tämä tämänhetkinen lonkkien/reisien/pakaroiden pakotus tuosta vauvan laskeutumisesta...? Tämmöstä ei muistaakseni ollu esikoista odottaessa. Mietin kans, että onkohan mulla menny supistukset reisiin. En voi hetkeä pidempään seisoa kun alkaa takareisiä pakottaa ja pistellä... En kyllä oo tänään edes touhunnut juuri sen kummempia, mitä nyt sen aikaa seisoin että sain muusipotut kuorittua. Silti näitä supistuksia tulee enemmän kuin laki sallii.|O
Noh, köllöttelen tämän illan tv:n edessä...:p tuskin nämä supistukset tästä häviää jättääkseen tulematta takaisin, mutta saapahan vähän huokassa.
 
Onko kaikki facessa, kun täällä näin hiljenee? Noh, ei mullakaan mitään tähellistä asiaa ole.

Mutta pitää ihan jollekin hehkuttaa, että taas yksi tekemätön asia on hoidettu pois päiväjärjestyksestä! Minua niin ärsyttää, kun keksin jotain mikä pitäisi hoitaa pois päiväjärjestyksestä, ja sitten en saa sitä aikaiseksi vaikka joka päivä näen sen seuraukset ja kaaoksen. Tällä kertaa se oli portaiden alta löytyvän ahtaan ja pienen varastotilan siivous ja järjestely. Kolme pussillista meni roskiin, ja kaksi pussillista meni varastoon. Siellä siis säilytetään lähinnä kenkiä ja miehen eräjuttuja ja työvaatteita. Kaikkea ylimääräistä, mitä ei jokapäiväisessä elämässä tarvita. Kaaos.

Ainakin sain kesäkengät pois pyörimästä tuosta eteisestä, kumppareille tuli tilansa, sekä lippiksiä, kuinka monta lippistä voi mies tarvita kesän aikana!?!? Taas keräsin kolmatta kymmentä miehen ja pojan lippistä ja laitoin sinne portaikon alle. Ainoat huonot uutiset ovat tästä uurastuksesta, että taidan joutua ostamaan kaikille kolmelle uudet luistimet. Nekin näytti olevan siellä viime talvelta, ja kaikki olivat numeroa tai kahta liian pienet. Ainakin kengistä, luistimista ja monoista huomaa, että lapset kasvaa :)

Oma olo on yllättävän hyvä, vaikka ahtaassa komerossa työskentely ei olekaan mitenkään miellyttävää, kun pitää olla kumarassa koko ajan. Jaloista olen nyt muutamana päivänä huomannut, että turvotus alkaa mennä siihen suuntaan, että tuntuu. Muuten en oikeastaan ole huomannut, mutta jalkapohjat tuntuu turvonneilta, kuin pallojen päällä kävelisi. Aikaisemmin ei tällaista ole ollut, mutta eipä ole paljon muutakaan ollut. :)

Mutta nyt, ah ihanaa töllön katselua ja taidanpa minäkin kokeilla nostaa jalat kohti kattoa.

Vilipi ja "Tyyne" 30+1
 
Minä oon täällä ainakin :wave: :) en edes faceen silloin aikoinaan liittynyt.

Saatiin tänään mummu tänne meille vahtiin lapsia ja sainkin hommattua kaikki omien lasten joululahjat. Jei! :) Me ei ihan hirveetä määriä romua haluta lapsille kantaa, joten jokaiselle löytyi sitten sellainen "tärkein" lahja mitä olivat toivoneet. (ihan tosin niissä rajoissa missä mitään järjen hiventä oli. :D Lasten toiveet voi olla joskus mielenkiintoisia... ;) ) Ja tulee sitä lahjoja kuitenkin mummuilta, kummeilta ja muutenkin. Mutta ihanaa kun sai tuota lahja-asiaakin nyt hoidettua eteenpäin. :)

Ei mulla nyt varmaan muuta. Taidan suunnata saunaan. Mukavaa viikonloppua kaikille!! :)

Lynette ja viides muru 33+1
 

Yhteistyössä