**Tammikuun Tuhisijat 2013** Syyskuussa

Jos taas kirjoittelisi vähän...täällä tuli täyteen vko 22 tänään...kauhea kun aika menee nopeasti,mutta silti aikaa h-hetkeen runsaasti..kohta saa kuitenkin ruveta jo joululahjoja katselemaan ja hankkimaan...rakenneultra oli siis viimevkolla ja olen vieläkin täpinöissäni poikasukupuolesta..ihanaa kun on sitten kummatkin,poika että tyttö..pääasia kuitenkin kun on terve...vaivoja ei ole ollut kauheasti,mitä nyt selkä välillä vihoittelee ja väsyttää kovin,hb taitaa olla vieläkin laskussa..no,ens vkolla taas ultra jossa se tarkistetaan...täällä on hankittu pikkuhiljaa vauvantavaroita,isoimmat jo hankittu..vaatteita yms.pienempiä hankintoja sitten pikkuhiljaa...olen kanssa tässä miettinyt pukua vauvalle kun kuitenkin syntyy tammikuussa,kylmiä aikoja....pitäisköhän toppapuku hankkia vai sellainen ohuempi puku/muunlainen puku..kun kuitenkin on pussissa vaunuissa...pohdintaa,pohdintaa...se oli niin helppoa ton neidin kanssa kun kesällä syntyi=)..ruoka maistuu hyvin,melkein kaikki menee,paitsi kana..makeaakin tulee syötyä jonkun verran...mutta kai se on sallittua aina välillä...liikuntaa tulee harrastettua vähän,kävelylenkkejä lähinnä..mutta pitemmät matkat pistävät supistelemaan,joten ei kauhean pitkiä uskalla tehdä...ja selkä reistailee,niin ei senkään takia...välillä tulee morkkis kun on syönyt jotain makeaa...olisi luullut että ruokaa tulee syötyä enemmän,kun nyt syö ns.kahden edestä,mutta annokset ovat pienempiä kuin ennen...vatsa alkaa olla aika iso jo,meillä mies sanoo ettei se noi iso ollu ensimmäisen kohdalla samaan aikaan ja muutenkin sieltä tulee kaikkia hauskoja kommentteja=)Mitäs muille kuuluu?Noita 56 vaatteita ei varmaan kauheasti tälle toiselle hanki,kun edelliselle tuli hankittua vaikka mitä ja jäivät sitten käyttämättä...Siitä viisastuneena,täytyy harkiten hankkia kaikkea...pikkuhiljaa mennään vaan syksyä kohti ja joulua..ihanaa saa taas kynttilöitä poltella kun alkaa illat olla pimeitä...hyvää viikonjatkoja kaikille=)
 
Nyt sitten koitti meillekkin se päivä, kun oltiin rakennuässä! Suoraan yövuorosta, mutta ei siinä paljoo nukuttanut ku pääsi näkemään kuinka isoksi on pikkunen kasvanu! Kaikki oli hyvin ja tyttölupaus saatiin, tosin varovainen sellainen, mutta niinhän ne nyt aina. :)

Onnea kaikille muillekin hyvistä uäkuulumisista ja tyttö- /poikalupauksista! :)

Eilen ostettiin myös vaunut! Oih, oon niin onnellinen ku saatiin just mitä haluttiin! Emmaljungan Classic-rattaat ja niihin se Quadrolift-koppajuttu. :) Se kaukalopussi ja itse kaukalo pitää vielä ostaa, niin kalleimmat on sitten hankittu.

Täälläkin on närästystä.. Joka ilta! :(

Jaahas, nyt mies passittaakin lähtöön, käydään kuulemma nyt ostamassa se kaukaloki pois alta. :D

paum & vampula 21+1
 
  • Tykkää
Reactions: Niina85 ja Hennu86
Mä oon aika lailla jäänyt vaan tuonne facebookin puolelle, mutta tulinpa nyt tännekin päivittämään kuulumisia. :)

Meillä oli siis rakenneultra maanantaina ja saatiin tyttölupaus! Oon niin onnessani! :D

Olo on mitä mainioin ja virtaa riittäis vaikka mihin! Työn alla on nyt sekä isommalle että masukille villatakkeja ja niiden jälkeen varmaan pipoja ja sukkia. Oon koukussa. :D

Nyt voi alkaa sitten tehdä kaikkia hankintoja ja metsästyksen alla on olis talvihaalari. Kannattaakohan koko olla 56 vai 62? Siinä on kuitenkin talvea monta kuukautta. Tuplarattaita en varmaan osta, kun on syttynyt ihan hirmu hinku kantamiseen ja liinailuun ja tuo isompi, joka on tammikuussa 1v8kk tykkää jo tosi paljon lenkeilläkin kävellä itse. Varmaan lisäksi sitten seisomalauta.

