Tammikuun tuhisijat 2013 *toukokuu*

Aivan ensiksi suuret pahoittelut suru-uutisia kohdanneille!

Ja tervetuloa taas uusille! :)

Mä ostin esikoisen aikana kirpparilta dopplerin ja aion sillä tässäkin raskaudessa kuunnella. Viimeksi sain äänet kuuluviin rv10+6.

Miehen suhtautumisesta raskauteen: Innoissaanhan tuo on. Eilen jo kyseli, että koska mä sen kolmannen sit haluan. :D Mut ei me muuten hirveesti tästä raskaudesta nyt vouhoteta, kun toi esikoinen vie kaiken huomion.

Asumisesta oli ollut puhetta. Me asutaan omassa rivarikolmiossa ja tarkoitus olis nyt hommata omakotitalo. Ei oikein nelisteen mahduta tänne, kun makkarit on niin pienet eikä noita lapsia voi oikein laittaa samaan huoneeseen sit kun niiden unet häiriintyy kun jompikumpi herää.

Millamau, mulla on kans ollut vatsakipukohtauksia. Välillä pelottaa tosi paljon. Mut sit ku pääsee vessaan niin olo helpottaa. Mielestäni liittyy jotenkin suolistoon. Vatsa aina silloin ihan sekaisin.

Ehkä pienenpieni tyttöolo on tällä hetkellä.

Pahoinvointi on iltapainotteista. Kaikki rasvainen tulee ylös. Yök.

Leena ja pieni 7+4
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Millamau: Mulla on aina ollut tosi herkkä vatsa ja paksusuoli ärtynyt. Esikoista oottaessa kaikki vatsavaivat hävisi ja voin mainiosti, paitsi sit lopussa oli ummetusta jne mut ei kuitenkaa niitä tavallisia kipuja. Nyt maha on hirmu kipee ja arka, just suoliston alue. Kamalaa! Mullaki vessassa käynti auttaa, oikeestaa maha on ollut aika paljon ihan löysällä… Tosi kurjaa!

Surun kohdanneille suuri hali! :hug:
Uusille tervetuloa! :)

Mä oon silloin tällöin täällä käynyt, oon niin hitsin pahoinvoiva :(
Suoritan juhannusviikolle asti harjottelua ja tänään aamu oli ihan ok kotoa lähtiessä, mut sit oksensin kolmesti harjottelupaikassa ja sain passituksen kotiin. Tottahan se on etten siellä ois voinut olla, mutta hitsi että harmitti...

Torstaina ois aika neuvola, kivaa!

Mä oon niitä pahoinvointirannekkeita nyt miettinyt. Melkein tekis mieli ostaa ja kokeilla, alkaa olla keinot jo käytetty loppuun. Huoh.

Nyt meen takas sohvalle, onneksi esikko nukkuu ja mies on kotona iltaan asti.


sokerikeiju ja martti 8+5
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
En tiiä tuosta inkivääristä, jonka aikasemmin laitoin, että se helpottaa aamupahoinvointia.. Netistä tuo tieto tuli ihan suoraan.. :ashamed: En oo käyny ite vielä neuvolassa ja en oo saanu mitään listaa mitä saa syödä ja mitä ei (onkohan ne viidessä vuodessa edes muuttuneet..), siksi lohduttauduin täysin noilla mitä netistä löysin, tosin en oo koskaan kirjaimellisesti seurannut.. (mm. anopin tekemään graavikalaa ei voi vastustaa jouluna (aikasemmissa raskauksissa olin juuri saanut tietää rakaudesta ennen joulua), maksalaatikkoa ja maksamakkaraa on syönyt nytkin (pieniä annoksia) kalaakin koittanut maistella, vaikka niissäkin oli jotain rajoituksia..)

