**Tammikuun Tuhisijat 2013** Syyskuussa

Hyvää syyskuuta meille kaikille tammikuun masujen kasvattajille !! :wave:

Kiitos pipituunalle, joka toimii syyskuun päivittäjänä :) :flower: Hyvin se sujuu!

Paljon olettekin kirjoitelleet =)

Tervetuloa tammikuunpoika ja onnea poikalupauksesta =) Tervetuloa myös Leonae !:) Onnittelut Hiltsulle tyttölupauksesta! :)

Mequ Varmasti huolesi liikkeiden vähyydestä on turha, mutta kyllähän sitä näin tulevana äitinä huolestuu vaikka mistä :) Eiköhän pieni ole nyt siellä jotenkin nassu selkää kohti, joten liikkeet eivät niinkään tunnu :) Kuitenkin jo huojentaa, että sydänäänet kuuluvat :)

Vilipi Tsemppiä kotona olemiseen !! Toivottavasti löydät jonkun harrastuksen, jolla saisit ajan kulumaan. Mulla hajoais pää, jos joutuisin jo nyt jäämään kotiin : / Vaikka työt välillä ahdistaakin, kun hommaa riittää...

Mulla mitattiin kohdun korkeus ekan kerran edellisessä neuvolassa eli näiden viikkojen mukaan silloin oli 19+3. En muista paljon terkkari sanoi mitaksi, mutta oli kuulemma ihan normaali, muttei sitä kuitenkaan äippäkorttiin merkattu? Silloin kohdun korkein kohta oli melkein navan korkeudella ja nyt kyllä tuntee, että ollaan menty hieman yli navan.

ÄitiliiniX5 Oletpa sie joutunut ajoissa sairaslomalle :( Tosin sulla ei varmaan päivät käy pitkäksi? :) Toivotaan, että pikkuinen pysyisi vielä useamman viikon siellä vuokrayksiössä :)

Täällä mieliteoiksi tullut nyt tuo makea. Aijaijaijai... Ei hyvä : / Eilen ostin markkinoilta 2 litraa erilaisia karkkeja... On menny munkkii, piparii ym. herkkuja. On kyllä olokin sen mukanen: ällö. Täytyy nyt taas ottaa tiukempi linja (niin varmaan). Varmaan seuraavassa sokerirasituksessa sit kosahtaa...

Pieni piti eilen illalla kunnon potkushown. Liikkeet tuntu erittäin hyvin kättä vasten ja näkyki hyvin myös päälle päin. Iltaisin hän potkii enemmän navan korkeudelle ja päivisin, tälläkin hetkellä enemmän tuonne alas. Selvää rytminpoikasta on jo havaittavissa. Kun tänään illalla tuntuis taas potkut hyvin, niin mieskin pääsisi niitä tuntemaan... Mutta, välillä on tosiaan hiljasempia päiviä liikkeiden suhteen :)

Närästys on aika hirveää nykyään. Iltasin ennen nukkumaanmenoa otettava kerralla 2 Renniee, että saa nukuttua. Muuten tuntuu, että ruokatorvi palaa ja tulee yrjönmakusia happoja suuhun...

Pyysin justiinsa tarjouksen hoitokuluvakuutuksesta Pohjolasta. Meillä kaikki vakuutukset + pankkiasiat on keskitetty OP-Pohjola-ryhmälle, joten eiköhän sieltä jotain alennusta tule.

Niin ja sain tarjouksen Emmaljungan Smart Duo Combi-yhdistelmävaunuista.
http://strollersandprams.com/strollers/image/1714/stroller.jpg
Kellään kokemuksia? Noi on ollu yhellä lapsella käytössä, on säilytetty sisällä ym. Kauppaan kuuluis sadesuojat ym. härpäkkeet ja hinta 400 €. Oon ens viikolla menossa niitä kattomaan.

Taas kirjotin liikaa...