Tuntuu, että nyt mennään jo hirmu pitkällä ja enää jäljellä 18 viikkoa! Nyt sais aika jo hidastua!

Teddy ja neiti 21+6
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86 ja Niina85
POKSPOKS, uusi viikko pyörähti täällä!! :) sois jo 21+0.<3

Onnittelut täältäkin kaikille toisillekin rakenneultrassa käyneille (ja mahdollisia sukupuolilupauksia saaneille!!). :heart:

Paum, minkälaisen turvakaukalon ostitte? :)
Meil on esikoisen jäliltä Akjaxin kaukalo, joka käy vaunuihin. Sitä saa tulokaskin käyttää, vaikka onkin hieman enempi poikavärinen (kuten vaunutkin), musta-minttu on väri. ;) Mut käy minusta ihan kummalle vaan, kun ei oo liian ahdasmielinen. :D heh..

Ainiin, ulkovaatteista vielä. Onhan meillä 56-koon teddyhaalarikin, sellainen hieman ohuempi. Saatiin kälyltä. :) Se menee sit kivasti lämpimämmällä kelillä ja kovemmilla pakkasilla sit toppis. Mie melkeest liputan toppiksen puolesta tammivauvaa ajatellen (tai sit kaukalopussia vaihtoehtoisesti), pienelle vauvalle kun on suositeltavaa pukea ainakin yks vaatekerros enemmän kuin itelle. :) Tietty on paljon kii siitä millaisissa oloissa ollaan ja kuljetaan jne. Vaunuissahan tarkenee kevyemmälläkin vaatetuksella, jos on esim. makuupussi tai peitto, ja vaunujen paikka vedoton ja lämpimät vaunut.

( . ) Alan kohta soitella yksityiselle äitiysneuvolalle päin ja kysellä niiden 4D-ultra hinnoista ja käytännöistä... :) Polttelis kovasti päästä 4D:hen...!!<3

Pisang ja Nuppu 21+0
 
Nöhveli kyselit liikunnasta. Mie oon käynyt nyt pitkästä aikaa uimassa, kokeilin eilen ekan kerran vesijuoksuakin. Ja voi pojat kun tykkäsin! Laitoin ihan sen vyön tällä kertaa. Olen kokeillut vesijuoksua ilman vyötä, ja huonokuntoisena en ole jaksanut kuin vartin verran. Vyön kanssa ei tuntunut siltä, että uppoaa kuin kivi pohjaan. Kävelyä tykkäisin harrastaa, mutta tuolla alaselässä jokin vihoittelee, toinen jalka meinaa välillä lähteä alta. Ei ole koko ajan kipeä, mutta tietyt asennon muutokset saa näkemään tähtiä. Esim. risti-istunnassa ei ole voinut olla moneen viikkoon. Saan jalat kyllä alleni, mutta siitä sen jalan siirtäminen suoraksi on yhtä tuskaa.

Pisang, minulla on nyt työttömänä ilmennyt tuollaista asioiden venymistä ja vanumista! Hyvä, että luin tuon lappuhomman, huomasin, että olen unohtanut palauttaa neuvolaan sen äitiyspolin esitietolomakkeen, joka pitäisi olla siellä ennen rakenneultraa. JOka on jo perjantaina! Vieläköhän ehtii...Jotenkin tuntuu, että kun on aikaa niin sitä aikaa on huomennakin ja taas huomenna.... :LOL:

Markelat, hyvä, että kaikki selvisi parhain päin! Kaikista inhottavinta on kun ei tiedä.

Liikkeet ei tunnu enää niin kovin. Ei ne kyllä kauaa ehtineet tuntuakaan. Piti ihan eilen jo huolestua, mutta kun menin nukkumaan käännyin enemmän mahalleni kuin pitkään aikaan, niin johan tuntui potkuja :heart: Minulla tuntuu vielä vähän joka suuntaan potkut, mutta miehelle en ole voinut niitä vielä antaa tunnusteltavaksi, ne on niin lyhytaikaisia. Ehkäpä jo kuukauden päästä.

Talvivaatetukseksi ostin edellisellekin tammikuun vauvalle pienemmän haalarin, ja silloin otin ihan 62cm, koska meillä isommatkin lapset oli syntyessään sen 50cm pitkiä, niin oletin seuraavankin olevan. Jos en ihan väärin muista, niin se meni koko sen kevään. Lindexiltä muistaakseni löysin sen silloin, taidan käydä nytkin katsomassa josko sellaisen löytäisin. Olen jo aikaa sitten myynyt haalarin eteenpäin, eikä nyt ole niin vahva tyttöolokaan, haalari oli tumman lilan värinen. Se on siis listalla hankinnoista. Kelan paperit saan laitettua vasta loppukuusta, kun on seuraava neuvola vasta viimeisellä viikolla. Mekin otetaan pakkaus, en malta odottaa!