Lähinnä oon menny sen mukaan, mikä on vain alas mennyt niin oon ollut tyytyväinen, koska mikään ei mene alas vaan tulee enemminkin ylös :x Ruoka ei maistu, ällöttää jo tehdä ruokaa lapsille, saati että sitä pitäis syödä (oksettaa jo ajatus) ja tää vain pahenee.. :'( oon kohta varmaan tiputuksessa, sillä viikonlopun vietin vessassa ja koko su päivänä sain alas vain 2 cm palan banaania, 1 suolakeksin ja 1 dl jogurttia, Haukkaus pihvistä, persikka ja suklaapala. juomista menee sitten enemmän.. Tänään ei onneks ole tarttenu vessaan juosta, mutta olo on aika kurja! Koko ajan tulee röyhtäyksiä, joissa maistuu joku ällöttävä.

En voi olla keittiössä ollenkaan, jos siellä tehdään ruokaa.. Tuuletus täysillä, liina naamalla, ovet ja ikkunat auki ja mahdollisimman mauttomia ruokia.. (mies teki to-iltana itselleen nälän tappajapihvit, jouduin vessaan jo pelkästään siitä, et mies otti ne esille "lihalaatikosta". Tosi hyvä keksintö: läpinäkyvä laatikko jääkaapissa, joka on tarkoitettu lihan säilytykseen: ei haise koko jääkaappi.. Se on meillä ollu nyt käytössä, kun kaikki haiseva on pitäny panna pois taval.hyllyiltä..)

:stick: Mies on jotenkin niin vahingoniloinen mun huonosta olosta, kun mie olin se joka tahdoin lasta paljon enemmän kuin hän.. Ei oo paljoo sympatiaa herunu tähän asiaa, muuten toki kaikki parisuhteessa ok.. :kiss: Kyseli et millon/miten kerrotaan lapsille.. Siinäpä se.. kumpa tietäis., neiti 4.5v jo vähän on ihmeissään ku oon ihan naatti-poikki-katki väsynyt ja makaan sängyssä enimmäkseen (oon vain sanonu, et on iskeny kevätväsymys ja siitepöly aiheuttaa väsymystä.. ;)), mutta poika 6.5v ei oo "reagoinu" mitenkään.. Ehkä sitten kun on ultrakuva niin on helpompi tehdä asiasta konkreettisempi, mutta miten saada lapset pysymään vielä vaiti, ettei koko kylä kuule heti.. :D

Vatsan turvotus on poissa! Omat pöksyt mahtuu jalkaan! (mutta ehkä tuo 4 kg painonlasku on vaikuttanut myös asiaan..) :(
Pari viikkoo vielä niin pääsee juttelemaan hoitajan kanssa, koitin sinne soitella, mutta eivät oikeen voi kuulemma tehdä mitään ennen kuin olen käynyt ekassa nvl tapaamisessa ja aikasempaa aikaa ei löytynyt.. Hiukan iski itsellekin huoli: paino vain laskee, ruoka ei pysy sisällä.. Ja voi taivas mulla on selkä JUMISSA! ihan kyyneleet tulee välillä silmiin kun koittaa suoristaa selkää: ei vain kärsi, mikään asento ei oo hyvä.. :'(

....nyt heräs hoitolapsi ja oma eskarilainen kinuaa välipalaa, joten jospa vaikka hyppelis taas työhommiin välillä... Harmi, että aurinkoinen ja lämmin aamu vaihtui kylmään tuuleen ja vesisateeseen.. :(

... unohtui.... taitaa olla.. 7+2
 
Viimeksi muokattu:
Niina, toi inkiväärirajoite koskee inkiväärivalmisteita ei tuoretta inkivääriä. Ja tosiaan inkiväärivalmisteilla saattaa olla jonkinlainen yhteys keskenmenoihin. Aikaisemmin sitä suositeltiin pahoinvointiin, mutta kun ei oo tutkittu tarpeeksi, niin eivät suosittele.
 
Heippa pitkästä aikaa,

onpas paljon tullut tekstiä kun en pitkään aikaan ole täällä käynyt. Suuret pahoittelut surun kohdanneille :hug:

).( Mulla ei edelleenkään ole mitään muita raskausoireita, kuin naamassa kukkivat finnit. Tai itseasiassa niitä kipeitä finnejä on tullut myös päänahkaan, niskaan ja selkään. En muista että esikoisesta olis mennyt iho näin huonoon kuntoon, mutta eiköhän tämä jossain vaiheessa tästä paremmaksi muutu. Kun vaan malttais pitää sormet kurissa, mulla on paha tapa puristella finnejä vaikka tiedän ettei sais...