Hennu & Möhkö 22+2
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiliiniX5;27053046:
Zarix Jos sulla on nyt viikot 21+0 niin olet 22 viikolla raskaana etkä viikolla 21 :)

Hmm....Mitenhän toi on mahdollista? Viime kuukautisista tähän päivään on toi 21viikkoo joten en voi olla viikolla 22 :D Ja rakenne ultrassa käyty ja sielä viikko 20+1. ja siitä on se 6 päivää joten 6+1 on tietääkseni 7 joka tekee yhteensä viikon joten 20 viikkoon plus yks viikko tekee 21 viikkoa :DD
 
Zarix Esim. mie oon nyt 23. raskausviikolla, kun mulla on menossa 22+2 eli on jo 22 viikkoa täynnä ja siihen lisäksi 2 päivää :) Vau:n odotuskirjassa on esim. merkattu, että 23. raskausviikko on raskauden kesto 22 viikosta 0 päivästä 22 viikkoon ja 6 päivään (22+0 - 22+6).

Tätä varmaankin Äitiliini haki =)
 
Juu eli viikoissa tosiaan on menossa joku viikko ja tarkat on täydet viikot+päivät. Ne viikot on siis jo täynnä, joten sillä viikolla ei voi olla menossa :) Vähän sama kuin kp1 on se kuin menkat alkaa, ja samalla se on rv 0+0, eli 0+1 :D Ne vaan menee niin ;)
 
Hei pitkästä aikaa, en ole kirjoitellut kuin pari kertaa, mutta sain nyt mokkulan, entisen särki tyttöseni, joka oli sitä mieltä että äitin ei tarvii olla niin paljon koneella :whistle:
Nyt taas voi enempi surffailla, kuin mitä kännykällä...

Rakenneultra on 13.9. Melkolailla erilainen raskaus kuin ensimmäinen, mutta tyttöolo on, saa sitten nähdä :) Liikkeet alkanut vasta nyt tuntua selkeemmin, viikkoja kuitenkin 18+5 muistaakseni :D Ekassa raskaudessa tunsin jo n.15 viikolla ja ne tuntui päivittäin ja selkeesti, nyt on saanut odotella.

Liikun itse paljon, n.10-15km/päivä ja nautin täysin siemauksin! Neuvolastakin sanoi että anna paukkua vaan :) ja ilokseni huomasin, että on tullut vähempi painoa kuin ekaa odottaessa näillä viikoilla, jihuu :D No ehtii vielä tulla...
Tänään aloitin rautakuurin, oli jonkun aikaa ollut sellainen olo, etten saa aikaan mitään ja tänään alkoi vuotaa veri (hyvin vaaleaa) nenästä aina kun kumarruin, niin arvelin, että nyt tarvitaan rautaa. Siitä sainkin virtaa niin, että pesin 3 ikkunaa, 5 koneellista pyykkiä, silitin verhoja, pesin sohvan, kylppärin yms... Meidän huushollissahan se ei päivää kauempaa näy kun koirat ja pikku-neiti 1v10kk ovat tehneet sopparin keskenään, että äidillä on oltava puuhaa ;) Rautaa söin lähes kokoajan ekassakin raskaudessa.
Alaselkää jomottaa toisinaan, etenkin marjastuksen ja sienestyksen jälkeen iltaisin en meinaa päästä sohvalta ylös kun lyö tuonne alimpiin nikamiin :/

Tässäpä taitaa mun pikakertomus olla tilanteestani, pitää akaa lukea muiden juttuja taas piiiiiitkältä aikaa :)

Se unohtui kirjoittaa, että terveydenhoitaja neuvolassa epäilee istukan olevan edessä tällä kertaa, kun massu humpsahti aikaisin, sydänääniä piti tässä hiukan kaivella ja liikkeet tosiaan ei tuntunut, nyt viime viikolla käytiin sitten kuulemassa taas sydänäänet, kun vähän huoletti se että liikkuuko masussa kukaan. Parempi käydä varmistaa, kun itse stressata :) syd.äänet kuului heti ja voimakkaasti samoin pieni potki/liikkui reilusti :D No onneksi nyt tuntuu liikeet ja en mä kauheen huolissaan ollut vaikkei liikkeitä niin tuntunut, kun masu kasvaa kokoajan jne :)
 