Näin taas imetysunta. Mikähän siinä on? Olen toistuvasti nähnyt unta imettämisestä, joko se on sillä hetkellä tapahtuvaa, tai suunnittelen imettämistä. Tai joku muu imettää? Olen tutkinut unikirjoja, ja ihan hyvät merkitykset näillä unilla on, mutta jotenkin en usko, että se itselläni tarkoittaisi hyvän työpaikan löytymistä ja työn saamista.

Onneksi oli tälle aamulle puheterapeutti tuon nuorimmaisen kanssa, muuten oisin varmaan nukkunut puolille päivin. Flunssa on iskenyt minuunkin, ja kurkku on niin kipeä ettei mitään rajaa. En olekaan ollut näin kipeä sen jälkeen kun kolme vuotta sitten todettiin astma. Saapa nähdä mihin tämä tästä kehittyy. Mies olikin jo viime viikon kipeänä.

Vilipi ja pikkuville 20+5
 
Vilipi Mäkin tykkään kovasti vesijuoksusta! Enää en vaan voi juosta, kun mun maha on jo niin iso pallo, että en saa vyötä enää napakasti ilman että se kiristää ja puristaa ja olis jossain kainaloissa. Pitää sitten vaan vesijumppailla ja juoksennella sitten taas, kun maha on pienentynyt tieltä pois. :) Uida en oikein osaa, niin tuo vesijuoksu on tosi hyvä vaihtoehto ollut kun on kellukkeet mukana eikä tarvi ähkiä niin pää punaisena. :D

Näköjään on muillakin kovasti tarvikehankinnat käynnissä. :) Mun tekis niin hirveästi mieli laitella kaikkia valmiiksi, mutta turhauttaa ihan kamalasti kun en voi oikein mitään tehdä. Alkaa jo stressitaso pikkuhiljaa nousta kun viikot vaan vierii, enkä pysty mitään laittamaan!! Vaunujen myyjän kanssa ei löydy sopivaa tapaamisaikaa, pinnasänky odottaa mun isän varastossa maalausta, turvakaukalopussia en voi ommella, kun turvakaukalokin vielä sukulaisilla. Jne jne. Jos musta olis kiinni, meillä varmaan olis kaikki ollut valmiina asemissa jo monta viikkoa. :D Tykkään olla aina hyvissä ajoin valmiina! :D Vauvan vaatteet on jo oikeastaan pitkälle valmiiksi ostettuna, vielä jotain pientä, kuten pipoa ja sukkaa ym. puuttuu ja hoitotarvikkeita tietysti. Jonkun pienemmän vaatteen voisi ehkä vielä ostaa. Sitterin ajattelin että jos pyytäisi joululahjaksi vaikka, jos ei nyt keltään tutulta sitten irtoa ylimääräistä. Syöttötuoleja oon katsellut sivusilmällä kirpputorilta, mutta sillä ei onneksi oo vielä kiirettä. Amme ym. "hygieniavermeet" ostetaan sitten uutena, eihän nuo onneksi montaa euroa maksa.

Kyllä se yllättävän paljon tavaraa tarvii vauvakin, tuntuu että koko ajan tulee jotain lisää mieleen, mitä en oo vielä hoksannut. :O Varsinaista varustelua ja järkkäämistä tää elämä koko ajan, kun viime kevät/kesä meni häitä järjestellessä ja nyt on vuorossa sitten vauvavarustelu. :)

Ja viikko se taas vierähti, huijui. :O

Nöhveli & pikkumöykky 20+6
 
Piiitkästä aikaa taas tulin tänne kirjottelemaan. Oon kyllä ahkerasti lueskellut, mutta kun mut aina keskeytetään(vajaa 2v, 6v tai mies) niin en oo sitten ehtinyt kirjoitella.

Vaivoista en oo juurikaan joutunut kärsimään. Ainoana oikeastaan sellainen, kun kumartuu alaspäin (esim. sitomaan kengannauhat) niin tulee sellainen pikkuriikkinen oksennus suuhun. Joka maustuu todella pahalle. Ja tämän takia mulla onkin lähes aina jotain pastilleja mukana. Että saa sen kauheen maun pois suusta. Kiinnostas tietää onks muilla tälläistä, koska mulla on ollu joka raskaudessa sama.