Varhaisultran varasin ensi viikolle, ja eka neuvola olis sit juhannusviikolla. Töissäkin kävin jo pomolle kertomassa raskaudesta, hän oli kovin iloinen mun puolesta ja onnitteli lämpimästi. Mä olen siis vielä hoitovapaalla, töihin palaan elokuun puolivälissä ja ehdin näillä näkymin olla noin jouluun asti, kunnes mammaloma alkaa.

Pahoinvoinnista ja sen helpottamisesta , mulla oli esikoista odottaessa lievää iltapainotteista pahoinvointia, johon ne pahoinvointirannekkeet auttoi hyvin (ja se, että muistin syödä säännöllisesti). Suosittelen siis kokeilemaan, ne kun ei ole kamalan kalliitkaan eikä siinä mitään menetä jos testaa. :)

Asumisesta, asumme toistaiseksi vuokralla tilavassa kaksiossa, ja niitä lisäneliöitä kyllä alkais tarvita. Kyllä me alkuun tähänkin mahduttais, mutta säilytystilaa on niin vähän että ottaa jo nyt päähän, kun kaikki kaapit tursuaa tavaraa... Tarkoituksena olis ostaa omakoti-/rivi-/paritaloasunto, kunhan sopiva sattuu kohdalle.

Nyt tarvii mennä hoitamaan pyykit jne. silläaikaa kun esikoinen on päiväunilla. Pitää yrittää käydä vähän useammin lukemassa ja kirjoittelemassa, niin pysyis vähän paremmin kärryillä :D

Endotar & papu 6+1 (?)
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Sain neuvolasta tädin kiinni! Jippii. No se kyseli ne normaalit kysymykset mut sit, ku kerroin et 17.4 vuoti yhtenä päivänä ja kierrosta ei hirveesti faktatietoa niin pani mut ens viikon tiistaina lääkärineuvolaan. Ja siellä sit katotaan sitä perusneuvola-aikaa. Noo mennään nyt sit tällä. Varhaisultra on ens viikon torstaina. Sinne meen. Tää täti sano, et siellä lääkärineuvolassa ei ultrata vaan yritetään keskustelemalla selvittää mahdolliset viikot. Joopasen joo.

Tine & ? 5+6
 
Tine vai keskustelemalla :D Ehkä helpompi kuitenkin ultraamalla! :D

Tänne rantautunut nyt ihan järkyttävä väsymys, siis aivan että ei silmät pysy auki! Mä oon aina ollut että en osaa normaalistikkaan nukkua päivällä, niin nyt uskon kun tilaisuus tulee että nukun! Ja kahvi meinaa tökkiä, aamulla saan väkisin kupillisen alas että ei pää olisi koko päivää kipiä, mutta kyllä ei toistakuppia enään mene... Normaalisti aamulla juonut vähintään 3 isoa mukia kahvia+ päivällä vielä lisää, niin se hajukin on nyt muka jotain ihan kauhiaa!! :D

Anu ja pienoinen 6+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Pahoittelut surun kohdanneille! :hug:

Oma vointi ja oireet samalla tasolla kuin aiemminkin, eli kuvotusta, väsymystä ja turvotusta. Plaah! Palelen jatkuvasti. Pihatalkoissakin sain hiukan katseita kun kaikki muut oli t-paita/toppi/shortsilinjalla ja meikäläisellä huppari päällä ja golleget jalassa...

Torstaina olis eka neuvola. En ole vielä päättänyt, että kerronko pomolle oikean syyn vai lataanko jonkun valkoisen valheen...

Asutaan omassa rivarikolmiossa. Lisätilaa olisi tarvittu jo kauan sitten, mutta se oikea ei vaan ole sattunut kohdalle.

