**Tammikuun Tuhisijat 2013** Syyskuussa

Naistenklinikka on kuulemma menossa nyt remppaan (jotkin valmennusryhmät on siirretty sieltäpois),
saa nähdä pääseekö sinne enää synnyttämään tammikuussa...! Tai pitäisiköhän suosiolla vaihtaa jo
nyt paikka kätilöopistoon? Onko muita jotka suunnitelleet synnyttävänsä naistenklinikalla?
 
Täällä taitaa olla ihan haalea lineanegra näkyvissä? Ollut jo muutaman viikon.

Maitoa ei (onneksi) tule vielä rinnoista. Tosin nyt alkaa rinnat olemaan sen verta turpeat, että on varmaan lähdettävä rintsikkaostoksille, kun seuraava tili tulee. Taidan käydä ihan jossain alan liikkeessä, että saadaan varmasti oikean kokoset ja tarpeeksi tukevat. Mulla kun jo luonnostaan vähän isommat rinnat.

Huomenna meen kattomaan Gracon Travel System -pakettia: turvakaukalo + telakka sekä yhteensopivat matkarattaat hintaan 100 euroa.

Täytyy kyllä varmasti hankkia myös se kaukalolämpöpussi. Kuulostaa niin kätevälle :)

Meinasin sänkyjärjestelyn niin, että ostetaan pinnasänky säädettävällä pohjan korkeudella sekä laskettavalla laidalla ja ihan alkuun pieni saa nukkua äippäpakkauksen laatikossa siellä pinnasängyssä :) Ei ole sänky niin hurjan iso sitten pikkuiselle, kun on kuitenkin tottunut tuolla ahtaassa kohdussa oleskelemaan.

Meillä on pienellä ollut hirveät jumpat viikonloppuna. Hyvä maata selällään vatsa paljaana ja katella, kun maha sen kuin hytkyy :) Todella aktiivista menoa ollut nyt äidin iloksi. Tuleva isä ei yleensä näitä näe, kun nukkuu tai keskittyy telkkarin kattomiseen...

Olin eilen elämäni ensimmäistä kertaa vauvakutsuilla ja oli kyllä lepposa ja mukava iltapäivä :)

Enää 10 viikkoa töitä!!

Hennu & Möhkö 23+4
 
Ihana sää ollut tänään! Käytiin tytön kanssa rattailla pitkällä lenkillä ja puistoilemassa :)

Kävin eilen shoppailemassa vauvalle ensimmäiset ostokset.
Ruskovillan silkkimyssyn vaaleansinisenä Silkkimyssy - Ruskovilla Oy Verkkokauppa
sekä villahaalarin Välihaalari - Ruskovilla Oy Verkkokauppa
Ostin myös Pikku jääkarhu kaukalopussin harmaa/mustana, oli tarjouksessa 29e. Matkaan tarttui myös pieni läjä vaaleansinisiä pieniä vaatteita :heart: Ja itselle ihana äitiyshuppari.

Tästä tää mamma pääsee vauhtiin :D

Harrastan
Äitiys kuntovoimistelua. Ihanan aerobista; koko kroppa saa kunnon lihaskuntojumpan, paljon askelsarjoja ja keppijumppaa. Muuta harrastusta en ole kaivannut. Siis liikunnallista, päiväkotityö on riittävän fyysistä ;)

Tuo maidon tulo jo raskausaikana on kyllä tosiaan hieman ärsyttävää. Omat hommansa sitten kun alkaa enempi tulemaan, kun pitää puuhailla liivinsuojien kanssa ja öisin on lakanat maitolänteillä. Pöh. Mutta hyvä puolensa, että olen aina luottanut maitoa sitten tulevan synnytyksen jälkeen hyvin. Aikaisempien lasten syntymäpaino ei ole edes sairaalassa lähtenyt laskuun kun saavat heti maitoa. Että tuo tietysti sellaista "turvaa", ainakin itselle.