Viimeksi muokattu:
Joo no siis sen tiedän tosiaan että sen kirjan mukaan mennään "viikkoa pidemmällä" Itse tosiaan omassa päässäni pompin tämän mukaan mitä neuvolakorteissa lukee :) Eli jos joku kysyy monennella viikolla menen niin vastaan sen 21+1 mitä nyt tänään tuli enkä se kirjan mukaan 22+1. Alkuvaiheessa mietin että kumpaahan nyt pitäisi sitten käyttää ja päädyin tohon toiseen :DD

On se per...kun kaikki pitää tehdä niin vaikeeks. MIKSI EI VOI VAIN OLLA YKSI JA SUORA tapa tehdä asioita? Tänään taas huomattu että ei mikään onnistu vaikka kuinka yrittää -.-'''

Toivon todella että huominen sitterin ja äippähousujen hakeminen olis edes asteen helpompi kun tää päivä! Ei kait tässä muuta kun nukkumaan kera koko päivän kasaantuneen ketutuksen...:headwall:
 
Mahtavaa syyskuun alkua, joka näyttää juuri oikeanlaiselta syyskuulta: sateinen, harmaa ja märkä! Mahtavaa! Onnitteluja kuulumisista ja uusille tervetuloa!

Oon täällä sairastuvalla nyt sitten ihan olantakaa.. Ensin meni siis toi selkä, sain sen ja lievän masennuksen takia sain 2.5 vkon loman. Sitten iski ihan hirveä nuha, eikä tää helpota yhtään!! |O Yskä on ihan kauhea ja joka paikkaa jomottaa.. Aivastelen jatkuvasti ja voi tauti kun selkä ei tykkää yhtään (pitää ottaa aina sellanen käppyrä asento ja pitää vatsasta kiinni ja sit vasta uskaltaa aivastaa/yskästä, muuten tulee niin julmetun kova kipupiikki vatsaan/nivusiin, että meinaa taju lähteä..) Sairastetaan nyt sitten kerralla kunnolla.. :whistle: Virtaa löytyy aina hetkittäin johonkin (aamulla on päivän parhain hetki! Illalla ei ole virtaa mihinkään!)

Jäin muuten ite miettimään sitä, että miten teillä on ollut neuvola/lääkärikäyntejä. Mulla ei oo vielä ollut yhtään lääkärikäyntiä takana, viikkoja kuitenkin jo 21 (eikä oo tulossa ainakaan tämän kuun aikana, sillä 20.9 on vain taval. neuvola, jossa käydään kelan paperin läpi.. eli eka lääkäri olis vasta lähempänä viikkoa 30..???) Oon hiukan huolissani, vaikka ei tässä raskaudessa mitään ongelmaa nyt sinäänsä oo ollut.. Muutenkin vasta kaksi neuvolakäyntiä takana, eikä kummassakaan oo oikeestaan mitään tutkittu, muutakun paineet, pissi ja hemog.. En tiiä, jotenkin itelle tuli sellanen olo, et tässä ollaan ihan omien tuntemusten pohjalta. Onneksi kaikki hyvin... ...

(.) Voi taivas, kun vatsa pomppii, möyryää ja potkii.. Pikkuneiti köllötteli istualtaan ultrassa ja potkut tuntu kaikki suoraan alaspäin.. Nyt kaikki tuntuu molemmilla sivuilla, onko se kääntyny sivuttain, vai mitä kummaa se touhuaa.. :D
Ylävatsassa ei tunnu mitään, kaikki liikkeet on edelleen kuitenkin tuolla alaalla päin.