Ulkovaatteista rupes kyllä kovasti houkuttaa toi pikku jääkarhu pussi kun kävin vilkaiseen mut voi olla että rahat on sen verta tiukoilla että ei oo varaa ostaa. Meillä edelliseltä jäänyt 60cm toppapuku (pientä mallia) ei kyllä mitenkään mahdottoman paksu, mutta jos laittas villaa alle niin varmaan pärjäis.

Persikka-78 22+3
 
Hei vaan pitkästä aikaa! :wave: Täällä on ollut vaikka mitä mielenkiintoisia keskusteluja, mutta olen vaan ehtinyt käydä nopeasti lukemassa.

Rakenneultrassa mäkin kävin joitakin viikkoja sitten ja onneksi kaikki näytti hyvältä. Kyllä mua jännitti. :) Kun mies ei päässyt mukaan eikä ollut näkyvissä, että lähitulevaisuudessa pääsisi muutenkaan, niin kävin vielä samaan syssyyn 4D:ssä, niin sai sen videon miehelle näytettäväksi. Siellä meidän neiti istui tukevasti ja käänsi selkää kun yritettiin kuvata. :heart: Ultrassa vastasi aika hyvin viikkoja, 4 päivää oli isompi, mutta ei nyt ruvettu niitä vaihtamaan mihinkään korttiin. Vauva tulee kun tulee ja kun mä olen pitkän kaavan hautoja, niin tulee varmaan myöhemmin kun aiemmin enkä halua äitiyslomalle turhan aikasiin.

Sokerirasitukseen pyysin päästä, mutta en nyt ehdikään sinne niillä viikoilla kun ymmärsin, että sinne pitäis mennä. Tietääkö joku onko sillä väliä jos menee vähän myöhemmin, vai onko siinä jotkut tietyt viitearvot jotka pätee vaan jos rasitus tehty tietyillä viikoilla? Mä halusin lähetteen sinne siksi, kun tuntuu välillä, että sokerit heittelisi ihan miten sattuu ja haluan tietää onko niissä jotain vai onko se jotain muuta kuin verensokerin heittelyä jota kuvittelen niistä johtuvaksi.

Markelat olipa teillä inhottava kokemus. Varmasti ihan kamalaa maata siinä ja sydänääniä ei löydykään. Onneksi päättyi hyvin kuitenkin. :hug:

Hankintoja en ole vielä tehnyt yhtään, enkä oikein tiedä miten olisi edes paras. Me tullaan muuttamaan varmaan joulukuun aikana ja silloin olisi kiva, jos olisi mahdollisimman vähän ekstraroinaa nurkissa. Toisaalta se alkaa olla sen verran myöhäsillä viikoilla, että mitä jos en enää jaksakaan tai ole kunnossa tekemään mitään hankintoja? Ja onhan sekin aina mahdollista, että vauva päättää tulla etuajassa. Hankalaa. :headwall:

Mä kerroin tänään vihdoin töissä, että jään tässä parin kuukauden kuluttua äitiyslomalle. Olin odottanut, että potkut tulee kaaressa ja pomo on todella nyrpeä, mutta ihme kyllä, reaktio oli ihan päinvastainen. Pomo onnistui kuullostamaan vilpittömästi ilahtuneelta ja onnitteli useampaan kertaan. Ei ollut mitään puhetta siitä, että jäisin nyt pois yhteisistä (firmalta rahaa vaativista) jutuista, niin kuin olin myös odottanut, vaan kehotti vielä lopuksi varailemaan nyt pikaisesti lentoja ym. :O Kun vielä edellisen työnantajan kanssa ollut kina maksamattomista äitiyslomapalkoista saatiin tällä viikolla sovittua, niin mulla alkaa olla sellainen tunne, että asiathan jopa joskus järjestyy. =)

Filuuri ja potkuri 23+2 (piti käydä vau:n laskurista tarkastamassa, miten tää voikin olla näin vaikeaa muistaa nää viikot?)
 
Vaihteeks hyviä uutisia äitipolilta eli sokereita tarvitsee seurata enään kerran viikossa ja jos kaikki menee näin hyvin kun nyt on mennyt niin raskausviikoilla 38 on leikkaus eli joulukuun puolessa välissä. Nyt vaan pitää toivoa et ei tule enään flunssaa et voi liikkua joka päivä ja muutenkin et menis kaikki hyvin ei olisi mukavaa saada poikia keskosina kun siitä on kokemusta ja ei ole kyllä yhtään mukavaa.
Rasavilli-77 ja pojat 23+2
 