Muuten, eilen jäin kuuntelemaan lastentarvike -liikkeessä. Kun eräs pariskunta aikoi siirtää vauvaansa kaukalosta turvaistuimeen. Kovaan ääneen haukkuivat vauvansa kaukaloa, Grago Logico S. Jälkikäteen valitsisivat kuulemma kevyemmän ja pienempi kokoisen kaukalon. Eivät enää jaksaisi kantaa kaukaloa ja siksi miettivät voko vauvan laittaa jo turvaistuimeen. Heidän vauvansa ikää sillä hetkellä en osaa arvioida, mutta sanoivat että painaa n. 8kg. Eli hyvinkin jotain puolen vuoden tienoilla epäilisin olevan. Meillä oli kuopuksella ko. istuin ja vaihdoin sen toiseen kaukaloon 3kk ikäisenä juuri samaisista syistä. Tälle valittiin Brio, saa nähä millainen se on käytössä.

Se olis saunan aika.
Mukavaa alkavaa viikkoa :)
Adora ja Marakatti 21+3
 
tammikuunpoika Mä oon suunnitellu synnyttäväni Naistenklinikalla. Toivottavasti ehtis.

Täällä ei ole lineanegraa eikä myöskään maitoa tule. Ei oo rinnatkaa mitenkää huomattavasti kasvanu vielä.

Täällä vointi suhteellisen energinen. Lukuunottamatta viime viikolla kolmea päivää. Tiistaina yhel tunnil pyörryin. Just ainoa päivä ku en aamulla ehtiny täyttää juomapulloa. Onneks mun luokkalaiset on ihanii. Heräsin siihe ku yks sano maikalle et toi vissii johtuu siihä ku on raskaana. Yhen kädet oli mun pään alla,toine kannatteli jalkoja ja kolme oli mun ympärillä. Ei onneks vauvelille sattunu mitää.

Harrastan kuntosalia. Kerran kaks viikossa ennättää sinne.

Menny kyllä taas viikonloppu vähä liian nopee.

Huomenna poksuu 23 viikkoa <3
 
Hei vaan kaikille!

Tulisin vielä myöhäisenä uutena ryhmään mukaan jos vain hyväksytään :) Olen ollut Helistimessä mutta sivut on toimineet niin huonosti että siellä on kesksutelut hiipuneet :(

Ikää olisi 33v, ensimmäinen tulossa ja odotan yksin.
Rakenneultra oli tällä viikolla jossa kaikki meni hienosti, oli iso helpotus :)

Hankintoja olen jonkin verran tehnyt, tosin vain vaatteita tällä hetkellä. Haluan ostaa lähinnä ekopuuvillaa, perusvaatteita kirppareilta ja muutamia merkkivaatteita huuto.netistä. Ja tuossa kulman takana on aivan mahtavan houkutteleva lastenvaateliike joka myy Giorgio Armanin tuotteita, niillä olisi mm. tutteja ja tuttipulloja, on ehkä ihan pakko ostaa :D

Jotkut muutkin on ilmeisesti synnyttämässä Naikkarilla ja joku mietti sitä remonttia. Kysyin siitä ja ne sanoivat että se alkaa aikaisintaan maaliskuussa joten meihin se ei vaikuta vielä ollenkaan. Saadaan ihan rauhassa synnyttää vanhoissa tiloissa :) Jotenkin itse tykkään tästä sairaalasta kun luotan sen koekmukseen ja vieressä kun on yliopistosairaalat ja Lastenlinna niin on jotenkin hyvä fiilis siitä.

Täällä olis menossa rv 20 + 4, la 30.1., poika tulossa ja sairaala Naistenklinikka
 
Huomenia masut!