Jännittää ja ahistaakin syyskuunlopun pelkopolikäynti. En oo vielä oikeen ajatellut koko synnytystä, mutta pitäs vissiin pikku hiljaa sitäkin alkaa miettiä ja koittaa kirjottaa tuota lappua, joka pitää palauttaa pelkopolille (miksi pelkäät/ mitä pelkäät/ miten edelliset synnytykset on mennyt? jne..) Koita sitten saada jotain järkevää paperille ja perustella mikä se tietty juttu siinä on, jota pelkäät.. Tosin onhan toi isomman neidin synnytys jättäny vielä suuremman pelkotilan ja trauman kuin se pojalle tehty sektio, joten vertailukohteita on nyt kaksi, eikä yhtä niin ku viimeksi.. Ahistaa niin paljon jo ajatella asiaa, että ..

Jospa koittais keksiä tyttären kanssa jotain kivaa tekemistä tälle sateiselle syyspäivälle, poika kun lähetettiin kaatosateeseen jo tunti sitten kävelemään kohti koulua. Oli niin reippaasti lähdössä, että meinas lähtee tuntia liian aikasin.. Aamun sämpylät on jo leivottu, mikä lie himo iski aamulla, kun oli pakko saada tuoretta sämpylää.. :p Nyt nauttimaan sateisen syyspäivän riemuista: kynttilät, takkatuli, lämmin juoma, kääriydyn vilttiin ja nautin neitokaisen pirteästä seurasta, koittaen saada itsellenikin hänestä virtaa..:heart:

Niina ja Lupu 21+4
 
Joo no siis sen tiedän tosiaan että sen kirjan mukaan mennään "viikkoa pidemmällä" Itse tosiaan omassa päässäni pompin tämän mukaan mitä neuvolakorteissa lukee :) Eli jos joku kysyy monennella viikolla menen niin vastaan sen 21+1 mitä nyt tänään tuli enkä se kirjan mukaan 22+1. Alkuvaiheessa mietin että kumpaahan nyt pitäisi sitten käyttää ja päädyin tohon toiseen :DD
No täähän meni rautalangasta vääntämiseksi. :D Eli jos sinulla on neuvolakortissa 21+1 niin olet raskausviikolla 22. Jopa neuvolan ja sen kirjan mukaan. Parempi tietysti vastata kyselijöille just tarkalla viikolla ja päivällä mut SILTI sinä olet "lakien" mukaan rv 22 silloin, ku sinulla on menossa 21+0-21+6 viikot. SIIS sen kirjankaan mukaan et ole 22+1 ollessasi 21+1 vaan pelkästään raskausviikolla 22. Täällä näihin takerrutaan. :D

No niin. Kirjottelis välissä kuulumisia taas.

Pipituunalle kiitokset uudesta pinosta! :flower:

Tervetuloa uusille! :wave:

Täällä rakenneultraan vielä reilu viikko aikaa. Ens viikon keskiviikkona se olis ja sukupuolta me ei kysytä. :)

Liikkeet mulla tuntuu alamasulla. Siellä se Vilpertti noin muutenki tuntuu viihtyvän paljon. Välissä yrittää tulla sieltä nahan läpi.

MUKAVAA SYKSYN ALKUA KAIKILLE! :heart:

Tine & Vilpertti 20+0 ELI POKSISTA VAAN JA PUOLESSA VÄLISSÄ OLLAAN! :heart:
 
Zarix Niin niin. Mullaki tänään neuvolan mukaan 22+3 eli mie menen jo 23. viikolla :)
Ja täällä palstalla puhunkin raskausviikoista noiden täysien viikkojen + päivien mukaan, mutta jos joku kysyy, että millä viikolla menen niin vastaan, että
kahdennellakymmenennelläkolmannella viikolla eli 23. viikolla kun numeroin ja pisteen kanssa se ilmaistaan :)
Joku käytti jossain esimerkkiä, että esim. 11-vuotias on jo toisella kymmenellä ikänsä puolesta, koska 10 vuotta on jo eletty ja on siirrytty uudelle vuosikymmenelle.

