**Tammikuun tuhisijat 2013** MEIDÄN KUU !!!!

Onnittelut kaikille, jotka ovat tähän mennessä saaneet nyytit syliinsä :heart: Näin ne tammikuiset jakaantuu pikkuhiljaa... :)

Mieki käyn täällä välillä lukemassa, mutta lukemiset jää monesti kesken, kun poika haluaa ruokaa tms. :)

Tässä mun synnytyskertomus (suurin piirtein):

Maanantaina 17.12. noin klo 17 alko menkkamaiset jomotukset alaselällä ja -vatsalla. Samoihin aikoihin lorahti jotain alushousuihin niin, että kävelin jalat ristissä vessaan. Aattelin sen olevan todella vetistä valkovuotoa, mutta tais ollakin lapsivettä. Yritin lepäillä sohvalla, mut klo 18.10 pyysin miestä tuomaa särkylääkkeen. Sanoin, et nyt minuu taitaa supistella. Jos tunnin pääst lääke ei auta, niin taitaa olla tosi kyseessä.

Klo 19 jälkeen supistukset tuli keskimäärin 5-10 min välein, enemmän 5 min välein. Nojailin vaan sohvan selkänojaan, kun en pystyn istuu enkä makaa.
Mies siin poltteli takas tulet ja kävi saunassaki :D Ite kävin suihkus noin klo 20.

Klo 21 soitin synnärille, et minuu on supistellu viidestä lähtien, klo 19 eteenpäin suht säännöllisest. Kysy vuodoista, johon vastasin, ettei oo ollu. (vast myöhemmin tajusin, et olis vissii pitän sanoa siit "valkovuodosta"). Kätilö kehotti minuu rentoutuu ja lepää. Supistukset saatto johtua päivän rasituksist, ku mulla viikkoja niin vähän. Mut sit jos en kestä kotona ilman kivunlievityst, niin näytille.

Vähä ennen klo 22 kävin oksentaas kipujen takia ja sen jälkeen sanoin miehelle, et nyt lähetää ainaki käymää synnärillä. Sairaalakassiin olin pakannu viimosia tavaroita illan aikana (miten niin jäi viime tippaan?). Kävin viel ennen lähtöä oksentaas. Matkal alko supistaa 2 min välein ja oltii molemmat miehen kans aika hiljasia. Matkal oksensin bussipysäkille kerran.

Synnärille ku päästii, niin vastassa oli sama kätilö ku joka oli puhelimeen vastannu. Kysy viel, et onks meil lähipiiris oksennustautia, ku sanoin niist yrjöist :D

Tutkimushuonees alushousut veks ja kätilö haisteli sidettä ja totes siin olevan lapsivettä. Olinki sitte jo 4 cm auki! Minut laitettii käyrille ja pikkusel alko vissii olee vähä ahdistavat olot ku sykkeet välillä heikkeni. Makasin selälläni, mut käskettii käymään konttausasentoon, et vauvalle saa paremman asennon. Mies soitti isovanhemmille klo 23.15, että sairaalassa ollaan ja synnytys on alkanu.

Sain yhen Panadolin ja jonkun muun pillerin. Sit pääsinki jo synnytyssaliin. Anestesialääkäri hälytettii paikalle ja tuliki alle vartissa (kai?). Mie olin siin vaihees niin kipeä, et makasin vaan silmät kii ja puristin miehen käsiä.

Alko epiduraalin laitto, joka loppu lyhyeen ku sain sanottua että ponnistuttaa. Kätilö käski pidätellä, mut en kauaa pystyn. Sit katottii kohdunsuun tilanne ja olinki jo täysin auki. Anestesialääkärille kätilö sano heipat ja käski alkaa mun ponnistaa ensin kyljellää.

Aika äkkiä vauvan sykkeet alko välillä heiketä ja vauva tais olla jumissa. Lääkäri ja imukuppi hälytettiin paikalle ja samalla leikkaussalia alettii valmistelee. Mietin vielä, että minuuhan ei leikata ja aloin ponnistaa niin perkeleesti ja tehtii lääkärin kanssa hyvää yhteistyötä. Mies pysy vierellä ja puristin hänen käsiään.

Klo 0.20 meidän poika oli maailmassa ja sain hänet heti rinnalle. Hän oli pieni ja limainen, pää todella suippo imukupin takia ja nenä vinossa, kun oli ollut huonossa asennossa ja mun häpyluu oli painanu hänen nenäänsä. Paino 3050 g ja pituus imukupin takia 52 cm (kätilö sano, että ainakin 5 cm lyhenee, kun imukupin aiheuttama turvotus häviää). Tämä synnytys vedettiin siis luomuna.

Synnytyskätilöä en nähnyt sairaalassa olon aikana, joten en tiedä kaikkia yksityiskohtia. Tarkotus olis joskus varata aika synnärille ja käydä toi synnytys läpi…

Hennu & Möhkö 18 pv
 
Onnea MY:heart:

Ehkäisyksi meille tulee hormoonikierukka. Se oli käytössä jo kakkosen ja kolmosen välissä reilut 4v ja olin tosi tyytyväinen. Jälkitarkastuksessa tuskin sitä vielä laittavat (ei mulla ole reseptiäkään) ja mielummin menen laitattamaan ehkäisyneuvolaan kuin perus terkkalääkärille. Ekakin laitettiin ehkäisyneuvolassa kun silloin se oli meidän omalla ta:lla. Nyt on keskitetty enkä tiedä miten toimii.

S ja P 1vko
 
Olo on kun norsu posliinikaupassa...On ollut tänään vissiin vähän tylsää ja aikaa liikaa miettiä koska se synnytys käynnistyis ja miten se menisi jne :( Olo on nyt todella levoton,en varmaa nuku ensyönä ollenkaan.

Ja kuinkaNiin herkkä olo silmät märkänä luin Hennu86 synnytyskertomusta :heart:

Kaikki on beibiä varten valmiina nyt,petasin pinnasängyn ja ostettiin turvakaukalo tänään,joten tervetuloa pikkuinen vaikka heti :D

Mami*3 ja Rusina 39+2
 
Kiitos Hennulle synnytyskertomuksesta!!:)

( . ) Tänään on tullu tiukkoja suppareita, jotka laskisin oikeanlaisiksi vaikkeivät kovin kipeitä ole. Tottakai heti elättelen toiveita synnytyksen käynnistymisestä, mutta enköhän mä ole vielä aamullakin yhes koos ja hyvis voimis.:p möy... Odottavan aika on pirun pitkä. Äh.

Pisang ja Nuppu 37+3
 
  • Tykkää
Reactions: Ninna89 ja Hennu86
Tää on valvonu koko yön... Ensin esikoinen valvotti + en osannu nukahtaa. Jostain puoli kolmesta asti on supistellut kesyn kipeästi. Alkuun väli oli 15min, nopeasti muuttui noin kymmeneen minuuttiin. Ihan eivät ole vielä säännöllisiä, supistelut vähän hiipui mun liikkuessa, mutta alkoivat taas kun asetuin aloilleni. Alaselkä ja -maha vähän jomottelee supistusten välissä.
Kuuntelen nyt synnärille varaamaani musiikkia ja koetan rentoutua. Saapas nähdä joko tästä sittenkin päästään synnyttämään, vai onko vain väärä hälytys.:p

Pisang ja Nuppu 37+4
 
Kiitos Hennulle synnytyskertomuksesta! :) Lisää näitä.

Toivottavasti pisang pääset/pääsit tositoimiin! :p

Täällä yö nukuttu hyvin. Heräsin tuossa ennen kahdeksaa kovaan menkkamaiseen jomotukseen, joka loppui kauratyynyllä melkein heti. Eilen aamulla sama juttu.
Eilisestä illasta asti (ainakin), vauvan liikkeet on olleet vähän vaimeampia. Liikkuu kyllä sen kymmenen liikettä tunnissa varmasti nytkin jos vähän tökin, mutta liikkeet eivät ole teräviä lainkaan, vaan tuntuvat juuri ja juuri. Puntaroin tässä, että pitääkö sinne äpolille kuitenkin lähtee,vaikka se kymmenen liikettä tulee. Ovat niin kamalan vaimeita... :/ Äpoli sattuu vaan olemaan puolentoista tunnin päässä, eli sinne lähtemisen kynnys on korkea.

Pinsuli ja pikkunen 40+2 <3
 
Viimeksi muokattu:
Ensiksi, Onnea vauvansa saaneille! :flower:

Pinsuli, eikös noilla viikoilla voi jo vaan mennä sinne näytille, ilmoittamatta? Varmaan ottavat jo sisäänkin käynnistystä varten?

Pisang, eiköhän se siitä jatku tositoimilla ;) veikkaisin. Viimeistään illalla, jos ei nyt päivällä jo ala tapahtumaan.

Täällä on hermo kireellä!:mad: Heräsin kyllä ihan vain siihen, että oli nälkä. Mutta heti herätessä muistin, että anoppi kertoi pesseensä esikoisen toppatakin. Ja vielä viitti valehdella päin naamaa kun kysyin, että pesitkö nestemäisellä pesuaineella ja ilman linkousta. "hä, eikö niitä saa nykyään pestä? no ei se lingonnut." Joopajoo, valehtelis vähän paremmin. Nyt ei ole lapsen takissa enää suojaavaa kerrosta, vesi menee takuulla läpi (se tuntuu siis ihan erille kuin pojan takin pinta) eikä ainuttakaan teippiheijastinta ole jäljellä. Nekin jäi siis sille reissulle. Kiitos vain anoppi! Prkl! Anteeksi kielenkäyttöni :ashamed: Tekis mieli rähjätä, mutta miehän en koskaan tohi silloin ko hän ois paikalla. Ko eihän noista toppavaatteista ihan syyttä makseta seitsemää-kahdeksaa kymppiä...

Adora, pikkasen on samat fiilikset. Olenkin sanonut oudommille, jos ovat kysyneet vointia, että pelottavan hyvin on mennyt. Vaikka ei olekaan, kaikenlaista pientä vaivaa välillä, mutta ei mitään minkä ei unohtaisi heti kun sitä ei ole. :heart: Kun vauvalla on kaikki hyvin, niin ei sitä jotenkin noita omia kolotuksia aina huomaa kertoa.

Mies laittoi eilen naapurikuntaan työhakemuksen. Siellä on kohtalaisen kokoinen kaivos aloittanut muuan vuosi sitten (?) toimintansa ja nyt kun on lomautus päällänsä, niin mies sanoi, että sama kait se on. Itsestä ei nyt tunnu vielä pahalta, että oisin täällä viikot yksin lapsien kanssa, mutta katotaanpa asiaa uudestaan sitten jos sinne tuleekin lähtö. Kun yritän koko ajan vain vakuutella itselleni, että se oli vasta hakemus....Pitäisi olla kannustavampi, mutta ehkä tässä kuitenkin toivoo osittain, että eipä hän lähtis...

Mutta nyt jatkan tuota aamupalan syömistä, kun se tuossa on jo jäähtynyt tovin. Ainakin tee on lopettanut höyryämisen :LOL: Saiskohan siitä saman vaikutuksen kuin kylmästä kahvista!

Vilipi ja Tyyne 37+2
 
Täällä yö nukuttu hyvin. Heräsin tuossa ennen kahdeksaa kovaan menkkamaiseen jomotukseen, joka loppui kauratyynyllä melkein heti. Eilen aamulla sama juttu.
Eilisestä illasta asti (ainakin), vauvan liikkeet on olleet vähän vaimeampia. Liikkuu kyllä sen kymmenen liikettä tunnissa varmasti nytkin jos vähän tökin, mutta liikkeet eivät ole teräviä lainkaan, vaan tuntuvat juuri ja juuri. Puntaroin tässä, että pitääkö sinne äpolille kuitenkin lähtee,vaikka se kymmenen liikettä tulee. Ovat niin kamalan vaimeita... :/ Äpoli sattuu vaan olemaan puolentoista tunnin päässä, eli sinne lähtemisen kynnys on korkea.

Pinsuli ja pikkunen 42+2 <3
Kannatetaan äitipolille lähtöä pian ;) liikkeiden laskenta ja niiden tulkinta saattaa olla hieman erilaista kuin normaalisti jos on kyse myös lapsiveden niukkuudesta? Itse ainakin lähtisin heti: ja voihan sitä mennä ihan vain jo sen niukan lapsiveden perusteella, käynnin jälkeen saat toisenlaisen mielenrauhan loppuraskaudelle ja olet tyytyväinen siihen että tuli lähdettyä ;)
 
Ja paskannakki tässä mihinkään olla lähdössä. Nätisti tuli supistuksia jo -10min välein. Sitten onnistuin nukahtamaan tunniksi ja sen jälkeen ei ole tullu yhtään supistusta.: / PAH!
No mutta, eiköhän se lähtö tule silti suht pian. En edelleenkään jaksa uskoa, että me mennään lasketulle ajalle asti tämän tytön kans. Esikoisen synnytystä edelsi kaksi "väärää hälytystä", nyt on tämän raskauden kaksi väärää hälytystä jo tullu, jotenka josko seuraava kerta toden sanois. Toivotaan.:p Vois ainakin kuvitella, että nää supistelut teki työtään kellarissa ja pisti paikkoja vähän paremmiksi synnytystä ajatellen -paree olis-.:D

Pinsulille tais vahingossa tulla pari ylimääräistä viikkoa allekirjoitukseen, ei voi olla ihan 42+ jos on tammikuussa LA.;) Mutta juu, silti kannattaa lähteä vaikka näytille. Toivottavasti pääsisit pian tosi toimiin!=)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tammikuunpoika
Heh, oho, viikkoja näytti tulleen yhtäkkiä pari lisää ;) Korjasinpas tilanteen, kiitos kun mainitsit pisang! Aamusilmillä sitä kun kirjoittelee niin välillä kirjoittelee mitä sattuu...

Ja nyt vauvan liikkeet tuntuu suht normaalisti. Se siis liikkuu paljon! Ei näin monen muljauksen kanssa viiti näytille lähtee, nauravat ja pistävät takaisin! Mietin tuossa, että parina edellisenä iltana vauvan liikkeet oikein sattuivat alavatsaan ja eilen ei, oisko tää ollut syynä siihen että ajattelin liikkeiden olevan vaimeampia? Hmm... Ehkäpä seurailen tilannetta vielä. Synnyttämään ois kyllä kiva lähtee :rolleyes:
 
Viime yönä vain 3 heräämistä :O
ja kasilta sitten heräsin kaameaan nälkään.. olihan se sitten pakko tehdä aamupalaksi paahtoleipää,joohn tullut jonkinlainen himo tässä viime päivien aikana.. kahvit keitin ja join mutta sit iski kaamea väsy ja otinkin vielä noin tunnin tirsat..
lähes kaikki ennakoivat supistukset ja synnytykseen viittaavat óireet ovat loppuneet :| tänään kuitenkin aamusta nännit herkistyneet ja rintoja pakottaa ja kivistää valtavasti... vauva liikkuu edelleen, ettei ainakaan minulla ole epäselvää liikkeiden kanssa..

Sitten tällainen hölmö kysymys. onko kukaan muu huomannu että kuolan eritys olisi lisääntyny? Siis viikon aikana olen heräillyt yöllä siihen, että minulta valuu suupielistä kuolaa silleen ihan reilusti..varmaan osittain siitäkin syystä suupielt ihan rohtuneet ja ahavoituneet,vaikka kuinka yrittää rasvata.. Jopa mieheni on kiinnittänyt asiaan huomion ja sanoikin että kyllä sen yöllä kuulee että hengitys ja äänet on silloin ihan erilaiset kun normaalisti.. :ashamed:

Elovena77 & murmeli 39+6 (huomenna poksutaan)
 
Meille iski sitten oksennustauti.. Pienemmät pojat ja mies sairasti joulukuun alussa ja nyt sitten tuli esikoiselle ja mulle.:/ Tänään ois pitänyt vielä toimittaa kummin virkaa kun siskon tyttö kastetaan mutta minkäs teet. Kunhan nyt kerkeis kunnolla toipua ennen synnytystä.

Myt vaan omaa napaa kun ipanat toistensa kimpussa..
 
heipat.

eilen siivosin puunasin koko kämpän. kävin tenavien kans puolentoistah reippaalla kävelylenkillä(vedin junioria stigassa) ja saunassa. selässä tuntui kipuja iltasella mutta ei mitään :D ehkä mä vaan tyydyn siihen et ylimennään ja reippaasti ja lopulta käynnistetään niinkuin nuo kaks viimosintakin. jotenkin oisin ehkä toivonut että ois tullu "spontaani" lähtö sairaalaan ja näin, vaikka sekin hieman pelottaa kun matkaa sairaalaan 80km. ja mulla ollut yleensä niin että kun vedet menny on tenava tullu ulos seuraavaks ja vauhdilla(khesta edellisestä kätilö sai nippanappa kiinni tenavan ku tuli niin vauhdilla). tiosaalta kokoarviossa lääkäri sano et tää ois pieni verrattuna nuihin muihin et tulis senkin takia jo vauhdilla, mut mun menny jotenkin luotto nuohin painoarvioihin, joten vahva epäillys et samankokoinen kaveri on tulossa kun nuo edellisetkin.

noo, josko tänään lähtis vielä iltasella luistelemaan :)

ä060811 rv 40+2
 
Vilipi Höh, tekipä anoppi temput :/ Kiva varmasti lähteä ostamaan uutta. Eikös se ollutkin sun anoppi joka oli muutenkin vähän, miten sen sanois...Vaikea?

kairan Voi, pikaiset paranemiset! :( Tosi ilkeetä tää aika kun noi oksennustaudit pyörii...

Elovena77 Mä en ole huomannut että sylkeä olisi enemmän, mutta mä hikoilen niinku pieni possu! Yleensä en hikoile lainkaan, mutta nykyään varsinkin illat oon oikein tuskissani. Ehkä tää on joku sellanen loppuraskauden eritteiden määrän kasvaminen molemmissa tapauksissa? :D

ä060811 Onhan tässä onneksi pari viikkoa sullakin aikaa lapsen tulla itsekseen ennen kuin se lasketaan yliaikaiseksi. Eikös se niin mee, että vauva on yliaikainen kun viikko 42 on täynnä? Mä yritän ajatella, että joka päivä minä tahansa hetkenä synnytys voi käynnistyä. Nyt kun ei tarvii enää laskettua aikaa odotella :)

Ihmeellisiä nää mielialanvaihtelut. Suorastaan hävettää kun valitan tänne kokoajan niin omanapaisesti, anteeksi :ashamed: Hormoonit käy päälle tuon tuosta. Nyt on olo ihan hyvä, vauva liikkuu normaalisti ja myös ah niin ihanat häpyluukivut ovat takaisin ja vievät tunnon koko vasemmasta jalasta. Harjoitussupistuksia taas vaihteeksi kokoajan.
Ajattelin soitella huomenna neuvolaan ja kysyä siitä lapsivesiasiasta. Nyt kun rupesin tarkemmin miettimään, terkka ei tosiaan sanonut että lapsivettä on vähän. Miehenikin tarkensi, että terkka oli sanonut vaan että "Olihan täällä vielä tätä lapsivettä". Mites sen sitten tulkitset? o_O Kaiken stressaamisen keskellä tuollaisetkin asiat saa kuulostamaan negatiiviselta, enkä tietysti tajunnut kysyä siinä hetkessä yhtään mitään. Hankalaa on! :D Heh.
 
Viimeksi muokattu:
Sanoin miehelle tänään että ei oo kyllä taas mitään tuntemuksia että tää beibi syntyis ennen 42 viikkoa....Joten mies ehdotti että mennään hänen äidilleen kylään.Noh anoppilaan siis hetkeksi ja kotiin päästyä on kyllä vihlonu alapää ja supistellu :LOL:
Viimeyönäkin joka kertaku heräs,olin et "Miltä tuntuu?....Ööööö,Ei mitään" alkaa oleen pikkasen levotonta:D
Mieli tekis lähtee vaikka kunnon lenkille koiran kaa jos se auttais,mutta on niin perkl liukasta et ei viitti väkisin lähtee kaatumaan.Saunonu oon 3-4kertaa viikossa jo vaikka kuin kauan,mutta niin ei tuu ees pienintä supistusta.

Aamulla ja päivällä ajattelin että onpa vaavi ollu hiljanen,tooosi hentosia liikkeitä,mutta nyt alko sellanen maratooni mahassa että sattuu :D

Mäkin oon käyny tänään kattelee et onpas täällä hiljasta :O
 
Moi!
Päivittelen lyhyesti, kun nämä mun puutuvat kädet ei anna mun olla kauaa koneella.
Hiljaista on tosiaan, onko kaikki niin väsyneitä, ettei jaksa kirjoitella :)?

Mua on välillä supistellut eilen ja tänään, sellaista vihlovaa kipua tuntunut alapäässä supistuksen aikana. Mutta enpä usko, että tää tästä mikskään synnytykseksi muuttuu :). Viikonloppuna olen käynyt vaappumassa pieniä lenkkejä, muuten olen ollut hissukseen.

No niin, nyt pakko lopetella.

Mimmilii 38+2
 
Kiitos paljon kaikille onnitteluista!! :heart:

Omanapaisuus kuitenkin vielä jatkuu...

Olemme joutuneet olemaan tytön kanssa sairaalassa, koska tyttö on kellastunut ja bilirupiini-arvoja on seurattu. Valohoitoraja ei ole vielä rikkunut, mutta arvot ovat nousevat. Tänään päästiin ainakin käymään kotona. Aamulla labraan ottamaan arvot ja sitten soittavat sairaalasta, että riittääkö seuranta vai joudutaanko lähtemään takaisin valoihin sairaalaan. En siis vieläkään ole ehtinyt lukemaan kaikkia teidän kuulumisianne. Olette kuitenkin mielessä. :)
Huomenna me saadaan lisätietoa ja pitäkää nyt kaikki peukkuja pystyssä, että saisimme sittenkin jäädä kotiin.

Synnytyskertomusta rustailen, kunhan vain ehdin koneen ääreen. Syöksytyylillä mentiin tälläkin kertaa, synnytys kesti kaikkineen reilun tunnin, eli ei siitä kovin pitkää tarinaakaan taida saada. ;) Mutta siitä lisää myöhemmin.

Onnea muillekin vauvan syliin tällä välin saaneille ja tsemppiä kärvistelijöille. :hug:

Lynette ja viides muru kohta 4vrk :heart:
 
:flower:Hyvää alkanutta vuotta 2013 kaikille!! :)

Onko kaikki synnyttämässä, kun on niin hiljaista :O

PALJON PALJON ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE, IHANAA!! :heart:

Noista liikkeistä ja niiden tuntemisesta. Mä kävin päivystyksessä lauantai päivällä kun en tuntenut ainuttakaan liiketta ainakaan 15 tuntiin. En edes sellaista, mistä olisi voinut miettiä, että oliko toi nyt liike vai ei. Normaalisti tää vauva liikkuu eniten illalla ja yöllä. Nyt ei siis tuntunu mitään. Ja jos verensokerit laskee (olen siis 1-tyypin diabeetikko) niin syön yöllä suklaata, että sokerit nousee ja joka kerta kun syön suklaata, vauvaa alottaa aikamoisen tanssimisen. Sinä yönä ei MITÄÄN vaikka vedin kunnon satsin suklaata. Ja aamulla ei mitään vaikka söin ja join mehua ja tökin mahaa ja vaikka miten "jumppasin". Mies soitti synnärin päivystykseen ja sanoivat et tuu vaan tarkistuttamaan. Tosiaan kun on toi diabetes (joka lisää kohtukuoleman riskiä) ja muutenkin liikkeet vähän hiljentyneet ja ktg-käyrissä ei oo ollu tarpeeks liikkeitä niin vähän säikähdin. Käyn ktg:ssä nyt loppuraskaudessa diabeteksen takia (ja tietty ultrassa useammin). No kaikki oli hyvin. Heti kun laittoivat käyrään ni vauva alkoi potkii aika kivasti. Kätilö sano et usein kun vauva kuulee omat sydänäänensä se rauhottuu (vaistoaa siis äidin pelon) ja alkaa potkimaan :) Toi liikelaskenta ei kyllä pidä mun kohdalla ollenkaan paikkaansa, jos sitä "tottelisin" olisin joka päivä päivystyksessä. Tää vauva vaan on luonteeltaan niin hiljainen/rauhallinen. Mutta onneksi kaikki hyvin.

KIPEITÄ supistuksia on tullu jo useamman viikon ja ihmettelenkin, ettei 2,5 viikkoa sitten ultrassa ne ollu saanu mitään aikaseks. Paikat oli täysin epäkypsät. Viime yönäkin supisteli IHAN KOKO AJAN. Kun yksi supistus loppui, toinen alkoi. Otin gramman panadolia ja jossain vaiheessa helpotti. Oon joutunu useamman kerran ottaa panadolia noihin supistuksiin kun tekee niin kipeää. Ihan tulee kyyneleet silmiin. Ja varsinkin öisin supistelee ja iltasin. Sattuu alaselkään, reisiin ja vatsaan. Tiistaina on ultra niin saa nähdä onko vieläkään saanu mitään aikaseksi.

Huomenna ajattelin alkaa pesemään vauvanvaatteita ja viikata ne kaappiin. Ja jos jotain muutakin laittais valmiiks :) Mies tekee itse vauvalle ihanan pienen pinnasängyn, joka on pohjaa vaille valmis. Varmaan huomenna tulee valmiiks!

Hyviä vointeja kaikille ja hermoja loppu odotukseen! Oiskohan pinsulin vuoro seuraavaksi lähteä synnyttämään? Siis potku perseelle :D

RäsyNukke 36+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Synnytys on täälläkin lähes koko ajan mielessä. Mieskin on kyselly koko ajan et onko mitään tuntemuksia? No tuntemuksia ei todellakaan ole :( ärsyttää. No yritän lohduttautua sillä että edellisistäkään ei mitään ennakko tuntemuksia, ennen kuin vedet menivät. Ja onhan noita viikkoja kuitenkin vielä jäljellä kun huomenna poksuu 39+0. Joskus tuntuu, että vois ottaa tilapäisen lobotomian, että unohtais ton synnytyksen miettimisen.

Niin ja paljon onnea kaikille synnyttäneille :)

Persikka-78 38+6 (vielä hetken)
 
Paljon Onnea vauvan saaneille!!! :flower:

Ja kiitokset synnytyskertomuksensa jakaneille! :)

Tulin toteamaan, että liityn kanssa sairastelijoiden kerhoon. Kolme päivää ollu ihan vuodepotilaana ja nyt hieman alkaa helpottamaan, vaikka veto onkin edelleen ihan hukassa. Kaikki raskausvaivat kyllä kadonnut tän sairauden alle. :D Nukuttua ei oo tullu oikeestaan yhtään ja sekin varmaan oloa verottaa aika paljon. Kamalasti lääkkeitä pitää napsia, että jotenkin pysyy tolkuissaan ja se hiukan vauvan puolesta pelottaa. :( Hyvin kyllä ainakin liikkeiden puolesta tuntuu vielä voivan. Kuhan ei nyt vaan ala missään nimessä syntyä ennen tervehtymistä. No en kyllä oo yhtään ainoota supistusta huomannu koko aikana. En sitten tiedä, eikö niitä oo ollu vai enkö vaan enää oo puolikuolleena niitä vaan huomannu. Että sellanen tauti tää influenssa tällä kertaa. Eipä voi ku itteään syyttää, ku en rokotteita huolinut... Muutenkin ottaa hiukan päähän, kun oli tälle viikolle varattuna kaikkea kivaa hemmottelua ittelle (hierontaa, kampaajaa...) ja nyt sitten nekin meni sivusuun.

Meand 37+5
 
Onnean vauvan saaneille!! :))

Ja kiitos hirmuisesti näille ketä synnytys kokemuksiakin jaksanut tulla jakamaan! Oli tosi kiva lukea :D Varsinkin se (en nyt muista nimimerkkiä) kenellä ei ollut kivut kummosia! Tahdon samanlaisen synnytyksen :DD

Ruokahalu mulle on vihdoin löytynyt sellainen! Ja sen kyllä huomaa!!! Tuossa viime neuvola käynnillä painoa tullut viikon sisälle semmonen melkeen 3kg! Tokasin neuvola tädille heti kätelyssä että vaaka näyttää paljon ja johtuu ihan vaan ruuan syömisestä ja siitä johtuvasta turvotuksesta. Tosiaan herkkuja mennyt nyt aivan tajuttomasti ja muutenkin ihan kunnon ruokaakin pitäis muka olla koko aika syömässä -.- turvousta ekaa kertaa koko raskauden aikana vasta nyt ja on kyllä niin paljon et huh huh...yks aamu meinanu saada kättä nyrkkiin ku sattu oikein ja toinen että jalat myös todella kipeinä ja mikään ei tunnu hyvältä. Onneks tossa nyt vähän saanu tota jääkaapilla ravaamista hillittyä että josko toi turvotuskin tuosta helpottais.


ehkäisystä itse ajattelin että pillereillä mentäis ja tietty kondomi siihen päälle vielä aluksi(en tosiaankaan tahdo minkään näköstä riskiä siihen että paukahtaisin samantien raskaaksi).


Oma napa Täällä meillä ei oo kyllä nyt ollu minkään näköstä merkkiä että olis poitsu halukas tuleman pihalle -.-'' Ite olisin jo niin kypsä :DD
Kävellessä sattuu mahaan mutta loppuu kun rauhottuu(ja ei tarvii kyl matkan olla nykyään enää kun autolta kaupan ovelle tyylii) mutta muuten ei kyl oikeen tunnu mitään. Paitsi öisin!!! Ja yöllisten masukipujen lisäksi oon todella levoton...uni on katkonaista joko herään muuten vaan 1-2 tunnin välein tai sit pitää tosiaan vessassa juosta. Oon tässä alkanut kyl vähän miettimään tarkemmin tota lapsiveden tuhkuttelu hommaa...kun välillä tulee ihan selkeesti valkovuotoa enemmän ja välillä sitten melkein kuin vettä vaan ja mietin että joskos se olis sitten sitä lapsivettä...en oikein tiedä että pitäskö lähtee tutkituttamaan että mitä on...tuntuu jotenkin todella turhalta kun oon 95% varma että ei se mitään lv:ttä ole....


Viime neuvolassa täti sano että olis poitsu kiinnittynyt että voipi tulla lähtö piakkoin....Ite tässä nyt kyllä manailen piruja seinille ja olen sitä mieltä että yli mennään niin että kolisee! Tai sit tulee joku todellinen äkkilähtö :DD
Lisäks oli taas hemppa lasenu 102 näytti....kiva syödä noita rautalääkkeitä ku vetää ihan kovaks :(
Lisäksi tullut tajuton väsymys taas(varmaan johtuu tuosta hempastakin) voisin vaan nukkua nukkuaja nukkua. Ei oikein mikään iske.

Niin joo ja huomaa kyl et alkaa tolla meijän ukolla tila loppuu kesken...vähän väliä on pylly niiiiin pystyssä et keskellä mahaa on semmonen selkee "ylimääränen" pyöree kohta :D näyttää niiiiin pelottavalta :DD Ja välillä kun oikein kunnolla tunkee niin tuntuukin tosi ikävältä :DD


Öööö....mitähän vielä....eipä kai muuta kun että kaikki lähimmäiset jo masua koputtelevat ja "komentavat" poitsua että alahan tulla :D Toi tuleva isukkikin on jo pariin otteeseen meinannut oikein vauhtia antaa että tulis pian ulos :D
Itse tuossa mietin että auttaiskohan jos hyppis hyppynarulla :DD No ehkä nyt ei kumminkaan.


Kypsä mamma & Petteri 39+1
 
:kieh: :kieh:

Illalla alkoi saunan päätteeksi kipeät supistukset 20min välein. Loppuivat puolilta öin, mutta supistuksiin havahduin pitkin yötä koko ajan. Klo 05 alkoi 10min välein uudelleen kipeät supistukset ja klo 07 mennessä olivat välit pidentyneet/kivut hellittäneet. Sitten sain nukuttuakin kunnolla, kunnes kuopus heräili.

Ei ole aikaisemmissa raskauksissa tällein härkkinyt supistelut. Aina suoraan alkanut synnytys, joten olin aamun pikku tunneilla vähän "Häh", että herätänkö miehen vai en. Onneksi en. Tuntuma oli koko ajan ettei tästä synnyttämään lähdetä..

Lynette, toivottavasi pääsette tänään kotiin aloittelemaan rauhallisin mielin vauva-arkea :)

Hitsit ja minä kun suunnittelin tälle päivälle tehokasta siivouspäivää ja kaupassakin pitää käydä. Nyt jomottelee koko alapäätä ja lantion seutua, vihloo ja supistuksetkaan ei täysin ole vielä jättänyt rauhaan (mies tulee töistä tietysti vasta keskiviikkona)

Adora ja Marakatti 37+4 Joka ei aio synnyttää vielä pariin viikkoon ainakaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Lynette
ÄLLÖ VAROITUS!

Nyt aivan pakko kysyä tämmönen kysymys kun täällä teitä uudelleen synnyttäjiä on!!
Onko kuinka monella limatulppa irronnut niin että olette huomanneet? Minkä näkönen/kokonen? Entä onko kuinka kauan mennyt siitä että joutunu sairaalaan lähtemään?


Itse tuossa vähän äsken ihmettelin kun ensin aivan järkyttävät mahakivut(just semmosset ku maha sekasin) ja vessaanhan se piti sitten tyhjennykselle mennä...sillon tuli jo vähäsen normaalista poikkeavaa limaa. Ja nyt tossa hetki sitten kävin vessassa kun tuntu että rakko halkee TAAS vaihteeks :D Niin tuli sitten iso limaklöntti jossa oli keltaista/oranssia väriä myös. Olisikohan limatulppa?
 

Yhteistyössä