Pää on ihan tyhjä, paremmalla ajalla ja virkeämmällä mielellä kirjoittelen sitten enemmän. Sitä odotellessa!

manteli 8+2
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Mulla on kanssa ollut vatsakipuja..vatsa turpoaa kuin pullataikina ja on kireä ja kipeä...ja vasemmalla munasarjojen kohdalla särkee myös ja gyne totesi silloin joskus aiemmin taannoin aikaa sitten että mulla on suolisto lähellä munasarjoja vasemmalla eli suolisto painaa munasarjoja ja siitä aiheutuu aristamista.. Eli kaikkea sitä voi ollakin.. Täällä vatsa ollut ajoittain löysänä myöskin.. :p

Mies on onnellinen ja enempi luottavainen tämän raskauden suhteen kuin minä, kovasti toivotaan että kaikki menee hyvin. Aikamoista vauvakuumetta on ilmoilla kun reilu vuosi yritetty ja koettu vastoinkäymisiä.. Prinsessa Estellen kastejuhlaa seurattiin innolla ja kumpikin huokailtiin miten suloinen Estelle onkaan hahah.. :D

Pienesti asustellaan rivarikaksiossa eikä talous jousta nyt asunnonvaihtoon. Hyvin mahdutaan tähän, pistetään hitto vaikka parvisänky meille tähän olkkariin ja tehdään makkarista lastenhuone jos oikeen aletaan perhettä kasvattelemaan hehhee.. ;):p

Ihana kun noita varhaisultria on tuloillaan teillä...mahtavaa saada todentaa raskauttaan hihiiii.. :)

Pokusaj & Jami 5+4
 
Lämmintä maanantaita kaikille!

Tyttö tai poikaolosta itelläni on ollut jo kolmisen viikkoa poikaolo. En osaa sanoa mistä se johtuu, mutta ihan sellainen olo vaan on. Ja kun oon nähnyt niitä unia kaksospojista... :) Tein myös sen "sormustestin" kaksi kertaa ja se näytti kummallakin kerralla poikaa!

Mielitekoja ei mitään hirveen ihmeellisiä vielä ainakaan ole. Mysliä syön nykyään lähes päivittäin, normaalisti en siitä tykkää ollenkaan. Sit toinen mistä tykkään nykyään kovasti on kovat imeskelykarkit missä on salmiakkijauhetta sisällä. Normaalisti en salmiakista välitä, vaan valkkaan kaupasta aina vain pehmeitä hedelmäkarkkeja.Muuten makeaa ei tee yhtään mieli, suolaista enemmän. Myös hedelmiä ja vihanneksia tulee popsittua päivittäin! Ruisleipä on suurinta herkkua, vaalea paahtoleipä suorastaan ällöttää. Noh, tulipas noita mielitekoja näköjään sittenkin aikamoinen lista :D

Kääk, huomenna eka neuvola! Ja mulle kyllä neuvolaan soittaessa sanottiin että tekevät varmuuden vuoksi vielä testin sinne mennessäni pissasta, saas nähdä mitä siel nyt sit tehdään :p

Oletteko ajatelleet muuten ottaa syntymättömän lapsen vakuutusta? Ja entäs te, joilla on jo lapsia, oletteko ottaneet lapselle vakuutuksen jo raskaana ollessanne ja mistä vakuutusyhtiöstä? Me alettiin tutustua eri vakuutusyhtiöiden tarjontaan jo nyt, vaikka kaikissa paikoissa sitä vakuutusta voi hakea vasta kun eka neuvola ja ultra on käytynä.

AnnCa ja masukki 8+3
 
Koko viikonlopun ollut niin kaunista ilmaa, että kone on pysynyt visusti kiinni. Ja jotenkin ajatuskin koneella istumisesta saa muhun sellaisen äklön olon. Tänne on taas tullut tosi paljon tekstia ja meitähän on jo aika paljon! Tervetuloa kaikki uudet tammikuiset! :D

Kastehelmelle pahoittelut. Kyyneleet kutisi silmissä, kun luin tekstiäsi. :(

Meillä ei mies niinkään ole vielä ollut tässä raskaudessa mukana. Kaippa se innostuu sitten kun näkee sen ihan oikeasti siellä ultrassa. Nyt tää koko juttu taitaa olla sille vielä niin kaukaista.

Itse kyllä muista tämän joka hetki ja se johtuu täysin tästä pahoinvoinnista. Koko ajan pitää olla syömässä jotain, että saa pidettyä oksennukset poissa. Jugurtti ja Marie-keksit on tällä hetkellä pop.

Paino ei oo vielä noussut yhtään, eikä taida turvotustakaan olla. Ainakin sormus menee vielä kevyesti sormeen. Toivottavasti tässä raskaudessa paino pysyisi kurissa, kun viimeksi tuli 23kg ja poikakin oli yli 4400g. :)

Lämpöisiä kesäpäiviä kaikille! :D

Teddy ja pipana 6+5
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
Ainii, ja asumisesta kun oli puhetta. Me asutaan 50 neliöisessä pienessä kaksiossa. yritetään kuitenkin mahtua tähän ainakin vielä kaksi vuotta, kun haaveissa olis päästä seuraavaksi ostamaan oma kerrostalo- tai rivarikämppä. Täällä pääkaupunkiseudulla nää hinnat on kyllä niin kauhistuttavia että saas nähdä päästäänkö ostamaan omaa kämppää vasta sitten kun mä palaan täyspäiväisesti töihin. Mies tosiaan opiskelee vielä, valmistuu vuoden päästä ja töitä on jo tiedossa.
 
Vakuutus otetaan ehdottomasti!! Otettiin esikoisellekin ja se on kyllä ollut elämäni paras päätös. Otettiin Tapiolasta vakuutus, joka kattaa kaikki yksityis- ja julkisenpuolen lääkärit ja lääkkeet lukuunottamatta fysioterapiaa ja homeopaattisia valmisteita ja vitamiineja. Tänä vuonna pelkästään tehty 1400e putkitusoperaatio vakuutuksen turvin. Vuodessa omavastuu 100e ja laskuja voi maksuttaa takaisin pitkin vuotta ilman uusia omavastuita! Ihan ehdoton pienille lapsille!! :)
 
Ja asumisesta. Me just muutettiin 90 neliön rivarista pienempään ja uudempaan järvenrannalla olevaan rivariin :) olohuoneesta aukeaa ihana näköala ja rantaan on 50m matkaa :) muutenkin rauhallinen ja viihtyisä lapsiperheiden asuinalue :)
Muutettiin tähän säästämään käsirahaa omaa taloa varten :)
 
Onpas tosiaan paljon tekstiä tullut taas! :)

Voimia suru-uutisen saaneille!

Oireet on muuttuneet, suolisto-/mahakivut on aika lailla hävinneet, mutta se vaihtuikin pahoinvointiin! 6+0 kun napsahti niin alkoi se yökkiminen. Koko ajan pitäis syyä jotain, mutta sitten ku syö niin seki ällöttää. Pieniä määriä täytyy vaan popsia lyhyin väliajoin. Oksentanu en oo, onneksi.. Niin, ja joku mainitsikin ne finnit, niitä on ja niskassa ja selässä asti!

Mies on ollu ihana, just sopivasti mukana. <3

En osaa kuvitella, että onko mulla tyttö- tai poikaolo, ei kai vielä mikään. :)

Niin ja tuo vakuutus otetaan kyllä jo raskausaikana.

Me asutaan vajaa 60 neliöisessä kaksiossa, ja minua ahdistaa tämä ahtaus! Muutto on edessä heti kun se on mahdollista, ehkä jopa toiselle paikkakunnalle jos kaikki menee hyvin ja mies saisi sieltä töitä. :)

paum & vampula 6+2
 
Viimeksi muokattu:
Asumisesta: Meillä on oma rivitalo kolmio päädystä ja uskoisin, että vauva mahtuu tänne ihan hyvin. Nukkuu varmaan ensimmäisen vuoden meidän kanssa samassa makkarissa ja sitten kattellaan, jos siirretään esikoise (nyt 1v1kk) kanssa samaan huoneeseen. :)