Täällä kärsitään edelleen kurkkukivusta. Laitoin jo toissa yönä makkarin tuuletusikkunankin kiinni, mutta aamuisin on kuin olisi nieleskellyt raastinrautaa koko yön. Ja kuulin vastikään, että alueen yhdessä päiväkodissa on testattu kaikilta lapsilta angiinan mahdollisuutta. Eli ovat menneet sinne paikan päälle testaamaan! Sitä on ilmeisesti niin paljon liikkeellä. Mahtava palvelu :)

Lauantaiset häät olivat ihanat, morsiuspari oli silminnähden rakastunut ja ilmakin oli kuin morsian! Luvatun myrskyn sijaan aurinko paistoi ihanasti huimaa vauhtia kulkevien pilvien välistä. Ja kiharat, nekin pysyi päässä :LOL:

( . ) Pittunen on alkanut kovasti jumppaamaan! Muuten aiheuttaa vain typerän onnellista virnettä naamalle, mutta kun tekee kuperkeikkaa, se sattuu ja pistää supistamaan. Mutta ei pidä valittaa, juuri kun olen vasta alkanut kunnolla tuntemaan liikkeet. Nyt olen huomannut, ettei oikea ruoka maistuisi ollenkaan. Maha toimii niin mahottoman harvoin, että päivisin söisin vain välipaloja ja pullaa. Ja onko tässä kotona ollessa muuta tekemistä kuin leipoa....:ashamed: Uimaan haluttaisi ihan mahoton joka päivä. Tosin tuo 5v. ei osaa vielä oikein varoa mitään eikä suuremmin viihdykään yksin altaassa, niin pitää aina odottaa, että tulee tilaisuus lähteä yksin.

Eipä täällä kait muuta mullakaan, itseni ja vauvan kasvattelua :)

Vilipi ja pittunen rv 21+3
 
Olipahan viikonloppu tuli meinaan niin kipeitä supisteluja et ajattelin et nytkö tulee lähtö sairaalaan et sielä sit maataan joulukuuhun mut onneks nyt supistukset loppuneet.
Maidon tuloa ollut mulla jo jonkun aikaa et toivottavasti sit tulis laitoksellakin kun pojat syntyy.
Viikonloppuna haettu lisää pojille tarvikkeita ja mulle äityisvaatteita.
Kestovaippoja pesty et nyt ajattelin kokeilla poikien kanssa et miten kestovaippojen kanssa pärjää mut on mulla myös sit varattu kertakäyttövaippoja ne on ainakin tuttuja kun koskaan en ole kestovaippoja käyttänyt lapsilla et mietinkin et kuinka paljon niitä vaippoja pitäs olla sit.

Rasavilli-77 ja pojat 24+0
 
Onnea uusista tyttö/poikalupauksista! :)

Tervetuloa SofianSohva! :wave:

Huh, selvisimpä rakenneultrasta, vaikka jännittikin ihan pirusti ja ultraaja rasvasi puoli äitiä siihen geeliin. :D Pikkuinen poika siellä kuulemma köllötteli. :heart: Vauvalla oli kaikki hyvin ja rakenteet näytti normaaleilta. Hieman oli painava vauva (490g), mutta onneksi vielä normaalikäyrällä, vaikkakin siellä ylärajalla. Hassua, normaalia pienempi äiti ja normaalia isompi vauva. :D Saa nyt nähdä millainen pojan jytykkä sieltä oikein on tulossa, toivottavasti ei ihan hirveän isoksi kasva! Hirvittää jo nyt mahanahan puolesta, kun venyy venymistään. Poikalupaus ei tullut yllätyksenä, sillä aivan alusta asti on tuntunut että tää on varmasti poika. Mieskin sanoi, että hänestä on tuntunut jostain syystä alusta asti ihan samalta. :) Sukuun on syntynytkin oikeastaan vain poikia viimeaikoina, joten menee näköjään sitten siihen samaan syssyyn ja leikkikavereita riittää... :) Ultraaja kyllä sanoi että killuttimet näkyy melko selvästi (itse en nähnyt kuin kuvan täydeltä suttua ja jotain epämääräisiä ulokkeita :D), mutta oli niin hätäinen kuvaaja että pidän varulta pientä varausta, jos meneekin vikaan. Mutta tällä mennään ja aletaan miettiä sitten pojan nimiä. :)

Maitoa ei täällä ole näkynyt, eikä kyllä mitään kiirettä oo tullakaan... ;) Linea negraa ei myöskään näkyvissä, vaikka maha venyy ja paukkuu. Mahaa muuten kutisee jatkuvasti, on vissiin reppana aika kovalla koetuksella.

Sängyksi meille tulee ihan normi pinnasänky, jossa laskettava laita ja säädettävä pohja. Laitan sen näillä näkymin sivuvaunuksi oman sängyn viereen, jos se vaan passaa siihen. Jos näyttää aluksi että vauva hukkuu suureen sänkyyn, ajattelin kasata peittoa tms. turvaksi siihen ympärille tai sitten käyttää äippälaatikkoa siinä sängyn sisällä.

Mutta työt kutsuu, vaikka meneekin tää päivä nyt sitten vaan ultraa miettiessä...

Nöhveli & pikkumöykky 21+4
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86 ja pisang
Tervetuloa SofianSohva! :)

Parin minuutin päästä pitäis lähteä perhevalmennukseen, synnytys ja synnytysvideot! Hui :D Toivottavasti eivät näytä kovin rajuja videoita...

Mä en ymmärrä miksi en osaa tehdä vielä mitään hankintoja. Jostain syystä mun on tosi hankala antautua vaan sille ostelulle ja ostaa just näitä lämpöpusseja ynnä muita. Ehkä sitten lähempänä joulua... ;) Jotenkin se ajatus pistää kärsimättömämmäksi, että nurkissa pyörii kamalasti vauvatarvikkeita kun vauvan tuloonkin on vielä vähän päälle kolme kuukautta! Oon muutenkin niin kärsimätön.

Mutta joo, nopea tällainen vain, voikaas hyvin tammikuumassut! :p

Pinsuli ja pikkunen 24+3 <3
 
Vilipi Jos sulla on nenä tukossa, niin sillo on varsinki aamulla kurkku kipeä. Kannattaa se nenäkannu hommata. Mie oon aivan liekeissä, kun haistaa jopa taas kaikkea. Mitä ei raskautumisen jälkeen ole paljoa tapahtunut :)

Mie kävin ostamasa parit trinsessavaatteet. Mut en uskaltanut ko ihan muutaman euron käyttää, jos se nyt vaikka onki poika :)

Huomenna neuvola ja jotaki kela papereita pyöritellä siellä.HUH! Tänään ei menny enää tuulihousut jalkaan, ja lenkkarit kiristelee. Kävin silti sauvakävelemäsä, jos painon nousu tasaantuis. On nääs 13 kiloa tullu jo :) Eli olen päässyt 0.1 tonnisten painoluokkaan.. Iso kiitos siitä, että olen yli 180 pitkä. Pääsi silti itku neuvolasa viime viikolla, ko kävin puntarilla. JA sanoin suoraan isoon ääneen, että voi vittu.

Mut joo tää alkaa lämmitteleen takkaa ja juomaan 9ttä kupillista earl greytä maidon kanssa. NAMI NAMS!
 
  • Tykkää
Reactions: pisang ja Hennu86
Onko muut huomanneet vielä mitään vaikeuksia hengityksen ja syömisen kanssa? Musta tuntuu että aina kun on syönyt (okei taidan ahtaa liian isoja annoksia :whistle:) niin tuntuu ettei pysty kunnolla hengittämään, keuhkot on jossain kylkiluiden alla puristuksissa. Vatsa kiristää ja tosiaan on sellaista pintahengitystä välillä. Mitenköhän sitten 4 kk:n kuluttua kun vatsa on VÄHÄN toista kokoluokkaa.. : /

Voiko raskausarpia muuten tulla repeämällä jo nyt? Hirvittää kun vatan ihoa kiritää vaikka kuinka öljyän, nään kohta jo painajaisia siitä kuinka iho repeää haavoille.. Ei kait se niin voi haljeta?
 
Heippa!
Meillä rakenneultra takana. Poika painoi 510g ja oli jo 7-10pvää kasvussa edellä. Kokoultra onkin tiedossa kahden viikon pääsrä uudelleen. Muutoin kaikki oli tosi hyvin!

Maitoa tulee tissistä, toisesta siis. :) Onneks tosi vähän.

Ja joo, tuota SofianSohvan mainitsemaa hengenahdistusta on. Mut mulla se ei kyllä liity ruokailuun. Verenpaineet heittelee, pyörryttää ja supistaakin välillä. Kohdunsuulle se ei kuitenkaan ollu vaikuttanu.

Aniit 20+5 tai jo enemmänkin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86 ja Nöhveli
Nöhveli, onnea poikalupauksesta! =) Mieki olin ihan geelissä silloin ultrauksen jälkeen :D

millimolli Jospa sulla se paino tasaantuis loppuraskaudessa? :)

Mie ostin eilen yhet uudet mammafarkut ja lisäks ostin mammaolohousut. Jälkimmäiset varsinkin, ei vitsi mikä löytö! Miksen oo aiemmin hommannut? Niin ihanat jalassa eikä kyllä purista/ahista.

Hennu & Möhkö 23+5
 
Millimolli, kiitos vinkistä! Mulla nyt on jotain tooosi paksua räkää, joka taitaa tosiaan tuolta nenäonteloista yöllä valua kurkkua tukkimaan. (Anteeksi mielikuva) En omista tuota nenäkannua, mutta kait sitä vois ensiavuksi jollain yrittää ruiskuttaa nenää? Ainakin mummoni käyttää milloin mitäkin lääkeruiskua jne :)

Hengenahdistusta on ollut, mutta on ollut kyllä tuota flunssaakin. Joten se varmaan on suurin syy. Ja äkkiä sitä oppii syömään pienesti ja usein, jos se johtuu tuosta ruokailusta. Pari kertaa vedin itsekin noutopöydässä silmillä, kyllä niistä oppii. :)
 
Päivitetty!

Olipahan muuten ärhäkkä tuo mun edellinen viesti. :ashamed: Noo, tällä kertaa paremmalla tuulella. ;)

Onnea poika- ja tyttölupauksista! Tällä päivityskerralla tosin ainoa tyttölupaus oli mun prinsessalupaus. :heart: Rakennaultra siis käytynä ja kaikki ok. Rakenteet kunnossa ja terve tytteli tulossa. :)

Harrastuksia ei juurikaan ole. Lasketaanko harrastukseks sillon tällön lenkkeily ja noi perhekerhot missä on esikoisen kans käyty? :) Sellaseen meidän aika kuluu... Ja viime aikoina enempi oltu kotona, ku hirveä loputon flunssakierre on saartanu meidät. Eka sairasti esikoinen, sit minä ja nyt taas esikoinen. Piru vie. Luulis ettei sama hemmetin lenssu voi ikuisesti kiertää. :/

Mmm. Nyt on maha täynnä nugetteja, niin vois mennä masun viekkuun soffalle pötköttään ja katsoon simpsoneita DVD:ltä. ;)

pipituuna & nti. kakkone 21+2 :heart: (Otettiin pari askelta takapakkia ultrassa, mutta se ei menoa haittaa. On niin komeet viikot jo kuitenkin.)
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86 ja Nöhveli
Vilipi maksaa apteekissa ehkä kympin. Ja tosiaan suolavedellä huuhdella missä ei ole jodia niin se kostuttaa limakalvot. Mulla o välillä ollu siis iha vihreätä ja tosi tönkkiä tossa nokassa ja sillo kurkku ollu iha tulessa aamulla, ku se ärsyyntyy ko kuivaa suun kautta hengittäessä.

Hennu Ei mulla muute häirittis, mutta ko tää perse leviää iha jotaki astronomista tahtia..

Mullei oo mitää viivaa mahassa, tai tuu maitoa tai mitään. Kunha potkii välillä vaan. Silleen on tasaantunut, etten enää märise 247. Nyt o semmone olo, että mies ko tulee kotiin ni saaki lähteä mun kanssa vaihteeks makkarinpuolelle... :heart: Semmosta oloa onki tässä pari viikkoa nyt ollukki..
 
Teretulemast uusille nassuille! :)
Ja onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista jälleensä. :heart:
Sofiansohva, kyllähän niitä arpia voi tulla jo nytte ihan keposesti... :/ Eikä siinä rasvailut juur auta, jos ihotyyppi on sellainen, ettei kestä venymistä. Tietty helpottaa sitä kiristävää tunnetta ja saattaa ainakin hidastaa hieman arpien ilmaantumista, mutta kyllä ne tulee jos on tullakseen. Mie oon tarkkaillu omaa navanseutua. En osaa oikein sanoa, että onko siihen tulossa uusia arpia, vai alkaako nyt vaan näkyä esikoisen odotusaikana tulleet pienet juovat, hmmmm... Kiristelee kuites jo aika kiitettävästi juurikin tuosta navan kohalta.

Nii emmie vissiin aikasemmin vielä muistanu kommata nuihin linea negraan ja maitoasiaan. Himmeä linea negra on ilmaantunu näkyviin, sellainen tuli myös eka kiekalla. :) Maitoa ei oo tiputella yhtään. En panis pahakseen vaikka tuliskin, jos se ois ees jonkinlainen tae siitä, että maitos lähtis nopsemmin nousemaan synnytyksen jälkeen. Sitä meinaan sai odotella viimeksi useamman päivän... :/

Mie mitään harrasta... :D Nytte oon innostunu taas neulomaan kyllä -niinko yleensä aina syksyllä! Oon tusannu jo esikoiselle kahet sukat + tumppuset, vauvalle kaks pipoa ja töppöset, ja vaavin peitto on menossa. :) Ihanan rentouttavaa touhua.<3 Uiminen ois erikivaa, mutta en oo päässy esikoisen syntymän jälkeen kertaakaan (lue: en oo saanu vaan järjestettyä asiaa......). Liikuntaihmisiä en tod oo, oo koskaan ollu (ei ois pahitteeksi olla ees vähän enemmän liikunnallinen:ashamed:). Mut fyssarilta saatu jumppaohjelma on yllättävän uskollisesti tullu suoritettua lähes joka päivä, ja tulokset alkaa huomata, jee. :) Jaksaa hiukkas paremmin kanniskella poikaa ja touhuta, ei mee selkä heti ihan romuksi kun masu tästä vielä paisuu.

Mahoton ahmatti mustakii tullu. Vedin tässä yks päivä, kuvitelkaa, NELJÄ LAUTASELLISTA spagettia sellaisenaan!:kieh: Ja eilenä kaks reilua lautasellista (enempiki ois menny, jos sitä ois ollu enemmän keitettynä mut ei ollu). Ihan hurjaa!! Muutamia viikkoja sitten sitä oli vielä ihan helisemässä, kun koko ajan oli nälkä, muttei voinu syyä kö tyyliin yhen voikkarin kerrallaan ni johan ahisti ja turvotti ja paisutti. Nyt ei tunnu tuommonen överiannos missään. :p Ja mihin tuo kaikki ruoka niinko menee?? Luulis, että loppuu mahasta tila kesken, kun pirpana kuites siellä leveilee, ja suolet ja mahalaukku on ihan rytyssä. :D

Meil on huomenna se 4D nyt sitten.:heart: Saa nähä tuleeko ens yönä nukuttua... Rakenneultraa jännitin niin vietävästi, etten nukkunu kunnolla ja näin koko yön outoja ultraunia. Hmph....

Mukavaa uutta viikkoa tammimasuisille!!! :):)

Pisang ja Nuppu 21+5
 
Ja taas tullut uusia ultrakuulumisia, onnittelut niistä! :) Taitaa ollakin kohta jo koko porukka käytynä siellä.

Aniit Olipas sullakin iso vauva! Mullakin muutamia päiviä edellä vauva ja muutenkin isokokoinen, mutta ei tarvinnut kuitenkaan kokoa seurata.

Mulla tuli eilen tosi herkkis olo, itkeskelin puoli iltaa vaan kun mietin meidän pientä vauvelia tuolla masussa ja miten se näkyi siellä ruudussa ja että se on pieni poika. Jotenkin tuli taas tosi paljon konkreettisemmaksi se, että se oikeasti on tulossa MEILLE ja MEISTÄ tulee sen vanhemmat. Eikä siihen mee enää kauan aikaa, kun se on ihan oikeasti meillä kotona ja se on ihan täysin riippuvainen meistä. Mietin että mitähän siitäkin oikein tulee, en oo vauvoja hoitanut ja alko ahdistaan, että miten osaan kasvattaa siitä ihan järjellisen ihmisen. Onneksi mies osasi hyvin lohduttaa, ja sanoi sitten että "kyllä siitä varmaan mukava kaveri tulee, kun mekin ollaan näin mukavia." :D Selvästi tuli isillekin paljon konkreettisemmaksi koko vauva, kun silitteli kovasti masua, halusi kokeilla liikkeitä ja oli kovin iloisen oloinen koko illan (vaikka äiti märisikin vieressä). :) Tuntu että mie ihan pakahun siihen kaikkeen rakkauteen, kun mulla on niin ihana mies ja pikkuinen vauva tulossa masussa. :heart: Niisk. Yölläkin vielä pyöriskelin yli kaks tuntia mietiskellen kaikenlaista enkä millään meinannut löytää sopivaa asentoa ku kaverilla oli kovasti jotain öisiä puuhia tuolla masussa.

Aamulla ei paljon herkistänyt, kun bussissa alkoi pyörryttää ja työpäivä alkoi taas vessan lattialla pitkällään. Argh. :mad:

Nöhveli & pikkumöykky 21+5
 
Onnetteluja taas paljon ultrakuulumisista ja tyttö- ja poikalupauksista! :flower:

Maidon tulosta mulla ei maitoa vielä tule. Mutta ei ole tullut missään aiemmassakaan raskaudessa. Joka kerta se on noussut kunnolla vasta pari kolme päivää synnytyksestä. Mutta mulla maito on silti riittänyt hyvin, joten en oo siitä omalla kohdallani huolissani. Nelostakin imetin 6kk täysimetyksellä ja kaikkineen 11kk. Muita en ihan noin pitkään ole imettänyt, mutta yksi ratkaiseva tekijä tuon nelosen kanssa oli se, että hän ei koskaan huolinut pulloa. Vain tissi kelpasi. Ja sillä sitten mentiin. ;)

Linea negraa on mulla ihan haaleana napaan asti. Siis TODELLA haalea viiva. Niin on ollut myös joka raskaudessa. Ja myös huolimatta siitä onko tullut poikia vai tyttöjä. ;)

Nöhveli ihana sun miehes. Ja varmasti on ihan oikeassa. :)

Mulla oli eilen neuvola ja kelan papruja sieltä sain mukaani. Äippäloma alkaisi sitten marraskuun loppupuolella, enää siihen siis pari kuukautta. Mutta kun kotona jo nyt olen, niin ihan niinkuin se nyt hirveästi mitään tässä arjessa muuttaisi. Kaikki oli neuvolassa ihan ok. Painonnoususta terkkari vähän kyseli, että muistanko syödä. Viikkoja nyt 24+4 ja paino noussut alusta 2kg. Eli siis on kuitenkin noussut, mutta ilmeisesti mun lähtöpainolla olisi saanut nousta enemmänkin, kun mun viikottainen painonnousu on ollut alle tai vähän yli 100g/viikko neuvolakäynneillä. Ja kyllä mä syön, lapsille kuitenkin teen säännöllisesti päivänmittaa ruokaa ja aina itsekin syön, mutta myönnän, että oon kyllä stressannut kaikkia asioita niin paljon, että kai sekin vaikuttaa. Terkalle kun sanoin, niin se kyllä rauhoitteli, että tuskin tämä stressaaminen nyt kuitenkaan vielä vauvalle on pahaksi ollut. Sf-mitta oli nyt kuitenkin 22cm, eli ihan siinä keskikäyrän tuntumassa menee, hieman ehkä jopa ylikin, että kyllä siinä on kuitenkin ihan normaali kasvu.

Puhuin neuvolassa tästä mun alakuloisuudestanikin. Myönnän, että oli iso asia ottaa se puheeksi, jotenkin olisi vaan helpompi sivuuttaa koko aihe. Terkka onneksi ymmärsi hyvin, mitä kerroin, eikä tullut sellaista oloa, että olisi tuomitsemassa ja nyt olen huono äiti. Itse oon miettinyt, että kun koko alkuraskaus meni puoleenväliin asti voiden kurjasti, niin nyt vaikka fyysinen olo on jo hyvä niin mieli on vähän edelleen jäänyt siihen tilaan, että kaikki tuntuu vähän raskaalata. Mutta helpottavaa oli jo, kun sai näitä asioita pohdiskella ääneen, ilman, että tuli sellaista tunnetta, et mitäs oon mennyt tekemään näin monta lasta, jos en sitten koko ajan ihan täysillä jaksakaan. Terkka myös lohdutteli, että vaikka nyt olisinkin väsynyt ja apeissa fiiliksissä, se ei silti tarkoita sitä että sitten mulle tulee vielä synnytyksenjälkeinen masennuskin (mitä oon pelännyt). Se on ihan eri juttu sitten se. Niin mäkin kyllä haluan uskoa. Ja niin kovasti odotan vauvan syntymää jo nyt, vaikka siihen on vielä niin pitkä matka. :heart:

Tulipas nyt ihan hirveä avautuminen. On vaan jotenkin niin kova tarve saada purettua näitä asioita johonkin ja tää tuntuu nyt helpolta paikalta, kun täällä on muitakin samassa tilanteessa olevia. Mulla ei ystävä piirissä tällä hetkellä oo muita odottajia, niin tuntuu, että kun itselle tämä raskaus on nyt niin tärkeä osa elämää niin siitä tulee puhuttua ihan liikaa. Ja ihan ymmärrettävää, että niillä, joille se ei ole ajankohtaista, ei jaksa tätä raskaushöpinää määräänsä enempää.

Näihin tunnelmiin siis nyt...parin tunnin päästä saattaa olla jo paljon parempi fiilis..(miten niin hormonit heittelee :LOL: )

Lynette ja viides muru 24+4
 
Uskomatonta! olin viikossa lihonut taas 1300grammaa.. Tosin terkka lohdutteli että eri puntari ko vime viikolla.
Joka tapauksessa läski ansaitsi menolipun sokerirasitukseen. Se ois melkee helpotus jos olis se. Sais iha hyvällä omalla tunnolla rajottaa syömistä 1700-1800 kaloriin. Ettei aivan olis mänkki.

No joka tapauksessa aion nyt joka päivä sauvakävellä sen 30-60 min. ainakin.

Se sf mitta oli just keskellä sen 20 senttiä JA seukki kerran menenki sitten sinne sokerirasitukseen ja samalla otetaan kilpirauhaskokeet ja se rhesus-juttu verestä.

Mun aivot on puuroa anteeksi vain. Unohan ihan kaiken. Eilen ihmettelin, että kaatoiko mies mulle lisää limsaa. ittellä oli samanaikaisesti limpparipullo käsissä... :)
 

Yhteistyössä