Eli siinä Vau:n kirjassa on ihan oikein, 23. raskausviikko on siis 22+0-22+6. Tuo 23. raskausviikko ei siis tarkoita, että olisit menossa 23+ jotain.

Näitä on vaikea selittää, mutta ovat myös ihan äidinkielellisiä juttuja :)

Hennu & Möhkö 22+3 (23. raskausviikko)
 
Onnea paum, Tine ja anu84 puolivälistä !!! =)

Niina85 Jopas siellä nyt kaikki vaivat vaivaa : / Toivottavasti tuo flunssa häviää sekä se lievä masennus nyt sairasloman myötä. Haet ihmeessä lisää saikkua, jos YHTÄÄN siltä tuntuu. :hug:

Mulla on ollut yksi neuvolalääkärikäynti, ennen juhannusta. Seuraava menee varmaan ens kuulle, koska seuraava neuvola on Kela-käynti. Neuvolakäyntejä on keskimäärin 4 viikon välein. Meillä pienempi neuvola, jossa ei juurikaan ruuhkaa ole, joten sinne taitaa saada paremmin aikoja :)

Mullehan ei neuvolatäti meinan ensin varata sitä lääkäriaikaa, kun olin käynyt omilla rahoillani siellä varhaisultrassa yksityisellä. Sanoin kuitenkin, että haluan tavata myös neuvolalääkärin. Ei tässä turhaan veroja makseta :D

Inhottava Niina toi sun synnytyspelko :( Toivottavasti tämä tuleva kolmas synnytys saisi pelkoasi edes hieman lievemmäksi. Itse ei oikein osaa vielä pelätä, kun jättää ne kauhukertomukset kuuntelematta/lukematta.
 
Huomenta kaikille piiiiiiiiiiiitkästä aikaa :)

Katselin tuota listaa ja huomasin, etten ole varmaan ilmoittanut la:n muuttuneen, eli
la 5.1.2012 Ja ultrassa pari viikkoa sitten iskälle ja äitille vilkutti suloinen poika Mun ei tarvitse siis riidellä papin kanssa nimiasiaa, vaan Vihtori on Vihtori :heart:

Vihtori on vallan reipas liikkuja, potkuja tuntuu pitkin päivää. Koko valtava vatsa heiluu välillä. Ja maha todellakin on valtava, viime viikolla sf-mitta 23! Ja tulee tosi selkeesti tohon eteen, kun aiemmista olen levinnyt myös sivuille. Tai voihan se olla, että tää on nyt se normaali ja aiemmin on ollut pieni :)

Meillä sairastetaan ensimmäistä syysflunssaa, potilaana sekä tytär, että poika. Itselläkin kurkku karhea ja nuuskuttaa joten ihan ilolla otin vastaan tän ylimääräsen lepopäivän. Vietetään mitääntekemättömyys-laiskottelupäivää :) Mies-parka joutui puolikuntoisena raksalle, kun pohjanvalua ei malttanut siirtää. Vaikka vielä kuukausi sitten tuntui epätoivoselta, niin nyt jos uskon, että kyllä me vielä joskus muutetaan uuteen kotiin.

Nöpö & Vihtori 22+2
 
Heippahei!

Neuvolalääkärissä oon käynyt yhdesti, viikolla 13, ja kuulemma toinen käynti olis tässä joskus 20-30viikkojen puolivälissä. Sf-mittaa mittailtiin neuvolassa viime käynnillä (17+5) ekaa kertaa ja oli silloin jo 17cm. Nyt tuntuu tuossa navan yläreunassa menevän raja, eli kohisten noustaan vaan ylöspäin. :) Huijui.

Kyllä me haluttais sukupuoli tietää, jos se vaan näkyy. Oon kyllä ollut vähän kahden vaiheilla, haluanko vai enkö halua, mutta mies haluais kovasti tietää ja kyllä itsestä tuntuu että olishan se mukavampi jo etukäteen vähän orientoitua ja miettiä nimiä tarkemmin ym. Paitsi että meillä taitaa olla jo nimet aikalailla valittuna. :) Oon kyllä sillä mielin liikenteessä, että ei se tieto aina oo ihan niin varma, että voi vielä muuttuakin. Paitsi jos ihan selvä tapaus on. :) En haluais ehkä kertoa vielä muille kumpi tulee, mutta mies ei tunnu pysyvän nytkään nahoissaan, niin voi höläyttää sen vahingossa kyllä jollekin. Ja jos joku tietää, niin meillä kyllä tietää sitten koko suku. Mutta musta olis kyllä kiva pitää vähän ylläriä. Ja nimeä ei tietystikään ilmoiteta etukäteen! Hymyilyttää vaan, kun jotkut jo kovasti arvuuttelevat mahdollisia nimiä. Eieiei, ei sinnepäinkään! :D

Tervetuloa muuten uusille jäsenille! :wave:

Ja paranemisia flunssaileville! :) Itselläkin oli yhtenä iltana tosi viluinen olo, mutta ei onneksi näkynyt kuumetta olevan ja seuraava päivä oli jo parempi. Pitää nyt yrittää lämpimänä olla ja töissä desifioida käsiä, ettei puskis mitään flunssaa päälle!

Nöhveli & pikkumöykky 19+4
 
Päivitetty! Seuraavan kerran pääsenkin vasta ylihuomena päivittämään, mutta onneks nyt viimein on tullut otettua kynä ja paperi avuks tässä hommassa, niin vähän muistaakin mitä laittaa ja kenelle. ;)

Pinsulille synttärionnittelut! :flower:

Mielitekoja alkanut taas ilmaantua tännekin. Ja kaikista mahdottomin on KINKKU! Siis voisin vetäistä paketillisen kinkkua ihan tosta vaan "pikkunälkään" ja voi miten mä odottelen sitä, et kauppaan tulee ekat pikkujoulukinkut! Mmmmmmmmm. :p

Närästys on löytänyt tiensä tähänkin osoitteeseen. Inhottavaa vaan, kun en pysty syömään renniee ollenkaan (tulee heti oksupoksu), niin joutuu sit vaan vältteleen älytöntä ruoka-ainemäärää ja/tai kärvisteleen sen närästyksen kans.. Oisko jotain "luomukikkoja" närästyksen hoitoon? Tietääks kukaan? Jostain luin, et raaka peruna veis närästystä, mutta tiedä nyt näistä sitten. :D

Liikkeet on alkaneet tuntuun ihan päivittäin. Justiin aamulla, ku esikoisen kans katseltiin pikkukakkosta, oli sellanen potkunyrkkeilymeno että huhhuh. Ihanaa ku toinen antaa näin selkeitä merkkejä itestään. Esikoisen aikaan kerkesin panikoida vaik kuinka hirveesti, ku liikkeet alko tuntuun selvästi vasta 22. viikolla.

Mukavaa päivänjatkoa kanssaodottajille!

pipituuna & kakkone 19+4 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Pikaisesti ennen pojan hammaslääkäriä...

Kävin nyt katsastamassa nuo paikalliset kirpparit, ja oishan sieltä löytynyt äitiysfarkkuja, ja edullisestikin. Mutta mutta, oisin ostanut jos minulle menis koko 38-40! :LOL: Ei taida auttaa paljon isot mahan kohdat, tuskin ois nää reubennaisen muodot niihin lahkeisiin mahtuneet.

Löysin kuitenkin emmaljungan first classa turvakaukalon! Ihana vaalean beige, siisti ja jalkapeitekin oli mukana. Hinta vain hirvitti. Pitää ehkä käydä huomenna laittamassa tarjous siitä, se on kuitenkin käytetty. Sen huomasi vöistä, joissa oli varmaan kuolat ja muut sellaiset :whistle::D

Nyt hampilääkäriin poken kanssa. Onhan se jo perjantaista asti sitä jännittänyt.

Vilipi ja pikkuville 19+3
 
Moi kaikille!

Mulla on alkanu reilu viikko sitten liikkeet ja potkut tuntua, ihanaa :D Nyt tuntuu että tuolla tosiaan on joku, vaikka mahankasvusta ei voi erehtyä. Vatsa on pyöristynyt jo melkoisesti ettei jää ulkopuolisellekaan epäselväksi.

Sen verran vielä turisen synnytyksestä, että ilmeisesti mä en pääse mihinkään kokoarvioon loppuraskaudessa, kun edelliset synnytykset on sujunut alateitse ilman ongelmia. Kuulostaa jotenkin uskomattomalta, että otetaan se riski että syntyy niin iso vauva joka ei mahdu alateitse tulemaan. Siis kuopus oli syntyessään yli 4,5kg (myös esikoinen iso) ja olis varmasti vieläkin isommaksi kasvanu ellei olis käynnistetty synnytys. Tästäkin käynnistyksestä sai vääntää. Tuntuu, että jään asian ja pelkojeni kanssa taas yksin. Varsinkin kun lääkäri oli pistänyt diagnoosiksi viimeks sikiön liiallisen kasvun......

Ja meilläkin ollut flunssaa, meidän vaavakin ollut räkätaudissa pari viikkoa ja muu perhe sairastettu samalla.
Ainiin, talvea varten ostin jopa talvitakin ja nyt toivon että sopii sitten ison mahan kanssa. On kyllä äitiysmallistoa, mutta silti...
 
Minulla on ollut tooodella pitkä tauko palstailusta, mutta nyt taas täällä, jos vielä näin pitkän tauon jälkeen sopii. :) Meidän tietokone vetelee viimeisiään ja olen silloin tällöin yrittänyt käydä teidän kuulumisia kuitenkin lukemassa, mutta oma kirjoittelu on jäänyt. :ashamed:

Poika- ja tyttölupauksista Tuntuupa tammikuu olevan todella poikavoittoista. :D No, minä edes vähän tasaan tuota jakumaa, me kun saimme rakenneultrassa tyttölupauksen. Mutta siis onnittelut kaikille tasapuolisesti sekä poika- että tyttölupauksista. :heart:

Raskaus on sujunut hyvin ja sitä energistä keskiraskautta elellään. Omassa olossa ei siis mitään erityistä, täytyy yrittää nauttia tästä raskauden vaiheesta ennen niitä kaikkia loppuajan vaivoja. ;) Niin ja siis rakenneultrassa täälläkin kaikki näytti hyvältä. Onnittelut myös kaikille muille hyvistä rakenneultrakuulumisista! :flower:

Liikkeet täälläkin tuntuu päivittäin ja olenkin niitä tuntenut jo pdemmän aikaa. Liikkeet tuntuu ja näkyy myös jo päällekin päin ja isommat sisarukset meillä kovin innokkaasti halavatkin kokeilla, kuinka vauva potkii. :heart:

Mieliteot vähän vaihtelee. Lähinnä ne on hedelmiä, jäätelöä ja makeeta. Ei niin hyvä noi makeet, mutta mulla ei kuitenkaan niin kovia noi mieliteot ole, etteikö niitä pystyisi vastustamaankin. :D Mutta yksi mikä ei uppoa on leipä. En edes muista koska olisin syönyt leipää. Puurot sun muut kuitenkin laskee, joten ei ainakaan vielä ole ilmennyt mitään kuidunpuutteesta johtuvaa ummetusta. :D

Mutta koetan nyt toden teolla taas aktivoitua. :)

Lynette ja viides muru 22+3 (ja siis 23.viikolla täälläkin mennään ;) )
 
Onnee taaaaaas ultrista ja puolivälipoksumisista! ;D

Tänään oli "kelaneuvola". Laitoinkin heti hakemusta menemään, että saa asiat hoidettua. Tässä on niin paljon muutakin, kun yllättäen mulle ilmestyi koulupaikkakin :D Paino oli noussut yli 51 kiloon parissa viikossa, eli sellanen vähän päälle 700g viikossa :whistle: Naureskelin siinä vähän, että vois se ehkä tuosta hidastua kuitenkin... !
Hemoglobiini oli vieläkin alhaisempi, 108. Raudat siis takaisin käyttöön :/ Verenpaine alhainen, mutta ok. Ja se ihana sf-mitta, 19cm!! :) Edellinen 20. viikolla oli siis 14cm. Kivasti ainakin noussut!

Mutta jooh. Väsy. :)

Pinsuli ja pikkunen 22+3 <3
 
Heipsan vain kaikille! :wave:


Sukupuolen kysymisestä, meillä on tänään rakenneultra ja meinattiin kyllä kysyä, että kumpi on tulossa, jos vain näkyy..

Uusi odottajia on tullut taas mukaan, tervetulloo munkin puolesta! :)

Onnittelut myös kaikille tyttö- ja poikalupauksista!

Hiltsu21, kromosomit ei muutu kyllä miksikään. :)

ON, hitsi et jännittää tuo tänpäiväinen ultra. : /
mielenkiintoista myöskin, että minkähän kokoinen se vaaveli on jo ja muuttuuo laskettu aika vielä.
Aika hurjaa, et puolivälissä mennään, vastahan sitä huomasi olevansa raskaana ja aika ei kulunu mihinkään. Kohta voi sanoa, et lyhyempi aika synnytykseen kuin alkuun. :)

"MY" ja RistoAnneli 20+1
 
Tervetuloa Elovena77!:)

Onnea taas uusista tyttö/poikalupauksista!:) Täällä ultraan vielä kaks viikkoa!

Ootteko muuten käyneet hammaslääkärissä nyt raskausaikana? Mulle sanottiin silloin ekassa neuvolassa, että olis hyvä käydä nyt syksyn aikana, niin varasin nyt sitten ajan suuhygienistille. Tuskin se mitään jännittävää löytää, mutta onhan se hyvä välillä käydä purukalustoaankin esittelemässä. :D

Hui, olipas aamu. : / Lähdin reippaana polkemaan töihin, kuten monena muunakin aamuna (jos on hyvä ilma), mutta tänään pääsin nippanappa työpaikan pihaan kun alkoi silmissä pimetä. Onnistuin sen verran vetämään henkeä, että pääsin ovesta sisään, mutta sitten pitikin jo heittäytyä lattialle pitkäkseen. Onneksi ei ollut silminnäkijöitä, vaan pään hieman selvittyä pääsin könyämään vessaan asti, jossa makoilin lattialla hetken. Huihui. On mua ennenkin pyörryttänyt, en sitä niin pelästynyt, mutta alkoi kyllä vahvasti tuntua että tais olla tämän tytön työmatkapyöräilyt tässä. Kiitos vaan. No, onneksi en pyörtynyt matkalle. Ja toivottavasti kotimatka ei olis ihan yhtä jännittävä...

Nöhveli & pikkumöykky 19+5
 
Siis apua tää NÄRÄSTYS!!! ikinä elämässäni en ole tästä kärsinyt, olen ihan hädissäni :D onko muilla ja mikä tähän auttaisi?

Hammaslääkärissä kävin ihan alkuraskauden aikana, olin varannut sen jo ennen raskautta :) Mutta meilläpäin ainakin saa ilmaiseksi tuon perustarkastuksen jos on raskaana, sekä isä että äiti. Reiän paikkaus ois kohta edessä, hui!

Lissu&pöpö 20+0 JIHUU puoliväli :)
 

Yhteistyössä