Tuntuupa nyt olevan ihan hirmuisesti flunssaa liikkeellä joka puolella. Paranemisia kaikille flunssan kanssa painiskeleville! :hug: Meilläkin on kolme nuorinta ollut kovin yskäisiä, tai lähinnä yöt menee yskiessä. Onneksi se ei lapsia itseään ole tuntunut valvottavan, mutta minua sitten kyllä senkin edestä. Pari yötä meni niin, että en juuri nukkunut, kun aina joku vuorollaan yski. :( Viime yö oli jo onneksi parempi niin sain itsekin paremmin nukuttua.

kaasu,Markelat, pisang, paum,Filuuri ja teddybear- onnea ultrakuulumisista ja tyttölupauksista. Alkaahan meitä tyttöjen odottajiakin pikkuhiljaa olemaan lisää tässä pinossa. :)

Napsutin onnea hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta. :flower:
Toivotonko onnea myös hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Markelat onneksi kaikki oli lopulta hyvin. Varmasti tollainen pelästyttää ihan kauheesti!!

Pinsuliko on jo saamassa äitiyspakkausta. Tuuhan sitten kertomaan, että kumpi pakkaus sieltä sulle tuli. :)

Niina85 voimia kovasti, ei kyllä kuulosta kovin mukavalta sun olotilasi. Mulla nyt ei niin mitään fyysisiä vaivoja pahemmin ole ollut, mutta ihan samanlailla mustakin tuntuu, että mieli meinaa vetää koko ajan todella matalaksi. :( En normaalisti ole tälläinen, mutta nyt on kyllä hormonit pistänyt mielialat sekaisin pahemman kerran. Mutta se on itsellekin kurjaa, kun vähäpätöisetkin asiat tuntuvat välillä niin isoilta.

Liikunnasta oli myös puhetta ja ihan sama täällä, että ihan hävettävän vähän on tullut nyt liikuttua. Tykkään kyllä kovin liikkumisesta, mutta nyt tuntuu, että pienenkin urheilusuorituksen jälkeen rupee tuntumaan kurjalta. No, täytyy edes panostaa tähän hyötyliikuntaan, kun lasten perässä tulee kyllä onneksi mentyä aamusta iltaan. :)

Tarvikehankintoja monet oli myös miettineet. Mä en oo hommannut vielä mitään. Mutta ei kyllä hirveesti tarvii hommatakaan. Edellisiltä lapsilta on oikeestaan jo kaikki mitä vauvalle tarvitaan. Toki varmasti tulee vähän jotain pientä esim. vaatteita hommattua tälle uudellekin tulokkaalle, mutta mitään isoja hankintoja ei ole edessä. :)

Lynette ja viides muru 23+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Niina85
Juuri kun ehdin miettiä että eipä raskaus vielä näy paljoa päällepäin, alkoi vatsa kasvamaan ihan huimaa vauhtia suoraan eteenpäin, ja vauvan potkut näkyy vatsan päältä kun makaa selällään! Aktiivinen poika, etenkin työpäivisin ja iltaisin (aina kun olen paikallani?).

Niskaturvotus oli 0,7, seerumiseula OK, rakenneultra OK :) olen silti menossa nyt Bruno Cacciatorelle Femedaan perjantaina hakemaan lisää tyyneyttä loppuraskauteen (ajattelin, että 4 D ultra voi tuoda jotakin lisää tavallisen rakenneultran rinnalle).

T. Tammikuunpoika rv 21+3 (ikää 32, HKI)
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86 ja pisang
Heissan pitkästä aikaa!

Olen kirjoitellut tuolla facebookin puolella ja siellä on niin kova vilske, etten ehdi kun täältä vähän kommentteja lukea enää..

Meillä oli vihdoin ja viimein se kauan odotettu rakenneultra tänään aamulla. Rakenteet oli kunnossa, istukka etuseinämässä, joten vauva pirpana vähän piileskeli eikä saatu oikein kasvokuvia. Sukupuolta kätilö myös selvitteli jonkin aikaa, ja totesi sitten pitkän hiljaisuuden jälkeen, että kyllä se poika on. Hän kuulosti kovin varmalta ja itsellä on poikaolo ollutkin, joten eiköhän meille sellainen pieni Esko sitten synny tammikuussa :) <3 Painoa herralla oli jo 477g ja viikot on tänään 21+6. Vastasi 22+0 mutta lasketua aikaa ei tietenkään muutettu tollasen heiton takia.

Olo on onnellinen ja helpottunut :) <3

Peikko89 & Esko 21+6

PS. Facebookin puolella ollaan puhuttu, että ryhmä suljetaan uusilta lokakuun puolivälissä, kun loppukuun odottajillakin on rakenneultrat takana. Tästä haluaisimme mielipiteitä?
 