Mulla ei oo oikein tyttö-eikä poikaolo, mutta toivoisin tyttöä. Poika sieltä kumminkin tulee, kun kerta tyttöä toivon. :) Mutta eipä sillä niin väliä ole. Tervettä lasta toivotaan, mutta kaikki otetaan vastaan. :)

Meillä oli esikoisella ensimmäisen vuoden vakuutus, joka kattaa kaiken, mutta muutettiin se hetki sitten tapaturmavakuutukseksi, koska tuo meidän jässikkä tuntuu olevan niin terveestä päästä, ettei ollut mitään järkeä pitää sitä kallista vakuutusta. Meillä ei siis pojalla ole ollut kuin kerran tai kaksi nuhaa ja viimeisimmästä rokotteesta nousi pieni kuume. Mutta muuten on korvatulehdukset ja kaikenmaailman pöpöt kiertänyt meidät kaukaa. Ja jos jotain tulisikin niin luotan ihan myös yleiseen puoleen, enkä varmaan yksityiselle heti juoksisikaan. :)

Mutta otetaan varmaan tälle toisellekkin aluksi kaiken kattava vakuutus, jos jotain suurempaa tuleekin tälle toiselle. :(
 
Jos on lievää pahoinvointia, kuvotusta ja sellaista, suosittelen kokeilemaan pahoinvointirannekkeita. Ne auttoi mulla tosiaan tohon lievään mut monet sanoo, et jos joutuu oksentelemaan ja on tosi paha olo ni ne ei sit auttais. Kokeilemallahan se tosin selviää.

Vakuutus kannattaa mun mielestä ottaa, etenkin jos on yhtään kyseenalaista esim. se, miten hyvin pääsee terveyskeskukseen. Me kyllä paljon käytetään julkista puolta mut sit esim. sukuloidessa on tosi kätevää, kun voi mennä yksityiselle. Ja jos nyt toi meiän terveyskeskuksen toiminta huononee, toki sit yksityiselle puolelle. Meillä vakuutus on Pohjolassa, kuten kaikki muutkin vakuutukset. Ollaan haluttu keskittää kaikki samaan. Mut kantsii miettiä, mitä vakuutukselta haluaa. Toiset kun korvaa perusvoiteetkin, mitä Pohjola ei tee ja siitä ois kyllä ollu iso apu tolle atoopikko-esikoiselle. Toisaalta sit taas kun on keskitetty noi vakuutukset ja pankkipalvelut samaan yritykseen, saa etua siitäkin. Meillä esikoinen ei oo ollut ihan kaikkein sairain muttei terveinkään ja on sen kanssa lääkärissä laukattu. Esikoisella on tutkittu paljo allergioita ja viime kevät-syksy käytiin useempaan kertaan lastenpolilla, nekin maksut sai vakuutuksesta takas. Äkkiä niistäkin iso lasku tulee itelle, jos useempaan kertaan käy.
 
aby
Paljon on tullut juttua tänne, tosi kiva juttu ja tervetuloa uusille!

Tänään olisi jo 9+0 viikot ja eka neuvolakäynti keskiviikkona. Toivottavasti saisin jo sieltä mukaan ajan np-ultraan.

Vatsavaivat ovat mullekin erittäin tuttuja. Alkoivat jo ennen plussausta ja ovat oikeastaan pahentuneet vain. Viikonloppuna tuli aivan vesiripulia, voikohan olla ihan normaalia? Kiva fiilis kun oksettaa ja vatsa ripulilla :(

Ehkä hitusen enempi poikaolo tällä hetkellä. Tässä raskaudessa ollut aika vahvat oireet, kuten oli ekassa poikaraskaudessa. Toisaalta pojan kohdalla mulle tuli heti alkuviikoilla vahva linea negra, jota ei ole vielä ollenkaan.

Mun mies on todellinen käytännön ihminen. Ei erityisesti hössötä raskauden aikana, mutta on tosi pajon lasten kanssa, käy heidän kanssa kaupassa ja ulkoilemassa iltaisin ja viikonloppuisin, niin mä saan levätä täällä kotona jos olo on huono ja väsyttää.

Meidän rivitaloasunto menee kohta myyntiin. Kun asunto menee kaupaksi, muutamme vuokralle ja talonrakennus alkaa todennäköisimmin ensi keväänä.

Vakuutusta ei ehdottomasti oteta. Meidän lapset on olleet suhteellisen terveitä, muutamaa korvatulehdusta lukuunottamatta. Sitä paitsi täällä pääsee usein omalle lääkärille vielä samana päivänä jos heti aamulla varaa aikaa, eikä päivystyksessäkään joudu odottamaan kuin pari tuntia. Jos tulee tarvetta yksityiselle, niin maksamme sitten. :)

aby 9+0
 
Melman No se on kyllä totta, että niitä sairauksia sitten riittää, kun mennään päiväkotiin. Tulee niin paljon uusia pöpöjä ja kaikkea.
Meillä tuo esikoinen menee varmaan päiväkotiin joskus 3,5 vuotiaana ja toivotaan, että siihen mennessä olisi kasvanut sellainen vastustuskyky, ettei ihan joka tautia aina kotia toisi.

Miten nuo pahoinvointirannekkeet toimii? Mä oon joskus kuullut niistä, mutta en oikein ymmärrä.
 
Vakuutuksesta: esikoisella ei ole, syystä että ei geenivirheen vuoksi sitä myönnetty. Mutta, ei olla kyllä kaivattu. Meiltä on 80km lähimpään yksityiseen lääkäriasemaan. Ollaan saatu kaikki apu terveyskeskuksesta tosi hyvin!

Meillä on talonremppa käynnissä. Kesän ajan tosin pitää keskittyä ulkohommiin joten sisällä hommat seisoo.. Ja niin että meillä ei ole makkareita. Toivon että saadaan yläkerta kuntoon ennen mahdollista vauvantuloa.
 
Me otetaan lapselle vakuutus heti kun se on mahdollista. En oo tosin vielä selvittänyt, miten miehen diabetes vaikuttaa vakuutuksen hintoihin tai saantiin ylipäätään..

Mies totesi eilen, että meillä on kyllä kaikkea muuta kuin lapsiperheen asunto. Kolme kerrosta ja kahdet tosi jyrkät portaat. Ehkäpä tässä olisi sitten tilaisuus ruveta miettimään omakotitalon hankintaa :)
 
haimi
Me otettiin vakuutus ja sinne tarvi rakenneultran tiedot, että on terve sikiö. Eli siis neuvolakortti. Rv27 oli viimenen takaraja ottaa se, ja sen jälkeen sen pystyy ottamaan lapsen syntymän jälkeen, mutta jos lapsella on jokin synnynnällinen vika/sairaus tmv niin eivät välttämättä myönnä vakuutusta..

Kallishan se vakuutus on, mutta meilläkin tuli yksityiseltä lääkärikuluja justiinsa + lääkkeet yms niin kyllä se kannattaa..

aby miten sulla voi olla 9+0 kun meillä sama la ja mulla on huomenna 9+0 neuvolan lasketunajan mukaan? ;o :D

Huomenna varhaisultraan ja lääkärille + terkka.

Syksyllä olisi tarkoitus jatkaa koulua parin jakson verran ja sit jäädä koulusta suoraan äippälomalle.. Meidän pieni menee ihanalle pph:lle 3,5kk ja on hoidon aloittaessa 1v2vko :) Jännää! Ja minä mahan kanssa lastenvaateliikkeessä puurtamassa :D

nuppu 8+6
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vakuutus varattu kaikille raskausaikana ennen rakenneultraa Tapiolasta. Ja niin tälläkin kertaa tehdään. Sillä jos r-ultrassa jotain löytyisi, se rajattaisiin vakuutuksesta pois jos hakisi vasta sen jälkeen.

Täällä rankka viikko tulossa. Töissä jos jonkinmoista, lisäksi viikonloppuna vielä lakkiaisia ja kevätjuhlia... huoh. Täytyy vaan mennä aikasin sänkyyn että joka aamu jaksaa nousta.

S 5+6
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä