**Tammikuun tuhisijat 2013** MEIDÄN KUU !!!!

Sydämelliset onnittelut vauvan saaneille!:flower::heart:

Kirjottelu jäänyt vähemmälle. Ei oo vaa tullu oltua koneella. Nyt sain vihdoin kaikkien kirjotukset luettua :) Täällä ei oo muutamaan päivään tullu yhtään supistuksia. Selkä kyllä jomottelee vähän väliä. Eilen oli taas neuvola. Kaikki arvot oli erinomaiset. Painoa on tullut yhteensä 13kg.

Tänään näin vauvan isää suht pitkästä aikaa. Viimeks reilu kuukaus sitten. Hänkin odottaa malttamattomana poikaansa.

Ruokahalu normaali.

Täällä porukoilla oon ollu melkein putkeen 2vk. Ei tarvii huolehtia mistään. Ihan hyvää tekee viedä koiraa ulos päivittäin, ku muut töissä. Kohta kyllä rupeen kanteleen painavii kauppakasseja ja juoksee koiran kanssa, jos jtn rupeais tapahtumaan.

Painoarviota eikä sisätutkimusta tehty myöskään mulle lääkärikäynnillä.

Nyt saunomaan-->

Summergirl92 ja poitsu 39+5
 
heippa!

päivitystä senverran että käytiin tossa sairaalassa tarkastamassa että onko lapsivettä mitä täs tihutellut...noh olihan se. siinä sit käyrillä oltiin 40min. Kotio päästiin viel ja yönaikana jos ei oo lähteny synnytys itestään käyntiin niin aamulla 8 aikaan lähtö synnytyssairaalaan ja alkavat käynnistelemään...että tällee menee meillä täl hetkel.

Huomista odotellessa.
 
Tsemppiä Zarix! Pian on sinullakin pikku-nyytti sylissäsi! :)

Jaksamisia ja tsempityksiä myös muille, joilla on H-hetki lähellä!

Meidän poitsu on nyt 2½ viikkoa vanha, ja huutaa päivät ja yöt läpeensä. Oireiden perusteella veikkaan refluksia. Ainakaan tämä ei ole tyypillistä koliikki-itkua. Tiistaina neuvolasta tullaan kotikäynnille, niin kyselen kyllä tarkemmin tästä... Todennäköisesti terkka vähättelee, mutta siinä tapauksessa vien pojan lääkäriin samantien. Se huuto paitsi raastaa meidän vanhempien sydämiä, niin myös hermoja. Suurin huoli on siinä, kun ei pysty mitenkään auttamaan, kun toinen huutaa selkä kaarella kipujaan tuntitolkulla putkeen. :(

Piipu85 & Iisakki 17vrk
 
Onpas vauvoja taas syntynyt, onnittelut täältäkin kaikille vauvan saaneille. Pelkopolilla käyty ja vieläkin alatiesynnytystä harkitsen, jos lähtee spontaanisti. Käynnistystä en halua, kun siitä niin huonot kokemukset. Yhtään kunnon supistusta ei ole tullut ja nyt taitaa olla 38+3 viikot. Ehkä muutama harjoitussupistus tullut. Niitä ei tullut viimeksi ollenkaan ja tyttö leikattiin lopulta 39+0. Lähinnä raskaus tuntuu selkäkipuna muuten fyysinen olo ihan ok. No nyt vain rauhassa odotellaan pari viikkoa ja sitten mietin kyllä jo sektiota, jos mitään ei tapahdu. Tällä hetkellä vauva rt ja vielä 2,5-3cm kanavaa jäljellä, niin rauhassa voi olla. Haluais vauvan jo syliin, mutta ei kyllä vielä toivoakaan. Tsemppiä kaikille odotukseen :)
 
Ihanaa kun niin moni on vauvansa jo saanu! <3 Itellä ei oo juuri minkäänlaista tuntemusta että ois H-hetki lähellä. :/ Tosin paha mennä sanoo mitää ku ei oo kokemusta mistää ennestään..
Vauvajuhlat oli tänään ja hyvin meni. Neiti tosi rauhallinen koko päivän mutta ku illalla menin rauhoittuu sohvalle, hän kyllä ilmoitti hetkellisesti olemassaolostaan :) Jotain lievää "kipua" on kyllä tuntunu alaselässä oikealla puolella ja hieman myös häpyluun tienoilla.. Limatulpasta ei kyllä ole tietoakaan! Sen kuitenki ilmeisesti huomaa/tuntee? Pelottaa oikeesti että mennään yli tai joutuu käynnistää väkisin :-/

J-Love ja Sintti (sunnuntai puolella ollaan eli poksuu!!!) rv 38!!
 
Viimeksi muokattu:
Vauvoja!!! :DD Onneks olkoon kaikille jakaantuneille!:flower: ^^

Itse tässä nyt tulin vähän kirjottelemaan vielä kun pystyy.
Eli tossa heräsin 4 jälkeen kusihätään...noh kappas kappas heti perään alko supistukset ja niitä ollu täs suht tasasin väliajoin mut ei kumminkaan hälyyttävän usein. Oli pako käydä lämpösessä suihkussakin et jos olis auttanu kipuihin mut ei nyt mitään järkyttävän suurta apua ollut....(ja tosiaan lapsivettä tullut nyt ihan huomattavasti enemmän mitä aijemmin ja värin vaihtanut värittömästä vaaleenpunaseks) Jos sitä kohta puoleen ton miehen tuolta ylös potkis lähtöä ajatellen :D Menee kumminkin semmonen 30 min ajomatkaan ja kun pitää vielä kamat roudata autoonkin :D

Hieman pelottaa kyllä että kuinkahan kipeiks noi kivut oikeen tossa yltyy kun nyt aletaan olemaan jo kohta sitä luokkaa mitä ne mun pahimmat menkkakivut on olleet...:S

Zarix+Isukki+Petteri LASKETTU AIKA! :DD
 
Huomenta!
Jomottaa ja vihloo sieltä ja täältä, ja refluksi. Nukuin noin kolme tuntia, puolentunnin pätkissä. Väsyttää kovasti. Ja ahdistaa se että ahdistaa. Haluaisin olla hyvällä mielellä ja nauttia raskauden viimeisistä päivistä, enkä välittää vaivoista, plaa plaa. Mutta miten olla jos on paljon vaivoja ja ?
No toivottavasti tästä vielä olot kohenee päivän mittaan, ja ehä vielä saan nukuttua =)¨
Ihanaa kun osa on alkanut jo tositoimiin ja lähtenyt hakemaan nyytit kotiin:heart:
 
Onnittelut jälleen kerran vauvautuneille!!<3
Ja paljon tsemppiä tositoimiin päässeille!=)

Joku kysyi siitä limatulpan irtoamisesta niin ei sitä aina huomaa, se voi irrota esim kalvojen puhkaisun aikana eikä kätilö raportoi asiasta.

Täällä yhes koos malttamattomana...
Pisang ja Nuppu 38+4 (TJ10!!!<3)
 
  • Tykkää
Reactions: J-Love
Voe, Onnea Kairan! Ja täällähän tekee useampi lähtöä tai osalla heistäkin on jo varmaan nyytit sylissä :) Innolla odotellen kuulumisia Heihämä, Zarix, I´coo ja Mequ!!!

Täällä ei mittään kummempaa :) Hirveä uupumus vaivannut 2 päivää. Eilen tein kuolemaa jo klo18 alkaen ja ihan itkua teki mieli vääntää kun lapsia laitoin yökuntoon. Nukuin ruhtinaalliset 11h yöllä, kahdella kyljen käännöksellä. Ja silti väsyttää edelleen iham mahottomasti :kieh: Oisko tää väsymys/uupumus jotain kehon valmistautumista synnytykseen, pakkolepoa ;) who knows..

Adora ja Marakatti 38+3
 
onnea Kairan!! ja tsemppiä I'coolle jos nyt oot päässy toimintaan! Jännää!!
Täällä ei edelleenkään mitään. Olo on hyvä, vaikka väsyttääkin taas. Herättyäni tunsin vauvan möyrivän masussa, mutta vain hetken ja yks liike oikeesti sattu. Mutta nyt on taas tosi rauhallista. Oon kuullu että vauvan liikkeet vähenee kun synnytys lähenee. Voiko ne jotka jo vauvansa on saanu, vahvistaa tämän väitteen?

Onnea viel kaikille tuoreille äiteille ja PALJON voimia niille jotka "kärsii" suppareiten kanssa! :))

J-Love ja Sintti 38
 
Jänniä paikkoja monella täällä, tsemppiä synnytyksiin! :)

Täällä ei mitään ihmeellistä. Yö oli tuskainen lonkkien takia ja aikaisin olikin sitten pakko nousta kun ei enää pystynyt makuultaan olemaan. Liitoskivut on pikkasen helpottaneet ja pääsin jo pienelle koiralenkillekin ja samaan syssyyn sitten jynssäsin juuriharjan kanssa kylppärin lattiasta kattoon. Jotain pesänrakennusviettiä, tai ainakin siivousvimmaa täällä kyllä on havaittavissa.

Vauva potkii kovasti ja tosi ylös. Pätkähän minä olen, mutta en muista aikaisemmista raskauksista tällaista ja näin kovaa potkintaa, joskus on potkut osuneet tuohon alimpiin kylkiluihin, mutta nyt tulee oikein huono olo ja heikotus välillä, kun varsinkin makuultaan potkut osuvat oikean kylkikaaren lisäksi tuohon suoraan keskelle rintalastaan asti. Missäköhän mulla on vatsalaukku tai vaikkapa sydän? Ilmeisesti nuo sisuskalut siirtyvät sivulle aika reippaastikin raskausaikana, näin muistan jostain lukeneeni.

riskilä ja Pieni Potkunyrkkeilijä 37+5
 
kaikki yhes koos :D

ei siis toivoakaan et tää kaveri(tääkään) lähtis itestään ilmottamaan mitään. kaverilla väärä suunta kun yrittää kyljestä läpi, kompassi rikki tai jotain :D

15.1 ois yliaikakontrolli sit ja aletaan puhua starttaamisesta. mut olo on sellanen et voin siis hyvillä mielin lähteä iltasella luistelemaan taas..:) tänään jo puunannu kämpän lattiasta kattoon kun edellisen kummit tulossa synttäreille päivällä. en niinku tiiäå et kumpiko ois parempi, lepoa vai ahkeroida palijon? :D

onnea vaan kaikille jotka jo jakautuneet :)

ä060811 rv 41+2(?)
 
Paljon Onnea tasapuolisesti kaikille vauvansa saaneille!! :heart:

Niin kovaa vauhtia porukka jakaantuu, että pelottaa, jäänkö tänne pian yksin huhuilemaan omaani ulos... :D No onneksi taitaa muutama muukin olla vielä samassa tilassa kanssani. :)

Täällä edelleen ollaan toipilaina ja mikään ei tunnu auttavan... :( Täytyy varmaan rämpiä lääkäriin ja käydä tutkimassa, onko jotain jälkitautia jo pukkaamassa päälle vai vieläkö menee saan i:n piikkiin. Muuten vointi ihan hyvä. Eilen pikkuinen pyöritteli päätään kovin tuolla alakerrassa ja aloin jo uskomaan siihen, että alkaisi laskeutua lähtökuoppiinsa. Mutta noup. Pelkopolin takia oli ylimääräinen lääkärintarkistus, mutta eipä sekään kauheasti mitään lupaillut. Paikat ehkä hiuka pehmennyt, mutta ei muita synnytykseen viittaavia merkkejä näkyvillä. :( No on tässä vielä hetki aikaa tapahtua itsekseen.

Marjaana_80, meillä näyttää olevan samat pelonaiheet. Mun kohdalla vaan kieltäydyttiin siitä sektiosta vaihtoehtona (en mä tiiä, voiko ne noin edes tehdä?). :( Tiedän kyllä, etteivät ne voi mua pakottaa siihen käynnistykseenkään, mutta jäi epäselväksi, että aikovatko sitten vaan pitkittää tätä raskautta loputtomiin?? Mä olisin valmis kokeilemaan itsekseen alkavaa synnytystä, mutta käynnistykseen en aio enää ikinä suostua, jotain niin kamalaa se oli viime kerralla... Voi, kumpa nää vauvelit vaan ymmärtäisivät oman parhaansa ja syntyisivät itsekseen! Mä veikkaan, että mun pitää pyytää vielä toinen pelkopoliaika, koska tuntui, etten saanut tuolta mitään irti. Ei mun pelot ainakaan laimentunut mihinkään suuntaan. Ja puoliakaan mun peloistani en saanut edes puhua läpi... Ne vaan kuitattiin sillä, että "ei saa lukea nettiä". No eipä paljon auta asiaa tuollanen, ku ei ne pelot mihinkään häviä, vaikka en enää loppuaikana konetta avaisikaan. :( Suoraan sanottuna jäi aika tyhjä ja turha olo koko käynnistä!

Meand 38+5
 
Suuret onnittelut pojasta Swaw!!!:heart:

Tosiaan täällä porukka jakautuu hurjaa vauhtia.=) Voih, pääsispä itekin. Haluaisin niin kovasti jo päästä kokemaan synnytyksen uudestaan. Vaikka muuttuva elämäntilanne jännittääkin, mutta se on otettava vastaan joka tapauksessa.
( . ) Joo, tosiaan väsyttää aika lailla, ja vauvakin on ollu melkosen rauhallinen viime aikoina. Kasvoihin on ilmaantunu turvotusta. Kuvista oon kattonu, että samalla tavalla oli naama turvoksissa silloinkin kun esikoista synnytin, mutta en kyllä muista panneeni merkille, että oliko jo ennen synnytystä. Aiemmin päivällä sormet ja jalat tuntui kyllä kans turvotuksesta turpeilta. Mahakin tuntuu toimivan oikein hyvin, en nyt sanois, että ihan varpusparvia lentää.:D Mutta juu, ainahan sitä toivois, että tämäkin kertois tulevasta, mutta eipä siihen voi luottaa...
 

Yhteistyössä