Pisang, ostettiin Akta Cracon Logico S, oli saanut hyvät arvostelut turvallisuudesta Autoliiton sivuilla ja hintakin oli edullinen, 159e! :) Siihen ostettiin se paljon täällä kehuttu kaukalopussi, Eisbrächen, vai mikä lie se jääkarhumerkki. :D

Tuo lapsen pukeminen on kyllä semmonen asia, mikä täytyy sitten opetella, ku ei oo kokemusta, niin tuntuu, etten yhtään tajua mitä niille vauvoille laittaa oikein päälle? Ja varsinkin talvella! :D

Vilipi, mä nään kans tosi usein imetysunia! En oikeestaan muita vauva-aiheisia unia ookkaan nähny. Aina imettämässä.. :D


Persikka-78, mulla ei muuten tuu mitään, mutta jos vatsa ihan täynnä niin voi just kumartuessa meinata tulla jotain. Tuo kengännauhojen solmiminen muuten tuntuu jotenkin ahistavalta, kai se maha jo alkaa olla tiellä, kohta saa olla mies sitomassa kenkiäki. Oisko sulla sitten joku löysä se portti siinä mahalaukussa, että aina raskauksissa nousevan kohdun vuoksi se portti löystyy entisestään ja mahalaukusta tulis jotain mahahappoja vähän suuhun?

Mua janottaa koko ajan! Yritän juua paljon, mutta mistähän se vois olla merkki? Vai oonko vaan syöny liian suolasta ruokaa? Sokerirasitus pelottaa, jos onkin sitten se raskaudiabetes... Mutta siitä ei oo vielä puhuttu, kaippa sitä seuraavassa neuvolassa jo aletaan miettimään.

paum & vampula 21+2
 
Hei!!

Huolitteko vielä yhden mattimyöhäisen mukaan? :) Olen aikaisemmin kirjoitellut Vauvan suljettuun ryhmään, mutta siellä sivut toimivat niin huonosti, että kirjoittelu on monellakin jäänyt vähemmälle. Myös siihen yksityiseen tammikuisten facebook-ryhmään olisi kiinnostusta liittyä, jos uusia vielä mahtuu mukaan? Onko siellä keskustelu kuinka aktiivista ja porukkaa hyvin mukana?

Ensimmäistä kertaa kirjoittelen koko foorumille joten kaikki asiat ovat mulle uutta.
Tiedot saa lisäillä etusivulle jos mukaan pääsee. Päivitykset siis punaisella, yritetääs..
LA 29.1. Synnytyssairaala KYS. 1. lapsi

Olen nyt viimeaikoina käynytkin lukemassa keskustelujanne, ja kiva kun täällä keskustelu on niin aktiivista! :)

Esittelenpäs vaikka näin alkuun itseni.
Olen siis lokakuussa 23 v. täyttävä ensimmäisen odottaja. Pari kuukautta sitten rouviinnuin, kun menimme mieheni kanssa naimisiin. Raskaus on sujunut ilman suurempia ongelmia. Alkuraskaudessa pahoinvointi oli voimakasta, ja oksentelua on edelleen satunnaisesti. Päätä särki yhdessä vaiheessa 24/7, mutta nyt onneksi sekin on jäänyt.

Perjantaina menemme rakenneultraan, joka kovasti jo jännittää, koska suvuissamme on jonkun verran perinnöllisiä sairauksia, esim. sydänvikaa. Toivottavasti kaikki olisi kunnossa. Sukupuolenkin toivomme kuulevamme, jotta hankinnat helpottuvat värien puolesta. Kaikilla teillä on tainnutkin olla mukavia ultrakuulumisia, onnittelut niistä. :)

Jonkun verran on tullut jo ostettua unisex-vaatteita sekä hoitopöytä käytettynä. Varastossa on lisäksi monta pussillista vanhoja sukulaisilta perittyjä vauvanvaatteita, jotka käydään läpi sukupuolen selvittyä. Pesänrakennusvietti on kova, koko ajan tulee kateltua kaikenlaista vauvelille, vaikka luvan isompiin hankitoihin olen itselleni antanut vasta rakenneultran jälkeen.

Vauvan liikkeet on tuntuneet reilun viikon ajan päivittäin. <3 Ostin muutama viikko sitten dopplerin jota on tullut päivittäin käytettyä. Ei ollut turha ostos, vaikka aluksi niin ajattelinkin, on mieli ollut paljon huojentuneempi kun on saanut kuulla sydänäänet aina kun haluaa. Varsinkin, kun on välillä vähän tämmönen vainoharhainen, vauvahan on voinut vahingoittua vaikka ties mistä! :D

Aika menee hurjan nopeeta! Jo puolet lusittu tästä raskaudesta. Kovasti odottelen tammikuuta, mutta yritän myös nauttia tästä raskausajasta, vielä kun saa nukkuakin rauhassa. :)

Palataanhan taas!
Tossu & 20+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nöhveli ja pisang
Päivitetty!

Tossu-89 tervetuloa! FB-ryhmään liittyäksesi sun pitäis lähettää yksityisviestinä olikos se Tinelle, haimille tai Ranskikselle (? etusivulta näkee varmat tiedot!) sun oma nimi ja kuvailla profiilikuvaasi. Sitten ne lisää sut kaveriksi ja sitä kautta siihen ryhmään. :)

Ihanan hiljaista meillä, ku pikkumies ja isimies nukkuu. Ainoostaan kakkone jaksaa bailata. Sillä on hyvä pesä vissiinki. :heart:

pipituuna & kakkone 20+6 :heart:
 
Täällä tänään myös poksuttiin 23+0 :D Aika loistava fiilis, kohta se pieni pojanpallukka on sylissä tuhisemassa.
Tai ehkä ei tuhise,ainakin on niin kova mekastamaan tuolla mahassa et voipi tulla aikamoinen vilpertti <3

Talvivarustus Täällä myös aikeissa ostaa pikku karhu lämpöpussi Graco Logico S: n kaukaloon. Aiotaan pussia pitää ainoastaan kaukalossa,jotta ei joka kerta tarvii pujotella turvavöitä.
Vaunuissa pidetään sitten äitiyspakkauksen makuupussia ja sen sisällä kerrastoja tarpeen mukaan.

Vaatetta ollaan pikkuselle hommattu jonkin verran,mut vielä pitää hommata. Hoitopöytä jo odottaa vauvan huoneessa, kun ostettiin se naapurista.
Emmaljungan vaunut on ostettu vuoden 2013 kuosilla ja noudetaan ne liikkeestä maaraskuun aikana. Pinnasängyt pitäisi hakea miehen mummolasta ja kunnostaa ne, mieheni pappa itse ne tehnyt 50-luvulla. Toinen pienempi ensisänky ja toinen lähes normi kokonen pinnasänky, ihastuin niihin niin paljon kun näin että pakko oli ne saada meidän käärölle :D
Turvakaukalo ja siihen sopivat matkarattaat haettava vielä liikkeestä,mut ne nyt onneks vielä ehtii...Eikä turhaan ole pyörimässä tiellä :D
Sitteri hakusessa,kun en osaa päättää millasen haluan.
Myös maali ja boordi vauvan huoneen seinälle vielä hommattava.
Sekä sänkyihin kaikki tarvittavat tekstiilit....Paljon on hommattavaa kyllä,huh!! :D

Mutta nyt kiiruhdan jatkamaan elämä lapselle- konsertin katsomista...Silläkin uhalla,että kyyneliltäni en mitään näe, niinkun aina!!
 
Tervetuloa Tossu-89! :wave: Tokihan tänne mahtuu mukaan! Ja onnittelut tietysti rouviintumisesta! :flower:

On se niin mukava lukea aina noita ultrakuulumisia, ihanaa että siellä on pikkuisilla hyvät olot ja kaikki kunnossa! :) Toivottavasti meilläkin, on jo ihan tosissaan alkanut jänskättää kun enää pari päivää pitäis odotella! Ainakin tuo meidän möykkynen reuhaa siihen malliin, että luulis olevan ihan suht kunnossa... :) Hermostuttaa vaan, että eihän se siellä sotkeennu nuoraansa kun mukeltaa menemään ihan miten sattuu.

Facebookkiin en oo ainakaan minä tulossa enää mukaan, kun en ehdi siellä koskaan käymään. Oon jo yhdessä ryhmässä enkä sielläkään saa koskaan käytyä kun mun pitää avata kokonaan toinen kone sitä toimitusta varten. Jappasen sitten täällä ainakin sinne tammikuuhun saakka...

Joko teillä muilla ihmiset kyselee ja huomauttelee masusta työpaikalla ym.? Nyt on ruvennut viimepäivinä tulemaan tasaiseen tahtiin kyselyjä ja ihasteluja, että kylläpä sulla on söpö pieni masu. :) (Mikä PIENI????) Näköjään juorutkin kiertää, kun joku jo sanoi, että "mä en ensin huomannut, mutta sitten kun tuo ja tuo sanoi, niin näkeehän sen tosiaan ihan selvästi..." Ööö...:rolleyes: Huomaa kyllä, että ihmiset nykyisin katsoo vastaantullessa ensin kasvoihin ja sitten yllättäen se katse kääntyykin alaspäin ja jää sinne masun seudulle. No, kiva että voin tarjota ihmisille jotain viihdykettä kun sitä katseltavaa ei muuten tässä pienessä ruodossa niin kovin paljon ole... :D Haha.

Tänään poksuu taas, jee!! 21+0! :heart:
 
Nöhveli mulla koulussa ihmiset sanoo kans että voi kuinka söpö pieni masu! Siinä meinaa oikeen hormoonien kanssa loukkaantua kun itse on niin ylpeä siitä että se on hyvässä kasvussa ja näkyy :D

Mieskin (tajusin juuri että mähän voin kutsua sitä miehekseni, kun asutaan nyt avoliitossa :D !) oli kertonut opiskelukavereilleen vauvasta, kaikki olivat olleet tosi iloisia ja onnellisia meidän puolesta, vaikkeivat he ole meitä paria viikkoa pidempään tunteneetkaan :)

Ja tervetuloo Tossu-89! :) Ultraonnittelut myös kaikille.

Sain tosiaan sellasen ison "kangaskauppakassillisen" 50cm poikien/neutraaleja vaatteita ystävältä. Sieltä löyty myös parit harsot ja lakanoita. Voi kauheee kun ne vaatteet on niiiin pieniä! En voi tajuta että joku elävä ihmisolento voi oikeasti mahtua niihin. Ai että! :heart:

Noita tarvikehankintoja pitäis tosiaan alkaa tekemään. Sitteri meille on jo tulossa, mutta kaukalo ja rattaat pitää hankkia itse. Ja sänky tietty. Huhhuh...

Nii ja mäkään en kyllä varmaan aio liittyä siihen Facebook -ryhmään, käyn kyllä siellä Facebookissa päivittäin ja vietän siellä aikaa, mutta kuulostaa että siellä ryhmässä tapahtuu niin paljon etten välttämättä pysy keskustelussa mukana, mulla kun harvoin on mitään kunnon asiaa... :D

Pinsuli ja pikkunen 23+6 <3
 
Viimeksi muokattu:
Rakenneultrassa käytiin eilen ja erittäin vilkas poikavauva meille olisi tulossa :heart: Saa siis päivittää. Oikein selvästi näki killuttimet itsekin. Ja mikä tärkeintä, kaikki oli erittäin mallikkaasti vauvalla. Oli niin mutkalla ja heilui kuin heinä mies että ultra-anturi vaan pomppi kun toinen pisteli siellä menemään.

Munuaisia mm. etsittiin moneen kertaan ja hammasluustoa, kun ei malttanut olla paikoillaan.

Palailen paremmalla ajalla. Puolen tunnin päästä tytön muskarissa pitäisi olla.
Adora ja Marakatti 21+0 PoksPoks
 
Sain lisäsairaslomaa viikon ja kunnon tuhdit särkylääkkeet selkäkipuun.. Kuulemma ei oo mitään apua siitä, että ottaa 500g banadolia pari päivässä vaan niitä pitää ottaa 3x 1g päivässä, kuuriluontoisena (vähintään pari viikkoa) että ne jotain auttaa.. Oon sit varmaan seuraavat pari viikkoa ihan pääsekasin, sillä en oo tottunu ottamaan noin paljoa lääkkeitä kerrallaan. Viimeksi ottanut tuollasii määrii sillon ku neiti 5v synty ja se kipu vasta tuskaa oli!! Lääkäri selitti diaknoosiaan: selkä ei ole murtunut, siellä ei ole venähdystä tai tulehdusta vaan tää kipu johtuu ihan täysin tästä raskauden aiheuttamasta paineesta ja kehon muutoksista. Ennen ku huomasin olin kommentoimassa hänen diaknoosia: No siihen tulokseen oon itekin tullu jo joku aika sitten..

Paremmassa kunnossa oon nyt, kun oon ottanu lääkkeitä "kuurina", mutten oo uskaltanu ottaa vielä tuota grammaa kerrallaan, pitää kuitenkin olla seurana tytölle ja lähettää poika kouluun.. Tänään jopa jaksoin siivota talon, eihän siihen mennyt kuin 8h, kun välillä piti pitää "jalat kattoon" -taukoja ja syödä.. Imurointiin en pystynyt kuin yhden huoneen verran: selkä kävi niin kipeeksi etten saanu sitä hetkeen suoristettua.. :( Onneksi mies hoitaa ton imuroinnin yleensä muutenkin.

Närästystä tai ummetusta ei sentään oo vielä.... muuten tässä on näitä vaivoja senkin edestä..
niina ja lupu 23+0 *POKS*
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä