**Tammikuun tuhisijat 2013** MEIDÄN KUU !!!!

Hei Tammikuiset!

Vauvoja on taallakin jo syntynyt... olen ollut tuolla joulukuisissa, kun olin NIIIIIIN varmaa, etta taa syntyy joulukuussa... siis Markelat tassa, vaihdoin vaan tunnuksen Markelat3, kun valissa unohtui jo salasanakin ja jostain syysta en uutta saanut... kuiteskin, laskettu aika oli ja meni... 29.12, eli nyt on 40+3 menossa. Huomenna aika katilolle ja aikoovat venytella vahan tuota kohdun suuta, jos sais jotain aikaan... mikaan muu ei saa kylla mitaan aikaan... : /

Korkeista sokereista olen minakin karsinyt loppuraskauden aikana. En kuiteskaan ole tarvinnut insuliinia, vaan ihan ruokavalion kanssa olen saanut sokerit pysymaan aisoissa. Mulla on myos se Group Strep B, joten jos vedet menee, heti on sairaalaan lahettava ja jos supistuksilla alkaa, niin 4cm annetaan tippa. Meilla taalla otetaan Group B Strep viljely automaattisesti siina n. 36 rviikoilla.

Toivottavasti tama nyt tasta lahtis syntymaan... sitkea tytto, kun viihtyy yksiossaan aina vaan ... haato-yrityksista huolimatta:kieh:

Hyvaa Uutta Vuotta kaikille:wave:
 
Onnea Kazzielle ja Filuurille!! :flower:

Ja Pinsulille kiitokset uudesta ja vimosesta pinosta täällä odottajien puolella! :)

Häpyluukivut vaivana myös täällä, tuntuu et repee liitoksistaan melkein joka kerta kun vähän johonkin liikahtaa ja eilen vielä niksahti joku nikama tuolla häntäluun tienoilla, joka nyt sit juilii myös.

Rakko tuntuu jotenkin ihan kuin olis kahdessa osassa, pissaamiseen joutuu usein oikein keskittymään, että saa suurimman osan tirautettua ulos. Hassu tunne. Ja tosiaan supistuksen aikana ei tuu mitään ulos. :)

Muuten olo hieman parempi kuin viimeviikolla, kun tuo ananas ilmeisesti karkoittaa noita nesteitä tosi tehokkaasti, eilen oli paino 2,2kg vähemmän kuin torstaina ja huomaa kyllä, ettei ole läheskään niin tukalaa oloa nyt.. Huomenna taas kauppaan ostaa lisää ananasta. :)

Sairaalakassin pakkausta suunnittelin huomiselle kuin myös kehdon kasausta. Intuitiona edelleen, että ensviikolla synnytetään.. Onko muilla moisia ajatuksia?

Ai niin, täysiaikaisia täälläkin jo ollaan!


"MY" ja RistoAnneli 37+1 :heart:
 
Onnea vauvoista Kazzie ja Filuuri! :flower:

( . ) Närästäää! |O että ärsyttää ja väsyttäiskin nyt eikä voi mennä maate kun puskee nieluun niin hapanta happoa ettei mitään järkeä. Tätä en tule kaipaamaan enää tämän jälkeen...Mietin tänään juuri, että kaikkea muuta tulee varmaan ikävä. Mahakumpua, potkuja, mielitekoja...kaikkea. Häpyliitoskipuja sain minäkin eilen hankittua :/ JOhan niitä oli odotettukin...Mies lähti muualle juhlimaan ja mie jäin lasten kanssa ja olin siis se, joka raketit sytytteli. Ja kun sain aina sen yhden syttymään, niin juostenhan sieltä tuli paettua paikalta. No ei olis kannattenut. Edes se juoksun tyylinen eteneminen siis. Jestas mikä yö. Iltalenkillä tuntui, että halkean keskeltä kahtia. Näillä näkymin olen siis kotona, en liiku minnekään, koko loppuajan. Jeah rrright! :kieh: Mutta ainakin sitä voi yrittää, josko se tuo mies tekisi kaiken mitä pyydän. Ja mie vaan lepäilisin...

Olen nyt pari päivää pitänyt koemielessä toisia imetysliivejä päällä. Hieman tuntuu, että olikohan viisas päätös ostaa vain yhtä kokoa isommat. Mutta ihan kivasti pienet turvotukset tuonne vielä sopii, eikä olleet nukkuessakaan mitenkään ikävät. Mie olen tosiaan ostanut vain kahdet imetysliivit, käyn sitten hakemassa lisää jos ja toivottavasti kun imetys lähtee kulkemaan. Mulla ei nimittäin ole siitä kovinkaan paljoa kokemusta, en saanut viimeksi maitoa nousemaan millään, kun ressasin niin hirveästi, että pakko imettää, ihan pakko sen maidon on riittää jne. Ja se ei tehnyt hyvää sille maidontuotannolle. No mutta, se oli silloin, nyt toivottavasti rennommalla asenteella ja jokainen vauva on omanlaisiaan.

Mutta nyt pitää jo lähteä köllöttelemään, herään kuitenkin aina seitsemän jälkeen aamulla, riippumatta kuinka myöhään on tullut valvottua. Lapsia ei näytä väsyttävän pätkääkään, mutta tulkoot sitten nukkumaan kun tulevat. Mie en vaan jaksa valvoa enää. Ja pitää yrittää tehdä vähän liikelaskentaa, on menneet liikkeet sen verran vaisuiksi, että josko sitä nyt alkais seuraamaan. Tokihan tilakin on varmaan aika kortilla tuolla :)

Vilipi ja Tyyne 36+4
 
Ihanaa kun on tammikuu. Enää 4 viikkoa, niin on varmasti vauva kainalossa. Saavat luvan leikata, kun on laskettuaika ylitetty. En halua ottaa mitään riskejä istukan toiminnan suhteen. Vauva kait edelleen kääntyneenä rt, mutta ihan hyvin ehtii vielä perätilaan. Saisi kyllä pysyä rt:ssä, kun on turvallisempaa, jos synnytys lähtisi spontaanisti käyntiin, mitä epäilen suuresti. Jos perätilaan kääntyy, niin sektio tehdään automaattisesti. Muutoin on edelleen harkinassa alatiesynnytys. Tulisi edes yksi supitus, niin voisi ajatella vauvan olevan valmis maailmaan. Tytöllä ei tullut kuin yksi kunnon supistus 38+6 ja sekin hänen kääntyilessä ympäri. Mulla ei ole uudelleen synnyttäjänäkään ollut mitään suppareita. Kauhea valitus, mutta ainahan supistukset veisivät asiaa eteenpäin. Selkä on ainut mitä särkee, jos on pitkään koneella, muuten raskaus ei tunnu fyysisesti, mutta henkisesti sitäkin enemmän.

Onnea kaikille vauvan saaneille. Kiva oli lukea nopeistakin synnytyksistä tai tarkoitan, et sairaalaan mennessä kaikki ollut jo valmista tosi toimiin. Pitäs nyt vain malttaa odottaa ja antaa vauva kasvaa rauhassa. Harmittaa, kun liikkeetkin ovat vähentyneet. Aina sitä paniikki iskee, kun tekee liikelaskenta, jos kaikki ei ole hyvin. Mulla on ollut ongelmia istukan suhteen, mutta tässä raskaudessa kaikki pitäs olla hyvin. Yleensä ongelmat kyllä tulevat vasta lopussa. Kerran jo kävin päivystyksessä, kun liikkeet eivät tuntuneet. Ei sitä viitsisi jatkuvasti polilla rampata. Ennen liikkuminen alkoi aina 21.00, niin ei tarvinnut stressata mitään. Nyt selkä sanoo poks..hurjasti voimia kaikille odotukseen myös meille loppukuun odottajille!!
 
Onnee hirmuisesti Kazzie ja Filuuri!!:))

Pikku hiljaa alkaa masuja tippua matkasta :D

Meillä ei oo kyllä minkään näköstäkään merkkiä että saatettais aikasemmin tulla...Alkanutkin tässä nyt mietityttämään että meinaako poitsu yliaikaseks vetää ittensä (mä kun olisin aivan valmis lähtee synnyttämään vaikka heti...ja mieskin koko eilisen päivän hoki että tulis jo, tulis jo, tulis jo, ei jaksa odottaa :DD )

Häpyluukivut niitä ollut jo niin kauan etten edes muista millon alkoivat...Ja tossa olikohan tammikuunpoika vai kukahan kertoi omista yö kokemuksistaan niin kuullosti ihan samalta mitä mulla on noi kivut että ei meinaa ylös sängystä päästä ilman kunnon äheltämistä ja puuskutusta ja miettien että mistäs sais kiinni otettua tai sit kyljen kääntäminen...miten voi noin yksin kertainen asia olla niin hemmetin vaikee!! Alkaa menee hermot itteeni kun ei tunnu mikään onnistuvan -.-''

Uusi vuosi meni niin ja näin...riitahan siinä heti tuli vuoden ensimmäisellä tunnilla...Noh ehkäpä tämä tästä....Parempaan suuntaan mennyt mitä viikko/pari sitten kun oli lusikat menossa jakoon.


Omasta navasta sen verran että mulla on tullut aivan tajuttomat himot ruokaan!! Voisin syödä ihan koko aika ihan mitä vaan mitä kaapista löytyy..Hyvä ettei kissan raksutkin mene alas :DD
Masussa riehuminen vähentynyt niin ettei oikeen tunnu kun iltasin/öisin liikkeitä...mut sillon kyllä tuntuukin koko päivän edestä...viimeyönä minimies potki niinkin lahjakkaasti että tuntu kun olis ilmat lähtenypihalle pariin otteeseen :DD
Niin ja tosiaan noita häpyluukipuja (ja nivuskipuja sun muita kaikkea mahdollista mitä sillä alueella nyt onkaan) on kyllä joka yö...ja alaselkä myös jumalattoman kipeenä. Ei onnistu nukkuminen taas ilman särkylääkettä.

Jos sitä alkais käymään lenkeillä yms. et jos toi poitsu lähtis syntymään vähän aikasemmin :D Toisaalta vois se kyllä hetken kasvaa ettei sit olis mikään ihan pikku pikku poitsu :)

Onnea kaikille tähän viimeiseen kuukauteen ja toivotaan että meneepi kaikilla synnytykset hyvin ja tulee terveitä muksuja roppakaupalla :DD

Ps. Huomenna neuvola käynti taas vaihteeks ni tuun sitten pienet päivitykset tekemään vielä :))


Petteri 38+3
 
Huomenta täältä aamupuuron ääreltä

Ekaksi onnea hurjasti vauvoista, ihanaa :heart:.

Vihdoin se tammikuu tuli, en ole ennen odottanutkaan tammikuuta, koska se on aina ollu mun mielestä masentava kuukausi noin ylipäätään. Nyt se ei kyllä masenna yhtään, vaikka on tosi harmaata ja sataa täällä. Piha on luistinrata, mies kielsi hakemasta postia, etten vaan kaadu.

Eilen tuli kipeitä supistuksia harvakseltaan, mutta olivat sellaisia kuitenkin, että mies pakkasi myös itselle synnärikassin valmiiksi. Maanantaina olin neuvolassa, ja sf-mittaa ei ollut tullut yhtään lisää ( alakäyrällä oon mennyt koko ajan, nyt 30 cm) , laskeutunut? Neuvolantätin mielestä alaspäin saa kuitenkin vielä mennä. No supistelut ja alapään vihlonnat kuitenkin loppuivat kun lähdin nukkumaan. Menkkamaista jomottelua on ajoittain ollut nyt aamulla. Enteileeköhön jotain, mitä tuumaatte?

Sori tää omanapaisuus jatkuu. Suurin ongelma mulla on kuitenkin käsien puutuminen ja järkyttävä turvotus! Rannekanavat ahtautuvat turvotuksen vuoksi, ja kädet puutuvat jatkuvasti ja sormia särkee öisin LUJAA. Rannetuet käytössä koko ajan, suolarajoitukset ja kotona olen yrittänyt kotijumpata, ja syödä ananasta... Ei apua. No varasin nyt ajan lymfahoitoon fyssarille, jospa se auttais että sais nukuttua. En ole täällä käynyt kirjoittelemassa, koska koneella ei yksinkertaisesti pysty kauaa olla käsien vuoksi. Että tällaistakin voi olla :(. Pelottaa, ettei puutumiset lopu synnytytykseen, koska näillä nakkisormilla ei pysy vauva käsissä millään. Onneksi kuitenkin synnytys ja turvotusten lasku yleensä helpottaa rannekanavia, ja puutuminen loppuu. Tätä todella toivon.

Ihanaa jotenkin, että jouluhössötykset yms. on nyt ohi ja voi vaan levätä ja valmistautua synnytykseen. Jaksamista kaikille, ootte ihania !

Mimmilii rv 37+5
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin nyt täysaikaisuuden rajapyykki saavutettu, 37+0 POKS!!!:):)

Mulla taas on ruokahalut kaikonneet. Vähän aikaa sitten vielä mätin minkä kerkesin, mutta nyt ei olis oikein nälkä eikä mitään tee mieli. Karkkikaan ei maistu hyvälle (sama oli esikoista odottaessa loppusuoralla, makeakaan ei poikkeuksellisesti maistunu niin hyvälle kuin normaalisti).

Juuh, menkkamainen jomottelu voidaan laskea synnytystä ennakoivaksi merkiksi.:)

Huomenna kauan odotettu lääkärineuvola, jee!=)

Pisang ja Nuppu 37+0
 
Huomenia vaan kaikille! :)

Mulla on ollut tuota menkkamaista kipua vähän väliä jo parisen viikkoa, ei oo ainakaan vielä vauva poksahtanut pihalle :D Alaselkä myös juilii kovasti varsinkin iltaisin.

Viime yö meni yllättävän hyvin täällä. Mitään kamalia kipuja ei ollut, johtuukohan ehkä siitä että makoilin kauratyyny alavatsalla ennen nukkumaanmenoa.

Tänään pitäisi siivoilla rankasti, kun äitini ja hänen miehensä tulee kyläilemään ajaksi x. Äitini on täällä vauvan syntymään asti, joten vähän hankalaa tietää... ;) Asuu 500km päässä, joten en oo nähnyt ikuisuuksiin.

Mullakin on huomenna aamulla neuvola, joten kuulumisia sieltä sitten!

Pinsuli ja pikkunen 39+5 <3
 
Täällä vkoja 38 täynnä, pääsinpäs tammikuun puolelle...Aika monella näkyy olevan jo vauva syntynyt,onnea siis kaikille heille(perässä tullaan)...Uusi vuosi alkoi tai oikeastaan jo välipäivinä kova flunssa ja päälle vielä silmätulehdus...Pikku hiljaa alkaa siitäkin toipumaan...Huomenna ois jännät paikat, kokoarviokontrolli,viimeksi oli 2 vkoa sitten...katsotaan että käynnistetäänkö jo huomenna vai annetaanko mennä vielä päiviä hieman eteenpäin...mutta laskettuun aikaan ei kuitenkaan mennä,ison koon takia...eli jänniä hetkiä täällä..yritetty laittaa kaikki valmiiksi huomista varten,jos päästään tosi toimiin(mummo paikalle,asuu toisella paikkakunnalla,pyykkejä yms.juttuja hoidettu alta pois)..ei tarvitse niistä sitten heti stressata kun on sairaalassa tai kun tulee kotiin..Osaa meillä mies kyllä tehdä kotihommia,mutta olen itse tottunut tekemään..hän sitten hoitaa kaiken muun...Nyt sitten vaan odotellaan mitä tuleman pitää ja huomenna sitten tiedetään enemmän...Supisteluja on ollut etenkin iltaisin...unet on jo aika huonot yöllä,kun kunnon asentoa ei meinaa löytyä..eli samaa kuin täällä muilla..mutta kohta sekin on ohi,kun saa tuon vatsan pois edestä...Meillä esikoinen ei millään malttaisi enään odottaa, mutta lopussa sitten kiitos seisoo kun saa sen tuhisevan käärön syliinsä...Hyvää,mutta sateista päivänjatkoa kaikille....

POIKA2013/vko 38
 
Nyt tulee vain kunnolla omaa napaa:
Viime yö vietetty sairaalassa. Yöllä alkoi kunnon supistukset, jotka sitten aamuksi kuitenkin hiipuivat. Ultrassa sitten selvisi, että lapsivettä on enää hyvin vähänlaisesti. Vauvan painoarvio 2,9kg, että pieneltä vaikuttaa. Kaikki käyrät ja virtaukset vauvalla oikein hyvät ja muutenkin näytti voivan hyvin, mutta tuon lapsiveden vähyyden takia lääkäri meinasi, että vauva saisi ruveta syntymään. Sain ajan ylihuomiselle, kun on la ja silloin sitten mahdollisesti käynnistetään, jos ei ennen sitä ole itse ymmärtänyt syntyä. Itsellä vähän huoli vauvasta, mutta vakuuttelivat kuitenkin synnärillä, että eivät olisi enää kotiin päästäneet, jos tilanne olisi niin huonolta näyttänyt. Mutta perjantaina viimeistään sitten.

Onnea kaikille vauvan saaneille! :heart:

Lynette ja viides muru 39+5
 
Filuurille ja Kazzielle onnea vauvoista! Ihanaa :heart:

Ja pinsulille kiitos uudesta ketjusta ja päivitysvastuusta! Ihanaa reippautta =)

Markelat3:lle tervetuloa!

Ruokahalut on täälläkin kadonneet ja usein sellainen etova olo. Samaa muistaakseni ollut aikaisemmissakin loppuraskauksissa. Varsinkin iltaisin, kun pystyisin syömään enemmänkin kun sokerit pysyvät helpommin kohdillaan niin ei kyllä tee oikein mitään mieli. Paino on laskenut nyt koko ajan viimeisen kuukauden eikä hiilareita tule sitä suositeltua minimimäärää, mutta vaikea sitä itseään on pakottaakaan syömään. Tuskin tässä kuitenkaan ihan olemattomiin kuihtuu ja niin kauan kun vauva näyttää kasvavan niin eiköhän se riitä..

(.) Oma olo on täällä taas ihan mainio tänään vaihteeksi. Aamusokerit taas kohdillaan (ei mitään logikkaa kyllä siinäkään miksi, mutta hyvä niin). Ei juuri supistele ja yön nukuin erittäin hyvin. Aamulla kävin pienellä sauvaköpöttelyllä. Vaikea tuolla kyllä ilman sauvoja olisi pystyssä pysyäkään, pelottavan liukasta :eek: Liitoskipuja on jonkun verran varsinkin kävellessä ja muutenkin painetta alaspäin. Jotenkin tammikuun alkaminen konkretisoi taas tätä odotusta ja sellainen positiivisen jännittynyt odottava tunnelma - meille tulee tässä muutamien seuraavien viikkojen sisällä vauva :heart:


riskilä ja vauva 36+1
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Heippahei!!!

Anteeks omanapainen tuleva teksti! HEI ONNEA KAIKILLE SYNNYTTÄNEILLE!! toiv. kaikki voivat hyvin! :) :) ihanaa, että ootte saaneet nyyttinne syliin jo! :)

Täällä olin tänään kokoarvio/käännösyrityksessä..:D tosin..kääntääpä ei sitten tarvinnutkaan..kahta hoitajaa muksu pisti vielä vipuun, on ilmeisesti luinen pylly..:D eli ultratessa selvis, että pää alaspäin ollaan..:)

MUTTA...mulla oli ihana lääkäri! ilman suurempia valituksia, hän laittoi ultran kahden viikon päähän ja sanoi, että voidaan puhua sillon käynnistämisestä mun kipujen takia..olen tästä nyt ylionnellinen..en oisi sitä edes uskaltanut vaatia, mutta salaa toivoin, koska henkisestikin alan olla jo tosi loppu näihin kipuihin..jalka särkee ja se vetää mun hermot nii kireelle, että kaikki kärsii! :(

Kokoarvio tällä hetkellä oli rv36+3 2700gr...sanoivat, että suht siro tapaus, mutta Vau-kirjan mukaan se olisi nimenomaan se keskiarvo..hmm..en nyt sitten tiiä..mutta siis jos parin viikon päästä käynnistetään, ni eipä hän ainakaan kovin isoksi pääse kasvamaan..tosin nyt ite toivois, että päälle 3kilonen olisi..

Millasia muilla ollut painoarviot?

Mutta nyt ainakin näyttää siltä, etten joudu miettimään sektiota ja se on hyvä..:)
 
Huh, Lynetellä ja POIKA2013sta jännät paikat! Tsemppiä kovasti teille :)

Kolmaspoju meidän pojan painoarvio oli viimeks (38+6) 3200g. Kuulemma saattaa olla hieman alakanttiin, kun ei saanut mittoja kunnolla otettua. Huomenna ehkä ultraa uudestaan, kun viimeksi oli sitä istukan kalkkeutumista...
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille käärönsä jo syliin saaneille:heart:!

Täällä poksu eilen rv 39+0 !
Ruokahalutoli joulun pyhinä kadoksissa , mutta nyt ovat taas tulleet takaisin ja ruokaauppoaa ! Viime neuvolassa paino oli noussut viikossa 1.2kg !Mut vielä en oo saanu +10kg täyteen

Häpyluukipuja ei ole täällä , tai en ainakaan niitä sitten tunnista .
Supistukset on viime päivinä lisääntyneet . Viime yönäkin heräsin varmaankin 3 kertaa ja masu oli ihan kova .

+ Eilen tuntui painetta lantiossa ihan kuin olis joku pallo haarojen välissä :D
menkkamaista jomotusta on ollut jo aika pitkänkin aikaa ... Nytkin nippailee hiukkasen kivuliaasti alavattasta .

Mitä lähemmäs laskettua aikaa mennään , niin sitä enemmin musta tuntuu että tää menee yli ja käynnistämäänkin ruvetaan varmaan vasta vk 41+ jotain . Yli aikais kontrollikin on vasta 15.1...Ja kun se ultraaja heppu on muutenkin niin rasittava...Oottaa kuulemma ihan niin tappiin asti ennenkun antaa lähetettä käynnistykseen . Argh en jaksais enää odottaa . Huomenna neuvolaan ja jännittää kun siellä on ekaa kertaa joku sijainen...:D

Tintti. & poju 39+1
 
HEI APUA AUTTAKAA!

en muista esikoisesta nyt nähtävästi mitään..en ees ohjeistusta..

eli mulla oli tänää se kokoarvio ja ne koitti tietty pikasesti kohdunsuuta sormella..nyt vuoden tummanruskeeta litkua ja mul supistaa aika jatkuvalla syötöllä..ei mitää kovin kipeitä..

Pitääkö mun ottaa yhteyttä johki vai odotella vaan, että jos alkaa kunnolla sattumaan? Itse asiassa yritin neuvolaan soittaa ja äippäpolillekin, mut synnärillä en kehannu vielä...:D
 
Kolmaspoju vuoto on normaalia näillä viikoilla sisätutkimuksen jälkeen, mutta toki voi olla, että se on käynnistänyt synnytyksen. Jotenka seuraile niitä supistuksia ja kellottele. Sitten jos niitä supistuksia tulee ja tulee eikä ne lopu, niin eiköhän se oo menoa.:) Mutta jos supistukset tyssää niin ei varmaan tarvi olla huolissaan siitä vuodosta ellei ala ihan kirkasta verta kunnolla tulemaan. Sit kannattaa ainakin soitella polille tai synnärille, että tarvisko käydä ainakin näytillä. Tsemppiä!!=)
 
Onnea kaikille tasapuolisesti poksuneille,,,,me pikkumiehen kanssa prähdettiin vuorokausi kotona ja joudutiin ensiksi lastenosastolle valohoitoon ja kun sieltä päästiin niin samana itana jo takas nastentauten osasolla kun mulla alko hirvittävä verenvuoto kauppareissulla,,,,,ss enpä ole moista akaisemmin kokenut, kuin hanasta olisi tullut verta,,,,no siitä heti osastolle ja todettiin kohdussa reikä,,,,,kuulema sektio komplikaatio ja lääkäri uhkasi jo että sektiohaava avattava uudelleen ja kursittava uudelleen kotu kasaan...onneksi kokeilivat kuitenki kohtua supistavia sytotec tbl ennen päätöstään ja vuoto loppui kuin loppuikin,,,,,,,nyt sitten on jatkettu tiputuksella ja caprilon tbl avulla,,,,,saa nähdä pääsenkö huomenna kotiin....
Mutta siis kaikille teille jotka harkitsette pelkosekiota voin vain omakohtaisesti todeta että kannattaa ehdottomasti synnyttää normaalisti jos vain siihen on mahdollisuus,,,,,,sektion komplikaatiot ovat kamalia,,,,,,
 
Onnea Kazzie ja Filuuri! :heart:

Voi mahoton miten epäonninen alku teillä Ooasis on nyt kaikkinensa ollut :( :hug: Pidän kovasti peukkuja että huomenna kaikki on mallillaan ja pääset kotia! Toivon niin että onni kääntyisi teidän puoleen!

Eilen olin lasten kanssa 4 tuntia luistelemassa ja pulkkamäessä, vesisateessa :D Noh, mutta evääksi tehty pitsa maistui lopuksi oikein maittavalta :) Tänään olen vihdoin ja viimein pessyt vauvan vaatteista edes puolet, sekä kaikki harsot ja lakanat. Järjestelin vaatehuoneessa erinäisiä laatikoita (kenkiä, vaatteita, urheiluvälineitä..) Päivitin vessojen kaapit, siis vanhoja rasvaputiloita ym. roskiin. Pakkasin jopa sairaalakassia vähän ja mietin vauvalle kotiutumisvaatteita. Kaupassa vielä käytiin miehen kanssa hakemassa vaipat, öljyt ym. pikkutavarat. Illan päätteeksi siivottiin vielä joulu pois.

Huomenna jatkuu vauvanvaatteiden pesu ja kaikkien tavaroiden/vaatteiden järjestely lipastoon. Sit saa vauva luvan tulla, vaikka tuskin se ihan vielä tulee :)

Huomenna on myös neuvola ja rv 37 poksuu, joten muutaman tunnin päästä ollaan virallisesti täysiaikaisia. Hurjaa :heart:

Hyviä vointeja toivotellen! Minä luikin nyt miehen kainaloon nukkumaan :kiss:
Adora ja Marakatti 36+6
 
Kovasti taas uusille nyytin saanneille :flower:

omanapaista tarinaa:
Huomenna oliskin viimeinen annettu neuvola-aika ennen laskettua-aikaa.
eilen kuitenkin kovasti veti illan edellä vatsaa kovaksi ja juilimista oli alavatsassa... mutta noin 1,5 tunnin jälkeen ei sitten enää mitään ollutkaan...
Tänään on ollut kohtalaisen samanlaista.. parasta aikaa vatsa vetää kovaksi ja alvatsassa tuntuu juilimista,mutta nyt lisänä pientä jomotusta alaselän puolella...
Kovasti kuitenkin murmeli vielä liikuskelee kovetusten välillä..
Joutaisin kyllä jo synnyttämään,kun nämä jalka turvotukset alkaa ahistamaan.. mulla menee jalkaan ainoastaan yhet ainoat kengät,nekin paksut talvikengät,joissa karvavuori.. Eivät kovin kivat näin vesikeleillä..
Esikoista on koitettu valmistella tulevaan,lähinnä sen suhteen että ei hätäänny aamulla jos emme olekkaan kotona kun heräilee lähteäkseen kouluun.. kaappiin ostettu sellaista "helppoa" ruokaa mitä tykkää itse laitella.. Onneksi kuitenkin pappa ja tätsy perheineen asuu aivan kivenheiton päässä ja poika on jo hyvin omatoiminen 11,5-v.

Haaveena olisi selvitä polikliinisellä synnytyksellä,jotta pääsisi mahdollisimman pian takaisin kotiin.. mutta nähtäväksihän jää miten kaikki synnytyksessä sujuu ja onko vauva sitten siinä kunnossa että nopea kotiutuminen olisi mahdollista..

Nyt ei muuta kun odotellaan kuka meistä on seuraava
Tsemppiä kaikille loppumetreille

Elovena77+ murmeli 39+3
 

Yhteistyössä